نظر کاربران درباره گوشی موبایل اپل iPhone 13 Pro Max

iPhone 13 Pro Max آیفون 13 پرو مکس

Apple iPhone 13 Pro Max اپل
ارزیابی کاربران: 7.1 از 10 (1309 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های اپل
» اپل Watch Series 9 Aluminum
» اپل Watch Series 9
» اپل Watch Ultra 2
» اپل iPhone 15 Pro Max
» اپل iPhone 15 Pro
» اپل iPhone 15 Plus
» اپل iPhone 15
» اپل iPad 2022
» اپل iPad Pro 11 2022
» اپل iPad Pro 12.9 2022
» اپل Watch SE 2022
» اپل Watch Series 8 Aluminum
» اپل iPhone 14 Plus
» اپل iPhone 14
» اپل iPhone 14 Pro
» اپل Watch Ultra
» اپل iPhone 14 Pro Max
» اپل iPad Air 2022
» اپل iPhone SE 2022
» اپل Watch Series 7 Aluminum
» اپل iPad 10.2 2021
» اپل iPad mini 2021
» اپل iPhone 13 mini
» اپل iPhone 13
» اپل iPhone 13 Pro
» اپل iPhone 13 Pro Max
» اپل iPad Pro 11 2021
» اپل iPad Pro 12.9 2021
» اپل iPhone 12 mini
» اپل iPhone 12
» اپل iPhone 12 Pro Max
» اپل iPhone 12 Pro
» اپل Watch Edition Series 6
» اپل Watch Series 6 Stainless Steel
» اپل Watch Series 6 Aluminum
» اپل Watch SE
» اپل iPad 10.2 2020
» اپل iPad Air 2020
» اپل iPhone SE 2020
» اپل iPad Pro 12.9 2020
» اپل iPad Pro 11 2020
» اپل Watch Edition Series 5
» اپل Watch Series 5
» اپل Watch Series 5 Aluminum
» اپل iPad 10.2
» اپل iPhone 11
» اپل iPhone 11 Pro
» اپل iPhone 11 Pro Max
» اپل iPad Air 2019
» اپل iPad mini 2019
» اپل iPad Pro 12.9 2018
» اپل iPad Pro 11
» اپل Watch Series 4 Aluminum
» اپل Watch Series 4
» اپل iPhone XR
» اپل iPhone XS Max
» اپل iPhone XS
» اپل iPad 9.7 2018
» اپل Watch Edition Series 3
» اپل Watch Series 3
» اپل Watch Series 3 Aluminum
» اپل iPhone 10 (X)
» اپل iPhone 8 Plus
» اپل iPhone 8
» اپل iPad Pro 12.9 2017
» اپل iPad Pro 10.5
» اپل iPad 9.7 2017
» اپل Watch Edition Series 2 38mm
» اپل Watch Edition Series 2 42mm
» اپل Watch Series 2 38mm
» اپل Watch Series 2 42mm
» اپل Watch Series 2 Aluminum 42mm
» اپل Watch Series 2 Aluminum 38mm
» اپل iPhone 7 Plus
» اپل iPhone 7
» اپل Watch Series 1 Aluminum 42mm
» اپل Watch Series 1 Aluminum 38mm
» اپل iPad Pro 9.7
» اپل iPhone SE
» اپل iPad Pro 12.9 2015
» اپل iPad mini 4
» اپل iPhone 6s
» اپل iPhone 6s Plus
» اپل iPad Air 2
» اپل iPad mini 3
» اپل iPhone 6 Plus
» اپل iPhone 6
» اپل iPad Air
» اپل iPad mini 2
» اپل iPhone 5c
» اپل iPhone 5s
» اپل iPad 4 Wi-Fi
» اپل iPad 4 Wi-Fi + Cellular
» اپل iPad mini Wi-Fi
» اپل iPad mini Wi-Fi + Cellular
» اپل iPhone 5
» اپل iPad 3 Wi-Fi
» اپل iPad 3 Wi-Fi + 4G
» اپل iPhone 4S
» اپل iPad 2 Wi-Fi + 3G
» اپل iPad 2 Wi-Fi
» اپل iPhone 4 CDMA
» اپل iPhone 4
» اپل iPad Wi-Fi
» اپل iPad Wi-Fi + 3G
» اپل iPhone 3GS
» اپل iPhone 3G
» اپل iPhone

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 1201 تا 1300 از مجموع 1428 مورد

bashir k در تاریخ : 1400/7/29

داداش اعداد ارقام رو ول کن..
سامسونگم گوشیایش خوبن. اوکی دیگه اونام خوبن :)

ولی ی واقعیتی رو قبول کن، آخر سر تجربه کاربری مهمه فقط
بالا بردن دانسیته پیکسلهای صفحه نمایش ، بالا بردن مگاپیکسل رزولیشن دوربینها و... مواردیه که واقعا تاثیرگذار نیستن توی تجربه کاربری. دنیای اندروید رقابت توش خیلی سنگینه، سامسونگ صدتا رقیب داره ناچاره با اعداد بازی کنه وگرنه مشتریا میرن سمت عددای جذابتر. هزینه این رقابت هم نتیجه‌ش افت تجربه کابری میشه.
چیزی که بعد دو سال توی دنیای اندروید یه اتفاق عادی و اجتناب‌ناپذیر و غیرقابل انکاره.
اینا رو ی فن اپل بت نمیگه، اینا رو ی خوره اندروید بت میگه!
پس بیخیال، دگزومارک و جی اس ام آرنا و...
نمیدونم مجازه گذاشتن لینک یا نه. میذارم از پیج mrwhosetheboss
باتری ۱۳ پرو هم گل کاشته ، اونقدر خوبن سری ۱۳ که بعد ۷-۸ سال میخوام آیفون بگیرم. خودمم درگیر عدد و رقم نمیکنم. ۱۳ پرو ۱۲۸ برا من جوابه.

https://youtu.be/IQQCoJiZj8w

کلام آخر اینکه تشکر کنم از دوستانی که لطف کردن کامنتام رو جواب دادن و راهنمایی کردن
@امیر ق
@امین ج
🙏

حاج ا در تاریخ : 1400/7/28

خیر بنظر من بهتره تا سال بعد صبر کنید، دوربین جوری نیست که در نگاه اول بگین فلان عکس با ۱۲ پرو گرفته شده و فلان عکس با ۱۳ پرو و بگین که عجب تفاوتی دارن! با دقت نسبتن زیاد به تکسچر، نویز، رنگ و چیز های دیگه متوجه فرقشون میشید که خب گفتم چندان چشمگیر نیست، از نظر قدرت پردازشی هم ۱۲ پرو مکس برا هر کاری جوابه و نیازی به خرید ۱۳ پرو مکس نیست مگه اینکه لنگ گذاشته باشه شمارو که بعید میدونم.
باز اگه صفحه نمایش بهتر با ریفرش ریت ۱۲۰(برای استفاده گیمینگ) و باطری بهتر میخواین(در صورتی که باطری ۱۲ پرو مکس براتون جوابگو نبوده باشه) این ارتقا معقول و درست هستش.

Amir H در تاریخ : 1400/7/27

با احترام
اقای قریشی میگه بهترین صفحه نمایش در دنیای موبایل
ولی تا اونجا که من تو دگزومارک دیدم ( شاید یادم رفته )
دگزو گفته بود بهترین در رنکینگ ما نه دنیای موبایل
دگزویی که دوربین s21 ultra رو پایین تر از s20 ultra قرار داده
قبول داری؟
دیگه بیشتر از این صحبت نمیکنم

Amir H در تاریخ : 1400/7/27

سلام
اولا که اقای قریشی
ایشون تو همون کامنت زده نزدیک به ۴۲ تومن خریدم
ایشون که گفته نزدیک ۴۲ خریدم
پس چرا شما داری باز قیمتای دیجیکالا رو بهش نشون میدی اون که درست گفته
بعد شاید منظور از ۳۹۵۰ یه چیز دیگه باشه
مگه گفته قیمت
شاید به اون قیمت فروخته
چرا با تعصب به همه چیز نگاه میکنید
خودت تو کامنت نوشتی طرف ۴۲ میلیون خریده بعد میگی داره اپل ستیزی میکنه
حالا متعصبا بیایید دیس لایک کنید 😥😥🤗🤗

امیر ق در تاریخ : 1400/7/26

پردازنده های جدید اپل :
...
پردازنده m1 pro و m1 max اپل با قدرت با ۷۰ درصد سرعت
بیشتر تو cpu و دوبرابر قدرت پردازش گرافیکی بیشتر نسبت
به m1 معرفی شدن.
...
تعداد ترانزیستورای بکار رفته تو تراشه‌ی m1 pro دو برابر m1
هست و دارای ۳۳.۷ میلیارد ترانزیستور هست.

hamid d در تاریخ : 1400/7/25

سلام دوستان من 6 ماه پیش 12 مکس پرو خریدم
میخواستم ببینم ایا ارزش داره که بفروشم و 13 مکس پرو بخرم ؟ چون هم از قیمت خرید اولیه گوشیم کم میشه با اینکه نو نو هستش هم اینکه باید ی چیزی روش بندازم تا بتونم تهیه کنم
دوستانی که مقایسه از نزدیک داشتند راهنمایی کنند
من از دوربین و عملکرد گوشیم بسیار راضی هستم اما خب چون 13 پرومکس مشخصات و میگن پردازنده بهترهی داره گفتم عوضش کنم یا صبر کنم تا سال بعد 14 بیاد بعد عوض کنم ؟

امیر ق در تاریخ : 1400/7/25

درود - عرض ادب :

محمد جان اولا ممنون از شما بابت لطفی که دارین اما در کل بنده از شما یه خواهشی که دارم اینه که دیگه سعی کنین کش ندین. واقعا من خودم بشخصه حوصله و توانی ندارم که یسری کامنت ها و امار و ارقام ... رو بخونم و جوابی هم بذارم ...
دیگه نیازی به بازگویی و تکرار مکررات نیست و من پیشنهاد میکنم کلا نظر های یسری اکانت ها روبه کل جواب ندید ....
....
اقا شما فرض رو بر این بگیرین ایفون و اپل بدترین دیوایس وبرند دنیاس 😅 سونی سام هم بهترین برند دنیا هستن و خلاص 😂😂😂
....
همینکه تو صفحات ایفون میچرخن و اینجا شده برای دوستان محل و پاتوق جدید ، نشون میده چقدر عاشق و علاقمند دنیای ا‌پل شدن ...(😊👌)
(من از قلیان متنفر باشم اما هرروز برم بشینم کافه !!)

با ارزوی موفقیت واسه شما ❤️🌹

امیر ق در تاریخ : 1400/7/25

درود بر شما - با احترام :

تو تاریخ 1400/7/16 یه کامنت زدید که :
سلام همین الان از سایت دیجی کالا سیزده پرو ۲۵۶ را به قیمت نزدیک به۴۲ تومان خذیدم(خریدم)

دیروز هم 1400/7/23 نوشتین که :
از بس تعریف ایفون سیزده پرو کردن رفتم خریدم . بیست و یکم مهر 13pro blue 256 ـــــــ 3/950

اولا تو تاریخ ۲۳ و ۲۴ مهر قیمت پرو ۱۳ ابی و ظرفیت ۲۵۶ تو دیجی کالا ۴۱,۸۹۰,۰۰۰ هست نه ۳۹ و پنجاه
دومن هم تو تاریخ ۱۶ مهر قیمت ایفون ۱۳ پرو تو دیجی کالا همون ۴۱,۸۹۰,۰۰۰ بود نه ۴۲

قیمت هم تعییری نکرده از ۱۰ مهر (مراجعه شود به نمودار قیمت )
https://www.digikala.com/product/dkp-6461003/%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%85%D8%AF%D9%84-iphone-13-pro-a2413-%D8%AF%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-256-%DA%AF%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%88-6-%DA%AF%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%85

سعی کنین اگر هم میخواین با انتشار [مطلب اشتباه]، مخالفت و اپل ستیزی خودتونو نشون بدید؟؟!!! حداقل قیمت ها رو درست بزنین که اینشکلی تابلو نشه !!!!
....
ارزوی موفقیت دارم واستون-با احترام

WOLF A در تاریخ : 1400/7/24

نظر شما در مورد باتری 3100 مدل پرو چیه؟ اونم تست شده و نمره بسیار پایینتر از مدل مکس و البته قابل قبول 85 گرفته از GSMArena، جایی که مدل پرو مکس نمره عالی 121 گرفته. منابع دیگر هم هستن البته هر کدوم بخواید ببینید، که فرقی نمیکنه نتایج. همه 13 pro max رو عالی میدونن. بقیه سری، از این باتری خوب بی بهره هستند.
باتری 2800 آیفون 12 پرو امتیاز 81 ساعت گرفته و آیفون 13 با باتری 3200 امتیاز 89 گرفته.
S21 معمولی با باتری 4000 نمره 93 ساعت و نمونه ultra با باتری 5000 نمره 114 گرفته.
و البته گوشی گوگل پیکسل 5a با باتری 4680 و امتیاز 122 ساعت هم بد نیست اضافه کنیم.
پس با این تفاسیر گمان نکنم باتری 2500 آیفون (باتری بسته به سایز صفحه نمایش و رزولوشن هم هست) میتونست بیشتر از 77 یا 78 ساعت بیاره.
امتیاز باتری به ترتیب حجم باتری:
آیفون 13 مینی، 2438 میلی آمپر و 75 ساعت
آیفون 13 پرو ، 3095 میلی آمپر و 85 ساعت
آیفون 13، 3240 میلی آمپر و 89 ساعت
آیفون 13 پرو مکس، 4352 میلی آمپر و 121 ساعت
گوگل Pixel 5a 5G، باتری 4680 میلی آمپر و 122 ساعت
https://s4.uupload.ir/files/capture_nwiz.jpg
در زمینه باتری، اسمارت فون ها با هم مقایسه میشن، جدای از سیستم عامل متفاوت، چون هر دو قراره یک کار یکسان رو انجام بدن. بهتره این الفاظ چیپ و متلک زدن رو بکار نبریم. یکم کافیه از دیدگاه فنی به قضیه نگاه کنید تا متوجه بشید:
رزولوشن صفحه آیفون 13 پرو مکس کمی پایینتر از QHD که البته با احساب تعداد پیکسلها تقریبا میشه بگی هست، و از رزولوشن های غیر استاندارده. S21 ultra دقیقا یک میلیون پیکسل بیشتر داره و رزولوشن بالاتر و صفحه بزرگتری داره که 650 میلی آمپر باتری بیشترشو توجیه میکنه.
این که من ابتدای پیج گفتم سعی نکنید باتری 13 پرو مکس رو به چالش بکشید، چون 12 پرو مکس امتیاز 95 ساعت داشت و خیلی خوب بود و با توجه به افزایش ظرفیت و چیپ کم مصرف تر، من میدونستم که 13 پرو مکس یکی از بهترین ها در باتری خواهد شد. اگر به سیستم عامل بود که همشون ios هستن ولی مثلا مدل mini و پرو از پرچمدارای اندرویدی 3-4 سال پیش هم از نظر باتری ضعیفتر عمل کردن.
نمیدونم چرا پیج آیفون تنها پیجی هست که نقد ممنوعه، فقط تعریف و تشویق آزاده. (البته دلیلش رو فکر میکنم همه ما 3-4 نفر حاضر متوجه شده ایم).
با تشکر

Mohammad R در تاریخ : 1400/7/24

اپل؛ سلطان بلامنازع قدرت
برتری پردازنده A15 بایونیک در مقابل اسنپدراگون 888 (بهترین در دنیای اندروید)
قدرت سی.پی.یو: 60 درصد قدرتمندتر (یعنی بیش از 1.5 برابر!)
قدرت گرافیکی: 210 درصد! قدرتمندتر (یعنی بیش از 3 برابر!)
این درصد ها رو اگر با احتساب ناهماهنگی در اجزاء اندروید در نظر بگیریم، بیشتر هم خواهد شد
نمیدونم اپل چرا اینقدر فاصله انداخته با اندروید که به نظرم نیاز نبود این اختلاف
حالا اندروید چند وقت دیگه میخواد این شکاف رو پر کنه جای سواله
الان کار به جایی رسیده باید از واژه “برابر” بجای درصد استفاده کرد
(این قدرت بیشتر در عین حال مصرف شارژ بهینه تر)
یک چنین قدرت پردازشی قطعا باید مصرف انرژی بسیار بالاتری داشته باشه اما ترکیب این سخت افزار با باتری 4300، از سخت افزار s21 اولترا با باتری 5000 عملکرد خیلی بهتری نشون داده از نظر مصرف انرژی، (میتونید تست ها رو ملاحظه کنید) شاید اگر یک باتری 6500 یا شاید 7000 روی s21 اولترا سوار بود احتمالا در شارژ دهی در یک سطح قرار میگرفتند (البته با قدرت سخت افزاری عجیب بیشتر آیفون)
البته از حق نگذریم اندروید هم یدک حمل میکنه که این نکته رو هم نباید از قلم انداخت

Mohammad R در تاریخ : 1400/7/24

درسته داداش؛ من هم از این تجربه ها زیاد داشتم، چون اندروید هم داشتم و دارم در کنار آیفون
بیشترین ارزش خرید یعنی کمترین افت قیمت و کیفیت در مقابل بیشترین بازده و کارایی
با این تعریف، بیشترین ارزش خرید رو آیفون داشته و داره (چه داخل چه خارج)

Mohammad R در تاریخ : 1400/7/24

ببین یه تعصب ...، کار رو به کجاها که نمیرسونه
دگزو رو من قبول ندارم و هیچ کیم قبول نداره سال گذشته سام بهش پول داده بود امسالم اپل بهش پول داده و همه فاسدن؛ (غیر از سونی که پول نداده) و من فقط درست میگم! چرا؟
دلیل: “یعنی سونی دوربین dslr میتونه بسازه ولی دوربین موبایل (که تأمین کننده دوربین اکثر برندهاست) نمیتونه؟”
دیدید؟ به همین سادگی دست دگزو و اپل و سام و شیا و…. رو رو کردم
آقا شما قبول نداری باشه، جناب قریشی با شما نبود، ایشون با دوستان دیگه بود
خواهشا شما نادیده بگیر اینو

چند وقتیه آقای قریشی به شما ریپلای نمیزنه و فقط شما دنبال بحث و جدل هستید
(خوشبختانه تاریخچه کامنت ها هستند، ریپلای های علمی شما به ایشون و عدم پاسخ جناب قریشی)
نکته جالب اینه که شما تا حالا داشتید میگفتید بسه دیگه!!
ببین چطور یک چیز رو مثل آب خوردن میشه وارونه گفت

Mohammad R در تاریخ : 1400/7/24

“همه میدونیم قدرت خرید کاهش پیدا کرده”
این یک قسمت از کامنت من هست که ریپلای زدید بهش
خواهشا اول مطلب من رو کامل بخونید و دستپاچه ریپلای نزنید
شرایط اقتصادی خوب نیست و همه میدونن و منم همینو اشاره کردم (البته اینو بدون آمار ... و به زبان ساده گفتم)
اما من اگر هموطنم پورشه 10 میلیاردی بخره خوشحال میشم
چون هموطنم خوشحاله و هیچ وقت نمیگم بهش این پولارو از کجا میاری یا من دنبال یه وام 25 تومنیم بعد تو اینهمه پول بالای این ماشین دادی
قبلا هم گفتم هر شخصی زندگی خودشو داره
اینجا نه جای درد دل هست (به قول جنابعالی) نه جای بازگوی مشکلات
نه جای اینه که بگیم خمیر سیلیکون لوکسه، نه جای اینه بگیم دوستام مولتی تریلیاردر هستن، نه جای اینه بگیم برادرم فلانه پدرم بهمان……
اینجا فروم مربوط به آیفون هست و تمام
فقط همین! فروم مربوط به آیفون
اگر در مورد این گوشی مطلب مفیدی هست یا سوالی یا جوابی، کامنت میگذاریم و اگر نیست که هیچ
مردم نمیان فروم مربوط به آیفون 13 پرو مکس تا درد دل ببینن (به قول جنابعالی)
جای درد دل و بازگوی مشکلات اینجا نیست عزیز من

far z در تاریخ : 1400/7/24

بله درش شکی نیست که ایفون ۱۳ پرو مکس بهترین باتری رو در بین پرچمدارها داره به جز برخی گوشی های گیمینگ که به باتری های ۶۰۰۰ میلی امپری مجهز هستند.

مقایسه رودروی باتری به خاطر ابعاد متفاوت صفحه، رزولوشن و تفاوت در چیپ های استفاده شده بین اندروید و ios نمیتونه انجام بشه و ما مجبوریم پکیج کامل که گوشی هست رو با گوشی دیگه مقایسه کنیم.
با توجه به تستهای قبلی، باتری اس ۲۱ الترا در حد ۱۲ پرو مکس دوام داره. البته تو تست های یوتیوبرها کمی ایفون بهتر بود ولی تو جی اس ام ارنا اس۲۱ الترا. بنابراین میشه گفت اگه آیفون ۱۳ پرو مکس باتری ۳۸۰۰ میلی آمپری داشت اونوقت اس ۲۱ الترا میتونست باهاش برابری کنه، اما ۴۳۵۰ میلی امپری شدنش باعث شده واقعا دوام بالایی نسبت به بهترین های اندرویدی داشته باشه.

سرعت عمل هم تو استفاده روزمره از گوشی دیگه واقعا تفاوت خاصی بین ایفون و اندروید وجود نداره. اما تو پردازش های خاص مثل ویدیو کانورشن یا برخی بازیها، آیفون عملکرد کمی بهتر داره. اما از نظر فنی بخواییم مقایسه کنیم، پردازنده آیفون به طرز معناداری بهتر هست. البته این فاصله رو پردازنده هایی اندرویدی که چند ماه دیگه معرفی میشند کمتر خواهد کرد.

محمدرضا غ در تاریخ : 1400/7/23

از بس تعریف ایفون سیزده پرو کردن رفتم خریدم با اینکه اس بیست و یک اولترا داشتم . عزیزان قاطعانه پیشهنهاد میکنم اصلا حتی گوشی اس ده سامسونگ هم دارین سمت اپل نرین ،افتضاح حالت سینماتیک مد از ده سال پیش رو گوشی های سامسونگ بوده و هست اینکه میگن حالت های عکس برداری اپل افکت نیست دقیقا همون افکته با اسمی دیگه .دسترسی به منو ها دوربین سخت هست .بیست و یکم مهر 13pro blue 256 :39500
خلاصه خوبی ها ایفون نسبت به اس بیست و یک اولترا ،کمی خوشگلتر و عکس ماکرو بهتر ،چند تا عکس بار اول گرفتم گوشی گرم شد

امین ج در تاریخ : 1400/7/22

با چیزهایی که میخوای آیفون بهترینه.
خودت گفتی آیفون افت کمتری داره و راحت میخرن دست دو
ولی بین اندروید باز سامسونگ افت کمتری داره نسبت به شیاومی
پیکسل۶ پرو گوشی خوبیه ولی قیمت رجیستر شده از آیفون بیشتر میشه ارزش نداره اینکار بکنی
آیفون ۵ اس هم بخری باگ نداره خیالت راحت باشه.

امین ج در تاریخ : 1400/7/22

باشه همون ۴۳۲۵
از ۵۰۰۰ آمپر پرچمدار اس۲۱ اولترا خیلی بیشتر شده شارژ باتری
استفاده سنگین یک ونیم تا ۳ ساعت بیشتر
استفاده معمولی ۴ تا ۶ ساعت.. که خیلیه
اگ ۱۳ پرو مکس باتری ۲۵۰۰ داشت شاید اس۲۱ اولترا ۵۰۰۰ آمپر میتونست باهاش برابری بکنه
ازهمه پرچمدارها و میانرده ها بهتر بوده..
ملاک سرعت عمل پردازنده گوشیه و آیفون حرف نداره هیج جا کم نمیاره
اندروید فقط با اندروید مقایسه بشه درسته چون با آیفون مقایسه کنید در حقش ظلم کردین.

WOLF A در تاریخ : 1400/7/22

محمد عزیز
فقط به خاطر حرف شما این یک دقیقه رو ذخیره کردم و قرار میدم.
گوشی اندروید 7، زمان معرفی نیمه اول 2015 که تا امروز بیش از 6 سال میشه دارم استفاده میکنم، داخلی 32، رم 3 و کارت حافظه 64. که متأسفانه اسم گوشی رو اگر بگم، دوباره متهم میشم. پس تصور کن این یک گوشی اندرویدی از برندی ناشناخته هست.
https://uupload.ir/view/test_5l1s.mp4/
این ویدیو فقط به خاطر صحبت شما از اندورید است که میفرمایید گوشی اندرویدی پس از چند سال کلا بلااستفاده میشه و حتی نمیشه باهاش sms داد.
مرسی

امیر ق در تاریخ : 1400/7/22

درود بر شما

انشالاه بسلامتی ‌و‌امیدوارم هرجا هستین موفق باشین دوست عزیز

بله همونونطور که عرض کردم محدودیت های ios برطرف شده و
میشه.الان میتونین تو ios دنلود کنین و فایلهاتونو توسط فایل منیجر
بهشون دسترسی پیدا کنین و بیشتر از پیش لذت بخش تر شده

هر قابلیتی یه هزینه ای داره و یه درامد و ویژگی داره
ازادی عمل بیشتر هزینش امنیت کمتر هست
و بد افزار بیشتر
محدودیت هم ویژگیش امنیت بیشتر هست
و بدافزار کمتر

ولی
خب این صرفن نظر شخصی بنده هست و نمیتونم نظرم رو به کسی
تحمیل کنم مثل تنی چند از دوستان که از جانب کل دنیا و کل عالم
دارن صحبت میکنن و نظرات احساسی و شخصی خودشونو ریفرنس
میدونن و از طرف همه تصمیم میگیرن و برند مطبوع خودشونو به همه
پیشنهاد میکنن

همونطور که اشاره کردم تنها شخصی که تصمیم اول و اخر رو میگیره
شمایین ، لذا بهتره قبل اقدام به خرید ، تشریف ببرین یه مغازه معتبر
که حالت نمایشگاهی هستن و اقدام به کار عملی با ایفون بکنین و
ببینین اصلا چحسی دارین و براتون احساس خوب میده ؟ یا نه شایدم
اصلا خوشتون نیاد.دیدن کلیپ های یوتیوب ساده ترین و ابتدایی ترین
کار واسه شناخت هست . کار عملی با خودی دیوایس بهترین تاثیر رو
خواهد داشت

تجربه کردن واسه انسان بهیچ وجه بد نیست . قبلا با اندروید کار کردین
الانم نیم ساعت با ای او اس و ایفون کار کنین بصورت عملی و احساس
و تجربوتونو اینجا با ما به اشتراک بذارین و هر جا سوالی داشتین
مطرح کنین

موفق باشین

امیر ق در تاریخ : 1400/7/22

درود - با احترام

این تصمیم شما رو میشه در چند بعد بررسی کرد

اولین بعد ، یه تصمیم کاملا شخصی هست که در هرشرایطی هرسال کاربر ایفون دوست داره بدون توجه به ایفون مدل جدید،فقط اونو اپگرید کنه و یه ایفون جدید تهیه کنه.حتی بدون توجه به درامدش.
به خوب و بدش هم کاری نداره که این ارتقا بصرفه هست ، نیست ....
در این صورت تصمیم گیرنده نهایی شمایی و باید خودتون تصمیم بگیرین

دومین بعد ، نگاه کردن از جنبه اقتصادی به این قضیه هست . مخصوصا تو ایران که نرخ ارز بالا هست و درامد ها پایین و تقریبن بجز قشر مرفه ،افراد زیادی سبک سنگین میکنن که این تعویض صرفه اقتصادی داره براشون یا که خیر .
اگر جز دسته قشر مرفه جامعه هستین که انشالاه هم اینطوری هست ، فرقی نمیکنه واستون و خیلی راحت میتونین بدون توجه به هیچ جنبه ای ، خرید بفرمایین و لذت ببرین .
اما اگر خدای نکرده مثل بنده ، جزو افراد سطح پایین کشور هستین، مسلمن ترجیح میدیدن یمقدار سبک سنگین کنین وببینین این خریدمقرون بصرفه هست یا خیر.

این دو بعد که مطرح کردم جنبه اقتصادی قضیه بودن و الان میپردازم به بعد های دیگه

بعدسوم قضیه،نگاه کارشناسانه هست.اینکه کاربر دقت میکنه ببینه ۱۲ پرو مکسی که دستش داره با ۱۳ پرومکسی که میخواد بخره چه ویژگی هایی رو واسش به ارمغان میاره .کاری هم به قشر مرفه ویاطبقه پایین بودنش نداره.

بنده نمیخوام به تعریف مشخصات و ویژگی های سری ۱۳ پرو بپردازم چون حتمن خودتون مطالعه کردید.فقط بصورت گذرا چند تا از تغییرات رو برا شما مینویسم ، انشالاه که مقبول بیفته .
هرساله قدرت پردازش و همچنین قدرت گرافیک تو ایفون جدید افزایش پیدا میکنه.اما ذکر این نقطه هم خالی از لطف نیست که ایفونهای سری ۷ و۸ و بالاتر ، همگی بسیار خوب دارن کار میکنن ....
صفحه نمایش ایفون ۱۳ پرومکس ارتقا پیدا کرده وفعلا بهترین صفحه نمایش دنیای موبایلی هست
ظرفیت باتری افزایش پیدا کرده وهمچنین مصرف باتری بلطف قلب تپنده ی a15 کم و کمتر شده و لذا قوام و دوام باتری بیشتر شده .
کیفیت دوربین ها بهتر از پیش شده همونطور که از قبل هم مرسوم بوده و هست هرساله
و بسیاری موارد دیگه که اینجا نمیگنجن اشاره کنم .اما خب بازهم تاکید میکنم ، تصمیم گیرنده نهایی شمایی دوست عزیز . نه بنده نه هیچ کسی

بایدخودتون نسبت به شرایط مالیتون و احساسی که به مدل جدید دارین ، تصمیم گیری بفرمایین و ببینین که ۱۳ پرومکس برای شما بهتر از ۱۲ پرو مکس خواهد بود ؟
سایز و اندازه و وزن همچنان دست شماروبعنوان یه خانوم اذیت خواهد کرد اگر ۱۲ پرومکس شما سنگین هست و بزرگه واستون .

نظر شخصی بنده:
خود بنده ترجیحم اینه دوسال یکبار ایفونمو عوض کنم تا کار به تعویض باتری نرسه و کمترین افت قیمت رو داشته باشه و فعلا با۱۲ پرومکسم تاسال دیگه هستم و از دیدگاه شخصی بنده همین ۱۲ پرومکس تا ۴ سال پاسخگوی نیازها خواهد بود اما همونطور که گفتم ترجیحم اینه ۲ سال یکبار عوض کنم

نتیجه گیری:
همونطورم که بالا عرض کردم ، اولین و اخرین شخص تصمیم گیرنده ، خود شمایین

موفق باشین

WOLF A در تاریخ : 1400/7/22

محمد عزیز، سلام
یکم برام جالب شد گفتم منم نظرم رو بگم:
شما الان کجا زندگی میکنید؟ اگر ایران هستی که باید بهتر از همه شرایط رو بدونی! اصلا نیاز به آمار نیست. 5-6 سال پیش گوشی پرچمدار 700 دلاری رو میخریدیم 2 میلیون یا نهایت 2 و پونصد، اگر اشتباه نکنم اونزمان دلار بین 3 تا 4 هزار تومن بود که همه از گرونی دلار ناراحت بودن، اما الان گوشیهای 700 دلاری رو باید 20 میلیون بخریم. حداقل حقوق کارمند اگر اشتباه نکنم هفتصد- هشتصد یا نهصد بود، قیمت اجاره خانه ها در بهترین مکانهای پایتخت به زور به یک میلیون میرسید و تقریبا تمام اجاره ها بین 100 تا 500 هزار تومن بود. رهن خانه ها ارزون بود. آیا این قیمتها به طور یکسان با کاهش ارزش ریال تغییرات داشته؟ قطعا خیر. چون حداقل میزان حقوق ها هرگز 10 برابر نشده یعنی حداقل حقوق الان 7 یا 8 یا نه میلیون نیست.
....
اون شخصی که میگه چطور بالای این گوشی 60 تومن میدین، قطعا منظورش به آیفون نیست عزیز من. اون با شرایط سختی که مواجه هست، داره درد دلش رو میگه که چطور اینهمه مشکلات هست و عده ای بدون مشکل مبالغ هنگفت را برای خرید یک موبایل یا ماشین یا خونه یا کامپیوتر هزینه میکنن. محمد عزیز، تعصب زیادی بخرج میدی. خیلی از صحبت ها سر همین تعصب بوجود میاد. حتی اگر بحثی دیگه هم مطرح باشه، فورا شما به دید طرفداری میخونی و جبهه میگیری. شما به نظرت یه گوشی 60 تومنی بدی به دوستمون بدش میاد؟ خیر یا میفروشه ببقشو یه ارزونترشو میگیره یا حالشو میبره. به منم یه آیفون 60-70 تومنی بدی خیلی حال میکنم، چون میفروشم، بجاش کلی چیز میز میگیرم. همونطور که خودت گفتی هر کسی هر چی دوست داره میگیره.
پس محمد عزیز شما نمیتونید اون چیزی که خودتون فکر میکنید رو به دیگران نسبت بدید و از اون دیدگاه ترسیمی توسط خود، بهش پاسخ بدید. نظر هر کس محترمه و نباید در مقابل درد دل ها و مشکلات جامعه هم جبهه طرفداری گرفت. من قبلا با شما با ایمیل صحبت کردم (همچنین الان)، دیگه الان برند مطرح نیست، اون چیزی که بحث بوجود میاره همین طرفداری هاست که باعث میشه طرف مقابل هم یه صبحتی بکنه و دوباره اختلاف پیش بیاد. اینکه بگیم فلان برند اگر نباشه، دنیا به عصر غار نشینی برمیگرده و دنیا عقب میمونه و کارش لنگ میشه، حرف کاملا اشتباهی هست (نمیگم شما اینو گفتیا)، محصولات مختلف از برندهای مختلف با همکاری هزاران شرکت و برند، برای استفاده و راحتی بشر ساخته شده. هر کسی هم تلاش میکنه محصولشو بهتر بفروشه. اینا رو میگم چون منم طرفدار خشنی بودم ولی طرفداری چی توش داشت واسم؟ الان اگر یه قطعه کامپیوتری بخوام، باید برم سونی بگیرم؟ اصلا داره؟ داشته باشه هم نمیرم بگیرم چون کارایی برام مهمه الان نه برند. همونجوری که شخصی که میره آیفون میخره به خودش مربوطه، همونجور هم اونی که میره گلکسی میخره به خودش مربوطه و ما حق نداریم بگیم پولتو چطور خرج کن.
با تشکر

WOLF A در تاریخ : 1400/7/22

پس همین یعنی حرف من درست بوده و دلیل مخالفت و جواب مخالف شما رو نمیدونم چیست؟ چون من به یکی گفتم در انتقال خبر تحریف نکنید، منبع خبر همچین حرفی نزده. اما شما این مسأله رو کاملا فراموش کردید و به دید طرفداری بهش نگاه کردی و از سونی گفتید! این کار شما باعث ایجاد موضوع و بحث جدید میشه. الان هم شما نوشتید: "در نهایت امر یک منبع معتبر رو قبول نداری" ، که یعنی ایرادی که من گرفتم رو قبول داری. پس دیگه قرار نیست صحبت اضافه ای انجام بدیم و اصلا قرار نبود کامنت مخالف آمیزی در این رابطه بنویسیم. چون در خبر تحریف شده بود. کسی نگفته بود چرا لینک dxo گذاشتی.
در مورد dxo قبلا خیلی نوشتم و از حوصله خارجه دوباره بخوام همشو بنویسم. اینترنت خداروشکر در دسترس همه قرار داره. فقط تا این اندازه گفتم که متوجه باشید، همچین مرجع معتبری هم نیست. ابزار فروش گوشیهاست این dxo...
.....
شما که میگی معتبره، باید بگهی اعتبارش رو کی تعیین میکنه، نمیشه که بگیم معتبره چون dxo هست و باید چشم و گوش بسته هر چی گفت بگیم باشه.
اتفاقا همون "خیلیها" رو قبلا بارها عرض کردم. یکیش از جانب اندروید سنترال که باهاش کار میکنند. و مثلا یکیش همین لینک که میزارم:
https://www.androidauthority.com/dxomark-ranking-troublesome-805633/
تا به کسی پول ندی که برات کاری نمیکنه عزیزم.
....
کلا صحبت چیز دیگری بود و نه اعتبار dxo. من گفتم نباید تحریف کرد. "دنیای موبایل" یعنی تحریف در منبع، که شما هم قبول کردی.

Ashkan h در تاریخ : 1400/7/22

درود
دوستان به طور کلی ارزش داره که 50 میلیون هزینه کرد و این گوشی رو خرید؟من تا الان اندروید داشتم میخوام ببینم اگر بخرم بعدا پشیمون نمیشم از اینکه چرا android رو ول کردم و ios خریدم؟
ممنون میشم پاسخ بدید.

far z در تاریخ : 1400/7/22

درصدهای اعلام شده تخمین هستند. کسی هم ادعا نکرد دقیق.
شما به جای اینکه برای نشون دادن مخالفتت با من بیای طعنه به من بزنی، یه نگاه به وضعیت واقعی بکن:
https://shahraranews.ir/fa/amp/news/44497
نیمی از جمعیت ایران زیر خط فقر مطلق هستند.
شما کمی در امار ارایه شده تورق کنی و یکم بالا پایین کنی کمابیش به چیزی که من گفتم میرسی. من میتونستم هیچ درصدی نگم و صرفا بگم اکثریت.
من دعوت میکنم شما و هرکسی رو اینجا هست فقط به اطراف خودش نگاه کنه و ببینه چه درصدی از اون اطرافش قادر به خرید گوشی هایی با این قیمتها هستند.

علاقه به موتور سیکلت با گوشی قابل مقایسه نیست. گوشی وسیله ضروری هست و تقریبا همه اونو دارند حالا چه گرونش چه ارزونش. اما حتی اگه فرض کنیم خیلیا دوس دارند موتور سیکلت نسبتا خوب داشته باشند به قول شما ۳۰ تومن، باز یه درصد کمی از مردم توانایی پرداخت اون هزینه رو دارند.
https://www.asriran.com/fa/amp/news/794610
طبق این منبع، متوسط درامد خانواده شهری ۷۶ میلیون تومن در سال و هزینه ها ۶۲ میلیون تومن. یعنی پس انداز تو سال میشه ۱۴ میلیون تومن.

ناصر م در تاریخ : 1400/7/22

دوستان عزیز میخواستم در مورد افت قیمت آیفونها و اندریدها یه نظری بدم تجربه گرانی برام بوده
آیفون به لحاظ فروش عملا خیلی بهتراز اندرویدها هستن چون مدلهای کمی داره و سالی یکبار معرفی میشن نگاه کنید به شرایط اندرویدها ببینید تو سری پرچمدارهای برندهای پرفروش چه وضعیتی هست سریmi شیائومی وsسامسونگ درسال چندتا معرفی میشه دیگه نمیشه شمرد من s20plus2ماه دستم بود افتضاح محض بود 4تومن ضرر کردم گوشی که فقط توخونه بود عملا نو بود و همینطور mi9شیائومی پرچمدار2019بود غیر قابل فروش شده نتونستم بفروشم اصلا نمیشناسن حتی فروشندها چرا چونnتا مدل روش اومده هنوز دوسال نشده. سامسونگ فروختم آیفون بگیرم حداقل موقع فروش این افتضاح پیش نیاد الان آفون6هم هنوز خریدو فروش میشه ولی من پرچمدار شیائومی رو حتی باقیمت خیلی پایین هم نتونستم بفروشم بنظرم فاجعست مجبور به تحمل یه گوشی برای مدتی طولانی تا اینکه از کاربیوفته.من بعد داشتن پرچمدارهای اندرویدی تجربم این شد گوشی رده بالا آیفون گوشی اندرویدی فقط پایینردهها به لحاظ مالی دلت نسوزه

bashir k در تاریخ : 1400/7/22

به به کیف کردم خیلی خیلی لطف کردین
واقعا جامع و دقیق و منصفانه بودن با دقت همه رو خوندم.
منظورم مهاجرت به خارج کشور بود اگه قسمت باشه.
فعلا نظرم روی۱۳ پرو هستش. چون دوربینش همه امکانات ۱۳ پرومکس رو داره و قیمتش کمتره تا حدی.
این مدت چندتا ویدیو دیدم و مقایسه انگار این نسل خیلی روی باتری و کیفیت عکاسی توی شب ارتقا دادن اپل.
قبلنا خیلی خوره اندروید بودم و برام آزادی عمل و دستکاری همه چیز و تغییرات همه جزییات برام مهم بود. ولی الان ی یوزر معمولی‌ام و فکر کنم با ios خیلی راحت کنار بیام.
در هر صورت سپاسگزار توضیحاتتونم.
ارادت

Mohammad R در تاریخ : 1400/7/22

“منظور از یدک یعنی سرویس های پس زمینه.” 🤔
یعنی دلیل مصرف باتری بیشتر اندروید، سرویس های پس زمینه هست؟ به همین سادگی؟
منبع داره یا دانش علمی خود شما هست؟
مصرف بالای انرژی در اندروید میتونه دلایل بسیاری داشته باشه و به این سادگی ها نیست عزیز! (چون با یک کمپانی و یک گوشی و یک رابط کاربری طرف نیستیم!!) اما عمده اون مربوط میشه به عدم امکان بهینه سازی و نا هماهنگی سخت افزار و نرم افزار، نه سرویس های پس زمینه!
سرویس های پس زمینه فقط مختص به اندروید نیست
سرویس های پس زمینه یعنی اپلیکیشن در زمان بسته بودن هم از امکاناتی مثل دیتا و… استفاده میکنه (مثلا واتساپ در زمان بسته بودن اپلیکیشن هم همچنان در پس زمینه فعال هست) این ربطی به یک اکوسیستم نداره داداش
(در مورد اینکه گفته بودید در iOS نهایتا میشه والپیپر عوض کرد) اگر منظورتون این بوده که چند تا تنظیمات قابل شخصی سازی بیشتر اندروید، باعث این مصرف بسیار بالاتر از شارژ باتری شده باید عرض کنم تنظیمات بیشتر اسمش سرویس های پس زمینه نیست و شارژ بیشتری هم مصرف نمیکنن
سرویس های پس زمینه مثل برنامه های بسته شده یا ویجت ها هستن که هم در iOS و هم در اندروید وجود داره اما در iOS بهتر و درست تر پیاده شده
در کل اینا عمده تاثیر گذار نیستن در مصرف انرژی
مهمترین عامل نرم افزار هست
و موارد دیگه مثل تکنولوژی LTPO اپل که میفرمودید کجاش بلوغه! یا پردازنده که هر ساله اپل عنوان میکنه علاوه بر افزایش قدرت، بسیار بهینه تر از نسل قبله و دوستان اندرویدی به رسم هر سال میان میگن تغییری نکرده! یا سخت افزار هماهنگ با نرم افزار یکپارچه؛ اینا رو بزاریم کنار هم ماه عسل کار میشه چیزی که مشاهده میکنید
نتیجه: باتری 4300 آیفون 13 پرو مکس (با قدرت سخت افزاری خیلی بیشتر) شارژ دهی خیلی بهتر از باتری 5000 پرچمداران اندرویدی (با قدرت سخت افزاری و پردازشی کمتر) میشه!
یعنی حجم باتری کمتر در مقابل شارژ دهی و قدرت پردازشی خیلی بیشتر!
یعنی گوشیت زودتر شارژ میشه یا فست شارژ بالا برای جبران زمان شارژ باتری نیاز نیست
یعنی حجم باتری کمتره و سیکل شارژ کامل باتری، باعث آسیب رسیدن و گرمای بیش از حد به باتری و گوشی نمیشه
یعنی وزن و حجم کمتر قطعات داخلی و… موارد دیگه
در اندروید (بخصوص گوشیای غیر از گوگل پیکسل) عرض کردم به دلیل بهینه سازی های متفاوت و ناهماهنگی اجزاء، نمیتونن مصرف بهینه داشته باشن و همین موضوع باعث بازدهی و شارژ دهی کمتر میشه
اگر سرویس های پس زمینه که یکیش از طریق ویجت هست، مصرف شارژ رو اینطوری بالا میبرد که iOS 14 باید حداقل دو برابر iOS 13 مصرف شارژ میداشت نه اینکه کمتر هم بشه و بهینه تر!
یا اون تستی که از آیفون 13 پرو مکس در استفاده خیلی سنگین گرفته شده باید با توجه به حجم باتری، دوامش کمتر میبود نه اینکه خیلی بیشتر از s21 اولترا 5000 باشه! چون در شرایط استفاده خیلی سنگین (در مدت زمان محدود) هر دو گوشی با استفاده سنگین پردازشی تست شدن و در اون مدت از تست و استفاده حداکثری که سرویس های پس زمینه تاثیری نداشته دوست عزیز، پس اونجا چرا با وجود ظرفیت کمتر آیفون، دوام شارژ بسیار بالاتری ارائه داده؟
خواهشم از شما اینه مطلب علمی از خودتون منتشر نکنید! تنها دلیلی که میفرمائید برای مصرف بالای باتری در اندروید رو اولین باره دارم میشنوم اونم به اسم یدک!

bahaar n در تاریخ : 1400/7/21

سلام دوستان بنظرتون ارزش داره 12پرومکس رو به13پرومکس ارتقا بدیم؟
اینو فقط بگم که الان 12پرومکسم برای من یه مقدار سنگینه و دستم درد می گیره

Mohammad R در تاریخ : 1400/7/21

خب وقتی در نهایت امر یک منبع معتبر رو قبول نداری و جالبتر اینکه از جانب “خیلیا” هم صحبت میکنید که خیلیا هم قبول ندارن! دیگه چی میشه گفت؟
(نمیدونم چه مراجعی میفرمائید دگزو رو قبول نداره) اما اون منبعی که میاد در مورد یک منبع دیگه صحبت میکنه و اونو قبول نداره شک نکن اعتبار خودش خیلی کمتر از اون منبع هست
دلیلش اینه اون منبع رو همه قبولش دارن والی یک منبع دیگه تلاش نمیکرد بد جلوش بده! پس خودش هیچی نیست که چنین تلاشی کرده
الان هر چی بگیم میگید منبعش چیه، منبع معتبر ضمیمه میشه، میگی کلا منبع رو قبول ندارم
دلیلش هم اینه که چرا فلان شرکت که دوربین فلان تولید میکنه تو گوشیاش نمیتونه فلان بشه!

Mohammad R در تاریخ : 1400/7/21

“پیش پا اقتاده ترین وسیله مثل گوشی پرچمدار عملا از عهده خرید بالای 70% جامعه ما خارج هست. ما شرایطی داریم که یکی دو درصد ابر سرمایه دار هستند. چیزی زیر 10% هم با وضع مالی بسیار خوب که زندگی مرفهی دارند. یه 20% هم بالاخره تونستند تو سالهای گذشته خودشون رو ببنندند هرچند زندگی مرفه چندانی هم ندارند.”
🤔🤔🤦‍♂️
کارشناس همه فن حریف یعنی چی؟
یعنی تو هر مسئله ای که صحبتشو کنید اونا آمار و ارقام دقیق و حساب شده و علمی میگذارن جلوت!! دیگه چی میخواین؟؟
شما مرکز آمار هستید یا منبع داره اینایی که تایپ کردید؟؟!!!! این درصد های دقیق و علمی رو میشه بگید از کجا آوردید؟؟!! جدا میخوام بدونم!!
بگذریم

این مسئله ربطی به زاویه دید نداره دوست عزیز
همه میدونیم قدرت خرید کاهش پیدا کرده
این فقط مربوط به آیفون نمیشه، این مربوط به همه چی هست
وقتی فقط آیفون رو با حقوق حداقلی مقایسه میکنید اینجا میشه مشکل کار شما!!
این میتونه در مورد لپتاپ باشه یا موتورسیکلت یا یه چیز دیگه، فرقی نمیکنه
به طور مثال؛ یک نفر به گوشی علاقه منده یک نفر به موتورسیکلت، کاملا مشخصه اولویت خرید اولی چیه و دومی چی
الان اگر یک نفر یک موتورسیکلت معمولی به مبلغ 30 میلیون تومن بخره آیا بهش میگیم این پولا رو از کجا آوردی؟؟!!!! اما یک نفر دیگه با تفکر و علاقه متفاوت، اگه همون پولو بخواد بده آیفون (فقط بخاطر اینکه سلیقه ی دیگه ای داره و به موتور علاقه نداره) بهش میگیم این پولا رو از کجا میارین!!!!
اینجا یک نفر عاشق موتور سواری در خیابانها هست و یک نفر دیگه عاشق گیم یا مثلا عکاسی با گوشی که هر دو سلیقه کاملا محترمه و هیچ احدی حق نداره بگه پولتو چطوری خرج کن یا این پولا رو از کجا میارین
در مورد افت قیمت اندروید باید عرض کنم دست شما نیست که قبول داشته باشی یا نداشته باشی
یک مثال ساده میزنم،
آیفون 11 نرمال (زمان معرفی: بیش از دو سال پیش)
و s20 اولترا (زمان معرفی: کمتر از یک سال و هشت ماه پیش!)
این دو تا رو فقط بزاز کنار هم ببین الان کدوم طلای 24 هست و کدوم از دور خارج شده
(فقط بزاز کنار هم خودت دستت میاد چی به چیه)
آیفون 11 قدیمی تر، بسیار با ارزش تر و ماندگار تر
اما s20 اولترا جدیدتر (جدا از افت شدید قیمت) مطمئنا باید مشتری خاص خودش پیدا بشه که اونم ترجیه میده یه میانرده خوب بخره تا اینکه گوشی بخره که عمر و آپدیت اون به سر اومده و از «مُد» افتاده
سیاست اندروید فروش هر چند بیشتر هست اینو از طراحی یا ساپورت نرم افزاری و افت عملکرد گوشی… میشه فهمید
دلیل افت قیمتشم دقیقا همیناست
اما قضیه آیفون کاملا متفاوت از سایر برند ها هست، از طراحی تا سخت افزار و نرم افزار و ساپورت نرم افزاری… حتی مدل های قدیمی 6s هنوز تا قبل iOS 16 آپدیت میگیرن یعنی برای هفتمین سال!! اونم بدون افت عملکرد!! با یه 6s با iOS 15 کار کن ببین چجوریه!! من کار کردم که میگم کار کن خودت ببین
به طور خلاصه آیفون کمترین افت قیمت و کیفیت رو داره چه داخل ایران چه داخل خارج
(چیزی که همه دنیا میدونن) اما خیلی تلاش میکنید چیزی که نیست رو بگید هست!! لااقل قبلش تحقیق کن یا قیمت ها رو چک کن ببین اوضاع چجوریاست
قبلا هم بدون تحقیق کامنت زدید و بعد پاسخ من متوجه شدید یک چیز جدید یاد گرفتید و خودتون تشکر کردید از این بایت

far z در تاریخ : 1400/7/19

شما یکبار دیگه بخونی متوجه میشی منظور از یدک چی هست.
باید دوباره تکرار کنیم حرفی که زدیم. منظور از یدک یعنی سرویس های پس زمینه. شما تو ios که نهایتا والپیپر میتونی عوض کنی، سرویس های نرم افزاری فعال بسیار کمتری نیاز داری نسبت به گوشی که میتونه تم رو عوض کنه. شما وقتی تو ios حالت چند وظیفگی خاصی نداری، سرویس بسیار کمتری نیاز داری نسبت به اندرویدی که از حالت split screen و اپ های شناور استفاده میکنه. این لیست سر دراز دارد.
یه سری امکانات باید در سطح سیستم عامل همیشه فعال باشند، و اپ نیستند که شما با بستن اپ کلیه منایع سخت افزاری که اون اپ اشغال کرده رو آزاد کنی. تمام این سرویس ها به مصرف انرژی اضافه میکنه.
از سوی دیگه ios تمام سورس کدها رو بسته و تو یه مسیری از پیش تعیین شده بهینه سازی کرده (این دیگه خیلی مساله ساده تو دنیای برنامه نویسی هست که شما اگه یه کد رو در مسیری خاص هدایت کنی میتونی بهینه سازی های زیادی روش انجام بدی نسبت به حالتی که شما مجبور هستی به صورت پویا نسبت به تغییر شرایط کد رو توسعه بدی). اینکه شما مثلا فایل منجر اندروید رو باز میکنه از سیر تا پیاز رو برای شما نشون میده نشون دهنده همین باز بودن منابع نرم افزاری هست.
با تمام این موارد یاد شده، اندروید لگ خاصی نداره.

حالا شما ممکنه بگی که کاربر نهایی کاری نداره با اینکه کدوم روش پیاده شده و براش مهم عملکرد نهایی و مصرف انرژی هست. در پاسخ باید گفت که برای اکثریت افراد که گوشی رو صرفا به صورت اپ محور استفاده میکنند هیچ تفاوتی نداره کدوم روش پیاده شده و اتفاقا ios کار رو به خوبی انجام میده.
اما شما بخوای یه ذره از مسیر از پیش تعیین شده ios اونورتر بری عملا هیچ امکانی براش وجود نداره جز جیلبریک کردنش. برای بخش بزرگی از کاربران گوشی از جمله من همین امکانات بیشتر و قابل شخصی سازی اندروید مهم هست.

اندروید لگ و باگ خاصی نداره عزیز. من حداقل 1.5 سال هست که آیفون 11 رو در کنار نوت9 و الان حدود 2 ماهه در کنار اس21 الترا استفاده میکنم. این دو گوشی پابه پای ios سریع هستند و ایراد آنچنانی توشون وجود نداره. اگه قرار بر ایرادگیری نرم افزاری باشه برای من یکی دوبار پیش اومده که تو آیفون 11 دچار مشکل نرم افزاری شدم که مجبور شدم گوشی رو قفل کنم و دوباره باز کنم. تو دنیای نرم افزار پیش میاد اینجور اتفاقات اما اینکه بگیم اندروید به ذات دارای باگ و لگ باشه اینطور نیست.

بالاخره هر چیزی بهایی داره و امکانات شخصی سازی و بازی که اندروید ارایه میده بهاش مصرف انرژی بیشتر هست.
میشه رو این موضوعات خیلی بحث کرد. من الان میتونم برای شما بگم که همین چهارتا امکانات اضافه شده به ios تو این چند سال باعث شده اپل به توسعه پردازنده های چند هسته ای رو بیاره تا بار پردازش های سبک اضافه شده رو این هسته های کوچک به عهده بگیرند.

من وزن رو با آیفون 12 پرو مکس مقایسه کردم . شما لطف کن بخون من به چی پاسخ دادم بعد بیا براش پاسخ بده.
ایشون فرمودند که " باتری ۴۰۰۰ آیفون نسبت به ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ اندرویدیها هم سریعتر شارژ شده هم خرابیش کمتره و حجم و وزن خیلی کمتر اشغال کرده"
بنده گفتم باتری بزرگتر شده آیفون باعث افزایش وزن آیفون 13 پرو مکس نسبت به 12 پرو مکس شده. یعنی این 20 گرم افزایش وزن 13 نسبت به 12 عمدتا به خاطر افزایش ظرفیت باتریه.

far z در تاریخ : 1400/7/19

من از یه زاویه دیگه به نظر ایشون نگاه میکنم. اینکه ایشون میفرمایند این پولا رو از کجا میارین نشان دهنده یه درد در جامعه ماست. درسته کسانی پیدا میشن که پولدار نیستند اما به سبب علاقه زیاد حاضرند حاصل چندین ماه یا سال پس انداز رو برای خرید این گوشی ها به ویژه آیفون که بسیار گرانتر از مابقی گوشی هاست صرف کنند. اما بسیاری دیگه هستند ک همون علاقه رو دارند ولی شرایط زندگی اجازه نمیده به گوشی زیر 10 تومن هم به راحتی فکر کنند. من کاری ندارم ایشون تو چه شرایطی هست اما کی دلش نمیخواد گوشی خوب داشته باشه اگه علاقه داشته بهش؟ متاسفانه شرایطی به وجود اومده که پیش پا اقتاده ترین وسیله مثل گوشی پرچمدار عملا از عهده خرید بالای 70% جامعه ما خارج هست. ما شرایطی داریم که یکی دو درصد ابر سرمایه دار هستند. چیزی زیر 10% هم با وضع مالی بسیار خوب که زندگی مرفهی دارند. یه 20% هم بالاخره تونستند تو سالهای گذشته خودشون رو ببنندند هرچند زندگی مرفه چندانی هم ندارند. این افراد میتونند این گوشی ها رو بخرند اما بقیه نمیتونند. نمیتونند به معنای واقعی کلمه هست، یعنی خودشون رو به آسمون و زمین بکوبند نمیتونند.
در مورد مثالی هم که شما میزنید، منم دوستانی دارم که با اینکه خرید این گوشی ها با این قیمت هزینه سنگینی براشون تحمیل میکنه اما چون مسولیت دیگه ای تو زندگی به جز خودشون ندارند میتونند این هزینه رو بدن.

اما در مورد اینکه میفرمایید آیفون سرمایه رو حفظ میکنه من باهاش موافق نیستم. شما همین الان آیفون 12 پرو مکس 128 رو با کارکرد حدود یکسال بخوای بفروشی، اونم به شخص نه فروشنده، خیلی خوب باشه گوشی و خیلی خوب بفروشی 30 تومن به دست میاری. همین الان بخوای 13پرو مکس 128 بخری، دستکم باید 18 تومن بزاری روش.
اگه قیمتها متعادل بشه و این گوشی بشه 35 تومن، همون 12 پرو مکس رو نهایتا 25 میتونی بفروشی. باز 10 تومن باید بزاری روش.
پس رقم آنچنان ناچیز نیست. شما اینها رو نباید با قیمت پراید مقایسه کنی. شما باید با درآمد متوسط حساب کنی. 10 تومن حدود دوبرابر درآمد متوسط ایران هست و هممون میدونیم بخش بزرگی از جامعه پایینتر از درآمد متوسط حقوق میگیرند. شما تازه حقوق دوماه رو باید بدی تا آیفون 12پرو مکس رو 13 پرو مکس کنی. در حالیکه برای من نوعی که تو اروپا هستم، چنین ارتقایی شاید یک هشتم درآمد یک ماهم باشه.
دو اینکه شما گرونترین پرچمدار اندرویدی بخری (اس 21 الترا) و اختلاف قیمتش با آیفون رو دلار بخری نگه داری و بعد یکسال هر دو گوشی رو بفروشی، پرچمدار اندرویدی + دلار ارزش بالاتری از آیفون خواهد داشت. به عبارت دیگه ضرر پرچمدار اندرویدی کمتر از آیفون هست اگه بخوای اقتصادی به قضیه نگاه کنی. اینکه شما میفرمایید برای خارج از ایران هست که آیفون افت قیمت کمتری نسبت به اندرویدی ها دارند. عوضش کسانی که اهل فن باشند میدونند که اندرویدی های رو میشه با تخفیف های خوبی خرید و اگه عجله نداشته باشه آدم میتونه با قیمت بسیار خوبی بخره.

امیر ق در تاریخ : 1400/7/18

درود بر شما - با احترام :

این کامنت رو بشرطی بخونین که علاقمندگوشی
های اپل هستین و دوست دارین اطلاعاتتون از
ایفون و ios بالاتر بره.

ازکامنت شما بنده این برداشت رو کردم که فرمودید
۲ تا ۳ سال دیگه میتونین مهاجرت کنین.ازاندروید به
ای او اس ؟ یا نه مهاجرت به خارج از ایران ؟

اگر قصد اینو دارین که چن سال دیگه از and به ios
مهاجرت کنین که بحثش فرق میکنه.

۱-منتها لگ نداشتن برام مهمه
همونطور که همه میدونن ، تنها سیستم عامل کل
دنیای موبایلی ، ios هست که همیشه کمترین
میزان کندی - باگ و لگ رو داشته و داره و سال به
سال هم داره بسیار بسیار کمتر میشه(درحدصفر)

۲-گیمر باشین یا نباشین ، سیستم عامل ios رو
همونطور که بالا توضیح دادم حتی تو مدل های ۷
و ۸ و اکس و ۱۱ و ..... هم لگ و کندی مشاهده
نخواهین کرد.دیگه بماند که ایفون ۱۲و سری جدید
۱۳ بخرین !!!!

تراشه a15 اپل ۶۰ درصد داره سریعتر از سایر رقبا
عمل میکنه(ایفون های سری ۱۳)

۳-باتری خیلی مهمه :
تو مدل های قبل سری ۱۱ که نه ، اما خانواده ۱۱
و ۱۲ ماندگاری بهتری دارن. اما تو سری جدید ۱۳
باتری بسیار بسیار داره عالی عمل میکنه و نتایج
اکثر ریفرنس ها نشون دهنده عملکرد بینظیر باتری
خانواده ۱۳ هست (مخصوصا ۱۳ پرو - وپرو مکس )

۴-کیفیت صفحه نمایش اوجب واجباته:
منبع :
www.dxomark.com/apple-iphone-13-pro-max-display-review-simply-stunning

ایفون ۱۳ پرومکس اپل ، برنده بهترین صفحه نمایش دنیای موبایل
ترجمه : Position in Global Ranking #1
جایگاه اول
{ از "کارشناس نمای" متعصب سونی ممنون میشم
حقیقت تلخ رو باور کنن }
بالاترین امتیاز (بالاتر از پرچمدار دنیای اندروید)

۵-دوربین برام مهمه:
تو مدل های قبل همیشه کیفیت دوربین ایفون اگر
هم اول نمیشد ، جزو بهترین ها بود و هست
اما مدل۱۳ پرو و ۱۳پرو مکس هم که دیگه بهتر ...
منتظر نتابج دوربین های خانواده سری ۱۳ باشین

۶-سرعت شارژ باتریشون فک کنم پایین باشه هنوز:
با تهیه کلگی ۲۰ وات میتونین فست شارژ کنین تا
۸۰ درصد.

۷-سری ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ هیچ مشکلی ندارن و اگر
نمیخواین گوشی نو بخرین ، واگر نمیخواین زیاد
هزینه کنین و اگر قصد خرید ایفون دارین ؟ خرید
سری ۱۱ کارکرده
ولی بشرط تمیز بودن و بشرط تعمیری نبودن و
بشرط سلامت باتری بالای ۹۰ بله منطقی هست

خلاصه :

سیستم عامل اندروید هم بسیار بسیار پیشرفت
کرده و هر سال لگ و باک و کندی پرچمداراش داره
کم و کمتر میشه . پرچمدارای سیستم عامل and
هم دارای بهترین و بیشترین امکانات تو هر حوزه ای
مثل دوربین - کیفیت صفحه نمایش و امثالهم هستن

اما مطلبی که مهمه اینه که مقایسه اکو سیستم
ios با android زیاد صحیح نیست. سیستم عامل
ios و سخت افزارش دارن بصورت اختصاصی واسه
هم و واسه هماهنگی باهم طراحی و ساخته می
شن و بنابراین بهینه ترین و بدون باگ ترین گوشی
و سیستم عامل دنیای موبایلی رو شاهد هستیم.

هر کدوم هم یسری معایب و محاسن دارن

یکیشونوخودتون گفتین کمترین میزان افت قیمت تو
ایفون

یکیشونم کندی و لگ بیشتر اندروید بمرور زمان که
یه مقاله مفصل تو ارشیو بنده در اینمورد نوشتم و
میتونین مطالعه بفرمایین دلایلشو.

نتیجه گیری:
از من به شما یه پیشنهاد :

هیچ نظری و هیچ تجربه ای به پای تجربه ی عملی
شما در استفاده و تصمیم گیری نخواهد رسید.....

خریدار و مصرف کننده نهایی شما هستین، نه بنده
نه بقیه.پس تصمیم گیرنده ی نهایی شمایی.

بهترین پیشنهاد اینه که تشریف ببرین به فروشگاه
معتبر و با ایفون یمقدار کار عملی بکنین . دستتون
بگیرین و ببینین چحسی دارین.

موفق باشین

WOLF A در تاریخ : 1400/7/18

بنده بارها از پارسال تا حالا به شما گفتم بسه. منتها جنابعالی خودت تمایل داری بتونی یه چیزی پیدا کنی بر علیه من بگی....
من چیزی رو قبول دارم که علمی و واقعی باشه. من اپل رو قبول دارم ولی نه اونجوری که جنابعالی قبول داری. سطحی که من قبول دارم بسیار بالاتر از سطح شماست چون خیلی جزئیات هست در اپل که متأسفانه نمیدونید. و اپل تنها بخش کوچکی از اون چیزی هست که قبولش دارم. چون دنیای تکنولوژی از دید من به اپل ختم نمیشه.
همین که تونستم به جنابعالی یاد بدم ، ذکر منبع الزامیست و توضیحاتی مثل ساختار شیمیایی باتری و صفحات نمایش و ... برای من کافیه. همین یعنی حضور من از سالها حضور برخی، ارزشمند تر بوده.
نمیدونستم صحبت در مورد آیفون و تکنولوژی های اپل میشه صحبت حاشیه ای. پس حتما توهین و تحقیر و همین کامنت شما جزو کامنت های بدرد بخور حساب میشه؟
منم یکساله همینو دارم میگم: بسه دیگه. حالا خواهشا مرد باش و دیگه جواب نده... حالا بعد از اینهمه مدت که من گفتم بسه، دیدی سخته که بخوای جواب بدی، اومدی میگی بسه؟ یادت رفته چقدر توهین کردی؟ ...
بعد از این امیدوارم که دیگه همچین مسائلی پیش نیاد و به نظرات بقیه احترام بیشتری بزارید. نه اینکه اگر کسی اومد نکته منفی از آیفون گفت، بگیم پولشو نداری. این بچه گانه ترین تفکریست که میشه داشت.
خداحافظ

WOLF A در تاریخ : 1400/7/18

میگی یه نفر اومده تو فروم آیفون و با ذکر منبع یه خبر رو منتشر کرده؟
خیر تا اینجا اشتباست. چون این نفر تیتر خبر رو خودش زده نه از اون منبع. از خودش نوشته"بهترین در دنیای موبایل". DXOMark همچین جمله ای رو به کار نبرده. (این میشه دید یک خواننده متعصب). لطفا از تعصب صحبت نکنید.
چطوره که وقتی من منبع میزنم و میگم هر چیزی میخواید بگید برید به منبعش مخالفتتون رو اعلام کنید، به من میگید متعصب ؟ اگر نشر خبر خوبه پس چه بد و چه خوب باید مورد توجه قرار بگیره.
بماند که DXO رو نه فقط من، بلکه خیلی از مراجع دنیا قبولش ندارن. جایی که گوشی هنوز در بازار نیومده و امتیاز برتر دگزو رو میگیره. چرا پرچمدار نیمه اول 2020 سونی (چون اسمش رو آوردی)، باید اول سال 2021 مورد بررسی قرار بگیره؟ ولی شیائومی و آیفون چند سالی هست که گوشیهاشون از زمان معرفی تا امتیازدهی به یک هفته نمیکشه و فورا صدر جدول قرار میگیرن. چرا شیائومی با سنسور یکسان امتیاز متفاوت میگیره. چرا دوربینهای dslr سونی امتیاز میگیرن و در صدر جدولش هستن؟ یعنی سونی دوربین dslr میتونه بسازه ولی دوربین موبایل (که تأمین کننده دوربین اکثر برندهاست) نمیتونه؟ حالا بگذریم از DXOMark.
تا اینجا به اسم دگزو به [اشتباه] گفته شده:
"بهترین صفحه نمایش دنیای موبایل"
و در جمله آخر:
"تو همه ی حوزه ها ۱۳ پرو مکس فعلا که رنک اول دنیای موبایل شده"
حالا شما اگر متعصب نیستی، چطور برداشت میکنی؟ نظر یه شخص غیر متعصب با متعصب اینجا چیه؟
غیر متعصب میاد لینک میده فقط، ولی متعصب میاد پیازداغشم زیاد میکنه میگه بهترین در دنیای موبایل.
دوره متعصب بودن برای من گذشته. من ممکنه از هر برندی گوشی بخرم ولی مشکل بنده با این شخص بر سر برند اپل نیست.
وقتی این دیدگاه ایشون برای شما خوشایند اومده، پس شما بی طرف نیستید. شما هم کم یا زیاد متعصبید.
کسی که ادعای کارشناسی میکنه (شما رو نمیگم)، کسی که ادعای متعصب نبودن میکنه، نباید روز اول معرفی آیفون جدید اطلاعاتش در مورد مشخصات و قابلیتهای آیفون جدید بسیار محدود باشه که نتونه بگه چه تفاوت ها و چه ویژگی های جدیدی بهش اضافه شده ولی من اینا رو گفتم. یکی از کارایی که من هر روز دارم میکنم همینه. کاری به برند ندارم، هر تکنولوژی جدیدی باشه دنبال میکنم. ببین این یک سال چقدر توهین شد به من واسه چی؟ به خاطر به اشتراک گذاشتن اطلاعات.

Mohammad R در تاریخ : 1400/7/18

اگر منظورت از ماشین و یدک! قدرت پردازشی باشه که آیفون همیشه بهترین و پایدار ترین عملکرد رو داشته با اختلاف
با مَثَل های ماشین و بار و یدک و سوخت و اینا که نمیدونم ربطشون به گوشی چیه!!!! و معلوم نیست دقیقا به چی اشاره میکنی میفرمائید اندروید که مصرف شارژ بالاتر داره اینو بهت میده!
لطف کنید دقیق به اصل مطلب اشاره کنید این قابلیتی که اندروید بهم میده و در ازاش انرژی خیلی بیشتری مصرف میکنه چیه (البته جز افت عملکرد و لگ و باگ چون اینا رو خودمون میدونیم)
چون مثال های بی ربط ماشین و کامیون و سوخت و این داستانا برای رد گم کردن دیگه از مد رفته
یک لامپ LED با مصرف برق کمتر از یک دهم لامپ رشته ای، همون نور رو بهمون میده. اینجا اون لامپ رشته ای چیز بیشتری بهمون نداده فقط برق خیلی بیشتری مصرف کرده و گرمای بیشتری تولید کرده دقیقا مثل اگزینوس و اندروید
کمپانی های اندرویدی مجبورن برای هر مدل گوشی، برای هر پردازنده، برای هر حافظه رم، حتی برای هر پارت نامبر، یک بهینه سازی اختصاصی و جداگانه ارائه بدن! جدا از اینهمه تنوع، بهینه سازیایی که حتی خود کمپانی وقت چندانی نداشته روش کار کنه یا امکان پذیر نیست و این یعنی ناهماهنگی و لگ و باگ و افت عملکرد و در نهایت امر مصرف شارژ بالاتر
این بهینه های متفاوت علاوه بر این موارد بخصوص با آپدیت های بعدی، باعث کاهش قابل توجه در بازدهی گوشی هم میشه مثل افت پردازشی
یکی از دلایل آپدیت کمتر در محصولات اندرویدی همین عامل هست
در مورد وزن: آیفون 13 پرو 204 گرم و آیفون 13 نرمال 174 گرم، (با سایز و سخت افزار برابر)
اما تفاوت این 30 گرم مربوط میشه به تفاوت فریم آلومینیوم و فولاد
فولاد یک تجربه کاربری متفاوت به علاوه مقاومت بسیار بالاتری ارائه میده
در گوشی های پرچمدار s21 اولترا و می 11 اولترا و آیفون 13 پرو مکس با وزن های 227 و 234 و 240 هیچ تفاوتی احساس نمیشه در دست کاربر (از نظر وزن) اما فریم فولادی قابل مقایسه با آلومینیوم نیست مثل زمانی که پرچمداران اندرویدی از پلاستیک استفاده میکردند و آیفون از آلومینیوم، الانم آیفون از فولاد و پرچمداران اندرویدی از آلومینیوم
گوشیای اندروید با توجه به فریم آلومینیومی اتفاقا بسیار سنگین تر از آیفون هستند
به ضخامت هم که برسیم به دلیل باتری های غول پیکر عددهای عجیب 8.9 و 8.4 !!!! در پرچمداران اندرویدی شاهد هستیم که بد جور شکل گوشی رو خراب میکنه و اصلا نمیشه از یک گوشی ضخیم حس خوبی گرفت

Mohammad R در تاریخ : 1400/7/18

یک نفر اومده تو فروم آیفون و با ذکر نام DXOMark به عنوان منبع، یک خبر رو مرتبط با این صفحه منتشر کرده (تا اینجا همه چی عادیه از نظر یک خواننده غیر متعصب)
اما شما ریپلای زدید این نصف گوشیا رو تست نکرده و با یکسری برند ها کاری نداره… گیریم درست
«ایشون وقتی منبع زده یعنی بر اساس این منبع خبر منتشر کرده»
حالا این منبع فلان هست (از نظر شما چون خوشتون نیومده از خبر و متعاقبا از منبع) ربطی به کامنت ایشون نداره
اگر الان این منبع میگفت گوشی اکسپریا بهترین صفحه نمایش رو داره مطمئنا مو لای درزش نمیرفت و دگزو کارش درست بود اما الان که نام آیفون اومده وسط دگزو به درد نمیخوره
ایشون یک خبر مرتبط با این فروم و با ذکر نام منبع منتشر کرده در جای خودش و کارشم درست بوده
دگزو هم اومده بین گوشی های موبایل معروف و مورد استفاده جهان که یکی از بهترینها (از نظر صفحه نمایش) s21 اولترا اسنپدراگون هست، بهترین رو عنوان کرده آیفون 13 پرو مکس
لابد الان دگزو متعصب اپل هست چون اگر الان منبع دگزو نبود قریشی میشد متعصب و دوستان، کارشناس همه فن حریف

Mohammad R در تاریخ : 1400/7/18

جایی زندگی میکنیم که همه به همه چی همه کار دارن و سرک میکشن تو زندگی خصوصی دیگران!!
اونی که این گوشیو میخره حتما پولش از پارو بالا نمیره
این گوشیو میخره اول اینکه نمیتونه با سیستم عاملی بغیر از iOS کار کنه ضمن اینکه با خرید آیفون به حفظ سرمایه خودش کمک کرده و سالیان درازی میتونه از گوشیش استفاده کنه
خودم آدم پولداری نیستم اما اگر از هزینه های حتی ضروری زندگیم بزنم، برای آیفون هر ساله هزینه مابه تفاوت نسل قبل و جدید (که هزینه زیادی هم نمیشه) انجام میدم برای این مورد
سلیقه ها و تفکر ها متفاوته؛ یک نفر تمام انگیزش اینه که یک گوشی خوب داشته باشه گیم بازی کنه یا… اما یک نفر مثل شما ممکنه با همون دارایی، اولویت هاش چیز دیگه ای باشه و یا حتی علاقه نداشته باشه به گوشی
یک دوستی دارم که تقریبا «تمام سرمایش» گوشی آیفونشه و خیلیم گوشیشو دوست داره
و یک دوست پولدار دیگه ای دارم گوشی دکمه ای نوکیا دستشه
به زندگی خصوصی دیگران کار نداشته باشیم و سرمون تو کار خودمون باشه
در مورد این پولارو از کجا میارین هم عرض کنم: وقتی یک پراید 5 تومنی شده 200 میلیون این گوشی آیفون 13 پرو مکس با گارانتی (بعد متعادل شدن قیمت) به مبلغ 35 تومن هم مبلغی به حساب نمیاد
مردم لایق بهترینها هستن اما متاسفانه شما نمیتونید بپذیرید هموطن شما یک گوشی بخره🤦‍♂️
اونم گوشی خریدن که یه چیز خیلی معمولیه همه جای دنیا، اینجا شده “این پولارو شما از کجا میارین” !!!!

امیر ق در تاریخ : 1400/7/17

درود بر شما - با احترام
...
بنظر شما دیگه این صحبت های اضافی و اسپم وقتش نیست تموم بشه ؟!

از دید شما همه از اپل رشوه میگیرن ... ازدید شما همه مراجع دارن جوگیر میشن همه دارن دروغ میگن ... هیشکی رو باور ندارین جز خودتون !!!

فقط شما داری راست میگی فقط دنیای شما باید راست و دروغ رو تایید کنه ...مرجع فقط شمایی بقیه دارن رل بازی میکنن !!

بسه اقا ... خسته شدیم ...

یمطلب بدرد بخور در مورد ایفون و اپل منتشر نمیکنین و مجموع صحبت شما حول حواشی هست

باور کنین دیگه کامنت های شما رو تا خط ۱ میخونم و تا میبینم هیچ مطلب بدرد بخوری نداره نخونده رد میشم !!!

واسه همیشه خدانگهدار شما .موفق باشین

bashir k در تاریخ : 1400/7/16

سلام دوستان. یه مشورت برای خرید گوشی میخوام. لطفا کاربلدا جواب بدن،
قبلنا خوره اندروید بودم و خوراکم کاستورم رام و.. بود، تو کار نکسوس و وانپلاس بودم. همیشه هم پرچمدار داشتم تا ۴ سال پیش و ازون موقع دارم با ی میت ۱۰ هوآوی سر میکنم.
تا الان آیفون نداشتم، احتمالا هم بتونم ۲_۳ سال دیگه مهاجرت کنم.
گیمر نیستم، منتها لگ نداشتن برام مهمه، باتری خیلی مهمه. کیفیت صفحه نمایش اوجب واجباته، تریپل بودن دوربین مخصوصا پرتره با لنز تله فوتو و داشتن نایت مود در حالت هر سه دوربین برام مهمه. کیفیت دوربین سلفی هم خوب باشه.
حالا با این ستینگی ک گفتم، مدلهایی ک مدنظرمه
آیفونهای ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ پرو مکس، پیکسل ۶ پرو و شیائومی ۱۱ اولترا
نظر خودمو بگم:
+ آیفونو میشه راحت فروخت و خیلی افت نداره دست دومش، ولی با محیطش خیلی آشنا نیستم میترسم نرم افزارایی ک اینور مفتی دارم اونور اذیت بشم ( یه چندتا نرم افزار مدیکال و لایتروم و...)، سرعت شارژ باتریشون فک کنم پایین باشه هنوز.

+ پیکسلو خیلی دوس دارم، ولی خب پیکسل نایابه و ریسکیه خریدنش بخاطر نبود قطعات و معلوم نیس به دست دومش رو خوب فروخت
+ شیائومی هم اوکیه انصافا فقط نمیدونم بازار دست دومش چطوریه و خبر ندارم چندسال پشتیبانی میشه . و دیدم که دگزومارک امتیاز دقت رنگ صفحه نمایشش رو عالی نداده.
دیگه چیزی ب نظرم نمیرسه.
اگه کامنتی دارین لطفا برام بگین ممنون میشم.
راستی راجع به خرید دست دوم آیفونها الان خرید ۱۱ منطقیه یا باید حتما ۱۲ به بالا بخرم؟ به لحاظ باگ، باتری و..

far z در تاریخ : 1400/7/15

دوست عزیز

بهتره یکم دقیقتر صحبت کنیم.
باتری اس21 الترا بالای 5000 میلی آمپر ساعت نیست و دقیقا 5000 هست.
باتری آیفون 13 پرو مکس 4000 نیست بلکه 4325 میلی آمپر ساعته.
وزن آیفون به خاطر همین باتری بزرگتر امسال سنگین شده و به 240 گرم رسیده.

مقایسه اندروید با آیفون در مصرف باتری مقایسه رودرو نیست. شما نمیتونی یه ماشینی که داره یه چیزی رو پشتش یدک میشه بیای از نظر مصرف سوخت با یه ماشینی که فقط خودش هست مقایسه کنی. اندروید مصرف اضافی به خاطر سرویس های پس زمینه داره. همین سرویس های پس زمینه این امکان رو به اندروید میده که سیستم عامل بازتر و انعطاف پذیرتری داشته باشه.
اندروید سیستمی هست که روی سخت افزارهای مختلف سوار میشه و امکان اینو نداره که منابع سخت افزاری بهینه سازی بشه مثل چیزی که در آیفون به خاطر تحت کنترل بودن سخت افزار و نرم افزار باهم اتفاق میفته. این همیشه بوده و اینکه آیفون از نظر دوام شارژ عقبتر بوده به خاطر ظرفیت باتری کم آیفون ها در سالهای گذشته بوده. اپل به تدریج ظرفیت رو افزایش داده و الان شاهد این هستیم که پرچمداران اندرویدی یا ظرفیت مشابه با پرچمدار آیفون دارند یا نهایتا 15% بیشتر هستند. برای همین امسال شاهد این هستیم که باتری این گوشی در رقابت بهتر از بسیاری از رقبای اندرویدی هست.

WOLF A در تاریخ : 1400/7/15

نکته ای که البته یادم رفت در کامنت قبل بهش اشاره کنم:
الان این رفرنسه که از آخر ویکیپدیا میشه برداشت رو خودتون هم دیدید؟ بعید میدونم، چون اگر خونده بودید هیچوقت با این دقت بنده را تأیید نمیکردید. با تشکر از شما.
https://s4.uupload.ir/files/capture1_e4c9.jpg
فکر میکنم دیگه نیاز به توضیحات اضافه نیست.
...
با تشکر

WOLF A در تاریخ : 1400/7/15

اینجاست که نباید تحریف کرد قریشی عزیز:
دنیای موبایل یعنی میشه شامل تمام گوشیها ولی DXOMark صفحه نمایش نصف گوشی ها رو تست نکرده و با برخی برندها اصلا کاری نداره. یا به عنوان مثال Displaymate که میگه بهترین، این کلمه "بهترین" یعنی در بین تست خودشون نه در دنیا. الان برو Displaymate ببین چیو تست کردن.
آیفون 13 هم در بین چیزایی که این منبع تست کرده فعلا صفحه نمایش بهتری داشته نه دنیای موبایل عزیزم.
بهتره جو گیر نشیم. شما اینطور فکر نمیکنید؟
مرسی

far z در تاریخ : 1400/7/15

متاسفانه همین نظرات برخی ها باعث رواج اطلاعات اشتباه میشه.
جالبه چنان با صراحت هم اعلام میشه انگار که حقیقت محض همینه و کسی هم بیاد بگه دوست عزیز اونجوری نیست، ما یه چیز دیگه تجربه کردیم و مشکلی رو که شما گفتین نداشتیم، میگن نه شما متعصب هستین.
بعد از اظهارات این دوست در مورد لگ تو بازی کال آو، من چندین فیلم یوتیوب دیدم که همشون خیلی روون این بازی رو روی اس21 الترا اگزینوس انجام میدادن.
حالت پیک عملکرد که متاسفانه چیزیه که همه سازندگان چیپ و گوشی به دنبالش هستند و وقتی شما میخوای بازی طولانی مدت و سنگین بکنی، دیگه این حالت پیک رو باهاش روبرو نیستی و بلکه حالت پایداری گرمایی برات اهمیت داره که متاسفانه اختلاف خیلی زیادی با حالت پیک داره. و شما به درستی اشاره کردین. من نمیدونستم آ15 هم چنین احتلاف زیادی داره.
بازی گنشین فوق العاده سنگینه. من نصبش کردم و البته بیش از 12 گیگ دیتا دانلود میکنه تو نصب. حدود 30 فریم میداد و بعضی مواقع دچار لگ میشد. نکته ای هم که داشت این بود که لود گرافیک حدود 70% بود. وقت نداشتم خیلی باهاش سروکله بزنم اما این لگ های گاه و بیگاه بودند تو همون چند دقیقه از بازی و جالب نبود این لگها.
نسخه اسنپ کمی گرافیک بهتری داره. اما پایداری که میگی مشکل اسنپ هم هست به دلیل اهمیت دادن به عملکرد پیک هست. چون این عملکرد هست که تو بنچمارکا خودشو نشون میده. دلیل اهمیت دادن هم فشاری هست که از سمت اپل به اینا وارد میشه و میخوان هرطور شده خودشونو به اپل نزدیک کنند.
آناند تک در این خصوص بررسی جامعی انجام داده:
https://www.anandtech.com/show/16463/snapdragon-888-vs-exynos-2100-galaxy-s21-ultra

پینگ عامل بسیار مهمیه. تجربه منی که پینگ اینترنتم 1 تا 5 میلی ثانیه هست مسلما خیلی متفاوت از پینگهای بالا هست. من آخر هفته سعی میکنم پابجی رو هم نصب کنم ببینم چجوریه و این لگهایی که شما میگی دارم با نه. نتیجه رو تو صفحه اس21 الترا اعلام میکنم.

--------------
@داود م
همونطور که محمد خ گفتن شما باید پینگ رو هم چک کنید.
اتاقی که من توش تست کردم دماش بین 24 تا 25 درجه بود. کولر هم نداشتم. اگه دمای اتاق شما مثلا 30 باشه اونم میتونه عملکرد رو کاهش بده. اما معمولا بررسی های حرفه ای تو دمای اتاق 21 تا 22 درجه انجام میشه و اون ملاک قرار داده میشه.

WOLF A در تاریخ : 1400/7/15

بنده هم بسیار خوشحالم که به دوستان عزیز یاد دادم چطور میتونن منابع اطلاعات ویکیپدیا رو ببینن...
همونطور که بارها قبلاً به شما گفتم، کپی کردن متنی که متعلق به شخص دیگری هست، نیازمند ذکر منبع هست. مثلاً همان متونی که با نام شما که عینا کپی میشد....
نوشتن اطلاعات عمومی، اونم با جملات شخصی، نیازمند منبع نیست...
رفرنس قوانینی داره که خوب هر کسی نمیدونه.
ضمن اینکه، لطف کنید هر وقت مخاطب قرار داده شدید، پاسخ بدید تا از کامنت اضافه جلوگیری شود.
...
با تشکر

علی ا در تاریخ : 1400/7/14

خداوکیلی این پولارو شما از کجا میارین
من یه ماهه دنبال ۲۵ تومن وامم بعد شما ۶۰ ملیون پول بالای گوشی میدین.....

امین ج در تاریخ : 1400/7/14

البته دوست عزیز. اپ استور درسته
اپل استور مربوط به فروشگاهها برای خرید محصولات هست و اپ استور مربوط به اپلیکیشن برنامه ها
بجای گوگل پلی هم بگیم پلی استور درست تره
یعنی اپ استور و پلی استور

امین ج در تاریخ : 1400/7/14

یکی از برتریهای آیفونهای امسال بخصوص آیفون ۱۳ پرو مکس.. میزان شارژ دهی هست که در فیلم های تست یوتیوب گوشیهای اندروید مثل s21اولترا که ظرفیت باتری بالای ۵۰۰۰ داره با اختلاف بالای یک ونیم تا سه ساعت در استفاده خیلی سنگین با شارژ دهی بیشتر پشت سر گذاشته و در استفاده معمولی بیش از ۴ تا ۶ ساعت شده اختلافش!.
یعنی باتری ۴۰۰۰ این گوشی از باتریهاب بالای ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ اندرویدی خیلی بهتر بوده
و باتری ۴۰۰۰ آیفون نسبت به ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ اندرویدیها هم سریعتر شارژ شده هم خرابیش کمتره و حجم و وزن خیلی کمتر اشغال کرده تو گوشی از همه اینا بگذریم خیلی شارژ دهی بالاتری هم داشته.. خیلی که میگم یعنی خیلی
یه چیزی فراتر از بینظیر.. عالیه کار اپل

امین ج در تاریخ : 1400/7/14

این نظر ایشون برای تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۰ بوده در صفحه مربوط به آیفون ۱۲ پرو مکس.!
زیاد خودتون برای جواب به ایشون خسته نکنید چون قصدشون چیز دیگه ای هس نه راهنمایی برای خرید

محمد خ در تاریخ : 1400/7/14

سلام.ببین اس ۲۱ اولترا اون ویدیویی که ۲۰ درصد نشون میداد ضعیفتره اگزینوس مال ۷ ۸ ماه پیش هست و اصلا ویدیوشم اشکالات زیادی داره.چون تست پایداری رو هیچ کس با آنتوتو نمیگیره...تست پایداری با 3d mark wild life گرفته میشه...و اتفاقا پایداری اگزینوس ۲۱۰۰ نسبت اسنپ ۸۸۸ یه درصد کمی هم تازه بهتره.و امسال تفاوتی خاصی تو پایداری و مصرف انرژی و گرما با هم ندارن و فقط فرق اصلیشون تو گرافیکشونه که نسخه اسنپ واقعا ۱۵ ۲۰ درصدی بهتره و همچنین گیم ها و سازنده ها بازی هارو برا اسنپ بهینه میکنن که برا همین نسخه اسنپ برا گیم بهتره.البته این اختلاف ۲۰ درصدی بازم تو اکثر گیما معلوم نمیشه.و فقط تو گیم Genshin که خیلی سنگین هست خودشو نشون میده که همین آیفون ۱۳ هم تو این گیم با این قدرتش کم میاره.تستای چنل گلدن ریویو رو بری ببینی تا ۱۰ دقیقه ایفون ۱۳ میتونه ۶۰ فریم اجرا کنه.بعدش افت میکنه به ۴۰ میرسه.چون متاسفانه این بحث افت پایداری رو که امسال اسنپم دچارش شد و ۳۵ تا ۴۰ درصد افت پایداری تو گرما داره آیفون ۱۲ و ۱۳ هم دچارش شدن.همین آیفون ۱۳ پایداریش از ۱۲ و به خصوص از ۱۱ خیلی کمتر شده.و تو تستای 3d mark که دیدم تعجب کردم مثل اسنپ ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ افت ۳۵ تا ۴۰ درصدی داره.درحالی که ۱۱ پرومکس افتش نهایت ۱۵ تا ۲۰ درصد بود...و چون ایفون ۱۳ قدرتش خیلی بالاتره از رقباش باعث شده که زیاد ازش صحبتی نشده.چون افت پایداری هم که تو گرما میکنه قدرتش بازم بالاتر از ۸۸۸ و ۲۱۰۰ خنک هست.بعضیا هم میگن نیاز به آپدیت داره و اپل باید بهینش کنه.که اینم حرفیه.باید دید اپل چیکار میکنه.شاید با اپدیت پایداریش بهتر شه..برگردیم سر بحث اصلی.ببین برا من تو کالاف خیلی نرمه و زیر ۶۰ نمیاد و تا به حال لگ ندیدم توش.البته اینم بگم مشکل شما از اینترنت و سرور بازیم میتونه باشه.چون من برعکس شما تو کالاف اگه نرم اجرا میشه اما تو پابجی لگ دارم که هیچ جور نتونستم درستش کنم و اینم آخرش فهمیدم مال نت و پینگ و سروره..چون تو یوتیوب من نمیدونم شما کدوم ویدیو رو میگی ولی تو تمام تستای یوتیوب اصلا زیر ۶۰ فریم تو حالت smooth نمیاد.و حتی بلاگر ایرانیا هم میگفتن اصلا لگ نداریم..و مال اونا خیلی روونه درحالی که برا من با اینکه فریمم تست کردم ۵۹ ۶۰ هست اما لگ دارم و از اونجا که دیدم فریمم افت نمیکنه فهمیدم مشکل سخت افزار نیست.مشکل نت و پینگ من هست.چون من پینگم بالای ۳۰۰...و حتی تو پی سی هم تو نسخه انلاین یه سری گیما لگ دارم.و برا همین اگه آیفونم میخای بگیری قبلش بهتره با ایفون یکی که دور و برت هست تست کنی.چون مشکل پینگ و اینترنت حتی پردازندت m1 هم باشه ممکنه همین لگه رو داشته باشی.با تشکر.

حاج ا در تاریخ : 1400/7/14

خواهش میکنم بالاخره من اینارو برای اون کاربرای اپلی گفتم که قصد کردن یکی از پرچمدار های اپل یا سامسونگ رو بگیرن و من به عنوان یه کاربر سابق اپل چیزایی که از گوشی میخوام قطعن با چیزایی که یک کاربر سامسونگ میخواد خیلی فرق داره، مثلن کاربر سامسونگ شخصی سازی میخواد و من برنامه های بهینه شده و رابط کاربری ساده میخوام که گوشی حداقل چهار پنج سال هر برنامه جدیدی رو بتونه اجرا کنه، یا مثلن کاربر سامسونگ رزولوشن بالای صفحه نمایش رو میخواد و من قدرت پردازنده که گوشی دوسال جلوتر از باقیه گوشی ها باشه، خلاصه که خواسته ها با هم فرق دارن و بنظرم کاربرای اپل خیلی سخت تر میتونن سراغ اندروید برن چون نیاز هاشون رو فقط همین اپله که میتونه برآورده کنه اونم نه کامل ولی خب نسبتن بهتر از باقیه برند ها عمل کرده تا اینجای کار رو،
و حرف های آخرم اینکه متاسفانه اندرویدی ها خیلی درگیر تکنولوژی های بیخود شدن از جمله بازی با مگاپیکسل دوربین که ترند شده باید ۱۰۸ مگاپیکسل باشه ولی هرکسی که از عکاسی سر در بیاره میدونه که کوچیک بودن سایز پیکسل ها(تعداد پیکسل بالا مساوی کوچک شدن سایز پیکسل ها) اصلن چیز خوبی نیست و سنسور دوربین باید بزرگ باشه با پیکسل های بزرگ که خروجی تمیزی ثبت کنه(واسه همینه دوربین عکاسی یه بند انگشت سنسور داره) یا مثلن فست شارژ نیم ساعتی که اصلن استفاده چندانی نداره و فقط آسیب میزنه به گوشی(خودشون میگن اتفاق خاصی نمیافته ولی همون دمایی که ایجاد میکنه کاملن آسیب زننده هست چه برای باطری و چه باقیه قطعات در دراز مدت) و یا زوم های اپتیکال ۱۰ برابری که برای خوده من که s21 دارم واقعن کاربردی نداره مگه اینکه شما بخوای بری جنگل و کوه تا از حیوانات مستند تهیه کنی وگرنه واقعن به هیچ درد دیگه ای نمیخوره چون خودم هیچ کار خاصی تا این لحظه باهاش نکردم که بگم مثلن اگه اپتیکال ۱۰ برابری رو نداشتم نمیتونستم این عکس رو بگیرم و همه عکس هام با دوربین معمولی یا ماکرو گرفته شده ولی خب ما ها حین خرید کردن به این چیزا دقت نمیکنیم مثالش خودم که برا زوم این گوشی ذوق داشتم و الان اصلن به چشمم نمیاد و استفاده هم نمیکنم هر چند خیلی عکس میگیرم با گوشی، خلاصه که خیلی حرف زدم هر چند قرار بود حرفای اخرم باشه ولی گفتم اینارو بگم خالی از لطف نیست:)

محمدرضا غ در تاریخ : 1400/7/14

سلام آقای شکوری که یوتیوبر ایرانی هست ، کلاف و آسفالت و پابجی رو روی سه گوشی اس بیست ویک اولترا ، سیزده پرو و می یازده بازی کرد ، بدترین می یازده بود و بهترین بیست و یک اولترا . آیفون و می یازده در بازی نور صفحشون کم میشد ولی اس بیست ویک اولترا این مشکل رو نداشت . خودتون میتونید برید نگاه کنید

far z در تاریخ : 1400/7/14

من مولتی تست کردم. بتل رویال نتونستم چون لول بالا میخواست. اگه به اونجا رسیدم تست میکنم.
. شما ابتدا بنده رو به دروغگویی متهم میکنی و میگی بعید میدونی بازی رو نصب کردم و این میشه ریشه این نظر شما که بنده متعصب هستم. بعد یادت میفته نه ممکنه مولتی بازی کرده باشم. جالبه برنمیگردی نظرت رو اصلاح کنی و بنده رو متعصب خطاب میکنی و دروغگو.
به هرحال جای این مسایل صفحه ایفون نیس. کسی که اس ۲۱ الترا میخواد بگیره نمیاد تو صفحه ایفون در موردش اطلاعات کسب کنه. بنابراین عجیبه برای من مطرح کردن این مسایل تو این صفحه که کاملا نامربوطه. شما تشریف بیار اونجا قطعا عده ای پیدا میشند که تجربه بازی دارند و میشه پی برد که این مشکل شما یه مشکلیه که همه دارند یا فقط شما داری. حتی شما بخای برای خرید این گوشی هشدار بدی هم اینجا جاش نیس.

امیر ق در تاریخ : 1400/7/14

منبع :
www.dxomark.com/apple-iphone-13-pro-max-display-review-simply-stunning

ایفون ۱۳ پرومکس اپل ، برنده بهترین صفحه نمایش دنیای موبایل

ترجمه : Position in Global Ranking #1
جایگاه اول
Highest Score 76
بالاترین امتیاز

اپل ایفون ۱۳ پرو مکس در مقایسه با قدرتمند ترین پرچمدار دنیای
اندروید یعنی samsung galaxy s21 ultra 5G (snapdragon) گوی
سبقت رو ربود.

چند ماه پیش قبل از معرفی پرچمدار اپل ، بنده طی یه کامنتی
به کارشناس نماهای گیمر ، که گلکسی s21 تازه وارد رو با ایفون
۱۲پرومکس مقایسه میکردن ، اعلام کردم اجازه بدید ایفون جدید
معرفی بشه تا مقایسه عادلانه بشه

تو همه ی حوزه ها ۱۳ پرو مکس فعلا که رنک اول دنیای موبایل
شده🚀

امیر ق در تاریخ : 1400/7/14


منبع :
www.anandtech.com/show/16983/the-apple-a15-soc-performance-review-faster-more-efficient

به گزارش وبسایت anandtech ، تراشه‌ a15 معماری arm اپل
نسبت به برادر بزرگتر خودشa14 ، افزایش ۳۰ درصدی داره

و همچنین ماکسیمم فرکانس در هر هسته A15 به ۳۲۴۰
نسبت به ۲۹۹۸ a14 رسیده

همچنین مرجع geekbench از افزایش قدرت ۲۱ درصدی a15
تو cpu ، و همچنین اقزایش قدرت ۳۰ درصدی تو گرافیک a15
نسبت به a14 اشاره میکنه

تراشه a15 اپل ۶۰ درصد داره سریغتر از سایر رقبا عمل میکنه

داود م در تاریخ : 1400/7/14

این صفحه مربوط به اس بیست ویک نیست واز همه دوستان معذرت میخوام اما باید جواب شما را بدم احتمالامکانی شما باگوشی بازی کردی سرد بوده یا کولر داشته اما تجربه من توبازی کردن تو دمای اتاق با سری اس بیست ویک یه افتضاح به تمام معنا بود وبا گفته این دوستمون کاملا موافقم وبازی های مثل کالاف وپابچی روی گرافیک بالا به هیچ عنوان پایدار نیست وبعد از چند دقیقه دارای لگ وباگ های ریزودرشت میشه بازهم اینو تاکید میکنم که این افت فریم دربازی فقط مختص نسخه اکسینوس گوشی هست

میلاد ب در تاریخ : 1400/7/13

با سلام به شما! واقعا این نظر قبلی ایشون بوده؟ خب البته انسان تغییر پذیره، بالاخره شایدم ایشون چند سال پیش مثلاً یه آیفون 4 خریده که اون موقع به دلیل نبود اپلیکیشن های ایرانی براش واقعا روی مخ بوده و البته در اپلیکیشن های خارجی هم از اندروید عقب تر بوده، و ایشون طبق تجربه ی چند سال پیشش هنوز ios رو عقب تر از اندروید میدونسته، خب ماهم نباید اگر کسی قبلاً به اشتباه کرد دیگه باهاش تا آخر ضد باشیم.

میلاد ب در تاریخ : 1400/7/13

با سلام به شما، اول اینو بگم قصد بنده که گفتم باید ببینید آیفون پرو مکس به کارتون میاد یا نه؟ منظورم این نبود که خدایی نکرده شما پول ندارید و از این حرفها، و اینکه برنامه کرکی هم اصلا اخلاقی نیست و بنده هم با اون مخالف هستم، منتها بحث بنده یک مبحث کلی بود در زمینه ی خرید آیفون و بنده که از شرایط اقتصادی و اخلاقی شما اطلاعی ندارم.
دوم: شما فرمودید که استفاده های شما از نرم افزارهای ایرانی و خارجی به صورت تخصصی هست، راستش ios مشکلی با برنامه های تخصصی خارجی نداره، اما داخلی و ایرانی متاسفانه باید بهتون بگم که اگر استفاده زیاد دارید، باید دور آیفون رو خط بکشید چون با وضع تحریم ها حتی اگر شما از vpn هم استفاده کنید بعد از آمدن آبدیت(که اونم به دلیل امنیت گوشی تون مجبورید بگیرید) بسته میشود، اما من خودم شخصا بعضی از نرم افزارهای ایرانی رو دیدم که کلا مسدود نمی شوند، اما این اصلا به ریسکش نمی ارزه که آدم مثلا۴۰میلیون پول یه گوشی بده و در استفاده از اپلیکیشن ها مدام زجر بکشه، اما حرف آخر بنده در حد یه پیشنهاد به شما اگر صلاح میدونید یه تبلت s7 سامسونگ با قلمش بگیرید هم سبک هست و هم کیفیتش خیلی بالاست(البته اگر به خاطر جابه جایی اون مشکلی ندارید) و هم از یک گوشی بی قواره که اونم مثل تبلت توی جیب جا نمیشه بهتره، حالا خودتون صلاح میدونید.

far z در تاریخ : 1400/7/13

عملکرد باتری این گوشی واقعا بینظیر هست.
نه تنها بهترین آیفون از نظر باتری هست، بلکه به راحتی بهترین باتری رو در بین بسیاری از پرچمداران اندرویدی داره.
افزایش حدود 20% ظرفیت باتری در کنار بهینه سازی های سخت افزاری و رفرش متغیر صفحه باعث چنین رشدی در دوام باتری شده.
https://www.gsmarena.com/apple_iphone_13_pro_max-review-2326p3.php

حاج ا در تاریخ : 1400/7/13

والا یوتوبش هم کمکم نکرد چه برسه به دوستان صفحه s21، حتا برنامه‌ی پکیج دیسِیبِلِر پرو رو دان کردم و پکیج های مربوط به بهینه سازی بازی و در کل پکیج هایی که به نوعی گوشی رو محدود میکردن رو دیسیبل کردم تا حداقل بتونم گیم رو اجرا کنم، البته تنظیمات دیگه ای هم ست کردم برا گوشی از جمله forc 4x که تو بخش developer options هست. در کل هر تنظیماتی رو که بگین براش ست کردم ولی خب نشد که نشد.
در کل متعصب نباشید چون صحبت های من از رو تجربه بود ولی شما بعید میدونم گیم رو نصب کرده باشین، چون فقط بیست دیقه میکشه بخش بتل رویال براتون باز بشه حالا چه برسه به این که بخواین پلی هم بدین و تقریبن یه ۱ ساعتی از وقت رو میگیره مگه اینکه شما مولتی بازی کرده باشین که خب میان رده ها هم توی مولتی لگ ندارن، و مورد اخر اینکه نظر من برا این بود که اگه یه نفر به سرش زد اس‌۲۱ بگیره این چیزارو هم بدونه و یه جورایی میشد هم تو صفحه اس۲۱ بزارم کامنت رو و هم اینجا بزارمش که خب ترجيح دادم اینجا باشه

حاج ا در تاریخ : 1400/7/13

نه والا رو s21 دیگه ای اجرا نکردم گیم رو چون کسی نداره از دور و وری ها، ولی با یکی از بچه ها که صحبت میکردم اونم دقیقن همین مشکل رو داشت و به من گفت که سر یک هفته گوشی رو با ۳ تومنن ضررش فروخته، بعد اینم بگم که من فریم ریت بازیو رو اخرین حالتش قرار میدم چون مهم ترین بخش همین فریم ریت هست و گرافیک هم که همیشه رو پایین ترین حالت هست و باز لگ دارم، در ضمن تو یوتوب که میدیدم برای پابجی هم همین بود(خودم نصبش نکردم) و یوتوبره که داشت نسخه اسنپدراگون رو با اگزینوس مقایسه میکرد گفتش با اسنپدراگون با گرافیک بالا میتونین ۶۰ اف‌پی‌اس رو بگیرین ولی اگزینوس رو باید تو کمترین حالت میزاشتین تا ‌اف‌پی‌اس بین ۴۰ تا ۵۰ بده، در کل این داستانا هست و نمیشه گفت چون شما تو گوشی دو سال پیش بدون لگ اجرا میکنین مال منم باید همون باشه چون فاکتور های دیگه ای مطرح هستن از جمله اینکه تو چه سروری بازی میکنید و چقدر شلوغ هستش و این داستانا که کلن باعث میشه گوشی های ضعیف لگ بگیرن

امیر ق در تاریخ : 1400/7/13

درود بر شما - با احترام :

اگر تلفظ صحیح refresh ریفرش بود ؟ واگر تلفظ فینگیش ما ایراد داشت ؟ پس لطف کنین ریفریش بنویسین.

ممنون

...باور بفرمایین ارشیو همه ی دوستان پر از غلظ و اکادیب و غلظ های املایی و پر از اطلاعات نادرست هست که باور بفرمایین فرصت و مجالی واسه خوندن و اصلاحشون نیست ...

مثل همین کامنتی که در جواب محمد عزیز منتشر کردید و سپس متوجه شدید اشتباهه و اصلاحش کردید ....

اینجا هرکسی منتشر کننده نظر رو ازش خوشش نیاد اسمشو میذاره متعصب

دوستانی هم که میخوان نشون بدن خیلی میدونن اسم خودشونو میذارن تعصبی ندارم !!!

تعصب داشتن یا نداشتن هیچ برتری نداره. درخت اگر پربارتر بشه ؟ افتاده تر میشه. نه پر مدعاتر.

موفق باشین

امیر ق در تاریخ : 1400/7/12

دوست عزیز - با احترام :

... بایستی عرض کنم محضرتون اون لینکی که ازش این متن رو کاپی پیست فرمودین و تغییرات دادین بهش که بنده متوجه نشم از کجا ور داشتین رو لطف کنین اینجا اعلام کنین تا تحریف نشه و قانون کاپی رایت رعایت بشه.

اعداد و ارقام رو لطف بفرمایین در جهت اپل ستیزی دستکاری نفرمایین و حقیقت نویسی کنین ممنون میشم از شما ....

پروژه ازمایشگاهی ؟!؟ این پروژه ازمایشگاهی نبوده اولا و اسمش صحیحش تکنولوژی بوده که ابتدا توسط اپل ثبت شده و معرفی شده. نه توسط اینتل !!!
اطلاعات غلط منتشر نکنین با تشکر ازشما ....

در ضمن بعدها حق استفاده و دخل و تصرف و توسعه این تکنولوژی به اینتل واگذار شده و همچنان هم اینتل روش داره کار میکنه اما بیشتر اپل داره ازش تو محصولاتش استفاده میکنه.

^ web.archive.org/web/20160110221845
www.enspheresolutions.com

با تشکر - قریشی

امیر ق در تاریخ : 1400/7/12

درود دوست عزیز ۰ با احترام

شما تجربه استفاده عملی دو دیوایس رو داشتین و ممنون از شما که ماحصل تجربتون رو با همه ی ما به اشتراک گذاشتین....
ممنون از شما

اکو سیستم محصولات اپل و اکو سیستم ios بسیار متفاوت تر از سایر سیستم عامل ها و گوشی های سایر برند ها هستند.

نرم افزار برای سخت افزار بهینه شده و سخت افزار برای نرم افزار بهینه شده توسط اپل، برای همین هست که روانی و سرعت و عدم لگ و باگ تو محصولات اپل موج میزنه

موفق باشین

امیر ق در تاریخ : 1400/7/12

دوست عزیز - با احترام :

قوانین تحریمی فقط شامل اپل استور نیست
اگر دقت کنین تو گوگل پلی هم گاه و بیگاه
اقدام به حذف نرم افزارهای ایرانی میکنن....

مشکل از ریشه هست

امین ج در تاریخ : 1400/7/12

دیجی کالا این گوشیو چند روزه آورده
قیمتش الان نسبت بازار بد نیست و خوبه
پرفروشم بوده این چند روز تو دیجی ولی صبر کنید بهتر میشه
الان وقت خرید نیست یه ده روز دیگه بهتر میشه اگ دلار همین باشه

امین ج در تاریخ : 1400/7/12

حمایت نکردن یه چیزه.. مال مردم خوردن یه چیز
حق الناس چیزیه که ایرانی خارجی سرش نمیشه
شما میتونی اپ پولی نخری.. این میشه حمایت نکردن
ولی اپ کرک بریزی.. این میشه حق الناس

امین ج در تاریخ : 1400/7/12

براساس چه استدلال فنی میگید اپل از نظر نرم افزار از اندروید بهتره؟
یک سیستم عامل بسته که دستت برای هرگونه شخصی سازی بسته هست، خیلی از نرم افزار های ایرانی براش پیدا نمیشه، نرم افزار های جهانی هم اندروید خیلی جلوتر از اپل هست
فقط از نظر پایداری از اندروید بهتر هست و در تمام زمینه ها ار اندروید عقب هست
…………………..
این یکی از نظرات شما بود که چن وقت پیش دادی تو صفحه آیفون
آیا یه نفر با این دیدگاه میتونه الان خریدار آیفون شده باشه..؟
از عزیزان میخوام وقتشونو صرف پاسخ به این دوستان نکنن

امین ج در تاریخ : 1400/7/12

سلام..
۱۳۵ تومن خوب رند شده
منم دیروز یه هفت هشت ده تا برای خودم و فامیل و اقوام خریدم دیدم تحولی صورت نگرفته
رنگ آبیش زیاد جالب نیس ولی خریدم نمیدونم چرا خریدم ولی دیگه خریدم یه چند تا
چند روز دیگه یه لینک تو آپارات میزارم ازنحوه کارکرد گوشی
اگه جایی یه لینک پیدا کنم میزارم واستون حتما

مهدی ص در تاریخ : 1400/7/12

از جمله اخرت یک چیز مشخص میشه
اینکه شما هیچ اطلاعاتی در زمینه گوشی های هوشمند و امکاناتشون نداری

آسو م در تاریخ : 1400/7/12

درود دوستان
استاد عزیز چرا همه چیز رو تعمیم میدی.
من خودم شخصا نوت 8 سامسونگ داشتم الانم یه اس 20 اولترا همراهش دارم وهمش با نوت 8 کال آف دیوتی رو بازی میکنم که هیچ لگی نداره و روان اجرا میشه... چه برسه به s21 ultra
شما اصلا رو یه s21 دیگه اجرا کردین بازی رو؟
...لطفا تعمیم ندین...شاید اون یه دونه s21 مشکل داشته

far z در تاریخ : 1400/7/12

حاج آقا

برای مطرح شدن مشکلات اس21 الترا فکر کنم بهتره به صفحه این گوشی در سایت مراجعه کنید دوستانی که این گوشی رو دارند میتونند بهتر راهنمایی کنند.
من این گوشی رو دارم و بعد از این کامنت شما با اینکه اهل بازی رو گوشی نیستم، این بازی رو رو نصب کردم. یه 20 دقیقه ای هم به بازی پرداختم (چون دسته اکس باکس هم وصل کرده بودم خیلی برتری داشتم و زدم همه رو درب و داغون کردم). بماند که بنده که روی مانیتور 35 اینچی الترا واید بازی میکنم، با این گوشی کم کم سرگیجه داشتم میگرفتم از بس صفحه کوچکه. با آخرین تنظیمات گرافیکی من متوجه لگ نشدم و بازی بسیار روان بود. اتفاقا جالب بود که دمای گوشی هم چندان بالا نبود.

شما لطفا تشریف بیارید تو صفحه این گوشی تا ببینیم مشکل شما چی هست و آیا دوستان دیگه هم هستند که این مشکل رو داشته باشند.

سعید ش در تاریخ : 1400/7/11

گوشیشو خریدی بعد با همون گوشی علیهش حرف میزنی و میگی لزومی بر فلان و فلان نمیبینی ... همون کار اولت که خرید خود گوشی بود اصل و یک حمایتته بقیش کشکه 😁

محمد ا در تاریخ : 1400/7/11

دوست عزیز بیشترین استفاده بنده از موبایل کارهای آموزشی و نرم افزار هست و شاید سال تا سال از امکانات دیگه استفاده نمیکنم
موبایل برای بنده باید دارای بالاترین قابلیت های نرم افزاری باشه، در ضمن بنده مشکل مالی ندارم و الحمدلله میتونم تمام اپلیکیشن های مورد نیازم رو به صورت قانونی خریداری کنم
بیشترین نگاه بنده به ios اینه که آیا تمام قابلیت های نرم افزاری که در اندروید هست ولو به صورت پولی در ios هست یا نه؟ منظورم موجود بودن طیف های متنوع نرم افزار اعم از ایرانی و غیر ایرانی
دوم استفاده از اون نرم افزار ها، یعنی ولو با تغییر آی پی بشه تحریم رو دور زد و و از اونا استفاده کرد
که اگر این دو مورد نباشه قطعا بنده به سمت اپل نخواهم رفت

far z در تاریخ : 1400/7/11

مگه کشور میاد نرم افزار توسعه بده؟
توسعه دهندگان یا اشخاص هستند یا تیم های کوچک که از این راه کسب درآمد می کنند. داخلی و خارجی نداره. انسان انسانه هر کجای دنیا باشه.
اگه شما حتی بیای توجیه کنی که بخشی از درآمد نرم افزار به صورت مالیات میره به جیب اون دولت که شما اینجور از دستش عصبانی هستی، خب همین آیفون که میخری هم بخشی از اون مالیات میشه به جیب اون دولت میره.

حاج ا در تاریخ : 1400/7/11

درود بر همه
من بعد از دو سال ایفون ۱۱ سادم رو فروختم و s21 ultra 256 خریدم، در کل از این جا به جایی راضی نیستم و دلیل های زیادی هم براش دارم ولی مهم ترین دلیلم قدرت پردازش s21 هست.
من گیم کالاف دیوتی رو نصب کردم و با خودم گفتم میتونم با گرافیک مکس بازی رو اجرا کنم ولی متاسفانه حتا در پایین ترین گرافیک هم لگ دارم و اصلن گوشی انگار دلش نمیخواد بازی رو اجرا کنه(گوشیم اپدیته، گیم بوستر هم زدم) و این لگ گرفتن حتا در بعضی از اپ های طراحی سه بعدی هم برام اتفاق افتاده. خلاصه حرفم اینه که ایفون ۷ نانومتری عملکرد بهتری داشت نسبت به اس۲۱ ۵ نانومتری و می‌شد باهاش بازی رو با گرافیک متوسط بدون لگ اجرا کرد.
حالا بخش بدتر ماجرا اینجاست که من کلی مقایسه و بنچمارک چک کردم برای خرید این نسخه‌ی سامسونگ، چون قبلن هم شنیده بودم اگزینوس پردازنده‌ی مزخرفی هست ولی میگفتن امسال فاصله‌اش با اسنپ‌دراگون تنها هفت هشت درصد شده. بعد که گوشی رو گرفتم با خودم گفتم امکان نداره ۷ درصد فرقشون باشه چون اصلن رضایت بخش نبود قدرت اس۲۱ برام پس تصمیم گرفتم یه سرچ تو یوتوب بزنم و به کلیپ‌های جالبی بر خوردم. اونم مقایسه عملکرد اس۲۱ اگزینوس با اسنپ‌دراگون در حالت پیک و داغ کرده گوشی بود. با تموم شدن کلیپ دیدم حدود ۲۰ درصد اگزینوس ضعیف تر عمل کرده به علت داغی و این داستانا که درصد خیلیییی زیادی محسوب میشه چون کل استفاده ما در حالت داغ بودن گوشی هست و اکثر تست های بنچ‌مارک که تو نت هست نهایتن در ۵ دیقه گرفته شدن و گوشی رو نزاشتن داغ کنه پس عملن ارزشی نداره اون جور تست ها. خلاصه سرتون رو درد نیارم این بزرگترین مشکل من با این گوشی هستش ولی خب ایراد های دیگه ای هم داره که فعلن حس گفتنش نیست. ایشالا اگه عمری باشه بعد از متعادل شدن قیمت ایفون های جدید همین مدل رو تهیه میکنم.

مهدی م در تاریخ : 1400/7/10

سلام.. من دیروز دو رنگ آبی و خاکستری خریدم برای خودم و برادر کوچیکترم.. با لوازم جانبی 135 میلیون خرید کردم... رنگ آبیش به نظرم زیاد جالب نیست ..نمیدونم چرا خریدم ولی دیکه خریدم...چند روز دیگه یه لینک تو آپارات براتون میزارم از نحوه کارکرده گوشی...ولی در کل به نظرم زیاد تحولی صورت نگرفته

میلاد ب در تاریخ : 1400/7/10

علیک سلام ، بعضی مطالب رو دوستان به درستی گفتند، و البته بعضی ها هم نه، شما جناب باید در ابتدا به این نکته فکر کنید که هدفتون از خرید آیفون پرو مکس چیه؟ چون خیلی از امکانات سخت افزاری و نرم افزار ی این گوشی به درد بسیاری از کاربران عادی نمی خوره و به نوعی پول حروم کردنه، چون ممکنه که شما با خرید یه آیفون ۱۳مینی نیازتون برآورده بشه و یا شما نیاز به صفحه ی بزرگ برای مطالعه داشته باشید که مثلاً با خرید یه آیپد ایر۲۰۲۰ قضیه ختم به خیر بشه، تمام این مسائل مربوط به نوع نیاز شما میشه و اینکه شما می فرمائید برنامه های کرک خب اپل برنامه ی کرکی براش نیست و اگرم هست بعد از چند ماه غیرفعال میشه، اما شما اینم در نظر بگیرید درسته برنامه های اپل هیچ کدوم کرک ندارند، اما راه های زیادی برای رایگان دانلود کردن آنها (اونم به صورت کاملا قانونی) وجود داره که شما اگر مشتاق باشید می تونید با چند سرچ ساده نحوه ی اونو به دست بیارید ، و اینکه دانلود اغلب شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام..رایگان هست، و در آخر هیچ گوشی اندرویدی به شما ۵سال آیدیت نمی‌ده و همه بعد از دو مرحله آبدیت زمینگیر و یا کند میشن و حتی ممکنه مشکل مصرف باتری براشون پیش بیاد، اما امروزه هنوز آیفون ۷ رو می بینیم که داره به سرعت اونم با رم ۲گیگ کار میکنه،

میلاد ب در تاریخ : 1400/7/10

با سلام خدمت شما، بنده که یک کاربر اپل هستم با برخی از حرفهای شما موافق و با برخی مخالفم، اول موافق بگم، بله تا حدی حق باشماست، و متأسفانه به دلیل تحریم بسیاری از برنامه های ایرانی زیاد در ios قابل اجرا نیستند و اگرم باشند اشتراک سالیانه و مشکل قطع و وصل شدن های عجیب یکی مشکلات برای کاربران اپل تو ایران شده، و خب تحریم ناجوانمردانه برخی از برنامه های کاربردی مثل فتوشاپ در iospad برای ایرانی ها که بنده رو وادار به فروشم آیپدم کرد که البته ازش خیلی راضی بودم. اما مخالف: اینکه شما پولی بودن برنامه های اپل رو یک نمره منفی میدونید، بنده اصلا قبول ندارم چون برنامه های اندرویدی
(به جز نسخه ی کرک) هم اگر به درد بخور باشند همه پولی هستند، منتها در اندروید که کرک همیشه مثل آب روان فراوان یافت میشه، خیلی وقت ها شما نیازی به خرید برنامه ی اصلی ندارید، اما در عوضش باید ریسک هجوم بدافزارها، اخلال و باگ در برنامه ی کرکی و هک و دیگر مشکلات عدیده را به جان بخرید.
و آخر شما به برخی معایب آیفون ها اشاره کردید اما چرا به آیدیت های ۵ساله ی اپل و مقاومت قطعات اون (که دلیل اصلی گرانی این محصول نسب به بقیه برندهاو استقبال مردم از آن است) رو اشاره نکردید؟ شما با خرید یه گوشی پرچمدار اندرویدی درسته نصف آیفون پول میدید اما زمانی که گوشی شما با مشکلاتی همراه بشه دیگه کاری از شما بر نمیاد و اغلب آیدیت های اون نه تنها حال گوشی رو خوب نمیکنه بلکه معمولا بعد از دو آبدیت کار اونو میسازه، اما آیفون تا ۵سال آبدیت می گیره و هنوزم سرعت خودش رو خیلی از دست نمیده، شما به جز گوگل پیکسل(که اونم بدتر از اپل قیمت فضایی داره) یه گوشی اندروید معرفی کنید که تا ۵سال مرگ نداشته باشه و هنوز ارتقا بگیره؟ نداریم پس جسارتا خرید گوشی آیفون رو محدود به خواست مخالف نکنید.

محمدرضا ن در تاریخ : 1400/7/10

دیگه عین قدیم نوشته ای چیزی اصلا پشت گوشی نیست که شما ببنید محصول کدوم کشوره چ مدلیه و ..
سریال imei گوشی هم داخل خشاب سیم کارت هست
و اینکه تمامی محصولات اپل ساخت چین هستن عزیز حتی اونیم که تو امریکا از اپل استور میخره ساخت چین هستش
و هیچ اهمیتی هم نداره که ساخت کجا هست دیگه !

محمد ا در تاریخ : 1400/7/10

ممنون دوست عزیز از پاسختون
بنده خودم اگر نرم افزار ایرانی نیاز داشته باشم اون رو میخرم و حق کپی رایت رو رعایت میکنم و ازش حمایت میکنم اما در مورد نرم افزار های خارجی لزومی به اینکار نمی‌بینم به دو دلیل
۱. اون کشور لعنتی، ما رو تحریم کرده و مردمم رو تحت فشار قرار داده، پس لزومی نمی‌بینم بخوام ازش حمایت کنم
۲. اون کشور سالیان سال مردمم و کشورم رو استثمار می‌کرده و الان هم به روش های جدید داره این کار رو میکنه پس باز هم لزومی نمی‌بینم از اون حمایت کنم

WOLF A در تاریخ : 1400/7/10

با سلام
thunderbolt در ابتدا با نام light peak پروژه آزمایشگاهی اینتل بوده. و حتی 1 سال قبل از ثبت نشان تجاری تاندربولت ، پروتوتایپ این تکنولوژی تست شده بود.
تمام ایده پروژه، توسعه و معرفی این تکنولوژی به دست اینتل انجام شده دوست من. حتی ویدیوی کوتاهی هم از معرفی تکنولوژی توسط اینتل روی مک بوک اپل ، همون زمان منتشر شد. light peak که بعدا شد تاندربولت، در ابتدا اینتل با فیبر نوری میخوست انجام بده، که بعدا اپل اومد همین تکنولوژی رو با همکاری اینتل ، با سیم مسی انجام داد و thunderbolt رو به نام خودش ثبت کرد. ولی بعدش این نشان تجاری رو داد به اینتل به خاطر حق و حقوق اساسی مالکیت ایده و تکنولوژی. اینه که شما تصور میکنید تاندربولت توسط اپل بوجود اومده. این تکنولوژی از اول و ابتدا پروژه آزمایشگاهی اینتل بوده و سال 2009 توسط اینتل تست شده، قبل از اینکه هنوز کسی بدونه هست. اپل یکسال بعد اومد و با همکاری اینتل، تاندربولت رو (یعنی چیزی که اینتل قبلا معرفی کرده) معرفی و نشان تجاری رو به نام خودش ثبت کرد که بعدش هم دوباره پس داد. البته اونا دعوا ندارند و اینتل و اپل و مایکروسافت و گوگل و سامسونگ و باقی شرکتها بیستوچهاری دارن با هم کار میکنن، وگرنه محصولات و نرم افزارهای گوگل رو مایکروسافت نداشت یا نرم افزارهای مایکروسافت رو اپل نداشت. بقیه کار میکنن، دعوا و بچه بازیش فقط گیر ما میاد. مورد بوده خارج، سر برند گوشی موبایل دوستشو کشته.
قطعا سهم تاندربولت در محصولات اپل خیلی بیشتره اونم دلیل داره.
اساس تاندربولت، اتصال peripherals یا جانبی ها بوده، هیچ دستگاهی نمیتونه به صورت عادی به کامپیوترها و لپ تاپ های اپل وصل بشه چون اپل به غیر از پورت USB Type C که تاندربولت هم هستند، هیچ پورتی ندارند، لذا باید تاندربولت باشه تا جای خالی پورتهای دیگر رو پوشش بده. و البته دانگلهای اپل که جداگانه به فروش میرسه.سود اپل از این دانگل ها هم زیاده.
باقی سیستم ها و لپتاپ ها، پورتهای مورد نیاز رو دارند و روی type-c اونها هم تاندربولت هست. در نتیجه هیچگونه کم و کاستی مشاهده نمیشه.
محمد جان معنای تاندربولت رو همه میدونیم، نیاز نیست که دو سه بار تکرار کنید.
با تشکر

far z در تاریخ : 1400/7/10

احتمالا منظور من درست منتقل نشد. بنده هیچ تعصبی ندارم رو هیچ چی. گوشی دومم هم آیفون هست.
منظور من اینکه LTPO پتنت ثبت شده توسط اپل هست و یه چیز واقعی. اما اون چیزی که سامسونگ استفاده کرده مشابه همین فن آوری هست با یه اسم دیگه که توسط خود سامسونگ ارایه شده. اتفاقا همون پاسخ قبلی شما باعث شد که در این مورد بیشتر اطلاعات کسب کنم و بدونم چی به چیه و کی چیکار کرده. از این بابت از شما ممنونم.
منظور من از اسم اینه که فن آوری مشابه هست و ما نباید درگیر اسامی بشیم.
از اونجایی که ما در مورد گوشی نظر میدیم نه ساعت و آیفون ۱۳ پرو ها از صفحه سامسونگ با فن اوری رفرش متغیری که توسط خود سامسونگ توسعه داده شده استفاده عملا ما دیگه LTPO پتنت شده توسط اپل رو از معادله میتونیم کنار بزاریم.
هیچ کدام از اینها هم اساس بحث نبود. اساس بحث من این بود که قرار دادن ۱۲۰ هرتز چه پیش از رفرش متغیر چه پس از اون میتونست صورت بگیره. حتی اگه اپل منتظر این بلوغ بود، میتونست سال پیش همانند نوت ۲۰ الترا از این صفحات استفاده کنه. بحث ما این بود که به حاشیه کشیده شد و البته برای من خوب بود و چیز بیشتری یاد گرفتم.

fery007 h در تاریخ : 1400/7/10

من به عنوان کسی که سالها اندروید داشته و الان 2 سالی هست آیفون داره ( الان آیفون 12 pro max دارم) شاید بتونم بهتر راهنماییت کنم.
1 - خیر .ندارند .برای خیلی ها باید از طریق ذخیره صفحه اینترنت اقدام کنی.
2-بله. هم شر ایت هم زاپیا
3-فکر کرک نباش.برنامه کرک بخوایی بریزی راخت باید 400 -500 هزارتومن پول بدی.
4-بله شده.برنامه ای در اندروید بود به اسم میکده.شعرهای شعرای مختلف و قرارداده بود .در IOS نداریم.درثانی برنامه هایی مثل بلد ، نشان و ... و بصورت مستقل نداری.یعنی چی؟ یعنی برای نصب اکثر برنامه های فارسی و ایرانی مجبوری اشتراک برنامه هایی مثل سیبچه، انار دونی ، سیب آپ و ... و بخری.که حدودا سالی اگه اشتباه نکنم 400-500 هزینه ات میشه.ولی مشکل اینجاست که همین برنامه ها یهو از کار می افتند ( و یهو دوماه کار نمیکنند) و برنامه هاییکه از طریق همین اشتراک ها تهیه کردی به مشکل میخورند.
چندتا مورد دیگه هم بگم که روشن بشی.من یکبار برای ادیت یک آهنگ در آیفون دقیقا یکساعت وقت صرف کردم.چهارتا برنامه دانلود کردم.آخرش هم بی خیال شدم.با PC حدود 5 دقیقه ای کارم راه افتاد.یا مورد دیگه یکبار خواستم یک موسیقی و که تو تلگرام داشتم، برای زنگ گوشی قرار بدم.با برنامه GarageBand خود آیفون حدودا 5 دقیقه زمان برد.توی اندروید اینکار کلا 20 ثانیه طول میکشه.توی آیفون تکون بخوری میگه پول بده (99 درصد برنامه ها) و مثل اندروید نیست که راحت کرکش و پیدا کنی و از هر سایتی خواستی برنامه بریزی ( فکر جیلبریک نباش که مشکل پیدا میکنی).مورد بعدی الان map خود آیفون (در نسخه 12 به بالا) دیگه برای ایرانی ها کار نمیکنه.بدلیل تراشه ای که استفاده کردند و ایران تحریمه( میدونم ویز داریم ولی اگه کار میکرد میشد از کجتی مثل اپل ایرتگ استفاده کرد که الان نمیشه).َحالا سوال پیش میاد چرا با این همه مشکل ، خودم دو سال هست آیفون دارم.جوابش فقط یک جمله است.جنس مخالف آیفون دوست داره.( دوستان میگیرند چی میگم)

رضا ر در تاریخ : 1400/7/9

این مدل مونتاژ چین هست یا در آمریکا ساخته شده؟
پشت گوشی زده ساخت کجاست؟

Mohammad R در تاریخ : 1400/7/9

متاسفانه نبود برنامه کرک شده، شده یک مشکل!!!!
اینکه از یک پلتفرمی بشه برنامه کرک شده (دزدی شده) دانلود کرد و حق ناشر رو دو لپی خورد و یک لیوان آبم روش اینجا میشه برتری و اون پلتفرمی که حق کپی رایت رو به بهترین شکل ممکن رعایت میکنه به درد نمیخوره و میشه مشکل!!!!
نمیدونم من اگه جای اون ناشر بودم که سرمایه و ایده و زحمت و عمر خودمو گذاشته بودم رو یک اپلیکیشن و بقیه حق منو میخوردن و افتخار هم میکردن، الان چه حالی داشتم🤦‍♂️🤦‍♂️
پیشنهاد میکنم اصلا سمت آیفون نیاید چون تحت هیچ شرایطی نمیتونید برنامه دزدی شده دانلود کنید و دوباره تجربه بد و ناگوارتون از محصولات اپل تکرار خواهد شد

Mohammad R در تاریخ : 1400/7/9

تاندربولت ابتدا توسط اپل معرفی شد و با نام تجاری “Thunderbolt” (به معنی رعد و برق یا صاعقه) توسط اپل به ثبت رسید
بعد ها کمپانی اپل با همکاری کمپانی اینتل اونو توسعه داد
بیشترین سهم استفاده از تاندربولت هم متعلق به محصولات اپل هست
نام تاندربولت به معنی رعد و برق، احتمالا به دلیل سرعت بسیار بالای اون گذاشته شده

Mohammad R در تاریخ : 1400/7/9

“LTPO اگه به اسم باشه بله فناوری معرفی شده توسط اپل هست.” !!!!
همین یک جمله شما برای اثبات تعصب شما کافیه
یک بار از رو عدم اطلاعات، چیزی که اپل به ثبت رسونده و اولین بار در اپل واچ استفاده کرده رو میگی فناوری سامسونگ!!!!
حالا هم که میگی اگه به اسم باشه بله!!!!!!!!
پس به چی باید باشه؟؟؟؟

WOLF A در تاریخ : 1400/7/9

سلام بر تو
کسی که میخواد غلط املایی بگیره حداقل دقت میکنه تو همون کامنت، غلط نداشته باشه. "Silicon" تلفظش "سیلیکون" هست نه "سلیکون"
"ارائه" درسته نه "اراعه"
اما اینها حاشیه ای هستنند و بی اهمیت، چیزی که اهمیت داره و بحث میشه، باید در موردش صحبت کرد. مثلا من میگم آیفون 13 خیلی خوبه، برید بخرید، یکی در پاسخ میگه: تو از 1 کیلومتری آیفون رد نشدی و یکی هم میاد میگه " اتفاقا به نظرم فلان مشکل رو داره"
نفر اول طرفدار متعصبه و ادعای مجرب بودن داره و نفر دوم طرفدار برند خاصی نیست و ادعای چیزی هم نداره. نظر نفر دوم بسیار ارزشمند تره تا نفر اول چون به کاربر یا خریدار کمک میکنه ولی اون نفر اول خودشو داره تخریب میکنه با این شیوه کامنت.
کسی که میگه من 120 هرتز رو قبول ندارم، یعنی داره میگه من فرکانس و طول موج رو قبول ندارم که این یعنی قبول نداشتن علم فیزیک! عجیبیه که اسمش میشه حاشیه! ...
ندونستن عیب نیست دوست من، سؤال نکردن عیبه(اینو دارم خالصانه میگم بهت)، این لینک رو میزارم برات از ویکیپدیا، حتما ببین:
https://en.wikipedia.org/wiki/Refresh_rate#/media/File:Waveform_video_comparison.gif
اگر کتاب یا مقاله علمی نباشه، این لینک ها هم نیست و اگر این مقالات و کتابها خونده نشه هیچ فایده ای نداره. تمام مقالات دانشگاه ها در اینترنت منتشر میشه و همه استفاده میکنن برای یادگیری. همین ویکیپدیا، پایین صفحه مقالات مورد استفاده رو در قسمت رفرنس، نام برده. این مقالات همون مقالات دانشجویی، اساتید، و کتابهای دانشگاهی هست و چیز جدیدی نیست. و باید به صورت اینترنتی خوانده شود چون کتابخانه های فیزیکی، هیچوقت این حجم از اطلاعات رو ندارند.
کسی که میگه "بنده با شما کاملا علمی و تجربی و اگاهانه دارم صحبت میکنم "، پس قطعا میدونه که دونستن مواردی که قبلا اشاره کردم در ساخت این دستگاه ها الزامیست. لذا بهتره مسائل مرتبط با علم رو به اهلش بسپاریم. شما میتونید درباره شماره سریال گوشی یا پارت نامبر و خرید گوشی اصلی بیشتر به دوستان کمک کنید، منم اگر قصد خرید آیفون داشتم و سؤالی داشتم، حتما ازت سؤال میکنم. پس هر کس بهتره در کاری که تخصص داره فعالیت کنه.
...
با تشکر

WOLF A در تاریخ : 1400/7/9

مرسی.
دوستان عزیز لطف کنید، هر کس این خبر رو در سراسر جهان منتشر کرده حتما این لینک دوستمون رو پیوست کنه که در حقش ظلم نشه.
راستی حتما به اون یکی قریشی هم بگو که وقتی خبر میزاری، لینک منبع بده، کپی نکنه. خوب همون اول میگفتی که خبرهاتو از کجا میاری پیست میکنی دیگه.
ارادتمند

WOLF A در تاریخ : 1400/7/9

دوستان این مورد رو بررسی کنید اگر دسترسی به آیفون 13 دارید:
دیدم یه نفر آیفون رو کنار یه گوشی اندرویدی با صفحه 120 ثابت گذاشته برای تست و با آهسته کردن دوربین، میزان بروزرسانی کمتر آیفون مشخص شد*. بعدش با دستگاه تست کرد دید که آیفون تا 100 یا 110 میره هنگام لمس و با سریعتر شدن لمس دست، تا 80 و 70 هم این نرخ کاهش پیدا میکنه.
و گفت به خاطر اینکه نسبت به گوشی 120 ثابت احساس کرده بود کمی کند تره، این تست رو انجام داده بود.
*داخل دوربین، نرخ بروزرسانی صفحه با خطوط سیاه از بالا به پایین صفحه در صفحات نمایش مشخصه.

فرزاد اگر شما دسترسی داری یه تست بزن کنار یه گوشی 120 ثابت.
واقعا مشتاق شدم ببینم که درسته یا نه؟
موارد 1201 تا 1300 از مجموع 1428 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا