معرفی P50 Pocket تاشوی جدید هواوی با نسخه 4G پردازنده اسنپ‌دراگون 888

نمایش خبر

تاریخ : 1400/10/2        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، گوشی تاشو Foldable Phone ، صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر Flexible Display ، اسنپ دراگون 888 Snapdragon 888 ، Huawei P50 Pocket ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : مطابق برنامه از پیش تعیین شده شرکت هواوی در روز پنج‌شنبه 23 دسامبر 2021 (2 دی 1400) از گوشی تاشوی جدیدی به نام P50 Pocket رونمایی کرد که در کلاس متفاوتی نسبت به سری Mate X این شرکت قرار داشته و باید آن را رقیبی برای Galaxy Z Flip3 5G سامسونگ دانست. این گوشی تاشو از المان‌های طراحی P50 و P50 Pro الهام گرفته و در بخش خارجی خود دو دایره بزرگ یکی برای لنزهای دوربین و دیگری برای نمایشگر خارجی دایره‌ای خود دارد. P50 Pocket در مقایسه با Flip3، باتری حجیم‌تر و شارژر سریع‌تری داشته و صفحه‌نمایش داخلی آن نیز بزرگ‌تر است اما فاقد استاندارد IP، شارژ وایرلس (عادی و معکوس) و از همه مهم‌تر امکان ارتباطی 5G است.

طراحی بدنه

اولین نکته مشهود در طراحی P50 Pocket به دو دایره بزرگی تعلق دارد که در قسمت خارجی دستگاه در زیر یکدیگر قرار گرفته و فرمی مشابه P50 Pro ایجاد کرده‌اند. وظیفه این دو دایره اما متفاوت بوده و در حالی‌که نمونه بالایی، سه دوربین و یک فلش LED را در خود جای داده، در پایینی به یک نمایشگر اکسترنال بر می‌خوریم.

این گوشی در نسخه استاندارد در دو رنگ مشکی و سفید ارائه شده و ورژن متمایز آن با نام Premium Edition نیز تنها در یک رنگ طلایی در دسترس قرار می‌گیرد که خطوط روی آن را طراح مد هلندی، Iris Van Herpen، ترسیم کرده است.

گونه دیگری از خطوط هندسی روی ورژن سفیدرنگ این مدل نیز به‌کار گرفته شده که لوزی‌های الماسی‌شکل متعددی را در کنار هم شکل داده‌اند. نسخه مشکی این گوشی ساده بوده و خبری از طرح‌ها و خطوط برجسته در آن نیست.

ابعاد و وزن

با توجه به 0.2 اینچ بزرگ‌تر بودن صفحه‌نمایش داخلی دستگاه نسبت به Z Flip3 5G، انتظار ابعاد و وزن بیش‌تری را نیز از این گوشی داریم؛ P50 Pocket در حالت باز از طول و عرض به‌ترتیب 170 و 87.3 میلی‌متری برخوردار است و این در حالی‌ست که رقیب سامسونگی آن 166 میلی‌متر طول و فقط 72.7 میلی‌متر عرض دارد. اختلاف شدید در زمینه عرض این دو گوشی را باید در نسبت تصویر صفحه‌نمایش جست‌وجو کرد که در P50 Pro تقریبا 21:9 و در Z Flip3 باریک‌تر و 22:9 است.

در زمینه ضخامت یکی از برتری‌های محسوس P50 Pro نسبت به رقیب آن ظاهر می‌شود جایی‌که برخلاف Z Flip3 که در حالت بسته در لولا و لبه‌ها ضخامت‌های متفاوت 17.1 و 15.9 میلی‌متری را ارائه می‌داد، در P50 Pro با سطحی تخت و بدون سراشیبی در هنگام بسته بودن گوشی روبرو می‌شویم که ضخامت آن به‌طور یکسان 15.2 میلی‌متر است. حریف سامسونگی البته در هنگام باز بودن صفحه‌نمایش ضخامت کمتری برابر با 6.9 میلی‌متر دارد که نسبت به 7.2 میلی‌متر P50 Pocket، اندکی ظریف‌تر است.

بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش و ارتقاء چشمگیر ظرفیت باتری انتظار افزایش وزن فراوانی را در ذهن ایجاد می‌کند اما در عمل وزن 190 گرمی P50 Pocket فقط 7 گرم از همتای کره‌ای خود بیش‌تر است.

مکانیزم لولا

لولای دستگاه بی‌شک یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک گوشی تاشو به حساب می‌آید و P50 Pro نیز در این زمینه مستثنی نخواهد بود؛ لولای مرکزی این گوشی به‌گفته هواوی پس از باز شدن صفحه‌نمایش، سطح تخت‌تری را ایجاد کرده و مجموعه مقاوم‌تری را نسبت به رقبا تشکل می‌دهد. این لولا پس از بسته شدن نیز تقریبا هیچ فاصله‌ای مابین دو بخش صفحه‌نمایش ایجاد نمی‌کند که از این لحاظ می‌توان آن را با گوشی جدیدا معرفی شده Oppo Find N مقایسه کرد. هواوی در مورد تعداد قطعات و چگونگی عملکرد هریک از آن‌ها در این قسمت توضیحات بیش‌تری را ارائه نکرده اما می‌توان حدس زد که از فناوری گوشی‌های سری Mate X در این قسمت استفاده شده است. از استاندارد IP در این گوشی خبری نیست و این در حالی‌که Z Flip3 با استاندارد IPX8 در برابر نفوذ اب تا عمق 1.5 متری برای 30 دقیقه مقاوم بود یک امتیاز منفی به حساب هواوی واریز می‌کند.

صفحه‌نمایش خارجی

نمایشگر خارجی دستگاه یک نمونه دایره‌ای OLED با ابعاد 1.04 اینچ و رزولوشن 340×340 پیکسل است که نرخ رفرش 60 هرتزی و سرعت برداشت تاچ 120 هرتزی دارد. آن نمایشگر جدا از کارکردهای معمول این‌گونه صفحه‌نمایش‌ها در نشان دادن زمان و تاریخ و اعلان برنامه‌ها و کنترل موزیک در حال پخش برای گرفتن عکس سلفی با دوربین‌های اصلی نیز به‌کار می‌رود و ویجت‌های مختلفی نیز متناظر با اپلیکیشن‌های گوناگون برای آن در نظر گرفته شده است.

از جمله این ویجت‌ها می‌توان به اپلیکیشن مسیریابی اشاره کرد که بعد از آغاز پروسه مسیریابی از طریق اپلیکیشن اصلی و صفحه‌نمایش داخلی، با بستن گوشی نیز می‌توان مسیر حرکت را روی نمایشگر اکسترنال مشاهده کرد. این نمایشگر با روشن کردن چراغ LED حاضر در مجموعه دوربین می‌تواند نقش آینه را نیز ایفا کند.

صفحه‌نمایش داخلی

صفحه‌نمایش داخلی گوشی یک نمونه 6.9 اینچی کاملا بزرگ با فناوری ساخت OLED و وضوح 1188×2790 پیکسل است که نرخ رفرش 120 هرتزی، سرعت برداشت تاچ 300 هرتزی و فرایند PWM dimminig کاهش نور 1,440‌ هرتزی دارد. این صفحه‌نمایش که 1 میلیارد رنگ را پوشش می‌دهد همچنان مثل دیگر گوشی‌های ارائه شده در این رده از یک چین‌خردگی در مرکز برخوردار بوده و در بالای آن نیز یک دوربین سلفی 10.7 مگاپیکسلی با f/2.2 دارد. این دوربین از برداشت ویدئوی 4K پشتیبانی کرده و امکان برداشت اسلوموشن را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دوربین‌های اصلی

دوربین اصلی دستگاه که بالاتر از سایر دوربین‌ها به موازات فلش LED قرار دارد یک نمونه 40 مگاپیکسلی با f/1.8 است که از برداشت ویدئوی 4K و اسلوموشن 1080p/960fps پشتیبانی می‌کند. در زیر این دوربین یک واحد 13 مگاپکسلی اولتراواید با f/2.2 میدان دید گسترده‌تری را نسبت به دوربین اصلی به‌تصویر می‌کشد و دوربین سومی که به موازات دوربین اولتراواید و در زیر فلش LED قرار دارد نیز در حقیقت یک واحد 32 مگاپکسلی تشخیص رنگ موسوم به Ultra Spectrum Camera است که از گشودگی دیافراگم لنز f/1.8 برخوردار بوده و به‌گفته هواوی طیف وسیعی از رنگ‌ها را تشخیص می‌دهد. سنسور اثر انگشت در این گوشی مثل همتای آن در سبد کالای سامسونگ آن روی لبه دستگاه قرار دارد و از فناوری تشخیص چهره نیز برای بازگشایی قفل صفحه‌نمایش می‌توان سود جست.

پردازنده - حافظه

پردازش در این مدل با نسخه 4G از پروسسور 5 نانومتری Snapdragon 888 انجام می‌شود که از لحاظ نوع هسته‌ها (یک هسته 2.84 گیگاهرتزی Cortex-X1، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی A78 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی A55) و گرافیک Adreno 660، تفاوتی با نسخه استاندارد این پروسسور ندارد اما امکان برقراری ارتباطات 5G از آن سلب شده است. نسخه عادی و استاندارد این مدل 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد اما در ورژن پریمیوم به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی بر می‌خوریم.

باتری و شارژر

دیگر تفاوت مهم P50 Pocket با Galaxy Z Flip3 5G به ظرفیت باتری و سرعت شارژ آن وابسته است؛ در P50 Pocket در حالی از یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی استفاده شده که ظرفیت باتری همتای سامسونگی آن فقط 3,300mAh است. در زمینه سرعت شارژ نیز دست بالاتر در اختیار هواوی و شارژر 40 واتی آن است که نسبت به شارژر 25 واتی سامسونگ کاملا سریع‌تر است. هواوی البته از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس بی‌سیم که هر دو در Z Flip3 حضور دارند سخنی به میان نیاورده و ظاهرا از این دو قابلیت در P50 Pocket پشتیبانی نمی‌شود.

وای‌فای 6، بلوتوث 5.2، اتصال NFC و مسیریاب‌های ماهواره‌ای دو فرکانسی در غیبت جک 3.5 میلی‌متری هدست دیگر مشخصات قابل ذکر این گوشی را تشکیل می‌دهند و شرکت سازنده اشاره‌ای نیز به حضور یا غیبت اسپیکرهای استریو (حاضر در Z Flip3) نکرده است.

قیمت – زمان حضور در بازار

نسخه استاندارد Huawei P50 Pocket در دو رنگ سفید و مشکی با قیمت 8,988 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 1,411 دلار آمریکا) و ورژن پریمیوم طلایی آن نیز با قیمت 10,988 یوان (1,725 دلار) از امروز 23 دسامبر (2 دی 1400) وارد بازار چین شده و از زمان و امکان عرضه آن در دیگر بازارها نیز هنوز خبری در دست نیست. هواوی در جریان رونمایی این گوشی از حضور پلتفرم HarmonyOS خود در این گوشی خبر داد اما به گواه سایت مالزیایی این شرکت، حداقل در این بازار از پوسته EMUI 12 بهره خواهد برد.


به روزرسانی - قیمت هواوی پی 50 پاکت در بازار ایران

گوشی هواوی P50 Pocket به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی هواوی P50 Pocket در ایران از 69,000,000 تومان تا 69,000,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی هواوی P50 Pocket از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا