Canalys پیش‌بینی می‌کند: تولید بیش از 30 میلیون گوشی هوشمند تاشو در سال 2024

نمایش خبر

تاریخ : 1400/11/27        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمار Statistics ، کانالیز Canalys ، گوشی تاشو Foldable Phone ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : مؤسسه تحقیقاتی Canalys روز دوشنبه 14 فوریه 2022 (25 بهمن 1400) با انتشار گزارشی از عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو، پیش‌بینی خود را از وضعیت بازار این محصول تا سال 2024 نیز اعلام کرد. در سال 2019 که برای نخستین بار شاهد عرضه اسمارت‌فون‌های تاشو بودیم، شاید حتی خوش‌بین‌ترین کارشناسان هم چنین رشدی را برای این نوع فرم‌فاکتور متصور نبودند. کارشناسان Canalys، نرخ رشد سالانه مرکب عرضه این محصول از سال 2019 تا 2024 را 122 درصد تخمین زده‌اند. پیش‌بینی می‌شود حجم عرضه گوشی‌های تاشو در سال 2024 (با نرخ رشد سالانه مرکب 53 درصدی بین سال‌های 2021 و 2024) از 30 میلیون دستگاه فراتر رود.

Samsung Galaxy Z Fold3 5G

حجم اسمارت‌فون‌های تاشوی عرضه‌شده در سال 2021 چیزی حدود 8.9 میلیون دستگاه اعلام شده که در این میان بیشترین سهم از آن سامسونگ بوده است. در سالی که گذشت، رده گوشی‌های هوشمند تاشو – علی‌رغم قیمت بالای این محصولات – به رشد سالانه 148 درصدی دست یافت. برای درک اهمیت این رشد، لازم به ذکر است که رقم رشد سالانه کل بازار گوشی‌های هوشمند در سال 2021 تنها 7 درصد گزارش شده است.

به گفته Runar Bjørhovde، تحلیلگر پژوهشی Canalys، روی آوردن بی‌سابقه مردم به استفاده از دیوایس‌های صفحه‌بزرگ در طول همه‌گیری کرونا، یکی از مهم‌ترین شتاب‌دهنده‌های بازار گوشی‌های هوشمند تاشو محسوب می‌شود. مصرف‌کنندگان پیوسته به دنبال تجربه‌ای بهتر روی دیوایس‌های خود هستند. از این رو، تجربه بهتر (از منظر بهره‌وری و سرگرمی) روی صفحه‌های بزرگ موجب بالا رفتن سطح استاندارد این محصولات شده است. با توجه به اینکه با فروکش کردن تب کرونا دنیا به سمت بازگشایی‌های بیشتر حرکت می‌کند، فرصت‌های جدیدی برای فروشندگان اسمارت‌فون ایجاد می‌شود تا با تولید محصولاتی مثل گوشی‌های هوشمند تاشو بتوانند نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان را برآورده کنند.

پیش‌بینی و تخمین میزان عرضه جهانی گوشی‌‌های هوشمند تاشو از 2019 تا 2024

توبی ژو (Toby Zhu)، تحلیلگر Canalys، بر این باور است که فرم‌فاکتور تاشو با ایجاد تنوع در محصولات، می‌تواند فروش اسمارت‌فون را بالا ببرد. جذابیت این گوشی‌ها – به‌ویژه برای کاربران گوشی‌های رده بالا و همچنین کسانی که برای اولین بار اقدام به خرید این محصولات می‌کنند – بسیار بالاست. در حال حاضر فروشندگان دیوایس‌های اندرویدی در بخش گوشی‌های پیشرفته تحت فشارند، زیرا عرضه اسمارت‌فون‌های با قیمت بالای 800 دلار تا 18 درصد نسبت به سال 2019 افت کرده است. این در حالی‌ست که در همین بازه زمانی، عرضه آیفون با 68 درصد رشد همراه بوده است. لذا، توبی ژو معتقد است گوگل و فروشندگان بزرگ دیوایس‌های اندرویدی باید حجم سرمایه‌گذاری خود در راستای متنوع کردن سخت‌افزار و تجربه کاربری را دو برابر کنند تا بتوانند همچنان برای مشتریان رده‌بالا جذاب بمانند.

یکی دیگر از تحلیل‌گران Canalys به نام امبر لیو (Amber Liu) سامسونگ را بازیگر اصلی بازار گوشی‌های تاشو دانسته و توسعه سریع اکوسیستم زنجیره تأمین این محصولات در سال‌های اخیر را مدیون این شرکت می‌داند. به گفته لیو، از یک سو تعداد تولیدکنندگان نمایشگرهای تاشو، لولا و سایر قطعات کلیدی مورد نیاز برای ساخت گوشی‌های تاشو رو به افزایش بوده و از سوی دیگر، سازندگان این دیوایس‌ها با راه‌کارهای مهندسی و همچنین طراحی‌های خلاقانه به دنبال آنند تا ضمن خلق تجربه کاربری بهتر، از قیمت تمام شده این محصولات نیز بکاهند.

Oppo Find N

به گفته امبر لیو، علاوه بر نوآوری در زمینه سخت‌افزار، میدان نبرد اصلی در حوزه گوشی‌های تاشو، تجربه کاربری نرم‌افزاری آنهاست؛ این امر نیازمند سرمایه‌گذاری فراوان در بخش رابط کاربری و نرم‌افزارهای تواناست، زیرا اکوسیستم اپلیکیشن گوشی‌های تاشو هنوز فاصله زیادی با حالت مطلوب دارد. در این میان جا دارد اشاره کنیم به جدیدترین رویداد Android Dev Summit که در نوامبر سال گذشته برگزار شد و در آن قابلیت‌های جدید بسیاری برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مخصوص دیوایس‌های تاشو و دیوایس‌های مجهز به دو نمایشگر معرفی شد.

امبر لیو آینده بازار دیوایس‌های تاشو را این گونه توصیف می‌کند: «فروشندگان بزرگ اسمارت‌فون خود را برای رقابت در رده تاشو – که بخش مهمی از استراتژی‌های رده‌بالا و برندسازی شرکتی آنها را تشکیل خواهد داد – آماده می‌کنند.» وی در ادامه یادآور شد همزمان با ادامه روند کاهش ضخامت، وزن و قیمت دیوایس‌های تاشو – که برای دست‌یابی به بازار انبوه این محصولات بسیار مهم است – انتظار می‌رود در سال جدید شاهد عرضه دیوایس‌های تاشوی فراوانی باشیم. بازیگران اصلی این عرصه با به رخ کشیدن توانایی‌های خود به دنبال آن هستند که با خلق تجربه‌های متفاوت و پیشرفته، رقبای خود را پشت سر بگذارند.

منبع : Canalys


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا