نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z3

Xperia Z3 اکسپریا زد 3

Sony Xperia Z3 سونی
ارزیابی کاربران: 8.4 از 10 (4855 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 2001 تا 2100 از مجموع 2486 مورد

ASHKAN G در تاریخ : 1393/8/3

دوستان خواهش میکنم جواب بدید.کسانی که رنگ مسی این گوشی رو دیدن،به نظرشون رنگ مسی بهتر یا رنگ سفید این گوشی؟

علی س در تاریخ : 1393/8/3

دوست عزیز در جواب شما که همیشه در صفحات اختصاصی گوشی های سونی، از گوشی های سامسونگ تعریف می کنید، بهتره بگویم که متاسفانه شما گوشی های سامسونگ را بیش از حد دست نیافتنی میپندارید و در عالم طرفداری به سامسونگ همه گوشی های دنیا به خصوص سونی را کمتر از سامسونگ فرض می کنید. این را میشه از آن حرف جنابعالی که اکسپریا Z3 را در حد اکسپریا زد می دانی،می‌شود فهمید..
متاسفانه شما مزایای بیشمار و امتیازات فراوان اکسپریا Z3 را کم ارزش و نادیده می گیرید که البته از شما که سامسونگ را پدر تکنولوژی و برتر از همه کمپانی های دنیا می دانید انتظاری غیر از این نمی رود.. متاسفانه شما حتی در صفحه گوشی های سونی همه نظرات طرفداران بیشمار گوشی های سونی را کم ارزش می دانی،،دوست عزیز ما هم بلدیم بیابیم صفحه گوشی های سامسونگ و انواع و اقسام عیب و ایراد این گوشی ها را با دلایل محکم بیان کنیم ولی اینکار را به خاطر احترام گذاشتن به طرفداران و خریداران گوشی هایی مثل گالکسی نوت3 و گالکسی s5 انجام نمیدهیم!!؟؟
البته به من مربوط نیست که شما در کدام صفحه نظر بدهید ولی شما که به هر کسی که نظر میدهد می گویید پایه و اساس علمی نداره!!!!! آیا این حرف شما که اکسپریا Z3 را با اکسپریا زد و زدوان مقایسه می کنی،!!! پایه و اساس علمی داره!!؟؟
دوست عزیز نکته پایه و مبنای علم و یک نظریه فون آرنا و دیسپلی میت هستند که ما نمی دانیم!!!!!! شما چطور انتظار داری ما مقایسه و نظرات آن سایتی!!!!!! را قبول کنیم که در آن مقایسه حتی دوربین فلان گوشی!!!! مورد دلخواه جنابعالی را از اکسپریا Z3 و Z2 که سهله حتی از دوربین فوق حرفه ای canon که در آن مقایسه ملاک بود،،، از طریق فتوشاپ و غیره بهتر نشان داده است... واقعا دیگر بعضی از سایت های به اصطلاح تخصصی شور طرفداری از یک برند و گوشی خاص را در آورده اند و آنقدر در این کار پیش رفته اند که دوربین کاملاً معمولی فلان گوشی را از دوربین های حرفه ای هم که تا چند سال دیگر دوربین هیچ اسمارتفونی در دنیا به آن نخواهد رسید،، بهتر نشان می دهند که واسه بیننده مبتدی شاید قابل قبول باشه ولی برای اشخاص حرفه ای که کارشان بررسی آن گوشی ها است کاملاً غیر قابل قبول و شگفت انگیز است چند روز قبل هم در یکی از سایت های داخلی!!!! مقایسه دوربین پرچمداران مختلف!!!! بود که بایستی بازدید کننده گان به عکس هایی که معلوم نبود مال کدام گوشی هست، امتیاز می دادند تا برنده نهایی معلوم بشود.. بعداً وقتی برنده نهایی!!!! مشخص شد وقتی نظرات بازدید کننده گان را میخواندم حتی خود آنها هم از کیفیت عکس های آن گوشی که اول شده بود و اتفاقا آنها هم آن گوشی را داشتند،، شگفت زده!!!! شده بودند که چطور این گوشی چنین عکس های خارق العاده ای را ثبت کرده است که صاحبان آن گوشی حتی نصف کیفیت آن عکس ها را آرزو می کنند!!!
شما آنقدر به اسم سونی حساس هستی که حتی برای شما غیر قابل قبول است که سامسونگ همیشه در پرچمداران خودش از دوربین ها و سنسور های ساخت سونی استفاده می کند و شما بازهم قدرت سونی را در ساخت بهترین سنسور های دنیا نادیده و کم ارزش تلقی می کنی
خود سامسونگ قدرت سونی در ساخت دوربین های گوشی و حرفه ای را قبول کرده ولی متاسفانه فعلاً این امر واسه جنابعالی غیر قابل قبول است
البته دوست عزیز منو باید ببخشید که شاید مطالبی را گفتم که خدایی نکرده باعث ناراحتی شما شد ولی!!!!!!

الناز س در تاریخ : 1393/8/3

سلام.من تصميم گرفتم كه z3 بخرم ولي با نظرات و....چيزاييكه خوندم بعضي جاها انقد بدجور تو سر z3 كوبيده شده كه دارم پشيمون ميشم.ميشه لطفا كمكم كنين يعني واقعا ممكنه از خريدش پشيمون بشم؟ نظرتون چيه؟ لطفا نظرتون رو به ايميلم بفرستين
elnaz.saai@gmail.com

amir - در تاریخ : 1393/8/3

دوست عزیز

حقیقتش الان یکمی محدودیت زمانی برای جواب دادن تک به تک موضوعات مد نظرتون دارم

فعلا اون بخش نتیجه گیری 99% برندها میان سراغ سونی رو لینک میدم ببینیم آمار رسمی چی میگه

http://www.electronics-eetimes.com/en/top-ten-cmos-image-sensor-vendors-ranked.html?cmp_id=7&news_id=222920041

توی لیست گوشی ها اکثر گوشیهای خود سونی...چند مدل از ال جی و سامسونگ ...آیفون ...موتورولا و یه تعداد متنابهی گوشی چینی از سنسورهای سونی استفاده کردن ( عموما هم مال 2-3 سال اخیره )

http://en.wikipedia.org/wiki/Exmor

( همونطور که از زمان زد 2 تا همین حالا بارها گفتیم و دوستان شما با دلایل واهی قضیه رو نفی کردن سنسور دوربین از سونی زد 1 تا زد 3 کوچکترین تغییری نکرده ! یعنی imx220 اینو من نمیگم منابع رسمی میگن .
هر کمپانی دیگه روی دو مدل گوشی از یک خانواده و سری سخت افزار تکراری استفاده میکرد باور کن روزی 100 بار ایراد بهش میگرفتید ...سونی تا حالا 3 بار روی اکسپریا زد اینکارو کرده )

سوال اینه که قبلا کی تامین کننده سنسورهای دوربین بوده یا از اینهمه مدل گوشی موجود در بازار چیزایی که بالا لیست شده چه از نظر تعداد مدل چه از نظر سهم بازار بیشتر از 20% دستگاههای امسال نیست.

اون 80% بقیه رو کدوم کمپانیها تامین میکنن.؟

متاسفانه هر زمان طرفداران سونی آمار و ارقام رو وسط میکشن بدون منبع ادعاهای عجیب و غریب دارن.
آمار رو که نگاه میکنیم قضیه کلا یه چیز دیگه است

amir - در تاریخ : 1393/8/3

دوست عزیز

منبع از اینکه سنسورهای دوربین نوت 4 چیه رو قبل از اینکه شما اون خبر جی اس ام آرنا ( قبلش فون آرنا منتشرش کرد ) رو بگذارید توی بخش خود نوت 4 گذاشتیم ...دوست داشتید بررسیش کنید.

من مشکلی با نقل خبر از هر جایی ندارم.
مشکل با نقل گزینشی خبره ( جی اس ام آرنایی که در باب سابقه اش اینهمه قلم فرسایی کردید دو هفته قبل از این خبر یک ریویو کامل از نوت 4 تست شده توسط خودشون گذاشت...توی اکثر زمینه ها منجمله دوربین به به و چه چه راه انداختن که بهترین موبایل دنیاست.
در مورد دوربین توی همین ریویو گفتن سنسور ایزوسل سامسونگه ...
از شما که اینهمه به جی اس ام آرنا اعتبار دادید و قبولش دارید بعیده اون بخش رو نخونده باشید )

نقل گزینشی بخصوص وقتی پشتش اون تجزیه تحلیل هم بگذارید خوب فقط یک هدف داره یعنی همونی که شما میخواستید القا کنید.

بصورت ضمنی قبول میکنیم نوت 4 یکی از قویترین دستگاههای بازاره ...این اعتبار رو میگیریم و میدیم به سنسور سونی ! ( مثل اینه که من بگم سری زد سونی هرچی داره بخاطر رمهای سامسونگه ! )
یعنی خوب بودن نوت 4 بخاطر سنسورهای سونی بوده.
کما اینکه یک عده دیگه شبیه به شما همینکار رو با اس او سی های کوالکام سعی دارن انجام بدن.
یک عده دیگه میخوان اعتبار رو به اندروید بدن و ....

اگر گوشی های سامسونگ همیشه یکی از شاخص ها و معیارهای بازار بودن یا کماکان هستن نه بخاطر سخت افزار فلان شرکته نه بخاطر سیستم عامله..نه بخاطر تبلیغاته .

سامسونگ از زمان سیمبین و ویندوز موبایل کاملترین گوشیها رو از نظر مجموع امکانات میزد ( میتونید به ویوها و امنیاهاش رجوع کنید ) الآن تنها شرکتیه که گذشته از داشتن گوشی روی تمام پلتفورمها ( بغیر از آی او اس که انحصاریه ) سیستم عامل تایزن انحصاری خودش رو داره نتیجتا اعتبار دادن به اندروید بعنوان عامل پیشرفت سامسونگ منتفیه.
سخت افزار دستگاهاش مال هر برند و سازنده ای میخواد باشه وقتی روی هر گوشی استفاده کرد سعی میکنه بهترین عملکرد ممکن رو ازشون بیرون بکشه.
ضمن اینکه بزرگترین تولید کننده سخت افزار دنیا هیچوقت لنگ تولید سخت افزار و نداشتن قابلیت رقابتی نسبت به بقیه نمیشه...از رم و فلش ( بزرگترین تولید کننده اش سامسونگه ) تا سی پی یو و اس او سی ( ما کماکان روی خیلی از بردهای صنعتی داریم از پردازنده ها و اس او سی های موبایلی سامسونگ استفاده میکنیم اونایی که آشنایی دارن میدونن کنترلرهای صنعتی نورمهای خاص خودشون رو دارن غیر از سامسونگ ما تولید کننده ای نمیشناسیم سیستم موبایلی اش رو عینا روی برد صنعتی ببندن )تا چیپهای کنترل و پاور منیجر و دوربین.تا یکسری سنسور اختصاصی که بغیر از سامسونگ تولید کننده دیگه ای ندارن

تنها چیزی که سامسونگ روش نمیتونه ادعا کنه مودمه

در مودد بقیه صحبتهاتون و البته صحبتهای بقیه دوستان هر کس دوست داشت با یکم تحقیق متوجه میشه اصل ماجرا چیه.

MOH R در تاریخ : 1393/8/3

جناب امیر، سلام
شما داری اون بالا تو نظراتت سونی رو میکوبی و میگی قابلیت انحصاری نداره،میرسی به پایان و پایین میگی:
(ما بخوایم توی صفحات مربوط به سامسونگ بگیم گوشی خوبیه هیچوقت نمیگیم زد 3 یا جی 3 اینطوره و اونطوره)

حالا مثلا قابلیت انحصاری م نوت چیه؟قلم استایلوس؟
یادمونه NEC سالها قبل از اینکه اصلا گوشیهای لمسی ساخته بشن یه گوشی داشت که قلم داشت.حالا مثلا سامسونگ اولین اختراع کننده قلم گوشی ه؟
شما قابلیت های نرم افزاری رو با قابلیت هایی مثل ضد آب بودن سونی مقایسه میکنی؟قبول دارم سونی اولین گوشی ضد آب رو نساخته
مثلا سونی نمیتونه همچین قابلیت نرم افزاری بذاره رو گوشیهاش؟
یعنی تکنولوژی ساختن یه قلم پیچیده تر از مهندسی سونی برای ساختن گوشی ضد آبه؟چی رو با چی مقایسه میکنی برادر من.
اون S5 هم دیدیم چطور ضد آب بود.سامسونگ میگفت بهتره تو آب نبرید،هنوز که یادتون هست اقا امیر.............
سامسونگ هنوز تو اسپیکر های مونو مونده و نمیاد استریو اش کنه.بعد اصلا ضدآب نبودن اس4 یا ضد آب بودن اس5 ربطی به فروش نداره که میگی مردم از اس4 بیشتر استقبال کردند.
اصلا بذار من برات بگم.علت فروش زیاد سامسونگ یکیش اینه که بیشتر از سونی تو بازار بوده و اسمش حقیقتا بیشتر از سونی شناخته شده است.به هر بچه کوچیکی بگی سامسونگ نصف مدل های گوشی هاشو بلده ولی بگی سونی میگه سونی چیه؟غذاست؟.اگه مردم بیشتر گوشی سامسونگ میخرند علتش اینه که وقتی همه رقباش در حال افول بودند خودش رو به سرعت بالا کشید.پس بی دلیل ضد آب بودن یا نبودن رو با میزان فروش قاطی نکن.
در مورد دوربین که میگی سونی تو 2 سال هیچ تغیری نکرده به خاطر نا آگاهی بوده عزیزم.برعکس سونی واقعا پیشرفت خوبی داشته مخصوصا تو زمینه دوربین.شما داری مقایسه الکی 2 تا سایت رو منبع قرار میدی و سونی رو میکوبی!!!درحالیکه واقعا تفاوت سونی تا سامسونگ تو دوربین اونقدر نیست که سونی اونقدر ناجوانمردانه به قعر جدول فرستاده بشه و سامسونگ فقط به خاطر عکس های پر رنگش میره صدر جدول.اون فون آرنا هنوز نمیتونه یه تنظیم ساده WB رو که حتی یه بچه 2 ساله هم بلده انجامش بده رو انجام بده چطوری میاد میگه من میخوام مقایسه کنم؟
در ضمن شاسی فلزی رو بی ارزش نکن .همون سامسونگ هنوز تو ساختن یه بدنه زیبا مونده حالا فقط تو داری از این ضعفش به عنوان نقطه قوتش یاد میکنی.
در کل خوش باشی.

Adrian F در تاریخ : 1393/8/3

سلام سجاد جان.
آقا سجاد مطلب دیجیکالا رو بخون بسیار زیبا و بدون جانب داری توضیح دادند :
http://www.digikala.com/Product/DKP-41659/Sony-Xperia-Z3-Dual-SIM/گوشی-موبایل-سونی-اکسپریا-زد-3-دو-سیم-کارت

تفاوت این دو گوشی مثل تفاوت تی3 با تی2 هستش
یا مثلا نوت3 با اس5 هست
یا مثلا 5اس اپل با 5 هستش

یه موبایل شیک و تر و تمیز شده و کم اشکال ترین موبایل سونی هست.دوست داشتی برو زد2 بخر،خواستی برو زد3 بخر.هر دوتاشون هم با هم آپدیت اندروید میگیرن.
============================

آقایون بحث ها خوبه و قشنگه ، مثلا آقا فرزاد به مسئله ای گیر میدن بعد دوستان دیگه پاسخ میدن خوبه،آدم حداقل اطلاعاتش میره بالا.هر شرکتی خوبی و بدی خاص خودشو داره.مسلما اگر سونی هم قیمت گوشی هاش مثل نوت4 سامسونگ یا آیفون بالا بود،میتونست کارمندای بیشتری رو برای تک تک جزئیات موبایلش فراهم کنه و نرم افزار های مچ تر و بیشتری با موبایلش همراه کنه مسلمه که خیلی مسائل دست به دست هم میدن تا یه گوشی ساخته بشه.
ولی اینکه برخی از دوستان فقط به قصد توهین یا خورد کردن شخصیت کسی دیگه نظر میدن،این واقعا باعث تاسف هست.
ببینید طرفداری یه بحثه،هیچ ایرادی هم نداره.اشکال گیری هم یه بحثه و بازم هیچ اشکالی نداره به خصوص اگر بامنبع باشه که خیلی هم عالیه.
ولی توهین چیزیه که همه باهاش مخالفن : "آقا تو علمشو نداری نظر نده،آقا تو نمیفهمی،آقا شما برو مطالعت رو بیشتر کن حرفهاتو با علم و عمل بزن و...." به اینها میگن توهین.

میخواید بحث کنید طوری باشه که پسفردا حوصله جواب دادن رو داشته باشین و اشتیاق پیدا کنید واسه صحبت کردن.اگر به ادعا باشه که ماشالله همه از دم تو یک زمینه ی خاصی میتونن ادعا داشته باشن.

===============================
در آخر دوستان عزیزی که گوشی رو خریدن خیلی کامل بیان یه سری توضیحات از گوشی بگن،راه دوری نمیره.ممنون میشم یه سری توضیحاتی بدین :
1) لبه های گوشی کمک میکنن که گوشی تو دست قفل بمونه و نیفته؟
2) هر دو 2سیمکارت همزمان قابل استفاده هستن ؟
3) آیا مشکل خاصی با گوشی دارن یا در کل خوب ارزیابیش میکنن؟

موفق باشین.

رضا a در تاریخ : 1393/8/3

دوستان واقعا سخته تحلیل این که چرا سامسونگ دوباره مجبور به استفاده از سنسور ساخت سونی شد؟
به خدا خود سامسونگ هم به شکست ایزوسل و عدم تواناییش پی برده شما قبول کنید
اگه محدودیت تولید و هزینه های ساخت نبود تو تمام مدل های نوت4 از IMX استفاده میکرد

eisa s در تاریخ : 1393/8/3

١ هفته خريدمش در يك كلام فوق العادس بخدا راست ميگم

amir - در تاریخ : 1393/8/2

جالب بود ولی این یکی نظر هم متاسفانه پشتوانه علمی و عملی نداشت.

در هر حال امیدواریم روزی سونی واقعا به جایی برسه که طرفدارهای بعضا متعصبش مجبور نشن بخاطر همسان بودن گوشیهاش و نداشتن قابلیت اختصاصی همه چیز رو دست آویز برای اثبات برتری قرار بدن.

من نمیدونم سونی پیکچرز و هالیوود و پلی استیشن و اینجور حرفا چه ربطی به بررسی گوشی داره !.
مگر اینکه بگیم روی قابلیتهای گوشی چیز قابل ادعایی نیست مجبور میشیم آسمون و ریسمون رو بهم وصل کنیم بلکه از توش چیزی دربیاد...

شاید اگر این شرکت سونی یه مقدار از نظر سخت افزاری و نرم افزاری استقلال و نوآوری داشت ( تا 6 ماه پیش نقل محفل طرفدارهای سونی بحث راجع به این بوده که میشه به نمایشگرهای این شرکت با زاویه بیش از 30 درجه نگاه کرد یا نه ...امروز بحث اینه بعد از اینهمه سال کماکان وضعیت دوربینهاش با دو سال قبل فرقی میکنی یا نمیکنه ) بعضی دوستان متعصب بجای پرداختن به این موضوعات حداقل راجع به چیزای کمی مهمتر صحبت میکردن.
خدایی نکرده هم برندهای اول بازار رو با این توجیهات زیر سوال و بعضا تمسخر نمیبردن.

شما توی بخش نظرات اکثر پرچمدارهای اکثر برندها ( از معروف تا چینی نه چندان اسم و رسم دار ) بگردید طرفدارهای هر برندی روی یکسری قابلیت انحصاری اون برند بحث میکنن...
متاسفانه توی صفحات سونی همون چیزایی که موقع سونی زد مورد بحث بود و مزیت نسبت به رقبا نبود امروز کماکان با سونی زد 3 سرجاشه.

زد وان معرفی شده بود طرفدارهای سونی میگفتن قابلیت ضد آب تبدیل به یه استاندارد جدید شده همه مشتری ها بعنوان قابلیت استاندارد انتظار دارن روی دستگاهها باشه.
مثلا میخواستن سامسونگ رو بکوبن دست میگذاشتن که ساخت گوشی ضد آب کلی اضافه هزینه داره.
سامسونگ اومد روی اس 5 این قابلیت رو گذاشت ... قیمتشم از اس 4 بدون این قابلیت ارزونتر بود.
استقبالی که مشتری ها از اس 4 داشتن بیشتر از اس 5 بود و این یعنی یه قابلیت ضد آب روی تصمیم مشتری تاثیر نداره یا قابلیت کلیدی نیست.
روی مدل بعدی حذفش کردن...هیچ اتفاقی هم نیفتاد.
روی گوشیهای سامسونگ اونقدر قابلیت ریز و درشت هست که قابلیت ضد آب و نمیدونم شاسی فلزی و این چیزا آخرین اولویت مشتری باشه.
کما اینکه پرچمدارهای امسال رو ببینید چند تاشون ضد آبن...چند تاشون روش مانور تبلیغاتی میدن !؟
( یدونه نکسوس 6 ضد آبه حتی جزو مشخصات دستگاه نیاوردنش ... )
چون مشخصا اسم از سامسونگ بردید مثال از سامسونگ زدم
ما بخوایم توی صفحات مربوط به سامسونگ بگیم گوشی خوبیه هیچوقت نمیگیم زد 3 یا جی 3 اینطوره و اونطوره

امیدوارم چه بخوایم طرفداری کنیم و چه نقد حرفمون مستند باشه و جانب انصاف رو همیشه رعایت کنیم

WOLF A در تاریخ : 1393/8/2

سلام
اولا اینکه تأیید یعنی شما چیزی بگی و طرف مقابل باهات موافق باشه ، یا نظری بدی که یکی دیگه نظرت رو ببینه و تأیید کنه ، آیا سایت اکسپرین اومده و اینجا نظرات شما رو خونده و گفته من با نظر فرزاد موافقم و اونو تأیید میکنم؟ اینو صرفا جهت این گفتم که از کلمه تأیید نباید استفاده سو کنی.
بعدشم ، چرا فکر میکنی من مالک سونی هستم؟؟؟ من دارم بهت میگم اینجور که فکر میکنی نیست، و سونی اینقدر ضعیف نیست که بنا به گفته شما نتونه حالت Auto رو هم اندازه دستی بگذاره ، چون تمام دوربینای کامپکت و SLR و DSLR و... اون حالت Auto و دستیشون با هم برابره و فقط تو گوشی اینکارو کرده ، فقط هم مختص Z1 و Z2 و Z3 نیست ، اکثرشون همینجورن ، مثلا Z3 tablet compact حالت Auto رو 6 مگا میگیره و دستی 8 میگیره، یا مثلا ZR و ZL و Z ، حالت Auto رو 12 بود و دستی رو 13 بود وغیر از اینا بازم هست...(محض اطلاع گفتم که فکر نکنید فقط مال همین چند تا گوشی هست چون مطمعنا انگار هیچکس نمیدونه واسه همینه تازه به این فکر افتادین که همچین چیزی وجود داره).
تو زمینه دوربین و لنز هم هیچگاه ته جدول هیچکجا نبوده. با کدوم پشتوانه و مدرک میگی؟ کدوم جدول؟
اون 2 سؤالی هم که کردی رو بهتره از شرکت سونی بکنی ، اونا اگه بخوان جواب بدن بهتر جوابتو میدن ، ما که سونی نیستیم.
اینم بدون که هر چیزی که اسمش دوربین باشه باید تنظیم بشه. چه DSLR ، چه SLR ، چه دوربینای گوشیها و هر چیزی که بخوای باهاش عکس بگیری ، مگه بدون تنظیم (خواه کوچک یا بزرگ) میتونی عکس خوب بگیری؟
...
مرحمت زیاد

WOLF A در تاریخ : 1393/8/2

سلام
چشم ، بازم تحقیق میکنم.
ولی حقیقتش چیزی که من گذاشتم نقل از سایت GsmArena بود. شما اگه مدرکی از سایتی دارید که این خبر رو نقض میکنه خوب بگید. لینکشو بگذار. سایت GsmArena رو من 10 ساله که میشناسم ، شما 1 سایت رو برای من مثال بزن که کاملتر از GsmArena باشه.فقط یکی. تو بیشتر سایتهای ایرانی هم وقتی میخوان بنچمارکهارو بزارن از همین سایت عکسشو کپی میکنن و یا همچنین اطلاعات راجب گوشیها رو ، اکثرا از همین جا کپی میکنن و به روی خودشون هم نمیارن وخیلی هم مینویسن به نقل از سایت GsmArena. حالا شما تخصصت چیه وچند ساله داری ریویو انجام میدی و چند تا زبان برنامه نویسی بلدی و یا با چند نمونه دوربین کار کردی و یا چند صد میلیون گوشی رو تست باتری انجام دادی و یا با چند صفحه IPS و TFT و OLED کار کردی و و و و و و ....... که سایت GsmArena رو یه سایت الکی و یه منبع بی ارزش میدونی؟
در ضمن من سایت زومیت رو دارم اولین بار از شما میشنوم. وبرای اخبار ، دانلود ، ویدیو و .... از منابع خارجی استفاده میکنم ، فقط به این دلیل تو این سایت میام چون قیمت همه گوشیها رو در لحظه میزنه.
اون قسمت دوم حرفات هم که اصلا ربطی نداشت .یعنی چی مثلا!!!!!؟؟؟؟ ولی یه مدرک معتبر از اینکه میگی قویترین چیپهای موبایل از سامسونگ هست حتما بزار.(چون بنا به گفته خودت باید حرف پشتوانه داشته باشه)
آره ، سونی متخصص در دوربین و لنز های دوربینه... واقعا توان اینو ندارن که حالت اتو رو بگذارن رو 20. نمیدونم چرا سونی که TV لیزری درست میکنه در مقابل این تکنولوژی کوچک به زانو در اومده؟ولی صبر کن ببینم ! چرا دوربینای کامپکتش اینجور نیست! یعنی حالت superior auto هم اندازه دستی میگیره، پس میتونه اینکارو بکنه...
خود من وقتی میخوام از جایی عکس بگیرم حداقل 10 بار از همون صحنه عکس میگیرم ، تا عکس مورد نظرم گرفته بشه ولی آره شما که میخوای با یه دکمه تمام کار رو بندازی رو دوش گوشیت میتونی گوشیهای دیگه رو انتخاب کنی، در این حالت همه میتونن عکس بگیرن یا بهتره بگیم حتی ما دیگه کاری نمیکنیم. اگه چشمامونم ببندیم بهترین عکس گرفته میشه.
من یه بار با دوربین گوشی K800 سونی اریکسون سال 86 عکس گرفتم و اون عکس به مدت 1 ماه عکس برتر سایت ESATO.com بود.یه عکس از یه درخت از پایین به طرف بالا (خوابیده) و نور توی دوربین ، حالت Metering mode روشن و WB ابری انتخاب کردم.
با هر چیزی میشه عکس گرفت ، فقط باید علاقه داشته باشی.
مرسی از اینکه تلاش کردی سنسور رو تشریح کنی ، ولی من حتی میدونم تصویر چطور تشکیل میشه ، من با بهترین و بدترین دوربینای نگاتیوی شروع کردم، حتی اونایی که در لحظه عکست رو میداد بیرون.
بای

MOH R در تاریخ : 1393/8/2

جناب امیر
سایت مرجع موبایل یه مرجع تخصصی هستش که اینجا حرفه ای ها (منظورم خودم نیست) دارند به همه کمک میکنند و تجربه اشون رو به اشتراک میذارن.هیچ کدوم از حرفه ای ها با وجود علاقه های متفاوت شون این طور حرفی نمیزنند........
یکی مثل آقا Far z که دنیا موبایل روعین کف دستش میشناسه.
یکی مثل آقا لیونا که رکوردار آنباکسینگ گوشی هستند و تو ویدوهاشون به وضوح معلومه
یکی مثل آقا Adrain که تکنولوژی رو درمرجع موبایل با اسم ایشون میشناسند

شما تو نظرتون فرمودید:
1.روی اس 4 که متاسفانه سنسور سونی ضعیفتر از مال سامسونگ بود)
جناب امیر اگه واقعا لنز سونی ضعیفه سامسونگ مجبوره میاد از سونی لنز میخره.

2.روی نوت 4 امیدواریم تاریخ تکرار نشه)
کدوم سایت گفت اس4 هایی که لنز سونی دارند ضعیفرتند؟بعدش مگه همین طرفداران محترم سامسونگ نیستید که میگن سامسونگ لنز رو از سونی میگره ولی چون برنامه دوربینش قویه همیشه از سونی جلوتره.از این گذشته،سامسونگ یه شرکت با این عظمت چهار تا کارشناس و متخصص نداره قبل از اینکه اس4 با لنز سونی رو به بازار عرضه کنند با لنز خودشون مقایسه کنند ببینند کدوم یکی بهتره؟

3. استفاده از سنسورهای سونی بخاطر مساله قیمته)
مساله قیمت؟داری شوخی میکنی آقا امیر؟سامسونگ مشکلی با مساله قیمت داره که نتونه لنز ساخت خودش رو بیشتر درست کنه و کمتر لنز سونی بخره؟سامسونگ اولین تولید کننده موبایل جهان شده و کل بازار موبایل رو با گوشیهاش اشباح کرده و تازه داره این روند رو ادامه میده و حتی بیشترش میکنه.اونوقت مساله قیمت اینقدر به سامسونگ فشار آورده که نمیتونه از لنز ساخت خودش استفاده کنه؟
اصلا تمام اینها به کنار،هزینه تبلیغات سامسونگ رو دیدی؟

4.سامسونگ همیشه قویترین چیپستهای دنیای موبایل رو داشته)
سامسونگ همیشه قویترین چیپست های دنیا موبایل رو داشته؟همیشه؟قبول داریم که تازه تونسته چیپ اگزینوس خودشو بهتر از قبل کنه ولی همیشه رو نه.تازه یه خبرهایی از نقض پتنت های انویدیا توسط سامسونگ بود که انویدیا درخواست داده بود فروش نوت4 تو آمریکا ممنوع بشه.
لینک خبر:
http://www.zoomit.ir/it-news/13726-nvidia-suing-samsung-qualcomm

5.بخاطر 5-6 دلار کاهش هزینه هم شبیه به سونی نمیاد چیپ با کلاک پایینتر یا بعضا یک نسل قدیمی تر کوالکام رو استفاده کنه)
جنابعالی دارید سونی رو متهم میکنید به استفاده از چیپ ضعیف تر و قدیمی تر برای کمتر خرج کردن؟
این کاری که شما میگید، سونی با این هدف انجام نداده.علت استفاده از چیپ با کلاک پائینتر توسط سونی اینه که گرمای تولیدی کمتر بشه،چون:اولا جنس بدنه شیشه ای سونی باعث میشه گرما تو دست بیشتر احساس بشه. ثانیا سونی یه گوشی ضد آب میسازه که نباید به هیچ وجه آبی توش بره چون اگه آب توش بره دیگه ضد آب نیست،خودت دودوتا چهار تا کن ببین با وجود این بدنه شیشه ای و کاملا بسته شده،سونی چه توانایی داشته که تونسته گرما رو کنترل کنه.

6.سونی اگر تخصصی در بخش دوربین داره میتونه لطف کنه الگوریتمهای پردازش تصویرش رو اصلاح کنه که در سال 2014 یکی از معدود شرکتهایی نمونده باشه که کماکان مود اوتو بالای 8 مگ نداره)

سونی همین الانش هم یکی از برندهای مطرح تو زمینه دوربینه.ساخت لنزش به کنار که 99 درصد برندهای دنیا وقتی گوشی میسازن برای خرید لنز به طرف سونی میان.برنامه دوربینش کی گفته عیب داره که شما اینقدر داری عیب روش میذارید؟اگه برنامه سونی عیب داره چرا DXO Mark به Z2 و S5 امتیاز مشترک داده؟میتونی بگی چرا؟

رضا a در تاریخ : 1393/8/1

دوست عزیز سامسونگ به خاطر این که مشکلات دوربین اس5 رو نداشته باشه فعلا استفاده از سنسور ایزوسل رو محدود کرده و از سنسور سونی استفاده میکنه
در مورد قیمت شاید صحبتت درست باشه سنسور های ایزوسل به همون نسبتی که کیفیت بسیار پایین تری دارند قیمت پایین تری هم دارند و سامسونگ شاید نتونه تو همه محصولاتش از سنسور imx استفاده کنه و مجبور بشه بعضی از محصولات رو با همون ایزوسل به بازار بفرسته متاسفانه
در مورد الگوریتم پردازش تصویر سونی اطلاعاتت غلطه
الگوریتم پردازش تصویر سونی کاملا مشابه دوربین های dslr هست و کامل ترین الگوریتم پردازش تصویر در بین گوشی ها و گجت های همراه هست
مهمترین بخش دوربین سنسور هست که استفاده سامسونگ از سنسور imx گواه ولقعیت های بی شماری هست
فون ارنا و زومیت هم بسیار رفرنس های معتبری هستند
(در مورد 8 هسته بودن جی پی یو مالی یادتون میاد که؟؟ یه سری منابع میگفتن 16 هسته یه سری میگفتن 8 هسته؟؟ کدوم درست بود؟؟)

WOLF A در تاریخ : 1393/8/1

سلام
اول اینکه ادعا یعنی اینکه طرف مقابل داره دروغ میگه و دوما ، یعنی من یه خبر رو به صورت طنز گذاشتم این همه سخت و ناراحت کننده بود؟
من بر اساس گفته خودت توضیح دادم که باید چیکار کرد. چون گفتی باید به سوژه بگی 1 دقیقه تکون نخور و از این حرفا. وگرنه مگه آدم میخواد کمر غولو بشکنه؟ 4 تا تنظیمه دیگه!! ولی این که گفتی این 4 قلم تنظیمات رو گوشیهای دیگه هم دارند ، باید بگم نه، از زمانی که سونی اریکسون بود تا الان ، حتی رو گوشیهای ارزون قیمت و واکمن سونی هم تمام این تنظیمات روی دوربین بود ولی من تو یک دهم گوشیهای دیگه این امکانات رو نمی بینم . خیلی راحت میشه رفت و دید. نه فقط اسمارتفونهای 2-3 سال پیش ، بلکه در تمام گوشیها.
خواهش میکنم بحث دوربین رو تموم کن که نه من به نتیجه میرسم و نه تو.
ببین فرزاد، قبول کن که گوشی رو باید متناسب بانیاز خرید، درسته؟ شما میگی مثلا برای مادرم بخوام اینو بگیرم ، خوب معلومه حوصله این چیزا رو نداره. واسه ایشون مثلا یه اپل 5 یا 5s خوبه چون هم کوچولوتره و هم تو دست بهتر جا میشه ، گوشیهای بزرگ رو اونایی باید بگیرن که دستهای بزرگتری دارن ، یا مثلا Z3 رو کسی باید بگیره که سونی میخواد و دوربین . لزومی نداره همه Z3 و یا 20 مگاپیکسل بگیرن( به مگاپیکسل که نیست) به نحوه عکس گرفتنه، میرن میگیرن ، عکسشون خراب میشه اونوقت میگن سونی بد. اصلا سونی بد ، آقا نگیرید. تا حالا شنیدی میگن (It's not the ride ,It's the rider) یعنی رانندگی به ماشین نیست ، به راننده هست. منظور من سونی نیست. با هر چی اگه بلد نباشی خراب میشه. وقتی نیاز مشخص نشه همین اتفاق پیش میاد، مثلا یکی از اشتباهات بزرگ من این بود که برای پدرم گوشی سونی خریدم ، چرا؟ چون دستهای بزرگی داره و اصلا نمیتونه به راحتی بر روی صفحه و چیزی که لمس میشه کنترل داشته باشه ، باید یه نوت سامسونگ میگرفتم واسش چون قلم داشت و راحت میتونست باهاش کار کنه. حالا ما میبینیم یه بچه دبستانی میره Z ultra میخره ! این به نظر شما جز پز دادن جلو دوستاش چی میتونه باشه؟ گوشی که حتی تو دستش جا نمیشه ، تو جیبش جا نمیشه ، فقط واسه اینکه بگه مال من از همتون بزرگتره.
اینم بگم که وقتی آدم رو یه چیز پافشاری میکنه ، چه مثبت و چه منفی ، دیگه نمیشه جلوشو گرفت. حتی اگه خدا هم به عنوان شاهد واسش بیاری.
وقتی آدم به نیازش فکر کنه و جنسی رو بخره ، هیچوقت این مسایل پیش نمیاد.
خواهشا دیگه بحث دوربین نکنیم. فقط راجب فقد و بررسیهای این گوشی باشه ، که حد اقل کسی میاد و میخواد اطلاعاتی بگیره گیج نشه.
با تشکر

yahya d در تاریخ : 1393/8/1

تا چند روز دیگه خدا بخواد z3 رو میخرم چندتا عکس میگیرم آپلود میکنم.
اما در مورد تست ها:چه توی تست نویسنده و تست کننده نظر گذاشته باشن چه از مردم نظر گرفته باشه(حتی اگر مردم ندونن که کدوم عکس مال کدوم گوشیه)بازم عکس ها رو سایت گرفته گوشی هارو که نداده به مردم تا خودشون کار کنن و عکس بگیرن و نظر بدن.آدم با یک گوشی میتونه از یک صحنه چندجور عکس بگیره.ممکنه دست آدم بلرزه.یا هر اتفاقی عمدی یا غیر عمدی که موجب خراب شدن عکس بشه

amir hossein y در تاریخ : 1393/8/1

دوستان سلام موقع خرید گوشی باید چند ساعت تو شارژ باشه؟اول باید باهاش کارکنی؟یا بزنیش توشارژ؟

mehdi n در تاریخ : 1393/8/1

سنسورهای سامسونگ تو خواب هم به سنسورهای سونی نمیرسه!! نه در گوشی نه در دوربین های معمولی و حرفه ای و...و البته در آینده هم نخواهد رسید!!! حالا حالا ها کار داره تا یک سنسور خمیده تولید کنه، همین سنسورها و الگوریتم های سونیه که جایزه سال اروپا را امسال در عکسبرداری و فیلمبرداری ازان خود کرد!! هر موقع سامسونگ یا اپل تونست یک سنسور 1/2.3 اینچی رو با دقت 20 مگاپیکسل رو در یک گوشی کاملا ضد آب و با ضخامت کم و بدون بیرون زدن لنز (که ماشالا در سریهای گالاکسی به لنزهای با زوم اپتیکال میخوره اینقدر اومده بیرون) با این کیفیت عکس خروجی بده بیرون اونموقع میشه در مورد سونی تردید کرد!!!

فعلا که سنسورهای ایزوسل و الگوریتم های سامسونگ گاها داره قرمز رو در عکس نارنجی ثبت میکنه!!! (دقیقا مثل amoled های معروفش) البته اگه طرفداران سامسونگ نگن درست نیست و اینا بهونست و جو سازیه ....چجوریه وقتی کاربر در نمایشگر های سامسونگ باید به مود سینما بره تا خدا کنه قرمز رو قرمز ببینه نکته منفی تلقی نمیشه!!! اما در دوربین سونی رفتن به حالت دستی محدودیت تلقی میشه!!

بین شرکتی که دو ساله گوشی میزنه و شرکتی که یه دهه داره کار میکنه خیلی فرقه، هر چند سونی راه ده ساله سامسونگ رو داره در عرض دوسال طی میکنه(با این همه فشار سوددهی و وضعیت نامطلوبش) ، اگه امثال جنابعالی صبر کنند بزودی قسمت نرم افزاری سونی بهبود خواهد یافت!!من جمله پردازش بهتر عکس

در نهایت چیپ سازی سامسونگ هیچ ربطی به سنسور سازی دوربین نداره که داری به عنوان اهرم فشار ازش استفاده میکنی، نخستین پردازنده 64 بیتی آندروید هم متاسفانه متعلق به سامسونگ نیست بلکه چیپ snapdragon 410 کوالکام بود در گوشی HTC desire 510!!!!

بهتره بجای بیوگرافی دادن و مقایسه این با اون و متهم کردن یک مخاطب به نداشتن اطلاعات و.... مستقیم بگی در نوت چهار هم سنسور سامسونگ داریم هم سونی. اینجوری واسه شفاف سازی که میکنی ازت تشکر میشه!!

sara q در تاریخ : 1393/8/1

فکر میکنم بخش زیادی از این اختلاف قیمت برمیگرده به حافظه داخلیشون (16و32) و داشتن بیمه و گارانتی و رنگ گوشی.
بقیه شم که دیگه تو کشور ما طبیعیه هر فروشنده ای یه قیمتی میده مخصوصا الان که گوشی تازه هم اومده

علی س در تاریخ : 1393/8/1

دوست عزیز من قبول دارم که تنظیمات اتوماتیک دوربین پرچمداران! !! سامسونگ خوب است ولی به هیچ وجه تنظیمات دستی دوربین همین گوشی های اصلا حرفه ای نیستند و با کوچکترین تغییری کل تنظیمات و در نتیجه کیفیت عکس های آنها به هم می خورند و مثل تنظیمات دستی دوربین گوشی های سونی نیستند که کیفیت نهایی عکس با تنظیمات دستی بهتر بشود و سامسونگ هر چی دوربین گوشی هاش توان داشته در تنظیمات اتوماتیک آن گنجانده است ..من هیچ گوشی از اچ تی سی و الجی و سامسونگ ندیدم که با اعمال تنظیمات دستی کیفیت عکس های آنها بهتر بشود ولی تقریباً همه گوشی های سونی از این قابلیت بسیار حرفه‌ای برخوردار هستند
من خودم نصف عکس هایی که با اکسپریاZ2 میگیرم در حالت 8 مگاپیکسل اتوماتیک هستند و نصف دیگر آنها در حالت دستی که یکبار از قبل تنظیم کرده ام هستند و در دو حالت هم بهترین و با کیفیت ترین عکس ها را ثبت کرده ام ولی آگه کسی بخواهد عکس هایی با روشنایی زیاد و رنگ های طبیعی بگیره حالت اتوماتیک دوربین گوشی های سونی عالی هست ولی آگه کسی بخواهد عکس هایی با غلظت رنگی بالا و کنتراست بالا بگیره بهتره از حالت دستی استفاده کنه. .
متاسفانه بعضی ها! !!!! طوری القا می کنند که دوربین های سونی نمیتونند در حالت اتوماتیک بازدهی داشته باشند در حالی که بیش از 50 درصد عکس هایی که من با اکسپریاZ2 در حالت اتوماتیک گرفته ام بهتر از عکس هایی هست که برادرم با گالکسی نوت3 در حالت 13 مگاپیکسل اتوماتیک گرفته است

far z در تاریخ : 1393/8/1

یه مورد رو هم یادم رفت بگم

همیشه بحث من تو صفحات سونی وقتی شروع میشه که دوستان بدون ارزیابی صحیح نظراتی میزارن که اینطور برداشت شه که سونی خیلی بالاتر از رقبا هست.
این بالا بردن های پر رنگ و لعاب در کنار پایین آوردن برندهای رقیب، ممکنه باعث بشه افرادی انتخاب های اشتباه بکنن. چیزی که شما تو صفحات سامسونگ حداقل از جانب من نمیبینید.
من با اینکه مقایسه دوربین فون آرنا رو دیدم اصلا تو صفحه نوت4 در این مورد هیچ نظری نذاشتم. اولین بار دوست عزیزم آقا مقداد نظر گذاشت.
این شیوه بالا بردن های بیش از حد رو ما بخواییم تو صفحه سامسونگ پیاده کنیم که باید 100 تا نظر در مدح و ستایشش بزاریم. شما تو کل نظرات نوت4 بگردین اگه یه نظر پیدا کردین که بدون مقدمه مثلا z3 رو به ناحق تخریب کرده و نوت4 رو بالا برده بیاین بگین. حتی یه نظر پیدا کنید که تعریف زیاد از حد شده از این گوشی. در مورد نوت3 و اس5 هم همینطور بوده. از جانب کاربران نام و آشنا هیچ وقت چنین اتفاقاتی نیفتاده.
ولی تو صفحات سونی تو این 1 سال من بارها شاهد این بودم.

تاریخچه رو عرض کنم تا بهتر دستتون بیاد:
1- تو صفحه z1. از وقتی بحث من شروع شد که دوست عزیزمون آقای مهدی ع (ایشالا هرجاست سلامت باشه)، تو یه کامنتی گفت که میخوام براتون از برتری های بی چون و چرای z1 نسبت به نوت3 مخصوصا تو قسمت صفحه نمایش بگم.

2- تو صفحه z2، که بازم ویدیویی قرار دادن که عکس z2 تو محیط بسیار تاریک (جعبه تست سونی) مثل روز روشن بود ولی آیفون 5s و لومیا 1520 خیلی ضعیف.

3- این بحث های اخیر هم از وقتی شروع شد که دوست گلمون MOH R اومدن عکسها و نظراتی رو از سایت اکسپرین نقل کردن که سعی داشت با یه سری فنون خاصی بگه سونی خیلی بالاتره از نوت4 هست تو دوربین.
یا مثلا افزایش سخت افزار نوت4 رو بازم آقا مهدی پایین آورد ارزششو تا بگه که z3 که تغییر خاصی نکرده بهتر از اونه.

بالاخره در هر موردی عزیزانی از طرفداران سونی پیش زمینه رو آماره کردن تا بنده تو بحث شرکت کنم.

وگرنه ما بیکار نیستیم که گیر الکی بدیم.
هدف هم این نیست که تخریب کنیم.
من بارها از پیشرفتهای سونی تقدیر هم کردم. اینجوری هم نیست که یه طرفه فقط انتقاد کنم

حرف زیاده ولی متاسفانه مجال این صحبتها کمه.
پس سخن باید کوتاه کرد.

موفق باشید

far z در تاریخ : 1393/8/1

من یه حرف ساده زدم در مورد دوربین.
خوشبختانه کسانی هم پیدا شدن تایید کردن. حتی سایت اکسپرین هم تایید کرد اون حرفو.

من فقط امیدوارم تو گوشی بعدی سونی دیگه این قضیه 8 مگاپیکسلی حالت اوتو تموم بشه و شاهد رزولوشن های بالاتر باشیم.

البته حساب چند کاربر اینجا و تعدادی کاربر دیگه تو جاهای مختلف رو که بلد هستن تنظیمات رو و نیازی ندارن به حالت اوتو رو از حساب چند میلیون آدمی که با تنظیمات اوتو راحت ترن رو جدا میکنم.

من نگفتم سونی دوربیناش ضعیف هستند.
همیشه سونی یکی از بهترین سازنده های سخت افزاری دوربین هست.
دوربین گوشی هاشم خوبه. و میتونست با جدیت سونی در تنظیم بهتر حالت اوتو، اما و اگری باقی نذاره و تو تست های مقایسه دیگه نره ته جدول. اونجا جای دوربین سونی نیست. من خودم از این قضیه ناراحتم.

من دو تا سوال برام پیش اومد:
1- چرا دوربین 20 مگا سونی تو سایت تخصصی dxo هم نمیتونه بالاتر از دوربین آیفون6 باشه که سنسورش ساخت سونی هست و فقط با 8 مگاپیکسل عکس میگیره. اونم با 3 امتیاز اختلاف. و حتی اس5 رو هم با اینکه هم امتیاز باهاشه ولی پایینتر از اون قرار داره.

2- اینکه چرا برا گوشی سونی نمیتونه یه حالت اوتو با تنظیمات قابل قبول و رزولوشن بالاتر بزاره. مثل بقیه شرکتا. که همه کاربرها به راحتی استفاده کنن

اینجا هم مکانی شد تا آدم این رو با کسانی که سونی دارن در میون بزاره. که متاسفانه جو طرفداری اجازه نمیده.
بعضی ها توجیه میکنن. بعضی ها مقایسه با dslr میزارن که بحثش کاملا متفاوت از دوربین گوشی و دوربین های کامپکت هست. کسانی که dslr میخرن میدونن دنبال چی هستند. ولی کسانی که گوشی میخرن اکثرا دنبال این چیزا میستن.

کلا تو هر مبحث که ما خواستیم یه انتقادی از سونی بکنیم همیشه با خیلی انتقادات طرفداران سونی روبرو شدیم. و اصل انتقاد من رو فراموش شد و به حاشیه کشیده شد.

امیدوارم روزای بهتری در آینده نصیبمون بشه.

موفق و پیروز باشید.

amir - در تاریخ : 1393/8/1

فرزاد جان البته یه سوال دیگه هم این وسط هست هنوز.

کدوم سایتی و کدوم منبع معتبری این ادعا رو تایید کرده که دوربین سونی در حالت دستی ( روی هر چند مگاپیکسل ) کیفیتش از اون اتومات 8 خودش بهتر بوده که حالا هرجا سونی کم میاره توجیه میشه روی مد دستی بهترینه مشروط به اینکه وارد باشی ؟!

کما اینکه همین ادعا رو طرفدارای برندهای دیگه هم میتونن بیارن ( کانتر و معیار که نداره ادعای بدون پشتوانه است ) که دوربینای مد نظر ما رو بگذار روی مد دستی بهترینه یا لااقل وقتی مد اتوی ما با 16 مگاپیکسل از سونی اتو 8 بهتره مد 16 دستیمون که دیگه الله اکبر !

بهانه تراشی و دستاویز قرار دادن بدون منبع کار مشکلی نیست
ولی واقعیت رو بهانه های ما تعریف نمیکنه.

amir - در تاریخ : 1393/8/1

شما لطف کنی یکمی تحقیق کنی متوجه میشی سامسونگ روی نوت 4 دو مدل سنسور دوربین استفاده کرده.

بعضی مدلها ( عموما اسنپ دراگون اونم نه همه اسنپ دراگونها ) سنسور imx240 سونی هست
روی مدلهای اگزینوس سنسور ایزوسل سامسونگه با کد k5k2p2.
شبیه همین سنسور روی اس 5 استفاده شده البته بدون ois

قضیه استفاده از دو مدل سنسور روی گوشیهای سامسونگ چیز جدیدی نیست قبلا برای اس 4 هم همین داستان رو داشتیم.

روی اس 4 که متاسفانه سنسور سونی ضعیفتر از مال سامسونگ بود.
روی نوت 4 امیدواریم تاریخ تکرار نشه حداقل اینهمه زحمت و توضیح شما کم ارزش نشه.

*اینو من باب اینکه بدونید استفاده از سنسورهای سونی بخاطر مساله قیمته نه اینکه سامسونگ سنسور دوربین نداره یا چیزایی بهتر از مال سونی نداشته

( کما اینکه همیشه قویترین چیپستهای دنیای موبایل رو داشته و امروزم اولین پردازنده 64 بیت اندروید رو داره ولی بخاطر قیمت و تامین بازارهای اپراتوری از چیپهای کوالکام هم البته استفاده میکنه...بخاطر 5-6 دلار کاهش هزینه هم شبیه به سونی نمیاد چیپ با کلاک پایینتر یا بعضا یک نسل قدیمی تر کوالکام رو استفاده کنه )

سونی اگر تخصصی در بخش دوربین داره میتونه لطف کنه الگوریتمهای پردازش تصویرش رو اصلاح کنه که در سال 2014 یکی از معدود شرکتهایی نمونده باشه که کماکان مود اوتو بالای 8 مگ نداره.( از سونی زد تا حالا وضعیت دوربینهای این شرکت تغییر نکرده )

البته نظر شما هم محترمه ولی متاسفانه پشتوانه علمی نداره.

سنسور دوربین یک سخت افزاره ( شبیه به پردازنده...رم ...جی پی یو و خیلی چیزای دیگه ).
بالقوه یکسری پتانسیل داره که بالفعل اونی که نرم افزاری ازش کار میکشه تعیین میکنه به کجا خواهد رسید.

اگه منبع خواستید اطلاع بدید خدمتتون ارائه بدم...ظاهرا غیر از اخبار فون آرنا و شاید زومیت بقیه منابع رو مطالعه نمیکنید.

S B در تاریخ : 1393/7/30

اول اینکه بنده نه طرفدار و نه ضدسایت خاصی هستم!فقط همونطور که شما دیسپلی میت رومیکوبید تو سرxarenaها منم dxo روازنظر بررسی دوربین دقیقتر ودر نتیجه معتبرتر از xarenaها میدونم!درضمن اصلابه رتبه اشاره نکردم واین فقط برداشت شماست!من امتیازسونی روگفتم نه رتبه1هفته و2هفتش!
=
Z1 چیه برادرمن! ماشالا تونظرات z2وz3 ازهر5تانظر 2تاش ازشماست! اونا روکه دیگه نداشتی تاحالا!
حالاتعجب من اینجاس شمایی که میگی z1داشتی چطور نمیدونی قابلیت اتوماتیک تنظیم ایزو ربطی بهSAuto نداره!ایزو حتی اگرم دوربین روی manualباشه خودش حالت اتوماتیک جدا داره!پس دیگه نیازنیست عکاسای آماتور برای هرعکس بخوان به بقیه بگن صبرکن تکون نخور تامن ایزورو تنظیم کنم! (حداقل با دوربینای سونی!) چون سونی حتی تو منوال(20.7)هم قابلیت تنظیمای اتومات داره! مثل همونی که بالا گفتم. فقط فرق اصلی اتومات ومنوال اینه که مثلاانتخاب صحنه رو کاربر انجام میده که چیزسختی نیست! HDR اضافه میشه که برای همه دوربینهاهمینطوره، ایزوهم اضافه میشه ولی ایزو رو میشه روحالت اتوگذاشت تا کسی که نخواد دنبال کنه این بحث هارو دچاردردسرنشه!
جناب همونطور که قبلاهم عرض کردم پیشنهادمن به شما اینه که یکم(نه بیشتر!) با Z2 یاZ3 (گوشیهایی که خیلی مطمئن درموردشون نظرمیدی!) کار کنید(به ویژه عکاسی) وفقط از روی مقایسه ها و گفته این و اون قضاوت نکنید.
=
تو نظرقبلیمم گفتم این عیب روقبول دارم و امیدوام زودترسونی حلش کنه اما شماهم زیادی داری پیازداغشو زیاد میکنی!8مگاپیکسلی بودن SAutoسونی هیچ ربطی به ضعف و قوت دوربینش نداره! سند حرفم هم امتیازیه که DXO به سونی داده! همین که امتیازش با اس5در یه سطحه یعنی هیچی از هم کم ندارن!در ضمن دوست عزیز مد Auto (چه تو موبایل چهDSLR و کامپکت)هرگز بهترین حالت نیست! بلکه برای کساییه که میخوان عکسای نسبتاخوب توشرایط مختلف بدون تنظیمات دستی داشته باشن! هرکسی دنبال بهترین عکسها باشه تنظیمات دوربین رو خودش انجام میده! این همه تنظیمات مختلف رو الکی نذاشتن که! شما برو بهترین DSLRرو بیار، بذارش رو Auto و ازیکی که بینیش بزرگه عکس بگیر، آیا صرف اینکه این دوربین قویه و حالت Autoقوی ای هم داره برای خوب افتادن اون عکس کافیه؟! نه! تنظیم لنز میخواد، بزرگنمایی میخواد، ژست درست میخواد و...! منظورم اینه که وقتی دوربین قویه، مد Auto خیلی چیز کلیدی ای نیست! بلکه این هنرخود فرده که تنظیمات رو درست انجام بده.
در ضمن با اینکه این عیب وجود داره، اما درحدی نیس که مثلا یکی با ارزیابی هایی که انجام داده به Z3رسیده باشه و وقتی 8 مگاپیکسلی بودن SAuto رو ببینه ازخرید Z3پشیمون بشه! ببین 95% کسایی که گوشی پرچمدار میخرن اونقد از تنظیمات دوربین سرشون میشه (یا قاعدتا باید سرشون بشه چون پول کمی پرداخت نمیکنن!) که محتاج صرف به Auto نباشن! حتی اگرم هیچی بلد نباشه 2 کار میتونه کنه، یا اینکه به قول دوستمون نصف روز وقت بذاره و تنظیمات یکسان دوربینها رو یادبگیره یا اینکه "هلو بپر تو گلو"یی عمل کنه و 24 ساعته رو اتو باشه! که البته اینا هم بعد از یه مدت کار با گوشی، تجربی یه چیزایی یاد میگیرن و از اتو بیرون میان. مگراینکه فقط واسه سرگرمی گوشی خریده باشه! که دراون حالت هم ضدآب بودن سرگرمی بهتریه تاعکاسی با مد اتو!
بازجای شکرش باقیه که مشخص شد دوربین نوت 4که بهترین گوشی سامسونگه ساخت سونیه و این باعث شد شما حداقل اینو به حرفات اضافه کنی که دوربین سونی از لحاظ سخت افزاری قویه!
=
البته راجع به میل زدن به سونی موافقم و حتما انجام خواهم داد.
موفق باشی
خدانگهدار

WOLF A در تاریخ : 1393/7/30

با سلام
قطعا نمیدونی ، Artifact به چه معناست، چون اگه میدونستی این جور روش تأکید نمیکردی.
Artifact به معنی مصنوعات هست ، و بله درسته Z3 تصاویر مصنوعی نشون نمیده. color هم با وجود اینکه S5 زیادتره ولی چون اینها واقعی نیستن نمیتونن امتیازش رو بالا بکشن، وگرنه با این حسابی که شما میگی و اینکه همه چیزش برتره الان باید S5 امتیازش 100 باشه. ولی میبینیم که امتیاز عکاسی در S5 پایینتر از Z3 هست و این نه به خاطر داشتن نویز(چون در اون صورت باید نمره منفی و کمتر بدن ، نه زیادتر) وبلکه به خاطر: داشتن نویز کمتر در تمام شرایط نوری و فوکوس اتومات سریعتر و ارایه جزییات خوب در شرایط نوری کم ورنگهای مطبوع در بیشتر موقعیتهاست.ولی این مواردی که میگم در S5 ذکر شده :مقدار قابل توجه از کمبود جزییات در شرایط نوری کم،وضوح غیر یکنواخت اطراف تصویر و وضوح خوب در مرکز تصویر، عدم دقت فوکوس اتومات در حالت اتوماتیک، WB خوب و رنگهای خوب و طبیعی.
احتمالا بیشتر از صفحه 1 نرفتی. برو این دو صفحه رو هم یه نگاه بنداز و ببین که چطوری تست میگیرن و عکسهای گرفته شده رو ببین، با همین دوربین میشه عکسی گرفت که سبز باشه ، قزمز باشه ، نارنجی باشه و .... دوربین دیجیتال حرفه ای خاصیتش همینه . همونطور که گفتم اونی که گوشیش دوربین میخواد و عکاسی بلده باید اینو بخره وگرنه کسی که بلد نیست ، حق نداره ایراد بگیره. چون میتونست یه گوشی بگیره که خیلی راحت با فشردن یه دکمه عکس بندازه. پس خواهشا در نظر داشته باش که در شرایط نوری متفاوت و در مدهای مختلف عکاسی رنگهای عکس فرق میکنه ، یعنی تو با یه دوربین میتونی عکسی رو با چندین رنگ بگیری.
http://www.dxomark.com/Mobiles/Sony-Xperia-Z3-New-Sony-flagship-Smartphone-tested/Sony-Xperia-Z3-Image-Quality
و S5
http://www.dxomark.com/Mobiles/Samsung-Galaxy-S5-overview-Joint-leader-in-DxOMark-Mobile-rankings/Imaging-results-Well-rounded-performer
پس همونطور که دیدی عکاسی با دوربین سونی بسیار رضایتبخشه و امتیازش هم از سامسونگ بیشتره. فقط بستگی به عکاس داره ، مثلا تو سایت GsmArena میخونیم که دوربین سامسونگ بهتره و یا X بهتره ، این بدین معنی نیست که اون دوربین بهتر یا بدتره ، این بسته به عکاس و شرایط عکسبرداریه. ممکنه شما در یه حالتی و با یه دوربین بد عکس بندازی که از بهترین دوربینا هم بهتر بشه. منم از همینجا خواهش میکنم اگه کسی بلد نیست با دوربین کار کنه اصلا سراغ این گوشی نره و الکی بهتو ن نبنده که دوربین سونی بده و اخه. برید و گوشیهای با دوربینای آماده با یه دکمه رو بخرید.
با تشکر

far z در تاریخ : 1393/7/30

دوست عزیز

شما که ماشالا تجارب زیادی از پدرت رسیده و خودت هم ادعا میکنی شخص محققی هستی، یعنی اینهمه کامنت من گذاشتم اینجور برداشت کردی که میگم دوربین سونی بده؟
کسی نگفت بده. سونی یکی از برندهای برتر تو دوربین هست.

تو گوشی هم کارش خوبه. ولی یه دونه isocell تو رنکینگ dxo بالاتر از هر چی گوشی سونی قرار گرفته!
استفاده نوت4 هم از سنسور سونی مشکلی به وجود نمیاره. چون سنسور های سونی خیلی خوب هستند و کسی نمیگه بده.
دلایلش رو نمیدونم که چرا استفاده کرده. احتمالا 6 ماه بعد با معرفی اس6 دلایلش مشخصه میشه.

همه شرکتها بهترین تنظیم دوربین رو میزارن رو حالت اوتو که تو اکثر منظره ها خیلی خوب عمل میکنه.
در کنارش همه اون شرکتها تنظیمات دستی عکاسی رو در کنارش به عنوان آپشن به کاربر دادن.
اگه قرار بر تنظیمات دستی هست که با همه گوشیها میشه انجام داد.

شما عکاسی، من عکاسم ولی آیا چند میلیون نفر که تا حالا محصولات سونی رو خریدن عکاس هستند؟
ما باید همه رو در نظر بگیریم.
مثال میزنم. اینهمه آدم تو ایران سونی خریدن. مگه چند درصد اونا تو این صفحات نظر خواهی حضور دارن که بحث ها رو ببینن و با تنظیمات دستی آشنا شن؟
من میخوام مثلا برای مادرم این گوشی رو بگیرم. سه ساعت باید بشینم بگم بهش تو محیط های پر نور EV رو بیار زیر 0، تو محیط های کم نور هر چقدر ایزو بره بالا نویز عکست زیاد میشه ولی عکس پرنور میشه. وایت بالانس رو اینجور بزاری عکست رنگاش اینجوری میشه. آخر سر به من میگه که نخواستیم همون گوشی ساده استفاده کنم بهتره.
خیلی ها اصلا علاقه ای ندارن به این کارا.
شما چرا احساس میکنی چهار تا تنظیم ساده عکاسی رو ما بلد نیستیم؟
دوربین گوشی حرفه ای نیست. دوربین حرفه ای لنز داره جلوش به اندازه چند برابر گوشی قیمتشه. چندین درجه بندی داره که همه اینا رو لنز کنترل میکنی. این 4 قلم تنظیم ساده رو اونا هم هست.
یه جوری به گوشی موبایل میگین حرفه ای که انگار تنظیمات دستی فقط رو گوشی سونی هست.
فقط یه دونه ایزو بالاتری داره. که اونم مطمئنا نویز تصویر زیاد میشه. فقط برا اینه که محیط خیلی تاریک باشه یه چیزهایی رو معلوم کنه نسبت به بقیه. وگرنه یه سنسور به اون کوچیکی در مقایسه با دوربین های حرفه ای، هر چقدر ایزوش هم بالا بره توانایی ثبت عکسای خوب رو نداره.

من اصل حرفم مشخصه.
حالت اتو یعنی تنظیم ایزو ev و وایت بالانس به صورت خودکار. در صورتی که شرایط نوری محیط استاندارد نباشه این امکان به کاربر داده شده تا تو هر دوربینی اینو بر طبق شرایط تنظیم کنه.
تو آزمایشگاههای عکاسی شرکتها این حالت های استاندارد رو کالیبره میکنن برا دوربین تا کاربر بدون نیاز به تنظیمات دستی هر چه سریعتر عکس خوبی بگیره.
این یعنی در نظر گرفتن همه افراد. چه عکاس و چه کاربر عادی که نمیدونه اینها یعنی چی.

شما یه بار طرفداری از سونی رو بزار کنار و با نگاه بی طرف نگاه کن.
از نگاه همه.

rambod m در تاریخ : 1393/7/30

از تمامی گوشی های سری z فقط این گوسی z3 رو قبول دارم از همه لحاظ عالیه

سعید د در تاریخ : 1393/7/30

سلام به دوستان
من قصد خرید این گوشی رو دارم فقط عجیب برام سواله این حدود قیمت با این اختلاف بالا از 2.0 تا 2.4 م واسه چیه
دوستان بی زحمت راهنمایی کنید ممنون میشم

محمد ش در تاریخ : 1393/7/30

من نمیدونم شما چرا اینقدر ناراحتی. یه زمان از خوبیش میگفتی، حالا هروقت یه گوشی جدید از سونی میاد شما میای از بدیش میگی...
دوربین گوشی هم واسه یه عکاسی خیلی گذرا هست، هرگز هم (حتی تا 100 سال آینده) نزدیک به عکسی حرفه ای نمیشه. تفاوت عکس ها هم خیلی کمه...اما واسه کسی که بخواد ایراد بگیره همیشه کافیه!!!
اگه گوشی دیگه ای رو دوس دارین خب اونجا نظر مثبتتون رو بگین... نصف نظرات شده ایراد گرفتن. من به ندرت میبینم کسی از طرفدارای سونی تو پیجای دیگه بیاد و بکوبونه.
ضمنا اگر هم دوربینش ایرادی داشته باشه حل میشه، همونطور که صفحه اش حل شد و دیگه کسی ایراد نمیگیره بهش. 6 ماه یه بار گوشی جدید میاد که ایراد هاش برطرف بشه.

eisa s در تاریخ : 1393/7/30

بخدا من اين گوشيو چند روز خريدم 1- شارژ باترى 2روز كار ميده 2- سرعت و روان بودن عالى و بسيار بالاست سرعت دانلود بالاست-

milad s در تاریخ : 1393/7/29

دقیقا داداش.
مطمئنا اون ها هم متوجه میشن و بهش واقف هستند...ولی به یک سری دلایل و زدوبند های احتمالی اینگونه یک سویه از سامسونگ (اپل) حمایت میکنند و سونی رو بد و ضغیف جلوه میدن.
و همین چیزهاست که ادم رو ناراحت میکنه.
موفق باشی.

سپهر ز در تاریخ : 1393/7/29

من خودم منتظرم نوت4 قیمتش منطقی بشه بخرم.چند ماهه دارم تحقیق میکنم برای خرید گوشی روی کاغذ این از بقیه سرتره!

mohsen n در تاریخ : 1393/7/29

سلام خسته نباشید دوستان میخواستم بدونم رنگ گوشی بفرض سفید جلوی گوشی هم سفید هست؟یا رنگ مسی؟تو بعضی از عکس ها سفید پشت رو هست وتو بعضی فقط پشتش سفید هست لطفا راهنمایی کنین واجبه

علی پ در تاریخ : 1393/7/29

حالت سوپر stamina رو که فعال میکنم تا یک هفته میتونم از گوشی استفاده کنم خیلی خوش دست و با کیفیت هست هیچی کم نداره تو کلاس گزاشتن

پیام ق در تاریخ : 1393/7/29

نوت فور نسخه ی اگزینوس از همشون یه سر و گردن بالاتره تنها ایرادش که به نظر من مهم نیست بدنشه که فلزی نیست. اگه هم میخوای صبر کن s6 بیاد.
سونی z3 تنها چیزی که داره و سونی بهش افتخار میکنه باتریشه که اونم تو تست هاچندان از نوت فور برتر نبود.

پیام ق در تاریخ : 1393/7/29

این سونی انگار کلا با مادون قرمز مشکل داره. اخه چرا استفاده نمیکنه؟

WOLF A در تاریخ : 1393/7/29

با سلام
بعد از باز کردن Note 4 به طور خیلی جالبی مشخص شد که سنسور Sony IMX240 رو دوربینش هست به جای ISOCELL سامسونگ. یعنی دوربین Note 4 هم سونی هست.
http://blog.gsmarena.com/samsung-galaxy-note-4-disassembled-sony-camera-found-inside/
میدونی چیش قشنگه؟ اینکه خوب اگه واقها دوربین سونی بده ، پس چرا اپل و سامسونگ که ادعای مالکیت دنیا رو دارند و شرکتهای دیگه و فیلمهای سینمایی و موزیک ویدیوها و همه و همه از دوربین های سونی استفاده میکنن؟ چرا واقعا؟ بزن به افتخار سونی که دوربین تپنده همه گوشیهاست.
الکی که نیست.برید تو DXOmark رنکینک دوربینا رو نگاه کنید ، تا 60 تای اول سونی هست و نایکون .سامسونگ کجا بوده؟ دوربین و سامسونگ؟اصلا جور در میاد؟

آقا فرزاد:
عکاس اگه عکاس باشه با 4 تا حرکت انگشت دوربینو تنظیم میکنه. و این ایرادای ........ رو نمیگیره.
یعنی اگه شما با یه دوربین Canon بخوای عکس بگیری ، دوربینه بهت میگه برو من خودم عکس میگیرم؟ معلومه که نه. اونم باید تنظیم کنی ، هر دوربینی که بخوای باهاش عکس خوب گیری باید تنظیم بشه. مثلا تنظیم Smile Shot رو وقتی یه جمع 10 نفری در فاصله 10 متر و بیشتر وایسادن رو کسی لازم نداره ، چون در یه صفحه نمایش 5 اینچ تو فاصله مثلا 10 متر چهره ها برای تشخیص چهره و بعدش لبخند سخت و غیر ممکنه(واسه تمام دوربینا) ، اصلا تا حالا با دوربین حالت دستی عکس انداختی؟ من که به ثانیه تنظیم رو انجام میدم و تنها زمانی که صرف میشه همون لود شدن بین حالتهاست. در یه روز آفتابی که بیرون از شهر رفتی و داری در طبیعت و زیر نور آفتاب عکس میندازی که مشخصه باید WB رو بگذاری رو نور خورشید، البته رو حالت Auto هم هیچ اشکالی نداره. و یا اگه از جایی داری عکس میگیری که فوکوست مختص به یه جای خاص نیست ، میتونی بزاری روی Landscspe. حالت Superior Auto واسه کسانی هست که اصلا با تنظیمات دوربین سروکاری ندارن و اینو بتو بگم که بر خلاف چیزی که فکر میکنی در این حالت دوربین از تمام قدرت خودش استفاده میکنه واسه همین رنگها و جزییات بیشتر و نویز کمتری ثبت میشه. حالت 20 مگاپیکسل فقط و فقط بستگی به عکاس داره ، بعد از عکس گرفتن ، روی بعضی عکسا کنتراست و... را بالا و پایین میکنن تا عکس خوبی به دست بیاد ، عکاسی با این گوشی که مثل گوشی 6600 نوکیا نیست که یه دکمه رو بزنی و خلاص. من یه سؤال دارم و دلم میخواد جواب بدی ، به نظرت یه نفر آدم عادی که هیچ تجربه ای از عکاسی و دوربینها نداره میتونه با یه دوربین حرفه ای دیجیتال کار کنه؟ خوب نه نمیتونه. اینم همینه. اگه قرار باشه همه بتونن با این دوربین مثل هم کار کنن و با یه دکمه عکسشون گرفته بشه ، پس اونوقت همه عکاس بودن و دیگه دوربین این گوشی رو نمیشد گفت حرفه ای. بیشتر مردم فکر میکنن وقتی میگن 20 مگاپیکسل ، یعنی دیگه با فشردن یه دکمه کیفیت را به خانه بیاورید، این غلطه. الان من یه دوربین سونی دارم(HX-9V) که 16 مگاپیکسله و Full HD 60 فریم هم میگیره ، من با این عکس گرفتم که وقتی آدم میبینه مجذوب رنگها و طبیعت توی عکس میشه ولی عکس هم گرفتم که وقتی میبینی فکر میکنی با وب کم های 2 دهه قبل گرفته شده و نویز بارون و بیکیفیت شده.
خلاصه واسه همینه که اتوماتیک رو گذاشته و این اتوماتیک کیفیتش خیلی خوبه و واسه کسانی هست که فقط میخوان با یه بار فشردن شاتر بهترین عکس رو بگیرن. سونی که نمیدونه ما واسه کلاس گذاشتن گوشی میخریم نه واسه استفاده از دوربینش.(فقط بگیم پیکسلای من بیشتره).چون اصولا اونجاها هر کس بر اساس نیازش چیزی رو میخره.
با تشکر

far z در تاریخ : 1393/7/29

بررسی فون آرنا رو میزاریم کنار
نظر مردم رو هم میزاریم کنار

به یه سایت تخصصی عکاسی سر میزنیم که خیلیا قبولش دارن. بعضی ها هم شاید از وقتی قبولش کردن که برای 2 هفته مقام اول رو به z2 داده بود! سایت dxomark

دو گوشی مورد نظرمون s5 و z3 هست.
این نمرات z3 تو عکاسی:
Exposure and contrast 89
Color 75
Autofocus 86
Texture 75
Noise 84
Artifacts 72
Flash 83
مجموع: 80.5 که گرد شده به 81

واینم نمرات s5:
Exposure and contrast 88
Color 82
Autofocus 69
Texture 78
Noise 78
Artifacts 83
Flash 82
مجموع: 80

برتری قابل توجه z3 نسبت به اس5 از دیدگاه این سایت تو فوکوس خودکار بوده و کمی هم تو سطح نویز.

اما تو دو مقوله رنگ و جزییات که بحث اصلی ماست و به نظر بعضی از دوستان رنگ های z3 طبیعی هست و جزییاتش بهتر، خودتون نگاه کنید.
تو سه مورد color،texture و artifacts نمره اس5 بهتره از دید این سایت.
در حالیکه اون عزیزان معتقدند که گوشی های سامسونگ گل و خاک و آسمون رو همشو با یه رنگ نشون میده!
تو عکسای s5 و نوت4 نگاه کنید تفاوت خیلی کمی مشاهده میکنید که در بعضی موارد نوت4 هم بهتره. و انتظار میره اگه dxo بررسیش کنه بالاتر از اس5 قرار بگیره.

مطمئنا متخصصان dxo به حالت اتومات z3 بسنده نکردن و سعی کردن از حداکثر توان این گوشی استفاده کنند.
--------
احتمالا نظرات مختلف رو خوندن اکثرا.
عکسهایی که گوشی ها گرفتن رو دیدن.
جمع بندی همه اینها به عهده خریدار هست.

عکسهای 8 مگا سونی خوب هست. با تنظیمات دستی بهتر هم میشه.
هدف من این نیست که بگم بد عکس میگیره.
هدف اینه که بگم باید مسئولان سونی یکم رو نرم افزار دوربین کار کنند تا کاربر بتونه خیلی راحت از حداکثر توان دوربین استفاده کنه و نیازمند تنظیمات دستی نباشه.
امیدوارم تو z4 دیگه این مساله بهتر بشه.

پیام ق در تاریخ : 1393/7/29

خوبه بهونه جدید سونی: چشم نمیبینه، لازم نیست. حالا خوب بود اسنپ دراگون 600 و ادرنو 320 نذاشت چون بهونش میشد که از عهده ی همه کارها بر میاد و قدرت بالاتر رو ادم تشخیص نمده.
سونی باید صبر بکرد همزمان با اس 6 معرفی کنه. عجله کرد

far z در تاریخ : 1393/7/29

سلام عزیز

از قدیم گفتن حق گرفتنی هست و نه دادنی.
سونی باید خودش دست به کار بشه تا اون جایگاه اول رو تو دوربین به دست بیاره. از نظر سخت افزاری که ماشالا خوبه. یه دستی باید به نرم افزارش هم بکشه.
تو برترین سایت بررسی دوربین هم مقام z3 چهارم هست.
البته فعلا دوربین هایی مثل نوت4 و جی3 و حتی htc eye رو بررسی نکرده. احتمال داره بازم بیاد پایینتر.

انقدر باید عکساش خوب باشند که چه تو دیدگاه متخصص ها و چه تو دیدگاه کاربر عادی جای هیچ شبهه ای رو نزاره.

الان بحث سر زمانهای زیر 1 ثانیه هست. یه گوشی نیم ثانیه یه برنامه ای رو دیرتر باز میکنه بهش میگن لگ داره.
رقابت الان سر فوکوس کردن سریعتره که سوژه از دست نره.
تو 20 ثانیه طرف میتونه 5 تا عکس بگیره.

منم امیدوار بودم حداقل تو z3 این نقص برطرف بشه. واقعا دلیلشو نمیدونم چرا سونی هی داره این روند رو ادامه میده.
امیدوارم تو آینده بهتر بشه.

MOH R در تاریخ : 1393/7/29

نه داداش حمید.من به همه گفتم و میگم که گوشیهای هوشمند باید اینطور شارژ بشن.
اتفاقا روزی که من رفتم زد2 بخرم فروشنده طرفدار گوشیهای سامسونگ بود.اینو اول از همه میشد با اس5 دستش فهمید.
ثانیا من هر چی میگفتم یه بدی سونی رو میگفت و اتفاقا همین چیزو گفت که شما گفتید.
گفت اگه باطری گوشی سونی خراب بشه به سختی باید عوض بشه.همین چیزها باعث میشه که آدم تو انخابش دو دل بشه و با تعریف های به قول معروف بگیم پر چرب و آبداری که فروشنده از اس5 میکرد هر کسی که اطلاعاتش کم باشه بی شک اس5 رو میخره.
خوشبختانه وجود سایتی مثل مرجع موبایل و وجود اساتید محترمی مثل آقای Adrian،آقای Far z،آقای لیونا،آقای مهدی و در کل بقیه دوستان عزیزی که دانسته هاشون رو به اشتراک میگذارند باعث میشه آدم به تمام جوانب فکر کنه و انتخاب درستی داشته باشه.
من هم از وقتی تو این سایت عضو شدم روز به روز سطح اطلاعات ام بالاتر میره و چیزهای جدیدی یاد میگیرم.
واقعا اگه تمام کسایی که گوشی میخرند فقط در همین حد که هر گوشی ای که یه سری مزایا و یه سری معاب داره اطلاعتی داشته باشند و برای خرید گوشی به این جمله که (همیشه یا اپل یا سامسونگ یا سونی برتره) اکتفا نکنند و با دید بازتری خرید کنند شاید این قدر بحث و جدل پیش نیاد.
موفق باشی آقا حمید

far z در تاریخ : 1393/7/29

دوست عزیز
من گفتم با بررسی سایت ها اصلا کاری ندارم. لینکی که گذاشتم هم مربوط به blind test هست.
من با این کار دارم که چرا وقتی یکی با هزار ذوق و به امید دوربین 20.7 مگاپیکسلی میره مثلا z1 و ... بخره، میاد میگه دوربینش در حد s3 عکس نمیگیره.
بسیاری از افراد اصلا نه علاقه ای به تنظیمات دستی دارن و نه دنبال میکنن این بحث ها رو که بدونن چجوری میشه تنظیم کرد. عده ای گوشی رو میخرن و اصلا خبر ندارن که چنین چیزهایی هم وجود داره.
چرا باید دوربینی با این همه قدرت تو blind test ها مقام خوبی نگیره.
آیفون هم 8 مگاپیکسلیه، سونی هم 8. شما برو رای مردم به آیفون رو نگاه کن و رای مردم به سونی رو.
همیشه چه تو سایت داخلی و چه تو سایت خارجی این تست ها انجام میشه و سونی مقام خوبی نداره.
جالبه آیفون سنسور دوربینش سونی هست و عکسش بهتر از اون. (حتی تو dxo)
من واقعا دارم از سر دلسوزی میگم. و مخاطبم خود شرکت سونی هست. شما به جای اینکه از یه نقص دفاع کنی برو به سایت سونی نامه بزن و اینو بهشون گوشزد کن.
دوربین 20.7 مگاپیکسلی باید طوری باشه که اما و اگر نداشته باشه. اونم دوربین شرکتی مثل سونی.
عکسش رو ببینی واقعا طوری خوب باشه که مجذوب کنه همه رو. نه اینکه دست به دامن تنظیمات دستی باشی که 5 ثانیه یا 20 ثانیه یا 1 دقیقه طول بکشه.
اتفاقا من خودم z1 رو پارسال خریدم و با دوربینش کار کردم. دستی هم عکس گرفتم. تو کامنتهای دی یا بهمن پارسال z1 نظراتم هست.

سونی میتونست یه حالت 16 مگا با نسبت 16:9 اتومات بزاره. و 20 رو بزاره برای تنظیمات دستی.
هی گوشی های جدیدیش معرفی میشه و هی من خودم منتظرم بالاخره این حالت اتوماتش بره بالا که نشده.
حتی خود سایت اکسپرین و تنی چند از دوستان اینجا هم به این مساله اقرار میکنن.
------
اما، در مورد رنگها:
اونجا 7 تا دوربین مقایسه شده. اتفاقا 6 تاشون که توشون z3 نیست، تون رنگشون نزدیک به هم بودن.
حتی شما تشریف ببر سایت dxo و این آیتم هایی که میگم رو بین z3 و s5 باهم مقایسه کن:
color texture artifacts
تو این سه مورد که مربوط به رنگ و جزییات هست دوربین سونی پایینتر از اس5 هست
http://www.dxomark.com/Mobiles/Samsung-Galaxy-S5-overview-Joint-leader-in-DxOMark-Mobile-rankings
http://www.dxomark.com/Mobiles/Sony-Xperia-Z3-New-Sony-flagship-Smartphone-tested
وقتی خود سایت dxo هم نمره پایینتری به این آیتم ها داده، شما بیا بگو این قرمز رو نارنجی نشون میده یا سبز رو آبی.
طرف تو فون آرنا منظره جلوشه و با 7 تا دوربین عکس گرفته. خودش میبینه که رنگهای واقعی تو کدوم گوشی بهتر نشون داده شده. و نمره ای که داده هم براساس اونه
----------
در مورد crop 100%:
جایی که عکس z3 شفافتر به نظر میرسه به خاطر سرد بودن رنگهاش هست. خود سایت اکسپرین هم همینو توضیح داده.
منم چند تا عکس رو کراپ کردم. دستکاری هم نکردم. لینک اصلی هست میتونین برین نگاه کنین.
http://upload7.ir/imgs/2014-10/60555635191350218162.jpg
http://upload7.ir/imgs/2014-10/03418592232083432881.jpg
http://upload7.ir/imgs/2014-10/03418592232083432881.jpg

z3 تو اکثر عکسها هم هر چقدر به گوشه ها نزدیک میشیم عکس رو مات میکنه. مخصوصا اگه پرسپکتیو منظره زیاد باشه. در حالیکه این قابلیت فقط برای عکاسی نزدیک از سوژه کاربرد داره. نه عکسهایی که از محیط بزرگ گرفته میشه.
----
اولین قدم در راه پیشرفت قبول نقص ها هست. نه دفاع کردن از اونا.
از نظر سخت افزاری دوربین سونی قدرتمنده. اما باید رو نرم افزارش کار کنه.

milad f در تاریخ : 1393/7/29

خوب دوستان این که تو حالت اتوماتیک میشه هشت مگاپیکسل عکس گرفت رو سونی میتونه با اپدیت حل کنه یا نه اگه بشه من مطمعنم شرکت سونی درستش میکنه اگه مردم بگن چون سونی اهمیت میده

amir a در تاریخ : 1393/7/28

سلام به دوستان موبایلی عزیز من می خوام که گوشی اندروییدی بخرم تا حالا اندرویید نداشتم از ایفون ۳جی فقط ایفون داشتم الان دیگه ازش خسته شدم می خواستم ببینم از این گوشی ها کدوم بهتره:
Samsung Galaxy Note 4
Samsung Galaxy Alpha
Sony Z3
Sony Z3 Compact
Motorola Moto X 2014
Motorola Nexus 6
معیار هام به ترتیب:سرعت دوربین باتری خوش دستی.

S B در تاریخ : 1393/7/28

دوست عزیز اول اینکه من خیلی خوشحالم که سایت های XARENAیی هرازچندگاهی یه مطلب ضد سونی میذارن و شما رو همچنان مخاطب و طرفدار خودشون نگه میدارن و باعث میشن اینور اونور ازشون لینک بذارید!
=======
دوم اینکه اگه دوربین سونی ضعیف بود سایت معتبر dxomark اون نمره ی بالا رو بهش نمیداد! (البته اگه dxomark رو در حد سایت های XARENA بدونی!!)
=======
سوم، اینکه شما میگی برای هر عکس باید یه دقیقه دوربین تنظیم کرد میتونه نشان از دو چیز داشته باشه: 1. تا حالا به جز حالت های Superior Auto و Intelligent Auto عکاسی نکردی! 2.تا حالا با گوشیای سونی عکاسی نکردی! و این حرف ها رو یا از روی حرف دیگران میگی یا از روی مقایسه هایx arenaیی! چون اگه کسی بخواد یه تنظیم پیشفرض و دستی واسه دوربینای 20.7 (حرفه ای) سونی انجام بده کلا واسه روز یه تنظیمه (که حداکثر 5 ثانیست!) و برای شب هم یه تنظیم (که اونم حداکثر 5 ثانیست!). پیشنهاد من به شما در این مورد اینه که نه نظر تعداد انگشت شمار طرفداری سونی تو این صفحه رو باور کن و نه همه اون نظرات دیگه رو! بلکه حتما قبل از دادن {این حجم نظرات مختلف} در مورد یه گوشی حتما باهاش کار کن و شخصا امتحانش کن! نه اینکه فلان دوستم گفته که ... یا از دور و نزدیک دیدم که ... یا تو فلان نظرسنجی اینجوری بود که ... و...!
=======
چهارم اگه فکر میکنی سایت اکسپرین عکسا رو برش میده و هرجا که سونی بهتره رو میذاره، سایت زومیت دقیقا نقطه ی مقابلشه!
در ضمن اون برش دادن عکس ها هم یه امر متداول تو مقایسه هاست و بهش میگن کراپ 100% و برای اینه که به جزییات تصویر توجه شده باشه! چون قطعا یکی از ویژگی های مهم دوربین های 20.7 سونی ثبت بالای جزییاتشونه!
=======
پنجم هم راجع به عکس هایی که گفتی تو بیشترش نوت 4 بهتره!
یه بار یه ویدئو داشتم میدیدم ... تو این ویدیو چندین حالت رنگ ها و انیمیشن های مختلف روی سه تا نمایشگر هم اندازه و با تکنولوژی های یکسان سونی و سامسونگ و الجی مقایسه شده بودن و سامسونگ نصفی از طیف های رنگی و انیمیشن ها رو اصلا نتونست نشون بده! ولی سونی و الجی همه رو بدون اشکال و اغراق نشون دادن، در عوض سامسونگ طوری قرمز رو برات نارنجی، و آبی رو سبز نشون میداد که هرکی خبر از اصل قضیه نداشت حال میکرد میگفت عجب رنگ های زنده و قشنگی! قضیه ی دوربین های نوت و گلکسی هم همینه! آسمون آبی رو سورمه ای نشون میدن! ماشین قرمز رو نارنجی نشون میدن! برگ های سبز رو فسفری نشون میدن و...!!! کلا هرچی رو که بیننده دوست داره نشون میدن نه چیزی که واقعیته! اونوقت ملت همیشه در صحنه میان میگن نوت بهتره!
=======
ششم، البته من اینو قبول دارم که بیشتر افراد ترجیح میدن بدون صرف زمان و هیچ زحمتی، با فشار دادن کلید شاتر، بهترین نتیجه رو تحویل بگیرن ولی این دلیل بر ضعف دوربینای سونی نیست! و بنده به شخصه اصلا این چنین مقایسه هایی رو قبول ندارم! به اینجور مقایسه هایی نمیشه گفت مقایسه ی دوربین ها! بلکه اینا "مقایسه ی حالت های اتوماتیک دوربین ها"ست! و نمیشه توانایی یه دوربین رو فقط تو حالت اتوماتیکش خلاصه کرد که! که اگه اینطور بود کلا فقط یه حالت اتوماتیک میذاشتن و اختیار هیچ تنظیمی رو به کاربر نمیدادن! البته امیدوارم سونی به زودی این نقص رو هم برطرف کنه تا دیگه شاهد این چنین قضاوتهایی نباشیم.
شما اگه دنبال مقایسه ی کامل و واقعی هستی یه سر به DXOMARK بزن حتما چون اونجا محدود به حالت اتوماتیک نیست!

far z در تاریخ : 1393/7/28

دوست خوبم
واقعا اینو قبول دارم که سونی تو طراحیش بسیار خوب کار میکنه. من خودم یکی از طرفدارای طراحی سونی هستم.

در مورد قیمت، خیلی عجله نکن. طولی نمیکشه میاد پایینتر از 2 تومن. تا یه ماه صبر کردن و 300 تومن پایینتر خریدن به نظر من ارزش داره. چون الان بگیری و بعد یه ماه اینهمه افت کنه یه ذره تو ذوق میزنه. به لحاظ روانی آدم دوس داره جنسی که میگیره قیمتشو حفظ کنه. هر چقدر هم جنس خوب باشه اگه تو مدت کوتاهی افت محسوس قیمتی داشته باشه باعث میشه ادم احساس بدی پیدا کنه.
از قرار معلوم تو آبان ماه عرضه انبوه میشه. اون موقع با گارانتی هم میشه پیدا کرد.

MOH R در تاریخ : 1393/7/28

داداش میلاد
بزرگترین عیب دوربین نوت4 اینه که همه چی رو یه رنگ میکنه.مثلا اگه تو یه عکس آب،گل،آسمان،خاک،گل و ...... کنار هم باشند همشون رو با یه رنگ زرد کم رنگی نشون میده.جالب تر اینه که این عیب اصلا از دید فون آرنا به چشم نمیاد ولی چون عکسهای زد3 رنگ طبیعی خودشون رو حفظ کردن از دید فون آرنا عکس رنگ مرده محسوب میشن.در حالی که طبیعی هستند.تازه با تنظیم وایت بالانس میشه اونهارو خیلی پر رنگ تر کرد.
خوش باشی.

MOH R در تاریخ : 1393/7/28

سلام خدمت داداش فرزاد گل
آره واقعاعیب اصلی دوربین سونی اینه که حالت خودکارش فقط تا 8 مگاپیکسله.تازه وقتی وقتی بزاری رو 20 باید بشینی تنظیمش کنی.
واقعا نیمدونم چرا سونی این طور سیاستی رو پیش گرفت.به قول جنابعالی نمیشه همیشه از توان 20 مگاپیکسل دوربین استفاده کرد.
کاش میشد سونی یه حالت 20 مگاپیکسلی اتوماتیک رو هم بذاره.
ولی اینطور که شما هم میگی نیست.تنظیم کردنش یه 20 ثانیه نهایتا و در سخت ترین حالت وقت ببره.
در مورد اون کسایی که زد1 دارن هم فقط یه نصف روز طول میکشه تا با تنظیمات دستی دوربین آشنا بشن.
سایت اکسپرین هم اگه عکسی رو برش میده میخواد نشون بده که کدوم یکی از دوربین ها تو crop کردن تصاویر بهترن.

خوش باشی داش فرزاد.

MOH R در تاریخ : 1393/7/28

آقا حمید
خودتون فکر کنید این مشکل باطریه که 18 ماه نمیتونه دووم بیاره؟
کم کم باطری 2 سال راحت بدون هیچ مشکلی شارژ دهی خودش رو میده.من نمیدونم شما چطور از این باطری استفاده میکنید که نمیتونه 18 ماه پیش شما دووم بیاره.
یادمه یه ای250 سامسونگ قدیم داشتم کلاس هشتم خریدمش و جالبه بدونی امسال که رفتم دانشگاه به عنوان گوشی ساده کنار دستمه و یه ماه پیش یه باطری براش خریدم.
تازه سونی که از همه شرکتها بیشتر ادعاش رو حفظ عمر باطریه که باطری زود خراب نشه.
شما گوشی ات رو وقتی 15 درصد شد بزن شارژ و وقتی رسید به 90 درصد از شارژ بکش اونوقت 4 سال بعد میای میگی باری ام خراب شد نه 18 ماه بعد.

hamid _ در تاریخ : 1393/7/27

علیک سلام...
اینطور که از کامنتت برداشت میشد شما نمیدونستی(اما الان مشخصه که میدونی)...
درسته من پیش شما نبودم..اما اون کسی هم که سوال میکنه پیش شما نیست!
اون ادم یا من یا هر کس دیگه تو ذهن شما نیستیم...چقدر بهتر بود که همون اول این کامنتی که در جواب به من دادی در جواب به اون کسی که سوال کرده بود میدادی تا اینجور مباحث پیش نیاد..
من از نحوه ی شارژ کردن گوشی هم چیزی نگفتم..(بهتره شارژ باتری از 20% کمتر نشه و از 85 هم بیشتر نشه..اینو واسه شما ننوشتم..واسه کسی نوشتم که از شما سوال کرد)
در ضمن حرفت رو کاملا قبول دارم و بابت لینک ممنونم ازت؛)
سپاس...

hamid _ در تاریخ : 1393/7/27

این مطلبی که شما میگی رو از پیش خوندم!
باتری که عمر خودشو کرد دیگه بدرد نمیخوره و بی استفاده میشه..من خوب میدونم چطور باید از باتری استفاده کرد اما چون با گوشی زیاد سروکار داشتم قبلا باتری گوشیمو بعد از 18 ماه عوض کردم..باتری طوری میشه که دیگه خیلی دیر شارژ میشه و زود شارژ خالی میکنه!مشکل تمام تلفن های امروزی میزان شارژ دهی اوناست..حالا نمیدونم چه کسی دیگه از این باتری استفاده میکنه!!!
من اسم این باتری که دیگه درست کار نمیکنه و دیگه تعمیر نمیشه و الان تو کشو میزم بی استفاده افتاده میزارم خراب!

far z در تاریخ : 1393/7/27

آقایان طرفدار سونی جواب بدن
دوربین های سونی حالت اتوماتش رو 8 هست . حالت دستی تا 20.
تعریف دوربین گوشی های هوشمند هم اینکه در کوتاه ترین زمان بهترین عکس رو بگیره.
فرض مثال شما رفتی پیک نیک میخوای 50 تا عکس بگیری. حوصله میخواد تو هر بار دونه دونه iso و ev تنظیم کرد. به سوژه باید بگی 1 دقیقه تکون نخور تا من تنظیم کنم.
من اینجاشو متوجه نمیشم که چرا نباید گوشی از حداکثر توان سخت افزاری و نرم افزاری به صورت اتومات استفاده بکنه؟
شرکت سونی با ابنهمه سابقه یعنی نمیتونه دوربینشو مثل خیلی از شرکتای دیگه کالیبره کنه تا در کوتاهترین زمان بهترین عکس رو بگیره؟ و همزمان باهاش مثل بقیه رقبا حالت دستی رو هم داشته باشه تا کاربرای حرفه ای تر بتونن عکسای بهتری بگیرن؟

دوربین گوشی دوربین حرفه ای نیست که بیای باهاش تنظیم کنی و ببری تو خونه بشینی دونه دونه با فوتوشاپ بالانس و سطح رنگشو عوض کنی. مگه چند نفر تو دنیا علاقه دارن به این کارا و میخوان باهاش کار کنن.
تازه اونایی که علاقه دارن یه دوربین حرفه ای دارن که پول لنزش چند برابر همین گوشی هاست.
ملت دنبال اینن که یه گوشی بخرن که فقط با یک بار لمس کردن شاتر بهترین عکس رو بگیره.
تنظیم ev و iso و ... هم تو تمام گوشی های دیگه هست. (البته iso تو سونی رقمش بیشتره)

برا همینه همه سایتهای بررسی داخلی و خارجی حالت 8 رو استفاده میکنن.

کاری با بررسی فون ارنا هم ندارم.

اما یه blind test تو فون آرنا انجام شده و مردم بدون دونستن اسم گوشی به عکسها رای دادن.
حدود 6100 نفر تو این رای گیری شرکت کردن و این رای گیری قبل از نظر خود فون آرنا بوده
http://www.phonearena.com/news/Samsung-Galaxy-Note-4-wins-our-blind-camera-comparison-iPhone-6-is-distant-second_id61676

نتایج این رای گیری تا حدود زیادی با نظر خود فون آرنا یکی بوده. فقط 434 نفر یعنی 7% عکس های z3 رو بهتر از رقباش دونستن.

phone arena gsm arena غلط میگن. تو blind test هایی که تا حالا دیدیم هم نتایجشون غلطه. از دور و نزدیک هم شنیدیم که کسانی بودن که z1 داشتن و گفتن خجالت میکشیدیم عکاسشو به یکی نشون بدیم، اونا هم اشتباه میگن.
خب باید بر چه اساسی فقط نظر تعداد انگشت شمار طرفداری سونی تو این صفحه رو من خواننده باور کنم و همه اون نظرات دیگه رو اهمیت ندم؟
یا سایت اکسپرین که میره عکسها رو برش و میده و اون تیکه که احساس میکنه z3 توش خوب بوده رو میاد مقایسه میکنه. هر چند تو خود اونها هم در اکثر موارد z3 به نظر من پایینتر از نوت4 بوده.
مگه ما یه عکس میگیرم بعد اونو برش میدیم و به یه قسمتش نگاه میکنیم!! واقعا عجیبه. عکس باید در کل خوب باشه.

لطفا به صورت کلی و بدون جانبداری جواب بدین. اگه واقعا جوابی داره البته.
خواهشا توجیه نکنید و جوابتون بر مبنای استدلال های قابل قبول باشه. و لطف کنین اصل موضوعی که مطرح کردم رو بهش بپردازید.

Adrian F در تاریخ : 1393/7/27

2تومن
خوبه خداروشکر خوش قیمت شد.

فقط امیدوارم رنگ مسی 2سیم کارته با گارانتی آرین همین قیمت گیر بیاد...ببینیم خدا چی میخواد.
واقعا مسی ـیش زیباست.الحق که سونی هرکجا کم بزاره ولی توی طراحی هیچ حرفی واسه گفتن نزاشته.

محمد د در تاریخ : 1393/7/27

من زد1 دارم واقعا ازش راضی ام الانم منتظرم تا یکم قیمت زد3 بیاد پایین بخرمش.مخصوصا دوربینش که عالیه دیگه چه برسه به زد 3 که cpu و رم و پیشرفت هایی که داشته

milad s در تاریخ : 1393/7/27

اصلا دوربین note 4 سرش به z3 نمیخوره.
اصلا شفافیت عکس های z3 خودش گواه قضیه هستش.
واقعا ادم حالش گرفته میشه از این همه جانب داری سایت ها و.......... از سامسونگ و اپل.... و این همه ظلمی که در حق سونی میشه.
موفق باشید.

علیرضا گ در تاریخ : 1393/7/27

سلامی دوباره...
کسایی که میدونن و تا حالا تجربه داشتن لطفا با صراحت و توضیح کامل بگین..
من یکی از آشناهم میتونه از عراق گوشی بیاره حالا چندتا سوال پیش میاد.
اگه بخواد Z3 واسم بیاره چقد میشه قیمتش؟
مزایا و معایب شو بگین اگه از اونور بیاره؟
آیا به صرفه هست واسم بیاره؟
امکانش هست که کلاهبرداری صورت بگیره از طرف فروشندگان اون طرف؟
با تشکر از همه
خواهشا ثبت کنین خیلی ضروریه

MOH R در تاریخ : 1393/7/27

مقایسه دوربین گوشی های نوت4 و زد3 که توسط فون آرنا انجام شده رو اینجا میگذارم.در این مقایسه اکسپریا زد 3 سونی مقام آخر رو کسب کرده و گلکسی نوت4 هم بالاترین امتیاز رو کسب کرده.
لینک عکس:
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=777.jpg

و حالا مقایسه دو دوربین،قضاوت با خودتون من هیچ حرفی نمیزنم ولی در بدترین حالت دوربین زد3 نباید مقام آخر رو کسب میکرد.
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=01_7170d.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=02_68f1e.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=10_9b461.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=15_4d715.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=04_b31a0.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=03_be1c2.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=06.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=07_3b47d.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=08.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=11_a31e9.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=09.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=05.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=13_af441.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=14_fa086.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=16_28d83.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=12_14c33.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=17_f8433.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=18_dab46.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=19_27d63.jpg
http://up.xperian.ir/do.php?imgf=20_d0425.jpg

far z در تاریخ : 1393/7/26

دوست عزیز
شما یه موضوعی رو مطرح کردی که اصلا ربطی به گوشی و این سایت نداشت.
میخواستی با مثال آوردن sony pictures بگی که سونی تو زمینه های دیگه هم فعاله. خب اکثرا اینو همه میدونن.
اکثر شرکت های بزرگ تو تجارت های مختلف دست دارند.
شما خودت بحث تاریخچه رو مطرح کردی. منم اون قسمتی رو که احساس کردم میتونه برداشت اشتباه بشه ازش رو جواب دادم. شاید منظور شما چیز دیگه ای بوده. ولی من برداشتم این بود که شما سامسونگ رو شرکتی میدونی که سهامداره و تو زمینه های محدودی داره فعالیت میکنه.

در مورد منابع از ویکی پدیا، بله درسته حرف شما. همه میتونن ویرایش کنن.
ولی در مورد بعضی چیزها کاملا قابل استناد هست. علتشم اینه که بالای هر مطلبش منبع اصلی اون مطلب رو مینویسه.
مثلا برای اون مطلب در مورد بزرگترین تولید کننده های نیمه رسانا، منبع اصلیش سایت موسسه IHS هست که یکی از مراکز شناخته شده در خصوص ارائه گزارش های مربوط به دنیای تکنولوژی هست.
https://technology.ihs.com/
البته به خاطر تحریم برای IP های ایران اجازه دسترسی نمیده. باید دور زد.

به نظر من این سایت جای اینجور بحث ها نیست.
بله ماهم سهامدارش نیستیم. ولی باید به خواننده حقیقت رو گفت.
ماشالا شما هم که تجربیات زیادی از پدرت بهت رسیده.
ماهم تجربیات زیادی داریم. ولی دلیلی نمیبینم زندگی نامه خودمو اینجا بگم.

به هر حال

برگردیم سر اصل موضوع.

بارها گفتم الانم میگم ذهن من کاملا آزاد هست برای شنیدن نظرات مخالف و حتی انتقاد به جا نسبت به نظراتم.

موفق باشی.

MOH R در تاریخ : 1393/7/26

سلام میلاد جون
اصلا به حرف این سایتا گوش نکنی،این سایتها که دیگه برای همه مردم معلوم شده که چقدر با سونی سر لج دارند.
پس بهتره اصلا بهش فکر نکنی چون اگه همین فون آرنا دست من بود دوربین گوشیهای طرح چینی رو تماما بهتر از نوت4 میزاشتم.
ادعای یعضی سایت ها اینه که میگن عکس هایی که دوربین سونی میندازه دارای رنگ های مرده است.
خب با آپشن وایت بالانس میشه اونقدر رنگ عکس ها رو غلیظ کرد که حتی از نوت4 هم پر رنگ تر بشوند.
دوربین سونی در حالت پیشفرض رو 8 مگاپیکسل تنظیم شده که وقتی اونرو به حالت دستی میاری بسیاری از تنظیماتش رو مثل EV و ISO رو خودت باید دوباره تنظیم کنی.
خوش باشی.

MOH R در تاریخ : 1393/7/26

با سلام خدمت آقا حمید عزیز
ببخشید دوست عزیز، چون نمیدونم گفتم بهش فکر نکن؟
اون لحظه شما پیش من بودی؟از رو چی داری میگی نمیدونم
باطری های لیتیوم یون نباید این طوری که جنابعالی میفرمایی شارژ بشن بلکه روش شارژ شدنشون اینه که قبل از اینکه به 100 درصد برسن از شارژ کشیده بشن و قبل از اینکه به 15 درصد برسن دوباره به شارژ زده بشن.
در ضمن این لینک هم که در مورد نحوه افزایش شارژ باطری ه بهتون پیشنهاد میکنم حتما بخونید.
http://www.zoomit.ir/howto/smartphonetablet/11105-how-charge-lithium-battery-prolong-lifespan
پس خواهشا همه چی رو باهم قاطی نکن دوست عزیز.
اگه من اون لحظه به ایشون راه حلی پیشنهاد نکردم دلیلش نداستن من نبود.من اون لحظه خواستم بگم اینا فقط حرف فروشنده هاست که با این حرف ها یه گوشی گرون تر رو بهتون بندازند.
من فقط حرفم اینه که اگه خودمون اطلاعاتمون کافی باشه و خودمون بی سوادی خودمون رو برطرف کنیم هیچ وقت هیچ کس در هیچ جا نمیتونه کلاه سرمون بذاره و به خاطر خودش خرج سنگینی رو دستمون بذاره.
موفق باشی.

AMIN511 ک در تاریخ : 1393/7/26

سلام
مطمئنا این قیمت الان قیمت واقعی این اسمارت فون نیس و مطمئنا تا چند وقت دیگه با افت قیمت رو به رو میشه و به زیر 2تومن میرسه و از طرفی با توجه به اینکه کمپانی سونی هر 6ماه یک پرچم دار جدید معرفی میکنه، معرفی پرچم دار جدید باعث میشه قیمت پرچم دار قبلی باز هم پایینتر بیاد...

لیونا آ در تاریخ : 1393/7/26

دوست عزیز به هیچ وجه فون آرنا و یا هر سایت دیگریصلاحیت بررسی دوربین گوشی را نداره و این سایت به همراه جی اس ام آرنا کاملاً جانبدارانه نظر می دهند به جز dxo که مرجع تخصصی بررسی دوربین گوشی هست و اتفاقا دوربین اکسپریا Z3 را یکی از سه دوربین برتر دنیا دانسته است در همین بررسی کاملاً مورد دار سایت فون آرنا اگه تنظیمات وایت بالانس اکسپریا Z3 تغییر می یافت از همه گوشی های موجود در مقایسه عکس های اکسپریا Z3 پررنگ تر و جذاب تر میشد ولی چه سود که همیشه این سایت ها وقتی می بینند در عمل نمی توانند دوربین پرچمداران سونی را مقابل گوشی های مورد علاقه!!! خودشان شکست خورده ببینند دست به چنین اعمالی میزنند آن روز هم یکی از سایت های داخلی!!! این بلا را بر سر دوربین اکسپریا Z2 آورده بود که واقعا باعث ناامیدی آدم از این سایت های به اصطلاح تخصصی میشود این را هم بگویم که اگه برای مثال دوربین Z2 و Z3 را در حالت دستی مقداری تنظیم حرفه ای انجام بدهیم برای مثال ایزو و تنظیمات وایت بالانس را تغییر دهیم کنتراست و غلظت رنگ آن حتی از گوشی هایی!!!! که به ثبت تصاویر به اصطلاح بسیار پررنگ و اشباع معروف هستند،، بیشتر خواهد شد ولی حالت اتوماتیک همین دوربین Z2 و Z3 کاملاً برعکس حالت دستی است و تصاویر گرفته شده در حالت اتوماتیک بیشتر بر روی جزییات و روشن بودن تصاویر تمرکز داره تا غلظت رنگ ها و کنتراست آن
این روزها هم با معرفی اکسپریا Z3 شدت مانور و راه اندازی شایعات منفی بر روی دوربین پرچمداران سونی و در راس آنها اکسپریا Z3 زیاد شده است ...

MOH R در تاریخ : 1393/7/26

داداش
از من میشونی یک درصد هم به نظر این سایت ها اعتماد نکن،این سایت ها دیگه کاملا واضحه که یه پدر کشتگی عمیقی با سونی دارند.
یه بار تو مقایسه دوربین سایت GSM Arena مقایسه ای دیدم که از این رو به اونرو شدم،جالب بود ها!!
دوربین گوشی Z2 با اون همه قدرتش بعد از اپو فایند7 قرار گرفته بود.
تازه این دیسپلی میت هم که همش ادعاش میشه مرج معتبریه آخرین گوشی سونی رو که بررسی کرده Z بوده.
کلا میگم این سایت ها از یه جایی حمایت میشن و گرنه دلیل نداره 90 درصد سایتهای تکنولوژی محصولات سونی رو بکوبند.
خش باشی.

yahya d در تاریخ : 1393/7/26

شما تو گوگل بزن سیکل باتری یون لیتیوم به مطالب خوبی میرسی.
ضمنا ممکنه این باتری ها در صورتی که در بازه ی 0تا100 استفاده بشن بعد از300تا500 بار دیگه کارایی اولیه رو نداشته باشن اما "خراب" نمیشن.ممکنه بازدهیشون کم بشه.فرضا گوشی که در حالت استندبای سه روز روشن میمونده دو روز و نیم روشن بمونه
خرابی به اون شکل مربوط به استفاده نادرسته

WOLF A در تاریخ : 1393/7/26

سلام.
قربان تو برم من. سونی رسما اعلام کرده که تمام خانواده Z به اندروید Lolipop آپدیت می شوند.
این هم خبرش:
http://www.gsmarena.com/sony_plans_to_update_the_entire_xperia_z_line_to_android_lollipop-news-9960.php
خیالت راحت شد.
خوش باشی.

محمد ف در تاریخ : 1393/7/26

سلام در مورد روشنایی تصویر کدوم مدل بهتره z2 یا z3 ؟ تفاوت اگه هست در چه اندازه ای هست؟

WOLF A در تاریخ : 1393/7/25

سلام دوباره
دوست من ، حقیقتا شما بی اختیار خیلی از حرفای منو تأیید کردی ، چطور میگی نه؟
این قضیه تاریخچه ی شرکتا هم شده یه بحران واقعا.
مگه سونی و سامسونگ مال پدر من و شماست؟ نیست که عزیزم. این تاریخچه ها رو اکثرا از حفظم. پدر من 20 سال خارج از کشور تاجر بوده و همونجا هم لیسانس الکترونیک گرفت ، البته الان 30 سالی هست که شرکت ساختمانی داره. به خدا از بچگی بهم میگفت فلان شرکت اینجوریه ، تو فلان شرکت رفتم ، یا مثلا میتسوبیشی قبلا ناخنگیر میزد ، یا هیوندای موتور لنج کشتی تولید میکرد و ... ، من فقط در موارد جزیی میرم و تو یه منبع معتبر یه چیزو نگاه میکنم ، چون هیچکدوم از این شرکتها با گوش من غریبه نیست ، تو اکثر سایتها و وبلاگهای اخبار تکنولوژی عضویت دارم با ثبت شماره تلفن، اینجا هم کم کامنت میدم. از دوران ابتدایی بصورت یه علم تفننی الکترونیک خوندم و البته بیشتر عملی کار کردم، از چشمکزن 2 تایی شروع کردم(زمان ابتدایی) ، ساخت خود برد و نقشه ی روی آن تا تعمیر CD-Writer و رادیو و کنسول بازی و دسته بازی و ویدیو و .... ،
فقط من اضافه کنم که سهام کلمه کاملا درستی هست، نمیدونم چرا اصرار داری حرف آخر همیشه مال تو باشه؟ در صورتیکه هر دو طرف یه چیزو میگن!؟
سامسونگ سهام قسمت عطیمی از بویینگ رو داره و یا در اختیار داشتن کامل Seagate که بعدا اونو فروخت و خیلی چیزای دیگه ، من که تولیدات خودشو نمیگم ، تو تولیدات خودش که شکی نیست.
راستی wikipedia رو هیچوقت به عنوان یه منبع موسخ قبول نکن ، خود تو هم میتونی تو wiki متون رو عوض کنی ، کافیه عضویت داشته باشی و اونوقت شما میای و یه مطلب جدید راجب مثلا یه چیز که قبلا بوده میزاری. پس wiki نمیتونه یه منبع مطمعن باشه. (این حرف من هیچ ربطی به کامنت تو نداشت ، کلی گفتم). من تاریخچه شرکتها رو صرفا با یه سری سایت نمیشناسم. و این فقط راجب به موبایل نیست ، کامپیوتر ، لوازم خانگی ، ماشین آلات صنعتی ، اتومبیل ، شرکتهای راهسازی ، مواد غذایی ، مواد شیمیایی و .... البته همه اینها بخاطر اینه که از بچگی هر چیزو میدیدم پدر تمام تاریخچشو بهم میگفت ، چون به واسطه شغل تجارت تو اکثر کارخونه ها رفته بود.
پس خواهشا دیگه این تاریخچه رو بیخیال شو.
با کمال احترام باید بگم که از اول طرف من Adrian بود نه شما. نمیدونم چرا شما به جای ایشون اول جواب دادی و بحث تا اینجا کشید...

amir A در تاریخ : 1393/7/25

این سایت فون اریا چرا این قدر حق z3 خورده اگه کسی می دونه بگه ممنون میشم.
http://www.phonearena.com/reviews/Camera-comparison-Samsung-Galaxy-Note-4-vs-iPhone-6-iPhone-6-Plus-Sony-Xperia-Z3-LG-G3-Galaxy-S5-Galaxy-Note-3_id3822

milad f در تاریخ : 1393/7/25

سلام دوستان دوربین زد ۳ بهتره یا نوت ۴ اخه یکی میگفت فون ارنا گفته نوت ۴ برتری کامل داره درسته ؟

حنان پ در تاریخ : 1393/7/25

سلام دوستان گلم
اینم لینک یه فروشگاه اینترنتی که در سایت آل دیجیتال این گوشی رو برای فروش گذاشته بود در بخش دوم .
این لینک آگهیش در آل دیجیتال http://www.alldigitall.ir/product/73114/Secondhand-Mobile-Sony-Xperia-Z3#page=1
اینم لینک خود فروشنده که سایت فروش اینترنتی داره http://www.bndshop.ir/

AMIN511 ک در تاریخ : 1393/7/25

سلام
اگر بشه که عالیه ولی بعید میدونم. Z که هیچ ، Z1 هم فکر نکنم این اپدیت براش بیاد. ولی حتی اگه این آپدیت فقط برا Z2 یا Z3 بیاد باز هم خیلی خوبه...

mohsen n در تاریخ : 1393/7/25

سلام دوستان خسته نباشید کسی میدونه تا 1 ماه دیگه قیمت تا چه اندازه افت میکنه لطفا راهنمایی کنین ممنون میشم با تشکر

hamid _ در تاریخ : 1393/7/25

یکی یه سوال پرسیده اونوقت شما چون جوابی نمیدونی بهش میگی فکر نکن؟؟
یعنی چی؟
دوست عزیز باتری های لیتیم-یون پس از 300 تا 500 بار شارژ و دشارژ شدن خراب میشن!!!
حالا میخواد اچ تی سی باشه اپل باشه سامسونگ باشه سونی باشه ال جی باشه...ربطی به گوشی نداره...باتری همه ی اینا لیتیم-یون هستن...
ینی عملا حدود 1.5 تا دوسال بعد باتری رو باید دور انداخت..بستگی به میزان استفاده داره!
واسه بعضی ممکنه 5 سال (طبق ادعای سازنده هاش) دووم بیاره..اما برای من نوعی 18 ماه طول کشید باتری گوشیم رو عوض کردم..
من چون با موبایل الان دارم نظر میذارم نمیتونم لینک بذارم..اما برو تو گوگل بنویس " باتری های لیتیم-یون "
اولین سایتی که میاد سایت ویکی پدیا هستش...اونو باز کن بخون...

MOH R در تاریخ : 1393/7/25

سلام دوستان
یه خبر خوشحال کننده و اونم اینکه آپدیت به اندروید 5 واسه تمامی خانواده اکسپریا Z تائید شده.
واقعا اینجاست که آدم میفهمه خریدن گوشی سونی چرا خوبه.خیلی ها میگن اکسپریا Z هنوز پرچم داره پس الکی نگفتند.
روز خوش

yahya d در تاریخ : 1393/7/25

اگر منظورتون یک میلیون و هفتصدیه که تو نظرات گوشی در سایت سونی شاپ زده اون قیمت برای z3 compact ذکر شده

WOLF A در تاریخ : 1393/7/24

سلام
فرمایش شما درست. ولی به نظر من بخش موبایل جدا نیست و سود و زیانش هر دو واسه یه شرکته ، اونم سونی. یعنی سونی قسمت موبایلش جدا نیست که سود و زیانش تأثیری بر شرکت نداشته باشه . البته احتمالا باز من منظورت رو بد فهمیدم ، شاید منظورت اینه که یعنی در بخش موبایل کم سود میکنه.
مشکل همینه، فهمیدن منظور و مقصود طرف مقابل.
من تازه به یه موضوعی پی بردم ، اونم اینه که ما همه حرفمون یه چیزه ولی منظور همو متوجه نمیشیم ، یا بد متوجه میشیم. وگرنه همه مون از همه چیز خبر داریم. نحوه ی گفتن و صحبت کردنمون هم تفاوت داره ، واسه همین دچار بد فهمی یکدیگر میشیم.
مثلا من در جواب کامنت تو ، فرزاد در جواب کامنت من ، تو در جواب کامنت من ، من در جواب کامنت فرزاد و الی آخر و اینجوری میشه که یه دعوا مرافعه به راه میافته و در آخر همه به همون حرف اولی میرسن.
به نظرت همین طور نیست؟
با تشکر

MOH R در تاریخ : 1393/7/24

سلام داش علیرضا
مهمترین تفاوت صفحه نمایش IPS با TFT اینه که IPS زاویه دید بسیار عالی ای داره و در اون اگه از زوایای مختلف به نمایشگر نگاه کنید هیچ گونه افت کیفیت یا کم رنگ شدنی از صفحه نمایش ها رو نمیبینید.در ضمن IPS الان یه استاندارد شده برای خرید یعنی اگه گوشی ای صفحه نمایشش IPS بود در اولویت خرید قرار میگیره.صفحه نمایش TFT صفحه نمایشی بود که سونی در اکسپریا Z و Z1 استفاده کرد،وصفحه نمایش های IPS همونایی هستند که در Z2 و Z3 استفاده کرده.
اگه به این عکس تماشا کنی تفاوت عمده صفحه نمایش های IPS و غیرIPS رو میفهمی.
http://upload7.ir/imgs/2014-10/12733894091036329135.jpg
اگه خوب توجه کنی تو عکس صفحه نمایش S5 از زوایا به خوبی Z2 نتونسته عکس رو نشون بده و عکس کمی کم رنگ شده و کیفیت اش افت کرده.به قسمت پائین S5 نگاه کنی منظورم رو میفهمی.

mojahed s در تاریخ : 1393/7/24

فرقشون تو زاویه دید هستش. تی اف ت زاویه دید نداره یا مکتره وا ای پی اس زاویه دید شفافی داره. از بفل راحت صفحه نماش دیده میشد.

far z در تاریخ : 1393/7/24

دوست عزیز.
کامنت من تایید حرفهای شما نبود.
اینجا بخش موبایل هست و باید سعی کنیم کامنتهامون در این راستا باشه. امیدوارم مدیریت محترم اینو تایید کنه و اگه دوست داشتی بیشتر صحبت کنیم میتونی ایمیلتو بدی تا در تماس باشیم.

قطعا تو برخی از محصولات سونی بسیار معروف هست از جمله دوربین های فیلمبرداری و عکاسی حرفه ای و چند تا محصول دیگه
بعضی از محصولات رو هم سونی اولین بار به صورت تجاری معرفی کرده. البته توش اولین تلویزیون نیست.
اگه دنبال اولین ها میخوای باشی برو سری به مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاههای فیزیک تو کشورهای پیشرفته بزن. خیلی از چیزایی که الان میبینیم اولینشون اونجا ساخته شدن.
من همه چیو گوشی نمیبینیم. ما با تلویزیون های سیاه سفید و ویدیو پلیرهای سونی بزرگ شدیم. رو کاست ها اسم سونی رو دیدیم و ...

در مورد سامسونگ هم منابعی که خوندی اشتباه هست. سامسونگ سهامدار بزرگ نیست. سامسونگ صاحب تکنولوژی هست و داره تولید میکنه.
سامسونگ تنها گوشی سازی هست که اکثر قطعات گوشیش رو خودش تولید میکنه.
دنیای تولید قطعات نیمه رسانا اونم در حد کلاس جهانی چیزیه که معدود شرکتایی مثل اینتل و سامسونگ توش دست بالا رو دارن.
http://en.wikipedia.org/wiki/Semiconductor_sales_leaders_by_year
http://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Electronics
تو این لینک نگاه کنی میبینی که یکی از عمده ترین محصولاتی که سونی از سامسونگ میخره پنل های LCD هست!
تولید کردن با داشتن سهام متفاوت هست.

شمایی که به تاریخچه شرکتها نگاه میکنی نباید این نظرات رو بزاری.

من تاریخچه اپل رو هم خوندم. دیگه توضیح نمیدم تاریخچو که ربطی نداره.
اپل با آیفون تونست اینهمه قدرت رو به دست بیاره. وگرنه ما هم نگفتیم اپل مال 8 سال پیشه و فقط گوشی درست میکنه.

شرکتها در ابعاد جهانی با کلک بازی در آوردن به جاهای بالا نمیرسن.
سیاست درست در کنار تکنولوژی بالاتر و بازاریابی صحیح و کارآمد میتونه سامسونگ رو طی سه سال از مقام 19 ام تو رنکینگ بزرگترین شرکتها به مقام 7 ام برسونه.

سونی هم شرکت بزرگیه و نمیگیم فردا ورشکست میشه. دایره فعالیتهاش هم گسترده هست.
تو گوشیهایی که ساخته تو این سه سال هم واقعا عملکرد خوبی داشته و تونسته اسم خودش رو بالا بیاره. انصافا هر نسل هم داره بهتر میشه. طرفدارای زیادی هم داره.
شاید میشد به z و z1 ایرادهای اساسی وارد کرد. اما تو z2 و z3 انصافا ایرادهایی که داره به حداقل ممکن رسیده. کسی نمیتونه بگه با خرید گوشی سونی ضرر کرده.

اما مقایسه جایگاه سونی و سامسونگ اصلا نمیتونه درست باشه. چه از نظر حجم کاری و چه از نظر تکنولوژیهایی که صاحبش هست و چه از نظر بزرگی و درآمدها.

برای اون 90 درصد هالیوود هم من چیزی نتونستم پیدا کنم.

موفق باشی

arian t در تاریخ : 1393/7/24

IPS LCD بهتره چون میتونی با زاویه دید به گوشی نگاه کنی و تغییر رنگ نبینی ولی TFT اگه با زاویه به گوشی نگاه کنی رنگ ها کم رنگ میشه

MOH R در تاریخ : 1393/7/24


تغیر میلی متری منظورت ضخامت ه؟
یا منظورت ارتقاش نسبت به Z2؟
البته قبول دارم،سونی اشتباه کرد که از اسنپدراگون 805 استفاده نکرد.من Z4 رو حتما میخرم.چون واقعا دیگه کامل ترین گوشی میشه

احتمالاZ4 بعد از Z میشه دومین محصول انقلابی سونی.امیدوارم سونی هم وضع تبلیغاتشو درست کنه و هم توی رابط کاربری تغیراتی بده که به نظر من اگه هم تغیرات نده مهم نیست چون همین الان جزء یکی از بهترین رابط های برتردر بین گوشی های اندرویدی و دلیلش هم سبکی،زیبایی و خوانا ترین رابط بهتره بگیم،یعنی آیکون ها بیشترین شباهت رو به هر آیتم خودشون دارند و مربعی یا عروسکی شکل نیستند.
خوش باشی.

S B در تاریخ : 1393/7/24

پس دوست عزیز بهتر بود در مورد همین مساله ای که عنوان کردید هم منتظر بررسی تخصصی دیسپلی میت میموندید و با یه بررسی x arenaیی سریع قضاوت نمیکردید!
دلیلشم خودتون کامل توضیح دادید! (داشتن تجهیزات بیشتر و تخصص بالاتر)

far z در تاریخ : 1393/7/24

دوست خوبم
محسن جان اگه اشتباه نگفته باشم اسمتو

مطمئنا وقتی اون کامنت رو مینوشتی اینو نمیدونستی که نکسوس 6 میخواد امروز معرفی بشه.
نکته جالب این گوشی استفاده از صفحه AMOLED هست.
گوگل داره بعد نزدیک به دو سال پرچم دارش رو با amoled میده بیرون.
این که شما حس خوبی از نگاه به این صفحه بهت دست میده یه مساله کاملا سلیقه ای هست.

سونی هیچ وقت amoled تولید نکرده. سونی oled تولید کرده اونم نه در ابعاد تجاری و گسترده. و هیچ سهمی ازش به سامسونگ نفروخته.
اون سهمی که سونی به سامسونگ فروخته مربوط هست به SLCD که یه نوع lcd هست که قبلا هر دو توش باهم همکاری میکردن و تو گوشی هایی مثل htc استفاده شده.
http://en.wikipedia.org/wiki/AMOLED
این یه اشتباهی هست که اکثر طرفدارای سونی میکنن. فک میکنن سونی سهم amoled رو به سامسونگ فروخته.
در حال حاضر سونی به تنهایی حتی lcd هم تولید نمیکنه و در قالب طرح مشترک با چند تا کمپانی و با نام JDI دارن فعالیت میکنن.

تو همون لینک بالایی یه جمله نوشته با این مضمون که تقاضا برای amoled زیاد هست.
هزینه تولیدش هم بالاتره. اونوقت شما میگی amoled رو دست سامسونگ باد کرده.

در تمامی سایت های بررسی کننده شدت نور صفحات سامسونگ رو ازش با عنوان good یاد میکنن و نه متوسط.
و کاربرد نیت نور بالا رو هم گفتم که برای گوشی چیه. که هیچ مشکلی تو گوشی های سامسونگ نیست تو این زمینه.
مبحث تلویزیون جداست و سامسونگ اکثر تلویزیونهاش دارای تکنولوژی lcd هست با پس زمینه led.
تو تلویزیون های oled الان دست بالا رو LG داره.
تست delta E یا انحراف رنگهای تولید شده صفحه از رنگهای استاندارد RGB تو سایت دیسپلی میت هست. میتونی با نمودار های کاملش نگاه کنی و ببینی که amoled ها تو این تست ها چقدر خوب کار میکنن.
هر چقدر این delta e کمتر باشه یعنی صفحه میتونه رنگهای دقیقتری رو نمایش بده.

روش علمی اینه که تو مقایسات چشمی نمیشه به اینا رسید.
شما چون از تصویر lcd خوشت میاد، مبنای مقایسات و رنگها رو lcd قرار میدی. برا همین amoled برات چذابیت نداره.
به عنوان مثال کسی که مدتها به تصویر سیاه سفید نگاه کرده، طول میکشه به تصاویر رنگی عادت کنه.

توی تولید رنگ معجزه نمیشه محسن جان
ترکیب سه رنگ تصویر میسازن و هر چقدر delta e کمتر باشه یعنی دقت رنگ بیشتره. حالا میخواد lcd باشه یا amoled. کنتراست بالا، رفرش ریت مناسب و زمان پاسخ دهی پایین در کنار نور مناسب و زاویه دید وسیع و یه کالیبراسون دقیق میتونه یه تصویر زیبا رو ارائه بده. تو همه این موارد amoled دارای برتری هست. اشباع بیش از اندازه هم چند نسل هست که وجود نداره. برخی معایب هم داره که خیلی چشمگیر نیست.

سلیقت قابل احترام هست.
منظور ما هم این نیست که lcd ها بد هستند. Lcd ها هم میتونن تصاویر بسیار زیبا ارائه بدن. رقابت ها فشرده و نزدیک به همه.

ما در خدمتتیم

MOH R در تاریخ : 1393/7/23

داداش اصلا به این چیزها فکر نکن.باطریش خراب بشه یعنی چی؟مگه چطوری باهاش کار میکنی که قراراه باطریش خراب بشه

این حرف فقط حرف مغازه دارهاست که میگن خراب میشه تا نخری و عوضش گوشی گرونتری رو بخری
حالا اگه اکسپریا زد3 از آیفون گرونتر میشد همه گوشی فروش ها میگفتن [وای زد 3 زد آبه،نخری ضرر کردی]
کلا به این چیزها توجه نکن،چیزی رو که قلبا دوست داری بخر.
خوش باشی.

MOH R در تاریخ : 1393/7/23

سلام خدمت آقا امیر
باشه اگه عکس ها جانب دارانه است من حرفی ندارم.به نظرتون احترام میگذارم.
اما تو این عکس ها من نخواستم برتری رو تنهایی به Z3 یا NOTE4 بدم.
اگه دقیق تر به عکس ها توجه کنی متوجه میشی که هردو دوربین نسبت به نسل قبلشون پیشرفت خوبی داشتند.
سامسونگ تو نوت4 به خوبی تونسته پر رنگی شدید عکس هاش رو کم کنه و به حد مطلوبی برسونه
سونی هم تو زد3 نسبت به قبل عکسهاش مقداری روشنتر و پررنگتر شدن اما پرنگی عکس های نوت4 مقداری بیشتره.
به شخصه واقعا اولین گوشی ای که از سامسونگ رو دوست دارم NOTE4 است.واقعا ستودنی است.
خوش باشی داش امیر

nima r در تاریخ : 1393/7/23

سلام دوستان کسی میدونه که
این گوشی به طور رسمی کی وارد بازار میشه؟
چون برای خرید زد 2 عجله دارم . منتظرم زد3 رسما
وارد بازار بشه تا با قیمت مناسب تری زد 2 بگیرم.
ممنون میشم اگه کسی راهنمایی کنه.

WOLF A در تاریخ : 1393/7/23

سلام.
اولا تشکر میکنم که حرفای منو تأیید کردی.
بخش لپ تاپ هم به صورت موقت فعلا واگذار شده ، کلا تعطیل نشده. همونطور که گفتم من طرفدار سونی هستم و عضو این سایت و وبلاگهای اخبارش هستم و به همین خاطر اینو میدونم.
و راستی سونی در لوازم الکترونیک اولین هست. شما به اشتباه همه چیز رو به گوشی موبایل ربط میدید. فقط برای مثال میخوام بگم: برو تلویزیون پروژکتور لیزری 4K سونی رو که تصویری معادل 145 اینچ میده رو نگاه کن و ببین کدوم شرکت تا حالا همچین چیزی درست کرده ؟ تکنولوژی های گذشته هم همینطور بوده. واسه همین میگم در الکترونیک اول هست. راستی مستند TV های سونی و PS های سونی هم تو نت موجوده ، اگه ببینی بد نیست و همچنین مستند تاریخچه سونی ، که در اونجا میگه که اولین TV و رادیو و ضبط کاست و واکمن و سی دی من و ... همیشه از سونی بوده. اسم سونی هم یعنی صدا چون از یه کلمه لاتین "سانوس" گرفته شده.
در مورد سامسونگ هم که کلا حرف منو تأیید کردی و بر منکرش لعنت. سامسونگ دیگه اینقدر سهام داره که نمیشه اینجا گفت.
همونطور که گفتم 90 درصد از بهترین تولیدات هالیوود رو سونی پیکچرز دستشه ، از انیمیشن بگیر تا سربال و فیلم و... ، یه منبع بیار که خلاف اینو نشون بده. (البته شاید من اغراق کرده باشم).
این اپل هم که میگی ، مال امروز و دیروز نیست که. چرا فقط شماها گوشی موبایل میبینید؟ اپل مال سالهای 1977 هست و اصلا زمینه فعالیتش گوشی موبایل نیست. و یه چیز که یادم رفت بگم اینه که سونی خودش اعلام کرد که در قسمت گوشی موبایل تمرکزش روی بازار آمریکا نیست و من مصاحبه اون رو زنده با کازو هیرای دیدم ، و این فقط مختص گوشی موبایله و نه دیگر محصولاتش.
با تشکر

Adrian F در تاریخ : 1393/7/23

سلام دوستان.

WOLF A
آره دوست عزیز من اینو میدونم اگر به برخی از کامنت های قبلی من نگاه کنی همه ی این مسائلو قبلا گفتم.
ولی بحث من فقط در حیطه ی موبایل هستش و واقعیت اینه که سونی در بخش موبایل فقط نون زن و بچشو میده!
این یه استعارست و منظورم اینه تقریبا هیچ سودی نمیکنه.و این واقعیته!

در بخش های دیگه ما کاری نداریم چون اصلا سایتی که داخلش کامنت میدیم در مورد موبایل هست نه سینما.

و این واقعیته که سونی در بخش موبایل تا 2سال پیش واقعا ضعیف عمل میکرد در بخش کامپیوتر هم مدت های زیادی داشت ضعیف کار میکرد،و نتیجشون شده بود اون.
الآن توی بحث موبایل پیشرفت کرده و اینقدر پیشرفتش تابلوئه که همه ی سایت ها دارن ازش تعریف میکنن.بلا استثنا هرجا بری مثلا یا از باتری یا از کیفیت ساخت یا از ضد آب بودن سونی میگن و طوری شده که اگر مثلا یک موبایل سطح بالا ضد آب نباشه ، GSMARena میاد و این ضد آب نبودن رو جزو بدی هاش میزاره!! ( DisAdvantage)
خب این یعنی RULEs یعنی تغییر مسیر دنیای موبایل.از یه جنس فقط مخصوص سرگرمی تبدیل میشه به یه جنس با کیفیت که در همه شرایط باید مقاومت نشون بده.

که همه ی مبحث بالا فقط و فقط به نفع یک عده هست! اون عده "ما" مصرف گرایان هستیم.
====================================================
far z
خب درسته مشکل اصلی AMOLED در قسمت نیت هست.ولی حتما مشکلات دیگه ای هم داره که ما نمیدونیم.

ببین مثلا یک مبحث کنتراست هست.که خب AMOLED توش قویه.
یه بحث شدت نور یا نیت یا لوکس هستش.که اینجا کم و بیش ضعیفه.یا متوسطه در بهترین حالت.
یه بحث زیر نور خورشید که فقط در موبایل مطرحه نه در تلویزیون.
و در آخر دقت رنگ.که این هم قابل تنظیمه و به شرکت مربوطه ربط داره.

ولی یه سری چیزهای دیگه هست توی بحث موبایل توی فون آرنا بهش اشاره کرده مثل تستای DELTA ولی یه سری چیزهای عجیب و غریبی هستش که وقتی تست تخصصی تلویزیون های برتر دنیا رو میخوندم میدیدم.اینها میومدن دقت تصویر رو در هر اینچ بررسی میکردن،دقت تصویر رو در هر لایه 3D بررسی میکردن و مثلا دقت تصویر رو هنگامیکه بیش از 5دقیقه در حال نمایش فلان رنگ باشه بررسی میکنن.
یه سری تست های عجیب که من تقریبا هیچی ازش نفهمیدم.

مطمئنا یه سری مسائل هستن که من نمیدونم خیلی ها هم نمیدونن بخاطر همینه AMOLEDهای سامسونگ رو دستش باد کردن.یه واقعیته سامسونگ نمیتونه AMOLEDـهاشو بفروشه.همونطور هم که از قبل میدونی سونی سهم 49%ـی داشت و همشو به خود سامسونگ فروخت چون احساس میکرد هیچ آینده ای ندارن این صفحات.

من دلیلشو نمیدونم و حقیقتش هم نمیدونم چقدر واقعیت داره ولی من بلا استثنا هر موقع به صفحه نوت3 نگاه میکردم کمبود یه چیزی احساس میکردم.یه چیزی مثلا "قدرت رنگ" یه چیزی که نمیشه توصیفش کرد.
ببین صفحه AMOLED همه چیزش توی تئوری خوبه ولی در عمل من نمیدونم چرا وقتی بهش نگاه میکنم خوابم میگیره.اصلا حس و انرژی و قدرت به چشم انتقال نمیده.اصلا هیچ لذتی از دیدن فیلم درش نمیبرم.ولی برعکس با LCD خیلی لذت بخش تر هست.

برای همینم من قبلا گفتم بنظر من و با چشم های من،AMOLED برای خوندن متن مناسب تره چون تیره رو قشنگ نشون میده و شدت نورش هم کمه ولی برای دیدن فیلم چیزی جز LCD اصلا لذت بخش نیست.

الآن بخدا باور کن یه لپ تاپ سونی 8سال پیش داریم،باور نمیکنی ولی حس دیدن فیلم داخل این از لپ تاپ های LED حال حاظر زیباتره.(البته LED همون LCD هست جریانشو میدونم،ولی میخوام بگم یه حس انرژی یا درخشندگی توی LCD ها هست)

منتظر بررسی سایتها هم هستیم!!

قربانت برم :)

محسن م در تاریخ : 1393/7/23

در مورد اسمارت فون ها چنتا نکته بگم تا کسایی که قصد خرید گوشی دارن اذییت نشن. خرید گوشی سلیقه ایه هرکی از یه برندی خوشش میاد حالا بعضی ها هم هستن که چنان تعصبی رو اون برند دارن که به مملکتشون ندارن... امروزه دنیایه تکنولوژی ثانیه ای در حال پیشرفته پس همه شرکت های سازنده کالا تلاششونو میکنن که تو رقابت بمونن اینطور نیست که بعضیا میگن فلان برند از فلان برند بهتره در کل هر برندی یه سری محاسن و معایبی دارن ... شما وقتی میخواهید یه گوشی بخرید اول باید ببینید چه نیازهایی دارید که گوشی بتونه واستون براورده کنه... به خدا الان تو ایران اکثر کسانی که گوشی های قوی دارن فقط 20 درصد از توان گوشیشون استفاده میکنن... طرف اومده میگه گوشی باید سی پی یوش قوی باشه رامش قوی باشه دوربینش فلان باشه در کل انتظار داره گوشیش چراغ جادو باشه اما موقعی که گوشیو میخره فقطو فقط حمل کننده گوشی میشه دوتا دونه عکس مسندازه چنتا بازی اچ دی چنتا فیلمو موزیک وی آی فای چنتا مورد پیش پا افتاده دیگه... داداش وقتی داری واسه یه گوشی هزینه زیادی پرداخت میکنی اول ببین از گوشی چه انتظاری داری در حد انتظارت هزینه علکی پول اضافه واس چی میدی به اون فروشنده های علائدین... هم با یه گوشی 600 هزارتومنی میشه کلی کار انجام داد هم با 2_3 ملیونی... شرمنده زیاد شد... خوش باشید

Rasoul M در تاریخ : 1393/7/23

سلام بچه ها . از صبح تا شب می ترکونمش , هم باتریش و هم خودش دووم می یاره , خیلی عالیه . صفحه اش خیلی با کیفیته .هر برنامه ای را ساپورت می کنه , شب خوش

علی پ در تاریخ : 1393/7/22

تا چند ماه دیگه قیمتش 1770000 هزار تمان میشه خیلی خوبه تو سایت سونی شاپ زده

علیرضا گ در تاریخ : 1393/7/22

سلام خسته نباشید به همه.
این گوشی حداکثر تا چه قیمتی پایین میاد؟
دقت کنین حداکثرش
مرسی
موارد 2001 تا 2100 از مجموع 2486 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

ایسام