مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : WOLF A
  • تاریخ عضویت : 1392/7/10
  • تعداد نظرهای داده شده : 763

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 763 مورد

Samsung Galaxy S24 Ultra Samsung Galaxy S24 Ultra

1402/12/1 خواهش میکنم.
تندی بنده رو عفو بفرمایید.

Samsung Galaxy S24 Ultra Samsung Galaxy S24 Ultra

1402/11/30 1- گمان کنم برعکس نوشتید. چون تاریخ کامنت بنده در پیج اپل موجوده که بهتون تفاوت دو سیستم عاملو گفتم دوست عزیز. (لذا بیشتر دقت کنید)

2- متأسفانه تصور چیپست در دیدگاه شما در حد بازی کالاف هست و تخصصی در سخت افزارش ندارید. (لذا بگذارید این موارد رو من و بقیه که درسشو خوندیم دربارش حرف بزنیم)

3-تمامی چیزهایی که گفتم (البته با تاریخ) همه متعلق به شماست. بله الان میبینید که چقدر سطح پایین بوده ولی جنابعالی اینا رو گفتید. اونقدر که حتی خودتون هم دارید میگید.

4- البته دیوایس سونی و سامسونگ دارم ولی 2015 نیست عزیز:
https://s8.uupload.ir/files/qwerty_c9bz.jpg
از اینا سه تای سمت راستی مال منه.

5- خدمت شما عرض کنم البته برای صدمین بار که بنده درس الکتروسرامیک خوندم و چندین مقاله خارجی دارم. اتفاقا خالی از لطف نیست که بگم حتی تاپ استودنت ارشد شدم. این یعنی کسی که درس نیمه هادی ها و سنسورها و شناخت و ساخت قطعات الکترونیکی رو خونده و حدودا 30 سال تجربه کار با انواع و اقسام سیستمهای کامپیوتری و لپتاپها و اسمبل کیس های مختلف و تعمیر چندین لپتاپ خاموش (که مغازه داران و تعمیرکاران قادر به تعمیر نبودن) و حتی پرینتر و اسکنر و ... رو داره، صاحب اصلی کرسی و نظر در این باره هست. شما لطف بفرمایید بگین تحصیلاتتون در چه زمینه ای بوده؟ سؤالی که چند ساله بی پاسخ گذاشتید؟! پس بزارید افرادی که تخصص دارن بتونن به بقیه کمک کنن. شما هم گفتم قبلا، در خرید آیفون به دوستان کمک کنید دوست عزیز.

6- دوست عزیز همانطور که عرض کردم، شما متوجه نیستی و تخصصت رو آیفونه. چیپست مدیاتک الان دو سه ماهه روی گوشی های ویوو x100 و مدل پرو هست و حدودا 5000 تست داره تو گیکبنچ و تمام سایتهای بررسی موبایل اونو بررسی کردن، حتی یوتیوبرهای بزرگ هم بررسی کردن و در لیست و تست همه آنها، مدیاتک امتیاز چند هسته ای بالاتری آورده. حتی تستی هست که پس از کار سنگین میگیرن و آیفون 6900 میشه ولی مدیاتک 7000 میاره که شخص یوتیوبر بسیار متعجب میشه و میگه این اولین باره که این اتفاق میافته.
چیپست مدیاتک حتی از اسنپدراگون هم قویتره. چه بخواید و چه نخواید مدیاتک و اسنپدراگون امسال بالاتر از چیپست اپل هستن امتیازات چیپستهای اندرویدی سال دیگه هم لو رفته که 10000 و 11000 رسیدن. یعنی اپل سال آینده خیلی براش سخته چون الان یک ساله که گرافیکش ضعیفتره و امسال هم پردازنده بهش اضافه شده.
من مدتهاست که بنچمارک (بیش از سه سال) میگیرم و در سطح حرفه ای و حالات و خنک کننده های مختلف و براحتی گوشی یا چیپستی که حتی سال بعد هم میخواد بیاد رو میتونم در سایت گیکبنچ ببینم با دونستن یه سری کد. چارتهای متعدد ساختم از socهای موبایلی و لپ تاپی و پردازنده ها و گرافیکهای دسکتاپی و لپ تاپی. تو لینک زیر براتون ماکزیمم امتیازاتی که در گیک بنچ 6 برای گوشیها ثبت شده رو به نمایش میزارم:
https://s8.uupload.ir/files/geekbench_6_cpu_benchmark_hscj.jpg
کاملا مشخصه که a15 اپل در پردازنده حتی از SD 8 gen 2 هم بالاتر بوده اما جامپی که اسنپدراگون و مدیاتک امسال زدن بینظیره و تونستن اون دو نسل عقبگرد رو نه تنها برسن، بلکه رد هم بکنن. این ستودنیه و کار کوچکی اصلا و ابدا نیست.
پس لطف بفرمایید اطلاعات اشتباه منتشر نکنید. گوشی اومده و موجوده و بررسی هم شده دوست من.
لازم به ذکره که جنابعالی آمار نانوریویو و gsmarena و گیکبنچ و بقیه رو غلط خوندی و بعد دارید به من میگید چرا آمار این سایتها رو گذاشتم؟
لطفا پاسخ ندید، بنده وقت این صحبتها... رو ندارم.
با تشکر

Samsung Galaxy S24 Ultra Samsung Galaxy S24 Ultra

1402/11/29 1- جمله بنده رو تحریف و شخصی سازی نکنید لطفا. جمله بنده:
"بنده برادر شما و سایر شماها نیستم جناب" این یعنی 1 نفر مخاطب منه. جمله شما " برادر سایرین هم نیستم ".
اگر میخواستم به همه بگم که ریپلای نمیزدم رو یه اکانت.
2- نکته دوم اینکه شما میگی :
"ما سایرین هم اصلا دوست نداریم که شما برادر ما باشید".
جنابعالی چرا تصور کردید میتونید به جای بقیه هم صحبت کنید و بگید "ما". شما میتونی فقط خودتو بگی.

لطفا از تغییر محتوای کامنت ها و تهمت بیخودی خودداری فرمایید.
با تشکر

Samsung Galaxy S24 Ultra Samsung Galaxy S24 Ultra

1402/11/24 بنده برادر شما و سایر شماها نیستم جناب.
حداقل میتونستی کمی در کامنت بنده دقت کنی. میشه لطف بفرمایید نشونم بدید در کامنت بنده که ریپلای زدید در کدام سطر، بنده از کامپیوتر و گیم صحبت کردم؟؟ شاید از قبل بنده یه زمانی یه چیزی گفته بودم که الان شما یادت اومد؟ یا شاید یادتون نبود که با کدوم اکانت ساین این کردید! جالبه دو اکانت در تاریخ یکسان بوجود میان و همزمان به کامنت بنده ری اکت میکنن و جمله ی یکسان "چفرقی میکنه" با املای مشابه رو منتشر میکنن. در صورتی که اکانت مورد نظر همینجا حاضره و اتفاقا خیلی فعال تره.
نهایت بدبختی انسانها اونجاست که خودش یه حرفی رو بزنه و بقیه "خودشها" بخوان بیان حرف رو تأیید و دفاع کنن و ضمن اینکه از خودش دلجویی هم بکنه.
امیدوارم به زودی در این سایت شاهد قوانین احراز هویت برقرار بشه تا صفحات نظرات کاربران کمی فضای دوستانه و علمی بگیره. همچنین قوانین یا شارژی در نظر گرفته بشه برای تبلیغات فروشنده ها در پیجهای موبایلی که سالهاست از این سایت سو استفاده میکنن برای تبلیغات با هزاران اکانت جعلی.
کلیت قصدم از کامنت قبل فقط همین بود:
یه جایی که به ضررشون هست، مینویسن رقیب اندروید فعلی سری 16 هست. جای دیگه که به نفعشونه میگن پرچمدار 2024 سری 15 هست. یه جا که به ضررشونه میگن نصف سال میگذره از زمان معرفی سری 15 تا سامسونگ 24 و جای دیگه که نفع توشه میگن 3 ماه. یه جا میگن همه ساله همه میریزن تو پیج آیفون جدید واسه اسپم و خودشون همه ساله تو پیج پرچمداران اندرویدی هستن واسه اسپم.
منظورم کاملا مشخصه. بنده هیچ حرفی از بد یا خوب پرچمدار اپل نزدم، مسلما گوشی 1200 یا 1300 دلاری هر چی که باشه پرچمدار و با کیفیت شناخته میشه و الزاما باید در بیشتر موارد رنک 1 تا 3 داشته باشه و ربطی به برند نداره. اتفاقا در یک کامنت در پیج اپل هم گفتم که در قسمت پردازش تک هسته، A17 pro از قویترین لپ تاپ های امسال هم قویتره. اپل خیلی هم عالیه. مشکل شخصی سازی صحبت هاست که بسته به نفع یا ضرر، این صحبت ها تغییر میکنن.
خدانگهدار شما و سایر شماها.

Samsung Galaxy S24 Ultra Samsung Galaxy S24 Ultra

1402/11/24 ارتباطش میشه فیک دیتکشن.
مرسی از شما و شماهای عزیز طرفدار فعال اپل که یهویی و به صورت ناگهانی و کاملا تصادفی در تاریخ مشخص و همزمان به پیج پرچمدار سامسونگ تشریف آوردید و از میان این همه نظرات، کامنت بنده رو مورد لطف و عنایت قرار دادید. تشکر

Samsung Galaxy S24 Ultra Samsung Galaxy S24 Ultra

1402/11/23 گویا شما متوجه نشدی دوست من. بحث بد و خوب اپل یا سامسونگ مطرح نیست، مواردی که به آمار فروش ربط داره مطرحه.
داری حرف منو میزنی. وقتی آی او اس چهار تا گزینه داشته باشی یعنی تقسیم به چهار، وقتی اندروید صدها گزینه داشته باشی یعنی تقسیم به صد. حالا وقتی یک گوشی اندروید تو این صدها مدل فروشی معادل یک گوشی آی او اس تو چهار مدل داره یعنی به نفع اپل یا سامسونگ به نظرت؟ یه زمانی شما میای بین صد نفر میشی نفر اول، یه زمانی بین چهار نفر میشی نفر اول. رقابت بین صد نفر خیلی سخت تره.
اون مورد دوم هم ربط به تعداد داره. کسی که پرچمدار اندروید بخواد به غیر از سامسونگ میتونه مدلهای پرچمدار دیگری انتخاب کنه.

Samsung Galaxy S24 Ultra Samsung Galaxy S24 Ultra

1402/11/21 ...
تاریخ 11/7
"ایفون سری ۱۵ ، شهریورماه معرفی شده و سامسونگ اس۲۴ بهمن. از روز معرفی تو شهریور تا همون روز تو ماه بعدی میشه ۵ ماه کامل. پس تا همون روز تو ماه بهمن میشه ۵ ماه تمام و داریم وارد ششمین ماه میشیم! لذا ۴ ماه نیست ، پنج ماه تمام هست و داریم وارد ماه ششم میشیم و یعنی نصف سال تقریبن.(از تقلب و چیتینگ دوری بفرمایین و اعداد رو در جهت منافع شخصی خودتون جابجا نکنین و اطلاعات فیک منتشر نفرمایین)"

تاریخ 11/20
" ایفون ۱۵ پرو مکس تنها تو سه چهار ماه ۳۳ میلیون عرضه شده"

جالبه واقعا. اوایل برج فاصله معرفی این دو پرچمدار 5-6 ماه بود و اواخر برج این فاصله به 3-4 ماه رسیده.

حالا محاسبه تاریخ صحیح رو انجام بدیم:
از 22 سپتامبر تا 17 ژانویه
سپتامبر - اکتبر - نوامبر - دسامبر - ژانویه.
یعنی سه ماه و 25 روز تقریبا.

و حالا اینم بد نیست:
تاریخ 11/20
"موسسه تحقیقاتی Canalys
۲-ایفون ۱۵ پرومکس با ۳۳ میلیون عرضه (تنها در ۵ ماه)"
یعنی تنها در سه چهار پنج شش ماه اتفاق افتاده. (کاربرد اون استیکرهای خنده دقیقا اینجاست)
بدبخت اون مؤسسه تحقیقاتی که نمیدونه اطلاعاتشو دارن دستکاری میکنن.

اینم جالبه:
"پر فروش ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۳ ایفون ۱۴ پرومکس شد"
پس یعنی گوشی 2023 اپل آیفون 14 پرو مکس بوده. اون 15 هم که قراره در سال 2024 بشه پرفروشترین گوشی . اوکی. s23 ultra هم پرچمدار 2023 بود دیگه درسته؟ و s24 هم پرچمدار 2024. حالا اینجا:

تاریخ 11/2:
"رقیب پرچمدار ۲۰۲۴ شما ایفون سری ۱۵ پرو ای نیست ... ایفون سری ۱۶ پرو هست !!!"

پس گوشی s24 ultra قراره با کدوم مدل آیفون مقایسه و تست و بررسی بشه؟ آیا 2024 آیفون نداریم؟ 2023 که 14 پرو مکس بود. 15 هم اومده ولی حساب نیست و باید دقیقا 7-8 ماه منتظر باشم تا سری 16 بیاد تا بلکه بتونه برسه. wow . یعنی مقایسه زمانی صحیحه که اپل در تست ها برتر باشه و وقتی هم که با اختلاف شدید پایینتره باید اونقدر صبر کنیم تا دوباره بالاتر بشه.
مثالی دیگر:
بازم 11/20:
"یا ذوب شدن لایه پلاستیکه زیره تیتانیوم این گوشی"
دمای ذوب پلاستک abs حدود 250 درجه سانتیگراد هست (البته نوع پلاستیک رو نمیدونیم ولی پلاستیکهای شاسی و بدنه و خودرو معمولا همینن) .کیسه فریزر معمولی تا 60 درجه تحمل میکنه. درجه حرارت بدترین چیپستهای موبایل، پس از کار سنگین و تست شدید دیگه از 60 تا بالاتر نمیاد. اونوقت پلاستیک بدنه گوشی (پرچمدار 2024 با تکنولوژی روز) قراره خود بخود ذوب بشه. (یعنی غیر ممکن ترین اتفاق برای گوشی موبایل از اول پیدایش)

و البته ناگفته نماند مبحث فروش:
اپل با 4 نماینده در هر سال
سامسونگ (2023 مثلا) با 30 نماینده در سال
یعنی اگر 1000 گوشی به طور مساوی در نظر بگیریم، سهم هر گوشی اپل 250 عدد و سهم هر گوشی سامسونگ 33 عدد. که البته باید با محاسبه تعداد احتمالات این عدد ذکر بشه ولی ساده ترینش همینه.
این یعنی فروش نمایندگان سامسونگ فوق العاده بهتر از آیفون بوده و میان صدها مدل اندرویدی تونسته ششم، هشتم و نهم بشه در بخش اندروید.
خیلی خوبه که تعداد بیشتری از عزیزان به اندروید و قدرت و عظمت اون علاقه نشون میدن.
و در آخر
رنکینگ قویترین چیپستهای موبایلی برای عزیزانی که اطلاعات کافی ندارن از سایت نانو ریویو:
https://nanoreview.net/en/soc-list/rating
و گرافیکی که تری دی مارک 5600 و 5300 میاره در مقابل 3800 آیفون که مشابه اسنپ پارسال هست.

Apple iPhone 15 Pro Max Apple iPhone 15 Pro Max

1402/11/4 قابل توجه دوستان:
ماکزیمم امتیازات گیکبنچ 6 سه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3، دایمنسیتی 9300 و اپل A17 رو براتون میزارم. البته همراه با لینک به اون تست:

Snapdragon 8 gen 3
single core= 2377
multi core= 7584
گوشی ایسوس rog 8 pro
https://browser.geekbench.com/v6/cpu/4414222
https://browser.geekbench.com/v6/cpu/4223245
و البته لینک تست gsmarena:
https://www.gsmarena.com/asus_rog_phone_8_pro-review-2650p4.php

Dimensity 9300
single core= 2279
multi core= 7973
قبلا 7992 و 2300 هم دیدم که نتونستم پیداش کنم.
گوشی ویوو x100
https://browser.geekbench.com/v6/cpu/3417031

Apple A17 Pro
single core= 3000
multi core= 7800
لینک زیر 7700 هست ولی قبلا 7800 هم دیدم یکی آورده که نتونستم پیداش کنم.
https://browser.geekbench.com/v6/cpu/2710851

و مهمتر اینجاست که پایداری دایمنسیتی روی 7500 هست و به ندرت روی 6000 میاد ولی اسنپدراگون، میانگین روی 6600 تا 7000 هست و اپل 6800-7200.
در حال حاضر چیپست دایمنسیتی در عملکرد چند هسته ای برتری مطلق داره و حتی در تستها و جداول gsmarena بالاتر از اپله. و همچنین در چارت نانو ریویو:
https://nanoreview.net/en/soc-list/rating

در عملکرد تک هسته ای، چیپست اپل حتی از لپ تاپ ها هم قویتره و فقط پردازنده های اینتل نسل 13 میتونن به بالای 3000 برسن. (بماند که اینتل دسکتاپی تا 3500 میاد که فعلا رقیبی نداره).

در عملکرد گرافیک، هر دو چیپست اندرویدی از M1 هم قویترن با امتیازات 3dmark به ترتیب 5600 و 5300 برای دایمنسیتی و اسنپدراگون که m1 عدد 5200 داره. A17 pro عدد 3800 میاره که معادل چیپست های پارسال اسنپدراگون هست.
مقایسه دایمنسیتی با m1 :
https://nanoreview.net/en/soc-compare/mediatek-dimensity-9300-vs-apple-m1-ipad
به نظرم حریف بهتری هست تا A17 pro. چون هم پردازنده و هم گرافیکشون خیلی به هم نزدیکن.
اسنپ نسل 4 و اگزینوس 2500 طبق اطلاعات درز کرده عملکرد تک هسته ای بهتر از اپل رو در سال آینده خواهند داشت.

با تشکر

Apple iPhone 15 Pro Max Apple iPhone 15 Pro Max

1402/8/4 همونطور که بنده امتیاز 3dmark و گیک بنچ اسنپ جدید رو قبلا به تاریخ 2/7/1402 تخمین زده بودم، با این نتایج بدست آمده جدید، یک نکته جالب اینجاست که گرافیک اسنپدراگون حدودا 6-7 درصد قویتر از گرافیک داخلی چیپست M1 هست با مصرف کمتر و دمای کمتر و حتی در پردازنده هم فقط قسمت چند هسته ای SD 8g3 حدودا 10 درصد ضعیفتر از M1 هست. (7500 در برابر 8600)
گرافیک M1 در تست گیکبنچ 6:
metal 33000
گرافیک A17 pro:
27000

تست 3dmark M1 :
5099

تست A17 pro:
3800

تست SD 8g3:
5330

واقعا شگفت انگیزه که گوشی های موبایل فعلی میتونن بسیار قویتر از لپ تاپ های گیمینگ (هم پردازنده و هم گرافیک) سالهای 2016 و 2017 باشن. و بزودی شاهد بازی های کنسولی روی تمام گوشی های موبایل خواهیم بود. اسنپ 8 نسل 3 گرافیکی قویتر از PS4 داره.
و همینطور که کوالکام گفت و داره با مایکروسافت همکاری میکنه، نسل جدید PC با چیپستهای SD X Elite با پرفورمنسی بالاتر از M2 Max و 13980hxو مصرفی بسیار پایینتر از این پردازنده ها و گرافیکی همسطح با گرافیک هایی مثل rtx 2050 و 3050 از سال آینده شروع به منتشر شدن میکنه. با مصرف بسیار پایین چون SOC هستن.
با تشکر

Apple iPhone 15 Pro Max Apple iPhone 15 Pro Max

1402/8/4 با سلام
نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 3 به صورت رسمی رونمایی شد و چون قبلا بحثش بود، بنده این نتایج رو با ذکر منبع ارائه میدم.

گیک بنچ 6 اسنپدراگون 8 نسل 3:
Single Core: 2329
Multi Core: 7526

اپل A17 pro:
Single Core: 2900
Multi Core: 7400

3dmark wildlife extreme:
SD 8g3: 5338 (که در این تست دما حداکثر به 39 درجه رسیده)
A17 pro: 3800

و آنتوتو 10:
SD 8g3: 2139281
A17 pro: 1526893

همچنین قدرتمندترین پرفورمنس در AI بین گوشیهای تلفن همراه، با اختلاف زیاد. منابع خارجی و اصلی موجوده و چون زومیت همه رو یکجا گذاشته این این لینک گذاشتم.
https://www.zoomit.ir/processor/410761-snapdragon-8-gen-3-200-better-perf/

ضمن اینکه سال آینده در اسنپ 8 نسل4 هسته های جدید اوراین جایگذین میشن که طبق بنچمارکهایی که کوالکام 2 روز پیش در مراسم و بصورت زنده معرفی کرد این امتیاز تک هسته ای اوراین 3220 در گیک بنچ 6 هست، که M2 Max امتیاز 2800 داره و 13980hx لپ تاپی اینتل 3100 داره. با این اوصاف سال آینده احتمالا اپل حتی در تک هسته ای هم ضعیفتر از رقبا باشه. البته باید دید امتیاز تک هسته ای M3 که چند روز دیگه معرفی میشه به چه عددی میرسه. همون عدد یکم کمترش میشه آیفون سال آینده.
با تشکر

Apple iPhone 15 Pro Max Apple iPhone 15 Pro Max

1402/7/4 همین چند ساعت پیش بنچمارک rog phone 8 ultimate لو رفت:
تک هسته:2200
چند هسته 7048

Apple iPhone 15 Pro Max Apple iPhone 15 Pro Max

1402/7/4 امروز البته یه بنچمارک جدید از گرافیک اسنپدراگون در گیکبنچ برای اولین بار ثبت شده که امتیاز ۱۵۴۰۰ در ولکان ای پی آی رو نشون میده. این عدد در اسنپ نسل ۲ روی ۹۶۰۰ بود، و برای مقایسه گرافیک ۱۰۵۰ امتیاز ۱۶۰۰۰ داره در همین تست. این یعنی گرافیک اسنپ جدید ممکنه تا پنجاه درصد قوی‌تر از نسل قبل باشه. اگر همین جوری باشه، اختلاف فاصله گرافیک اسنپ و اپل بیشتر از پارسال خواهد بود و اسنپ یک نسل پیش می‌افته. منتظر نتیجه و واقعیتش باید موند.
خیلی جالب شده.
الان گوشی‌های موبایل قوی‌تر از لپتاپهای گیمینگ ۲۰۱۶- ۲۰۱۷ شدن، هم پردازنده و هم گرافیک.

Apple iPhone 15 Pro Max Apple iPhone 15 Pro Max

1402/7/2 سلام و عرض ادب

دوست عزیز شما باید از اعداد این بنچمارک متوجه بشین که غلطه. پردازنده SD 888 هم امتیاز تک هسته ای بالاتر از 1100 میاره و SD 8g2 الان 1500 تک هسته و 5700 چند هسته آورده.
به عنوان یک حرفه ای در گیک بنچ و انجام بیش از 400 تست در نسخه های 4 و 5 و 6 گیکبنچ و همچنین رکورددار بالاترین امتیاز دو پردازنده و گرافیک تو این سایت (که سایت نانو ریویو ثبت شده و اعداد بنده در اون سایت جایگزین شده)، امتیازات دقیق گیک بنچ 6 چیپست اپل و اسنپ 8 نسل 3 به ترتیب زیر است:
A17 pro در گیکبنچ 6:
تک هسته: 2900
چند هسته: 7200

A17 pro در گیکبنچ 5:
تک هسته: 2100
چند هسته: 6000

SD 8gen3 در گیکبنچ 6:
تک هسته: 2200
چند هسته: 6700

SD 8gen3 در گیکبنچ 5:
تک هسته:1600
چند هسته: 6000
چیزایی که فعلا منتشر شده اینهاست نه چیزی دیگر.
البته با سرچ کردن نام گوشی یا چیپست، نمیتوانید این امتیازات رو ببینید فعلا. باید اسم مادربرد و کد چیپست رو بلد باشید برای این منظور.
ضمن اینکه امتیاز 1700 و 6600 در گیکبنچ 5 قبلا منتشر شده بود که خیلی دور از واقعیت نیست و فقط زمان میتونه غلط و درستش رو مشخص کنه.
از موارد تخصصی دیگه در این زمینه میتوان به فرکانس هسته ها و تعداد کلاستر اشاره کرد. این بنچمارک در لینکی که گذاشتید فرکانس پایینتری نسبت به 8g3 داره و به جای اینکه 2-2-3-1 باشه، 2-5-1 هست. این چیپست احتمالا یه مدل میانرده هست از اسنپدراگون. و احتمالا از مدل 7 باشه نه 8.
فعلا فقط بنچمارکهای SD 8g3 با یک مدل سامسونگ با رم 8 گیگ مشخص شده و رسمی هست، که این نشون میده عملکرد تک هسته ای نهایتا همین 2200 هست (شاید البته تا 2300 هم بره) چون اسنپ برای گلکسی بهینه سازیهایی انجام داده و با همین اسم هم معروفه. اما عملکرد چند هسته ای این چیپست ممکنه به 7000 برسه که باید منتظر گوشیهای گیمینگ با این چیپست باشیم که فرکانس رو بالاتر میبرن و خنک سازی انجام میدن.
فعلا در زمینه پردازنده اپل در تک هسته ای با اختلاف قویتره، اما اختلاف در چند هسته به کمترین میزان خودش رسیده و ممکنه تا یکی دوسال آینده این برتری رو از دست بده با توجه به سرعت پیشرفت بینظیر اسنپدارگون.
در زمینه گرافیک هم A17 pro بسیار جزئی از بهترین حالت اسنپ نسل قبل پیشی گرفته و تا یک ماه آینده میشه گفت آیفونهای جدید قویترین چیپست موبایلی رو دارن. اما طبق چیزایی که از گرافیک اسنپ منتشر شده، قراره اسنپ جدید با اختلاف بسیار زیاد قویتر از A17 pro باشه در بنچمارکها.
طبق بنچمارک 3dmark:
A16:
3300

SD 8 gen 2:
3800

طبق گیکبنچ 6 از گرافیک A17، امتیاز گرافیک این چیپست 27000 شده در بهترین حالت و در مقایسه با امتیاز 22000 چیپ A16 حدود 22 درصد افزایش قدرت داشته (البته اپلم همینو گفت) . حالا اگر همین درصد رشد رو در 3dmark حساب کنیم، امتیازش 4000 خواهد شد. اما اسنپ طبق چیزایی که تا حالا منتشر شده قراره تا 30 درصد پرفورمنس گرافیک بهتری ارائه بده، که اگر این 30 درصد رو حساب کنیم به امتیاز 3dmark حدود 4900 خواهیم رسید.
این گرافیکهای موبایلی با توجه به اعدادی که آوردن، هم قدرت گرافیکهایی چون GTX 1050 , 1050 ti هستند. به همین خاطره بازیهای پی سی دارن میان رو موبایل.

خواهشمندم یا نظر بنده رو ریپلای نکنید، یا در صورت ریپلای از کنایه و سخن تنشی خودداری فرمایید. همونطور که خودت هم گفتی، فقط اطلاعات یه سایت که منتشر شده رو ارائه کردی و گفتی باید منتظر معرفی باشیم. منم اطلاعات سایت گیکبنچ رو دادم و گفتم باید منتظر ماند.
با تشکر

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1402/5/21 دوست عزیز دلیل اینکه علما (اساتید و دانشجویانی که در این رشته درس میخونن) میگن بین 20 یا 30 تا 80 و 90 که کاملا درسته علمی هست. (رشته منم بوده) تو تمامی دستگاه های کامپیوتری هم براش اجرا شده. تمامی سیستم عامل ها و شرکت های ساخت باتری و لپ تاپ و موبایل هم این گزینه برای شارژ تا 80 رو دارن.
باتری یون لیتیوم یه چرخه شارژ براش تعریف شده و این چرخه شارژ هرچه زودتر پر و خالی بشه زودتر عمرش تموم میشه. به مرور زمان یون ها با الکترودها واکنش میدن و تعدادشون کاسته میشه و به اصطلاح میگن ظرفیتش کم شده. برای این نوع باتری بهتره که هر زمان که دلت خواست بزنی به شارژ چون براشون بهتره نه بدتر. باتری های یون لیتیوم مثل مدل های قبلی نیستن که حافظه براشون تعریف شده باشه و صفر تا 100 شارژ بشن.
در صورت نیاز به توضیح علمی و ساختار شیمیایی حتما بگید.

Sony Xperia 1 IV Sony Xperia 1 IV

1401/6/7 دوست عزیز جناب امیر قریشی
تا اونجا که به یاد دارم فرمودید "خداحافظ" و بنده هم گفتم "خداحافظ".
چرا اصرار دارید و تلاش میکنید ایرادی از بنده بگیرید؟ اینهمه تلاش های ناموفق و متعدد در پیج اپل کافی نبود؟
حال من دوباره از روی کامنت خودت (مثل همیشه) نقض خودت و تأیید صد در صدی خودم رو میگم عزیزم. دوباره مثل قضیه تاندربولت، ندانسته ، حرف بنده رو به بهترین شکل تأیید کردید. مرسی.
چون جا نمیشه، لینک روشهای رجیستری رو به کاربران واگذار میکنم چرا که یه سرچ کافیه تا به سایتهای مورد نظر برسیم.
وقتی یک ماه مهلت داده میشه برای ثبت تلفن، یعنی چی؟ اگر قرار باشه فقط داخل فرودگاه به محض ورود ثبت بشه، به نظر جنابعالی زمان اضافی نیازه؟ اون گوشیهایی که نو و داخل جعبه بدون رجیستری در برخی فروشگاه ها از خارج تهیه شده و الان داره فروش میره تکلیفشون چی میشه؟ پس دوست عزیز در چیزی که از لحاظ عقلانی هم غلطه و شما هم اطلاعات کافی ندارید، لطفا نظری منتشر نکنید.
مورد دوم اینکه:
گوشی که خریداری شده (xperia 5 iii) با قیمت هزار دلار آمریکا و قیمت دلار در آبان و آذر 1400 (گوشی 1 ماه تو جعبه بود) که حدودا 27-28 هزار تومن بود و تعرفه 22.5 درصد قیمت گوشی معادل با 225 دلار که اگر در 27500 هزار تومان ضرب کنید میشه 6 میلیون و صدو هشتادو هفت (منم فقط قیمت حدودی رو یادم بود گفتم، دیگه یادم نیست 6 میلیون و چند صد بوده واسه همین نوشتم 6 میلیون عزیزم، حالا یا 6و 900 بوده یا 6و 200 بوده و یا 6و 500- هیچ فرقی نمیکنه) نمیدونم ابهام قضیه برای شما دقیقا کجاست؟
گوشی xperia 1 IV که گرون ترین گوشی حال حاضر دنیا محسوب میشه و پرچمدار سونی البته، الان به صورت رجیستر نشده در دو فروشگاه موجوده با قیمت 50 میلیون تومان. فکر میکنم با توجه به قیمت دلار و هزینه دلاری گوشی، چیزی حدود 10-12 میلیون رجیستر بشه. ما هم همینو میگیم، پرچمدار سونی همونطور که جنابعالی هم اشاره کردی با 6 تومن رجیستر نمیشه عزیزم. بهتره کامنتها رو عجله ای پاسخ ندی که نشه درستش کرد. کامنت رو باید به دقت بخونید و سپس پاسخ بدید. البته قصد شما رو درک میکنم.
من توصیه میکنم تعریف کلمه لوکس رو حتما در منابع مطالعه بفرمایید.
برند لوکس به برندی گفته میشه که در اختیار همه قرار نداره، هدف برند لوکس، تولید انبوه نیست، برند لوکس برندی هست که قیمتی بسیار بالا داره. کم بودن و کمیابی کالا از شاخصه های کلیدی یک برند لوکس هست حتی با قیمت های نجومی اصالت طراحی و حفظ ریشه های موروثی یکی دیگر از شاخصه های برند لوکس هست.
دوست عزیز، اپل برند لوکس نیست. شما لوکس و پریمیوم را با هم اشتباه گرفتید. برند پریمیوم برندی هست که کیفیت لوکس رو داره، قیمتش پایینتره تا همگان بتونن داشته باشن و در میزان انبود تولید میشه. فکر کنم الان میشه فهمید چه برندی لوکسه و چه برندی پریمیوم.
ضمن اینکه همه عالم میدونن که فروشنده محصولات اپل به خاطر سود بالا میره سمت این برند و دیگر هیچ. طبق قیمت دلاری گوشی و تعرفه گمرک و ارز امروز، قیمت مدل یک ترابایتی آیفون 13 پرو مکس میشه 56 میلیون، چطور داره 70 میلیون فروش میره؟ چرا قیمت تبلت ها یا گوشی های 1800 دلاری پس از رجیستری باز هم ارزونتر از آیفون میشه؟ سود و تو پاچه کردن ملت و ناآگاهی مردم. سونی هم نمایندگی نداره ولی واسه رجیستریش 20 میلیون پول نمیگیرن عزیزم. خودمون رو گول نزنیم.
برای کسی که کارش فروش تلفن همراه است خیلی بده که ساده ترین اطلاعات رو ندونه یا نخواد بدونه. لطفا سعی در گمراه کردن بقیه نکنید با کامنت های ضدو نقیض.

Sony Xperia 10 IV Sony Xperia 10 IV

1401/6/6 بنده بیش از ده خرید از مالتینا انجام دادم که همه به موقع و جنس اصلی به دستم رسیده.
ضمن اینکه مالتینا به هیچ عنوان گوشی وارد نمیکنه. اگر میخواید تا اسکرین شات از پاسخشون به خرید گوشی رو بفرستم. میگن گوشی به علت مسئله رجیستری خریداری نداریم. پس شایعه نفرمایید.
لینک اپلیکیشن مالتینا در پلی استور:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.malltinaapp&hl=en&gl=US
چطور میفرمایید حذف شده؟ بنده اپلیکیشن رو دارم و اتفاقا ماه گذشته آخرین خریدم رو انجام دادم. از اول سال تا الان 3 خرید از مالتینا داشتم.

وقتی تجربه خرید از فروشگاه یا شرکتی ندارید، به نشر شایعات و اکاذیب علیه آن نپردازید.
مشکل اکثریت مردم در خرید از این سایت چند مورد هست:
1- کالا رو بروزرسانی نمیکنن و اقدام به خرید میکنن (مثل اولین خرید من که تصور کردم نامعتبر هستن و پول بیشتر میخوان). باید ابتدا بروزرسانی کنید تا قیمت دلاری لحظه ای کالا تبدیل بشه چون قیمت ها داینامیک نیست و اگر امروز قیمت دلاری آمازون بالا رفته باشه، در مالتینا همون قیمت پایین قبل رو میبینید و خرید میزنید و بعد میگن قیمتش بالاتره و باید مابه تفاوت بدید.
2- سایت و اپلیکیشن یکم کند عمل میکنه و محصولات رو دیر بارگذاری میکنه. خیلی از نظرات منفی روی این مورد هست.
3- خرید نامعقول محصولات اشتباه. یعنی طرف میره یه لپ تاپ یا یه جنس با وزن بالا سفارش میده که تو ایران هم میشه پیدا کنی، هزینه حملش بالا میره خوب. این سایتها برای خرید اجناسی هست که خاص باشه و تو ایران نباشه. مثلا یه قطعه کوچک کامپیوتر یا یه لوازم جانبی موبایل یا ساعت و امثال این. این اجناس وزن خیلی کمی دارن و حتی در صورت وجود در ایران، قیمتشون برابر در میاد.
4- کالاهایی که من خریدم همیشه بین 20 روز الی 60 روز رسیده دستم. ولی از زمانی که به دست مالتینا میرسه، فورا مراحل ارسال انجام میشه. تأخیر خرید اولیه ممکنه از سمت فروشگاه مبدا هم باشه.

اخیرا هم خرید از ترکیه و امارات اضافه شده که تحویل 15 روزه (به قول خودشون) دارن. ولی بنده هنوز خریدی از ترکیه یا امارات از طریق مالتینا نداشتم. اما از یه سایت دیگه که خرید امارات داشتم، حدود ده روز تا دو هفته شد.
قضیه گوشی نه تنها مالتینا بلکه هیچ کدوم از سایتای واسطه نمیارن (تا جایی که از اکثریتشون پرسیدم) به خاطر رجیستری.

Sony Xperia 1 IV Sony Xperia 1 IV

1401/3/5 بعد از اینکه رسید دستم، به یکی از دوستان که مغازه موبایلی داشت سپردم برای رجیستر، اون کاراشو انجام داد.

Sony Xperia 1 IV Sony Xperia 1 IV

1401/2/24 رجیستر شش تومن
فقط گلس صفحه گذاشتم. دوتا گلس و دوتا قاب (یکی ژله‌ای و یکی هارد) شدن یک و هشتصد.
واسه سنسور و دوربین گلس نمیخواد. اصلا خط نمیافته.
پستش رو نمیدونم. من گفتم کسی آورد ایران و بعد داد تیپاکس رسید دستم.

Sony Xperia 1 IV Sony Xperia 1 IV

1401/2/23 کانادا.
وقتی هم رسید، رجیستر کردم. اتفاقا اینقدر جالب بود: گوشی مدل 256 گیگش 8 اکتبر ریلیز شد و 21 اکتبر اولین عکس رو باهاش گرفتم.
قبل از خرید هم، قاب و گلس (چند تا) از سایتهایی که از آمازون میارن خریدم.

Sony Xperia 1 IV Sony Xperia 1 IV

1401/2/22 میخواستم وان مارک 3 رو بگیرم ولی چون به معرفی مارک چهار نزدیک بودیم صبر کردم و فقط فایو مارک 3 رو گرفتیم واسه یکی دیگه از اعضای خانواده.
این چیزیه که خودم باید بگیرم. خوشبختانه قبل از معرفی، این گوشی در اختیار منابع معتبر و همچنین یوتیوبرها و تولید کنندگان محتوی قرار گرفته شده بود و پس از تمام شدن رویداد، همه آپلود کردن.

*با توجه به اینکه گوشی قراره در ماه سپتامبر ارائه بشه به مشتری و هنوز پروتوتایپ هست، ایرادات pre release رو داره و نسخه نهایی نیست، و ضمن اینکه گوشیهای سونی دیگه معرفی سالانه دارن برای تمام سال چون در چندین سال گذشته دیدیم که پرچمداران اصلی، سالانه معرفی میشن و مابین آن فقط شاید یک مدل کامپکت یا پرو یا میان رده به بازار بیاد.*

تست باتری gsmarena فعلا خیلی خوبه برای صفحه 4k 120 و چیپ پردازشی تصویر.
روشنایی تصویر 50 درصد بیشتر شده. (البته به تاپ ترین نمیرسه ولی نزدیکه)
دوربینها کلا ریفرش شدن. تمامی سنسورها عوض شدن. دوربین سلفی الان یه دوربین 12 هست با قابلیت ضبط 4k hdr و تمامی دوربین های پشت در حال حاضر قابلیت ضبط 4k 120 hdr رو دارند. سخت افزار دوربین اکسپریا در حال حاضر قدرتمند ترین و سریعترین سخت افزار دوربین گوشیهای موبایل هست. از تعداد نقاط فوکوس گرفته (بیش از 300) تا عکاسی پی در پی. این سطح از قدرت و سرعت هنوز در گوشی های موبایل نیست.
در قسمت بررسی عکاسی gsmarena(بررسی ویدیویی هم آپلود شده) و رنگ های واقعی، نوشته:
"اپل باید یاد بگیره که این کار چطور انجام میشه"

این مقایسه دوربین این گوشی با پرچمداران سامسونگ و اپل هست:
https://www.youtube.com/watch?v=4gxUGFZD6Yc

Sony Xperia Pro-I Sony Xperia Pro-I

1400/8/11 فرزاد سلام
آفرین
این گوشی یه جور ابزار برای افرادی هست که تولید محتوی انجام میدن، قیمتش برای همین بالاست. سه تا میکروفن داره. دوتا برای استریو و یکی هم پشت، کنار دوربین برای انجام مصاحبه. از اون گوشی ها نیست که بگیریم واسه استفاده عادی . در روز معرفی، سونی حتی هیچ اسمی از باتری یا پردازنده یا صفحه نمایش یا چیزی دیگر نبرد و فقط از دوربین و قابلیت های اون صحبت کرد با مصاحبه با عکاسان و کسانی که تولید محتوی میکنن. گوشی های مصرفی و اصلی سونی در فوریه معرفی میشن. این گوشی سال آینده قرار بیاد و مشتریان خودش هم داره. قبل از معرفی هم سونی به یه سری فرستاده بود و بعد از مراسم همشون ویدیوی بررسی رو آپلود کرده بودن.
اینم که میگی قطعا درسته چون در عکاسی، ما Crop factor داریم. الان این سنسور در اصل سنسور 20 مگاپیکسل RX100 هست که شده 12 مگاپیکسل. کار خاصی انجام نشده. شما تصور کن یه دوربین فول فریم داری و یه لنز کراپ میزاری روش، با محاسبه در فرمول (که میشه پیکسل سنسور اصلی بر کراپ فکتور به توان 2) مگاپیکسل 12 به دست میاد. البته این روش (لنز کراپ روی سنسور فول فریم روی همه دوربین ها مثل هم نیست و مثلا کنون حتی سازگار نیست و نمیشه همچین کاری کرد، اما سونی میشه و عملکردی بسیار خوب داره). سایز پیکسل هم بزرگتره و نویز تصویر هم کمتر هست. به اون 40 درصد نیازی نیست نوری برسه وقتی 20 مگاپیکسل شده 12 مگاپیکسل، این خودش یعنی نباید برسه و اینکار شده که نرسه. این دنیای عکاسی و لنز ها و سنسور ها خیلی پیچیده هست و کارهای عجیبی توش انجام میشه.
از نظر کیفیت توان خروجی دوربین، قطعا این دوربین بسیار بهتر از تمامی اسمارت فونهاست.
راستی Xperia 5 iii رو گرفتم (البته نه واسه خودم- واسه خودم یه مدل دیگه میگیرم). باتری خیلی مهمه.
در مورد عکاسی اتوماتیک هم باید بگم که همه چیزش اتوماتیکه و فقط کافیه وارد photo pro بشی و عکس بگیری، چیزی دستی نیست و هیچ چیزی نداره که کسی بخواد وقت برای تنظیمات بزاره. همچنین حالت بوکه و فیلم برداری معمولی ، همه چیز اتوماتیک و سریعه و حتی سریعتر از دیگر اسمارتفون ها.
تنها موردی که شاید نیاز به یه تنظیم 10-15 ثانیه ای باشه، یه مورد خاص مثل یه عکس هنری یا عکس از ماه یا یه landscape در شب یا یه شب تاریک رو بخوایم به تصویر بکشیم، تنها در این حالت نیازه که بریم به حالت Manual یا دیگر حالتها و یه سرعت شاتر و iso رو تنظیم کنیم. همین. یعنی چیزی نیست که بگیم سوژه میپره و نمیشه سریع عکس گرفت. اتفاقا من همین دو شب پیش عکس از شب تاریک که با چشم نمیشد جایی رو دید گرفتم با 5 iii و تست کردم با دوربین slr سونی که داریم و باید بگم عکسی که 5 iii گرفت شبیه به ساعت 7 صبح بود تا شب تاریک ولی دوربین slr شیکی (shaky) شد، حتما باید روی سه پایه باشه تا بتونه تصویر خوبی بگیره. با اکسپریا (همونطور که تو دستم بود) تصویر رو گرفتم.
همونطور که خودت هم گفتی این گوشی (pro-i) اصلا مخصوص این مصارف عادی نیست و محوریت اصلیش همین سنسور بزرگ و کم نویز هست که البته خیلی به فیلمبرداری هم کمک میکنه. سونی برنامه videopro هم معرفی کرد برای ولاگرها. برای فیلمبرداری آسانتر چون شاید سینمایی رو همه نخوان انجام بدن و حالت خیلی ساده رو هم نخوان.
من اولین ویدیویی که از این گوشی (pro-i) دیدم، همین ویدیو بود که گذاشتی. عکاسی pro-i خیلی لولش بالاتر از iphone 13 pro max هست. داخل ویدیوشم میگه. (توضیحات لنزها و سنسورها رو هم داره در کانالش)
البته اشتباه نشه، دارم حرف تو رو تأیید میکنما.

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/8/2 چند تا سؤال:
1- چه کسی صحبت تاندربولت رو کرد؟ شما
2- کی گفت تاندروبولت رو اپل معرفی کرد و سپس فهمید اشتباه میکنه و نیومد عذرخواهی کنه مثل بقیه؟(شما که اینقدر طرفدار عذرخواهی هستی) اینم شما
3- کی اومد به عنوان یار کمکی تا به این قضیه کمک کنه و با انتشار منبعی ناخوانده منو تأیید کرد؟ آقای اکس
4- بحث اعتبار dxo را چه کسی شروع کرد؟ شما
5- چه کسی نتونست اعتبار یا عدم اعتبار dxo رو توضیح بده؟ (در بحث علمی ما باید هست و نیست رو اثبات کنیم و دلیل بیاریم . شما دلیلت اینه که چون dxo، dxo هست، پس معتبره، دیدی چطور ثابت کردم معتبره!) و باز هم شما
6- چه کسی به جای صحبت درباره اصل موضوع به حاشیه زد و با ترفند آوردن اسم بقیه، از دیگران طلب کمک کرد؟ (عزیزم تاریخ کامنتها، همین زیر هست. 18 مهر آخرین کامنت من به شخص مورد نظر شما بوده که اونم 17 مهر کامنت زده و خلاصه این مکالمه این بوده که : "خداحافط" و فرداشم من گفتم "خداحافظ". حالا دیگه این وسط کی به کی ریپلای نزده رو حتما شما خبر داری، تاریخ کامنت رو پیوست کن) و باز هم شما
7- چه کسی از یک خط کامنت که مشکل مالیشو گفته بود، کوهی از طومارهای اعتراض آمیز ساخت؟ شما
شروع کننده هر بحث باید بتونه در مورد اون بحث توضیح هم بده، نه اینکه بحث شروع کنی و آخرش بگیم اینا حاشیه هست. که البته ناراحتی شما رو درک میکنم وقتی با مدرک و سند (ویدیو موجود در کامنتم) متوجه شدید پرچمدار اندروید هیچگاه لگ نمیزنه چه 2021 باشه و چه 2015 باشه.
اینجا جای صحبت در مورد پورشه 10 میلیاردی و موتور 30 میلیونی و خمیر سیلیکون و لگ و باگ اندروید نیست، اینجا جای این نیست که بگیم اندرویدی میخره زمین خراب میشه، اینجا فروم آیفونه، همین، فروم آیفون تمام. اگر در این مورد صحبتی دارید با بقیه به اشتراک بزارید. مردم نمیان فروم آیفون تا مشکلات اندرویدشون رو حل کنن. وقتی کسی از تست سقوط آیفون مطلب میزاره یعنی به پیج اهمیت میده ولی وقتی جنابعالی میگی از سامسونگ و شیائومی میزارم، یعنی پیج اپل برات مهم نیست و کلا با اندروید مشکل داری، خب میتونی راجع بهشون صحبت نکنی چون اینجا همه دارن درباره آیفون صحبت میکنن. منتها اگر تحمل نداری حتی یک مورد منفی از آیفون ببینی، مشکل شمایی نه بقیه. تعریف تعصب دقیقا همین.
فکر نمیکنم دیگه لزومی به ادامه بحث باشه. جواب سؤالات بالا نمایانگر این است که بنده به شما احترام گذاشتم و جواب دادم و میتونستم اصلا حرفی نزنم. مثل اینه که ساعت 12 ظهر یکی به من بگه الان شبه و من بیام و بخوام با دلیل بهش ثابت کنم نخیر الان روزه. یعنی پاسخ به سؤالی که جوابش عیان است.
خدانگهدار

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/24 نظر شما در مورد باتری 3100 مدل پرو چیه؟ اونم تست شده و نمره بسیار پایینتر از مدل مکس و البته قابل قبول 85 گرفته از GSMArena، جایی که مدل پرو مکس نمره عالی 121 گرفته. منابع دیگر هم هستن البته هر کدوم بخواید ببینید، که فرقی نمیکنه نتایج. همه 13 pro max رو عالی میدونن. بقیه سری، از این باتری خوب بی بهره هستند.
باتری 2800 آیفون 12 پرو امتیاز 81 ساعت گرفته و آیفون 13 با باتری 3200 امتیاز 89 گرفته.
S21 معمولی با باتری 4000 نمره 93 ساعت و نمونه ultra با باتری 5000 نمره 114 گرفته.
و البته گوشی گوگل پیکسل 5a با باتری 4680 و امتیاز 122 ساعت هم بد نیست اضافه کنیم.
پس با این تفاسیر گمان نکنم باتری 2500 آیفون (باتری بسته به سایز صفحه نمایش و رزولوشن هم هست) میتونست بیشتر از 77 یا 78 ساعت بیاره.
امتیاز باتری به ترتیب حجم باتری:
آیفون 13 مینی، 2438 میلی آمپر و 75 ساعت
آیفون 13 پرو ، 3095 میلی آمپر و 85 ساعت
آیفون 13، 3240 میلی آمپر و 89 ساعت
آیفون 13 پرو مکس، 4352 میلی آمپر و 121 ساعت
گوگل Pixel 5a 5G، باتری 4680 میلی آمپر و 122 ساعت
https://s4.uupload.ir/files/capture_nwiz.jpg
در زمینه باتری، اسمارت فون ها با هم مقایسه میشن، جدای از سیستم عامل متفاوت، چون هر دو قراره یک کار یکسان رو انجام بدن. بهتره این الفاظ چیپ و متلک زدن رو بکار نبریم. یکم کافیه از دیدگاه فنی به قضیه نگاه کنید تا متوجه بشید:
رزولوشن صفحه آیفون 13 پرو مکس کمی پایینتر از QHD که البته با احساب تعداد پیکسلها تقریبا میشه بگی هست، و از رزولوشن های غیر استاندارده. S21 ultra دقیقا یک میلیون پیکسل بیشتر داره و رزولوشن بالاتر و صفحه بزرگتری داره که 650 میلی آمپر باتری بیشترشو توجیه میکنه.
این که من ابتدای پیج گفتم سعی نکنید باتری 13 پرو مکس رو به چالش بکشید، چون 12 پرو مکس امتیاز 95 ساعت داشت و خیلی خوب بود و با توجه به افزایش ظرفیت و چیپ کم مصرف تر، من میدونستم که 13 پرو مکس یکی از بهترین ها در باتری خواهد شد. اگر به سیستم عامل بود که همشون ios هستن ولی مثلا مدل mini و پرو از پرچمدارای اندرویدی 3-4 سال پیش هم از نظر باتری ضعیفتر عمل کردن.
نمیدونم چرا پیج آیفون تنها پیجی هست که نقد ممنوعه، فقط تعریف و تشویق آزاده. (البته دلیلش رو فکر میکنم همه ما 3-4 نفر حاضر متوجه شده ایم).
با تشکر

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/22 محمد عزیز
فقط به خاطر حرف شما این یک دقیقه رو ذخیره کردم و قرار میدم.
گوشی اندروید 7، زمان معرفی نیمه اول 2015 که تا امروز بیش از 6 سال میشه دارم استفاده میکنم، داخلی 32، رم 3 و کارت حافظه 64. که متأسفانه اسم گوشی رو اگر بگم، دوباره متهم میشم. پس تصور کن این یک گوشی اندرویدی از برندی ناشناخته هست.
https://uupload.ir/view/test_5l1s.mp4/
این ویدیو فقط به خاطر صحبت شما از اندورید است که میفرمایید گوشی اندرویدی پس از چند سال کلا بلااستفاده میشه و حتی نمیشه باهاش sms داد.
مرسی

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/22 محمد عزیز، سلام
یکم برام جالب شد گفتم منم نظرم رو بگم:
شما الان کجا زندگی میکنید؟ اگر ایران هستی که باید بهتر از همه شرایط رو بدونی! اصلا نیاز به آمار نیست. 5-6 سال پیش گوشی پرچمدار 700 دلاری رو میخریدیم 2 میلیون یا نهایت 2 و پونصد، اگر اشتباه نکنم اونزمان دلار بین 3 تا 4 هزار تومن بود که همه از گرونی دلار ناراحت بودن، اما الان گوشیهای 700 دلاری رو باید 20 میلیون بخریم. حداقل حقوق کارمند اگر اشتباه نکنم هفتصد- هشتصد یا نهصد بود، قیمت اجاره خانه ها در بهترین مکانهای پایتخت به زور به یک میلیون میرسید و تقریبا تمام اجاره ها بین 100 تا 500 هزار تومن بود. رهن خانه ها ارزون بود. آیا این قیمتها به طور یکسان با کاهش ارزش ریال تغییرات داشته؟ قطعا خیر. چون حداقل میزان حقوق ها هرگز 10 برابر نشده یعنی حداقل حقوق الان 7 یا 8 یا نه میلیون نیست.
....
اون شخصی که میگه چطور بالای این گوشی 60 تومن میدین، قطعا منظورش به آیفون نیست عزیز من. اون با شرایط سختی که مواجه هست، داره درد دلش رو میگه که چطور اینهمه مشکلات هست و عده ای بدون مشکل مبالغ هنگفت را برای خرید یک موبایل یا ماشین یا خونه یا کامپیوتر هزینه میکنن. محمد عزیز، تعصب زیادی بخرج میدی. خیلی از صحبت ها سر همین تعصب بوجود میاد. حتی اگر بحثی دیگه هم مطرح باشه، فورا شما به دید طرفداری میخونی و جبهه میگیری. شما به نظرت یه گوشی 60 تومنی بدی به دوستمون بدش میاد؟ خیر یا میفروشه ببقشو یه ارزونترشو میگیره یا حالشو میبره. به منم یه آیفون 60-70 تومنی بدی خیلی حال میکنم، چون میفروشم، بجاش کلی چیز میز میگیرم. همونطور که خودت گفتی هر کسی هر چی دوست داره میگیره.
پس محمد عزیز شما نمیتونید اون چیزی که خودتون فکر میکنید رو به دیگران نسبت بدید و از اون دیدگاه ترسیمی توسط خود، بهش پاسخ بدید. نظر هر کس محترمه و نباید در مقابل درد دل ها و مشکلات جامعه هم جبهه طرفداری گرفت. من قبلا با شما با ایمیل صحبت کردم (همچنین الان)، دیگه الان برند مطرح نیست، اون چیزی که بحث بوجود میاره همین طرفداری هاست که باعث میشه طرف مقابل هم یه صبحتی بکنه و دوباره اختلاف پیش بیاد. اینکه بگیم فلان برند اگر نباشه، دنیا به عصر غار نشینی برمیگرده و دنیا عقب میمونه و کارش لنگ میشه، حرف کاملا اشتباهی هست (نمیگم شما اینو گفتیا)، محصولات مختلف از برندهای مختلف با همکاری هزاران شرکت و برند، برای استفاده و راحتی بشر ساخته شده. هر کسی هم تلاش میکنه محصولشو بهتر بفروشه. اینا رو میگم چون منم طرفدار خشنی بودم ولی طرفداری چی توش داشت واسم؟ الان اگر یه قطعه کامپیوتری بخوام، باید برم سونی بگیرم؟ اصلا داره؟ داشته باشه هم نمیرم بگیرم چون کارایی برام مهمه الان نه برند. همونجوری که شخصی که میره آیفون میخره به خودش مربوطه، همونجور هم اونی که میره گلکسی میخره به خودش مربوطه و ما حق نداریم بگیم پولتو چطور خرج کن.
با تشکر

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/22 پس همین یعنی حرف من درست بوده و دلیل مخالفت و جواب مخالف شما رو نمیدونم چیست؟ چون من به یکی گفتم در انتقال خبر تحریف نکنید، منبع خبر همچین حرفی نزده. اما شما این مسأله رو کاملا فراموش کردید و به دید طرفداری بهش نگاه کردی و از سونی گفتید! این کار شما باعث ایجاد موضوع و بحث جدید میشه. الان هم شما نوشتید: "در نهایت امر یک منبع معتبر رو قبول نداری" ، که یعنی ایرادی که من گرفتم رو قبول داری. پس دیگه قرار نیست صحبت اضافه ای انجام بدیم و اصلا قرار نبود کامنت مخالف آمیزی در این رابطه بنویسیم. چون در خبر تحریف شده بود. کسی نگفته بود چرا لینک dxo گذاشتی.
در مورد dxo قبلا خیلی نوشتم و از حوصله خارجه دوباره بخوام همشو بنویسم. اینترنت خداروشکر در دسترس همه قرار داره. فقط تا این اندازه گفتم که متوجه باشید، همچین مرجع معتبری هم نیست. ابزار فروش گوشیهاست این dxo...
.....
شما که میگی معتبره، باید بگهی اعتبارش رو کی تعیین میکنه، نمیشه که بگیم معتبره چون dxo هست و باید چشم و گوش بسته هر چی گفت بگیم باشه.
اتفاقا همون "خیلیها" رو قبلا بارها عرض کردم. یکیش از جانب اندروید سنترال که باهاش کار میکنند. و مثلا یکیش همین لینک که میزارم:
https://www.androidauthority.com/dxomark-ranking-troublesome-805633/
تا به کسی پول ندی که برات کاری نمیکنه عزیزم.
....
کلا صحبت چیز دیگری بود و نه اعتبار dxo. من گفتم نباید تحریف کرد. "دنیای موبایل" یعنی تحریف در منبع، که شما هم قبول کردی.

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/18 بنده بارها از پارسال تا حالا به شما گفتم بسه. منتها جنابعالی خودت تمایل داری بتونی یه چیزی پیدا کنی بر علیه من بگی....
من چیزی رو قبول دارم که علمی و واقعی باشه. من اپل رو قبول دارم ولی نه اونجوری که جنابعالی قبول داری. سطحی که من قبول دارم بسیار بالاتر از سطح شماست چون خیلی جزئیات هست در اپل که متأسفانه نمیدونید. و اپل تنها بخش کوچکی از اون چیزی هست که قبولش دارم. چون دنیای تکنولوژی از دید من به اپل ختم نمیشه.
همین که تونستم به جنابعالی یاد بدم ، ذکر منبع الزامیست و توضیحاتی مثل ساختار شیمیایی باتری و صفحات نمایش و ... برای من کافیه. همین یعنی حضور من از سالها حضور برخی، ارزشمند تر بوده.
نمیدونستم صحبت در مورد آیفون و تکنولوژی های اپل میشه صحبت حاشیه ای. پس حتما توهین و تحقیر و همین کامنت شما جزو کامنت های بدرد بخور حساب میشه؟
منم یکساله همینو دارم میگم: بسه دیگه. حالا خواهشا مرد باش و دیگه جواب نده... حالا بعد از اینهمه مدت که من گفتم بسه، دیدی سخته که بخوای جواب بدی، اومدی میگی بسه؟ یادت رفته چقدر توهین کردی؟ ...
بعد از این امیدوارم که دیگه همچین مسائلی پیش نیاد و به نظرات بقیه احترام بیشتری بزارید. نه اینکه اگر کسی اومد نکته منفی از آیفون گفت، بگیم پولشو نداری. این بچه گانه ترین تفکریست که میشه داشت.
خداحافظ

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/18 میگی یه نفر اومده تو فروم آیفون و با ذکر منبع یه خبر رو منتشر کرده؟
خیر تا اینجا اشتباست. چون این نفر تیتر خبر رو خودش زده نه از اون منبع. از خودش نوشته"بهترین در دنیای موبایل". DXOMark همچین جمله ای رو به کار نبرده. (این میشه دید یک خواننده متعصب). لطفا از تعصب صحبت نکنید.
چطوره که وقتی من منبع میزنم و میگم هر چیزی میخواید بگید برید به منبعش مخالفتتون رو اعلام کنید، به من میگید متعصب ؟ اگر نشر خبر خوبه پس چه بد و چه خوب باید مورد توجه قرار بگیره.
بماند که DXO رو نه فقط من، بلکه خیلی از مراجع دنیا قبولش ندارن. جایی که گوشی هنوز در بازار نیومده و امتیاز برتر دگزو رو میگیره. چرا پرچمدار نیمه اول 2020 سونی (چون اسمش رو آوردی)، باید اول سال 2021 مورد بررسی قرار بگیره؟ ولی شیائومی و آیفون چند سالی هست که گوشیهاشون از زمان معرفی تا امتیازدهی به یک هفته نمیکشه و فورا صدر جدول قرار میگیرن. چرا شیائومی با سنسور یکسان امتیاز متفاوت میگیره. چرا دوربینهای dslr سونی امتیاز میگیرن و در صدر جدولش هستن؟ یعنی سونی دوربین dslr میتونه بسازه ولی دوربین موبایل (که تأمین کننده دوربین اکثر برندهاست) نمیتونه؟ حالا بگذریم از DXOMark.
تا اینجا به اسم دگزو به [اشتباه] گفته شده:
"بهترین صفحه نمایش دنیای موبایل"
و در جمله آخر:
"تو همه ی حوزه ها ۱۳ پرو مکس فعلا که رنک اول دنیای موبایل شده"
حالا شما اگر متعصب نیستی، چطور برداشت میکنی؟ نظر یه شخص غیر متعصب با متعصب اینجا چیه؟
غیر متعصب میاد لینک میده فقط، ولی متعصب میاد پیازداغشم زیاد میکنه میگه بهترین در دنیای موبایل.
دوره متعصب بودن برای من گذشته. من ممکنه از هر برندی گوشی بخرم ولی مشکل بنده با این شخص بر سر برند اپل نیست.
وقتی این دیدگاه ایشون برای شما خوشایند اومده، پس شما بی طرف نیستید. شما هم کم یا زیاد متعصبید.
کسی که ادعای کارشناسی میکنه (شما رو نمیگم)، کسی که ادعای متعصب نبودن میکنه، نباید روز اول معرفی آیفون جدید اطلاعاتش در مورد مشخصات و قابلیتهای آیفون جدید بسیار محدود باشه که نتونه بگه چه تفاوت ها و چه ویژگی های جدیدی بهش اضافه شده ولی من اینا رو گفتم. یکی از کارایی که من هر روز دارم میکنم همینه. کاری به برند ندارم، هر تکنولوژی جدیدی باشه دنبال میکنم. ببین این یک سال چقدر توهین شد به من واسه چی؟ به خاطر به اشتراک گذاشتن اطلاعات.

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/15 نکته ای که البته یادم رفت در کامنت قبل بهش اشاره کنم:
الان این رفرنسه که از آخر ویکیپدیا میشه برداشت رو خودتون هم دیدید؟ بعید میدونم، چون اگر خونده بودید هیچوقت با این دقت بنده را تأیید نمیکردید. با تشکر از شما.
https://s4.uupload.ir/files/capture1_e4c9.jpg
فکر میکنم دیگه نیاز به توضیحات اضافه نیست.
...
با تشکر

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/15 اینجاست که نباید تحریف کرد قریشی عزیز:
دنیای موبایل یعنی میشه شامل تمام گوشیها ولی DXOMark صفحه نمایش نصف گوشی ها رو تست نکرده و با برخی برندها اصلا کاری نداره. یا به عنوان مثال Displaymate که میگه بهترین، این کلمه "بهترین" یعنی در بین تست خودشون نه در دنیا. الان برو Displaymate ببین چیو تست کردن.
آیفون 13 هم در بین چیزایی که این منبع تست کرده فعلا صفحه نمایش بهتری داشته نه دنیای موبایل عزیزم.
بهتره جو گیر نشیم. شما اینطور فکر نمیکنید؟
مرسی

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/15 بنده هم بسیار خوشحالم که به دوستان عزیز یاد دادم چطور میتونن منابع اطلاعات ویکیپدیا رو ببینن...
همونطور که بارها قبلاً به شما گفتم، کپی کردن متنی که متعلق به شخص دیگری هست، نیازمند ذکر منبع هست. مثلاً همان متونی که با نام شما که عینا کپی میشد....
نوشتن اطلاعات عمومی، اونم با جملات شخصی، نیازمند منبع نیست...
رفرنس قوانینی داره که خوب هر کسی نمیدونه.
ضمن اینکه، لطف کنید هر وقت مخاطب قرار داده شدید، پاسخ بدید تا از کامنت اضافه جلوگیری شود.
...
با تشکر

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/10 با سلام
thunderbolt در ابتدا با نام light peak پروژه آزمایشگاهی اینتل بوده. و حتی 1 سال قبل از ثبت نشان تجاری تاندربولت ، پروتوتایپ این تکنولوژی تست شده بود.
تمام ایده پروژه، توسعه و معرفی این تکنولوژی به دست اینتل انجام شده دوست من. حتی ویدیوی کوتاهی هم از معرفی تکنولوژی توسط اینتل روی مک بوک اپل ، همون زمان منتشر شد. light peak که بعدا شد تاندربولت، در ابتدا اینتل با فیبر نوری میخوست انجام بده، که بعدا اپل اومد همین تکنولوژی رو با همکاری اینتل ، با سیم مسی انجام داد و thunderbolt رو به نام خودش ثبت کرد. ولی بعدش این نشان تجاری رو داد به اینتل به خاطر حق و حقوق اساسی مالکیت ایده و تکنولوژی. اینه که شما تصور میکنید تاندربولت توسط اپل بوجود اومده. این تکنولوژی از اول و ابتدا پروژه آزمایشگاهی اینتل بوده و سال 2009 توسط اینتل تست شده، قبل از اینکه هنوز کسی بدونه هست. اپل یکسال بعد اومد و با همکاری اینتل، تاندربولت رو (یعنی چیزی که اینتل قبلا معرفی کرده) معرفی و نشان تجاری رو به نام خودش ثبت کرد که بعدش هم دوباره پس داد. البته اونا دعوا ندارند و اینتل و اپل و مایکروسافت و گوگل و سامسونگ و باقی شرکتها بیستوچهاری دارن با هم کار میکنن، وگرنه محصولات و نرم افزارهای گوگل رو مایکروسافت نداشت یا نرم افزارهای مایکروسافت رو اپل نداشت. بقیه کار میکنن، دعوا و بچه بازیش فقط گیر ما میاد. مورد بوده خارج، سر برند گوشی موبایل دوستشو کشته.
قطعا سهم تاندربولت در محصولات اپل خیلی بیشتره اونم دلیل داره.
اساس تاندربولت، اتصال peripherals یا جانبی ها بوده، هیچ دستگاهی نمیتونه به صورت عادی به کامپیوترها و لپ تاپ های اپل وصل بشه چون اپل به غیر از پورت USB Type C که تاندربولت هم هستند، هیچ پورتی ندارند، لذا باید تاندربولت باشه تا جای خالی پورتهای دیگر رو پوشش بده. و البته دانگلهای اپل که جداگانه به فروش میرسه.سود اپل از این دانگل ها هم زیاده.
باقی سیستم ها و لپتاپ ها، پورتهای مورد نیاز رو دارند و روی type-c اونها هم تاندربولت هست. در نتیجه هیچگونه کم و کاستی مشاهده نمیشه.
محمد جان معنای تاندربولت رو همه میدونیم، نیاز نیست که دو سه بار تکرار کنید.
با تشکر

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/9 سلام بر تو
کسی که میخواد غلط املایی بگیره حداقل دقت میکنه تو همون کامنت، غلط نداشته باشه. "Silicon" تلفظش "سیلیکون" هست نه "سلیکون"
"ارائه" درسته نه "اراعه"
اما اینها حاشیه ای هستنند و بی اهمیت، چیزی که اهمیت داره و بحث میشه، باید در موردش صحبت کرد. مثلا من میگم آیفون 13 خیلی خوبه، برید بخرید، یکی در پاسخ میگه: تو از 1 کیلومتری آیفون رد نشدی و یکی هم میاد میگه " اتفاقا به نظرم فلان مشکل رو داره"
نفر اول طرفدار متعصبه و ادعای مجرب بودن داره و نفر دوم طرفدار برند خاصی نیست و ادعای چیزی هم نداره. نظر نفر دوم بسیار ارزشمند تره تا نفر اول چون به کاربر یا خریدار کمک میکنه ولی اون نفر اول خودشو داره تخریب میکنه با این شیوه کامنت.
کسی که میگه من 120 هرتز رو قبول ندارم، یعنی داره میگه من فرکانس و طول موج رو قبول ندارم که این یعنی قبول نداشتن علم فیزیک! عجیبیه که اسمش میشه حاشیه! ...
ندونستن عیب نیست دوست من، سؤال نکردن عیبه(اینو دارم خالصانه میگم بهت)، این لینک رو میزارم برات از ویکیپدیا، حتما ببین:
https://en.wikipedia.org/wiki/Refresh_rate#/media/File:Waveform_video_comparison.gif
اگر کتاب یا مقاله علمی نباشه، این لینک ها هم نیست و اگر این مقالات و کتابها خونده نشه هیچ فایده ای نداره. تمام مقالات دانشگاه ها در اینترنت منتشر میشه و همه استفاده میکنن برای یادگیری. همین ویکیپدیا، پایین صفحه مقالات مورد استفاده رو در قسمت رفرنس، نام برده. این مقالات همون مقالات دانشجویی، اساتید، و کتابهای دانشگاهی هست و چیز جدیدی نیست. و باید به صورت اینترنتی خوانده شود چون کتابخانه های فیزیکی، هیچوقت این حجم از اطلاعات رو ندارند.
کسی که میگه "بنده با شما کاملا علمی و تجربی و اگاهانه دارم صحبت میکنم "، پس قطعا میدونه که دونستن مواردی که قبلا اشاره کردم در ساخت این دستگاه ها الزامیست. لذا بهتره مسائل مرتبط با علم رو به اهلش بسپاریم. شما میتونید درباره شماره سریال گوشی یا پارت نامبر و خرید گوشی اصلی بیشتر به دوستان کمک کنید، منم اگر قصد خرید آیفون داشتم و سؤالی داشتم، حتما ازت سؤال میکنم. پس هر کس بهتره در کاری که تخصص داره فعالیت کنه.
...
با تشکر

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/9 6 گیگ

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/9 مرسی.
دوستان عزیز لطف کنید، هر کس این خبر رو در سراسر جهان منتشر کرده حتما این لینک دوستمون رو پیوست کنه که در حقش ظلم نشه.
راستی حتما به اون یکی قریشی هم بگو که وقتی خبر میزاری، لینک منبع بده، کپی نکنه. خوب همون اول میگفتی که خبرهاتو از کجا میاری پیست میکنی دیگه.
ارادتمند

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/9 دوستان این مورد رو بررسی کنید اگر دسترسی به آیفون 13 دارید:
دیدم یه نفر آیفون رو کنار یه گوشی اندرویدی با صفحه 120 ثابت گذاشته برای تست و با آهسته کردن دوربین، میزان بروزرسانی کمتر آیفون مشخص شد*. بعدش با دستگاه تست کرد دید که آیفون تا 100 یا 110 میره هنگام لمس و با سریعتر شدن لمس دست، تا 80 و 70 هم این نرخ کاهش پیدا میکنه.
و گفت به خاطر اینکه نسبت به گوشی 120 ثابت احساس کرده بود کمی کند تره، این تست رو انجام داده بود.
*داخل دوربین، نرخ بروزرسانی صفحه با خطوط سیاه از بالا به پایین صفحه در صفحات نمایش مشخصه.

فرزاد اگر شما دسترسی داری یه تست بزن کنار یه گوشی 120 ثابت.
واقعا مشتاق شدم ببینم که درسته یا نه؟

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/8 سلام
محمد عزیز با حوصله بخون:
من چندین سال پیش تو پیج سونی با همین تفکر کامنت میگذاشتم. و هر کس ایرادی از سونی میگرفت منم عینا همینشکل جواب میدادم، ولی دیگه چند ساله این مسائل کمتر برام اهمیت داره و مسائل دیگری هست که باید بهشون فکر کرد. دنیای تکنولوژی روز به روز داره پیشرفت میکنه و شرکتی غفلت کنه عقب میمونه. شرکتها مجبورن به بازخورد و تجربه کاربری و انتقادات کاربران برای بهبود گوش بدن. یادمه سونی سنسور اثر انگشت نداشت و این در حالی بود که 2-3 سال قبلش بقیه داشتن استفاده میکردن و وقتی Z5 معرفی شد، میگفتم (البته نه در کامنت) سونی اول یه چیزو خودش نوآوری میکنه بعد میذاره. یعنی همین حرف هایی که الان شما و دوستمون میزنید. اونموقع سنسور لازم بود ولی سونی نمیذاشت. البته گذاشت و متفاوت هم گذاشت. سنسور آیفون جدید هم قراره برگرده و بیاد کنار گوشی، شبیه سونی.
کاربرد پورت اتصال برای همه یکسان نیست. به همین خاطر نباید بگیم فقط یک شارژ ساده. برای یک شارژ ساده میشه یک داک و دوتا اتصال فلری روی لبه کناری با طراحی همرنگ تعبیه کرد یا وایرلس کرد. این پورت قطعا برای چیزی بالاتر از شارژ قرار داده شده.
تاندربولت 4 که در آیپد هست ساخت اپل نیست که دوست من. لپتاپ ها و الترا بوکها و سایر کامپیوترهای جیبی از پورت type-c با قابلیت thunderbolt 4 یا 3 دارن استفاده میکنن، این به خاطر مزایای usb type-c که این پتانسیل رو داره و میشه با این کابل حتی کارت گرافیک اکسترنال به همون الترا بوک اتصال داد.
یه مصاحبه از بیل گیتز دیدم بعد از مرگ استیو جابز :
میگفت استیو جابز بیشتر به دید طراحی و نوآوری نگاه میکنه ولی من به دید نرم افزاری و توسعه نرم افزار. دقیقا هم همینه. به همین خاطر هست که کاربران بیشتر از ویندوز استفاده میکنن تا مک اونم با اختلاف زیاد. ویندوز فضای بهتری بهشون میده.

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/4 سلام فرزاد جان

آره ولی من به صورت کلی گفتم.
اون ناچ هم حذف میشه در سالهای آینده. تازه اتحادیه اروپا هم فکر کنم اجبار به استفاده تایپ سی کرده که اپل امتناع کرده (اصلاح کن اگر اشتباه گفتم). این حتی به محیط زیست هم کمک میکنه ولی عجیبه که اپل قبول نکرده. با کابل لایتنینگ هم در سرعت usb 2 خواهد موند. و احتمال اینکه بقیه به usb 4 مجهز بشن هم هست چون توی کامپیوتر ها اومده.
گوشی سنگینی هم هست که خوب البته مدل مینی 140 گرم و مدل معمولی 170 گرم و پرو 200 گرمه که تقریبا طبیعیه. الان تقریبا تمام پرچمدارا 200 به بالا وزن دارن. البته از حق نگذریم پرچمدار سونی با وزن 186 گرم خیلی حوبه. من با وزن الیته مشکلی ندارم یه چیز سلیقه ای هست.

حق با توست.
منم همینو دقیقا اشاره کردم. گفتم که چیزای دو سال پیشو الان آورده ولی با این حال با توجه به اینکه از لجاظ آپشن تقریبا مثل سایر پرچمداراست چیزی جز همون پورت محدود لایتنینگ کم نداره و با بقیه کم و کاستیهاش به طور سلیقه ای میشه کنار اومد.

اپل هم البته تا چند سال دیگه ناچش حذف میشه و پورتش عوض میشه.

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/7/4 ...
از این لینک قبل از گفتن حروف انگلیسی کمی استفاده کن:
https://translate.google.com/?sl=en&tl=fa&text=refresh&op=translate
این ابزار رو ساختن برای یادگیری کسانی که تسلط ندارند. کلمه "Galaxy" رو هم تست کن. تا نگی گالاکسی.
علم و علمی:
شما میتونی الکترون اوژه رو برای من شرح بدی؟ طریقه رشد جوانه ویفر سیلیکون به چه صورته؟ اتاق تمیز چیست؟ اسپینترونیک چه علمی هست؟ مقاومت مغناطیسی چیست؟ ...
موارد بالا تنها بخشی جزئی از فیزیک اپتیک و فیزیک حالت جامد و فیزیک کوانتوم هستند و علم و علمی محسوب میشن که برای ساخت تمام قطعات الکترونیک و کامپیوتر نیاز به دونستن این علوم هست. حالا ببین واژه علم و علمی شما چه اندازه به واژه علمی بنده نزدیک است. و با توجه به کامنتهای پارسال و همین کامنتت راجع به پنل 120 هرتز، میشه فهمید از سخت افزار کامپیوتر و الکترونیک هیچگونه علم و تجربه ای نداری و بعید میدونم حتی یکبار هویه دستت گرفته باشی. (فکر کنم من 27 سال پیش با هویه کار میکردم). انشالا ... یه مانیتور 120 به بالا بگیر تا تفاوتش با 60 هرتز رو متوجه بشی. مریض نیستن شرکتها که مانیتور با ریفرش بالا میدن بیرون.
ضمن اینکه هر جوری بخوای به خودت آوانس بدی، حداقل 10 سال کمتر از من تجربه داری. (چون میدونیم محصولات اپل چه تاریخی در ایران موجود بود) و خوشحال میشیم وقتی اسم اندروید میاری، مدل اندرویدی هم که استفاده کردی به بچه ها بگی.(اندروید 1.6 یا 2 یا 4؟ روی یه گوشی ...) این شده تجربه اندروید!؟
علم از دیدگاه جهانی، موارد بالا حساب میشه، نه فلش کردن گوشی یا تعویض قاب پشت گوشی یا تعویض یک قطعه معیوب. حالا علم از دیدگاه شما چه معنی داره؟ ...
...

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 13 Pro Max

1400/6/31 سلام
چطوری قریشی
به بلوغ رساندن یعنی چی؟ باید اول اینو بتونی توضیح بدی.
حدود 10 سال پیش اولین گوشی با usb 3 اومد بازار و 13 سال پیش usb 3 معرفی شد. usb 3 به بلوغ نیازی نداره چون usb یه پورت یونیورسال هست و برای سرعتش ریتینگ مشخص هست. چرا آیفون هنوز از usb 2 استفاده میکنه؟ وقتی پورتی انحصاری هست یعنی واسش سود داره، واسه همین عوضش نمیکنه، اون دلش به حال مشتری نمیسوزه که usb 2 داشته باشه یا 3. سال 2021 هم داره تموم میشه و تا سال آینده همین موقع که گوشیها ممکنه از usb 4 استفاده کنند، اپل هنوز داره از usb 2 استفاده میکنه امیر عزیز. اگر حداقل دلسوز همین برندی هستی که علاقه داری بهش، باهاشون تماس بگیر و مواردی رو بهشون بگو. این قرار نیست به بلوغ برسه. این چیزی هست که بیش از یک دهه داره استفاده میشه و الان ورژن بعدیش هم اومده، مگه اینکه بخواد یه تکنولوژی 20 ساله که الان ورژن بعدش اومده رو به بلوغ برسونه.
قابلیت سینمایی رو سونی دو سال پیش در خانواده xperia 1 رونمایی کرد که بسیار بسیار بسیار پیشرفته از آیفون فعلی هست و قابلیت فوکوس بکگروند و فورگروند هم خیلی بهتر اجرا کرده با قابلیت فیلم برداری حداکثر 4k 120fps 10bit hlg. اینو میخواسته به بلوغ برسونه؟ مثل این میمونه که یه انسان بخواد کاری که قبلا خدا انجام داده رو بگه من بهترشو انجام میدم.
نرخ بروزرسانی صفحه چیزی هست که قبلا بوده و صفحه ltpo هم قبلا استفاده شده در گوشیها، چه چیزی رو میخواسته به بلوغ برسونه؟ صفحه ریفرش بالا یکی از ایرادات آیفون بود و الان به بهترین نحو ممکن این ایرادو برطرف کرده. ما هم همون اول (پارسال) همینو میگفتیم که شما و بقیه میگفتید 120 یک عدد اشتباه برای گول زدن مردم هست. (برو کامنت های پارسالو بخون ببین چی گفتی در همین زمینه 120 هرتز)
پس این جمله رو بکار نبر دیگه.
فعلا چیزی که من میبینم، استفاده از برخی تکنولوژی هایی که قرار بود 2 سال پیش استفاده بشه.

مزایای آیفون 13 پرو و مدل مکس (که هیچ تفاوتی با هم ندارن):
1- دوربین مکرو شگفت انگیز که مثل میکروسکوپ عمل میکنه و تا نیم سانتی متر هم میتونه به سوژه نزدیک بشه (ندیدم طرفداران که ادعاشون میشه اینو اشاره کرده باشن)
2- قابلیت استفاده والت و شناسایی آن روی گوشی و اخطاز در صورت گم شدن
3- ریفرش صفحه قابل تغییر تا 120 که به باتری کمک میکنه
4- و باتری که برای تمام مدلهای اندروید چالش جدی ایجاد میکنه، پس بیخود باتریشو به چالش نکشید
5- پردازنده قویتر
... تمام کامنتهات شده طرفداری ... اگه میخوای به کسی کمک کنی چهار تا عیب و ایراد آیفون و روشهای برطرف کردنشو هم بزار اگر تجربه داری تا به درد بقیه و خریدار بخوره.
خیالت راحت منم خیلی وقته که کاری با این سایت ندارم و دیگه نمیام. اون آیفون قبلی هم خودت طولانیش کردی. جای اینکه بقیه رو ترغیب به خرید کنی، داری همه رو متنفر میکنی از اپل. خوشبختانه به واسطه گذاشتن اینستاگرامم در پیج آیفون (همونی که لطفت نصیبم شد)، ده ها نفر اومدن و مدل لپتاپ بهشون پیشنهاد کردم و خریدن و عکسشم نشونم دادن، این خیلی لذت بخشه که میتونی کسی رو راهنمایی کنی و رضایت داشته باشه.
خواهشمندم ریپلای نزن که بحث دوباره کش دار بشه. من یه سری مسائل رو بهت گفتم که حقیقته و اپل باید انجاد بده دیر یا زود.

حرف آخر (از دیدگاه کسی که تکنولوژی رو دنبال میکنه):
"این آیفون از دید من عالیه و از لحاظ آپشن چیزی کم نداره و هر کس بخره ضرر نمیکنه"
هر کی هم ایراد گرفت وارد نیست. جز همون usb 3 .

با تشکر
موارد 1 تا 40 از مجموع 763 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا