نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z3

Xperia Z3 اکسپریا زد 3

Sony Xperia Z3 سونی
ارزیابی کاربران: 8.4 از 10 (4855 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 2101 تا 2200 از مجموع 2486 مورد

far z در تاریخ : 1393/7/22

دوست عزیز
در دنیای تجارت قدرت هر شرکت رو سرمایه ها و بازارهایی که در اختیار داره مشخص میکنه.
هیچ وقت شرکتی که داره ضرر میده یا سود دهی مناسبی نداره نمیتونه بقا پیدا کنه
برا همین سونی مجبور شد بخش لپ تاپ ها رو تعطیل کنه چون ضرر میداد
نقش بازار فن آوری اطلاعات و سخت افزار وابسته به اون هم به قدری زیاد هست که تو 10 شرکت برتر دنیا نگاه کنی 6 یا 7 تاشون تو این زمینه فعال هستند. جایی که کمپانی های بزرگ خودرو سازی حتی توان رقابت باهاشونو ندارن.
http://www.zoomit.ir/it-news/14517-apple-tops-best-global-brands
سونی ذاتا یه شرکتی هست که بیشتر با وسایل الکترونیکی شناخته میشه.
خیلی هم تلاش میکنه تا تو این صنعت همچون گذشته موفق باشه.
مطمئن باش یکی از بزرگترین هدفهاش کسب جایگاه خوب تو بازار پر سود گجت های هوشمند هست.
اصلا بحث اهمیت ندادن نیست. اینهمه سرمایه گذاری کرده که مثلا تو بازار آمریکا نباشه؟!

در مورد سامسونگ:
اگه همشو خوندی میدونی که سامسونگ حوزه فعالیت وسیعی داره
- صنایع تولید قطعات الکترونیک: دومین بزرگترین تولید کننده سخت افزارهای نیمه هادی بعد از اینتل
- سایر تولیدات الکترونیک: گجت های الکترونیکی مثل موبایل و ...، تجهیزات چند رسانه ای مثل تلویزیون و وسایل خانه های هوشمند، وسایل منزل ازجمله یخچال و ...
فکر نکن بری تو آمریکا یخچال سامسونگ نمیبینی. تو لوازم منزل سامسونگ و ال جی تو همه جای دنیا حضور بسیار گسترده ای دارن.
- شرکت بیمه
- شرکت صنایع سنگین و کشتی سازی: در زمینه ساخت کشتی های اقیانوس پیما سامسونگ از بزرگترین شرکت هاست.
- صنایع شیمیایی
و ...
شما درآمد فقط بخش کشتی سازی سامسونگ رو حساب کنی تو سال 2012 حدود 12/7 میلیارد دلار هست در مقایسه با درآمد 8 میلیارد دلاری کمپانی sony pictures تو سال 2014 تا اینجا.
http://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Heavy_Industries
http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Pictures_Entertainment
بعدشم شما بر طبق چه منبعی میگی 90 درصد هالیوود دست سونی هست؟

در مورد درآمد کل و سود خالص دو شرکت هم حرف نزنم بهتره. فاصله زیاده.

در حال حاضر دو بخش sony pictures و بخش بازیها مثل پلی استیشن درآمدزاترین بخش های سونی هستند.

در مورد اپل هم میگی تمرکزش رو گوشی نیست! پر درآمدترین بخش اپل همین آیفون هست.
اپل با همین آیفون تونست به اینجا برسه.
خوب و بدش رو کار ندارم. ولی اینکه میگی تمرکز اپل رو آیفون نیست منطبق با واقعیت نیست.

سونی شرکت بزرگی هست. اما نه به اندازه اون دو تا دیگه که اسم بردی.

لیونا آ در تاریخ : 1393/7/22

دوست عزیز سلام. صددرصد صفحه نمایش اکسپریا Z3 تمامی استاندارد های یک صفحه نمایش نمونه و کامل را داره و طبق گفته بسیاری از سایت های بزرگ روشنترین و شفاف ترین صفحه نمایش گوشی ها به شمار می‌رود در ضمن به هیچ وجه کنتراست صفحه نمایش اکسپریا Z2، آنطور که شما فرمودید، کم نیست بلکه عالیه و در بررسی های دقیق تر سایت های بزرگ خیلی بهتر از صفحه نمایش گو هایی مثل الجی G3 و غیره بود و سایت هایی مثل فون آرنا و غیره کنتراست صفحه نمایش اکسپریا Z2 را خیلی خوب دانسته است و از نظر دقت رنگ هم یکی از معدود پرچمدارانی هست که به گفته سایت فون آرنا دقت رنگ اکسپریا Z2 بسیار عالی و از لحاظ وضوح در زیر آفتاب من خودم دقیق تست کردم از خیلی از گوشی ها!!! بهتره.. دوست عزیز کنتراست صفحه نمایش تا اندازه ای بیشتر باشه خوبه ولی اگه از یک حدی معین عبور کنه و غیر قابل اندازه‌گیری باشه باعث به هم خوردن تعادل رنگ های صفحه نمایش و عدم دقت رنگ صفحه نمایش میشود
شما هم مطمئن باشید که کنتراست و دقت رنگ صفحه نمایش را تا حدودی میتوان با اپدیت های نرم افزاری و کدنویسی و کالیبراسیون دوباره صفحه نمایش تغییر و بهبود داد برای مثال کمپانی سامسونگ به مرور زمان و با تغییرات کد های رنگی پنل های امولد رفته رفته بدون تغییر نوع صفحه نمایش گوشی های خودش فقط با اعمال کدنویسی دوباره دقت رنگ و روشنایی پنل های امولد را تا حدود زیادی نسبت به صفحه نمایش های قبلی خودش بهبود بخشید. البته در بهبود صفحه نمایش ها کمپانی سونی استاد هست..برای مثال شرکت سونی آنقدر صفحه نمایش های TFT را وسعت و بهبود داد که واقعا از روبرو!! و نه زاویه دید از بسیاری از پنل های IPS بازار بهتر بود حالا ما صفحه نمایش پرچمداران سونی مثل اکسپریا z2 و Z3 را حساب کنیم که به غیر از IPS بوذن با بهبود های حرفه ای سونی و اضافه شدن تکنولوژی های اختصاصی سونی در بهترین حد خودشان هستند برای مثال من خودم در همه پنل های IPS بازار وقتی از گوشه های صفحه نمایش به خصوص در محیط های تاریک نگاه کنیم یک توده سفید رنگ و یا نور سفید رنگ میبینیم که واقعا نقطه ضعف پنل های IPS نسبت به امولد ها محسوب می شود در حالیکه این مورد را بنده فقط در اکسپریا Z2 ندیدم و البته پرچمداران اپل و بهترین زاویه دید را بدون اضافه شدن نور سفید مشاهده کردم در حالی که حتی در پرچمداران الجی مثل G3 این ضعف موجود است پس قرار دادن IPS بر روی گوشی کار بزرگی نیست بلکه نوع پنل IPS و بهبود ها و تکنولوژی های آن مهم است
موفق باشی

far z در تاریخ : 1393/7/22

اگه phone arena همون اشتباهی رو که تو اس5 انجام داده رو اینجا هم تکرار کرده یعنی شدت نور و از رنگ جدا نکرده، نتیجه ای که داده دارای اشتباه هست.
ضمنا در مورد اس5 چون فون آرنا حالت سینما صفحه رو که دقیقترین رنگ رو میداد بررسی نکرده.

ولی مساله اینه که دمای رنگ سفید z3 خیلی زیاده. حدود 4000 تا با مرجع فاصل داره. حتی با فرض اینکه بررسیش دارای نقص هست میشه اینطور برداشت کرد که اون دقت رنگ مرجع رو نداره.

برای بررسی صفحه z3 باید تو چند حالت و با استفاده از دستگاه پیشرفته ای که دیسپلی میت در اختیار داره بررسی کنن. باید x reality یا هر چیزی که نرم افزاری صفحه رو تغییر میده رو خاموش کنن و تست بگیرن. یه بار دیگه اینا رو روشن کنن و تست بگیرن تا مشخص شه کدوم حالت دقیقتره.

من به شخصه منتظر بررسی دیسپلی میت هستم. اتفاقا همین مساله رو دیروز با یکی از دوستام صحبت میکردم.
گذاشتن کامنت از فون آرنا به معنای قبول نظراتش در این بخش نیست. یا حداقل قبول 100 درصدی نیست.
اما یه عده معتقد به نظرات این سایت یا اون سایت هستند که اونا میتونن ببینن چجوریه قضیه.

اینو هم بگم سایتای فون ارنا یا gsm ارنا سایتهای معتبری هستند. اینطور برداشت نشه که نظراتش دارای ارزش نیست. ولی خب در بعضی از مواردی که نیاز به داشتن تجهیزات بیشتر و تخصص بالاتر هست، نظر مراجع متخصص تر الویت بیشتری داره.

عباس ر در تاریخ : 1393/7/22

دوستان سایت دیجیاتو یه بررسی خیلی خوب و دقیق از z3. گذاشته....
Demand great

مهدی م در تاریخ : 1393/7/22

سلام دوست عزیز من s5 دارم و زیاد هم ازش راضی نیستم دوربینش لرزش گیر نداره و زد آبیش هم که خیلی خوب نیست و هنگ هم زیاد می کنه تازه من خودم هم می خوام بیام و z3 بخرم به نظر من شما همین z3 را بردارید به نفعتون چون رم 3 داره و s5 رم 1.85 داره که به دوهم نرسیده تازه از پشتش که دونه دونه است هم بعد از 1 ماه خسته می شی به نظر من شما z3 بردار باز هم هر جور خودت دوست داری

yahya d در تاریخ : 1393/7/21

اولا این گوشی نسخه 32هم داره.دوما بهتر از کاری که ال جی کرده.جی3 دو نسخه داره16 و 32.حالا اومده رم نسخه16رو 2 قرار داده و 32 رو 3گیگ.تا خیلی ها هم که به حافظه 32 احتیاج ندارن بخاطر رم بیشتر بخرن که این یعنی تحمیل هزینه اضافی
آیفون هم اومده نسخه 32 رو کلا حذف کرده.در حالی که به نظر من 32 استاندارد ترین بود.64 برای افرادی که خیلی حافظه بالا میخواستن خوب بود . 16برای افرادی که در حد نرم افزارهای ارتباطی و یکی دوتا بازی برنامه سبک میخواستن.حالا اپل با حذف32 گیگ یک هزینه اضافی رو برای خیلی ها بوجود آورده.

سجاد ب در تاریخ : 1393/7/21

سلام
کی میگه پول مارک میگیرن، واقعا کیفیتش عالیه دمش گرم

WOLF A در تاریخ : 1393/7/21

سلام.
آقای Adrian و دیگر دوستان ، باید عرض کنم که سونی این جور که میفرمایید نیست. در واقع این شرکتهایی که میگی هیچکدوم به خاطر گوشی موبایل مطرح نیستند. شما احتمالا فقط از قسمت گوشیها مطلع هستید ، بنده یه طرفدار 30 ساله سونی هستم. کافیه که فقط به سایت سونی مراجعه کنید و ببینید که چقدر سرش شلوغه. اونقدر محصولات متنوع داره که فرصت نمیکنید همشو ببینید.
واسه هر قسمت مختلف هم یه نام و یه سایت متفاوت داره. غیر از اونا و کنسولهای بازی و بازیهای کامپیوتری ، شرکت کلمبیا پیکچرز هم در مالکیت کامل سونی قرار داره. و مثلا اگه به سایت sonypictures بری متوجه میشی. حدود 90 درصد سینمای هالیوود رو سونی پیکچرز داره. اصلا آخر همه فیلمها رو ببینی نوشته SDDS که یعنی sony digital dynamic sound. شرکتی با این عظمت که تمام فکر و ذکرش گوشی موبایل نیست. تازه اصلا در قسمت گوشی تمرکزش رو بازار آمریکا نیست ، اینو چندین بار اعلام کرده. ولی سامسونگ که دیگه غیر از همین تولیدات دیگه چیزی نداره. (خیلی سهام از خیلی شرکتا داره، همشو خوندم) ولی اگه تولید نکنه و نفروشه میخواد چیکار کنه؟ اپل هم اصلا تمرکزش رو گوشی نیست ، یه شرکت فن آوری اطلاته ، ولی همین سالی 1 گوشی هم باید براش صرف کنه یانه؟ پس گرون میده. تمام امکاناتش هم تو آمریکا قابل استفاده هست . واینهمه اکسسوری هم در اختیار کاربراش گذاشته ، خوب واسه یه گوشی در سال نباید گرون بده؟
متأسفانه اکثر ما حتی نمیدونیم چی میخریم و واسه چی میخریم.اون بابایی که تو آمریکاست و گوشی اپل داره ، دستش بسیار بازتر از کسی هست که اینجا داره با یه اپل کار میکنه. چون دورو برش 50-60 درصد دستگاههای اپل هست.ولی اکثر ما اینجا از رو چشم و هم چشمی و حرف و نگاه مردم میگیریم ، موقع تلفن جواب دادن هم دستمون رو خیلی پایین نگه میداریم که همه متوجه اون سیب گاز زده بشن و بدونن که ما انسان پولداری هستیم.
بله Adrian جان نه سونی و نه هیچ شرکت دیگه ای به این صورت که میگی نیست. سونی تمرکز اصلیش رو چیزای دیگست و این بدان معنی نیست که گوشی ها رو بیخیال میشه. شما مثلا برو فروش PS4 رو ببین ، دقیقا 2 برابر XBOX 1 فروش کرده و از نظر پردازنده گرافیکی هم طبق نظر یکی از سایتهای داخلی حدود 2 برابر قویتره. سونی بسیار شرکت بزرگیه. خواهش من اینه که سایت اصلی سونی و سامسونگ و اپل رو باز کنی و محصولاتشون رو ببین ، البته sony pictures هم سایت فیلمهای سونی و قسمت سینمای سونی هست.
با تشکر

far z در تاریخ : 1393/7/21

اقا چاکرتیم.
اس4 هم کالیبره کردن داره. نوت3 هم داره و بیا جلو

کاش فون آرنا یه نموداری از دقت رنگها رو بعد از کالیبره کردن طبق دستورالعمل میداد اونوقت میتونستیم ببینیم که این کالیبراسیون چقدر تاثیر داشته.
البته خودشم گفته جز با اندازه گیری توسط دستگاه نمیشه دقیق تنظیم کرد. یعنی کاربر بشینه خودش تنظیم کنه ممکنه به اون دقت لازم نرسه.

در مورد نیت نور هم البته اینو بگم که amoled نصف lcd نیست. xperia p تو مقایسات نمیتونه ملاک باشه. من گوشی های چینی دیدم که صفحشون واقعا خیلی روشنه.
بهترین lcd ها تا قبل از z3 تو همون رنج 500 تا 600 بودن که با مقایسه با اونا اعداد 450 به بالا تو اس5 و نوت4 نصف حساب نمیشه!
تازه همین نیت میتونه با کنتراست بی نهایت صفحه تصاویری بسیار درخشان رو بده.
شما دو گوشی اس5 و جی3 که هر دو نیت 450 دارن تقریبا رو نگاه کن تو آخرین نور صفحه. مطمئن باش که میگی تصویر اس5 خیلی شفاف تر از جی3 هست.

بزرگترین کاربرد نیت بالا تو محیط بیرون هست. که نوت3 هیچ مشکلی نداشت تو این زمینه. اس5 که عالی بود و نوت4 هم که کاملا مشخصه.
سامسونگ با تکنیک خاصی میتونه نیت نقاط روشن صفحه رو تو محیط بیرون افزایش بده و اونو خیلی راحت به بالای 500 برسونه. اگه تصویر دارای نقاط تاریک زیادی باشه، حتی نیت نقاط روشن به بالای 600 هم میرسه. به شرطی که صفحه تماما سفید نباشه (که در حالت نرمال ما به صفحه تمام سفید نگاه نمیکنیم).
الان تو این مقایسه میبینی که در زمینه نور و خوانایی تو محیط بیرون، s5 که 442 نیت هست نمره 8 رو آورده که برابر با آیفون 5s با نیت 587 هست و بالاتر از آیفون6 با نیت 606 قرار گرفته.
http://www.phonearena.com/reviews/Screen-comparison-iPhone-6-vs-Galaxy-S5-vs-G3-vs-One-M8-vs-iPhone-5s_id3810
خیلیا تو آخرین نیت نور گوشی رو استفاده نمیکنن. چون هم تو طولانی مدت چشم رو اذیت میکنه و هم باتری رو خیلی زود خالی میکنه. تو محیط سربسته و تو نور روز یا لامپ بین 200 تا 300 نیت معمولا کفایت میکنه. مگر اینکه به فیلم نگاه کنی که اونجا کنتراست بالا بیشتر خودشو نشون میده تا نیت بالا.
believe me!
تو محیط بیرون هم بالای 400 نیت میتونه تصویری واضح رو ارائه بده و به شرطی که صفحه بازتابش کم باشه وکنتراستش خوب باشه، مشکلی وجود نخواهد داشت.

مثلا z2 با اینکه نیت نورش بالا بود ولی چون یکم کنتراستش پایین بود و صفحه کمی بازتابش بیشتر بود تو محیط بیرون نتونست مثل رقبا ظاهر بشه. ولی ظاهرا z3 تو این زمینه خیلی موفقتره.

همونطور که خودت هم اشاره کردی یه نیت نور خوب با کنتراست بیشتر و بازتاب کمتر تصویر خیلی بهتره.

پس با توجه به برآیند همه جوانب نیت نور amoled دیگه مشکل حساب نمیشه.

S B در تاریخ : 1393/7/21

دوست عزیز الان ما بالاخره بررسی های مدل x arena رو قبول داشته باشیم یا نه؟! خود شما بررسی های به قول خودتون x arenaیی رو قبول دارید یا نه؟!
نمیشه که نظراتمون کامنت به کامنت فرق کنه که!
شما تو نظر قبلیتون دیسپلی میت رو میکوبیدین تو سر x arena ها ....! حالا که از همین x arena یه چیز به ضرر سونی گفنه شده شما میای لینکشو میذاری و بحث جدید راه میندازی ...!!!
البته شما که بی طرفی و این طرفدارای سونی هستن که بدون سعه صدرن و حقایق رو نمیبینن ....!!

MOH R در تاریخ : 1393/7/21

سلام دوست عزیز
عیب هم میگیری عیب درست و حسابی بگیر!!!
آخه حافظه 16 گیگ هم شد عیب؟
از بس سونی بی گوشی عیب میسازه تنها ایراداتش شدن:
1.افتادن اثر انگشت روی شیشه پشت و جلو گوشی
2.حاشیه های بالا و پائین گوشی که چون مربعیه بیشتر به چشم میاد.
3. حافظه داخلی 16 گیگ
4. لبه های گوشی Z2
5............
کسی بخواد عیب از سامسونگ یا اپل بگیره میتونه یه طومار معایب بنویسه.البته برند اپل و سامسونگ هر دو محترم هستند.
خواهشا اینقدر ایراد بنی اسرائیلی نگیرید.سامسونگ و اپل معایب بیشتری دارند که نیازی به گفتن ندارند.

Farid D در تاریخ : 1393/7/21

سلام. من چند روز دیگه میخوام گوشی بخرم اما بین s5 - z3 و z3 compact نمیدونم کدوم رو بخرم.
یه سوال : دوستانی که به z و z1 کار کردن میدونن که لبه های دستگاه دست رو اذیت میکنه. که سونی این مشکل رو در z3 کاملا حل کرده. آیا این مشکل در نسخه ی کامپکت هم حل شده ؟ آخه تو عکس ها , کامپکتش مثل نسخه های قدیمیشه...
و بنچمارک z3 بیشتره یا s5 ؟

Adrian F در تاریخ : 1393/7/21

یکم فکر کن رفیق،حافظه 16 مثلا 15 دلار قیمت داره حافظه 64 مثلا 50 دلار قیمت داره.
بعد یه کارت خوان 2دلار پای شرکت اب میخوره.بنظرت مثل اپل عمل کنه؟

اپل چون بشدت تبلیغات قوی ای داره میتونه گوشی 850 دلاری یا 1000 دلاری بفروشه ولی سونی که نمیتونه گوشی 1000 دلاری بسازه،کی میخره؟ همینجوریش با این همه کیفیت و ساخت عالی و ضد آب و بهترین سخت افزار بزور نون زن و بچشو میده :d همه ی مردم میرن سمت سامسونگ و اپل چون بیشتر تبلیغات انجام میدن و تبلیغات حرف اول رو میزنه.

مثلا اپل 6پلاس قیمتش برای مثال 650 یورو هست برای 32 گیگ و 750 یورو هست برای 64 گیگ و 850 یورو هست برای 128 گیگ.
در صورتی که ساخت اپل6پلاس حدود 220یورو هست + 10 یورو حافظه 32گیگ فلش ناند سامسونگ
و 30یورو مثلا برای فلش ناند سامسونگ 64 گیگ
و مثلا حدود 80 یورو برای فلش ناند سامسونگ مدل 128 گیگابایتیش

یعنی حتی خریدن گوشی گرونتر اپل6پلاس خییییلی بصرفه تر از مدل ارزونترشه!(قضیه تعطیل کردن ساخت اپل5سی هم همین بوده)
یعنی حدود 70 تا 77% سود خالص برای اپل!!!
البته والا من زورم نمیاد سامسونگ هم فروش کنه چون حداقل یه سخت افزار توپ و خیلی مدل های مختلف گوشی از انواع و اقسام قابلیت ها رو شامل میشه ولی اپل واقعا دیگه گرون فروشه و البته اکثر کسانیکه گوشی اپل میخرن به قابلیت ها و غیره کاری ندارن و بیشتر مارک مد نظرشون هست.این توهین نیستا کسی به خودش نگیره.

موفق باشین :)

Adrian F در تاریخ : 1393/7/21

سلام فرزاد جان چطوری:دی

من توی زد1 که باهاش کار کردم چنین چیزی ندیدم شاید هم بلد نبودم پیداش کنم ولی بعضی از دوستام رو دیدم میگن حتی زد قدیم هم کالیبره کردن داره!
خلاصه زد2 و زد3 که دارن، اینو میدونم.

توی صفحه بررسی تخصصی زد3 کمپکت قشنگ توضیح داده :
http://www.phonearena.com/reviews/Sony-Xperia-Z3-Compact-Review_id3794
نوشته که :
(you’d need to add in a lot more red, and a bit more green to get to more balanced colors, we tweaked it to the following values: red ~ 250, green ~ 190, blue ~ 0)
یعنی تنظیم قرمز رو بزارید 250 و سبز روی 190 و ابی روی صفر.
آره کالیبره کردن مثل اینه که اینجوری شما میتونی هر 3رنگ یعنی قرمز و آبی و سبز رو به 256 حالت مختلف و مقدار مختلف تغییر بدی و دقیقا 16 میلیون و 777 هزار و 216 رنگ مختلف رو میتونی بدست بیاری.دقیقا کالیبره ی 16 میلیون رنگه و فرقی نداره.

این صفحه نمایش زد3 کامپکت هست بدون کالیبره کردن :
http://www.phonearena.com/showimage.php?m=Benchmarks.Values&id=49978&v=default

این هم زد3 هست :
http://www.phonearena.com/showimage.php?m=Benchmarks.Values&id=51490&v=default

این هم اس5 هست :
http://www.phonearena.com/showimage.php?m=Benchmarks.Values&id=16255&v=default

اس5 وضعیت بهتری توی کالیبره داره ولی هر سه گوشی نیاز به کالیبره دارن.
خوشخبتانه هر سه گوشی هم تنظیم کالیبره کردن دارن شما میتونی اگر تجربه داری رنگ صحیح رو بدست بیاری.

آره یکی از مشکلات اصلی AMOLED ها کالیبره هست و برخی از سری AMOLED های سامسونگ مثلا فک کنم نوت3 قابلیت کالیبره داره شما میتونی مشکلت رو حل کنی.
اصل مشکل AMOLED ها در واقع میزان شدت نیت نور هستش که همیشه نصف صفحات LCD هستش.برای همینه که یه سری ها با AMOLED احساس بهتری دارن و یه سری از مردم با صفحات LCD چون میزان شدت نور مثلا نوت3 حدود 400 نیت هست ولی مثلا Xperia P حدود 1000 نیت یا زد3 حدود 700 نیت هستش! مسلمه که خیلی تفاوت داره و لذت یه تصویر روشن و براق همیشه بیشتر از یه تصویر کور و تاریک تر هست.ولی نه مثل Xperia P که کنتراستش 600 هست،بلکه یه کنتراست عالی یعنی 1000 یا بیشتر لذت تصویر و براقی تصویر رو بیشتر میکنه.

آره به زد3 هم دقت رنگ خیلی ازش بد گفته.

البته معمولا شرکت ها بعد از آپدیت های مکرر این قضیه رو حل میکنن و خودشون دقت دقیق رو بدست میارن.شاید عجله ای ساختن وقت نکردن :D ولی معمولا درست میشه.

موفق باشین :)

mojahed s در تاریخ : 1393/7/20

سونی کی میخواد بره طرف حافظه 64 و بیشتر دیگه حافظه 16 لووس شده حافظه بیشتر بدون درگاه میکرو

far z در تاریخ : 1393/7/20

سلام بر دوست قدیمی و کمیاب

آقا در مورد این کالیبره کردن صفحه چند تا سوال
1- تو کدوم یک از گوشی های سونی اختیار کالیبره کردن صفحه به کاربر داده شده؟
2- تو فون آرنا من گشتم نتونستم چیزی پیدا کنم که توضیح داده باشه در این مورد. میشه لینکشو بزاری؟
3- آیا کالیبره کردن صفحه نمایش توسط کاربر میتونه به اندازه کالیبراسیون کارخونه ای بهتر از آب در بیاد؟

والا همین فون آرنا که صفحات amoled رو دقیقا به خاطر همین کالیبراسیون انتقاد میکرد و میگفت صفحه به سبز یا آبی میزنه. در حالیکه تو سامسونگ هم چندین حالت مختلف کالیبره کردن وجود داره.
تو مقایسه صفحه به اس5 تو دقت رنگ 5 داد سر همین قضیه.

علی ف در تاریخ : 1393/7/20

چنددوقته دیگه انشاالله حباب قیمتش میشکنه.بنده یکی از طرفداران هستم.
مثلz2که1950بودالان1500.

parsa s در تاریخ : 1393/7/20

سلام خدمت دوستان
تفاوت زد2 با زد3 چي هستش؟؟؟ من كه نگاه كردم همه امكانات يكي هستن فقط زد2 شبكه 4 جي رو بايد آپديت كنه ولي زد3 داره و باطري زد3 100 ميلي آمپر كمتر هست كه حالا بهتينه تر كردنش و پردازنده هم 2.5 هستش كه زياد تاثيري تو عملكرد كلي نداره كه بابتش اينقدر پول بديم. الان تفاوتشون 900 هزارتومان هست كه ميشه زد2 كه امتحانش پس داده بخريم با بقيه پول يه گوشي 2 سيمكارته ديگه خريد.
البته موندم چرا زد3 رو سريع 2 سيمكارته زده ولي زد2 رو نزدش.
يه مشكل سوني هم صفحه نمايش 5.5 نميذاره آخه 5.2 به چه درد ميخوره با 5 چه قدر فرق داره حداقل براي رقابت 5.5 ميزد كه نياز به فبلت 6 اينچي و تبلت نباشه براي كسايي كه مرتب با گوشي كار ميكنن جوابگو بودش. اينجوري مجبوريمب ريم گلاكسي نوت 3 بخريم كه خوشم نمياد حال نميكنم و اينكه خسته كننده شده.
ممنون ميشم راهنمايي كنيد

MOH R در تاریخ : 1393/7/20

سلام داش فرزاد
باشه داداش قبوله،منم موافقم دیگه این بحث رو کش ندیم.انشا الله سایت دیسپلی میت هم صفحه نمایش ها سونی رو بررسی خواهد کرد.
ممنون داداش گل.

Adrian F در تاریخ : 1393/7/19

سلام به همه
..
در مورد صفحه نمایش یه مبحثی شده بود،دوستان توی PhoneArena هم گفتن آره کنتراست عالی روشنایی عالی و زیر نور خورشید هم بسیار خوب ارزیابی شده ولی مقداری رنگبندی صفحه نمایش جالب نیست و به سردی میزنه لذا شما با یک بار کالیبره کردن صفحه نمایش این مشکل رو براحتی میتونید حل کنید.داخل PhoneArena توضیح لازم داده شده.
این صفحه نمایش همه چیزش کامله و با کالیبره کردنش هم که بسیار ساده و توی تنظیمات هم هست بدون نیاز به هیچ روت خاصی (در قسمت Setting = Display میتونید رنگ بندی رو تغییر بدید)
خلاصه میخواید اشکال بگیرید از یه چیزی بگیرید که غیر قابل حل باشه.
الحمدالله زد3 مشکل غیرقابل حل نداره!!

================================

آقایون یه سوال داشتم من متاسفانه نتونستم متوجه بشم،اینکه این 4G توی 2سیم کارته هم هست؟!
اگر هست آیا کلا مدل 2سیم کارتش DualStandBy هست یا DualActive ؟یعنی همزمان میشه از 2سیم کارت استفاده کرد یا اینکه در حین تماس با یک سیم کارت دیگری به فنا میره؟!

بعد اینکه دوستانی که خریدن حتما شرح بدن،در نظر دارم یکی واسه پدرم تهیه کنم.خواهشا اگر خریدید یا کار کردید حتما نظر بزارید تنبل بازی در نیارید ـــــــــــا !
================================
تشکر !

Hamed F در تاریخ : 1393/7/19

یه کم واقع بینانه نظر بدیم راجع به این گوشی ...
به نظر من چون شیش ماه زودتر از وقتی که باید تولید میشد ، تولید شد از همه برند ها عقب مونده...
ولی خیلیا به خاطر این که نسل جدید z هست میرن بخرنش...!
هیچ تغییری کلی سخت افزاری نسبت به z2 توی این گوشی نیست و فقط توی بدنه بوده.
با این که من طرفدار سامسونگ نیستم ولی Galaxy S5 بنچمارک بالاتری نسبت به این گوشی داره و ارزون ترم هست.

far z در تاریخ : 1393/7/19

دوستان میتونن مقایسه z3 و نوت4 تو فون آرنا ببینن.
نسخه نوت4 تو این مقایسه از اسنپ 805 استفاده کرده.
تو این مقایسه نظرات فون آرنا در مورد صفحه نمایش دو گوشی تامل برانگیزه.
http://www.phonearena.com/reviews/Samsung-Galaxy-Note-4-vs-Sony-Xperia-Z3_id3814

far z در تاریخ : 1393/7/19

دوستان عزیز
لیونا و moh r عزیز

برا اینکه دیگه بیشتر کش ندیم این قضیه رو من ازتون میخوام که به این بحث ها خاتمه بدیم.
من همه چیز رو توضیح دادم. اگه قانع نشدین که کاری نمیشه کرد دیگه.
ایشاالا در آینده نزدیک پرچم دار سونی مورد بررسی این مرکز [دیسپلی میت] قرار خواهد گرفت.
اون موقع میشه نظر داد که این صفحه نمایش چجوری هست.

به نظر خود من هم با توجه به رشد گوشی های هوشمند این مرکز بهتره هر سال یه گوشی از برند های معتبر انتخاب کنه و اونا رو تست کنه. البته داره اینجوری میشه ظاهرا.
اینجوری شبهات هم برطرف میشه و هم میشه بررسی هاش رو معیار مقایسه قرار داد.
الان منم قبول دارم که نمیشه دقیقا گفت بهترین چه گوشی هست. چون همشو تست نکرده.
ولی وقتی یه صفحه نمایش رو بررسی میکنه، میگه مثلا بهترین در بین صفحاتی که ما بررسی کردیم. نه بهترین در کل.

هر کسی هم به بررسی چشمی و با چند تا عکس اعتقاد داره مشکلی نیست. اون بررسی رو قبول کنه و معیارهاشو بر اساس اونا تنظیم کنه. به زور که نمیشه همه رو به راه علمی دعوت کرد.

اما منم اعتقاد دارم صفحات نمایش سونی نسل به نسل بهتر شدن. همچنان که سامسونگ و اپل اینچنین شدن.

پس بهتره فعلا این بحثها رو تموم کنیم و منتظر بشیم تا بررسی دیسپلی میت از z3 بیاد بیرون.
شایدم هم z2 و هم z3 رو باهم بررسی کرد.
تازه اون موقع بحث ها شروع میشه ;)

لیونا آ در تاریخ : 1393/7/18

سلام دوست عزیز. ..خواهش میکنم شما به من لطف دارید. .وظیفه من است که با منطق و دلیل گوشی هایی که با آنها خیلی دقیق !!!کار کردم، برای دوستان معرفی کنم. .
البته تجارب جنابعالی و سایر دوستان عزیز هم در این سایت بسیار بهتر و زیادتر از تجربه های من است و من خودم به شخصه از همه مطالب و تجربه های ارزشمتد خودشما و سایر دوستان مثل مهدی n و رضا ب و MOH R و فرزاد و غیره نهایت بهره را میبرم
امیدوارم همیشه موفق باشی

لیونا آ در تاریخ : 1393/7/18


"سلام جناب فرزاد مثل همیشه از اطلاع رسانی شما متشکر هستم و امیدوارم نظر من سوتفاهم ایجاد نکنه،،، در تخصص دیسپلی میت هیچ گونه شکی ندارم و به کیفیت خوب صفحه نمایش های امولد سامسونگ هم اعتقاد دارم، حرف من این است که اگه مقایسه ای باشه بهتره در آن مقایسه تمامی پرچمداران از همه کمپانی های برتر شرکت کنند نه اینکه بگویند که چون در سال 2012 صفحه نمایش اکسپریا زد بهتر نبود!!! پس همیشه پنل گوشی های سونی بهتر نیست!!!! این نظریه تا حدودی مبتدیانه هست تا نظر منطقی.. طبق بررسی های سایت های بزرگ هم پنل گوشی های اکسپریا Z2 و Z3 یکی از با کیفیت ترین های دنیا هست.. من خودم خیلی سخت از کلمات بهترین و برترین استفاده می کنم و همیشه اعتقاد دارم که باید بگوییم یکی از بهترین های دنیا نه بهترین!!!چونکه کمپانی های بزرگ دیگر مثل سامسونگ و اپل و الجی و اچ تی سی هم همیشه یکی از بهترین ها هستند
منظور دیسپلی میت یکمی برای من نامفهوم هست در آنجا که گفته فقط از برندهای برتر و پرفروش صفحه نمایش جهت آزمایش قبول می کنیم!!!!
دیسپلی میت چونکه اسمش را گذاشته مرجع بررسی تخصصی صفحه نمایش، پس بایستی باید صفحه نمایش همه گوشی های بزرگ مثل اکسپریا Z2 و Z3 و نوت4 و آیفون 6 و اچ تی سی وان m8 و الجی G3 را بررسی بکنه و یا هیچکدام را!!!!!بررسی نکنه و باز این گفته دیسپلی میت که ادعا می کنه فلان برند واسه ما گوشی خودش را فرستاد و فلان برند نفرستاد!!!! باز هم یک سخن شگفت انگیز است چونکه برای مثال خود من که نه مرجع تخصصی هستم و نه سایت بزرگ!!! اگه بخواهم هر گوشی که دوست دارم از بازار تهیه کنم و آنها را مقایسه و بررسی کنم و نه چشم انتظار کمپانی ها باشم که بیان گوشی را به من بدهند تا آنرا بررسی کنم
بازهم در آخر تکرار می کنم که این گفته های بنده یک نظر شخصی بود و همچنین معتقد هستم که سایت دیسپلی میت هم یک مرجع تخصصی بررسی صفحه نمایش هست.. و صد البته گوشی های مورد بررسی دیسپلی میت هم از لحاظ صفحه نمایش از بهترین های دنیا هستند ولی همین مرجع تخصصی!!!! هم بهتره!! لااقل یک نیم نگاهی هم به گوشی ها و پرچمداران!!! گمنام!!! بیندازند حتی اگه علاقه ای!!! به آن کمپانی!!! و یا گوشی های!!! بسیار مظلوم!!!! آن کمپانی نداشته باشه
موفق باشی دوست من "

لیونا آ در تاریخ : 1393/7/18

سلام دوست عزیز ...تنها تفاوت نسخه دو سیمکارت اکسپریا Z3 نسبت به نسخه تک سیمکارت فقط فقط در تعداد سیمکارت های آن هست و از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری اعم از صفحه نمایش و قدرت پردازنده و جنس ساخت و طراحی هیچگونه تفاوتی ندارند

MOH R در تاریخ : 1393/7/18

کار این مرکز بررسی صفحه نمایش هر گوشی که از هر کمپانی بیرون میاد نیست؟

خب جناب فرزاد عزیز،فقط جواب من رو بده،خدایی همش نگو تحلیل کن تحلیل کن
چی رو تحلیل کنم؟
این که دیسپلی میت خودش میاد میگه آخرین گوشی ای که از سونی بررسی کردیم گوشی اکسپریا زد ه؟
این دیگه تحلیل میخواد؟
دیسپلی میت میگه گوشی زد از لحاظ نمایشگر ضعیف بوده،نکنه انتظار داشته اونموقع مثل الان اکسپریا زد3 و زد 2 بوده باشه؟
این دیسپلی میت با چه رویی میگه بررسی میکنم؟
اگه واقعا ادعای معتبر بودن داره باید همه گوشیهارو بررسی کنه،درضمن بررسی گوشی فقط با چشم معیار دقیقی هست نه با دستگاه و سنسور و وسایل آزمایشگاهی.
...................
در آخر هم اضافه کنم که من فقط به چیزی که ابهام داشته باشم رجوع میکنم،نه به دیسپلی میت که وقتی سوالی ازش میشه که چرا همه گوشیها بررسی نمیشه کلا دست و پاشو گم میکنه و جواب الکی میدن.
خوش باشی.

MOH R در تاریخ : 1393/7/18

برادر من کجایی؟
گوشی زد 3 رکورد باطری هارو شکست،اونوقت میگید انتظار دارید طول عمرشون بهتر بشه؟
اون گوشی هواوی اسند میت 7 که 4100 میلی آمپر ظرفیت باطری داشت نتونست جلوی باطری 3100 میلی آمپری اکسپریا زد3 قد علم کنه.
دیگه از باطری چی میخواین؟

far z در تاریخ : 1393/7/18

داداش
شما مثل همیشه داری مسائل رو باهم مخلوط میکنی

در مورد سرعت نسبی سونی باید گفت که رابط کاربری سونی یه رابط شبه خام هست.
هر چقدر رابط کاربری پربارتر بشه به همون نسبت رابط سنگین تر میشه (من دارم فنی حرف میزنم. فردا نگو امکاناتش به درد نمیخوره. من با به درد خوردن یا نخوردنش کاری ندارم)
این مساله به فرکانس پردازنده هیچ ربطی نداره. رابط سبکتر سرعت بیشتر. رابط سنگینتر سرعت کمتر.
ضمنا تفاوتها به اون اندازه نیست.

شما به جای اینکه با من بحث کنی خودت برو روند گوشی های سونی رو نگاه کن
تو z1 فرکانس 2.1 بود در حالیکه بقیه گوشی های اسنپ 800 رو 2.3 بود.
رو z2 فرکانس 2.3 بود در حالیکه بقیه گوشی های 801 رو 2.5 بود.
رو z3 فرکانس اومد 2.5 شد.
علیرغم اینکه اکثر گوشی های سال 2013 صفحه IPS داشتن، حتی بعضی از چینی ها، اما تو همون سال سونی دو تا گوشی z و z1 رو با tft داد.

من نمیگم چند 100 مگاهرتز گوشی رو زیر و رو میکنه. حرف من اینکه سونی با تاخیری 6 ماهه فرکانس هاشو افزایش داده. اگه بازار گرمی هست سونی هم اینکار رو میکنه اما 6 ماه دیگه.

منبع: قرار دادن اکثر قابلیت های دوربین سری z رو 8 مگا پیکسل. بسته شدن دوربین حتی رو z1.
دو لایه شیشه ای بزرگ جلو و پشت گوشی اجازه نمیده گرما به خوبی دفع بشه. برا همین سونی تو z2 از لوله استفاده کرد که اونم مشکلات خودش رو داشت. احتمالا تو z3 سونی تونسته تو این زمینه بهتر عمل کنه.

اپل به چی داره نظارت میکنه؟ وقتی کمپانی صفحه نمایش نمیسازه داره به چی نظارت میکنه؟ اصلا دانش اینو داره که به صفحه نمایش نظارت کنه؟
اپل پردازنده رو طراحی میکنه و میده بقیه میسازن.
سیستم عاملش رو پیاده میکنه.
و گوشی رو طراحی میکنه.
بقیه کارا هیچ ربطی به اپل نداره. حتی دوربین هم به سفارش ساخته میشه و درش نقش خاصی نداره.

مشکل شما اینه که فکر میکنین سونی یه کمپانی هست که صلاح کار رو خیلی بهتر از بقیه میدونه.
این فکرها رو بریزید بیرون. شرکت ها دارن آخرین زورشون رو میزنن که از بقیه جلو بیفتن.

سونی یه شرکت قدیمی و با سابقه درخشان هست. اما این شرکت هم با محدودیت هایی مواجه هست.

انصافا نسل به نسل گوشی هاش بهتر شدن. نمیشه اینو انکار کرد
------
توصیه میکنم به جای بحث با من یکم تو اینترنت جستجو کن و جایگاه شرکت ها و سطح فعالیت هاشونو باهم مقایسه کن.
برای نمونه این لیست رو نگاه کن
http://www.zoomit.ir/it-news/14517-apple-tops-best-global-brands
------
مطمئنا z3 هم مثل z2 گوشی خوبی هست.
برخی بهبودها تو گوشی به وجود اومده.
ولی الان قیمتش بالاس.
-----
با توجه به اینکه این بحث شاید حوصله عده ای رو سر ببره از شما میخوام که پایان بدیم بهش.
اگه دوس داشتی ادامه بدیم میتونی ایمیلتو اینجا بزاری تا در تماس باشیم.

far z در تاریخ : 1393/7/18

دوست عزیز اینها کل کل نیست.
من واقعا شرم دارم که خودم به یکی این حرف رو بزنم چه برسه کسی این حرف رو به من بزنه.
بچه نیستیم که داداش.
کلی مشغله زندگی داریم.

من یه هدف دارم فقط. همیشه دوس داشتم تو کار آموزش باشم.
کارم هم آموزش دادن هست.
اینجا هم قضیه روشنگریه.
وگرنه من بارها از پیشرفت های سونی تمجید کردم و خودم قلبا گوشیهاشو دوس دارم.

در خلال این بحث ها گاهی مطالب خوبی رو آدم یاد میگیره.
مثلا تو بحث با کاربر عزیز MOH R، من دوباره رفتم به عکسهای آیفون و z3 نگاه کردم و باعث شد بعضی نکات مثبت رو تو صفحه z3 ببینم. که تو نگاه اول بهشون توجه نکرده بودم.
بعدا اومدم کامنت گذاشتم که تو کلیت اون عکس z3 بهتره.

در هر حال.

بنده به نوبه خودم همینجا به این بحثها پایان میدم.

امیدورام طرفداران سونی یکم سعه صدر بیشتری در مقابل برخی انتقادات و برخی حقایق داشته باشن.
من بسیار خوشحالم که یه طرفدار سونی پیدا میشه و میگه که گذاشتن دوربین سونی روی 8 مگ یه ضعف هست ونه نکته مثبت.

از این به بعد در صورت فرصت کمکی بر بیاد انجام میدم.

موفق و پیروز باشید.

milad f در تاریخ : 1393/7/17

سلام به همگی من میخوام این گوشی و بخرم فقط یک مشکل دارم اونم اینکه ۶۴بیتی نیست ایا این مشکل میشه براش ؟

naser g در تاریخ : 1393/7/17

سلام
من تنها انتظاری که از سونی دارم اینه که طول عمر باتریهاش بیشتر بشه
این گوشی ظرفیت باتری بالایی نسبت به رقباش داره

منتظرم کمی ارزون بشه تا بخرمش.

sara q در تاریخ : 1393/7/17

دوستان یه سوال!
اگر دوسیم بودن یه مزیته چرا بعضی از افراد منتظر نسخه تک سیم میمانند؟ (صرفا نه در مورد این گوشی چون من در بخش نظرات خیلی از گوشی های دیگه هم اینو دیدم!)
آیا نسخه دو سیم ضعیفتره یا ...؟
چون برای من اولویت دوسیمکارته بودنه اما اگر کیفیت یا غیره بخواد فدای دو سیمکارته بودن بشه ترجیح میدم همون نسخه تک سیم رو بگیرم. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

علی س در تاریخ : 1393/7/17

"دوست عزیز به هیچ وجه پایین نگه داشتن فرکانس پردازنده های گوشی های سونی به خاطر مشکلات دفع گرما و اینجور چیزها نیست، میتونی منبع این نظر خودت را بگی که سونی کی اعلام کرده که ما چون میخواهیم گرمای گوشی های خودمان را دفع کنیم فرکانس پردازنده را کمتر قرار میدهیم
من از شما سوال می کنم که چرا علیرغم اینکه فرکانس گوشی مثل Z2 و Z3 به اصطلاح کمتر از گالکسی S5 و G3 هست ولی این گوشی ها برنامه های اندرویدی را سریعتر از رقبای سامسونگ و الجی خودشان اجرا می کنند، شما مطمئن باش که دویست مگاهرتز فرکانس کمتر سی پی یو هیچ تاثیری در گرمای گوشی به اینصورت که شما توضیح می دهی نداره و فقط و فقط این افزایش روی کاغذ و نه در عمل!!!!! فرکانس پردازنده ها فقط برای بازار گرمی هست همچنین یادمان نرفته که فلان کمپانی برای تبلیغات و بازار گرمی بیشتر حتی نتایج بنچمارک پرچمدار!!!!! خودش را هم دستکاری می کرد که بعدها همه کارشناسان فهمیدند،
شما میفرمایید اپل خودش صفحه نمایش تولید نمی کنه که رزولوشن آن را خودش تعیین کنه!!!!! واقعا فکر میکنید که چنین است،، نه به هیچ وجه، شاید صفحه نمایش های اپل را الجی و سامسونگ و کمپانی Japan display تولید کنه ولی در مرحله آخر و اصلی با نظارت کامل کمپانی اپل و با نقشه آن صفحه نمایش ها تولید می شود به همین خاطر است که صفحه نمایش های گوشی های آیفون از صفحه نمایش خود کمپانی های سازنده پنل برای اپل بهتر هستند!!!!! شما مطمئن باش قرار دادن صفحه نمایش اولترا اچ دی بر روی اکسپریا Z3 مثل آب خوردن واسه سونی بود و صددرصد با بهینه سازی مصرف باطری در اکسپریا Z4 و نسل جدید فبلت زداولترا شاهد این نوع صفحه نمایش ها بر روی پرچمداران سونی خواهیم بود.... فقط یک نکته را به آن توجه کنیم که لطفا فبلت را با فبلت و گوشی را با گوشی مقایسه کنید چونکه قبلاً در زمان عرضه زداولترا که خیلی قویتر از گالکسی S4 در آن زمان بود طرفداران سامسونگ فرمودند که به هیچ وجه نباید گالکسی S4 را با زداولترا مقایسه کنیم چونکه فبلت با گوشی قابل مقایسه نیست!!!!! "هر چند که اکسپریا Z3 با هر فبلتی در دنیا قابل مقایسه است

msajad m در تاریخ : 1393/7/17

صقحه نمایش z3 بدون شک بهترینه روشنایی 600 نیت و تکنولوژی تریمولوس سونی باعث شده بهترین باشه تو دنیا
دوربین میشه بگید کدوم دوربین در اسمارت فون ها ایزو12000 گرفته دوربین سونی z3 نقطه قوتش ، دوربین z3compact در تست هایی که فون ارنا انجام داده اوله بعدش z3 میدونید هنر سونی چیه که این شاهکارو با 100 میلی امپر کمتر نسبت به z2 انجام داده و این بخاطر صفحه نمایشه این گوشیه که با اینکه 30% نورش بیشتر شده ولی سونی کاری کرده که شارژ دهیش تا2 روز میمونه
در اخر بجای این حرفا ادم خیلی خوبه یکم اول مطالعه کنه
اینم لینک منبع:
http://www.zoomit.ir/articles/mobile/14166-sony-xperia-z3-and-z3-compact-score-a-record-battery-life

علی س در تاریخ : 1393/7/17

واقعا مطمئن هستی که نتایج تست باطری و کیفیت بی نظیر دوربین اکسپریاz3 و حتی اکسپریاz2 را با دقت مطالعه کردی چونکه در بررسی معتبرترین سایت ها باطری اکسپریاz3 از همه پرچمداران دیگر به خصوص آیفون 6 و غیره عملکرد بسیار بهتری داره و همچنین دوربین پرچمداران جدید سونی به خصوص اکسپریاz2 و اکسپریاz3 از جمله با کیفیت ترین دوربین های اسمارتفون ها در کلیه دنیا هستند البته صددرصد با کیفیت ترین هستند ولی سایت های حتی منتقد سونی هم اعتقاد دارند که دوربین پرچمداران سونی جزو بهترین های دنیا هستند
این مثال شما هم جای تعجب فراوان داره که میفرمایی باطری سونی با اینکه 3100 میلی آمپر هست ولی کارایی 3100 میلی آمپر را نداره. .دوست عزیز این آمار و ارقام قدرت باطری اسمارتفون ها همینطوری و از روی حدسیات و یا تعصب !!!!!به گوشی خاص به دست نیامده بلکه عده ای کارشناس و متخصص دور هم جمع شده اند و بعد از بررسی های فراوان، به نتیجه رسیده اند که باطری پرچمداران جدید سونی با فناوری های اختصاصی سونی و بهینه سازی های استادانه بیشترین عمر باطری را در بین همه گوشی های جدید و پرچمداران را داره. ..لطفاً اگه برای گفته های خودتان مدرک داری.، بهتره رو کنی. .در غیر اینصورت بایستی به گفته های کارشناسان رجوع کنی. ..در مورد دوربین های گوشی های سونی هم آنقدر پیشرفت کردند که بالاخره در اکسپریاz3 وz2 به مقام یکی از با کیفیت ترین دوربین گوشی های دنیا دست یافتند

لیونا آ در تاریخ : 1393/7/17

سلام داداش رضا. شما به من لطف داری. ..دوست عزیز همیشه از نظرات جنابعالی نهایت استفاده را میبرم و همه نظرات شما را میخوانم. ..دوست عزیز پیشرفت های بسیار عالی و زیاد کمپانی سونی در اکسپریاz3 وz2 بسیار ستودنی و قابل توجه است و واقعا هم حتی منتقدان این کمپانی هم بایستی به گوشی های جدید آن یعنیz2 و اکسپریاz3 باید احترام بگذارند به خصوص اکسپریاz3 که نهایت استاندارد های یک پرچمدار کامل در آن استفاده شده است. .ضعف های موجود در گوشی های قبلی سونی مثل اکسپریا زد و زدوان برای خود من قابل قبول و قابل پذیرش بود ولی واقعا دور از انصاف است که واسه اکسپریا z2 و z3 ایرادی وارد کرد تنها کمبودی که پرچمدار جدید سونی یعنی اکسپریاz3 داره عدم تبلیغات خوب است که متاسفانه سال ها است که این ضعف بزرگ یعنی کمبود تبلیغات خوب گریبانگیر کمپانی سونی هست که این مورد از ژاپنی ها که از بنیانگذاران تکنولوژی هستند پذیرفتنی نیست. .به جرات میتونم اگه اکسپریاz3 و z2 تبلیغات کمپانی های اپل و سامسونگ را داشتند الان بهترین رقم فروش را داشتند. ..کمپانی سونی بایستی مدل بازاریابی و تبلیغات خودش را خانه تکانی گسترده بدهد چون واقعاً حیف است که کمپانی سونی که همیشه اسم آن در کنار تکنولوژی و فناوری و نوآوری میدرخشد. با تولید گوشی های بسیار عالی مثلz2 و اکسپریاz3 فروشش کمتر باشد. ..به هیچ وجه پرچمداران سونی هیچ کمبودی را نسبت به پرچمداران اپل و غیره ندارند ولی بزرگترین نقطه ضعف آنها در مقابل رقبا عدم بازاریابی خوب و عدم تبلیغات موثر است
دوست عزیز امیدوارم در همه مراحل زندگی موفق باشی و همچنین از دست اندرکاران سایت بزرگ مرجع موبایل ایران هم کمال تشکر را دارم که بستری را فراهم کرده اند تا ما در این جا باهم تبادل نظر بکنیم و از تجارب همدیگر استفاده کنیم

WOLF A در تاریخ : 1393/7/17

سلام
من از همه خواهش میکنم که این بحث ها رو خاتمه بدین و این کل کل ها رو تمومش کنید.
اینجا نوشته در صورتی که تجربه کار با این گوشی رو دارید ، تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید ، ولی ماشا ا... انگار همه دکتر مهندس تشریف دارن و چشم بسته و با استفاده از الهامات غیبی با انواع گوشیها کار میکنن و همچنین میدونن که کدوم شرکت چه سیاستهایی داره و داشته و خواهد داشت.
ببینید دوستان من ، برای نظر دادن راجب یک چیز (حالا هر چیزی که باشه) ، باید در درجه اول از نزدیک اونو دید ، بعد باهاش کار کنی بعد باید نظر داد. اصلا اساس نظر همینه. همه اول یه چیزو میبینن و امتحانش میکنن و بعد نظر میدن. و مطمعن باشید که تمام سایتهایی که نقد و بررسی گوشیها رو انجام میدن ، مسلما دارن با اونا کار میکنن ، ولی نظرات متفاوتشون به سلیقه های متفاوت اونا بستگی داره ، واسه همین همه اونا میگن به نظر ما اینجوریه و اونجوریه نمیگن این گوشی خوبه یا بده ، بلکه میگن به نظر ما.
من نمیدونم چرا 90 درصدتون اصرار دارید به دیگری بفهمونید که بیشتر از بقیه میفهمید و تجربه دارید ؟! مگه میخوان جایزه نوبل به اونی که اطلاعاتش بیشتره بدن؟ جایزه هم بخوان بدن باید به کسی که این تکنولوژی ها رو ساخته بدن نه به ماها که مصرف کننده هستیم. اصلا تو کامنت هرکی نیگا کنی یه جوری میخواد بهت بفهمونه که تو نمیدونی و من میدونم ، بدون اطلاع از سن و کار و رزومه همدیگر.
بهتره این کل کل دیگه تموم بشه ، این خوبه و اون بده و من خوبم تو بدی رو بزارید کنار ، خواهشا فقط نظرات مفید راجب به گوشیها رو بگزارید. از این لیونا یاد بگیرید ، میره چقدر وقت میزاره ، لینک ویدیو میزاره.

با تشکر

far z در تاریخ : 1393/7/17

دوست عزیز
تو جواب نامه قضیه روشنه
کار این مرکز بررسی صفحه نمایش هر گوشی که از هر کمپانی بیرون میاد نیست.
اینها به صورت گلچین چند تا گوشی رو بررسی میکنن تو هر سال.
به اون لینکها نگاه کنید میبینید که تو نزدیک به 3 سال شاید در مجموع 20 تا گوشی و تبلت نشه بررسی اونها.
اعتبار این مرکز بیشتر تو کالیبره کردن و بهینه سازی صفحات نمایشه، ارائه مشاوره و خدماتی از این قبیل برای 100 ها مرکز تولید صفحه نمایش در سراسر دنیا هست.
با توجه به رشد بازار گوشی هوشمند و اهمیت صفحه نمایش، این مرکز چند ساله به صورت کاملا محدود گوشی هایی رو انتخاب و بررسی کرده. و سعی میکنه برند لیدر رو بررسی کنه.
دلیل نمیبینه سونی هر 6 ماه یه گوشی میده بیرون اونو بررسی کنه تا اینکه بدونه IPS شده یا نه.
یا همچنین Htc و ...
این جمله تو جواب علتشو میگه که چرا همه گوشیها رو بررسی نمیکنه:
We are not a review site and don't systematically review all smartphones.
ما یه سایت بررسی کننده نیستیم و به صورت مرتب همه گوشی ها رو تست نمیکنیم.

من با توجه به نامه هایی که زدم و جوابهایی که گرفتم میدونم علت کار اینا چیه.
جوابهاشو هم گذاشتم. شما بخون اونا رو و تحلیل کن ببین به چه علت الان 1 سال و نیم هست که گوشی سونی رو بررسی نکرده.
اگه سوالی یا ابهامی داری میتونی باهاشون مکاتبه کنی.

من کاری ندارم که شما باورت از این مرکز چجوریه. هر طور دوس داری فک کن.
من وظیفه داشتم یکم روشنگری کنم.
وقت هم گذاشتم و باهاشون مکاتبه کردم. و این نکته رو یادآور شدن که سونی تغییر کرده.
انصافا هم احترام کامل دیدم.
و دوس دارم که شاهد بررسی تخصصی باشم. نه بررسی مدل x arena.
----
در مورد اینکه مگه چقدر وقت میبره بررسی، احتمالا شما تو آزمایشگاههای فیزیک نبودی و نمیدونی که یه بررسی جامع و ارائه گزارش اون و نوشتن تحلیل جامع و تخصصی براش کار بسیار زمان بری هست. و ممکنه چندین روز طول بکشه.
بله بررسی x arena ها که یه دستگاه ساده با یه برنامه قدیمی تو کامپیوتر دارن تو چند ساعت تکمیل میشه.
----
ضمنا در مورد سامسونگ اینو بگم که گوشیهاش دارای حالت رنگ متفاوت هستند که کاربر میتونه انتخاب کنه. میتونه vivid بودن تصویر رو کم کنه. رنگها کاملا ملایم میشن در این صورت.

MOH R در تاریخ : 1393/7/17

دوباره سلام
شما ادعاتون اینه که با وجود اینکه باطری های سونی بالای 3000 میلی آمپر اند ولی شارژ دهی کافی رو نداره؟
بنابر چه مدرکی این حرف رو میزنید؟
دربین 4 پرچمدار 2014 از لحاظ باطری اکسپریا Z2 رکورد همه رو شکست،شما میگی شارژدهی شون کمه؟

اکسپریا Z3 و Z3 COMPACT رکورد شارژ دهی رو در میان اسمارتفون ها شکستند و حتی مقتدرانه هواوی اسند میت 7 رو باطری 4100 رو کنار زدند،تعجب میکنم از حرفتون.
داداش من مرجع موبایل ایران رو به جرئت میتونم محفل حرفه ای ترین دارندگان گوشی خطاب کنم.
کسایی که میان اینجا یا برای راهنمایی خرید میان یا اگه حرفه ا باشن تجربه کار با گوشی های چند کمپانی مطرح رو دارند.
بنابر این من ازتون خواهش میکنم بدون دلیل و مدرک حرف نزنید.
پیشنهاد میکنم به لینک های زیر که خوشبختانه از سایتی ایرانی هستند هم مراجعه کنید.

http://www.zoomit.ir/articles/mobile/13976-xperia-z3-compact-battery-life

http://www.zoomit.ir/articles/mobile/14166-sony-xperia-z3-and-z3-compact-score-a-record-battery-life
خوش باشی......./

MOH R در تاریخ : 1393/7/17

سلام داش سعید
والا این جوی که مدت تقریبا زیادیه علیه سونی راه انداخته شده و بیشتر هم سر همین دوربینه رو من بارها خودم با چشمم دیدم که فقط در حد یه حرفه.
خدمتتون عرض کنم که لنز گوشی های سامسونگ و اپل که همه از برتری اونها حرف میزنند توسط خود سونی ساخته میشه.
کمپانی سامسونگ که لنز ساخت خودش به اسم ایزوسل رو S5 گذاشت، دوباره از سونی برای نوت4 لنز خرید و این نشان از برتری لنز های سونی است.
علت اینکه به نظر بعضی ها دوربین سونی ضعیف اند اینه که
اولا برنامه دوربین سونی،تنظیمات رو روی 8 مگاپیکسل تنظیم کرده و وقتی رو 20 مگاپیکسل تنظیم بشه باید بنابر موقعیتی که میخواین عکس بگیرید تنظیمات EV و ISO رو خودتون تنظیم کنید.که از حق نگذریم واسه آدم های مبتدی و کسانی که تازه گوشی سونی خریدند کمی سخته تنظیمش کنند و اتفاقا به نظرم اولین عیب سونی تو برنامه دوربین همینه.

دوما یه چیزی رو شما مد نظر داشته باشید، پیکسل چندان ربطی به کیفیت نداره.در واقع مگاپیکسل بیشتر برای ثبت جزئیات بیشتره،یعنی وقتی تو عکس رو یه نقطه خاص زوم کنید دیر تر پیکسل ها یا همون مربع های ریز نمایان میشه و هر چی مگاپیکسل بالا تر باشه قاعدتا میتونید بیشتر زوم کنید و عکس دیر تر به مربع های پیکسل اش نزدیک میشه.
اما بحث کیفیت یه چیز جداست،تو بحث کیفیت عوامل زیادی میتونه تاثیر داشته باشه مثل اندازه لنز دوربین،موقعیت زمانی،روشن بودن فلاش یا خاموش بودنش،زمان شاتر،فاصله کانونی و ....

قضاوت برای مشخص کردن برتری یک دوربین از روی دو تا عکس که با فاصله زمانی از هم گرفته شده اند بیشتر یک سفسطه است تا یک قضاوت و همچین قضاوتی عادلانه نیست.

در آخر هم میگم که شاید برنامه دوربین های سونی کمی ضعیف باشه اما این نشان از ضعف لنز نیست.در ضمن سونی نسل به نسل اونهارو بهتره کرده،تو نظرات قبلی نمونه های 8 مگاپیکسلی دوربین زد3 رو قرار دادم و اگه مشاهده کنید میبینید که لنز های سونی از زد2 به بعد با نویز تصویر خداحافظی کردند
اگر هم بخوایم انتقادی به سونی در زمینه دوربین کنیم باید بگیم که گذاشتن حالت پیشفرض روی 8 مگاپیکسل اشتباه بوده چون وقتی یکی میاد مقایسه کنه اشتباها فکر میکنه که الان لنز روی 20 مگاپیکسل هست و کیفیت رو در زوم کردن میبینه نه در طبیعی بودن رنگ ها
خوش باشی.

حسام د در تاریخ : 1393/7/17

سلام
داخل این سایت برای فروش کذاشته شده با قیمت 1770000 تومان
http://sonyeshop.ir/

hamed a در تاریخ : 1393/7/17

سلام
بوت لودر چیه و به چه درد میخوره؟
یعنی ما چرا بایدبا گوشیمون اییکارو بکنیم؟
هرچی جاهای دیگه خوندم متوجه نشدم
اگه کسی بلده لطفا قشنگ توضیح بده
مرسی

MOH R در تاریخ : 1393/7/17

سلام داداش رضا
خواهش میکنم،هر کاری که از دستمون بر بیاد انجام میدیم و هر جور اطلاعات مفید باشه اینجا هم به اشتراک میذاریم.
البته ما کوچیک همه دوستان هستیم و یه کاربر بیش نیستیم و زحمت های اصلی رو مدیریت محترم سایت و اساتید عزیزی مثل آقا مهدی و آقا فرزاد و همچنین استاد هممون آقا Adrian گل که مدت زیادیه تو این پیج ها ندیدیمشون میکشند.
خوش باشی داداش.

رضا_ ب در تاریخ : 1393/7/16

داداش کاملا باهات موافقم چون خودم تجربه کرده ام برای هرموقعیت باید تنظیمات دوربین رابلد باشی درتاریکی یک تنظیم خاصی داره درروشنایی یک تنظیم خاص دیگه ،واقعا باید یکم حرفه ای باشی وگرنه ازعکسهای سونی نمیتونی نتیجه بگیری ،حتی درحالت خودکارفوق العاده هم نمیشه نتیجه خوبی گرفت ولی ازوقتی که تنظیماتشو یادگرفته ام همین زدوان من چنان عکسهای زیبایی ثبت کرده که اصلافرقش با دوربینهای حرفه ای دوسه میلیون تومنی فرقی دیده نمیشه،حتی خیلی وقت ها احساس میکنم ازاونا هم بهتره درضمن قابل توجه همه دوستان ،دوربینهای حرفه ای فیلمبرداری نمیتونن عکسهای زیبا بگیرم وبرعکسش هم همینطوره یعنی دوربینهای عکاسی نمیتونن بهترفیلمبرداری کنن ولی سونی زدوان وزد 2 وبدون شک زد سه هم درفیلمبرداری وعکاسی به صورت حرفه ای انجام میدندواقعا فیلمهاش هیچ لرزشی ندارن کیفیت واقعی رامیتونین تجربه کنین،
هرکس تنظیمات سونی زدوان وزد2را اگه میخواد بدونه من براشون کامل میفرستم،با ایمیل زیر درخدمتم
Rezabahari6778@gmail.com
داداش بازهم منتظر تجربیات شماهستیم که واقعیت را بدون تعصب تجزیه میکنیدواطلاعات هموطنان عزیز را کاملترمیکنید،ازسایت mobile.ir هم ممنونم که هم به روزترین سایت هست وهم درپیداکردن دوستانی مثل شما ویافتن حقیقت وواقعیت های اسمارت فونهای پیشرفته به همدیگه کمک میکنیم وتجزیه وتحلیلش میکنیم واطلاعات زیادی بدست میاریم

سعید ن در تاریخ : 1393/7/16

ببین داداش باتری و دوربین و ... به اعداد و ارقام نیست، به کیفیته.
مثلا اپل دوربین 8 میزنه از خیلی دوربین های 13 بازار بهتره.
یا مثلا صفحه نمایش samsung galaxy core با اینکه صفحه ش 480p ولی بازم صفحه نمایش خیلی عالی ای داره.
سونی با اینکه یکی از غول های دوربین های دیجیتاله ولی اسمارت فون هاش به اندازه پیکسلشون کیفیت ندارن و این از کمپانی ای مثل سونی بعیده. باتریش با اینکه 3100mAh ولی به اون اندازه شارژ دهی نداره.
سونی فعلا داره رو عدد و رقم کار میکنه. سامسونگ هم تقریبا همینطور. ولی سونی با زدن z3 و زیاد نکردن عدد و رقم فکر کنم قصد داره استراتژیش رو عوض کنه و میخواد بیشتر رو کیفیت کار کنه. نه عدد و رقم.
اینکه شما میگی بهترین باتری بازار رو داره توی تست ها و بنچ مارکها از بعضی گوشی ها کم اورده.
اما با این حرفت که گفتی نمیشه دوتا کمپانی رو باهم مقایسه کرد موافقم.

MOH R در تاریخ : 1393/7/16

داش فرزاد سلام
خوبی داش؟
................
باشه من طرفداری از سونی رو الان کنار گذاشتم.
وقتی وبسایتی ادعای معتبر بودن میکنه و روی معتبر بودنش تاکید داره،دیگه چه وبسایتیه که اینقدر از اخبار و مسائل بی خبره که نمیدونه سونی بعد از اکسپریا زد1 به پنل های IPS رو آورده و کلی کیفیت صفحه نمایشش رو ارتقا داد؟
این چه وبسایتیه که حتی نمیدونه سونی بعد از زد وان بیشتر گوشی ها اش رو از جمله چند تا گوشی میانرده اش رو IPS کرده و اینقدر بی خبره که شما باید بهشون اطلاع رسانی کنید؟
...............
1.این سایت گفته این کار من نیست که تمام گوشیها رو بررسی کنم و ممکنه سالی یه گوشی رو بررسی کنه
درسته؟
اولا خدمت اون سایت باید عرض کرد مگه بررسی صفحه نمایش چقدر طول میکشه که دوسال یه گوشی رو بررسی میکنند؟
سایت های زیادی برای نشان دادان مقاوم ترین گوشی اقدام به انجام تست های زیادی مثل تست چکش،تست سقوط،تست مقاومت در برابر دمای زیر صفر،تست مقاومت در برابر فشار رو رو گوشیها انجام میدن و براشون مهم نیست که گوشی چه بلایی سرش میاد.حالا دیسپلی میت مثلا چی میشه اگه همه پرچمدار ها رو مقایسه کنه؟مگه دیسپلی میت صفحه نمایش ها رو اول میشکونه بعد بررسی میکنه؟
در ضمن مگه S5 و Z2 و G3 و ONE M8 در یک رده قرار ندارند؟

2.مورد دوم هم حق با شماست ولی دلیل نمیشه که گوشی ای رو مقایسه نکنند.

3.از وقتی که سایت GSM Arena اون مقایسه مفتضحانه که زد2 سونی رو بعد از برند چینی اپو قرار داد من به چشم خودم هم کمتر از 49 درصد اعتماد میکنم،چه برسه به همچین سایت هایی.از اون موقع هم همیشه به دوستام توصیه میکنم حتی 1 درصد هم به مقایسه سایتها حتی اگر برند مورد علاقه اشون برتر بود اعتماد نکنند.
..............
آره داش فرزاد،چشم منطق بین،
قسم میخورم اگه صفحه نمایشگر سونی از اپل بهتر نبود هیچوقت جر و بحث الکی با کسی راه نمینداختم
من به اسم گوشی کار ندارم داش فرزاد،
یکی مثل من Z2 داره و میخواد رنگ های طبیعی تری داشته باشه و نه اغراق شده و نه رنگ های سرد و بی روح.یکیS5 و دوست داره گوشیش رنگ ها رو پر رنگ تر نشون بده و وقتی صفحه نمایش گوشی سونی رو میبینه فکر میکنه رنگ هاش سرد و بی روح هستند در حالیکه واقعی هستند.
باز هم تاکید میکنم اگه صفحه نمایش گوشی های Z2 و Z3 رنگ ها رو طبیعی نشون نمیدادند هیچ وقت از رو تعصب نمیومدم نظر بدم و چیزی غیر از حقیقت نمیگفتم.
...................../
خوش باشی داداش

sara q در تاریخ : 1393/7/16

دوستان یه خبر خوب!
28 مهر گوشی z3 به صورت رسمی وارد بازار میشه با گارانتی جدید تخصصی سونی سوشیانت.

far z در تاریخ : 1393/7/16

برادر
من واقعا خسته شدم.
شما بدون اینکه اصلا کامنت من رو کاملا تجزیه و تحلیل کنی نظر میزاری.
یکی میگفت تو بحث ها اکثر ماها بدون اینکه به حرفهای طرف مقابل فکر کنیم، تو دلمون به حرفهایی که میخواییم بهش بزنیم فکر میکنیم.

شما لطف کن کامنتهای منو دوباره بخون و اونجا وقتی اسم اکسپریا z رو آوردم بدون به چه دلیل آوردم. و تا اسم این گوشی رو میبینی به ذهنت خطور نکنه که میخوام اکسپریا z رو مثلا با آیفون6 مقایسه کنم.

اون مواردی که شمردی که سامسونگ تو چند موردشون بالاتر از رقبا هست.
ضمنا اگه یه اصطلاح رو به کار میبری باید بدونی تعریفش چیه و مصداقش چیه و دلایلی که پشت این نظر هست کدوما هستن.

تعریف رنگ های اشباع چیه؟
شما به چه تصاویری میگی تصاویر واقعی؟
و دلیل شما برا اینکه تصاویر amoled رو غیرواقعی میدونی چیه؟ یا معیار تصاویر واقعی کدوما هستند که amoled نمیتونه تو اون معیارها جای بگیره.

من اینا رو نمیدونم. شما توضیح بده به ما.

far z در تاریخ : 1393/7/16

داداش من
واضح توضیح دادم. نمیدونم چرا باید دوباره تکرار کنم.
رزولوشن صفحه نمایش افزایش پیدا میکنه. دیر و زود داره. سونی 6 ماه دیگه QHD نده یه سال دیگه مطمئن باش میده. فایده هم نداشته باشه اما مجبور هست.
ارتقا سخت افزار هم صرفا به خاطر قدرت بیشتر نیست. به خاطر بهینه کردن مصرف انرژی هست.

ارتقا گوشی اگه تو عهده شرکت باشه انجام میده. مخصوصا تو این بازار رقابتی که شرکتها آخرین زورشون رو میزنن تا برتری داشته باشن نسبت به رقبا.

خاصیت ضدآب درسته اختراع سونی نیست ولی سونی خوب کار کرده در این مورد.

دوربین هم که گفتم سونی از قدیمیهای این صنعت هست. توان زیادی تو این زمینه داره و میتونه دوربین های قدرتمندی (به لحاظ خصوصیات و سخت افزار دوربین) رو محصولاتش قرار بده.

سونی اخیرا رو بهبود مصرف انرژی هم کار کرده و از نکات بسیار مثبت در گوشی های جدیدش هست.

طراحی سونی رو هم من همیشه علاقه داشتم بهش.

والا من دارم همه جانبه صحبت میکنم. نمیدونم چرا شما سعی میکنی دوباره یه مطلب رو تکرار کنم.

نه سونی نه سامسونگ نه اپل و ... هیچ کدوم کامله کامل نیستن. هر کدوم مزیتها و معایب خودشون دارن.

مشکل شما اینکه اصلا نمیخواین مطلبی در نقد سونی گفته بشه.

یه سری مسائل هم مطرح میکنید مثل سرعت بیشتر و ... که اصلا ربطی به رشد سخت افزار نداره.
سونی به خاطر برخی مشکلات در دفع گرمای تولید شده پردازنده مجبور میشد فرکانس پردازنده رو کمتر بزاره. 6 ماه دیگه بهترش میکنه و فرکانس پردازندش رو افزایش میده.
من یه سری مسائل رو مطرح میکنم، شما وارد یه مقوله های دیگه میشین.

در مورد اپل باید بگم که شرکتی که صفحه نمایش نمیسازه اصولا نمیتونه کلاس صفحه نمایش رو مشخص کنه و به بازار خط بده. اپل که تا دیروز میگفت نمایشگر نباید بیش از 300 ppi باشه.
کلا بازار نمایشگرها چه تو موبایل باشه و چه تو تلویزیون، بخش بزرگیش دست دو شرکت سامسونگ و ال جی هست. اینها هستند که خط میدن به بازار نه اپل.
-------
من برخلاف شما همه جانبه صحبت میکنم:
من بعد از خرید نوت3 اومدم تو صفحه نوت3 گفتم که حاشیه های این گوشی خیلی آسیب پذیره و سامسونگ رو به باد انتقاد گرفتم که تو یه گوشی پرچم دار 2013 فرق قایل نمیشه بین این و یه گوشی 200 هزار تومنیش.
یا مثلا همیشه گفتم برا کلاس فبلت ها باید سامسونگ از اسپیکر استریو استفاده کنه.

جایی که شرکتها کم کاری میکنن رو آدم باید اعتراف کنه بهش.

msajad m در تاریخ : 1393/7/16

نمیدونم کی می خواد این دعوا تموم شه هر گوشی ضعفا و نقاط مثبت خودشو داره
اینکه هی بگیم سامسونگ بهتره یا سونی اصلا نمیشه گفت
سامسونگ مشتری های خودشو داره سونی هم همینطور
صفحه نمایش یک چیز سلیقه ای هستش یکی دنبال اینه رنگارو اشباع ببینه یکی دنبال طبیعی تر بودنه
هم سامسونگ خوبه هم سونی هیچوقت نمیشه دو گوشی از دو شرکت مختلف رو باهم مقایسه کرد
کساییم که سامسونگی یا طرفدار هر برند دیگه ای هستن اینجا مال بکس سونی هستش
من از تمام دوستام خواهش میکنم که تجربه خودشون از این گوشی و خصوصیاتی که از این پرچمدار جدید سونی رو بگن
من خودم ویژگی های بارز این پرچمدارو میگم:
1.ضخامت کمتر (mm7.3)و انحنا در اطراف گوشی که باعث افزایش ارگونومی این گوشی میگردد
2.ضد ابتر با گرفتن ip67/68
3.گرفتن ایزو12000که باعث می گردد که عکسا در نور کم نویز کمتری داشته باشن
4.مهمترین ویژگی Z3 به نظر من باتری فوق العاده که در بین همه پرچمدارا حال حاظر با نگه داشتن شارژ به مدت دو روز در رنبه اول قرار دارد
5.کسایی که دنبال دو سیم کارته بودن هستن این گوشی نسخه دو سیم کارته نیز دارد
6.پردارندهsnap801 با فرکانس2.5 و رم سه گیگ که کافیه برای یک گوشی
در اخر یک خبرم بدم که سونی گوشی جدید Z3X میخوادبده با ویژگی های باور نکردنی که واقعا اگه خبر درست باشه بزرگترین گوشی ساخته شده در جهان می گردد

رضا_ ب در تاریخ : 1393/7/15

واقعا گل گفتی داداش ،من هروقت آیفون را با سونی مقایسه میکنم آیفون همیشه شکست میخوره وسونی پیروزوموفق هست وقتی این واقعیت را به بقیه میگم به تمام مقدسات قسم ازروی دلسوزی میگم تا پولشون رابرای خرید آیفون هدر ندند ... الان یه سربرو نظرات منو درآیفون6پلاس نگاه کن ببین واقعیت راگفته ام یانه!!!!؟؟؟البته اونایی که بهم لایک +میدند خیلی بیشترازاونایی هستند که -منفی میدند،این نشان ازآگاهی مردم هست امیدوارم به زودی همه به واقعیت سونی مخصوصا محصول جدیدش یعنی زد3 پی ببرند که تبلیغ سونی درحرف نیست بلکه درعمل هست هرکس یک بارامتحانش میکنه شیفته اش میشه وبه هیچ وجه دیگه سراغ آیفون نمیره ،حالا روی سخنم با زدسه هست،من نمیگم سونی خیلی بی نقص هست ولی به جرات میتونم بگم آیفون راشکست میده وازش میزنه جلو،بااین همه قدرتش وجنس قاب وهمه وهمه ،بازهم قیمتش یک سوم ایفون هست ،بنظرمن این یعنی خدمت واقعی یعنی درنٍظرگرفتن مشتریهاش،... کاش سونی عم تبلیغات میذاشت تا یکم خودشو نشون بده همش فکرمیکنه که تبلیغ راباید عملکردگوشیهاش براش میکنه ،فکرمیکنه که همه میان گوشیشو تست میکنن بعدش میفهمند که سونی قدرتش چیه،اما اینطورنیست برندهای رقیب آنقدرتبلیغ میکنند که دیگه جایی برای تست گوشی سونی باقی نمیذارن.
امیدوارم همه ازنظرات خوبت استفاده بکنند ومنم ازت تشکرمیکنم بخاطراطلاعاتت، وهمچنین ازسایت بسیارزیبای mobile.ir,تشکروقدردانی میکنم واجرشون راازخداخواستارم،اجرکم عندالله

رضا_ ب در تاریخ : 1393/7/15

سلام خوبی داداش ،اگه این عکسهامال زدسه بودکه خیلی قشنگ وطبیعی هست ازاینکه اینهمه زحمت میکشی واطلاعات به دردبخوردراختیارمامیگذاری خیلی ممنونم،واقعا زدسه پیشرفت چشمگیری نسبت به زد2داشته است،هرچند زد2گوشی خیلی کاملی هست وهنوزهم خیلی حرفها واسه گفتن داره،بااین همه بازهم سونی قدرتشوهم دردوربین وهم درپردازنده وهم درباتری وهم درخیلی چیزهای دیگه به نمایش گذاشت ومثل گلی نوشکفته شکوفایی دیگری کردوعصرتکنولوژی رابه زیبایی هایش متحیر ساخت،قدرت زدآب سونی بارهاست که گفته میشه ولی هرچقدرهم بگند بازهم کم گفته اند چراکه هربرندی که خواسته گوشی زدآب بزنه زود شکست خورده ،ضدآب بودن تنها پوشش نیست بلکه یک طراحی منحصربه فردهست که درداخل این فضای کاملا بسته بااون پردازنده قدرتمندکه درعرض دوسه دقیقه میشه داغ کردآیا راهی وجود داره که این پردازنده را خنک نگه داشت ازکدام فن ویا تهویه این پردازنده خنک میشه آنهم بااونهمه نازکی وزیبایی،همه دوستان را بدون تعصب دعوت به یک دقیقه تفکرمیکنم که آیا میشه اسمارتفون قدرتمندی رابا پردازنده 2.5گیگ چهارهسته ای وسه گیگ رم وبااونهمه نازکی وزیبایی ضدآب کردوتک تک اجزاشو به قدرتمندترین قطعات مجهزکرد،دوستان توجه کنید اسنپدراگونش 805درسته قدرتمنده ولی برای اندرویدامروزی اصلا نیازنیست کیواچدی درسته تعداد پیکسلش واقعا قابل باورکردنی نیست ولی امروزذکضشة نیازنیست اگرفردانیازباشه سونی مجهز به این قطعات میشه،من هربرنامه ای که دلتون بخواد به راحتی میتونم به زدسه نصب کنم وبه روان ترین شکل ممکن براتون کارکنه آنهم بااونهمه قدرت واستحکام وضدآب وضدگردوغباربودن دراوج پیشرفت خودش هست وپاسخگوی هرنیازی میتونه باشه،صفحه نمایش آی پی اس تریمیلینوس باکیفیت دهنده ایکسریالیتی ، میتونه کیفقت را برای هرکسی به ارمغان بیاره اگرهرکس باواژه ی کیفیت بیگانه هستتاف بهتره یک گوشی زد3بگیره وکیفیت راتجریه کنه،امیدوارم موفق باشید.
ازسایت قدرتمندوزیبای mobile.ir بخاطرزحمت های بی دریغش نهایت تشکررا دارم،وباتشکراز دوست عزیز MOH R وهمه خوانندگان عرضیات بنده.

وحید ا در تاریخ : 1393/7/15

خبر بد :

http://www.xperiablog.net/2014/10/02/sony-confirms-xperia-z3-camera-functionality-affected-by-unlocking-bootloader/

far z در تاریخ : 1393/7/15

برادر گل
شماها چرا اصلا تحلیل نمیکنی مسائل رو؟

یک بار این طرفداری از سونی رو بزارین کنار و با نگاه آزادانه نظرات رو بخونین.

1-این سایت گفته من کارم این نیست که همه گوشیها رو بررسی کنم: یعنی ممکنه تو دو سال 1 گوشی از یه شرکت رو بررسی کنه. gsm arena و x arena و ... هر پرچم دار و حتی میان رده از هر شرکتی بیرون میاد رو بررسی میکنه. سایت های داخلی خودمون هم این کار رو میکنن.

2- بررسی این سایت اکثرا محدود هست به برندهای لیدر: فروش بیشتر نمیگه حتما یه محصول بهتر از اون یکی که کمتر فروخته هست. ولی باعث میشه اونی که کمتر تو بازار هست برند لیدر به حساب نیاد...

3- بررسی های این سایت کاملا متفاوت از بررسی های x arena ها هست. شما یه بار برو کامل بررسی یه گوشی رو تو این سایت بخون و کارها و آزمایشهایی که روش انجام شده رو مطالعه کن و اون رو مقایسه کن با x arena.
----
برا مقایسه صفحه نمایش دو تا چشم منطق بین لازمه!
شما یه جامعه آماری درست کن. 100 نفر. بیشتر نه. که همشون طرفدار یه برند نیستن.
عکسهای مختلف رو چند گوشی رو بهشون نشون بده و بگو کدوم بهتره. 100 تا نظر مختلف میاد بیرون برادر. اینو یقین داشته باش.
حالا ما از کجا باید تشخیص بدیم کدوم چشما منطق بین هستند؟
اصلا این معیار منطق تو چشم چی هستش؟ چه پارامترهایی رو این چشمها باید بسنجن؟

اینو از من قبول کن. اگه عکسهای مختلف رو تو دو تا گوشی متفاوت بهت نشون بدن طوری که فقط صفحه نمایشش مشخص باشه و اسم گوشی رو نبینی، مطمئن باش نظراتت فرق میکنه نسبت به وقتی که اسم گوشی رو میبینی و بعد نظر میدی.
یه چیز کاملا رواشناسیه. همیشه دوس داریم اون چیزی که ما خوشمون میاد بهتر باشه. این باعث میشه تو تصمیم گیریهامون تاثیر بزاره. به خصوص وقتی که فاصله دو محصول از هم کم باشه.
---
فعلا که شما طرفدارای سونی این کار رو نکردین.
بنده به display mate نامه نگاری کردم و بهشون گفتم این سونی، سونی قبلی نیست و به یه چشم دیگه باید بهش نگاه کنی.
شما طرفدارای سونی به جای اینکه با من بحث کنید این کار رو میکردید.

ببینید رییس یه مرکز بزرگ چقدر محترمانه اولا به نامه من جواب داد، ثانیا پیشنهادها و نکاتی که تو نامه بهشون گفتم رو در نظر گرفت و قول بررسی داد

اونوقت یه عده اونو به پول گرفتن محکوم میکنن. اسم هممون هم بچه مسلمونه!

یه ذره دیگه جلو برم وارد بحث های فلسفی میشم

تا همینجا بسه.

موفق باشی.

far z در تاریخ : 1393/7/14

برادر من، هیچ وقت این سایت نمیگه صفحه فلان گوشی بهترین تو دنیاس.
دقیقا اولش میگه بهترین صفحه نمایشی که ما تا حالا تست کردیم.
متاسفانه برخی اخبار و نظرات اصلا این حرف رو در نظر نمیگیرن و شروع میکنن به گفتن اینکه دیسپلی میت گفته بهترین تو دنیا هست.
دیسپلی میت هم چیزی رو اعتراف نکرده. شما به بخش بررسی موبایلهای این سایت برید میبینید که گوشی ها و تبلت هایی که تست کرده اسمشون هست.
http://www.displaymate.com/mobile.html
خیلیها اصلا بررسی دیسپلی میت رو هم نمیخونن و نمیدونن اصلا تو این بررسی چی هست. فقط یه تیتر درشت که گفته بهترینه رو برمیدارن و میان مطلب مینویسن. این دیگه تقصیر دیسپلی میت نیست.

بعدش این سایت خودش میگه من کارم این نیس که هر صفحه نمایشی بیاد رو بررسی کنم. فقط به صورت محدود بعضی از صفحات نمایش برندهای قدرتمند رو بررسی میکنم.
علت اینکه گوشی های سامسونگ رو تعداد بیشتری بررسی کرده اینکه سامسونگ تنها برندی هست که از صفحات amoled استفاده میکنه (البته نوکیا هم استفاده میکنه ولی خب جایگاه نوکیا خیلی ضعیف شده).

سونی برند شایسته ای هست و صفحات نمایشش خیلی بهتر شده اما با توجه به اینکه سهم پایینی در فروش گوشی ها داره تو نظام اقتصادی و صنعتی کل دنیا به اندازه اپل و سامسونگ و حتی ال جی و htc در مورد گوشی ها بهش توجه نمیشه. و به قول شما تبلیغات خوبی هم نمیتونه داشته باشه که یکی از عواملش مشکلات مالی این شرکت هست.

علاوه بر اون سونی خودش باعث شده سابقه ذهنی بدی در موردش به وجود بیاد. علیرغم اینکه تو صنعت تولید نمایشگرها از قدیمی ها بوده اما تو اکسپریا z و حتی z1 در حد نام خودش ظاهر نشد.
این سایت هم اومد اونو با lcd های هم دوره خودش مقایسه کرد و دید که خیلی فاصله داره. برا همین اینا دیگه به سمت سونی نرفتن.
http://www.displaymate.com/Smartphone_ShootOut_3.htm
برا سونی ایراد داشت که صفحه نمایش هواوی هم رده خودش ازش بهتر باشه.

ضمنا اکسپریا z گوشی سال 2012 نیست و تو ژانویه 2013 معرفی شده.
------

ظاهرا که نامه نگاریهای بنده جواب داده و میتونیم تو آینده بررسی گوشی پرچم دار سونی رو تو این سایت ببینیم.

سجاد ح در تاریخ : 1393/7/14

داداش، کیفیت صفحه نمایش z1 نصف z1 compact هست. z1 compact نصف نصف نصف ... z3 !! حالا تو این وسط z رو داری مقایسه میکنی؟ کیفیت صفحه نمایش همه اسمارت واچ ها پایینه. چون در ابتدای طراحی هستند و کسی ازشون انتظاری نداره.
همه این ها به کنار، واقعا خیلی از این معیار ها که تعریف میشه برای سنجش اصن به چشم آدم نمیان که بخوان اصن مقایسه بشن! واسه صفحه نمایش چندتا معیار هست ، کمترین نور، بیشترین نور، کنتراست ریشیو ، کنترست ریشیو زیر آفتاب و زاویه دید... که همه پرچم دارها تقریبا در یک سطح هستند به جز سامسونگ که رنگ های اشباع شده و نسبت های غیر واقعی تو سوپرامولد میده.
یعنی همه این گوشی ها رو بگیری دستت یه تجربه رو احساس میکنی... حالا این وسط دنبال چی باشیم هم مهمه.

MOH R در تاریخ : 1393/7/14

سلام داش فرزاد گل
این سایتی که ادعای معتبر بودنش گوش آدم و عالم رو کر کرده به شما نگفت کیفیت یک صفحه نمایش گوشی موبایل چه ربطی به فروشش تو بازار های جهانی داره؟
اصلا حرف شما و دیسپلی میت درست،فروش سونی تو بخش موبایل ناچیزه،باشه قبول
ولی مگه سونی مثل برند های گمنام چینیه که دیسپلی میت از کنار یک عمر تجربه ی سونی در زمینه صوت و تصویر عبور میکنه؟

یه سوال دیگه
این بررسی ای که دیسپلی میت رو گوشی زد انجام داده اینقدر نا امید کننده بوده و ضعیف بوده که دیگه سمت بررسی پنل های سونی نروند؟
اگه اینطور بوده پس سایت های مختلف دنیا با چه روئی صفحه نمایش گوشی های زد و اس4 رو اونموقع مقایسه کردند؟
نکنه مقایسه ای که دیسپلی میت انجام میده با تمام مقایسه های دنیا فرق داره؟
یا شاید انجام این مقایسه و بررسی کردن صفحه نمایش سونی هزینه هنگفت مالی ای رو دستشون میذاره؟
....
ولی داش من همین نکته رو بدون که برای مقایسه صفحه نمایش گوشی دو تا چشم منطق بین لازمه که متاسفانه خیلی ها از داشتنش محروم اند...
چاکر داش فرزاد گل هم هستیم
خوش باشی داداش.

far z در تاریخ : 1393/7/14

تو نامه دومی که به دیسپلی میت دادم ازشون خواستم که ذهنیت های قبلی راجع به سونی رو کنار بزارن و گوشیهاشونو بررسی کنن.
البته اونا هم تقصیر ندارن. اولا سایت بررسی گوشی نیستن و دوما عملکرد اکسپریا z طوری بد بوده که اینا رو از سونی نا امید کرده. تازه که من بهشون نامه دادم و نوشتم این سونی دیگه اون سونی قبلی نیست و خیلی بهتر شده، رفتن نگاه کردن و دیدن که سونی از IPS استفاده کرده

تو جوابی که امروز بهم داد، اینجور گفت که تو دور بعدی بررسی صفحه نمایش گوشی ها، گوشی های سونی , htc هم بررسی خواهند شد.
متن کامل جوابش رو میزارم:
The latest Sony Smartphones appear to have IPS displays. Next time we do a Smartphone roundup we'll include the latest Sony and HTC Smartphones.

Thanks again for your feedback, comments, and suggestions.

Raymond Soneira
DisplayMate Technologies Corporation
Tel: 603-672-8500Â Web: http://www.displaymate.com

این خبر خوب رو میتونم بدم که این مکاتبات ظاهرا جواب داده و در آینده میتونیم شاهد بررسی کامل پرچم دار سونی باشیم.

نکته خیلی مهم این بود که این مرکز با وجود اینکه شناختی از من نداشت اما اهمیت داد و قول این بررسی رو داد.

البته نحوه نامه ای که بهش نوشتم تاثیر زیادی تو این موضوع داشت.

خودم بی صبرانه منتظر این بررسی هستم.

سونی برند شایسته ای هست. مخصوصا تو z2 نشانه های بلوغ رو دیدیم تو این گوشی. امیدوارم هر روز پیشرفت کنه و جایگاه خوبی تو بازار داشته باشه.

علی س در تاریخ : 1393/7/14

فرزاد عزیز اگه طبق فرمایش شما سونی همیشه شش ماه از کمپانی های دیگر عقب هست!!! برای مثال که فرمودید پردازنده استفاده شده در اکسپریا Z3 و نوت4 خیلی فرق داره، پس باید قبول کنیم که کمپانی های دیگر نه شش ماه بلکه سالها است از سونی عقب افتاده اند برای مثال سامسونگ با افتخار تمام امسال گوشی زداب زد!!! البته اگه اون گوشی زداب قبلی سامسونگ را حساب نکنیم که معلوم نشد کی تولید شد و کی رده خارج شد یا مثال های زیادی هست در این مورد مثل عدد مگاپیکسل دوربین سونی که اگه این اعداد را حساب کنیم باید بگوییم که کمپانی های دیگر در برابر سونی به خواب رفته اند در حالی که چنین نیست برای مثال علیرغم فرکانس پایین تر پردازنده گوشی های سونی از گوشی های رقیب خودشان مثلا گوشی های کمپانی سامسونگ همیشه سرعت گوشی های سونی بیشتر بوده و هست!!!! ... پس فرکانس بالاتر در اصل یا به معنای بازار گرمی هست و یا سرعت گوشی درصد کمی به فرکانس سی پی یو بستگی داره بلکه سرعت کلی گوشی به دلایل دیگری مثل رابط کاربری روان، و بهینه سازی آن بستگی داره نه به فرکانس های آنچنانی!!!! حتی عدد مگاپیکسل دوربین های اکسپریا و لومیا های نوکیا هم بیشتر از آنکه ارتباطی به کیفیت بیشتر این دوربین ها داشته باشه، یک نوع بزرگنمایی و تبلیغات هست همچنانکه همیشه دوربین اکسپریا Z2 و Z3 را در حالت 8 مگاپیکسلی با سایر گوشی ها مقایسه می کنند که واقعا کافیه!!!
بالا بردن رزولوشن صفحه نمایش هم بیشتر جنبه تبلیغاتی داره تا به درد بخور چونکه کیفیت صفحه نمایش بیشتر به نوع آن و تکنولوژی های آن بستگی داره نه به بالا بردن رزولوشن صفحه نمایش مثال این مورد مهم هم اکسپریا Z3 و آیفون 6 اپل هستند که علیرغم داشتن رزولوشن های به ترتیب فول اچ دی برای اکسپریا Z3 و رزولوشن اچ دی برای آیفون 6 از پنل های qhd گوشی هایی!!! مثل الجی G3 هم کیفیت بسیار بهتری دارند و هم مصرف باطری کمتری دارند پس فعلاً با این تکنولوژی های مصرف باطری که همیشه دغدغه کمپانی های بزرگ هست قرار دادن رزولوشن q HD یا اولترا اچ دی بر روی گوشی بیشتر از آنچه خیری داشته باشد،، واسه کاربر و خریدار حرفه ای یک برگشت به عقب و یا پسرفت محسوب می‌شود حتی اگه این کمپانی سونی باشه و بدون اینکه به بهبود مصرف باطری و جلوگیری از مصرف بسیار بالای صفحه نمایش های اولترا اچ دی، فکر بکنه، این پنل را در پرچمدار خودش استفاده می کرد جواب من هیچ تغییری نمی کرد، شاید شش ماه دیگر سونی چاره ای برای مصرف باطری چنین صفحه نمایش هایی پیدا بکنه آنوقت بهتره که از چنین صفحه نمایش هایی با رزولوشن بالا تر از فول اچ دی استفاده بکنه.، اپل که پردرآمدترین و ثروتمندترین فروشنده موبایل در دنیا هست هنوز از رزولوشن اچ دی در پرچمدار خودش یعنی آیفون 6 استفاده می کنه.. پس اپل و سونی که کارشناسان بزرگی در اختیار دارند بهتر از ما می فهمند که استفاده از چنین پنل هایی فعلاً فایده نداره
به نظر من و خیلی ها بهینه سازی مصرف باطری و رساندن دوام باطری به بالاترین حد خودش الان خیلی بهتر از بیشتر کردن رزولوشن صفحه نمایش هست که اتفاقا سونی در گوشی های جدیدش یعنی اکسپریا Z3 و Z3 کامپکت اینکار را کرده و بدون اینکه به طراحی گوشی دست بزنه و حتی از قطر پرچمدار خودش یعنی Z3 کم کرده است،بهترین دوام باطری را در بین همه پرچمداران دنیا تحویل مشتریان خودش داده است که به نظر خیلی ها و خریداران حرفه ای اینکار سونی پیشرفت بسیار بزرگی محسوب می‌شود

لیونا آ در تاریخ : 1393/7/13

پس خدا را شکر که خود دیسپلی میت اعتراف کرده است که بعد از اکسپریا زد!!!!!!! یعنی از سال 2012 به بعد هیچ صفحه نمایش گوشی های سونی را از نزدیک ملاقات نکرده که اگه کرده بود معادلات فرق می کرد برای مثال صفحه نمایش گوشی هایی مثل زداولترا و زدوان کامپکت و از این دو بهتر اکسپریا Z2 را بررسی می کرد نظرات و تئوری های این سایت فرق می کرد حالا اکسپریا Z3 به کنار که صددرصد از معدود پنل هایی هست که از هر لحاظ کامل هست
البته من اصلاً متوجه نمیشوم که سایت دیسپلی میت صفحه نمایش پرچمداران سونی و اچ تی سی و الجی را بررسی نمی کنه!!!!!! چطوری ادعا می کنه که صفحه نمایش فلان گوشی!!!! تو دنیا بهترین هست!!!! بهتره بگه که صفحه نمایش فلان گوشی درداخل!! اتاق!!! آزمایشگاه ما بهترین هست!! نه در دنیا!!!!
اگه دیسپلی میت ادعا می کنه که صفحه نمایش تلویزیون های سونی عالیه پس بایستی بدونه که صفحه نمایش پرچمداران جدید سونی یعنی اکسپریا Z2 و Z3 کاملا برگرفته از تکنولوژی های صفحه نمایش های تلویزیون های رده بالای خودش هست که واقعا بی همتا هستند،
امیدوارم که خود شما و همچنین سایت دیسپلی میت متوجه شده باشید که صفحه نمایش گوشی هایی مثل اکسپریا Z2 و Z3 بهیچوجه قابل مقایسه با اکسپریا زد سال 2012 نیست!!!! و امیدوارم سایت دیسپلی میت و سایر دوستان هنوز هم کیفیت صفحه نمایش گوشی های سونی را باصفحه نمایش اکسپریا زد ملاک قرار ندهند!!!! و نیم نگاهی به صفحه نمایش های با کیفیت پرچمداران سونی بیندازند!!!

لیونا آ در تاریخ : 1393/7/13

پس دوست عزیز اگه این گوشی با این قیمت یعنی 1800 ارزش نداشته باشه، پس در نتیجه آیفون 6 که از هر لحاظ از اکسپریا Z3 عقب تره بایستی قیمتش نهایتا 1400 باشه نه سه و نیم میلیون تومان!!!!!!
شما مطمئن باش که اکسپریا Z3 یکی از بهترین های دنیا هست که سونی به خاطر فروش بهتر قیمت معقول و به صرفه روی Z3 گذاشته وگرنه از هر لحاظ از امثال!!!! آیفون 6 و غیره بهتره
متاسفانه سونی فکر می کنه که با کم کردن قیمت پرچمدار بسیار قدرتمند خودش، فروش بالایی خواهد داشت در حالی که به هیچ وجه چنین نیست بلکه گوشی مثل اکسپریا Z3 و Z2 که از هر لحاظ کامل هستند فقط و فقط احتیاج به تبلیغات بزرگ تر!!!! دارند تا مردم دنیا پی به برتری های آنها ببرند!!!!
متاسفانه تبلیغات سونی آنقدر ناچیز و کم است که برخی!!!!! حتی گوشی های رده پایین بعضی از کمپانی ها!!! را با گوشی هایی مثل اکسپریا Z2 و Z3 مقایسه می کنند در حالی که اگه تبلیغات سونی موثر بود و مردم نسبت به برتری پرچمداران سونی اطلاعاتی داشتند!!!! هیچکس الان نمی توانست!!! فلان گوشی کمپانی چینی را با گوشی های سونی و پرچمداران آن مقایسه بکنه!!!!

لیونا آ در تاریخ : 1393/7/13

با همه حرفهای شما موافق هستم جز اونجایی که گفتی دوربین هواوی!!!!!!! P7!!!!!! از اکسپریا Z2 بهتره، باید بگم که اگه بیست عکس مشترک با این دو گوشی بندازی حتی در یک مورد هم هواوی P7 نمیتونه اندازه کیفیت اکسپریا Z2 عکس ثبت کنه لطفا دقت کنید همه این بررسی ها را ما انجام دادیم قبل از معرفی پرچمداران جدید مثل اکسپریا Z3 و غیره هیچ گوشی از لحاظ کیفیت دوربین به اکسپریا Z2 نمیرسه، شاید در مقایسه ای که شما انجام دادید تنظیمات عکسبرداری اکسپریا Z2 دستکاری شده بود و یا خود گوشی مشکل داشت وگرنه یک درصد هم امکان نداره که دوربین کل گوشی های هواوی بهتر از دوربین گوشی های سونی باشه چونکه دوربین گوشی هایی مثل اکسپریا Z3 و Z2 و زدوان مثل دوربین های حرفه ای هست و اگه با آنها عکاسی!!! بلد باشی!!! میتونی تصاویری شگفت انگیز و دست نیافتنی همچون دوربین های دیجیتال ثبت کنی!!!

Ashkan G در تاریخ : 1393/7/13

دوستان با اینکه صفحه نمایش زد2 و زد3 یک اندازه است اما وقتی آدم ویدیوهای مقایسه این دو تا گوشی رو میبینه به نظرش صفحه نمایش زد3 کوچکتر میاد.به نظر شما هم این موضوع اومده؟

far z در تاریخ : 1393/7/13

دوست عزیز
درسته برا مصارف عمومی خیلی از گوشیهای سال پیش هم میتونن کاملا جوابگو باشن. حتی برا این جور مصارف نیازی به خرید یه گوشی پرچم دار نیست. با هزینه ای بین 800 تا 1200 میشه چندین حق انتخاب داشت که 100% نیاز کاربرها رو پوشش بده.
خیلی از کاربرها کار خاصی با گوشی نمیکنن. وبگردی، چند تا بازی دو تا برنامه چت و ... . برا این جور کارا اصلا لازم نیست حرص خورد که چه گوشی میتونه خوب باشه. یا اسم برندش چی باشه

اما در دنیای پرچم داران، شرکت های صاحب برند معتبر دیگه برآورده کردن نیازها براشون هدف نیس. این شرکت ها شبانه روز دارن تلاش میکنن تا بتونن آخرین دستاورهاشونو پیاده کنن. طراحی بهتر، قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری متفاوت، استفاده از مواد بهتر در ساخت و ... هدف این شرکتها برا گرفتن سهم بیشتر تو بازار هست.
چند سال پیش همین حرفها در مورد ارتقا از صفحه hd به full hd بود. اما دیدیم همه رو آوردن به این مساله.
حالا سال دیگه هم این اتفاق میفته و اکثر گوشیها qhd میشن از جمله همین سونی.
قرار دادن آخرین مدل پردازنده هم صرفا به خاطر قدرتمند شدن نیست. این پردازنده ها دارای مصرف انرژی کمتری هستند. 805 نسبت به 801 مصرف پایینتری داره.
الان nvidia gtx 980 در موارد زیادی قدرتمند از gtx780 هست اما مصرف خیلی پایینتری به خاطر معماری بهینه تر داره.
موارد دیگه هم به همین ترتیبه

کلا هر شرکتی توانشو داشته باشه آخرین تکنولوژیها رو استفاده میکنه.
سونی تو ساخت دوربین تجربه و مهارت داره و الان چندین ساله از دوربین های 20 مگا استفاده میکنه. (با کیفیتش کار ندارم صرفا عددش رو در نظر بگیر)

این بحث متفاوت از تامین نیاز مصرف کننده ها هست. و لازم نیست ما بیایم حرکت سونی رو در استفاده نکردن از اینها توجیه کنیم. به شرطی این حرکت سونی قابل توجیه هست که سونی تا چند سال رزولوشن صفحه رو تغییر نده و دست به سخت افزارش هم نزنه. ولی تجربه ثابت کرده که همه شرکتها دیر و زود مجبورن از تکنولوژیهای جدید استفاده کنن.
این اولین بار نیست سونی نسبت به رقبا از تکنولوژیهای قدیمیتر استفاده میکنه:
1- جز آخرین گوشی هایی بوده که به IPS رو آورد
2- همیشه فرکانس پردازنده گوشیهای سونی کمتر از گوشیهای هم رده خودش بود.

پس تامین نیاز مصرف کننده با رقابت شرکتها متفاوته. سونی هم 6 ماه دیگه و طبق سنت گذشته از همین سخت افزارهایی که الان تو نوت4 یا g2 (اسنپ 805) هست استفاده میکنه.

این طرف قضیه رو هم بگم که هرچند نوت4 نسبت به نوت3 تغییرات زیادی در همه زمینه ها داشته از کیفیت ساخت بگیر تا داخل گوشی، اما مصرف کننده میتونه با چشم پوشی از اینها نوت3 رو تهیه کنه و 100% نیازهاشو تامین کنه.
در مورد ال جی هم اینطوره.
-------
متاسفانه جو طرفداری اجازه نمیده آدم راحت حرف بزنه.
ما اینجا دوستی داشتیم به اسم Adrian (واقعا جاش خالیه) که خودش طرفدار سونی و مورد قبول همه بود. تو بحث های صفحه z2 که خیلیا حملات شدید علیه من کردن، برگشت گفت که به کامنتات نگاه میکنم و میبینم در اکثر موارد حرفات منطقیه و بچه ها بهت حساسیت پیدا کردن.
امیدوارم اینجور نشه و با بحث های منطقی بتونیم بقیه رو هم یاری کنیم و اگه یه وقت کسی انتقاد به جایی رو مطرح کرده سریعا علیهش موضع نگیریم.

MOH R در تاریخ : 1393/7/12

با سلام
اولین عکس های گرفته شده با دوربین اکسپریا زد3

http://dl.xperian.ir/dl/zip/z3-camera.rar

*****دوستان خواهشا توجه کنید که این عکس ها در حالت 8 مگاپیکسل گرفته شده است و در این عکس ها کیفیت ملاک است نه ثبت جزئیات.برای ثبت جزئیات باید دوربین روی رزولوشن 20 مگاپیکسل تنظیم شود.
در این حالت رزولوشن عکس ها برابر 3264X2448 میباشد

همایون ب در تاریخ : 1393/7/12

قیمت 1800-1900 دروغ بود . هیچکدوم موجود نداشتند . قیمت z3 compact رو به جای z3 اعلام میکردن . یکی از همونها موبایل هنرمندان بود که 1910 قیمت می داد خودم زنگ زدم موجود نداشت حالا امروز اصلاح کرد و 1910 رو برای compact میگه و z3 رو 2550 قیمت زده .تازه موجود هم نداره . من که 5 شنبه رفتم z2 خریدم خیال خودمو راحت کردم .

Mohammad Ebrahim V در تاریخ : 1393/7/12

آقا من بین z3 و iphone 6 موندم... فقطم رو بحث سرعت (پردازش و بنچمارک) و دوربینشون شک دارم... مثلا اینکه dxo گفته دوربین iphone 6 بهترینه و....یا اینکه روونیه اپل بیشتره... از اونطرفم باتری z3 خییییلی بهتره.. نمیدونم کدومو بگیرم واقعا مساوی هستن:! نظر شما چیه؟؟؟؟

pezhman a در تاریخ : 1393/7/12

باسلام
گوشی میخوام بخرم، لطفا بدون تعصب بگید از بین z3 و i6 کدوم بخرم و چرا ؟

yahya d در تاریخ : 1393/7/12

بعضی ها یک جوری نوشتن سری z سونی صفحشون میشکنه که انگار تمام برندهای دیگه صفحه نمایششون ضد ضربه و حتی ضد گلوله است!!!
آقا نهایت آخرش اینه که کی برچسب ضد ضربه پشت و رو میگیری میندازی روش(بوف)
یک گارد هم میگیری دیگه تمومه.تکون نمیخوره.
برچسب ها و گارد رو که در میاری میبینی انگار مثل همون روز اوله که خریدی.
اینم که گفتن در برابر فشار مقاوم نیست مگه میخوای چقدر فشار بدی؟
اصلا گوشی که فشاری نیست!!! لمسیه!!!
تازه این گوشی فشاری برابر فشار آب در عمق 1.5 متری رو تحمل میکنه(از هر زاویه)

yahya d در تاریخ : 1393/7/12

اول برای اینکه نگید تعصب داشت و این حرف ها بگم من خودم تا هفته پیش میخواستم آیفون6 بخرم ولی الان تصمیم گرفتم Z3 بخرم با مشورت هایی که انجام دادم.و با توجه به خواسته های خودم
بیشتر حرفات درستن.
اما در اینکه دوربین 20 مگاپیکسلی فاصله زیادی با چشم داره شک نکن.چون چشم انسان رو چیزی که من شنیدم و خوندم مگاپیکسلش از 135 بوده تا 576.
زد آب بودن سونی رو خودم خیلی قبول دارم.طراحیش رو هم همینطور.
اما اینکه اپل مثل سونی گوشی ارزان قیمت نمیزنه دلیل داره دلیلشم اینه که اپل صرفا بازار پولدارها رو نشونه رفته.یعنی سیاستش گوشی گرون برای پولدارهاست.یکی دیگه از سیاستاش هم معرفی و تولید تنها یک گوشی در سال هست که فعلا(حداقل 2013و2014)شده دوتا.بعد هم الان تو آیفون 6 چی رو کم کنه که ارزون بشه؟فوقش بدنه رو میکنه پلاستیکی.مثل پرچمدار سونی4هسته نیست که بیاد بکندش دو هسته یا رم 3 رو بکنه 1.

mojahed s در تاریخ : 1393/7/12

با ورود زذ 3 به بازار تنها گوشی که ارزش خرید کمتر یا نزدیک به یک ونیم رو داره z2 هستش به هرحال با رم 3 به مراتب بهتر از وان ام هشت یا اس 5 یا اون ایفون نازک نازنجی خم شونده هست . ولی بنده چون اندازه بالای 4.6 رو معقول نمیدونم برای همین z3c رو در حالا حاضر بهترین گوشی جهان میدونم مخصوصا با اون باتر با دوامش میتونه سالها یه دوست در باد وخاک وبارون توی اب روی ا ب زیر اب باشه. از بنده به شما نصیحت گول تبلیغاتو نخورین از پلاستیک دوری کنید. سونی خدای تکنولوزی

رضا_ ب در تاریخ : 1393/7/12

باسلام
من از روی تعصب نگفتم اگه بی زحمت دربخش نظرات آیفون6پلاس نگاه کنین من تجزیه تحلیل قیمت های اخیر را با همدیگه که باتوجه به امکانات وکارایی هاشون گفتم حالا چون اینجا بحث سونی زد سه بود فقط روی کلام ماهم روی سونی بود وگرنه من در بخش نظرهای سامسونگ نوت4 هم با دوستان تجزیه تحلیل کردیم خیلی هم قدرتمند ظاهر شده Htc oneM8ویا LGسری G و... را هم تعریف کردم چراکه اون قیمتی که دارن بهترین قیمت میتونه باشه البته من نظرمو فقط به شما عرض نکردم به همه ی اونایی که میخوان عیب بذارن به این گوشی عرض کردم شاید شما فقط بهانه ای شدین تا مزایای این گوشی وارزش خریدشو بیشتروبهتر تجزیه تحلیل کنیم،به جرات میتونم بگم همه ی پرچمداران برند های معتبر حتماایرادهایی دارند وقابل انکارهم نیست،ولی امثال سونی اونقدر مزایا دارند که بشه به ایرادهاش چشم پوشی کرد،به هرحال اگر موجب ناراحتی شما شده ام ازصمیم قلب معذرت میخوام من منظور قلبی شما را نمیدونستم فقط از نظرتون برداشتی که کردم باعث شد مطالب موردنیاز را به محضرتون عرض کنم درضمن من به خیلی از دوستان تا اندازه تجربیاتم کمک میکنم ومشاوره میکنم تا درخریدشون دچاراشتباه نشندپارسال هم به خیلی هاطبق سلیقه هاشون SonyZ1,Z2 ,Not3n9005 و LG g2و...را پیشنهاد دادم که همشون هم خیلی راضی هستند مثلا اگرکسی به استحکام وضدآب بودن گوشی حساس باشه هرگزنوت 3 را پیشنهاد نمیدادم یا اونی که به قلم نیازمبرم داشت نوت سه را پیشنهادمیدادم،بنده قبل ازاینکه به شرکتهای خارجی متعصب باشم به هموطنان عزیزم تعصب دارم ودلم به زحمت هاشون میسوزه ووظیفه خودم میدونم تا ازتجربیات واطلاعات سخت افزاری ونرم افزاریم تا حد توانم کمکشون کنم ومشاوره ای داشته باشیم که این نه تنهاموجب رضایت هموطنانمه بلکه موجب رضایت خداهم میشه ومنم خوشحال میشم که تونسته باشم مفید باشم البته این خدمت را هم مدیون سایت بسیار زیبای mobile.ir میدونم که با این نقدوبررسی هایی که بین دوستان گذاشته باعث شده اطلاعات اکثریت بالا بره وکسانی هم که اطلاعات کافی ندارند خیلی استفاده مفید ازاینجا ببرن من حتی این سایت را صفحه خانگی تموم مرورگرهام گذاشته ام که هرباراطلاعات جدیدی ازاین سایت کسب کنم باز هم ازمدیر وکارکنانش تشکر میکنم.
بنده هم کارشناس ارشد کامپیوتر هستم واطلاعاتی نسبتا به دردبخور ازاسمارت فونهای هوشمند دارم میتونم برای مشاوره درخدمت همه دوستان عزیز باشم.ایمیل بنده:
rezabahari6778@gmail.com
توضیح مختصر از سونی زد سه:
سونی از پردازنده جدید کوالکوم استفاده نکرد ولی فرکانس کاریشو تا 2.5 گیگ بالا بردوادعا میکرد که نیازی به پردازنده اسنپدراگون805 ندارد
باتری 3200 را به 3100 کاهش داد ولی نتایج تا سه ساعت هم بیشتراز زد2 تونست باتری نگهداره.
دوربین را تغییر نداد درعوض با تکنولوژی های جدید کیفیت ووضوح تصویر را بالا برد
افزایش نور صفحه نمایش تا600نیت یک رقم بی نظیر.
از تراکم پیکسلی کیو اچ دی استفاده نکرد بنا به دلیل منطقی(هم باتری میخوره وهم چشم ما در5.2 اینچ که سهله در10 اینچ هم نمیتونه پیکسلها رو تشخیص بده که این فقط به معایب گوشی می افزود نه مزایا)
گوشی را تا حد توان نازک وخوشدست ونیم گرد کرد وصدالبته استحکام وخاصیت ضدآب وگردوغباررا درحد چشمگیری افزایش داد)
پردازنده گرافیکی ادرنو330 پاسخگوی همه بازیهابودنیازی به ارتقاش نداشت.
وکلی تکنولوژی های جدید که دیگه جانیست اینجا عرض کنم

حالا بعنوان مصرف کننده ببینید به دردتون میخوره؟؟

موفق باشین

محمد m در تاریخ : 1393/7/12

ولی انصافا به این سیاست سونی توجه کردین تا حالا؟؟؟؟!!!!!
هرچند که شرکتها پول گزافی بواسه اسمشون میگیرن مخصوصا اپل ولی سونی خیلی کار خوبی کرده
توی مدل قبلیش از چیپست اسنپدراگون 801 استفاده کرد که خیلی پر قدرته و از پس تمامی کار های سنگی برمیاد و ترجیح نداده 805 کار بزاره و فقط فرکانسشو یکم بالاتر برده که زیاد فاحش نیست و حالا به این توجه کنین که قیمت گوشی بیخودی بالا نرفته
رزلوشنش هم که عالیه و بیشترش نکرده چون فقط روی کاغذ اعدادش بالا میره مصرف باتریو زیاد میکنه
دوربینشم که من دوربین زد2 رو با P7 هواوی مقایسه کردم که زد2 نویز داره نسبت به P7 و رنگ هارو از P7 مات تر نشون میده و در کل P7 بهتر بود و در Z3 سرعت ISO دوربین Z3 که به سنسور بزرگ Exmor RS مجهز شده و میتونه به 12,800 برسد که به گفته سونی اولین دوربین گوشی هوشمند هست که چنین سرعتی رو داره که این سرعت به معنای حساسیت بالا در نتیجه نورگیری بیشتر در شرایط با روشنایی کم محیط هست
ضخامتش کم و گوشه هاش منحی تر شده و وزنش هم کمتر از Z2 که کسی که Z2 داره با در دست گرفتن Z3 خوش دست شدن رو خیلی حس میکنه
و یکمم رقم استانداردش نسبت به Z2 افزایش داده شده و همچنین مقاومتش در برابر گردو خاک و ذرات جامد نسبت به Z2 بیشتر شده
باتریش هم ی خورده کاهش داده شده که اختلاف فاحشی نسبت به Z2 نداره ولی افزایش داده میشد خیلی بهتر بود
و همه این ها دست به دست هم دادن که ی گوشی شبیه به Z2 ولی زیباتر,باریک تر,سبک تر از اب دربیاد و نکته اصلیش اینجاس که الکی قیمتش بالا نمیره
ولی واسه کل کل هم اگه شده باید چیپستشو 805 میزد,تراکم پیکسلیشو بالاتر میبرد مثلا به 524افزایش میداد و باتریشو هم قوی تر میکرد که کم بود باتری در شرایط تراکم پیکسلی بالا احساس نشه و میتونست بجای بالا بردن مگاپیکسل در Z2 و Z3 لنزشو عریض تر میکرد مانند اپل که دوربینش 8مگاپیکسله ولی عکس هایی برابر با دوربین های 13مگاپیکسلی اصل میگیره
اونوقت هیچکس در خریدش دو به شک نمیشد که بگه نوت4 چه غولیه چرا برم Z3 بگیرم که اختلاف فاحشی با Z2 نداره فقط اندازه هاش و ی سری امکانات غیر ضروری اضافه شده با قیمت بالاتر نسبت به Z2
البته نباید مثل بچه ها فقط با اعداد بازی کرد چون مثلا هنوز بازی ارائه نشده که چیپست اسنپدراگون 600از پسش بر بیاد چه برسه به 805

ارشاد م در تاریخ : 1393/7/12

اینقدر مفت مفت کردن این مردم تمامی سایتا نا موجود زدن با اون قیمت 1800 الی 1900 . واقعا چیز گرون میخوایم فقط.

zoheir h در تاریخ : 1393/7/12

دوستان من زد سه خریدم هنوز نیمده دم خونه
تازه امروز وارد سوئد و دانمارک شده
4.690,50
کرون دانمارک
تقریبا
24000000 تومان

http://www.callme.dk/sony-xperia-z3-kobber

ایفون هم اینه

7.330,50
128گیک
سه و نیم میلیون

Apple iPhone 6 Plus - 16 GB
حدود دو و نهصد

http://www.callme.dk/apple-iphone-6-plus-16-gb-guld

محمد ک در تاریخ : 1393/7/11

تفاوتش با z2 اصلا در حد یک میلیون تومن نیست،قیمتش به شدت کاذبه.مدل کامپکتشو تو این سایت 1700 زده که تازه اونم چون تازه وارد بازار شده قیمتش غیر واقعی هست...
http://www.gooshishop.com/detail/sony-xperia-z3-compact
این گوشی بیشتر از ۱۸۰۰ نمیارزه...

sara q در تاریخ : 1393/7/11

سلام آقای zoheir
قیمت گوشی تا رسیدن به دستتون چقدر به پول ایران براتون تموم شد؟ و آیا مراحل خریدش مشکل نبود؟
ممنون میشم اگه کمی توضیح بدید

حسین ر در تاریخ : 1393/7/11

سلام.
من میخاستم بین این گوشی و نوت4 یکیشو بخرم لطفا مزایا و معایب هر دو گوش را به من بدهید .

علی ف در تاریخ : 1393/7/11

قیمت z3 compact v,روالان برید سایت www.gooshishop.com
زده1730.
قیمتz3هم توبازاردنیای موبایل 2100هستش.
درضمن بنده باهاش کارکردم گوشی فقطظاهری فرق کرده باz2
که زیبایی خیلی قشنگی داره.
ازنظرسرعتو ایناش عالی بودولی باz2زیادفرقی نمیکرد.درضمن فقط لبه های گوشی ازجنس آلومینیوم هستش وبقیه پلاس هستش.
درکل عالیست ولی بااین قیمت خیروبایدصبرکرد.وتاارزون شدسونی اعلام میکنه z4توراهه وتوسر z3میخوره.
اینکه هر6ماه یه پرچممداربده خیلی بده. وباسامسونگ و بقیه باهم دوومیدانی گذاشتن.
درحالیکه اگه دقت کنین اگه اپل میخواست مثل سوی وبقیه باشه الان تعدادمحصولاتش از150تارد شده بود.
چون اون زمان که سونی وسامسونگ گوشی های دکمه ای وخلاصه اینجورچیزامیزدن اپل iphoneمیزد.
توجه؟؟؟؟؟؟؟؟توجه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنده پدرم سهام داراپل هستش براهمین خواستم یکم ازاپل تعریف کنم.!!!!
منتظرنظرات عالیتون هستیم.
یاحق.

far z در تاریخ : 1393/7/11

من به دیسپلی میت ایمیل زدم و ازشون درخواست کردم که در صورت امکان صفحات نمایش پرچم داران سونی و ال جی رو بررسی کنه
جوابی که رییس دیسپلی میت به من نوشت این بود که ما اصلا کارمون این نیس که مثل خیلی سایتها بیایم صفحات نمایش هر گوشی رو بررسی کنیم. گفت صرفا به صورت محدود برا چندین اسمارت فون پرچم دار از برندهای پرقدرت بازار این کارو انجام میدیم.
در مورد ال جی گفت که این شرکت صفحات نمایش عالی میسازه و به شرطی که خودش گوشیشو بفرسته برای ما در آینده نزیک جی2 یا جی3 رو بررسی میکنیم.
در مورد سونی گفت قبلا ما اکسپریا z و ساعت 2 سونی رو بررسی کردیم که متاسفانه بسیار کیفیت پایینی داشتند.
متن کامل جوابش رو من اینجا میزارم:
--------------
Thank you for your Email and comments. I am glad that you find my articles interesting and helpful.

We are not a review site and don't systematically review all smartphones. We do test and analyze a small number of high-end flagship state-of-the-art displays. We also test and analyze displays from some of the market leader brands to see how they compare to state-of-the-art displays.

LG makes excellent Smartphone displays. We tested the LG G Pro and may test the G2 or G3 in the near future, but LG has to send us one.
See http://www.displaymate.com/SID_Tablet_Display_Technology_Shoot-Out_1.htm

We tested the Sony Xperia Z and found it to have a low quality display and are unlikely to test another Xperia in the near future. The display on the Sony Smart Watch was also of very poor quality.
See http://www.displaymate.com/Smartphone_ShootOut_3.htm
See http://www.displaymate.com/Smart_Watch_ShootOut_1.htm

Raymond Soneira
DisplayMate Technologies Corporation
Tel: 603-672-8500 Web: http://www.displaymate.com
------------------
تو این جواب دو نکته مشخص بود
1- اینکه این سایت تعداد محدودی از برندهایی رو بررسی میکنه که جایگاه قابل توجهی از سهم بازار گوشیها رو دارند. اما سونی نتونسته هنوز به یه برند بزرگ تو دنیای گوشی تبدیل بشه. منظور از برند بزرگ یعنی اینکه سهم قابل توجهی تو بازارهای جهانی داشته باشه. طرفداران سونی باید اینو بپذیرن که در سطح جهانی هنوز سونی جایگاه خوبی نداره (امیدورام رفته رفته بهتر بشه. چون برند شایسته ای هست)
2- با توجه به سابقه این مرکز از گوشی z و ساعت سونی و عملکرد بسیار ضعیف این دو محصول سونی در اون زمان نسبت به برندهای مشابه به نظر میرسه این مرکز تمایل چندانی نداره دوباره محصولات سونی رو بررسی کنه.

این نکته رو بگم که تو تلویزیون ها قضیه اینجوری نیست و سونی یکی از برندهای بزرگ صنعت تلویزیون هست. تو خود سایت دیسپلی میت هم همیشه تو بررسی های تلویزیون از سونی به عنوان برند بزرگی یاد میشه.

با این حال من دوباره بهشون نامه دادم و گفتم که به اعتقاد بسیاری گوشی های جدید سونی از صفحات خیلی بهتری نسبت به قبل برخوردارن. ازشون خواستم که در صورت امکان گوشی های جدیدش رو بررسی کنن.

یاسمن . در تاریخ : 1393/7/10

اولا مرسی که پاسخ دادین
دوما من نمیدونم شما چرا دوس دارین کلا با مسائل با تعصب برخورد کنین
منظور من هم دقیقا همین حرف شما بود. شاید من اندازه شما اطلاعات نداشته باشم ولی تا اونجا که سر درمیارم گوشی های سونی به خصوص z3 هیچ ایراد و اشکالی نداره و از همه نظر خوبه. بعد همچین گوشی قیمتش 1.900 باشه ولی آیفون که نه بلوتوث داره نه رادیو داره نه راحت برنامه روش نصب میشه و از نظر کیفیت ال سی دی و دوربین و سرعت برتری خاصی نسبت به سونی نداره میاد 6 میلیون.
منظور من هم همین بود که این قیمت به احتمال زیاد درست نیست و حدس خود من این بود که حداقل تو روزای اول قیمت بالای 2.5 میلیون باشه. من هم همین الان از نمایندگی سونی میام گفتن اصلا هنوز نیومده :| دو جا هم رفتم گفتن نیومده هنوز. حالا این سایت این قیمت رو از کجا اورده و منبعش کجا بوده نمیدونم.

همایون ب در تاریخ : 1393/7/10

هیچکدام از سایتهایی که ادعا میشه Z3 رو به قیمت 1800 میفروشند موجودی ندارند. قیمت جهانی Z2 برابر 550 دلار و Z3 هم 750 دلار هست . اگر قیمت Z2 در ایران 1500 تومان باشد به همین نسبت دلار به ریال ، Z3 هم حداقل 2040 تومان خواهد بود .
این هم لیست قیمت در هند :
http://www.mysmartprice.com/mobile/pricelist/sony-mobile-price-list-in-india.html

لیونا آ در تاریخ : 1393/7/10

سلام دوست عزیز... بهترین کار را انجام دادی که اکسپریا Z3 را واسه خریدن انتخاب کردی... حالا که گوشی را سفارش دادی، بهتره قبل از هر کاری یک عدد زدخش شیشه ای بخرید و همچنین اون کیف مخصوص اکسپریا Z3 که در جلوی ان یک محفظه شیشه ای هست و اتفاقا در سایتی که شما معرفی کردی اون کیف موجود بود البته اگه داک شارز یا همان به قول شما شارز خارجی هم سفارش بدهید خیلی عالی میشه
شما اصلا نگران نباشید چونکه اکسپریا Z3 بالاترین درجه مقاومت در برابر نفوذ مایعات را در دنیا داره و اگه درپوش های گوشی را با دقت ببندی به هیچ عنوان نگران نفوذ اب نباشید

موفق باشید

zoheir h در تاریخ : 1393/7/9

سلام ممنون از راهنماییتون من مثل اینکه باز اولیم تو خریدارا دو روز دیگه گوشی زد 3 میاد در خونه
سفید گرفتم
فقط میشه کمک کنید من چی براش بگیرم به عنوان محافظ
من از این سایت خرید اینترنتی میکنم

http://www.mytrendyphone.dk/shop/sony-xperia-z3-241565s.html
یکم زبان دانمارکی پیچیدست اون بالا زبان انگلیسی داره
http://www.mytrendyphone.com/catalog/category/view/s/sony-xperia-z3-accessories/id/295456/
مثلا سه نوع برچسب داره که اصلا نمیدونم چیه
http://www.mytrendyphone.com/catalog/category/view/s/sony-xperia-z3-accessories/id/295456/#product_type=5571
و یا کاور که درش شیشه ای و تاچ هستش

و ایا نیاز به شارژر خارجی داره؟ یعنی درش هی باز شه خراب نمیشه اب بره توش؟
http://www.mytrendyphone.com/desktop-charger-sony-xperia-z1-xperia-z1-compact-xperia-z2-black.html

MOH R در تاریخ : 1393/7/9

سلام رضا جون
اتفاقا من معتقدم باید در برابر چنین نظراتی از سونی دفاع کرد.درسته یه عده بی منطق بازی در میارن ولی باید جوابشون رو داد و نباید تحقیرشون رو بی جواب گذاشت و اونهم با نظر منطقی نه با نظر متعصبانه.
ببین داداش سایت مرجع موبایل ایران چون از یک طرف واقعا کامله و میتونی به راحتی مشخصات کامل گوشی و قیمت خرید و قروش گوشی رو ازش بفهمی و از طرفی دیگه هزاران تجربه شخصی بدون هیچ نظر ناکار آمدی تو این سایت هست،روز به روز داره به تعداد کاربراش افزوده میشه.شما برو توسایتهای دیگه ببین خدا وکیلی جز تخریب برند یگدیگر و تمسخر به هم یه نظر مفید میبینی؟
بگذریم.خب یکی که تا الان گوشی نداشته و میخواد گوشی بخره میاد تو این سایت و قطعا صفحات مختلف گوشی ها رو بررسی میکنه و وقتی ببینه یکی مثلا گوشی Z3 رو با نظرش تخریب کرده و در برابر اون هیچ دفاعی نبینه،قاعدتا این فکر به ذهنش میاد که حتما این گوشی سونی مشکلی داشته.پس اگه نظری در دفاع از سونی بنویسی اون آدمی که تازه کاره هم تجربه اش بیشتر میشه و هم میتونه بهترین گوشی رو انتخاب کنه.
موفق باشی.

رضا_ ب در تاریخ : 1393/7/9

باسلام
سونی زد سه هم مثل سری های قبلی خیلی پرقدرت وزیبا بادوام ظاهر شده ودرقیمت هم رکوردرا میشکنه واین یک حقیقته حالا بعضی ها میان هی براش ضعف درمیارن مطمنا از طرفدارارن برندهای رقیبان هستند ومن واقعا نمیدونم چی بگم ،پاسخ های غیر معقول وغیر منطقی هم که داده میشه باعث میشه مجبور شم حقیقت سونی زد سه را تشریح کنم ولی به این نتیجه رسیده ام که نباید زیاد بحث بشه چون کسی که اصرار داره اطلاعات حقیقی را نپذیره نمیشه دیگه بحث کرد ووقت بقیه را هم گرفت بهتره بهشون پاسخ ندین تا بحث تموم شه تا بقیه هم بتونن از این سایت استفاده کامل را ببرن ،از شما هم بخاطر اطلاعات درست ودقیق وهمچنین عکسهایی که زحمت فراوانی متحمل شدی وآماده کردی صمیمانه تشکر میکنم

رضا_ ب در تاریخ : 1393/7/9


آیا گوشی سونی زد سه به راحتی خم میشه؟
آیا دوربینش با چشم فرق زیادی داره؟
آیاگوشی زد سه زد آب وزد گردغبار با امتیاز خیلی بالاتراز برندهای رقیب نیست؟
آیاپردازنده 4هسته ای کواکوم اسنپدراگون801 با فرکانس 2.5و با رم پردازشی3 گیگ نمیتونه برنامه های سنگین را اجرا کنه؟
آیا نیت 600را در گوشی زد سه ندیدید؟
آیا کیفیت ipsرا درکنار تکنولوژِیهای جدید سونی ازجمله تریمیلینوس وایکسریالیتی سونی را درارتقای فوق العاده نمایشگر را ندیدید؟
آیا تست های ضربه سونی را ندیدید که موقع افتادن به زمین درهیچ حالتی نشکست وهیچ آسیبی بهش وارد نشد؟
آیا تست پنچمارکهارا ندیدیدکه درتست AN TU TUکه تست حالت کلی گوشی هست مقام نخست را به خود اختصاص داد؟
آیا جنس آلمنیوم وشیشه آبدیده ونازک شدن گوشی به اون سطح وخوشدست بودنش وحتی اول شدن در جنس بدنه در پارسال را در گوشی سونی ندیدید؟
آیا تا به حال نرم افزاری مشاهده شده که گوشی سونی نتونه یه راحتی بازش کنه؟
آیا در محصولات سونی تابه حال کاسه ای زیر نیم کاسه دیده شده که این دومی باشه؟؟؟
آخه چرا باید ما دوست داشته باشیم بری گوشی آیفون را با اون همه ایراد خم شدن ومشکل سیستم عاملی ومحدود بودن درخیلی از ارتباطات که برای ما ایرانی ها گرانتراز همه جا میده بخریم واونوقت بیاییم بگیم سونی با این همه قدرت وزیباییش وبا درنظر گرفتن جیب مشتریهاش وارزان کردن گوشی تا حد مقدور بهش بگیم یه کاسه ای زیر نیم کاسه داره!!!!!

سونی زد وان با اون همه قدرت وزیباییش 1100 تومان به فروش میره قیمتش در حد هواوی شده حالا عملکردش دوبرابر گوشی های هواوی هست.
بارها سونی زد وان خودمو که به هزار تا آیفون 5اس نمیدم با دوستانی که 5اس دارند مقایسه کردم به جان عزیزم هم در دوربین بهتراز 5اس بود هم درپردازش!البته من بلدم چجوری تست کنم تست الکی هم نمیکردم،منظور از تست یک تست واقعی هست.
شما تا به حال دیدین که اپل بیاد به فکر مشتریهای کم درآمدش باشه وبراشون گوشی ارزان قیمت بزنه آیا دیدین؟؟؟!!!
ولی سری های سونی E را برین تماشا کنین ببینین سونی برای مشتریهای کم درآمد گوشیهای 250هزارتومنی هم میزنه نه تنها برای اونها بلکه به تمام اقشار گوشی های مختلف میزنه که همه گوشی هوشمند داشته باشن سون ای وان را اگه دستت بگیری حس سونی زد وان را بهت میده آیا این خدمت نیست؟
کدوم کاسه را زیر نیم کاسه پیش بینی میکنید!!!
امیدوارم تونسته باشم عرضهامو برسونم
موفق باشین. باتشکر از سایت به روز وزیباتر از زیباترین ها( ** mobile.ir **)

احسان ع در تاریخ : 1393/7/9

اخوی اگه منظورت محصول قبلی زد هست که بدون گارانتیش 1510 تا 1530 هست بعدش حالا زد 3 دیگه شاخ غول نشکونده که نسبت به زد 2که کلی فرق داشته باشن همون 1850 برای شروعش خوبه

far z در تاریخ : 1393/7/9

اگه این قیمت ها درست باشه یه معنی میده که سونی از همون اول قیمت محصولاتشو آورده پایین تا بتونه میزان فروشش رو ببره بالا. این به معنای منصف شدن فروشندگان نیست. اگه قرار بر منصف بودن فروشندگان بود قیمت آیفون6 تو اولین ورودش 5 تومن نمیشد.
با توجه به کاهش 200 دلاری z2 از طرف سونی به نظر میرسه که z3 هم با قیمتی به مراتب کمتر از قیمت اولیه z2 عرضه شده.
در حال حاضر برا سونی فروش بالا با حاشیه سود کمتر تو هر دستگاه بهتر از فروش پایین با حاشیه سود بالاتر تو هر دستگاه هست.
اما همه اینها به نفع مصرف کننده هاست.
با توجه به این وضعیت طولی نمیکشه این گوشی به قیمت واقعیش که مسلما چند صد هزار تومان پایینتره میرسه.
البته بازم میگم اگه این قیمتها واقعی باشه. و فردا تو عرضه انبوه قیمتش بالاتر نره.

payam z در تاریخ : 1393/7/9

بابا جون یه کم دقت کنید. کد محصول رو زده .مشخصه که مدل z3 compact است. اون هم بدون گارانتی. مگه میشه یک محصول جدید رو پایینتر از مدل قبلی بفروشن؟

سجاد ح در تاریخ : 1393/7/9

بابا فریمش آلومینیومی هست! ولی رنگیه. فقط گوشه هاش ضربه گیره!
باتریش 100 میلی امپر ساعت کمتر شده ولی تستش، بیشترین زمان استفاده ی باتری بین فبلتها رو ثابت میکنه! فقط z3 compact ازش بالاتره!

اکسپریا Z3 رکورددار عمر باتری در میان اسمارت فون های جدید:

http://94.182.168.34/Digikala/Image/HtmlEditor/News/2014/9/23/Capture.JPG

تا امروز اکسپریا Z3 سونی توانسته در تست باتری وبسایت فون آرنا بیشترین میزان عمر باتری را به نام خود ثبت کند. رکورد اکسپریا Z3 در این تست طول عمری 9 ساعت و 29 دقیقه بوده است.

نتیجه تست نهایی فون آرنا با عمر باتری 10 ساعت و 2 دقیقه برای اکسپریا Z3 کامپکت منتشر شد. بنابراین حالا میتوان رسما اکسپریاهای جدید سونی را جزو رکورداران شارژدهی بازار معرفی کرد.

یاسمن . در تاریخ : 1393/7/9

واقعت چرا قیمتش انقدر خوبه؟؟؟؟ چرا مثه بقیه گوشی های جدیدی که تازه وارد بازار میشن قیمتش نجومی نیست؟؟؟؟ احساس میکنم یه کاسه ای زیر نیم کاسست
من به این همه انصاف و این قیمت های منطقی عادت ندارم :))))))
موارد 2101 تا 2200 از مجموع 2486 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

ایسام