گزارش مالی شیائومی از سه‌ماهه سوم 2020 – عملکرد درخشان با صعود به رتبه سوم جهانی در عرضه اسمارت‌فون

نمایش خبر

تاریخ : 1399/9/7        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمار Statistics ، گزارش مالی Financial Report ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : کمپانی شیائومی روز سه‌شنبه 24 نوامبر 2020 (4 آذر 1399) گزارش مالی خود از سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی را منتشر کرد. آمار ارائه شده در این گزارش نشان می‌دهد شیائومی در فصل سوم عملکرد درخشانی داشته و 15 رکورد جدید را از خود برجای گذاشته است. طبق این گزارش، شیائومی طی فصل اخیر درآمدی معادل 72.2 میلیارد یوان داشته که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 10.9 میلیارد دلار. مقایسه این رقم با درآمد شرکت در سه‌ماهه سوم سال قبل (53.7 میلیارد یوان) از افزایش 34.5 درصدی حکایت می‌کند. سود خالص شرکت در فصل اخیر نیز با رشد سالانه 18.9 درصدی به 4.1 میلیارد یوان (621 میلیون دلار) بالغ شد.

کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند شیائومی در وضعیت مطلوبی قرار داشته و طبق برخی گزارش‌ها، این شرکت در فصل سوم با کنار زدن اپل، عنوان سومین عرضه‌کننده اسمارت‌فون در دنیا را به خود اختصاص داده است. ترمینال‌های هوش مصنوعی اشیاء در این شرکت نیز همچنان به جذب ترافیک ادامه داده و درآمد قابل‌توجهی را نصیب شیائومی می‌کنند. در ادامه جزییات مربوط به کسب‌وکارهای مختلف شیائومی در سه‌ماهه اخیر را مشاهده می‌کنید:

کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند

طی سه‌ماهه سوم 2020، کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند شیائومی رشد چشم‌گیری داشت و از لحاظ درآمدزایی و میزان عرضه به رکوردهای جدیدی دست یافت. طی این مدت، شیائومی در مجموع 46.6 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را وارد بازارهای جهانی کرد که این حجم از عرضه نسبت به مدت مشابه سال قبل 45.3 درصد رشد داشته است. درآمد حاصل از عرضه این دیوایس‌ها نیز با رشد سالانه 47.5 درصدی به 47.6 میلیارد یوان افزایش یافته است.

Xiaomi Mi 10T Pro 5G

طبق گزارش مؤسسه تحقیقاتی Canalys، طی سه‌ماهه سوم سال 2020، شیائومی با در دست داشتن 13.5 درصد از سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، با کنار زدن اپل، رتبه سوم عرضه اسمارت‌فون در دنیا را از آن خود نموده است. گفتنی‌ست از ابتدای سال 2020 تا پایان ماه اکتبر، شیائومی بیش از 8 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در سراسر جهان به فروش رسانده که قیمت خرده‌فروشی این محصولات، در چین 3,000 یوان و بالاتر و در سایر بازارها 300 یورو و بالاتر از آن بوده است.

گویا استراتژی تولید اسمارت‌فون با دو برند (شیائومی و ردمی) نتایج چشمگیری در چین داشته و موجب رشد در حجم عرضه و همچنین افزایش متوسط قیمت فروش دیوایس‌های این شرکت شده است. به گفته Canalys، سهم شیائومی از بازار اسمارت‌فون چین، از 9 درصد در سه‌ماهه سوم 2019 به 12.6 درصد در سه‌ماهه سوم 2020 ارتقا پیدا کرده و شیائومی همچنان جزو 4 برند برتر در چین محسوب می‌شود. جالب است بدانید در جشنواره فروش آنلاین 11 نوامبر (روز مجردها)، شیائومی موفق شد در فروشگاه‌های آنلاین معتبری مثل Tmall.com ،JD.com و Suning.com رتبه نخست فروش گوشی‌های اندرویدی را کسب کند.

اینترنت اشیا و سبک زندگی

طی فصل اخیر، درآمد شیائومی از محصولات اینترنت اشیا و سبک زندگی، با رشد سالانه 16.1 درصدی به 18.1 میلیارد یوان رسید. شیائومی این رشد را به تعداد فراوانِ کاربران ثابت و همچنین قابلیت‌های کانال جدید خرده‌فروشی شرکت (تحت تأثیر استراتژی "اسمارت‌فون×هوش مصنوعی اشیا) نسبت می‌دهد. گفتنی‌ست، طی سه‌ماهه سوم 2020، درآمد شیائومی از راه فروش محصولات اینترنت اشیا و سبک زندگی در خارج از چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56.2 درصد افزایش داشته که این میزان رشد در تاریخ کمپانی شیائومی بی‌سابقه بوده است.

شیائومی یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند در چین بوده و در فصل اخیر با تولید چند تلویزیون پرچمدار در سری Mi TV Master Series، جایگاه خود در این بازار را مستحکم‌تر نمود. لازم به ذکر است طی همین مدت، 3.1 میلیون دستگاه تلویزیون هوشمند شیائومی وارد بازارهای جهانی شده است. طبق آمار AVC، کمپانی شیائومی 7 فصل متوالی‌ست که رتبه نخست عرضه تلویزیون‌های هوشمند در چین را به خود اختصاص داده و در عرصه جهانی نیز بین 5 برند برتر قرار داشته است. همچنین، به گفته IDC، طی فصل اخیر، شیائومی در حیطه عرضه محصولاتی از قبیل قفل هوشمند در، دستگاه تصفیه هوا، ربات جاروبرقی، هدست‌های تماما بی‌سیم و بندهای پوشیدنی در کشور چین، بین 3 برند اول بوده است.

خدمات اینترنتی

درآمد بخش خدمات اینترنتی طی سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی بالغ بر 5.8 میلیارد یوان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 8.7 درصد رشد داشته است. 12 درصد از این درآمد (یعنی 0.7 میلیارد یوان) به سرویس‌هایی مربوط می‌شود که شیائومی در خارج از چین ارائه نموده که طبق گزارش اخیر، با رشد سالانه 75.6 درصدی همراه بوده است.

با توجه به رشد قدرتمند عرضه اسمارت‌فون‌های شیائومی، کاربران فعال ماهانه MIUI با رشد 26.3 درصدی، در ماه سپتامبر به رقم 368.2 میلیون رسید (کاربران فعال ماهانه MIUI در چین بالغ بر 109.4 میلیون بوده است). درآمد حاصل از تبلیغات شیائومی در فصل اخیر، با افزایش 13.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به رقم بی‌سابقه 3.3 میلیارد یوان رسید. شیائومی این درآمد بالا را عمدتا به بالا بردن توان درآمدزایی این بخش و همچنین رشد قدرتمند درآمدهای تبلیغاتی در خارج از چین نسبت می‌دهد. ناگفته نماند، شیائومی طی سه‌ماهه سوم، 800 میلیون یوان نیز از راه گیمینگ کسب درآمد کرده است.

موفقیت شیائومی در بازارهای خارجی

طی سه‌ماهه سوم 2020، درآمد شیائومی از بازارهای خارجی با رشد سالانه 52.1 درصدی، به 39.8 میلیارد یوان رسید. به عبارت دیگر، 55.1 درصد از مجموع درآمد شیائومی در فصل اخیر، از خارج چین به دست آمده است. طبق آمارهای ارائه شده از سوی مؤسسه Canalys، عرضه گوشی‌های هوشمند شیائومی به اروپا در قیاس با سه‌ماهه سوم 2019، با رشد چشمگیر 107.3 درصدی همراه بوده و در حال حاضر شیائومی با در دست داشتن 13.3 درصد از سهم بازار اسمارت‌فون اروپا، برای نخستین بار در بین 3 برند برتر این منطقه قرار می‌گیرد. همچنین، نباید رشد سریع شیائومی در بازارهایی مثل آمریکای لاتین، خاور میانه و آفریقا را فراموش کنیم.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا