مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : MOH R
  • تاریخ عضویت : 1392/10/10
  • تعداد نظرهای داده شده : 429

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 429 مورد

Samsung Galaxy Note7 Samsung Galaxy Note7

1395/6/10 با سلام
دوستان لطفا یه راهنمایی بفرمائید،اگر قراره نوت 7 تا اول مهر 2.500 نشه تا قیدش رو بزنم و آیفون SE بخرم.
گرچه واقعا از سیستم عامل اپل خوشم نمیاد و میدونم آزادی عمل اندروید رو نداره و در حال حاضر بهترین اندرویدی که میتونم بخرم که به معیار هام نزدیک تره فقط نوت 7 هستش،اما چون واقعا به شدت گوشی نیاز دارم و از طرفی Z2 خودم رو رد کردم دادم برادرم و الان یه XPERIA U دستمه واسه امور ساده؛اگر نوت 7 تا اول مهر ارزون نشه بر خلاف میل باطنی ام باید آیفون SE بردارم.گزینه دوم هم S7 Edge بود در اول که اگه نوت 7 نرخیدم برم سمت S7 Edge ولی بنا به دلایلی نمیتونم S7 Edge بخرم و اگه بخرم تا 3 سال نمیتونم گوشی ام رو عوض کنم.

دوستانی که به معیار های موثر بر قیمت نوت 7 وارد هستن مثل دوست خوبمون آقا فرزاد و آقا امیر و بقیه دوستان،راهنمایی بفرمایند لطفا.تا الان بیش از حد جلو خودم رو گرفتم که ایفون SE نخرم😔😔😔

Samsung Galaxy Note7 Samsung Galaxy Note7

1395/6/1 دوستان من قصد خرید این گوشی رو دارم،به نظر شما چقدر زمان میبره که این گوشی به قیمت 2.500 برسه؟

اوایل خبرایی بود که میگفتن قیمت اش 2500 و این حدوداست ولی قیمت پیش فروش الان بخاطر دو هدیه شارژ وایرلس و هدفون لول U کمی بیشتره و 2900 هست،فکر کنم به صورت رسمی وارد بشه قیمتش به همین حوالی 2500 میرسه.

خوشبختانه حداقل برای من که از همه شرکتا امسال نا امید شدم،سامسونگ و نوت 7 بهترین عملکرد ممکن رو داشتند و بی صبرانه منتظرم این گوشی رو بخرم.

Samsung Galaxy Note7 Samsung Galaxy Note7

1395/5/18 سلام مجدد اقا فرزاد عزیز
اولین علاقه من به سری نوت ما بین زمان نوت 4 و نوت 3 بود،با این که از سامسونگ به اندازه سونی خوشم نمیومد،اما به سری نوت علاقه داشتم.
بحث سر طراحی سونی شد،بله البته که طراحی سونی هم زیبا و دوست داشتنی هست و یکی از نقاط قوت سونی همچنان طراحی زیباش هست.چیزی که باعث شد بیشتر از سامسونگ خوشم بیاد،رویکرد جدیدش در زمینه عمر باطری و مقاوت در برابر اب و گرد و غبار بود،شاید هم قبلا عرض کردم که باطری برای من اهمیت ویژه ای داره که با توجه به اینکه باطری گوشی های جدید سونی راضی کننده(در حد انتظار من) نبود وسامسونگ در این زمینه بسیار عالی و شگفت انگیز ظاهر شد من هم به سمت سامسونگ اومدم.

در مورد بخش دوم حرفات واقعا موافقم،مردم به شدت به بالا رفتن عدد در هر زمینه ای در گوشی علاقه نشون میدن،ولی کسی که اهل فن باشه به قول شما،همچین نگرش یا تفکری نداره بلکه به کارایی و عملکرد بیشتر اهمیت میده و خدا رو شکر میکنم که من هم در نتیجه بحث چند ساله مون در این وب سایت با شما و اقا مقداد و اقا امیر و سایر دوستان به این حد رسیدم که دیدگاهم از یک گوشی قدرتمند صرفا به اعدادش نباشه و به کارایی و عملکرد و باطن گوشی بیشتر از ظاهر و اعداد خیره کننده اش توجه کنم.

واقعا الان چیپستی مثل اگزینوس 8890 اونقدر قدرتمند و بهینه و کم مصرف هست که حتی در اس 8 هم استفاده بشه من هیچ گله ای ندارم ازش چون همین الان Z1و Z2 داشتیم،هنوزم که هنوزه با چیپ های اسنپ 800 و 801 به خوبی و بدون کوچکترین لگ یا تاخیری دستورات رو سریع انجام میدن.
در باقی بخش ها هم به همین منوال،وجود رم 6 گیگ میتونه خیلی خوب باشه اما مساله مصرف بیشتر و بالا رفتن قیمت هم مساله مهمیه و اینکه واقعا با رم 4 گیگ کسی لنگ نمونده که با رم 6 بیشتر احساس قدرت کنه.در واقع رم 4 یا 6 در اجرا و عملکرد تفاووت محسوسی ندارن
الان مساله مهم تر از هرچیز بهینه سازی های نرم افزاری هستش که به نظرم سامسونگ خیلی عالی در این زمینه عمل کرده،همچنین در زمینه بهینه سازی سخت افزاری.

این که سازنده ها نخوان از همه گزینه های رو میز به طور همزمان استفاده کنن یه مساله طبیعی هستش و برای بقا و ادامه کسب و کار شون لازم و ضروری هستش،بهر حال اونا هم ادمن و میخوان یه نونی ببرن سر سفره واسه زن و بچشون اگه قرار میشد نوت 7 با 6 گیگ رم و باطری 4000 و به فرض اگزینوس 8893 و اسپیکر استریو و پشتیبانی از کارت حافظه USF روانه بازار میشد دیگه چه دلیل داشت کسی بره نوت 8 یا اس 8 بخره وقتی نوت 7 اونقدر کامل هست که تا 3 سال جوابگوی هر نیازی هست،این مساله صرفا برای تحریک مشتری برای خرید محصول جدید تر هست که به نظرماگه کسی واقعا پول و سرمایه کافی داره میتونه بخره و لذتش رو ببره و اگه کسی هم نداشت نوت 7 رو میخره تا 2-3 سال استفاده میکنه،شخصا مشکلی برای خرید هر نسل گوشی جدید ندارم اما به نظرم عقلانی فکر کنیم اینکار شاید اسراف یا به تعبیر درست تر ولخرجی باشه چون همون به فرض نوت 7 مثل ساعت کار میکنه و دلیل نداره عوضش کنیم.

در اخر هم باید عرض کنم با وجود این تفاسیر هنوز هم نوت 7 یک گوشی فوق العاده قوی هست که به جرات میشه گفت بی نظیرو بی رقیب هست
،به قول دوستم Jaguar در سایت ترنجی،نوت رو میشه یک ایدئولوژی دونست که سامسونگ اوج قدرتش رو در سری نوت نشون میده.
امکانات فعلی نوت 7 جوابگوی نیاز یک کاربر حداقل به مدت 2.5 سال هست که بنابر انتظارات هر کاربر متفاووته اما کمه کم همون 2.5 ساله.

Samsung Galaxy Note7 Samsung Galaxy Note7

1395/5/16 سلا بر اقا فرزاد گرامی،حقیقتش امسال نوت 7اونقدر عالی بود که من هم قصد خریدش رو دارم و الان سامسونگ واقعا به اون چیزی تبدیل شده که من میخوام.

با حرفت کاملا موافقم،بجای باطری 4000 میلی امپری که ممکن بود وزن و ضخامت دستگاه رو بیشتر کنه سامسونگ حالت تنظیم دستی رزولوشن رو قرا داده که بین 3 گزینه HD-FHD-QHD قابل تغیره و قطعا تاثیر بسزایی در کاهش مصرف باطری داره.

رم 6 گیگابایت اپشن خوبیه اما رم 4 گیگ هم کافی و بیش از حد نیازه و با توجه به بهبود های سامسونگ در بخش نرم افزاری و رابط کاربری جدید Grace UX قطعا نیاز به 6 گیگ رم نیست الان حتی با 3 گیگ رم سخت ترین کارها رو هم میشه بخوبی انجام داد.

چیپست اگزینوس 8890 بسیار بهینه و کم مصرف تر از رقیب امریکایی اش یعنی اسنپدراگون 820 هستش و قطعا نیازی به این همه مشخصات سخت افزاری بالا نیست؛اگه بود چه بهتر ولی اگه نباشه هم هیچ نکته منفی ای نیست.تا قیام و قیامت که گوشی های مختلف عرضه میشن همیشه سخت افزار ارتقا پیدا میکنه.

چیزی که منو شیفته خودش کرد طراحی بسیار قشنگ و زیبا،ضد اب بودن با وجود شیار قلم،که حتی قلم هم ضد اب هست،سنسور عنبیه،رابط کاربری جدید و بهینه تر،امکانات فوق العاده کاربردی قلم،صفحه نمایش خمیده هست.

در اخر عرض کنم چند سال پیش من طرفدار سونی بودم،احساس میکنم سونی راه خودش در صنعت موبایل گم کرده،نتایج اخیر سونی اصلا با انتظارات من مطابقت نداشت و باعث شد به سمت سامسونگ سوق پیدا کنم که صد البته الان بهترین باری پرچمداران مطرح و بهترین دوربین و صفحه نمایش رو داره،همچین طراحی پیشرفته و زیبا.

تنها عیب هایی که تا الان ازش تونستم پیدا کنم یکیش نداشتن اسپیکر استریو و یکش عدم پشتیبانی از کارت حافظه UFS هست که انتظار داشتم دومی به واقعیت بپیونده،اما با این وجود بازم نوت 7 یک گوشی بی نظیر و فوق العاده است.

Sony Xperia Z5 Premium Sony Xperia Z5 Premium

1395/1/25 درسته این حدس هم زده شده،اما رزولوشن اسکرین شات ها کمی عجیبه.
نمونه اسکرین شات های اندروید 5.1 و اندروید 6 تو همین لینکی که قرار دادم موجوده، رزولوشن از 1920x1080 که FHD بود به 3840x2160 یعنی 4K تغییر پیدا کرده.

Sony Xperia Z5 Premium Sony Xperia Z5 Premium

1395/1/22 یه خبر که ممکنه برای بعضی ها خوشحال کننده و برای بعضی ها ناراحت کننده باشه.

سونی در آپدیت اندروید 6 برای XPERIA Z5 Premium در بخش صفحه نمایش گوشی حالت هیبریدی (4K/FHD) بودن رو کنار گذاشته و الان رزولوشن پایه و اصلی در تمام گوشی 4K هستش.یعنی رزولوشنی معادل 3840x2106 که این عدد برای حالت FHD معادل 1920x1080 بود.

http://xperian.ir/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%8e%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%85%d8%a7%d9%84%d9%88-%d8%b1%d8%b2%d9%84%d9%88%d8%b4%d9%86-4k/

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/19 دوست عزیز هرکسی یه جور کیفیت عکس مدنظرشه،چون خود بنده دیدم اینو میگم و برای خودم پیش اومده که در شب عکسای روشنتر برام مهمتر از عکسای بدون نویز بوده،در ضمن با کاهش مگاپیکسل میشه با ایزو بالا عکس های خوبی از آب در اورد و البته اضافه کنم که حتما لازم نیست در هر شرایط تاریکی،ایزو رو روی 12800 تنظیم کنیم،بر اساس میزان نور محیط ایزو رو به نسبت خاصی تنظیم میکنیم.

خیلی بحث سر این بود که F1.7 عکس های روشنتری نسبت به تمام اسمارت فون ها میگیره،که خب طبیعتا صرفا دریچه دیافراگم تنها دلیل روشن تر بودن نیست.
...
بهتره بحث رو خاتمه بدیم و امیدوارم موفق و پیروز باشی.

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/19 عصبانی؟؟؟!
(:
اختیار داری،همه اینجا مثل خواهر و برادر هستیم و اگه از حرف من رفتار بدی برداشت کردید معذرت میخوام.
بله متوجه برتری S7 نسبت به Z5 بودم،بهرحال یک گوشی جدید،با نوآوری ها و فناوری های جدید هستش و طبیعی هست که Z5 رو پشت سر بگذاره.
در ضمن یادم رفت اضافه کنم که سونی یا سامسونگ ارث پدری مون نیست که بخوایم سرش عصبانی بشیم و به هموطن خودمون حرف نا درست و به دور از هرگونه احترامی بزنیم،

تو این سایت هیچوقت بین یه طرفدار سونی و سامسونگ مثل من و آقا مقداد بحث سر گوشی ها نبوده.ولی بازم احترامات سرجاش هست عزیزم.
موفق و پیروز باشی

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/19 دوست عزیز،این کار توسط لرزشگیر نرم افزاری Z5 انجام شده و در مقایسه با لرزشگیر اپتیکال Note5 بسیار بهتر عمل کرده و منبع سخنان بنده سایت تخصصی دوربین dxo mark هستش،درسته الان S7 بالاتر از Z5 قرار گرفته اما این پایان راه توسعه و بهبود لرزشگیر دیجیتال توسط سونی نیست و ادمه داره.

بقیه موارد که چیز خاصی نیست که جواب بدیم و موافقم.

فقط یه نکته:
S7 رو میتونید فقط یک سیم کارت با یک میکرو اس دی یا فقط دوتا سیم کارت روش بذارید،نمیتونید 2 سیم کارت و میکرو اس دی بذارید،این دیگه تخصص نمیخواد.

منم خودم منتظر نوت 6 هستم و قطعا انتخابم میتوئنه باشه چون برخلاف عیب و ایرادهایی که تو S7 بوده واقعا سامسونگ بسیار خوب عمل کرده و اصلا قابل مقایسه با S6 نیست،قطعا نوت 6 یک گوشی فوق العاده عالی خواهد بود.
بهتره این بحث رو بیشتر از این ادامه ندیم،موفق و پیروز باشی........./

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/19 مقداد جان،در خوب بودن S7 شکی نیست خدایی،من خودم 2 انتخاب نهایی در لیست خریدم گذاشتم:
Galaxy Note 6
Xperia X2
منم موافقم دیگه این بحث رو خاتمه بدیم.بهترین گوشی دنیا هرچی که باشه بازم ممکنه یه سری عیب و ایرادات (معمولا نرم افزاری) داشته باشه،امیدوارم اگه مشکلی هست با آپدیت رفع بشه.

Samsung Galaxy S7 edge Samsung Galaxy S7 edge

1395/1/17 بنظرم اینطور باید میگفتی:

مشکل استفاده همزمان دوسیم کار همراه با میکرو sd قابل "توجیه" شدنه ;-)

بعد از چند سالی که تو این سایت هستم واقعا بهم ثابت شده که هر مشکل یا نقصی در محصولات سامسونگ قابل توجیه هستش.

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/16 آقا مقداد
لطفا فقط یک سوال بنده رو جواب بده؟

چرا هر مشکلی که از گوشی های سامسونگ در این سایت بیان میشه شما سریعا اون رو به فروش و استقبال مردم گره میزنی؟
آیا شما فکر کردی با وجود مشکل مدیریت رم،قراره استقبال از این گوشی صورت نگیره؟من که اینطور فکر نمیکنم
یعنی چی که هر مشکلی اینجا مطرح میشه شما سریعا به فروش و استقبال خوب مردم از این گوشی مراجعه میکنی؟یعنی چون فروشش خوبه و مردم میخرن،دیگه مشکل نداره؟

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/16 در بحث مصرف خوب شد به این نکته اشاره کردید،قبول دارم سامسونگ واقعا تو بحث مصرف انرژی پنل هاش عالی کار میکنه ولی اینکار صرف مختص سامسونگ نیست
Z4V که برای اپراتور وریزون ساخته شده بود مصرفی همانند FHD و حتی در مواردی هم کمتر از FHD داشته،پس مهرداد جان فکر نکن این نبوغ مختص سامسونگ هستش که سامسونگ بتونه صفحه نمایش کم مصرف بسازه ولی سونه نتونه.
لینک هم خواستید لینک هم میدم
...
بحث سر دیسپلی میت بی فایده است،چرا که هیچکدوم از گوشی های سونی به جز اولین نسل Z بررسی نشده توسط این مرجع به اصلاح تخصصی.
در بحث دقت رنگ اشتباه میفرمائید،جایی که S7 هنوز در نمایش صحیح رنگ ها مشکل داره،چطور این عنوان برترین صفحه نمایش جهان روی گوشی باید به آمولد برسه؟به این عکس به عنوان مثال توجه کن:
مقایسه Z5P و S7
http://s7.picofile.com/file/8245734234/tmp_1871_IMG_20160401_233023434756038.jpg
سالهاست مشکل امولد ها تو نمایش صحیح رنگ ها مثل رنگ قرمز برطرف نشده.آیا با این وجود بازم میشه به دیسپلی میت اعتماد کرد؟
تازه وقتی که هیچ کدوم از گوشی های اخیر سونی رو بررسی نمیکنه؟؟؟
نکته جالب ماجرا اینه که سامسونگ همیشه برتری اش روی کاغذ و نمودار و حرف سایت ها بوده و در دنیای واقعی همیشه در مقایسه ها شکست میخوره.مثالش مثل Z3 Plus و S6 Edge که در ترنجی مشهود بود.
...
بحث مدیریت رم تو نظر قبلی جوابتونو دادم
...
منم گفتم که گیم لانچر آپشن مفید و کاربردی ای هستش،یه جورایی سامسونگ مجبور به این کار شده تا بتونه فریم ریت مناسبی برای بازی به ارمغان بیاره.
...
جواب این حرفتون هم در بند اول همین نظر دادم.
...

واقعا چه چیز باعث میشه شما همیشه و همه جا با دید منفی به سونی نگاه کنی؟
من خودم سامسونگ رو بسیار قبول دارم،اما واقعا با یه سری مشکلات مواجه هستش،هیچ برندی در جهان بهترین نیست و نمیتونه بهترین گوشی رو بسازه.

امیدوارم موفق باشی دوست عزیز.

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/15
این هم جواب ادعای شما که میگفتید چیزی به اسم مشکل مدیریت رم وجود نداره،بله میدونم وقتی 8 تا برنامه سبک باز باشن مشکلی ایجاد نمیشه،ولی در مورد بازی های چطور؟؟؟
مشکل بیشتر از اونجا خیلی بد میشه که پرچمداران سایر شرکت ها با رم 2 گیگ و 3 گیگ مشکلی در نگه داشتن برنامه ها نداشتن.توجیه کردن یک مساله یا یک مشکل ساده است.
...
دوربین کاملا با بدنه همسطح نیست،بلکه به خاطر کاهش مگاپیکسل و افزایش ضخامت تونسته برجستگی ناخوشایند S6 رو کم کنه و حالا میشه گفت زشتی S6 دیده نمیشه.
...
S7 امسال به IP67 رسید،در حالیکه سونی در Z3 به IP67 رسیده بود.چیز جدیدی برای سونی نیست.کاربری که به علت بی دقتی خودش به گوشی اش آسیب برسونه،حتی اگر طرفش سامسونگ هم باشه بازم تحت گارانتی قرار نمیگیره.تغیر سیاست سونی،تغیری در کیفیت و میزان ضدآبی نداشته.
...
در دیگر پرچمدار ها،حداقل سونی اینطور نیست،شما میتونی دو سیم کارت + یک میکرو اس دی رو همزمان داشته باشی،که این عیب بر سامسونگ وارده.
...
من هم نگفتم S7 گوشی کاملی نیست،کامل هست اما بازم چندین عیب و ایراد داره که بهش اشاره کردیم.
...
سامسونگ با این همه بهبود و تغیرات بازهم تنها یک الی دو امتیاز پیشی گرفته،اونهم از پرچمدار نسل قبلی سونی.در بحث کیفیت، ضعف نرم افزاری سونی در الگوریتم پردازش تصویر باعث میشه از توان دوربین اش استفاده کافی رو نبره،نه مگاپیکسل بیشتر.
...
سری X در 3 مدل پرچمدار،میانرده و رده متوسط به پایین عرضه شدند.طبیعی هستش که دو سری دیگه ضد آب نباشند.
...
سری Z هم به پایان راه خودش رسیده و به عبارتی دیگه به تکامل رسیده.سونی با عرضه سری X رویکرد و نگرش جدیدی داشته،در ضمن این 3 مدل برای آشنایی مردم با نسل جدید پرچمدار های سونی هستش.سونی قصد توسعه بیشتر و کار کردن بیشتر روی طراحی،دوربین و باطری رو داره.

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/15 اگه در مورد چیزی شک دارید و هنوز اطلاعات کافی درباره اش نداری،درباره اش صحبت نکن،(خب اگرم نشده حل میشه قطعا):قرار بود مثلا تو S6 با آپدیت این مشکل حل بشه،ولی نشد و هنوز هم هست،فقط تنها چیزی که من میبینم توجیهات طرفداران سامسونگه که نمیخوان قبول کنند.
...
S7 اینطوری هستش،یعنی یا فقط دوسیم کارت،یا یک سیم کارت و میکرو اس دی.
...
در بحث مگاپیکسل لازمه یه چیزی رو بدونید،منظور من از جزئیات بیشتر،کیفیت بیشتر نبود.کیفیت به عوامل دیگه ای بستگی داره.شما خودتون امتحان کنید،اگر از یک منظره با جزئیات فراوان مثل پشت بام خونتون از شهر عکس بگیرید برای زوم به نقاط دور دست مگاپیکسل بیشتری لازم دارید،ولی برای فواصل نزدیک تر و کمتر 12MP کافی هستش.اینه که میگم فکر نکنید مگاپیکسل بیشتر صرفا برای گول زدن مشتری هستش.
حرف شما کاملا رد شده،تو DXO Mark بر خلاف گفته شما دوربین Z5 عملکردی بهتر از NOTE5 و S6 داشته.
...
در بحث نور کم میزان دیافراگم فقط یه جنبه از عکسبرداری هستش،سونی با تکیه بر ISO بیشتر(12800) تصاویری روشن تر نسبت به S7 ثبت میکنه و در فیلم برداری هم همینطور.
...
از نظر شما چون سامسونگ مگاپیکسل رو کم کرد و سونی مگاپیکسل رو بیشتر کرد یعنی سونی به دنبال گول زدن مشتری هستش،لطفا این تفکرات غلط رو کنار بگذارید.
اگر از نظر شما گول زدن خیلی بده،سامسونگ با QHD کردن صفحه فقط توان CPU و GPU رو کاهش داد و میبینیم که با برنامه گیم لانچر قابلیت کاهش رزولوشن رو در اخیتار مشتری قرار میده.چشم نهایتا 300 پیکسل در اینچ رو بیشتر نمیتونه تشخیص بده.حالا هرچقدر هم توجیه بیارید.
...
لنز دوربین به قیمت گذاشتن لرزشگیر اپتیکال بیرون زده،ولی سونی با لرزش گیر دیجیتال تمام لرزشگیر های اپتیکال رو کاملا شکست داد و میتونید به DXO Mark مراجعه کنید و امتیازات بخش لرزشگیر رو تماشا کنید.

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/15 دوست گرامی،بحث اصلی از اونجا شروع شد که بعضی از دوستان این گوشی رو برترین گوشی جهان معرفی کردند،حتی اگه یک سایت،مجله،نشریه یا هر گروهی S7 رو بهترین گوشی جهان معرفی کنند بازم نباید فکر کنیم سخن اونها وحی منزل هست و ما باید بی هیچ چون و چرایی بپذیریم،حتی در مورد سونی....!

من بازم تاکید میکنم که S7 گوشی خوب و کاملی هستش.اما بهترین یعنی چی؟
بهتر(ین) یعنی شما هر چی بگردی و زیر و رو کنی بازم نتونی عیبی بر این گوشی وارد کنی که اینطور نیست.

مواردی که من گفتم صرفا همون 3-4 مورد نیست،بلکه هر کاربری بنابر نیازش میتونه یه چیزی بخواد.
نظر شما صرفا در حد یک توجیه ساده است،چرا؟
چون،شما استفاده شخصی تون رو با تمام دنیا یکی میدونید؟به فرض مثال یه کاربری اسپیکر استریو مدنظرش باشه ولی S7 فاقد اسپیکر استریو است،یا بخواد دو سیم کارت و میکرو اس دی رو با هم داشته باشه،ولی S7 فاقد این ویژگی باشه،آیا الان این گوشی بهترین گوشی جهانه؟
بحث برجستگی دوربین عیب بزرگی به طراحی وارد کرده.هنوز طراحی این گوشی مورد بحث هستش و بهترین گوشی جهان به معنای واقعی کلمه ساخته نشده،

مشکل مدیریت رم همون مشکل ریلود شدن برنامه هاست،فکر نمیکنم تو این یکی دوسال که سامسونگ با مشکل مدیریت رم مواجه بوده منظور کسی از مدیریت رم چیزی جز ریلود شدن برنامه ها باشه،در ضمن این 7 - 8 برنامه مهم نیست،چرا؟چون شما یه بازی مثل ریل ریسینگ 3 رو با بازی ای مثل ترافیک ریسر نباید مقایسه کنی،این 7 - 8 برنامه ای که جنابعالی فرمودی میتونه از APP های ساده تا سنگین ترین گیم ها باشه.بحث گیم لانچر که جداست کلا،برنامه خوبیه در کل و میشه گفت کاملا کاربردی.

بحث دوربین که قبلا هم انجام شده،باید گوشی هایی که در یک دوره زمانی برابر عرضه شدند با هم مقایسه بشن،نه اینکه Z5 با S7 مقایسه بشه.مقایسه شون خوبه اما دلیل برتری نیست چون رقیب فعلی S7 سری X سونی هستند.پسص بهتره بحث بمونه برای بعد از بررسی X سونی.

در بحث ضد آبی سونی هم بدون در پوش قدرت ضد آب بودنش رو حفظ کرده،در ضمن ضد آب درسته نه زد آب و ضد آب داریم تا ضد آب هم اشتباه،چرا؟چون درجه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار رو با IP مشخص میکنند و همونطور که میدونید سونی در زمان Z3 به این درجه رسید و سامسونگ در زمان S7.

و اما رسیدیم به بحث شیرین طراحی،جایی که سونی هر ساله جایزه های طراحی رو به نام خودش میکنه اما همین دوستانی که برای اثبات برتری سامسونگ در یک چیز همه رو ارجاع میدن به سایت های مختلف،هیچ وقت در مورد طراحی سخنی بیشتر از تاثیر سلیقه رو نمیتونند به زبون بیارن،
دوست گرامی طراحی سامسونگ با سونی قابل قیاس نیست،سامسونگ طراحی خوبی داره اما از نظر زیبایی سونی کاملا بر سامسونگ برتری داره و اون دوربین برجسته هم منظورم در بخش طراحی بود،نه اینکه شم فکر کنی اون برجستگی ناچیز دست منو اذیت میکنه.

Sony Xperia Z5 Sony Xperia Z5

1395/1/10 سلام آرمین جان
حالا که تصمیم گرفتید بین Z5 و Z5 Premium،یکی رو انتخاب کنید و باطری براتون مهمتره پیشنهاد من Z5 اصلی هستش چون رکورد باطری بیشتر و بهتری رو نسبت به Z5 Premium داره.

رکورد باطری این دو گوشی:

XPERIA Z5 Premium
وبگردی=9:29 دقیقه
پخش ویدئو=7:14 دقیقه
زمان مکالمه=20:27 دقیقه
میزان مقاومت:66 ساعت
________________________
XPERIA Z5
وبگردی=14:35 ساعت
پخش ویدئو=7:53 ساعت
زمان مکالمه=17:13
میزان مقاومت:73 ساعت

منبع:سایت GSM Arena

مورد بعدی هم اینکه Z5 نسبت به Z5 Premium کوچیکتر و خوش دست تر هستش و سایز کمتری داره.

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/8 جناب مقداد،دوست گرامی
بازهم بحث های قدیمی "بازی با اعداد" کلید خورد.

نگاه شما یکطرفه است که کارهای سونی رو بازی با اعداد میدونی مثل صفحه 4K یا دوربین 23MP.

درسته اینجا صفحه Z5 پرمیوم نیست ولی ذکر این نکته لامه که بارها خدمت شما با ذکر سند و مدرک ثابت کردم که 4K سونی یک 4K واقعی بوده و نمیدونم چرا شما اصرار داری که این بازی با اعداد هستش
دوربین 23MP باعث ثبت جزئیات بیشتر میشه و متعاقبا شما میتونی زوم بیشتری رو در اختیار داشته باشی.

بگذریم،
بازی با اعداد یعنی استفاده از صفحه QHD در یک گوشی 5.1 اینچی و کاهش رزولوشن اون با برنامه Game Launcher برای به دست آوردن فریم ریت بیشتر و افزایش سرعت اجرای بازی ها.اگر صفحه QHD اونطور که شما اذعان کردی شفافیت بیشتری داره چرا سامسونگ کیفیت اون رو کاهش میده؟

حالا فکر کنم متوجه شدید دوست عزیز،که بازی با اعداد یعنی چی.خواهشا روی نظر دادن تون دقت بیشتری داشته باشید.
در پناه حق........../

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/8 آقا مقداد
اگه برترین شدن یعنی بنچمارک بالاتر و CPU قوی تر،من هنوز هم ضعفی در S801 نمیبینم و کارها بسیار سریع توسط این چیپست صورت میگیره.بالا بردن الکی عدد بنچمارک فقط برای مردم ساده است.نه گیگ ها.

اگه برترین شدن یعنی اضافه شدن کارت حافظه،بهتره بدونید تو اندرویدی ها این اواخر فقط و فقط سامسونگ به سرش زد مثل اپل کارت حافظه رو حذف کنه و یکی از امکانات ضروری یک اسمارتفون فلگشیپ (پرچمدار) رو حذف کنه،تا جایی که خود شما (و بسیاری دیگر از طرفداران سامسونگ تو سایر سایت ها) موقع عرضه S6 عدم پشتیبانی از کارت حافظه رو به نفع مشتری میدونستید،حالا چرا داشتن کارت حافظه جزو نکات مثبت حساب میشه؟

اگه برترین بودن یعنی ضد آب بودن،سونی در ضد آب کردن محصولات اش(نه فقط سری Z) ید طولایی داره و نیازی نیست بحث کنیم راجع بهش.

اگه برترین بودن یعنی شرکت محبوب شما امکانات ساده ای که یک گوشی 300 هزار تومنی هواوی هم به کاربر میده رو حذف کنه و در نسل بعد با اضافه کردن اونها بخواد لقب بهترین بگیره،من اولین کسی خواهم بود که به صراحت میگم اون سایت یا مجله یا نشریه یا.... یک رشوه گیر حرفه ای هستش.

من هم قبول دارم S7 یک گوشی کامل هستش،اما عنوان بهترین زیادی برای S7 بزرگه
اگه
S7 یک جفت بلندگوی استریو با کیفیت داشت + حل کامل مشکلات مدیریت رم و تاچ ویز + دوربین کاملا مسطح + پشتیبانی از دو سیم کارت و کارت حافظه همزمان (نه یک سیم کارت و کارت حافظه یا فقط دو سیم کارت) و........ شاید میشد عنوان بهترین گوشی جهان رو بهش داد.

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/8 جناب مقداد
اصلا بحث سر این نیست که S7 چند تا برنامه میتونه روی رم نگه داره؟
بحث ما اینه که چرا شرکتی به بزرگی سامسونگ در رفع مشکلات پایه ای تاچ ویز ناتوان هستش؟
اصلا چرا باید این مشکل مدیریت رم،اونهم برای شاخص ترین محصول یک کمپانی مثل S سامسونگ وجود داشته باشه؟؟؟

چرا سامسونگ به جای تمرکز بر حل مشکلات تاچ ویز،سعی در پوشاندن واقعیت داره و با ایجاد محدودیت در مدیریت رم نمیخواد این مشکل رو حل کنه؟ایا این نشون دهنده ضعف نرم افزاری سامسونگ نیست؟

چندی پیش در خبرها اومده بود که سامسونگ با کمک گوگل قصد داره تاچ ویز رو بهینه سازی کنه،ایا این نشون نمیده که سامسونگ با این همه دک و پز و شهرت جهانی و فروش فوق العاده،اما درگیر چند عیب و ایراد مضحک شده؟
.............................
اینکه شما میگی قضیه رو بزرگ نشون ندیم صرفا بخاطر حس طرفداری شما هستش که نمیخواید ضعف های سامسونگ رو قبول کنید،اینجا یه مرجع تخصصی هستش و کاربران به امید راهنمایی و یافتن محاسن و معایب یک محصول عضو این سایت میشن،کسی از گفتن واقعیت نه سود میکنه و نه ضرر،اگه شما فکر میکنی من از طرف سونی مامور بد گویی از سامسونگ هستم،حاضرم حقوقم رو با شما نصف کنم،
(صرفا جهت شوخی). (:

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/7 من احساس میکنم متوجه قضیه بودید ولی متوجه عدد 49 ساعت نشده بودید.چون با یه لحن عصبانیت گفتید کجا عدد 49 واسه باطری گفته شده؟من هم به عدد 49 و هم به عدد 80 ساعت اشاره کردم و شما پرسیدید که کجا همچین عددی ثبت شده من هم براتون با مدرک از سایت GSM Arena ذکر کردم که شما فکر کنم متوجه نشده بودید.
من نگفتم S7 تو حالت 80 ساعت ضعیفه،بلکه در 49 ساعت و با قابلیت Always On منظورم بوده که حتی عدد 49 ساعت رو هم ذکر کردم.
در ضمن یادم نمیاد جایی گفته باشم رکورد پرمیوم عالیه :( شما که خودت بهتر میدونی که S810 چقدر مصرف میکنه و منم اتفاقا به همین دلیل گفتم که یک باطری 4000 میلی آمپری برای S810 کم هستش.اما فقط شما روی این تاکید میکنید که پرمیوم 66 ساعته،صفحه نمایش 4K اش در 90 درصد مواقع FHD هست ولی یک خط در مورد پردازنده پر مصرف اون نگفتید که اگر یکی از سری نوت یا S سامسونگ از S810 استفاده میکرد باید انتظار باطری بین 30 تا 40 ساعت رو داشت و نه بیشتر.
بله S7 با اینهمه بهبود در سخت افزار و نرم افزار و افزایش فوق العاده حجم باطری بازم به نسبت ضعیف عمل کرده،طوری که خود شما و بعضی دوستان و حتی خود من انتظار 100 ساعت به بالا رو داشتید و داشتم اما اینطور نشد.
شما چه بخوای و چه نخوای قابلیت Always On هم جزو همون امکانات بی مصرف و صرفا تبلیغاتی هستش که سامسونگ امثال اون ها رو توی S6 بعد از کلی انتقاد کاربران حذف کرد.تازه واسه صفحه نمایش Amoled که رنگ مشکی رو با خاموش کردن پیکسل ها نشون میده بسیار عجیه که چرا اینقدر عمر باطری تو این حالت کم میشه،خدا به داد LG و G5 اش برسه که از LCD استفاده میکنه،همین کم شدن رکورد باطری تا نصف (تقریبا) ثابت میکنه که نبودنش بهتره تا بودنش.

در بحث باطری به عنوان سخن پایانی فقط این رو بگم و بحث رو کاملا خاتمه بدیم مقداد جان،حقیقت اینه که انتظار ما از باطری S7 خیلی بالا بود،طوری که من طرفدار سونی و شما طرفدار سامسونگ و خیلی های دیگه از طرفداران سایر شرکت ها هم انتظار بالایی داشتند از باطری این گوشی،به هر حال سخن اخر اینه که از قابلیت صفحه همیشه روشن استفاده نکنید تا باطری 80 ساعته رو داشته باشید،موافقید؟
.................................
من هم مسایل واقعی رو بیان کردم عزیزم،من واقعا بعد از نوت 4 از S7 خیلی خوشم اومده و انتخاب بعدیم قطعا نوت 6 یا X بعدی سونی خواهد بود.S7 گوشی عالی و کاملی هستش با چنتا ضعف کوچیک که همین باعث میشه خیلی ها منجمله خود من سمت خرید این گوشی نیایم.

وقتی به فرض مثال من میبینم یه گره در مدیریت رم این گوشی هست حتی اگه 100 درصد هم ثابت بشه کاملا برطرف شده بازم به همین راحتی اطمینان نمیکنم برای خرید،شما خودت قبول داری سامسونگ خودش داره تیشه به ریشه خودش میزنه و کسایی مثل بنده که حساسیت خاصی روی کارکرد بی نقص یک گوشی اونهم پرچمدار دارن رو از خرید محصولاتش منصرف میکنه؟
نه من،بلکه خیلی های دیگه هم همینطوری هستند.

در پناه حق............./

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/5 دوست عزیز
بنده اطلاعات غلط ندادم.اون چیزی که بنده عرض کردم در سایت GSM Arena موجوده و بر اساس اون حرف زدم،خیلی ها هستن که از قابلیت Always On استفاده میکنن و متعاقبا باید باطری ضعیف تر رو هم تحمل کنند.اگه واقعا این امکان کاربردی هستش چرا باید اینطور به عمر باطری صدمه بزنه و شاهد افت شارژ دهی باشیم؟
ایا این ثابت نمیکنه این هم مثل خیلی از امکانات گوشی های سامسونگ صرفا تبلیغاتی و کم کاربرد هستش؟

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/5 سلام حامد جان
بله دقیقا همینطور هستش،از نظر من یکی از کارکرد و کاربرد های مهم یک تلفن اون هم پرچمدار توانایی مدیریت صحیح برنامه هاست که متاسفانه در S7 هم مانند نسل قبلی اش S6 و NOTE 5 این ضعف به چشم میاد،شاید خیلی ها این رو مشکل قلمداد نکنن و بخوان به نحوی سرپوش رو این عیب بگذارن،در هر صورت این مشکلی هستش که مشهوده و از عدم بهینه سازی تاچ ویز سامسونگ نشات گرفته شده.

منم امیدوارم این مشکل حل بشه چون برای یه اسمارتفون با شهرت سری S و یه کمپانی بزرگ به شهرت سامسونگ خیلی افت داره اینطور مشکلاتی که در بقیه برندا به چشم نمیخوره.

در پناه حق......./

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/5 دوست عزیز
کاربران رو دچار اشتباه کردم؟کجا؟
من که ذکر کردم که با فعال بودن حالت Always On نتیجه عمر باطری 49 ساعت هستش،والا حقیقتش چون دوستان سامسونگی خیلی روی استفاده از تک تک امکانات گوشی شون تاکید دارند و هیچ موردی رو بدون استفاده و کم کاربرد نمیدونن،شاید از این امکان نرم افزاری جدید هم مثل بقیه امکانات استفاده میکنن و نتیجه اش عمر باطری 49 ساعته میشه.

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/1 خدمت دوستانی که قصد خرید S7 رو دارند
بهتره باطری عالی رو از لیست تون حذف کنید،دوام باطری S7 از S6 کمتره و این عدد از 73 به 49 رسیده.
گرچه این عدد X ساعت مهم نیست و برای بررسی باطری به ترتیب باید 3 چیز بررسی بشه:
1) وب گردی
2) پخش ویدیو
3) مکالمه تلفنی
S7 در بخش وبگردی که مهم ترین بخش هستش،نسبت به S6 پسرفت داشته ولی در بخش پخش ویدیو و مکالمه تلفنی نسبت به S6 بهتر شده.این در حالیه که باطری 500 میلی آمپر بیشتر شده و اندروید 6 به خودی خود کم مصرف و بهینه هستش ولی باطری S7 نه تنها بهتر از S6 نیست بلکه کمی ضعیف تر هم شده.
در کل نباید با خرید S7 انتظار داشتن باطری ای فوق العاده ای رو داشت.و بهتره سطح انتظار هم در حد همون S6 باقی بمونه.

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1395/1/1 جناب مقداد،شما خوب دقت نکردی به نتایج GSM Arena تقصیر بنده چیه؟؟؟
من هیچوقت حرفی خلاف نتایج سایتها نزدم،شما که GSM Arena رو قبول دارید،درسته؟

بله رکورد S7 در حالت Always On برابر با 49 ساعت هستش و فکر میکنم شما متوجه موضع به این مهمی نشدید،البته اشکال نداره من براتون اون قسمت رو مشخص کردم تا ببینیدش:
http://s6.picofile.com/file/8244116918/S7_S6_BC.jpg
براتون هم نوشتم دقیقا کجا هستش
اینم لینک سایت GSM Arena:
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s7_battery_life-blog-17202.php
.............................................................................................
در مورد اکسپریا زد 5 پرمیوم هم شما اگه یکم دقت کنی با S810 پر مصرف و صفحه نمایش 4K که فقط در حالت FHD پیکسل هارو به حالت نیمه اماده بکار قرار میده،یک باطری 4000 میلی آمپری هم کم هستش،ضمن اینکه شما خودتون از رکورد 100 ساعته S7 حرف میزدید و در عمل اینطور نشد،این S7 که باطری 3000 میلی آمپری هم اندازه نوت 5 و اندروید 6 و صفحه نمایش کم مصرف تر و چیپست کم مصرف تر و بهینه تر داره،و سایز صفحه اش 0.6 از نوت 5 کمتره ولی نوت 5 با رکورد 85 ساعت و S7 با رکورد 80 ساعت،5 ساعت کمتر از نوت5.
اگر مایل بودید بیشتر بحث کنیم

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1394/12/25 یه نکته که لازم دیدم بگم این بود که شما فرمودید:

"اندروید 6 خیلی سبکه من تو اس6 اج وقتی یه ساعت کار می کردم 5 الی 8 درضد باتری کم می کرد ولی تو اس 7 حدودا 3 درصد کم شد"

این قسمت از صحبت های شما یه ایرادی داره،
دوست عزیز باطری S6 edge همونطور که مشخصه 2600 میلی آمپر هستش و S7 edge هم 3600 میلی آمپر که با یه حساب ساده و سرانگشتی میشه فهمید که 1000 میلی آمپر تفاووت بین این 2 گوشی هستش،پس طبیعیه که S7 edge کمتر باطری مصرف کنه.

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1394/12/25 دوست گرامی
حرف زدن بدون سند و منبع،اون هم تو مرجع موبایل به هیچ عنوان قابل تصور نیست،روزانه هزاران نفر از سایت بازدید میکنن و حق دارن که از صحت اطلاعاتی که دریافت میکنند مطمئن باشند که خوشبختانه هم همینطور هستش.
برای سوال شما هم بله،منبع هست و کامنت ها هم اکثرا با منبع و سند هستش و مطمئنا کسی بدون منبع نظری نمیده
..........................
تو gsm arena باطری S7 چندان تعریفی نداره و میزان باطری از 73 ساعت S7 به 49 ساعت رسیده و وبگردی هم کمتر از قبل شده،با خاموش کردن قابلیت Always On فقط میزان مقاومت باطری بیشتر میشه و به 80 ساعت میرسه.در کل شما اگه بخری باید انتظارت از باطریش در حد همون S6 و کمتر باشه،درسته اندروید 6 و سخت افزار بهینه و باطری قدرتمندی وجود داره،ولی در عمل اینطور نیست:

http://s6.picofile.com/file/8242963842/S7_S6_BC.jpg
در این مقایسه وبگردی که مهم ترین قسمت محسوب میشه نسبت به S6 پسرفت داشته ولی در بحث مکالمه تلفنی و تماشای ویدیو نسبت به S6 پیشرفت داشته.

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1394/12/22 http://toranji.ir/نتایج-عمر-باتری-گلکسی-اس-۷-منتشر-شد،-قاب/

نتایج تست باطری S7 توسط سایت فون آرنا هم رسید و متاسفانه عملکرد باطری S7 با اون همه ادعا چندان رضایت بخش نبوده،از باطری S7 انتظار بیشتری میرفت،به چند دلیل:
1) چیپست و صفحه نمایش بهینه تر و کم مصرف تر نسب به نسخه قبل
2) اندروید 6 که نسبت به اندروید 5 بهینه تر و کم مصرف تر هستش
3) بهینه سازی های نرم افزاری سامسونگ
4) افزایش 500 میلی آمپری باطری

نسخه بررسی شده توسط GSM Arena هم اگزینوس بوده، قابل توجه دوستانی که مشکل رو متوجه مصرف بالای چیپست S820 کوالکام میدونستند و نتایج GSM Arena رو دقیق تر میدونستند که اینطور نبوده و همونطور که تو ترنجی در پست بررسی باطری S7 توسط فون آرنا به بعضی از دوستان سامسونگ اونجا هم گفتم که نتایج GSM Arena انقلابی در باطری به وجود نخواهد آورد و همینطور هم شد،دوستان اونجا خیلی به نتایج GSM Arena و نسخه اگزینوس امید داشتند،الان هم باطری S7 بد نیست و خوبه،ولی با انتظارات عموم مردم بسیار فاصله داره

این نتیجه GSM Arena بدون فعال کردن قابلیت Always On بوده وگرنه عمر باطری از 80 ساعت به 49 ساعت کاهش پیدا میکنه.این نشون میده که نتایج بررسی فون آرنا هم درست بوده چون فون آرنا با قابلیت Always On باطری رو مورد آزمایش قرار داده.

همه این موارد به کنار،اگر شما بخواهید از قابلیت Always On استفاده کنید عمر باطری به شدت کاهش پیدا میکنه و این نشون میده قابلیت Always On صرفا یک آپشن تبلیغاتی و جهت بازار گرمی هست که در واقعیت و در استفاده روزمره سبب کاهش عمر باطری میشه.
..................................
این هم مقایسه تصویری S7 و S6:
http://s6.picofile.com/file/8242963842/S7_S6_BC.jpg
در این مقایسه وبگردی که مهم ترین قسمت محسوب میشه نسبت به S6 پسرفت داشته ولی در بحث مکالمه تلفنی و تماشای ویدیو نسبت به S6 پیشرفت داشته.

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1394/12/19 گلکسی اس ۷ با قابلیت تعمیرپذیری بسیار پایین، امتیاز ۳ از iFixit:
http://toranji.ir/گلکسی-اس-۷-با-قابلیت-تعمیرپذیری-بسیار-پ/#comment-205244
اینم از معایب ضد آب بودن گوشی

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7

1394/12/19 عمر باطری ضعیفتر S7 و S7 EDGE،با وجود باطری بزرگتر
http://toranji.ir/نتایج-عمر-باتری-گلکسی-اس-7-و-گلکسی-اس-7-اج/#comment-205149
خبر برای S7 و S7 EDGE مشترک هستش.

Samsung Galaxy S7 edge Samsung Galaxy S7 edge

1394/12/19 عمر باطری ضعیفتر S7 و S7 EDGE،با وجود باطری بزرگتر
http://toranji.ir/نتایج-عمر-باتری-گلکسی-اس-7-و-گلکسی-اس-7-اج/#comment-205149
خبر برای S7 و S7 EDGE مشترک هستش.

Sony Xperia X Performance Sony Xperia X Performance

1394/12/18 http://xperian.ir/اکسپریا-x-performance-در-بازار-ایران-عرضه-نخواهد-ش/
این گوشی تو ایران عرضه نخواهد شد.

Sony Xperia Z5 Premium Sony Xperia Z5 Premium

1394/12/17 خواهشا تند نرو دوست عزیز، اکسپریا Z5 حتی 50 دقیقه هم فیلمبرداری 4K رو رد کرده
http://toranji.ir/در-تجربه-ترنجی،-اکسپریا-زد-5-پریمیوم-توا/

نه مثل سایت دی** **لا که هر کدوم از طرفدارای سامسونگ رو میبینی از تجربه های تلخ شون وقتی سونی داشتن میگن،که بعیده
نه مثل شما که هنوز چیزی ثابت نشده،داری بی دلیل رو این گوشی عیب میذاری.

ما داریم سر دلیل بحث میکنیم،بنده گفتم استفاده از برنامه های Cleaner و Optimizer طبق تجربه خودم روی فیلم برداری تاثیر مستقیم داره،دلیل نداره شما بیای اینجا و علیه این گوشی جو سازی کنی.
با تشکر

Sony Xperia Z5 Premium Sony Xperia Z5 Premium

1394/12/15 سلام خدمت دوستان عزیز
تماشای این ویدیو خالی از لطف نیست،بعد از تماشای این ویدیو به راحتی میشه قدرت لرزشگیر دیجیتال سونی یا همون Steady Shot رو فهمید که چگونه تمام لرزشگیر های اپتیکال رو پشت سر میگذاره.

نکته دوم هم برتری سرعت فوکوس Z5 Premium هستش که بسیار بهتر از 3 رقیب دیگه اش عمل میکنه.

نکته بعدی هم اینکه برخلاف ادعای بعضی از دوستان که اذعان داشتند که دریچه دیافراگم f1.9 در نوت 5 عملکرد بهتری در جذب نور نسبت به Z5 Premium داره،تو این ویدیو در قسمت فیلمبرداری در شب بازهم برتری برای Z5 Premium هستش و سایر 3 گوشی کمترین جزئیاتی رو در محیط های تاریک به ثبت نمیرسونند و کاملا تاریک هستند.این هم نشان دهنده برتری ISO بیشتر بر دریچه دیافراگم f1.9 و f1.8
لینک ویدیو:
http://www.aparat.com/v/4YHpA

Sony Xperia Z5 Premium Sony Xperia Z5 Premium

1394/12/13 دوست عزیز قبل از جواب دادن به مشکل شما یه مورد از تجربه های خودم رو بگم که بی ربط به مشکل شما نیست.
استفاده از برنامه های Cleaner و Optimizer مثل clean master یا app cache cleaner و...... باعث میشه به صورت خودکار همیشه دمای گوشی بالا باشه،چرا؟این برنامه ها اساس کارشون یه چیز هستش و اونم اینکه با بستن اجباری یا force close کردن برنامه های در حال اجرا میزان رم اشغال شده رو کاهش بدن،اما این مورد فقط یک طرف قضیه هستش،در اندروید برنامه هایی که بسته میشن به صورت خودکار دوباره فعال میشن و این ربطی به سیستمی یا غیر سیستمی بودن(برنامه های پیش فرض دستگاه یا نصب شده توسط کاربر) نداره.
حالا دوست عزیز اگه از برنامه های Cleaner و Optimizer استفاده میکنی بهتره استفاده از این برنامه ها رو کنار بگذارید چون تاثیر مستقیمی تو کاهش عملکرد دستگاه داره.

مورد بعدی اینکه دمای محیط تاثیر مستقیمی روی میزان رکورد ویدیو داره،اول مطمئن شو که دمای محیط متعادل هستش،مثلا توی اتاق یا توی خونه دما بیشتره تا بیرون،

Sony Xperia X Performance Sony Xperia X Performance

1394/12/13 خوب شد اسم کانسپت رو به میون آوردید.
حالا بنده یک سوال از شما دارم،آیا ساختن یک گوشی از روی کانسپت عملی هستش؟
کانسپت ساختن فقط برای سونی نیست،شما یک نگاه بندازی میبینی برای LG و SAMSUNG هم کانسپت هایی ساخته میشه که زبون آدم از زیبایی اونها قفل میشه.اما کانسپت دقیقا شبیه یک افسانه است،بنده مثال میزنم،کانسپت هایی از اکسپریا رو دیدید که ضخامت گوشی حدود 6.5 و حاشیه بالا و پایین به شدت کم هستند؟با یک طراحی تخت و زیبا هم که کلی آدم رو به وجد میاره؟حالا یه سوالی پیش میاد؟
آیا میشه این کانسپت رو هم در دنیای واقعی استفاده کرد؟جوابش قطعا خیر هستش،چرا؟
شرکتی مثل سونی از حاشیه بالای گوشی واسه جا دادن دوربین استفاده میکنه،هیچ از خودتون پرسیدید به عنوان مثال چرا شرکتی مثل سامسونگ با داشتن یه دوربین 12 مگاپیکسل و حتی افزایش ضخامت نتونسته دوربین رو به طور کامل جا کنه در درون بدنه،ولی سونی با داشتن دوربین 23 مگاپیکسل کوچکترین برآمدگی ای از ناحیه دوربین نداشته و نداره؟سامسونگ هم اگه از حاشیه بالا استفاده میکرد یه دوربین همسطح بدنه داشت.همین مثال رو بنده برای G5 هم دیدم.شرکت LG با انحنا دادن به پشت گوشی دوربین و آپشن های اون رو به شکلی خاص در G4 بدون برآمدگی جا داده بود،ولی در G5 اینطور نشد.

این نکته فقط یه مثال ساده بود،کانسپت ها فقط در دنیای خودشون کاربرد دارن،یه شرکت نمیتونه از روی طرح های مفهومی گوشی آینده اش رو بسازه،چون این طراحی ها صرفا زیبا هستند ولی معقول نیستند و نمیشه رو یک گوشی اون ها رو پیاده نمود.شاید کانسپتی باشه که یک شرکت بتونه چند نکته رو صرفا برای زیباتر کردن محصولش از اون الهام بگیره،ولی نمیشه یکگوشی رو کامل از روی طرح ها مفهومی ساخت.در ضمن شما فقط سونی رو فکر میکنم داری میبینی و قضاوت میکنی،اگر سونی رسیک پذیر نیست چرا سامسونگ که ریسک پذیری بالاتری داره یک تغیر اساسی در طراحیش نداده؟
مطمئنا شما با کلمه "زبان طراحی" یک شرکت آشنایی دارید،میتونید برای بنده بگید چرا به طراحی های یک سری گوشی میگن زبان طراحی؟بنده براتون توضیح میدم،اصولا زبان طراحی یعنی طراحی ای که با دیدنش به شما بفهمونه من طراحی شرکت X هستم.به عوان مثال شما توی انترنت یک سرچ ساده کنید و بنویسید BMW X6 و دونه دونه نگاه کنید در نسل های قبلی،BMW X5 رو ببینید،بعدش BMW X4 و همینطوری پایین بیاید
http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2015/04/X-series-family.jpg
،چیزی که مشهوده طراحی یک سری یا یک نسل از هر چیزی،(گوشی یا ماشین) بر اساس یک ساختمان،یک نقشه،یک طرح ساخته میشه،دلیلش اینه که شما باید طراحی ات طوری باشه که فرد یا شخصی با دیدن این گوشی بفهمه که گوشی مثلا سونی هستش،نه اینکه حتما لوگو اش رو تماشا کنه.
امیدوارم با دلایلم شما متقاعد شده باشی تکرار طراحی از سوی یه شرکت اشتباه نیست،هرچند واقعا من نمیفهمه چرا همش میگن تکرار؟سونی واقعا هر نسل تغیراتی رو انجام میده،
........
نیازی به مزاح نبود،بنده اولا مقایسه نکردم،ثانیا گفتم سونی تکنولوژی های خاص خودش رو در طول این سال ها به وجود آورده،تعجبم از شما اینه که چطور نمیدونستید؟ *|-_-|*
........
نیازی نیست؟چون دونستم میگید به هیچ وجه نیازی نیست صحبت کنیم گفتم تخصصی بحث کنیم،علی ایحال اگه موافق نیستید هیچ اشکالی نداره،بحث رابط کاربری اولا سلیقه ای و ثانیا خیلی پیچیده هستش.
در پناه حق.../

Sony Xperia Z5 Premium Sony Xperia Z5 Premium

1394/12/12 سلام دوست گرامی
اول از سیستم عامل شروع میکنیم چون مهمترین تفاووت بین این دو گوشی مدنظر شما تو سیستم عامل هستش.الان اندروید دیگه نه تنها چیزی کم نداره بلکه بهتر از IOS شده.
به شخصه نمیتونم با IOS بسازم،اما منکر خوب بودنش نیستم،شما مطمئناً با خرید یه آیفون با محدودیت هایی روبرو هستید که تو اندروید به چشم نمیاد،یک مثال ساده،شما از هر جایی از اینترنت بخوای میتونی به سادگی برنامه و بازی دانلود کنید و لذت خودتون رو ببرید،اما در آیفون کمی دنگ و فنگ بیشتری داره،همچنین امکان انتقال راحت از PC به Mobile رو با یه کابل USB ساده هم چیزی هست که واسه IOS مثل اندروید نیست.
در بحث دوربین،صفحه نمایش،کیفیت بدنه،عملکرد،طراحی و باطری ...... الان همه گوشی ها به تکامل رسیدن و تفاووت ها کم تر از همیشه شده دیگه خرید بر اساس سلیقه و علاقه شخص هستش.
بنده هیچوقت به طور قطع نمیگم که چی بخرید و چی نخرید،اما بهترین کار این هستش که برید از نزدیک با این دو گوشی کار کنید و خودتون ببینید کدوم یکی رو بیشتر می پسندید؟
در ضمن از تو همین سایت هم بررسی های تخصصی و ریز به ریز سایت مرجع موبایل رو هم درنظر داشته باشید
،به هیچ وجه از موبایل فروش ها راهنمایی نگیرید،موبایل فروش ها متاسفانه طبق تجربه بنده اول نگاهشون به سود خودشون هست و بعد نگاهشون به نیاز شما.
خواستید بیشتر صحبت کنیم در خدمتیم

Sony Xperia X Performance Sony Xperia X Performance

1394/12/9 دوست عزیز من نمیدونم چرا اینقدر بعضی ها مثل شما سر تغییر دادن طراحی تاکید دارن و گرنه آسمون به زمین میاد
شما خودت طراح باشی مطمئن باش نمیتونی از همین گوشی یه گوشی جدید با طراحی جدید بیرون بیاری،من خودم این کار رو کردم خواستید بهتون هم نشون میدم،جز کم کردن حاشیه یا جابه جا کردن چنتا سنسور و دوربین سلفی یا فلش LED بنظرم چیزی قابل تغییر نیست،میدونید چرا؟؟؟؟
چون طراحی سونی الان به بلوغ کامل رسیده.بهترین و زیبا ترین طراحی رو سونی داره.نمیدونم مشکل شما با طراحی مشابه با نسل قبل چیه؟بنده هم موافق تغیرات هستم که سونی خدائیش هر نسل تغیرات خوبی داده و اینطور نیست که شما میگید هیچ فرقی با نسل اول سری Z نداره.به شخصه نمیتونم با طراحی جدیدی ارتباط برقرار کنم،نه من،خیلی های دیگه هم همینطوری هستند.
.........................
میفرمائید سونی در طول این چندین نسل هیچ تکنولوژی ای به وجود نیاورده؟تقصیر سونی چیه وقتی شما یکم مطالعه نمیکنید تا به تکنولوژی هایی که سونی به وجود آورده پی ببرید؟
داداش گل من،خواهشم از شما اینه که تا وقتی از چیزی مطمئن نیستید با اطمینان نظر دید
،میخواید کامل براتون بگم از نسل Z تا Z5 و X سونی چه تکنولوژِی هایی به وجود آورده تا متوجه بشید؟
اونقدر زیاده که تو یک کامنت نمیگنجه.خواستید در یک جای دیکه مثل تلگرام به شخصه براتون خواهم گفت.چون اینجا جاش نیست
.........................
چنتا نکته:
نه G5 و نه S7 هیچکدوم اسکنر عنبیه چشم ندارند.
بحث رابط کاربری شد،خواتسید تخصصی بحث کنیم در موردش.
این گوشی درسته که اسم پرچمدار روش خورده اما الان سونی نمیخواد از همین نسل اونو پرچمدار کنه،سونی قصد داره سری جدید رو توسعه بده.نسل بعدی پرچمدار خواهد بود هرچند این گوشی چیزی از یک پرچمدار کمتر نداره و سونی یک بالارده شبه پرچمدار برای جانموند از بازار و رقابت با سایر شرکت ها عرضه میکنه.

LG G5 LG G5

1394/12/9 با سلام خدمت دوستان عزیز
خب طبق سنت هر ساله امسال LG هم G5 رو عرضه کرد و گوشی بسیار برازنده ای هست.LG هم که همه میدونیم به نوآور بودنمعروف هست و امسال نو آوری های خوب و جالبی داشت.
اما شخصا یک چیز که برام بسیار مهم مساله طراحی هستش که امسال واقعا از LG نا امید شدم.

قبلا هم تو ترنجی گفتم که طراحی G4 نسب به G5 داری 3 برتری بود:
1) انحنای بیشتر در پشت دستگاه باعث میشد با یک گوشی خوش دست طرف باشیم
2)انحنای پشت دستگاه باعث میشد که فضای کافی برای دوربین + آپشن های دوربین وجود داشته باشه و دوربین برجسته نشه
3)به خاطر انحنای بیشتر پشت دستگاه LG مجبور نبود به خاطر بیرون نزدن دوربین حاشیه دستگاه رو مثل SONY بیشتر کنه تا از فضای خالی حاشیه بالا برای جایگذاری دوربین استفاده کنه،متاسفانه اگه با دقت به کناره های صفحه نمایش G5 نگاهی بندازید متوجه حاشیه بیشتر نسبت به G4 خواهید شد هرچند LG خوب اونو مخفی کرده که به چشم نیاد.

در کل در زمینه کیفیت دوربین،صفحه نمایش،جنس بدنه و........ شاهد پیشرفت G5 هستیم.
در پناه حق......./
موارد 1 تا 40 از مجموع 429 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا