آیفون 13 پرو مکس در نگاه رسانه‌ها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفه‌ای‌ها

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/9/21        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : در رسانه‌ها In Medias ، Apple iPhone 13 Pro Max ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : گوشی‌های چهارگانه سال 2021 شرکت اپل را در عمل باید به دو دسته مجزا تقسیم کرد که در اولی گوشی‌های سطح پایین‌تر آیفون 13 و آیفون 13 مینی قرار دارند و پیشرفته‌ترین دستاوردهای اپل نیز در قالب آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس معرفی شده‌اند. تفاوت در بخش پیشرفته‌تر این خانواده یعنی گوشی‌های Pro کمتر از سال قبل بوده و برخلاف آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس که در دوربین نیز با هم اختلاف داشتند حالا آیفون 13 پرو مکس عملا به‌جز صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و طبیعتا باتری قوی‌تر، تفاوت مهم دیگری را با آیفون 13 پرو ارائه نمی‌کند. در این نوبت به مرور دیدگاه‌ سایت‌های معتبر فناوری در مورد آیفون 13 پرو مکس و نقاط ضعف و قوت آن می‌پردازیم.

طبق معمول قبل از مرور دیدگاه‌های سایت‌های فناوری در مورد نقاط ضعف و قوت iPhone 13 Pro Max اندکی بیشتر با این گوشی و مشخصات سخت‌افزاری آن آشنا می‌شویم. آیفون 13 پرو مکس همراه با هم‌نام بدون مکس آن از طراحی و ظاهری مشابه همتایان سال قبل خود برخوردارند و تقریبا همان بیرون‌زدگی لنزهای دوربین، همان نوار فلت پیرامونی و البته صفحه‌نمایش‌های یک‌اندازه در آن‌ها دیده می‌شود. یک تفاوت امیدوارکننده البته در این میان 20 درصد کوچک‌تر شدن محوطه ناچ بالای صفحه‌نمایش است که البته هنوز فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. این شباهت‌ها البته به‌گفته اپل در داخل گوشی تکرار نشده و طراحی قسمت‌های درونی این مدل متفاوت از گذشته است.

طول و عرض آیفون 13 پرو مکس همان 160.8 و 78.1 میلی‌متر سال گذشته است اما نه‌فقط ضخامت‌ش بیش‌تر شده و از 7.4 به 7.65 میلی‌متر رسیده بلکه وزن 240 گرمی آن نیز 12 گرم بیشتر از سال قبل است. صفحه‌نمایش گوشی 6.7 اینچی با وضوح 1284×2778 پیکسل است که تغییری نسبت به iPhone 12 Pro Max نکرده اما این بار از نرخ رفرش 120 هرتزی متغیر (یا ProMotion به‌گفته اپل) برخوردار است و حداکثر روشنایی آن با افزایش 25 درصدی به 1,000nits می‌رسد.

هر سه دوربین بخش پشتی با این‌که در نگاه اول مشابه مدل سال قبلند اما همگی تغییر کرده و با دوربین‌های جدیدی روبرو می‌شویم. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی f/1.5 با پیکسل‌های بسیار بزرگ 1.9 میکرونی‌ست که به‌گفته اپل 2.2 برابر عملکرد بهتری در نور کم دارد. دوربین 12 مگاپکسلی تله‌فتو از فاصله کانونی 77 میلی‌متری و دیافراگم f/2.8 برخوردار است که هر دو نسبت به قبل تغییر کرده‌اند و بالاخره دوربین 12 مگاپیکسلی سوم نیز برای اولین بار در یک گوشی آیفون، گزینه فوکوس خودکار را به یک دوربین اولتراواید وارد کرده است. این دوربین از لنز 6 مرحله‌ای با f/1.8 برخوردار است که به‌گفته اپل 92 درصد بهبود عملکرد در نور کم دارد و با کمک فوکوس خودکار می‌تواند از سوژه‌هایی به‌نزدیکی 2 سانتی‌متر نیز تصویربرداری کند. سنسور LiDAR نیز در این گوشی فراموش نشده است.

پردازش در iPhone 13 Pro Max با چیپ‌ست Apple A15 Bionic انجام می‌شود که 2 هسته سطح بالا و 4 هسته رده پایین دارد. گرافیک این پروسسور، 5 هسته‌ای‌ست و اپل آن را در زمان معرفی، 50 درصد سریع‌تر از رقبای پیشروی آن می‌دانست. حافظه دستگاه جدا از سه انتخاب همیشگی 128، 256 و 512 گیگابایتی حالا برای اولین بار در نسخه 1 ترابایتی نیز در دسترس قرار دارد. اپل در زمینه ظرفیت باتری نیز بسیار بهتر از قبل عمل کرده و باتری تنها 3,687 میلی آمپر ساعت پیشین را به یک باتری کاملا حجیم‌تر 4,352mAh بدل کرده است. آیفون 13 پرو مکس در چهار رنگ طلایی، نقره‌ای، خاکستری و یک رنگ آبی جدید به بازار عرضه شده است.

با این آشنایی مختصر با iPhone 13 Pro Max نوبت به بررسی نظرات سایت‌های مختلف در مورد این گوشی می‌رسد.

GSMArena

در بررسی GSMArena در بخش نتیجه‌گیری این‌گونه آمده است: «بهترین آیفون تا به امروز، بی‌عیب و نقص نیست. ظاهر [تکراری] بازیافت شده و یک ناچ بدشکل داشته و وزنی به اندازه یک گوشی و نیم دارد. تعبیه گزینه نرخ رفرش بالا در روزهای نخست آن فوق‌العاده نیست، قوای محرکه که چیپ‌ست A15 باشد، به منکوب شدن [و کاهش کیفیت عملکرد] کاملا متمایل است و اپل هنوز کار زیادی برای معنادار کردن [کلمه] سرعت در ادعاهای شارژ سریع خود دارد. سپس موضوع iOS در میان است که تا ابد برای برخی افراد [گزینه‌ای] بر هم‌زننده معامله است.»

GSMArena با وجود انتقادات تند و تیزی که در بالا مطرح می‌کند همچنان آیفون 13 پرو مکس را بهترین آیفونی که تا به امروز ساخته شده معرفی می‌کند که صفحه‌نمایش جذاب آن بالاخره به نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز شده است. دوام باتری به‌گفته این رسانه طولانی‌ترین زمانی‌ست که تا به حالا روی یک آیفون دیده شده و در بین بهترین گوشی‌های بازار نیز در جایگاه بالایی قرارمی‌گیرد. چیپ‌ست دستگاه به‌اندازهای قدرتمند است که حتی در هنگام کاهش کیفیت عملکرد (throttled state) نیز می‌تواند همه رقبا را جا بگذارد. از نگاه GSMArena دوربین‌های گوشی با این‌که بهترین نمونه‌های موجود نیستند اما کار خود را مثل همیشه انجام می‌دهند.

نقاط ضعف و قوت iPhone 13 Pro Max از نگاه GSMArena شامل این موارد می‌شوند:

طراحی برجسته، محکم و ضد آب
روشن‌ترین نمایشگر OLED که تا به امروز دیده‌ایم، بسیار دقیق با دالبی ویژن و گونه‌ای از رفرش 120 هرتزی
اسپیکرهای استریو با صدای بلند و خروجی عالی
عملکرد غیر قابل رقابت
کیفیت عکس و ویدئوی عالی در هر چهار دوربین
ظاهر قدیمی با ناچی که باید تا به امروز حذف می‌شد
وزن 240 گرمی بسیار زیاد است و استفاده از کیس، آن را کوچک‌تر یا سبک‌تر نمی‌کند
در دسترس نبودن گسترده نرخ رفرش 120 هرتز در اپلیکیشن‌های غیر اپلی
تمایل چیپ‌ست به کاهش شدید پرفورمنس (throttling) در زیر بار سنگین
چندان سریع نبودن شارژ سریع
مطرح بودن iOS (با همه محدودیت‌هایش) همچنان به‌عنوان یک گزینه عشق یا نفرت

GSMArena در مورد کیفیت عکس‌های دوربین اصلی گوشی در نور روز آن‌ها را کاملا «عکس‌های آیفونی» می‌نامد که با وجود دقیق بودن و طیف دینامیکی گسترده هیجان چندانی نداشته و با پرهیز از HDR، ظاهری با کنتراست بیش‌تر دارند. جزییات عکس‌ها برای یک 12 مگاپیکسلی «خوب» است و نویزی تقریبا وجود ندارد. اگر گزینه Photographic Styles را به‌‌کار بگیرید می‌توانید ظاهری متفاوت از عکس‌های عادی آیفون را در اختیار داشته باشید. GSMArena کیفیت دوربین تله‌فتوی جدید را بالا ارزیابی می‌کند و از جزییات زیاد و شارپ‌ بودن تصاویر همزمان با حداقل بودن میزان نویز سخن می‌گوید. رنگ‌های «مهار شده»، طیف دینامیکی «خوب» و کنتراست بالا از دیگر ویژگی‌های این دوربین در روز به حساب می‌آیند. دوربین اولتراواید را نیز GSMArena در سطح دو دوربین دیگر می‌بیند که این به معنای عملکرد خوب از نظر رنگ و طیف دینامیکی خواهد بود. مقداری کاهش جزییات و اصطلاحا سافت‌نس در این تصاویر دیده می‌شوند و نویز اندکی بالاتر است. عملکرد ماکروی این دوربین برای گرفتن عکس از فاصله بسیار نزدیک از نگاه این رسانه بستگی مستقیمی به نور سوژه و نلرزیدن دست دارد و عمق میدان بسیار کوچک تصویر در این حالت نیز ممکن است مشکل‌ساز شود اما در مجموع می‌توان از کیفیت عکس‌های گرفته شده از فاصله بسیار نزدیک با دوربین اولتراواید رضایت داشت.

دوربین اصلی در شب در نایت‌مد خودکار «عموما تصاویر نور کم ممتازی» را ثبت می‌کند که برخلاف دیگر سازندگان چندان اغراق‌شده نیست و تلاشی برای روشن کردن هرچه بیش‌تر های‌لایت‌ها در آن نمی‌شود. در نتیجه، تصویر نهایی به واقعیت نزدیک‌تر است. با خاموش کردن دستی حالت شب مسئله اشباع رنگ از میان رفته و برخی تغییرات در نوناژ رنگ‌ها در سایه‌روشن‌ها دیده می‌شود. البته در هر حال با خاموش یا روشن بودن حالت شب بازهم درجه‌ای از تغییرات به تصاویر در نور کم اعمال می‌شود. دوربین در شب و یا در صورت تشخیص نور کم تا زوم 3 برابر نیز همچنان روی دوربین اصلی باقی می‌ماند و روی دوربین تله‌فتو سوییچ نمی‌کند. تصاویر دوربین تله‌فتو در شب مناسب اما چندان فوق‌العاده نیستند.از جمله نکات مثبتی که GSMArena در این قسمت به آن اشاره کرده شارپ‌نس و جزییات خوب در سوژه‌های با نور مناسب است. دوربین اولتراواید در شب با این‌که معجزه نمی‌کند اما نسبت به آیفون 13 یا آیفون 12 پرو مکس عملکرد بهتری داشته و با حالت شب خودکار، شارپ‌نس و جزییات مناسبی را ارائه می‌دهد.

CNET

در بررسی CNET در توصیف آیفون 13 پرو مکس و همتای غیر مکس آن این‌گونه آمده است: «آیفون13 پرو و آیفون 13 پرو مکس بهترین دوربین‌ها و بهترین دوام باتری را نسبت به هر آیفون دیگری که تست کرده‌ایم دارند. هر دو تعدادی ویژگی‌های سطح بالا مثل امکان ضبط ویدئوهای ProRes را ارائه می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا با [عنوان] Pro حاضر در نام‌شان مطابقت داشته باشند. در مجموع، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس عالی هستند که این همان دلیلی‌ست که ما به آن‌ها [نشان] Editor’s Choice Award را داده‌ایم.»

نکات مثبت و منفی آیفون 13 پرو مکس از نگاه CNET شامل این موارد می‌شوند:

ساخت مستحکم
نمایشگر ProMotion
دوربین تله‌فتو با زوم اپتیکال 3 برابری
iOS 15
سنگین بودن
نداشتن تنظیمات برای عکاسی ماکرو
ناچ بالای صفحه
گزینه Cinematic mode بیش‌تر یک گزینه تازه و نچندان کاربردی‌ست

در بررسی کوتاه CNET از دوربین‌های این گوشی این‌گونه آمده است: «استفاده از آیفون‌های Pro تصاویری با نور بیش‌تر ایجاد می‌کند، اما این بهبود همیشه مشهود نبوده است. من همچنین متوجه شده‌ام که تصاویر همچنین با سرعت شاتر بالاتری برداشت شده‌اند که بهتر امکان ثابت کردن سوژه‌های سریع مثل وقتی که تصویری از افراد در حال دوچرخه‌سواری را ثبت کردم، را دارند.» نویسنده مقاله CNET از سرعت بالاتر عکس‌های حالت شب این گوشی و هنگام کار کردن آن با دوربین تله‌فتو سخن می‌گوید اما ضمنا به این ماجرا اشاره می‌کند که مشکل آیفون‌ 11 و آیفون 12 در انعکاس منابع نور در تصویر در این گوشی نیز تکرار شده اما این بار شرایط به بدی قبل نیست.

اتوماتیک بودن حالت ماکرو یکی از ایرادهایی‌ست که نویسنده CNET به آیفون 13 پرو مکس گرفته جای‌که با رسیدن به چند سانتی‌متری سوژه گوشی به‌صورت خودکار به‌سراغ دوربین اولتراواید می‌رود و راهی برای خاموش کردن این گزینه نیست هر چند این مشکل از iOS 15.1‌ به بعد حل شد.

CNET چند کلمه‌ای هم در مورد حالت سینمایی یا Cinematic mode این گوشی سخن گفته که می‌‌تواند ویدئوهای 1080p/30fp را در حالتی برداشت کند که فوکوس تنها روی سوژه اصلی باشد و دست کاربر برای سوییچ کردن فوکوس از سوژه‌ای به سوژه دیگر باز است. این گزینه از نظر CNET چندان پرفکت و بدون نفص نیست و در درجه اول به میزان زیادی نور برای کارکرد مناسب نیاز خواهد داشت و اگر صحنه تاریک‌تر از حد انتظار باشد اعلان پاپ‌آپی روی صفحه ظاهر می‌شود که کاربر را به روشن کردن فلش ترغیب می‌کند. مشکل فوکوس سوژه‌های سریع دیگر مسئله منفی ذکر شده برای حالت سینمایی است.

Tech Adviser

در بررسی تک ادوایزر در بخش نتیجه‌گیری این‌گونه آمده است: «آیفون 13 پرو مکس، بی‌شک بزرگ‌ترین و بهترین آیفون تا به امروز است. نمایشگر 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED و نرخ رفرش 120 هرتزی بهبود یافته آن ارتقاء چشمگیری را نسبت به آیفون 12 پرو مکس ارائه می‌کنند و [پروسسور] A15 Bionic در هسته آن درنتایج بنچ‌مارکی بی‌رقیب است. هر چه درون این گوشی بریزید می‌تواند آن را هندل کند، چه یک بازی سخت‌افزاری باشد و چه ویرایش ویدئو درون خود گوشی.» این منبع در ادامه از تغییرات مثبت در دوربین و باتری سخن می‌گوید و در هر مورد از نتیجه به‌دست آمده ابراز رضایت می‌کند اما در چرخشی جالب‌توجه در انتها می‌گوید: «در هر حال آیا، این آیفونی‌ست که ما به بیش‌تر مردم توصیه می‌کنیم؟ احتمالا خیر. آیفون 13 پرو مکس گوشی بزرگی‌ست با ضخامت و وزن افزایش یافته حتی نسبت به آیفون 12 پرو مکس و در ترکیب با نسبت تصویر نسبتا واید 19.5:9 (در مقایسه با استانداردهای اندروید)، استفاده از آن با یک دست نسبت به آیفون 13 پرو سخت‌تر خواهد بود.»

نکات مثبت و منفی iPhone 13 Pro Max از نگاه تک ادوایزر شامل موارد زیر می‌شوند:

عملکرد عکاسی عالی در نور کم
نرخ رفرش 120 هرتزی فوق‌العاده روان (Ultra-smooth)
عمر باتری عالی
شکست‌ناپذیر بودن پروسسور A15 Bionic
بزرگ و حجیم بودن
شارژ باتری نسبتا کند
محدود بودن حالت سینمایی به وضوح 1080p
گران بودن

تک ادوایزر در مورد عملکرد دوربین اصلی گوشی می‌گوید: «چندان جای تعجبی ندارد که در نور عادی، آیفون مذکور عکس‌های خیره‌کننده‌ای را با جزییات زیاد ایجاد می‌کند اما این موضوع در مورد همه پرچمداران حال حاضر نیز صادق است. [در نتیجه] این عملکرد [دوربین] در نور کم است که [در آن] پرفورمنس [دوربین] می‌تواند به‌طرز گسترده‌ای تغییر کند و این جایی‌ست که آیفون 13 پرو مکس [نسبت به رقبا] برتری می‌یابد.» به‌گفته نویسنده تک ادوایزر با وجود نویز مشهود (که در اکثر تصاویر دوربین‌ها در نور کم دیده می‌شود)، آیفون 13 پرو مکس بدون نیاز به سه‌پایه، به‌اندازه‌ای نور از سوژه برداشت می‌کند که در برخی سناریوها به ایجاد تصاویری منجر می‌شود که حتی با چشم غیر مسلح نیز قابل دیدن نیست! این تصاویر به‌گفته این نویسنده البته هنوز بی‌نقص نیستند اما اپل می‌تواند آن‌ها را در به‌روزرسانی‌های بعدی سیستم‌عامل ارتقاء بخشد. در این مطلب از کیفیت عکس‌های نور کم دوربین اولتراواید به‌لطف دیافراگم بازتر f/1.8 آن نیز سخن به میان آمده و جلوگیری از اعوجاج تصویر نیز نکته مثبت دیگری در این میان است.

استفاده از حالت ماکروی دوربین اولتراواید به‌گفته تک ادوایزر چندان سر راست و آسان نیست چرا که برای انجام فوکوس و گرفتن عکس درست در این حالت باید حداقل 2 سانتی‌متر با سوژه فاصله داشته باشید اما در این وضعیت اغلب خود گوشی روی سوژه سایه می‌اندازد. نبود حالت اختصاصی ماکرو در این‌جا نیز به‌عنوان نکته منفی اصلی درج شده جای‌که خود گوشی به‌جای شما برای سوییچ کردن به دوربین ماکرو تصمیم‌گیری می‌کند! ذکر این نکته در این‌جا اهمیت دارد که این مشکل بعد از iOS 15.1 برطرف شده است.

The Verge

در بررسی The Verge در بخش نتیجه‌گیری این‌گونه آمده است: «داستان آیفون 13 پرو مکس یقینا یک داستان تکراری‌ست اما تکرار اهمیت دارد. دارندگان آیفون 12 پرو برای دیدن برخی از تفاوت‌ها باید بسیار دقت کنند و یک به‌روزرسانی [در این میان] ممکن است چندان منطقی نباشد. اما اگر در حال استفاده از چیزی قدیمی‌تر باشید، تمامی آن تکرارها در صدر همه بهبودهای عمده صورت پذیرفته نسبت به آیفون 12 پرو قرار گرفته [و] این آپدیت‌ها بسیار قابل‌توجه خواهند بود.» نمایشگر ProMotion مثال ایده‌آلی‌ست از آن‌چه با آیفون 13 پرو و پرو مکس به‌دست می‌آورید، این ویژگی ممکن است تنها برای برخ افراد مهم باشد اما زندگی را برای هرکسی که از دستگاه استفاده می‌کند زیباتر می‌کند. در مورد باتری اما این ارتقاء چندان نامحسوس و ظریف نیست.

نویسنده The Verge در مورد دوربین نظر جالب دیگری دارد: «در مورد [کیفیت] دوربین من می‌توانم آن را از هر دو طرف ببینم. وقتی عکس یا ویدئویی را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک می‌گذارید و به آن در یک گوشی نگاه می‌کنید، تغییرات در بهترین حالت نامحسوس و ظریف هستند – البته [این تغییرات] اگر به‌دنبال آن‌ها بگردید آن‌جا هستند. [ولی] اگر دوربین آیفون خود را برای چیزی بیش‌تر از اینستاگرام مورد استفاده قرار دهید، قدردان این به‌روزرسانی‌های خواهید بود.»

نکات مثبت و منفی iPhone 13 Pro Max از نگاه The verge شامل این موارد می‌شوند:

سیستم دوربین افسانه‌ای
عمر باتری عالی
نمایشگر با نرخ رفرش بالا
دوربین سلفی متوسط
چندان «Pro» و حرفه‌ای نبودن حالت سینمایی
محدود شدن انتخاب‌ها با به‌کارگیری پورت Lightning به‌جای USB-C

نویسنده این مطلب در مورد دوربین این گوشی می‌گوید: «سیستم‌های دوربین در آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس امسال یکسان هستند که این به آن معناست که نیازی به خرید گوشی بزرگ‌تر و گران‌تر برای به‌دست آوردن بهترین تصاویر ندارید. و منظورم بهترین عکس‌هاست چرا که [در حال حاضر و در زمان نوشته شدن این مطلب] گوش دیگری در بازار وجود ندارد که بتواند با آیفون 13 پرو [در زمینه کیفیت دوربین] رقابت کند.»

در ادامه این مطلب آمده است: «در نور شدید خورشید یا [شرایط] نور نرمال، عکس‌هایی که این گوشی‌ها (آیفون 13 پرو و پرو مکس) می‌گیرند به‌سختی از آیفون 13 یا حتی آیفون 12 قابل تشخیص است. این روزها [عکس‌های دوربین اصلی] تقریبا هر گوشی هوشمند سطح بالایی در نور خوب، بسیار شایسته است [اما] جایی‌که سیستم دوربین آیفون 13 پرو می‌درخشد در نور کم است.» دوربین اصلی گوشی آپدیت بزرگی را امسال تجربه کرده است. برخلاف گوشی‌های اندرویدی که از دوربین‌‌های با مگاپیکسل بالا بهره می‌برند و سپس با قابلیت ترکیب پیکسل‌ها یا pixel-binning سعی در بهبود عملکرد خود در نور کم دارند، اپل روی وضوح 12 مگاپیکسل (یعنی رزولوشنی که از دوربین iPhone 6s در سال 2015 تا به امروز تغییر نکرده) باقی مانده اما در عوض سنسور بزرگ‌تر شده و پیکسل‌های 1.9 میکرونی آن نیز به‌گفته نویسنده The Verge تقریبا به بزرگی پیکسل هر دوربینی هستند که تا به حال در یک گوش هوشمند دیده شده است. دیافراگم کاملا گشوده f/1.5 نیز به این وضعیت کمک می‌کند.

Notebook Check

در بررسی نوت‌بوک چک که عنوان «قدرتمند، بزرگ و مملو از ویژگی‌ها» را بر خود دارد در بخش نتیجه‌گیری آمده است: آیفون 13 پرو مکس بار دیگر در نقش یک قطعه عالی از فناوری پیشرفته ظاهر شده و همچنین برخی نوآوری‌های واقعی مثل نمایشگر 120 هرتزی را نیز ارائه کرده است. سال گذشته شاهد تغییر طراحی آیفون‌های سری 12 بودیم و به همین علت آیفون 13 پرو مکس حالا به‌سحتی از آیفون 12 پرو مکس قابل تشخیص است.

نویسنده مطلب نوت‌بوک چک در ادامه می‌گوید: «به‌هر حال اوضاع در داخل [گوشی] متفاوت است. [پردازنده] A15 bionic جدید بار دیگر یک پرش عملکرد قابل‌توجه را ارائه می‌کند، سایز باتری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و این گوشی هوشمند در فعالیت روزمره بیش‌تر دوام می‌آورد. نمایشگر گوشی بار دیگر روشن‌تر شده و به نمایش رنگ‌های عالی ادامه می‌دهد و حالا گونه‌ای از DC Dimming را برای کنترل روشنایی ارائه می‌کند. [امکان] انتخاب حافظه جدید غول‌آسای 1 ترابایتی عالی‌ست اما در عین حال گران است.»

نکات مثبت و منفی iPhone 13 Pro Max از نگاه Notebook Check شامل این موارد می‌شوند:

بدنه با کیفیت بالا
مقدار زیادی از حافظه ذخیره‌سازی اختیاری
اتصال WLAN سریع
پشتیبانی از فرکانس‌های فراوان 5G و 4G
مکان‌یابی دقیق
نماشگر 120 هرتزی بسیار سریع
عملکرد پردازشی بسیار سطح بالا
عمر باتری طولانی
ارائه تنها 12 ماه وارانتی
برآمدگی بیش از اندازه لنزهای دوربین
اندکی کاهش قدرت پردازشی (throttling) تحت بار طولانی مدت
سرعت شارژ نسبتا متوسط
ناچ بزرگ

در بخشی از بررسی نوت‌بوک چک در زمینه عملکرد دوربین‌های این گوشی آمده است: «دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی در نور روز عکس‌های بسیار خوب برداشت می‌کند که رنگ‌های قدرتمندی عرضه کرده و جزییات در محدوده کانونی [تصویر] بسار دقیق است. از سوی دیگر در فضای غروب و عصر، تصاویر اتوماتیک OnePlus 9 Pro یا یک دوربین SLR نتایج بهتری را ثبت می‌کنند در حالی‌که این آیفون احتمالا سعی در هرچه روشن‌تر برداشت کردن تصویر دارد. در نور بسیار اندک و کنتراست بالا، آیفون 13 پرو مکس با نورگیری خوب و [ثبت] جزییات بالا، امتیاز کسب می‌کند.» نویسنده نوت‌بوک چک از کیفیت دوربین اولتراواید در ارائه تصاویر شارپ با رنگ‌های تند و پانچی ابراز رضایت می‌کند اما همزمان از سخت بودن تشخیص جزییات دورتر نیز سخن می‌گوید.