نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z2

Xperia Z2 اکسپریا زد 2

Sony Xperia Z2 سونی
ارزیابی کاربران: 8.6 از 10 (10588 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VII
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 5001 تا 5100 از مجموع 11297 مورد

ashkan a در تاریخ : 1393/10/11

سلام به پنج ابدیت نکن فعلا نقص زیادی داره باک داره و برخی برنامه ها روش نصب نمیشه.اگه میخوای فلش کنی به پنج. بگو از برنامه فعلا بک اپ بگیرن که اگه خوشت نیومد برگردونی.ولی از من میشنوی 4.4.4 عالی. خدانگهدارت

ali p در تاریخ : 1393/10/11

دوستان لطفا راست و حسینی بدون تعصب و با دقت بگین که آنتن دهی(نه کیفیت مکالمه) z2 نسبت به گوشی قبلیتون در جایی که پوشش شبکه ضعیفه چطور هست؟ (در جایی که پوشش شبکه خوب باشه که تفاوت آنتن دهی مشخص نمیشه پس لطفا فقط جاهای با پوشش ضعیف رو بگین)
در ضمن اگه کسی با آنتن دهی مشکل داره لطفا بگن که سیم کارتشون پانچ شده هست یا نه.

لطفااسم گوشی قبلیتون هم یادتون نره.
از همه عزیزانی که این گوشیو دارن خواهش میکنم به این سوال جواب بدن نه اینکه فقط یک نفر جواب بده و تموم...
دم همتون گرم و خیلی ممنون

مازیار پ در تاریخ : 1393/10/11

این بحث بی مورد پنل آ و ب اونقدر کشدار و طولانی شده که حوصله کاربرانی را که اینجا میان تا از نکات اصلی مربوط به این گوشی آگاه بشن را سر می بره و فقط اونها را گمراه و مضطرب میکنه... برای خاطر خدا بس کنید این بحث پنل ها را.

mohamad h در تاریخ : 1393/10/10

من میخام بگیرم اما پنل آ رو نمیتونم تشخیص بدم
چکار کنم
لیونا ی عزیز راهنمایی کن از کجا بگیرم
مرسی

ali z در تاریخ : 1393/10/10

به نظر شما شرکت سونی با اون سابقه و با اون تجربه طولانی اونم با این رقابت تنگاتنگ میاد یه گوشی با دو جنس متفاوت میزنه؟ شما فکر میکنید سونی فکرش به این نمیرسه که ممکنه بقیه برندها ایکسپریا زد2 بخرن و توش دنبال ضعف و اشکال بگردن تا سونی رو بد نشون بدن؟
تازه اگه متفاوت زده حتما دلیل داشته
منم میگم چون تو اسیا هوا اکثرآ افتابیه و گرم و خشکه اومده ازپنل متفاوت استفاده کرده تا صفحه کمی تیره تر باشه تا چشمو اذیت نکنه
هیچ فرقی با هم ندارن واسه اسیا که بازار اصلی سونی هست امکان نداره از جنس بد استفاده کنه بخاطر کشورهای عربی هم که شده چون ثروتمندن بهترین رو میزنه

sina7 a در تاریخ : 1393/10/10

سلام دوست عزیز من از اولین سری زد رو داشتم الانم z2دارم پنل گوشیم bهست درسته از زاویه به گوشیم نگاه میکنم سفیده البته فقط موقع روشن شدن ولی بازم این پنل فوق العادس در مقابل z1، من که ارزش راضیم در ضمن گوشی خواهرم 5sه اونم ips هست گوشیمو باهاش مقایسه کردم از زاویه موقع روشن شدن اونم سفید میزد یعنی 5sام اینطوره گوشی من یه خورده سر تر بود از لحاظ رنگ صفحه نمایش با g3مقایسه کردم بازم رنگ های z2تو یه کلیپ فول خیلی جذاب تر بود در کل از همین پنل bهم خیلی خیلی راضیم..
فقط یه سوال دیروز تو اندروید. 5.1نکسوس یه مشکل پیش اومده حافظه رم رو بعضی مواقع پر نشون میده قراره آپدیت 5.2بگیره امکان داره این مشکل باعث بشه اندروید 5باتاخیر بیشتری که 5ژانویه بود به z2بدن؟؟؟؟؟؟؟

سعید ب در تاریخ : 1393/10/10

سلام دوست عزیز
راستش اوایل که گرفتم یکم سایز کوچکتر زد2 اذیتم میکرد ولی رفته رفته بهش عادت کردم و الان کاملا راضی هستم
هم از لحاظ باتری و هم از لحاظ روان بودن گوشی واقعا زد بالاست سرعتش
شما هرچقدر برنامه باز کنید با فشار دادن کلید هوم بدون درنگ به صفحه اصلی منتقل میشید که این امر در گوشی های سامسونگ کمی کند هستش گاهی همراه با لگ
باتری نوت3 حداکثر 4-5 ساعت برام کار میداد ولی باتری زد دو با استفاده زیاد و عکاسی و بازی کردن و وبگردی حداقل 7 ساعت کار میده
سوال دیگه داشتی در خدمتم

صادق ص در تاریخ : 1393/10/10

سلام
دوست عزیز این چه استدلالی هست که شما داری میگی اینایی که میگن z2 یه پنل داره نوع b رو خریدن!!!

لیونا آ در تاریخ : 1393/10/10

جناب wolf A دوست عزیز و محترم، اگه در کامنت قبلیم حرف های تندی زدم بهتره منو ببخشید و بدانید که بنده شما را به دلیل دانش بالا و اطلاعات بسیار خوبتان در مورد مباحث تکنولوژی خیلی قبول دارم و همیشه کامنت های شما را در صفحات مختلف دنبال می کنم و از آن استفاده می برم
امیدوارم همیشه موفق باشی و خدایی نکرده کدورتی از ما نداشته باشید ممنون

لیونا آ در تاریخ : 1393/10/10

سلام دوست عزیز و محترم.. خدا شاهد است که به خاطر بحث های پیش آمده در این صفحه پربازدید و خدایی نکرده ناراحت کردن شما،، خیلی ناراحت و ناامید هستم و خدا را شاهد میگیرم که آنطوری که شما راجب من شاید فکر کنید، نیستم و به هیچ وجه قصد ناراحت کردن شما و هیچکس دیگری را نداشتم و ندارم و اگه قبلاً بین ما کدورتی پیش آمده، و شما احساس می کنید،تقصیر این کار از طرف من بوده است، پس من به نوبه خودم از شما و هر شخص دیگری که چنین فکری می کند، معذرت می خواهم چونکه این دنیا ارزش این حرفها را نداره و کار خوبی نیست ما به خاطر یک کمپانی و دوتا گوشی ناقابل همدیگر را ناراحت کنیم چون ارزش شما و سایر دوستان عزیز در این صفحه برای من بسیار بیشتر از این کمپانی ها و گوشی ها است برای اینکه ما هموطن هستیم و خیلی خنده دار است که به خاطر دو تا گوشی خدایی نکرده همدیگر را ناراحت کنیم، امیدوارم در همه مراحل زندگی خودتان موفق باشی و گذشته ها را به لطف خداوند بزرگ فراموش کنیم تا در آینده موفق باشید
سپاسگذارم

لیونا آ در تاریخ : 1393/10/10

دوست عزیز اولاً در بدترین حالت ممکن پنل A رنگ سفید را بهتر از همه گوشی های قبلی سونی نشان می دهد برای فهمیدن این موضوع بهتره روشنایی صفحه نمایش این گوشی را تا آخر زیاد کنید و آنوقت میفهمید که رنگ سفید در این پنل عالیه دوما ما پنل A داشتیم که رنگ سفید در نور بسیار کم مقدار بسیار کمی مایل به کرمی بود که این هم به دلیل گرم بودن بیش از حد رنگ های صفحه نمایش بود که این مورد را من خودم از نزدیک تجربه کردم که بعد از آپدیت همان گوشی به نسخه بالاتر اندروید رنگ سفید همان گوشی سفید تر شده است در ضمن ما اکسپریا Z2 با پنل A داشتیم که رنگ سفید را نه تنها نسبت به سایر گوشی های سونی سفید تر نشان می داد بلکه حتی بهتر از گوشی های رده بالای دیگر هم رنگ سفید و یا هر رنگ دیگر را عالی نشان می داد،، همه این گوشی ها را از نزدیک دیدم و به خاطر آن با اطمینان سخن می گویم
در ضمن رنگ سفید با یکمی تغییر وایت بالانس در منوی تنظیمات صفحه نمایش سفید خالص می شود البته اگه اصلاح این رنگ توسط آپدیت نرم افزاری را حساب نکنیم ولی مشکل زاویه دید از گوشه های صفحه نمایش و افت کنتراست آن با هیچ آپدیت نرم افزاری درست نمیشود و مربوط به نوع صفحه نمایش استفاده شده در گوشی هست، پس در نتیجه بازهم نتیجه میگیریم که پنل B اصلاً قابل مقایسه با پنل A نیست
در ضمن آن کسی که ادعا می کند مدارج بالای علمی دارد و در مورد دوربین و صفحه نمایش کارشناس هست صد در صد این موضوع را با اظهار نظر های سنجیده و حرفه ای خودش ثابت کرده است مثل جناب میثم عزیز که واقعا از این جهت یک کارشناس بزرگ هست
در مورد ادامه پیدا کردن بحث صفحه نمایش باید بگویم که چونکه سوال اکثر کاربران در مورد صفحه نمایش این گوشی هست چونکه کیفیت صفحه نمایش برای خریداران این گوشی خیلی مهمه، پس به این خاطر این بحث صفحه نمایش ادامه پیدا خواهد کرد،،
من به نوبه خودم اصلا دلم نمی خواهد این بحث صفحه نمایش بیش از این ادامه پیدا کند ولی در آنجا که تکرار مکررات را میبینم و بحث ها و اظهار نظر های قدیمی را میبینم ناخودآگاه!! من و سایر دوستان عزیز هم وارد این بحث میشویم که اگه به تبادل نظر ختم بشه هیچ ایرادی نداره و اتفاقا خیلی عالیه ولی اگه عده ای بخواهند این تفاوت ها را انکار کنند صد در صد این بحث ها به حاشیه کشیده میشه،،
در آخر بهتره بگویم که بنده آنقدر به نقاط ضعف و قوت پنل B آشنا هستم که بحث های حاشیه ای باعث شد که نقاط قوت این پنل Z2 را نگویم ولی من خودم هم به نقاط قوت پنل B کاملاً آشنا هستم و هر کسی سوالی داشت در خدمت هستم
موفق باشی

ehsan a در تاریخ : 1393/10/10

مرسی حامد جان. شما وقتی مراجعه میکنید به بازار موبایل حتما به فروشنده بگید که مدل D6503 که پشتیبانی LTE داره رو براتون بیاره (چون مدل های D6502 رو دستشون باد کرده!! میخوان هرجوری شده فروش بره) موضوع آپدیت رو پیش بکشید و بگید که گوشی های سری جدید رو میخواید که خودشون آپدیت 4.4.4 دارند. از روی جعبه نمیشه تشخیص داد. شما سعی کن با فروشنده صمیمی تر بشی تا مطمئن بشه که قصد داری ازش "حتما" خرید کنی بعد بگو گوشی های جدیدشو برات بیاره. (همین آپدیت جدید بهانه خوبیه) بوتلودر هم به زبان ساده نرم افزاریه که قبل از اجرای سیستم گوشی (رام) لود میشه و به گوشی شما میگه که از کجا سیستم (رام) رو بخونه و چگونه اون رو اجرا کنه. اگه اجازه باز کردنشو داشته باشید (که 99 درصد دارید) میتونید رام های سفارشی و غیر رسمی فلش کنید. (به عنوان مثال الان آندروید 5 برای این گوشی به طور غیر رسمی اومده که اگه بوتلودرتون رو باز کنید میتونید فلش بزنید و ازش لذت ببرید). موفق باشی

امین ر در تاریخ : 1393/10/10

دوستان خون سردی خودتون رو حفظ کنید. قطعا با مطرح شدن پنل های متفاوت افرادی سود و افرادی ( فروشنده ها) ضرر کردن. اقا لیونا قبول کنید که با حرفای شما خیلی ها ضرر کردن و حتی اگه ما جلوی شرکت سونی بایستیم باز هم تو سیاست کاریشون هیچ تغییری ایجاد نمیشه چون هنوز ما یه نماییندگی اورجینال مثل کشورای دیگه نداریم که راحت خرید کنیم ...
دوستانی هم که میگن منتظر منبع معتبر هستند که بگن پنل ها متاوته... وقتی منابع مد نظر شما گفتند 2 پنل استفاده شده چی کار میخوایید بکنید که الان اقا لیونا گفته صبر کردید و انجام ندادید؟!!
کافیه برید بازار موبایل ایران پایین تر از پل حافظ ... چند نمونه z2 برای سمپل گذاشتن که همشون از نوع a اقا لیونا هستش ؛ اونجا با گوشی m8 htc یا g2 lg مقایسه کنید از نظر نور زوایا تفاوت رو درک میکنید. اما چیزی که مهم هستش اینکه پنل نوع b تفاوت زیادی با پنل های lg یا htc نداره! تو همشون نور سفید دیده میشه.
فقط پنل a نور بنفش داره... رنگ مشکی رو بهتر از همه گوشی ها نمایش میده.
اقا لیونا فرایند ساخت دو نوع پنل از نوع ips با این تفاوت کیفیت ؛ اینقدر تفاوت قیمت نداره .اگه نظرم رو در مورد کدینگ RGB خونده باشید گفتم که به جای نور سفید زمینه از نور رنگ گرم استفاده کردند تو پنل a و موقع پردازش با تغییر کد های اصلی رنگ و مچ کردنشون با نور زمینه قرمز رنگ طبیعی ساختند که عمق رنگها رو تونستن بهبود ببخشن. چون موقع روشن شدن کامل گوشی دیگه اثری از رنگ قرمز تو زاویه ها نیست بدلیل اینکه پردازش RGB صورت گرفته دیگه. و این کار یه برنامه نویسی ساده برای اهل فن شرکت هستش که هزینه ای رو دستشون نمیزاره. که صحت این مورد رو اقا میثم تو اون ازمایشگاهی که گفتند میتونن بهش برسن ...
در هر صورت تفاوت می تونه وجود داشته باشه.مهم اینکه بهم احترام بزاریم.( منظورم تمامی دوستان بود)

m n در تاریخ : 1393/10/10

بالاخره دوربین z2 ضد خش هست یا نه؟
یکی از عزیزیان گفت هست یکی دیگه گفت نیست.
لطفا مستند باید هست یا نیست.
من خودم نتوانسته تو نت چیزی راجع به این موضوع پیدا کنم

میثم ح در تاریخ : 1393/10/10

سلام دوست عزیز
شما ابتدا برنامه هایی که ازشون استفاده ای رو ندارین از قسمت تنظیمات غیر فعال کنید.ثانیا سنسورهاو...که بی مورد فعالندروهم همینطور
درطول شب تاصبح که گوشی ازش استفاده نمیشه حداکثر2یا3درصدباید از شارژش کم شه درصورتیکه باطریتون کالیبره باشه.گوشی من درحالت ایرپلن شب تاصبح صفریاحداکثر1درصد کم میکنه.
اما واسه شما هم جای نگرانی نیست.حتما بخاطر برنامه های درحا اجرا یا عدم کالیبره ونمایش درست باطریه

WOLF A در تاریخ : 1393/10/10

سلام
یه لایک بهت دادم(آخه دیدم اسم بردی ، گفتم حتما مهمه واست)
این منبع به قول خودتان معتبر یعنی چی؟ به قول من و به قول کس دیگه مگه داره؟ GSMArena و PhoneArena منبع اطلاعات تمام دنیاست ، واقعا تعجب میکنم! ویکیپدیا هم مطالب مرتبط با موبایلش از همین دو منبعه ، اونوقت شما با تمسخر میگی منبع به قول شما معتبر ؟
بحث بعدی که اینجا مطرح میشه اینه که چرا وقتی من در هر موتور جستجوگری مسئله پنلهای سونی Z2 رو جستجو میکنم و حتی در سایت سونی که عضو هستم و برای افراد اونجا نیز این مسئله رو مطرح کردم کسی حتی این موضوع به گوشش هم نخورده و حتی با این مسئله روبرو نشده؟ ولی وقتی به فارسی جستجو میکنم فقط چندین کامنت از بچه های همین سایت و چند ویدیو در آپارات پیدا میشه که ویدیو ها هم مال خودته؟ تمام دنیا که میخ نیستن ، هستن؟ فقط شما این قضیه رو متوجه شدی؟ همین آرناهاییکه 2 زار قبولشون نداری ، 24 ساعت دنبال سوژه میگردن تا تیتر خبرشون رو جدید کنن. جالبه که تو دنیا فقط شما متوجه شدی؟! ...
میدونم که تو هم مثل بقیه عجول بودی و اصلا تمام کامنتم رو نخوندی . پنل ، واسه همه ی گوشیها هست ، البته از نوع تقلبی و ارزونتر . عوض کردن پنل اصلی با تقلبی و سود بردن مگه چه کاری داره؟...
من در پایان باید یک موضوع رو روشن کنم و خواهش دارم دیگه کسی به عنوان اهرم قدرت در کامنتاش از این مورد استفاده نکنه . این دوسایت معتبر خارجی که من اسم بردم ، تمام اخبارش رو با ذکر منبع منتشر میکنه که اگه کسی در اخبار شک داشته باشه بتونه منبع رو چک کنه. و برای ده هزارمین بار هم بگم که ریویو ، در هیچ سایتی مقبول نیست ، چون هر فرد سلیقه های خودش رو داره.
با تشکر

میثم ح در تاریخ : 1393/10/10

لیونای عزیزوبزرگوارمسلما تلاشها وتحقیقات شما از دیده خیلیها فراموش نمیشه.آرزوی بنده هست که روزی بتوانیم باکمک وهمکاری هم این فعالیتهاروگسترش بدیم واتفاقا دست همکاری بسوی سایرعزیزان درازکنیم
به نظربنده اطلاعات وتجربه وتخصصی که شما درزمینه نمایشگردارید بسیار ناب وارزشمنده وهرکس بااندک ارتباط وتبادل نظری باشما ازین دانش شما بهره مندمیشه
مسلما همیشه دراین راه ممکنه مخالفانی پیدابشه ومن ارزو میکنم روزی همه انها باشما همصحبت شوند ومتوجه شوند که تمامی ادعاهای شما ناشی ازتجربه ودانش شمابوده وبس.
زنده باشی لیونای عزیز%

میثم ح در تاریخ : 1393/10/10

درمورد3سوال شما
1و2...بله.درابتدااختلاف پنلهایAوBازدیدمن وجناب لیونای بزرگواربسیار زیادنبود وبه20الی25درصدمحدودمیشد دراکثرمواقع.ابتداجامعه اماری مورد بررسی ماها خیلی زیاد نبود.اماچون جامعه آماری مورد ازمایش بنده به(حدود40مورد)وجناب لیونابه (بیش از100مورد)افزایش یافت به این نتیجه رسیدیم که درهمان زیرگروه پنلهایAتفاوتهایی تا10...15درصد ودر زیرگروه پنلهایBهم10...15درصد تفاوت بین خود انها وجود دارد
یعنی بین خودAها وBها موارد گوناگون باکیفیت اندکی بهتر وبدتر وجود داره.ابتدا حد تفاوت کلی بینAوBاز نظر ما20..25ئرصئ بود اما بامشاهده این موارد دیدیم این تفاوت تا40درصد هم میتونه براحتی بره(البته پنل نایاب باتکنولوژیLTPSکلا استثنای بحث ماست)دراینجابود که من وجناب لیونابه این نتیجه رسیدیم که تفاوتها واقعا کم نیست.بهتربود تاحدودی ازین اطلاعات رومنتشرکنیم که کردیم
3.ارتباط مستقیم ویک به یکی بین پنل وکیفیت مکالمه "درحالت کلی"وجودنداره.اما ازاونجایی که پکهای اروپا.امریکا.ژاپن و...تقریباتمامی انها ازبهترین پنل سودمیجستند بلطبع تفاوتهایی هم درمورد سایراجزای گوشیهایی باپکهایی از آن مناطق بامناطق خاورمیانه وجهان سوم وجود داشت.ازجمله:کیفیت هندزفری.کیفیت بسته بندی.لوازم موجود درپک.تفاوت پنل.تفاوت شارژدهی بواسطه پنلهای متفاوت مورد استفاده درپکهاوگاها تفاوت کیفیت مکالمه و... ضمن اینکه کیفیت شارزدهی میتونه صرفا به پنل مرتبط باشه!
پس تفاوتها بخاطر پکهای مناطق مختلفه اکثرا.که پنل اون پکهای خاص تقریبا همگی ازنوعAبودند
ضمن اینکه این تفاوت صرفا به سونی محدودنمیشه وتقریباهمه کمپانیا این تبعیض هاروقایل میشن
خلاصه اینکه شمامختاریدکدوم گزینه روانتخاب کنید.ماطبق معیارهای تخصصی تشخیص پنل که عرض کردیم برتری به نفع پنلAمیچربه.اما شایدواسه کسی این موارد مهم نباشه
امیدوارم قانع شده باشید
هدف من ولیونای عزیز صرفا انتقال تجربیاته.امیدوارم کاربران ازدست ماراضی باشن.

میثم ح در تاریخ : 1393/10/10

جناب مهدی بنده ولیوناجان ازابتداهم درمورد برخی مزیتهای پنلBسحبت کرده بودیم.بله ازنظرشدت روشنایی پنلBاندکی بهترظاهرمیشه ودرطول موجهای کوتاه تر نور مریی که به رنگهای بنفش ونیلی نزدیک ترن رنگها روبازتروآزادترنشون میده ودرحالت کلی شدت روشنایی بیشتری روازخودش ساطع میکنه
اما برتری پنلAبرمیگرده به طول موجهای بلندتر نور مریی همچون قرمز.نارنجی.زردوسبزکه مسلما برای نمایش بهتراین رنگها نیاز به غلظت رنگ بیشتریه
از مورد نمایش رنگ مشکی هم اصلانمیشه گذشت.درتصاویر بازمینه مشکی پنلAنورکمتری رودرتاریکی چه ازمستقیم وچه از زوایا ازخودش ساطع میکنه که این نمایش بهتر رنگ مشکی رو میرسونه
ازنظرزاویه دید وعدم تخریب رنگها از طرفین گوشی واز زوایای متفاوت باز هم برتری باپنلAهستش
درنمایش رنگ سفید درحالت کلی پنلBبهتر عمل میکنه
پنلAهادرحالت کلی بدون تنظیم وایت بالانس ازنظر نمایش رنگ سفید دودسته هستن1.Aهایی که رنگ سفید رومتمایل به کرم نشون میدن2.Aهایی که رنگ سفید رومتمایل به قرمز نشون میدن
درهردوحالت باتنظیم وایت بالانس این مورد اصلاح میشه
ازنظرغلظت رنگها مسلما برتری باپنلAهستش
ازنظرپتانسیل برای پذیرش اصلاحات نرم افزاری همچون موتورپردازشی تصویر.ایکس ریلیتی.VIVIDLمود پنلAهست که توانایی وپتانسیل بیشتری روازخودش نشون داده
درموردمصرف باطری بنظرمن پنلBبخاطرشدت روشنایی کمی بیشترانرژی بیشتری مصرف میکنه
درحالت کلی کیفیت بسته بندی.کیفیت اداپتور.کیفیت هندزفری.پنل و...ای که بنده درپکهای اروپایی مشاهده کردم بهترازپکهای خاورمیانه بود
حالانوبت به سوالات شما.....

WOLF A در تاریخ : 1393/10/10

سلام
با کمال احترام خدمت شما باید عرض کنم که : بنده 30 سالمه و بچه نیستم، اگه یه چیزی بد باشه میگم بده و اگه خوب باشه میگم خوبه. یه چیز بد به حرف من و شما خوب نمیشه و یه چیز خوب به حرف من و شما بد نمیشه. مشک آن است که خود ببوید ، نه آنکه عطار بگوید.
همین سایتهای معتبر (که بارها و بارها و بارها و هزار بار گفتم که من ریویوی هیچ سایتی رو قبول ندارم ، چون هر آدمی سلیقش فرق میکنه) اکثرا بد بودن دوربینهای سونی رو گفتن و از کیفیت پایین صفحه نمایش همه گوشیهای سونی گفتن ، حالا من بیام خودمو بکشم؟ اون سایتها فقط نظر خوشون رو اعلام کردن. نوشتن: به نظر ما. این یعنی چی؟ یعنی سلیقه ما اینه. وقتی که میخوای گوشی رو بگیری ، میبینی زمین تا آسمون با چیزی که تو ریویو گفته فرق میکنه ، مثلا گفته دوربینش خوبه ، ولی میبینی اصلا خوب نیست ، یا گفته صداش کمه ، میری میبینی صداش خیلی هم خوبه. سایت معتبر رو فقط واسه خبر و اطلاعات انتخاب و ذکر میکنند ، نه واسه ریویو .
ضمنا میثم جان، شما که تشریف بردی به پیج Z3 ، چرا مثل بعضی افراد عجول کامنتها رو نمیخونی ؟ تو 3 تاش گفتم که اصلا ریویوهای سایتهای گوناگون قابل قبول نیست ، چون ریویو یه چیز سلیقه ایه ، ممکنه همین الان یه Lenovo به من بدن ، من بیشتر از Z3 باهاش حال کنم و تو ریویوی خودم امتیاز بیشتری بهش بدم. منظور از سایت معتبر ، اخبار و اطلاعات موجود در اون سایت هست ... قدیمیترین سایت اطلاعات موبایل همین GSMArena هست ، که اکثر سایتهای ایرانی و حتی ویکیپدیا هم از اون به عنوان منبع استفاده میکنن.
با تشکر

محمد ح در تاریخ : 1393/10/10

سلام داداش.من از امکانات گوشی و دوربینش و همه چیزش راضی ام الا باطری.همانطور که گفتی هر 3 دقیقه وبگردی و کار با صفحه نمایش درصد کم میکنه.توی استفاده سنگین فوقش 1 روز دوام داره.فاکتوری مکتوری هم تاثیری نذاشته.
بای

apadana m در تاریخ : 1393/10/10

لنز دوربین توسط یک شیشه مقاوم و با کیفیت محافظت میشه و به این راحتیها خش بر نمیداره،مگر اینکه با تیغ یا چاقو بیفتین به جونش تا خش برداره...

احسان م در تاریخ : 1393/10/10

سلام خدمت همه ی دوستان من میخوام z2مدل d6503هنگام خرید چه جوری باید متوجه شدکه این گوشی مدل d6503میباشد یه کار بلدجواب ماروبده ممنونم

maziar a در تاریخ : 1393/10/10

با سلام

دوستان سونی فن عزیز

من تازه یه سونی z2 گرفتم و حقیقتا اولین باره از برند سونی استفاده میکنم . کل گوشی عوض میکنم ( تقریبا 3-4 ماهی یه بار ) و از انواعشون سر در میارم . اما یه چیزی واسم عجیبه و اون اینه که وقتی میخوام اس ام اس بدم نمیتونم همراهش sticker بفرستم . یعنی اصلا گزینه ای واسه این کار نداره . من چطور باید از این شکلک ها بفرستم باهاش ؟

Sepehr A در تاریخ : 1393/10/9

بله کامنت ایشون رو دیدم
خیر این موضوع اصلا صحت نداره
یک کمپانی به این عظمت و آوازه برای کمی سود بیشتر هرگز این کارو انجام نمیده
در ضمن اگر همچین اتفاقی هم افتاده بود الان انعکاس اون رو کاملا میشد در سایت هایی مثل GSMArena ببینید

Sepehr A در تاریخ : 1393/10/9

بنده تلاش زیادی کردم برای فهمیدن این موضوع
ولی بنا به دلایل خودشون اسمی از این کمپانی ها نبردن
و فقط دوگانه بودن پنل هارو تایید کردن

Sepehr A در تاریخ : 1393/10/9

با سلام
متشکر از شما دوست خوبم لیونا جان
حقیقتا خود بنده هم تا حدود خیلی زیادی به لطف استفاده از ویدیو ها و مقایسات شما موفق شدم این موضوع رو به تیم فنی - پشتیبانی سونی ثابت کنم
و همینطور به شخصه هم بسیار از اطلاعات مفید و سطح اطلاعات بالای شما استفاده بردم استاد بزرگوار
وظیفه خودم میدونم قبل از هرچیزی از شما و میثم عزیز نهایت تشکر رو داشته باشم
در رابطه با مساله پیش اومده هم باید ارض کنم که بنده شخصا زیاد برخورد داشتم با دوستانی که واقعا کم لطفی میکنن
ولی از نظر بنده این مساله اصلا مهم نیست
بلاخره نمیشه وجود این افراد رو انکار کرد
چیزی که مهم هست اینه که قصد ما فقط فقط و فقط صرفا اطلاع رسانی بوده و نه هیچ چیز دیگه ای
و شما که از دید بنده بسیار بزرگوار و قابل احترام هستید تنها اطلاع رسانی کردن در مورد این موضوع رو بدون هیچ چشم داشتی وظیفه خودتون دونستین برای راهنمایی هرچه بیشتر دوستان که این موضوع فقط دلسوز بودن و لطف شمارو میرسونه
به هر حال وظیفه ما فقط اطلاع رسانی بوده که نا به اینجا به بهترین شکل ممکن انجام دادیم
و هیچ اصراری به هیچ یک از دوستان نداریم که این موضوع رو قبول کنن و یا حتما پنل بهتر رو تهیه کنن
این بحث دیگه بر میگرده به سلیقه و شخصیت افراد
از شما هم میخوام که به خاطر وجود این افراد خاطر خودتونو آزرده نکنید
هرچی که باشه شخصیت و مرام شما برای اکثر دوستان ثابت شدس و همینطور حرف های کاملا منطقی و علمیتون
ممنون از حضورتون و همین طور اطلاعات بالا و با ارزشتون
موفق باشید

Sepehr A در تاریخ : 1393/10/9

سلام
اگر در زاویه رنگ سیاه مایل به سفید سرد میشه بله پنل B هست
در ضمن بنده قبلا هم ارض کردم
نوع پنل هیچ ربطی به منطقه توضیع گوشی نداره بلکه فقط وابسته به سری ساخت هست
برای مثال گوشی بنده پک خاور میانه بود ولی پنل A هست

milad a در تاریخ : 1393/10/9

آقا یه سوال دیگه: وقتی از اطلاعاتت فایل پشتیبان میگیری این فایله کجا ذخیره میشه؟ میشه بک آپو به کامپیوتر انتقال داد؟

Sepehr A در تاریخ : 1393/10/9

سلام دوست عزیز
شما برو با خیال راحت خریدتو کن
کسی هیچ اصراری نکرده که باید پنل a بگیری یا b
این بحث بیشتر واسه افراد حرفه ایه
در ضمن خود تیم فنی سونی هم تولید شدن پنل های Z2 توسط دو شرکت رو تایید کردن
با این حال کسایی که اینجا در مورد دوپنله بودن Z2 تحقیق کردن و وقت گذاشتن هدفشون راهنمایی بقیه بوده برای انجام بهترین خرید
ولی کسی به شما اصراری نکرده که حتما این حرفارو قبول کن یا برو پنل a بخر که میای اینطوری جواب میدی
شما برو خریدتو کن
موفق باشی
علی یارت

میلاد ع در تاریخ : 1393/10/9

نمیدونم سونی چرا فقط همش به سخت افزار گوشی اهمیت میده.همه چی که فقط سخت افزار نیست.اخه وقتی یه گوشی با همچین قدرتی دو سه تا امکانات درست حسابی نداره...چی بگم

زد وان رو فروختم زد تو رو خریدم غافل از اینکه بدونم زد تو سیبی هست که از وسط نصف شده.فقط عدد رقم رو تغییر دادن.یکم قدرت پردازش بالا رفتهو دیگری صفحه نمایش.به جز اینا عدد و رقم ها جمع و تفریق شدن...

حالا سونی ادعا داره که اگه تغییر تحول ایجاد کنه تو زد تری رقیبی نخواهد داشت.سونی تحول ایجاد کن ببینیم چیکار میخوای بکنی

همین که گوشی مادون قرمز نداره خودش خیلی رو مخه.سه تا کنترل کامل الجی یا سامسنوگ قیمتش بالای 160 هزار تومنه.همین مادون قرمز خودش خیلی با ارزش هست برای استفاده هر از گاهی به جای کنترل. اما این گوشی نداره.

اگه بخوام خلاصش کنم میگم اگر امکانات اس 5 رو داشت عالی میشد.

درسته سخت افزار قدرتمندی داره.اما.اما...

مثلا برادر کوچیک این گوشی.از لحاظ نرم افزاری به قدررری ضعیفه که حتی یه نرم افزار ضبط مکالمه هم نداره.درسته نرم ضبط مکالمه که چیزی نیست میتونی خودت نصب کنی.اما همه چیو که ما نمیتونیم خودمون نصب کنیم.سرعت گوشی میاد پایین فضای رم اشغال میشه و هزارتا دردسر دیگه.

تو قیمت به صرفه ترین گوشی بازار هست .نوت سه سامسونگ که رقیب زد وان هست 250 هزار تومن از این گرونتره.در حالی که نوت سه رقیب زد وان هست نه زد تو.

مزایاش.قیمتش پایینش و سخت افزار قدرتمند و با کیفیتش هست

اما عیبی که من به شخصه با در دست گرفتن گوشی های سامسونگ در این گوشی احساس کردم ضعف نرم افزاری بود.

سونی : سخت افزار قدرتمند.نرم افزار ضعیف

سامسونگ : کیفیت پایین . خدای نرم افزار

حامد م در تاریخ : 1393/10/9

سلام دوس عزیز گوشی نو مبارک ...
اینکه گفته بودید گوشی جدید تر رو سفارش بدیم ، این کار چه جوری انجام بدیم یا چه جوری از روی جعبه بفهمیم؟
و اینکه منظور از بوتلودر چیه؟
ممنون میشم جواب بدی.

مجتبي م در تاریخ : 1393/10/9

داداش بازم شرمند بخدا ولی یه چیز دیگه گوشیم از شارز که میکشم تا صبح 4 درصد کم میکنه و تو روز هم با 3الی 4 دیقه کار کرد معمولی 1 درصد کم میکنه با این که من برنامه های چت رو استوپ میزنم طبیعی هست یا نه فدااا

مجتبي م در تاریخ : 1393/10/9

داشی فدات مرسی از راهنمایت قربونت .داش انتی ویروس لازمه چون بلوتوث میگیرم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟و چه انتی ویروسی ؟؟؟؟؟/انتی ویروس خود سونیavg pro رو که میزنم یه چند ثانیه توش هست یه دفعه میاد بیرون بد منم گرفتم حذفش کردم ولی تو گوگل پلی که میرم گزینه نصب به من نمیده میشه کمکم کنی ممنونم

saman s در تاریخ : 1393/10/9

با سلام
گوشی من هم همین مشکلو داره،تو رو خدا اگه راه حلشو فهمیدی بمن بگو.
الان یه هفتس گرفتش.

احسان ع در تاریخ : 1393/10/9

دوستان پنل a ومدل 4جی شماره مدلش چی هست؟ ممنون

roya h در تاریخ : 1393/10/9

دوستان ی سوال داشتم!دیشب وقتی با گوشی به نت وصل شدم بعد از چند دقیقه خیلی داغ کرد!کسی میدونه چرا؟باید چی کارش کنم؟؟؟بعد از چند دقیقه باز خودش خنک شدش...(همزمان توی شارژم بود)

حجت ع در تاریخ : 1393/10/9

سلام به همگی.
دوستان من میخوام یدونه z2 بگیرم،حالا موندم 6503 چیه 6502 چیه؟پنل a و b چیه؟
روی گوشی باید چه چیزهایی بگیرم مثل هندزفری و...
درکل بگید چی بگیرم .
ممنون

لیونا آ در تاریخ : 1393/10/9

خیر زدخش نیست و لنز دوربین این گوشی و سایر گوشی ها به شدت در مقابل خش آسیب‌پذیر هستند و باید مواظب باشی تا خش نیفته

mehdi t در تاریخ : 1393/10/9

میثم جان چون حرفات با دلیل مینویسی میشه با شما بحث کرد ...
با توجه به این حرف هایی که در مورد پنل دوم میگین به نظرتون پنل نوع دوم ضعف بزرگ زد 2 که توی نور آفتاب خیلی نور رو انعکاس می ده و نمیشه صفحه رو به درستی دید اصلاح نکرده؟ چون واقعا من با این گوشی توی نور مستقیم آفتاب هیچ مشکلی ندارم و با قرار دادن نور صفحه نمایش در حد متوسط به راحتی با اون کار میکنم (به قول شما ممکنه بعضیا براشون یسری چیزها مزیت باشه یکسری چیزها عیب) شاید بعضی ها با گوشیشن فقط توی تاریکی کار کنند شاید بعضی ها کارشون جوری باشه که توی روشنایی روز کار کنند.اصل حرفام اینه که بعضی ها حق ندارن با مقایسه نادرست بگن چی بخریم چی نخریم آره میشه بگین بنظرم این نوع این ویژگیها رو داره این معایب هم داره (انتاخب با خودتونه) ولی نه اینکه بگین اون یکی کاملا بده و بدرد نمی خوره . بعدش هم ممکنه اون پنلی که به قول شما کنتراست رو بالاتر نشون میده! شارژ بیشتری از باتری بگیره! شاید هم کمتر ! اینه که میگم یا باید مقایسه درست کرد یا کاری نکنیم مردم به اشتباه بندازیم. و خدای نکرده گناهی مرتکب شیم که نتونیم جبرانش کنیم.
میثم جان شما جواب این سوالات رو اگه میتونید بدهید خودتون متوجه شین که چقد شتابزده قضاوت میکنن
-آیا اوایل شما بحث تفاوت پنل رو جزیی نمی دونستین؟
-آیا واقعا الان که میگین این تفاوت خیلیه حقیقت داره؟
-آیا کیفیت پنل به سایر مشخصات گوشی مثل کیفیت مکالمه مرتبطه؟
اگه الان جلوی این شایعات گرفته نشه فردا پس فردا میان میگن این نوع دوم رم و سی پیو متفاوتی داره و کلا دو گوشی متفاوت هستند.

ehsan a در تاریخ : 1393/10/9

دوستای من کسی تا حالا براش اتفاقا افتاده که time shift video دیگه کار نکنه؟ چند روز پیش به طور پیاپی ازش استفاده کردم و خوب بود اما دیروز که میخواستم فیلم بگیرم تنها فیلم ضبط میکرد (با سرعت 120 فریم) اما فقط پلی میشد و نمیشد که قسمت های دلخواه رو اسلوموشن کنی!

ehsan a در تاریخ : 1393/10/9

دوست من آپدیت جدید یعنی بیلد 167 امکانات جدید و بروزی داره اما بدون با آپدیت کردن آیکن های گوشیت بزرگتر میشن که شاید دوست نداشته باشی! در عوض موتور جدید Super vivid سونی که باعث میشه رنگ ها فوق العاده شفاف بشوند رو داخلش داره و همچنین برنامه های دوربین Z3 که برای این گوشی پورت شده. بعد آپدیت هم باید دو الی سه مرتبه ریست کنید تا به اصطلاح خودمون آب بندی بشه :) با ریست فکتوری کردن برنامه هایی که نصب کردید و تنظیمات صورت گرفته و پیامها و مخاطبین پاک میشن و گوشی مثل روز اولش میشه! پس بهتره بکاپ حتما بگیرید! در ضمن این بیلد یعنی 167 به هیچ عنوان به صورت مستقیم روت نمیشه و برای روت کردنش باید دوباره به ورژن قبلی برگردید. موفق باشید

ehsan a در تاریخ : 1393/10/9

دوست من راجبه سوال اولت باید بگم آندروید 5 برای تمام سری Z گوشی های سونی اوایل سال 2015 میاد ولی رام های غیر رسمی (کاستوم) آندروید 5 در حال حاضر برای این گوشی و خیلی های دیگه موجوده که اگه دوست داشتید میتونید سرچ کنید و نحوه فلش زدنشون رو یاد بگیرید (با کامپیوتر). راجع به سوال دوم هم برای استفاده از برنامه lifelog باید اکانت سونی داشته باشید که اونم با سرچ کردن داخل فروم های موبایل نحوه ثبت نام رو آموزش دادن. موفق باشی

لیونا آ در تاریخ : 1393/10/9

دوست عزیز متاسفانه بعضی از دوستان تحقیق و تجربه از نزدیک را بنا به دلایلی مثل همیشه!!!! گذاشتند کنار و منتظر هستند سونی یا جی اس ام آرنا!!یا فون آرنا بیاد واسه آنها بگه که صبر کنید!!! ما بعد از یکسال می گوییم که اکسپریا Z2 چند پنل دارد!!! همان سایت هایی که در طول یکسال با کیفیت اصلی دوربین اکسپریا Z2 هیچ عکسی نگرفتند تا در مقایسه دوربین این گوشی با رقبای خودش از آن استفاده بکنند
یا مثلا حالا بعضی ها چون میگویند سونی در این مورد هیچ اظهار نظر رسمی نکرده است پس هیچ تفاوت پنلی موجود نیست در حالیکه اگه این دوستان کمی بیشتر فکر کنند هیچ کمپانی محصولات خودش را زیر سوال نمیبره و همیشه ادعا می کنه که همه محصولات خودش بهترین هست به طور یکه روسای سونی ادعا می کردند که صفحه نمایش اکسپریا زدوان بهترین صفحه نمایش آن دوران هست و حتی ادعا می کردند که بهتر از پنل زداولترا هست!!! در حالیکه پنل زدوان حتی نصف کیفیت پنل زداولترا را نداشت یا ادعا می کنه که هیچ تفاوتی بین گوشی که به کشور مغولستان یا ساحل عاج!!!! فروخته میشه، بین گوشی که به کشور های اروپایی مثل آلمان و انگلستان، فروخته میشه ، نیست در حالیکه در عمل و از راه تجربه کردن از نزدیک تفاوت ها بسیار زیاد است ولی اگه ما دست روی دست بذاریم و منتظر بمانیم که سونی و سایرین این تفاوت ها را برای ما بگویند بایستی سال ها صبر کنیم
در ضمن دوست عزیز در پایین یک نفر ادعا کرده که من با شما همشهری هستم و یا باهم هم صنف و شریک هستیم!!!! یادته آن روز بهت گفتم که ایکاش آدم حرفه ای و بادانش مثل شما در کنار من بود تا به این وسیله بزرگترین تحقیقات و بررسی ها را راجب اسمارتفون های سطح بالا انجام می دادیم تا همه قدرت تفکر و نوآوری ایرانی ها را می دیدند و باور می کردند،، مثل اینکه یک نفر این آرزوی من را جدی گرفته!!!! و برای خودش ضرب و تقسیم انجام داده است!!!!
متاسفانه من نمیدونم چرا بعضی ها میخواهند به هر ترتیبی که شده است این تفاوت آشکار را رد کنند و حالا که دیده اند تفاوت هایی هست سعی دارند این تفاوت ها را کم ارزش و ناچیز قلمداد کنند،، سخن من هم با این دوستان این است که حالا که ما میتوانیم با همان قیمت گوشی پنل نوع B بهترین نوع این گوشی را همراه با بهترین پنل ممکن بخریم چرا باید برویم و پنل نوع دوم این گوشی را بخریم چرا سونی و سامسونگ و اپل برای فروش گوشی به کشور های مختلف آن کشور ها را درجه بندی می کند!!!؟؟؟ چرا شما ها با دفاع متعصبانه از یک پنل متوسط به سونی در استفاده از این نوع پنل ها در گوشی های آینده خودش!! کمک می کنید!! در حالیکه اگه مقداری در مقابل این قایل شدن تفاوت از طرف سونی، ایستادگی کنیم، مجبور می شود همیشه بهترین ها را استفاده بکند،، بعضی از دوستان هم اوایل گفته شدن این تفاوت آشکار،، ادعا می کردند که میخواهند از این راه قیمت این گوشی را گران کنند که برای آنها متاسف هستم که این کار و افزایش قیمت را مشاهده نکردند و مجبور شدند که این سایت را ترک کنند!!!
امیدوارم همیشه موفق باشی و کاربران این سایت بزرگ را از نظرات ارزنده خودت بهره مند سازی

میثم ح در تاریخ : 1393/10/9

حالااگه سایت های معتبر از نگاه شما میومدن ومیگفتم زد2بدترین دوربین اسمارتفونهاروداره شماهمین طورقبول میکردید؟
اگه میگفتن بدترین نمایشگروداره قبول میکردید؟
اگه میگفتن بدترین باطری رو داره شما قبول میکردید؟
اگه میگفتن بدترین کیفیت ساخت رو داره شما قبول میکردید و....
پس چطوره وقتی پای صحبتای بالا میاد اشخاصی چون شما میان میگن نخیر ماگوشی رو دردست میگیریم ومتوجه میشیم کیفیت ساخت گوشی خوبه.بااون کارمیکنیم ومتوجه باطری ودوربین و...خوب اون میشیم و...چرا دراینجا به درک واحساسات وعقل خودتان رجوع میکنید ولی وقتی بحث تفاوت محرز واشکار بین پنلهای متفاوت پرچمدارای سونیه نمیخواین به چشماتون اعتمادکنید؟
یعنی گفته اون سایتهارو بیشتراز حس بینایی خودتون قبول دارید!!!!!؟؟؟
شما اگه میدونستید درهمین اکسپریا زد3یی که دارین توی پیجش فعالیت میکنید چندین پنل متفاوت بکار رفته چنین صحبتهایی نمیکردید!
حرف اول واخر ماهمینه:به عقل ودرک وفهم وخرد خودتون بیشتر ازگفته سایتها گوش بدید!!!به همین آسونی...

لیونا آ در تاریخ : 1393/10/9

دوست عزیز اگه پنل A خریدی و به قول خودتان پنل Z2 پسر عموی شما B هست بهتره از چهار گوشه صفحه نمایش در حالت نور صد در صد به منوی گوشی و عکس ها و فیلم ها و غیره نگاه کنید تفاوت و برتری صفحه نمایش گوشی خودتان را نسبت به گوشی پسر عموی خودتان، میبینید که اگه این موارد را به عمق و کنتراست بیشتر رنگ های صفحه نمایش پنل A نسبت به پنل B اضافه کنید دیگه چیزی نمانده که انتظار داشته باشید تفاوت داشته باشد،، صفحه نمایش خوب عبارت است از این که رنگ ها در آن جذاب و زنده باشند نه مصنوعی مثل پنل A اکسپریا Z2 و در تند ترین زوایای دید هیچگونه تغییری در رنگ ها و کنتراست و زاویه دید نداشته باشه مثل پنل A اکسپریا Z2 و مهمتر از همه یک صفحه نمایش خوب نباید هیچ روشنایی و نور سفیدی از زاویه دید به خصوص از زوایای گوشه های صفحه نمایش، اضافه بشه که تنها گوشی سونی و یکی از معدود پنل های ips دنیا که چنین برتری هایی داره و هیچ عیبی نداره و از هر لحاظ کامل هست پنل A اکسپریا Z2 هست و شما مطمئن باشید که پنل B و یا سایر پنل های رده بالای ips سایر گوشی ها در یکی از این موارد مشکلاتی دارند

لیونا آ در تاریخ : 1393/10/9

پس شما و اشخاصی که منتظرگفتن تفاوت پنل ها از یک منبع به قول خودتان معتبر هستید بهتره حالا حالا ها صبر کنید منبع معتبر شما آرنا ها در خارج از کشور و امثال آن در داخل کشور هستند ولی منبع معتبر من چشم و عقل خودم هست
متاسفانه من وقتی به کامنت های آن کسانی که به شدت در مقابل تفاوت پنل Z2 مقاومت می کنند دقت میکنم میبینم که به نوعی اکثر آنها گوشی Z2 پنل B را خریده اند و به هر صورتی که هست میخواهند آن را عالی نشان بدهند و به همه بگویند که هیچ تفاوتی نیست در حالیکه تفاوت ها زیاده
شما هم مطمئن باش که سونی هیچ‌وقت نمیاد بگه که من در گوشی های گرانقیمت خودم سه تا پنل مختلف با کیفیت و زاویه دید های مختلف استفاده کرده ام چون در اینصورت شما را نمیدانم ولی اشخاصی مثل من هستند که میگوییم!!!! لطفاً به این خط خوب توجه کن!!! میگوییم چرا آقا یا کمپانی سونی!!!!! با این که میتوانستی بهترین پنل را در همه اکسپریا Z2 ها استفاده کنی همان پنل A پس چرا اومدی پنل ارزان قیمت B را هم یک در میان در اکسپریا Z2 ها به خصوص برای نسخه های کشور های جهان سوم این گوشی استفاده کردی!!!!!؟؟؟؟ که بعد از پرسیدن این سوالات آبروی این کمپانی به باد میرفت چونکه کاملاً مشخص میشد مثل سامسونگ و اپل و غیره برای تولیدات کشور های مختلف فرق و تفاوت قائل است پس شما و بعضی از دوستان که انتظار به قول خودتان منابع معتبر هستید بهتره حالا حالا ها صبر کنید و منتظر بمانید
تاسف من از این جهت است که شما چشم بسته تمامی حرف ها و شایعات چند تا سایت خارجی و داخلی را قبول می کنید!!!! بدون اینکه حتی 5 ثانیه در مورد صحت ادعا های آن حرف ها تحقیق کنید ولی این را بدان که من برای گرفتن لایک از شما چنین تفاوتی را نگفتم و به هیچ کسی هم مربوط نیست که من چرا این تفاوت ها را گفتم،، من این تفاوت های آشکار را برای آن اشخاص حرفه ای گفتم که میخواهند بهترین ها را با همان قیمت بدترین ها!!! داشته باشند، و خواستم ثابت کنم که کمپانی مثل سونی اگه بخاد میتواند بهترین صفحه نمایش دنیا را در گوشی خودش استفاده بکنه
شاید برای خریدار مبتدی که مهمترین کارش با گوشی زنگ زدن و اس ام اس فرستادن هست سفید شدن صفحه نمایش گوشی از چهار گوشه صفحه نمایش مهم نباشد ولی برای خریدار حرفه ای این موضوع خیلی مهم است چون گوشی با قیمت اکسپریا Z2 خریده که صفحه نمایش و تمامی قسمت های گوشی کامل باشد نه اینکه از گوشه ها رنگ ها و کنتراست تحلیل بره و صفحه نمایش سفید بشه اگه این موضوع یعنی سفید شدن نمایشگر مهم نبود پس خریدار میرفت گوشی ششصد هزار تومنی میخرید پس چرا رفته 1400 داده Z2 به خاطر اینکه از هر لحاظ عالی باشد

farzin j در تاریخ : 1393/10/9

سلام به همه دوستان گلم
من حدود 5 ماهه ک این گوشی(z2) رو دارم و تجربیاتم رو در رابطه با کار با این گوشی به طور مختصر واسه علاقه مندان میذارم.
کیفیت ساخت :
عالیه و کلا وقتی دستتان میگیرید این حس برتر بودن کاملا منتقل میشه.
دوبین:
من دوربینش رو با گلکسی s5 و ایفن 5S مقایسه کردم البته در حالت تنظیم دستی ک تنظیمات پیچیده ایم نیست ایفن ک واقعا حرفی برای گفتن نداشت و گلکسی هم ک کاملا مغلوب کیفیت و وضوح و طبیعی بودن z2 شد.
صفحه نمایش:
زوایایی دید عالی رنگای طبیعی وضوح بالا در مقایسه ای که با گلکسی s5 داشتم رنگا طبیعی و با روشنایی و وضوح بهتری نمایش داده میشدن کلی بخام بگم یکی از بهتریناس دیگه خودتونو الکی درگیر پنلش نکنید.

سخت افزار:
زیاد درگیر اعداد ارقام نشید. ن لگ داره ن هنگ میکنه ن تا حالا جلوی بازیای گرافیک خفن کم اورده خلاصه عالیه.

باطری:
من از صب ساعت 8 ک پا میشم تا 12 شب ی کله تو گوشیم بازی نت موسیقی صب %100 شب 10% میزنم شارژ کم استفاده کنم دو سه روز راحت جواب میده.

این چکیده این گوشی بود کمو کسری داشت ببخشید یا حق

hamed s در تاریخ : 1393/10/9

دوستان سلام
اینجور که معلومه هر کسی پنل A و هرکسی پنل B خریده راضیه.اما دیگه بحث پنل رو فراموش کنید. کسانی که به قول خودشون کار خیر انجام میدن و برای رضای حضرت حق و برای باقیات و صالحات و توشه آخرت خویش گوشی تهیه میکنند و فیلم و کلیپ از روی صفحه نمایش گوشی برای استفاده ملت شریف میگذارند به ابعاد دیگه این گوشی بپردازند.
هر کسی چه پنل A و پنل B بخره ضررنکرده چون هردو یک کیفیت و مزیتی دارند.یکی از دوستانم بین این دو پنل پنل B رو انتخواب کرد چون از گوشی خوشش اومد و با رضایت کامل خرید به همین سادگی.خیلی هم از گوشی راضی هستش.
حالا کسانی که پنل A رو خریدید برید گوشی رو با3 XPERIA C یا XPERIA T2 DUA روی صفحه سفیدگوشی مثلا تنظیمات یا اس ام اس تو حالت نور صفحه نمایش یکسان میزان روشنایی صفحه رو مقایسه کنید... بله با کمال تعجب میبینید که میزان روشنایی رنگ سفید درC3 و XPERIA T2 DUA بسیار بیشتره.یعنی سفید رو سفیییییید نشون میده نه کرم رنگ.این درحالیه که قیمت این دو گوشی پایین تر و کلا جز میان رده های سونی محسوب میشوند. خب این یعنی هرکسی Z2 داره که اتفاقا پنلش A هست بره بفروشه؟؟؟ دل چرکین باشه؟ یعنی فلان پنل بهتر بود؟ یعنی صبر میکردم Z3 میخریدم بهتر بود؟
نه ابدا.
هرکسی از هر مدل با هر نوع صفحه نمایش که میپسنده و کار باهاش براش لذت بخشه رو خرید کنه.اطلاعات داشتن خوبه اما نه اینکه وسواس ایجاد کنه نه اینکه کار به جایی برسه که صحبت از مدارک و مدارج تحصیلی کارشناسی و کار شناسی ارشدو مقالات علمی و تخصصی غیره رو پیش بکشیم که بگیم فلان گوشی از فلان گوشی یا فلان صفحه نمایش از آن صفحه نمایش برتر یا با کیفیت تر است.قشنگ نیست...
فکر اون آدمی که با پول اضافه کاری و هزار سختی تونسته یه گوشی برای خودش تهیه کنه رو کنید که مثلا پنل B نصیبش شده و میاد نظرات ناشی از مدارج علمی و دانشگاهی شما رو مطالعه میکنه.به نظرتون نگاه و نظرش رو گوشی که با هزار دلخوشی تهیه کرده چی میتونه باشه؟؟؟
یعنی تا دیروز در جهل به سر میبرده که عجب گوشی خوبی دارم اما امروز...؟؟؟
...

farid i در تاریخ : 1393/10/9

سلام دوستان خسته نباشید، بنده یه گوشی z2 lite گرفتم 6503 خود گوشی اندرویدش4.4.4 اپدیت بود. همه چیش اوکی هس حتی قابلیت knock code را هم البته نه به خوبیه گوشیای الجی در خود دارد. ولی مشکلی که وجود دارد اینه که وقتی زنگی به گوشی ز میشود چه به عنوان میس کال چه رد تماس و حتی موقع برقراریه تماس بعد از این زنگ قابلیت knock code از کار میفتد،و برای روشن کردن گوشی باید دوبار دکمه پاور را بزنی! و تا این کارا نکنی اگر دوباره به گوشی زنگ بزنی گوشی فقط زنگ میخورد یعنی السیدیش روشن نمیشود که بتونی جواب بدهی یعنی برای جواب دادن باید دوبار دکمه پاور را بزنی تا صفحه روشن شود و اون موقع جواب تلفن را بدهی...
اگه کسی چیزی میدونه بگه بی زحمت، با تشکر
راستی اپدیتی هم دریافت نکردم...

ali a در تاریخ : 1393/10/8

سلام دوستان دوربين رو روى چه تنظيماتى قرار بدم تا بهترين عکاسى رو داشته باشم من اين گوشى روگرفتم ولى نميدونم چه پنلى هست چطور بايد بدونم ممنون ميشم از دوستانى که منو راهنمايى کنن

mehdi n در تاریخ : 1393/10/8

فرقی نداره کدوم منطقه رو بزنی ولی چون خاورمیانه بصورت پیش فرض منو فارسی داره ترجیحا اونو بزن..فقط رام 6502 رو روی 6503 فلش نکن.رام همون کد رو بزن

mehdi n در تاریخ : 1393/10/8

گوشیت مشکلی نداره
بدون نگرانی وصلش کن..ویروس ویندوز رو اندروید تاثیر نداره وبالعکس.اساس کارشون هم فرق داره.شما میتونی گوشی رو با سیستم جفت کنی و بصورت بیسیم با کامپیوتر تبادل اطلاعات کنی.اینجوری راحت تره و به کابل هم نیازی نیست (با داشتن یک مودم وایفای دار که هم سیستم به اون وصله هم گوشی)
برو به
setting/xperia connectivity/usb connectivity/wireless media transfer
با برنامه هایی مثل es file explore هم میشه درایو های سیستم رو اگه share کرده باشی کلا در اختیار بگیری.

علی غ در تاریخ : 1393/10/8

سلام.
ببخشید میخوام z2بگیرم.
این وسایلی که توی عکساش نشون داده باهاشه؟

milad a در تاریخ : 1393/10/8

سلام
دو تا سوال:
1- z2 من ورژن 4.4.2 هستش میخاستم بدونم آپدیت 5 واسش اومده کسی هست که آپدیت کرده باشه؟ چه جوری باید آپدیتش کرد؟ از update center خود گوشی باید آپدیت کرد به اندروید5؟
2- کسی برنامه lifelog رو داره رو گوشیش؟ چه جوری نصب کرده؟ من هم از پلی استور گرفتم و هم با کامپیوتر ولی هیچ کدومشون نصب نمیشن. مشکل کجاس؟

صادق ص در تاریخ : 1393/10/8

سلام
میشه بفرمایید کدوم پنل a و b.
حتی یک منبع معتبر هم نگفته پنل a و b وجود داره.
من نميدونم این چه بحث بی موردیه در مورد پنل a و b راه افتاده.
خب یه منبع معتبر معرفی کنید ماهم بدونیم. وگرنه با نگاه کردن از زوایای مختلف هیچ چیزی اثبات نمیشه.
بازم با اطمینان میگم هیچ منبع معتبری چنین چیزی رو تایید نمیکنه.

roya h در تاریخ : 1393/10/8

ببینید چیزی که منو اذیت میکنه اینه که من سفارش فول پک رو داده بودم ولی متاسفانه به هر دلیلی اون رو برام نفرستادن!من پول فول پک رو دادم...ولی... شاید بیشترین چیزی که باعث شده که من الان از این گوشی دلزده شده باشمم همین باشه...دید اول خیلی مهمه!انتظار ی چیز دیگه ایی رو داشتم ولی نشد متاسفانه

roya h در تاریخ : 1393/10/8

حرف شما کاملا درسته ولی به نظرم یکم بی انصافی هست اگه بخواییم این دو تا پنل رو یکی تصور کنیم! من با هر دو نوع کار کردم ولی عمق رنگای پنل aباور نکردنی هست!نمیگم که اینی که خودم دارم بد هست ولی میشد که از این بهترم باشه

roya h در تاریخ : 1393/10/8

من خیلی زیاد درباره تفاوت پنلها نمیدونم ولی در کل حس بدی هست که ادم میدونه که میتونسته از این بهتر رو هم داشته باشه!

roya h در تاریخ : 1393/10/8

من زمانی که برای فروش رفتم هر دو نوع پنل رو باهم مقایسه کردم!توی نگاه اول هیچ تفاوتی بینشون ندیدم ولی توی بعضی از رنگای گرم عمق پنل aخیلی بیشتر بود!نمیشه این دو پنل رو یکسان تصور کرد...

لیونا آ در تاریخ : 1393/10/8

سلام دوست عزیز ممنون از نظر شما، متاسفانه ما به ایشان جواب هم نمیدهیم باز هم ایشان ول کن قضیه نیستند و بر مواضع کاملاً اشتباه خودشان اصرار می کنند و حرف هیچکس را قبول ندارند و میخواهند یه جورایی ضعف های اساسی گوشی خودشان را توجیه کنند ... در حالی که با قیمت همان گوشی های بی کیفیت مربوط به کشور های درجه چندمی میشود بهترین نوع این گوشی را که حتی صفحه نمایش آن از پنل های led بازار هم بهتره، خرید باز هم ممنون از حرفه ای گری و تجربه شما که باید حتماً تجارب ارزشمند خودتان را در این صفحه بگویید تا مردم و کسانی که می‌خواهند این گوشی قدرتمند را بخرند بهترین انتخاب را بکنند ...

لیونا آ در تاریخ : 1393/10/8

به خاطر اینکه نمیخام جو این سایت خوب خراب بشه، پس به خاطر این جواب همه کامنت های شما را نمیدهم و امیدوارم احساس نکنی که جوابی برای شما نداریم بلکه هزاران خط جواب منطقی در برابر کامنت ها شما داریم ولی همانطور که گفتم نمیخام جو این سایت خوب را خراب کنم و وقت هم ندارم با شما بحث کنم،، خدا را شکر همه من را میشناسند و حرف های شما و خودم را به قضاوت مردم واگذار می کنم،، شما که از کشف و نمیدونم اختراع صحبت می کنی بهتره بدانی که من آنقدر معروف هستم و آنقدر خدارا شکر ثروت دارم که احتیاج به این کارها نیست و فقط خواستم به آن چیزی که خودم رسیدم،، مردم عزیز ما هم برسند و به جای اینکه گوشی های کشور هایی مثل مغولستان و جهان سوم را بخرند بروند و بهترین نوع این گوشی را بخرند که الحمدالاه خیلی ها با توصیه های من و جناب میثم عزیز رفتند بهترین انتخاب را کرده اند و تفاوت ها را از نزدیک دیده اند و آمده اند اینجا تجربه خودشان را گفتند مگر اینکه شما همه را دروغگو حساب کنید که اون هم دیگه چاره ای ندارد!!!! و به خداوند بزرگ واگذار می کنم
نمیخام این موضوع را زیادی کش بدم ولی مثل اینکه شما دلتان می‌خواهد این موضوع کماکان ادامه پیدا کند ولی این را بدان که برای قانع کردن شما فکر نکن 1300 تومن پول خودم را در راه خرید دوباره گوشی Z2 پنل B هدر بدهم تا به شما برتری های زیاد پنل A این گوشی را ثابت کنم
متاسفانه شما همه این برتری ها و نظرات زیاد افرادی که این تجربه را کرده اند یا دروغ فرض می کنی یا همه آن تفاوت ها را ساختگی فرض می کنی که راجب این اعتقاد شما هم هیچ نظری ندارم ...
من دیگه حوصله ندارم که راه های شناخت و تفاوت های بسیار صفحه نمایش در رنگ ها و کنتراست و زاویه دید از اول توضیح بدم،، شما هم دلتان نمیخاد برید از نزدیک این تفاوت ها را ببینید و حرف هیچکس را چون اول اسمش GSM یا آدرس آرنا نیست قبول نداری ...
شما هیچ‌وقت هم فکر نکن که با خرید یک گوشی هوشمند و یکماه استفاده از آن به همه موارد تکنولوژی و گوشی های هوشمند آشنا شدی ... برای افزایش تجربه و فهمیدن و شناخت گوشی ها و تفاوت های بسیار آنها سال ها وقت و صرف کردن هزینه های فراوان لازم است که من آنطوری که از نظرات و همه کامنت های جنابعالی فهمیدم شما دو ماه قبل اصلاً هیچ شناختی نسبت به اکسپریا Z2 و سایر گوشی های هوشمند نداشتید که دلیل این حرفهام هم این است که هنوز سوالات کاملاً ابتدایی شما در دو ماه قبل از من و سایر دوستان راجب این گوشی در آرشیو کامنت های شما موجود است

WOLF A در تاریخ : 1393/10/8

سلام.
من خواهشمندم که بحث پنل a و b رو تمومش کنید ، چون یک موضوع بی اهمیته.
تجربه نشون داده که اکثر اطلاعات [برخی افراد] خلاصه شده به چند ویدیو و سایت و وبلاگ که نویسندگان اون سایتها و وبلاگها هم کسانی مثل ما هستیم. اون که اینیشتین بود با اون همه تحقیقات وقتی میخواست حرف بزنه میگفت "من فکر میکنم" ، حالا شما 2 دقیقه میرید 4 تا عکس تو یه سایت و وبلاگ (که بعضا صد تا Extention خود به خود رو PC نصب میکنه) میبییند و میگید همینه که من میگم و واسه اثباتش تا پای جون وایسادید!؟ که چی بشه؟ بزرگنمایی در اینجا چی رو ثابت میکنه؟ اینکه یکی سیکل داره و یکی دیپلم و یکی هم دکترا چی رو ثابت میکنه؟ مستحضر هستید که الان هر کس سواد داره لیسانس هست و بقیه مردم همه دکتر و فوق هستن .
بهر حال حرف من این بود که بیخود و بی جهت یه مسئله رو پیچیده نکنید و اینقدر پنل a و b نکنین. اگه همچین چیزی بود و پنلهاش با هم فرق داشت ، بالاخره یکی از سایتهای معتبر و معروف اخبار موبایل باید این موضوع رو منتشر میکرد (بعد از 1 سال) ، من که نه خبری تو GSMArena و نه تو PhoneArena و نه تو هیچ سایت معتبر دیگه ندیدم. و حتی خبری مبنی بر اینکه سونی اقرار کرده باشه که از دو تا پنل استفاده کرده .!
Z2 فقط یک نوع پنل داره که از همون ابتدا روش سوار شده و کیفیت بسیار بالایی داره. ولی هنگام تعویض پنل ، پنلهای تقلبی (نه فقط واسه Z2 ، واسه همه چیز ) که تو بازار دنیا فراوونه خودشونو نشون میدن. و اینجاست که شایعه درست میشه که Z2 دو تا پنل داره. اگه اینجور بود که سونی با Z2 ورشکست میشد. مردم میافتادن تو شک که کدومش اصله و کدوم تقلبی و اصلا نمیخریدن. پس خواهشا این بحث رو همینجا تموم کنید.
با تشکر

حمید ا در تاریخ : 1393/10/8

سلام
دوستم سونیz2داره ویه مشکلی داره گوشیش واون اینکه بعضی وقتا تاچش گیرمیکنه،یعنی یه نقطه ازتاچش خودبه‌خود میزنه (دقیقاً قسمت "ذ" کیبوردش)وقتی هم که گوشیش گرم میشه بیشترمیشه و اصلاًنمیتونه ازگوشیش استفاده کنه
ریست فکتوری کردیم درست نشدحتی دادیم فلش کردن ولی هیچ فرقی نکرد،به نظرتون چرااینجوری شده ومشکل ازکجاست؟

abas s در تاریخ : 1393/10/8

سلام دوستان .توسایت دی جی کالا یکی ازبرادران مطلبی گذاشته که سری جدید این گوشی:بعد ازانتشارZ3 ازپنلZ1استفاده شده دلیل ارزان شدن این گوشی این هستش: همه مدلها روهم امتحان کرده بود،ایا مطلب صحت دارد؟

mehdi t در تاریخ : 1393/10/8

سپهر جان شما می تونید این سوالو پاسخ بدین که خود شرکت سونی اقرار به دو پنله بودن گوشی کرده درست! اسم این پنل ها چیه؟؟؟ فقط لطفا اسم دوتا رو بنویس که بعد دلیل این حرف هام رو بگم.

amir a در تاریخ : 1393/10/8

سلام بلاخره دیروز z2مدل D6503 و خداروشکر پنل a خریدم1300 واقعا از هر نظر عالیه ولی فرق پنلای گوشی وقتی با گوشیه پسرعمم که پنل bمقایسه میکنم خیلی زیاد نیست ولی خوب مال من رنگهارو پرعمق تر نشون میده، از راهنماییهاتون ممنون

ehsan a در تاریخ : 1393/10/8

دوست من قیمت فول پک تو مشهد 1480000 هزار تومنه. شاید یکم نوسان قیمت داشته باشه اما تو همین حدود هست. برای اطلاعات راجع به خرید گوشی هم میتونی رو اسمم کلیک کنی قبلا توضیح دادم که باید موقع خرید به چه نکاتی توجه کنی. موفق باشی

m n در تاریخ : 1393/10/8

سلام به همه Z2 بازای عزیز
من تازه این گوشیو رو خریدم
آیا لنز دوربین هم ضد خشه یا نه باید حواسم بهش باشه؟
از همه چیزش راضیم اما این موضوع نگرانم کرده
کسی هست منو لطفا راهنمایی کنه؟
اگز ضد خش نیست چه جوری باید ازش مواظبت کنم؟
مرسی

hamed m در تاریخ : 1393/10/8

تفاوت 6503 با 6502 چي هست؟كدوم مدل از همه بهتر هست؟و داخل جعبه چيا هست؟همه z2 ها سه گيگ رم هستند؟

Ehsan + در تاریخ : 1393/10/8

سلام می خواستم بدونم درسته که میگن دو نوع پنل داره نوع A و B. اگه هست لطفا راهنمایی کنید کدوم بهتره! ممنون!!

میثم ح در تاریخ : 1393/10/8

جناب مهدی دونستن یاندوستن شما برای ما ملاک نیست.
بله بنده هم مثل سایرین ابیتادباتوجه به پرچمداران گذشته سونی گمان میکردم پنل بهترساخت ژاپن دیسپلی باشد ولی بعد ازروت تعدادی چند از زد2که بوسیله استاد لیونا وبنده صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که هردوشرکت از هردوپنل تولید میکنند.وهتقریباهمان موقع اعلام کردیم.بنظرم ایرادی نداره مطالب گذشتشواصلاح کنه.
ضمنابنده افتخارمیکنم که دراین قضیه دوستی وهمکاری بسیار خوبی باجناب لیونا داشتم.هرچنداین موضوع ماههاقبل ایتداتوسط ایشان منتشرشد.شما بازم باگفته های نسنجیده خودتان روزیرسوال میبرید
بسیارندکسانی که ازنزدیک بالیونا جان در تبریز ملاقات داشتند!پس ادعای شما اشتباه است
بنده ملاک تشخیص راعقل وچشم ودرک وفهم کاربران قرار دادم.گفتم ببینید سپس تصمیم بگیرید.اگه واسه کسی عمق مشکی.غلظت رنگها.زاویه دیدبهتر مهمتراست مسلماپنلaمناسب ایشان واگربرای کسی روشنایی بیشترمهم است پنلbمناسب ایشان هست
بنده مدعی هستم بایه نیت سنج ساده درمحیطی عاری ازتابش مریی دریک پس زمینه تیره پنلbنوربیشتری تولیدمیکنه پس عمق مشکی اون ضعیفتر از پنلaهستش
همینطور ازسمت زوایای متفاوت دریک پی زمینه مشکی این پنل bهست که شدت نور بیشتری راساطع میکند پس از زوایاهم عمق مشکی ضعیفتری دارد
این مطالب نه در حدisiونه حتی درحد مقالات داخلی هستن.این تجارب برای کسانی مفید است که مایلن بهترین انتخاب رابرای خود داشته باشند.
مانیازی به انتشار مطالبمون درسایت یا...معتبر جهانی نداریم.هدف ما خدمت به هموطنانمون بودکه تاحدودی سعی خودمان راکردیم
شمافرض کن ما هم صنفیم!صنف ما خدمت به هموطنانمونه.شما فرض کن ما موبایل فروشیم!برای ما مهم نیست.مردم خودشان قضاوت میکنندومخصوصاکسانی که لیوناجان را درتبریزوبنده را دراصفهان دیده اند وباما درارتباط بوده اند!جالب است که از دید شما اصفهان وتبریز یکی هستند!دقیقا مانندپنلهایaوb!!!نمیدانم دوپنل جز زاویه دید.عمق مشکی ونسبت کنتراست.غلظت ونمایش رنگها.شدت روشنایی و...دیگر چه تفاوتی باهم داشته باشند که شماآنهارومتفاوت بپنداری!!!
جالب است بدانید که زاویه دید یک پنل باتنظیمات وایت بالانس یا...تفاوت پیدانمیکنه
خلاصه شما را به تحقیق جامع تر ومنطقی تر دعوت میکنم

ali n در تاریخ : 1393/10/8

سلام
تشخیص پنل ها رو کدوم کاربر نوشته برم تو پروفایلش بخونم؟
ممنون

محمود ط در تاریخ : 1393/10/8

سلام
یکی از این دوستان در همین صفحه این مشکل و داشتند و گفتند با تعویض سیم کارت به جای سیم پانچ شده این مشکل برطرف شد.. در ضمن ایشان پرش آنتن هم داشتند که با تعویض سیم این مشکل حل شد.

mhbody h در تاریخ : 1393/10/8

سلام من 3 تا z2 دستم بود اولی 6502 روت کردم زد sharp novateka دومی 6503 زده بود sharp renesas اگه اشتباه نکنم و سومی که پک en هست روت کردم زده sharp renesas نمیدونم جریان چیه!!!! ولی کلن تو رنگ سیاه نور صفحه رو زیاد میکنم سیاه نیست عمقش کمه!!!!!

maneshti m در تاریخ : 1393/10/8

سلام دوستان من تقریبا یک ماهی هست این گوشی رو خریدم مدل 6503 با بیلد نامبر 17.1.2.0.314 و اندروید 4.4.2 میخوام گوشی رو به اندروید جدید آپدیت کنم اما هیچ اطلاعی از نحوه آپدیت درست ندارم. حقیقتش در حال حاضر مشکلی با گوشیم ندارم و نمیخوام با یه اپدیت نادرست مشکلات جدید برام بوجود بیاد کسی از دوستان میتونه منو راهنمایی کنه که باید چطور بطور صحیح اپدیت کنم؟ از برخی دوستان شنیدم باید بعد آپدیت ریست فکتوری بشه حالا سوال اینجاست بعد ریست فکتوری همه اطلاعات گوشی پاک میشه؟ برنامه ها لیست کانتکت اس ام اسها و کلا همه چی پاک میشه؟ چقدر ضروریه این ریست فکتوری کردن گوشی بعد آپدیت و دلیلش چیه؟

امین ف در تاریخ : 1393/10/8

سلام دوست عزیز من این گوشی رو دو ماهه دارم هرروز گوشیمو از ساعت ۷ تا دوازده شب استفاده میکنم تو این 17ساعت فقط دو ساعت وای فای گوشیم خا موشه و مرتب وبگردی میکنم ولی اهله بازی نیستم تازه از حالت استامینا هم استفاده نمیکنم با این وجود ساعت ۱۲ حدود ده درصدی شارژ داره

mhbody h در تاریخ : 1393/10/8

سلام من مدل 6503 en دارم یعنی همون پک انگلیس ولی روشن میکنم به بنفش نمیخوره!!!!!!!!!!! ممکنه پنل b باشه با اینکه پک انگلیس هست؟؟؟؟؟؟توروخدا کسی هست راهنمایی کنه روت کردم زده sharp Renesas داخل پک هنزفری نویز کنسلینگ هست ولی ضد خش نبود با otg!!!

Najmeh A در تاریخ : 1393/10/8

سلام.منم از همون اول که گوشى رو گرفتم اىن مشکل رو داشتم. و همه بهم مىگفتن صدات خ بده و اىن منو خىلى اذىت ميکرد.ولى الام بهد از چندين ماه ميگن صدات بهتر از اوايله

mehdi n در تاریخ : 1393/10/8

دوست عزیز
این گوشی دقیقا دوبرابر z بهت شارژ میده، باتریش حرف نداره، خیالت راحت
نمایشگرش بسیار سرتر از گوشی z هست، مخصوصا اگه به قول دوستان پنل معروفش دستت بیاد، همچنین سرعت واسپیکر و دوربینش خیلی سرتره
ولی دل کندن از z سخته، واقعا خوشکله، اگه سونی رو z نمایشگر z2 رو میذاشت....... اشتباه کرد.....نمایشگر TX خیلی خیلی از z بهتر بود!!! از بابت باتری خیالت راحت، خیلی از z بهتر شارژ نگه میداره،فقط زمان شارژش زیاده، 3.5 ساعت
باتری این گوشی لذت یک اسمارتفون رو عملا به آدم میده!!! با اندروید 5 بهتر هم خواهد شد

حداقل 8-9 ساعت مداوم با نور متوسط روش حساب کن

mehdi n در تاریخ : 1393/10/8

طبیعیه گوشیت، صفر تا صد حدود سه ساعت و نیم!!! ممکنه سونی بعدا با تغییر کرنل زمان رو کاهش بده

Rasool H در تاریخ : 1393/10/8

دوستان سلامی دوباره
آقا بهنام آخه اینا چه حرفایی بود زدی؟؟؟ اولا کسی نگفته این گوشی بهترین دوربین بین گوشیها رو داره در صورتی که واقعا داره بعدشم مگه (( بیلبو بگنز )) میخواد با گوشی کار کنه که این گوشی واسش بزرگه؟؟؟ هر کسی بسته به نیازاش گوشی انتخاب میکنه، اگه اینجوری باشه گوشیهای سری نوت سامسونگ و کلا فبلتها باید پوسیده باشن توی انبارها، عزیز من همه دستشون کوچیک نیست، حتی اپل هم این موضوع رو فهمید و گوشیهاش رو 4.7 و 5.5 اینچی زد
در مورد دوربین هم باید بگم شاید عکاسیش اونی که باید باشه نیست ولی خب اینقدر جنابعالی میگی هم بد نیست، به قول خودت یه سرچ بکن و همه عکساش رو نگاه کن و ببین حتی بعضی هاشون کیفیت عکساش بهتر از گوشیهای دیگه هم هست، در ضمن امکانات دوربین سونی رو هر گوشی نمیتونه داشته باشه، بعدشم کسی که میخواد گوشی رو واسه دوربین بخره میره حداقل 1020 میخره که یه دوربیبن با قابلیت گوشی رو داشته باشه نه برعکسش

اگه به فرمایشات شما باشه که کلا سونی رو باید پلمپ کرد چون استاندارد نیست، در ضمن اینجا جای نظرات هست نه اجبار و الزام، شما همچین میگید این گوشی رو نخرید و زد3 کامپکت بخرید که انگار دارید واسه بچتون وسیله میخرید، هر کسی واسه خودش عقل و شعور داره پس بهتر بود میگفتی به نظ من این گوشی ارزش خریدش از فلان گوشی کمتره
بگذریم، اون زردی که دیدی به قول خودت فقط توی صفحه سفید مطلقه و کسی هم دور از جون مرض نداره از یه صحنه سفید خالص عکس بگیره، بعدشم که میگی این گوشی رنگ سفید رو توی عکساش زرد میگیره اصلا خبر نداری که کلا توی نمایشگرش رنگ سفید یه کمی زردتر از زد3 هستش و با تنظیم وایت بالانس درست میشه
شما عکس بگیر و روی دسکتاپ نگاه کن بعد بیا ایراد بگیر، منم الان نمیخوام بگم این گوشی ایراد نداره چرا اتفاقا داره ولی خب نه اینایی که شما میگید

خواهش میکنم دقت کن استاد، موفق باشی

mehdi n در تاریخ : 1393/10/8

سلام آقا حسین
راستش گوشی من اون قسمت که گفتی خرابی اپلیکیشن نزده، برای حذف اپلیکیشن ها از منوی برنامه های گوشی با کشیدن دست از چپ به راست گزینه حذف را بزنید،،،
در مورد آنتی ویروس اگه گوشیت روت نباشه و فقط از مارکت گوگل برنامه نصب کنی نیازی به آنتی ویروس نداری...خیالت راحت،،، جز مصرف باتری کارایی نداره

اگه میخوای یکی رو گوشیت باشه همون avg pro رو نصب کن که طبق قرارداد با سونی برای گوشیهای اکسپریا تا 6 ماه رایگان اکتیو میشه، این نسخه فول هست و فقط این ارزش نصب داره، بقیه کارایی چندانی ندارند چون تمام امکانات رو نداره و فقط anti theft هستند!!!
برید به برنامه what's new گوشی، قسمت برنامه ها، اونجا سفارش میکنه که این آنتی ویروس رو نصب کنی، بهت لینک مارکت گوگل میده،، یا میتونی مستقیم از مارکت گوگل جستجو و نصب کنی، در زمان اجرا به اینترنت وصل شو تا طبق Id گوشی رجیستر بشه و تمام قابلیت هاش فعال بشه، تا شش ماه میتونی از تمام ویژگی‌هاش استفاده کنی، این اپشن برای گوشیهای غیرXperia باید خریداری بشه!!!

Sepehr A در تاریخ : 1393/10/7

دوست عزیز بد نیست کمی واقع بین باشه
حتی تیم فنی کمپانی سونی هم به دو پنله بودن این سری اقرار کرده
اونوقت شما حرف هیچکسو به جز خودت قبول نداری و اصرار داری که همه دارن اشتباه میکنن ؟؟؟
جدا از اینکه خد بنده تجربه کار با هر دو پنل رو طی چندین ماه داشتم ، توی ویدیو هایی که دوست عزیزم لیونا جان تو آپارات گذاشتن هم (مخصوصا ویدیویی که در تاریکی دو پنل رو با هم مقایسه کرده) دو پنله بودن و تفاوت پنل ها کاملا محسوسه مگر اینکه کسی عمدا نخواد اون رو قبول کنه
که امیدوارم این مورد راجع به شما صدق نکنه !

Rasool H در تاریخ : 1393/10/7

سلام امیرحسین جان
رو اسمم کلیک کنی و چندین نظر قبل رو نگاه کنی متوجه میشی من به جز G3 با همه گوشیهایی که گفتی کار کردم به صورت تقریبا تخصصی یعنی در حد یه بررسی عادی و همه جانبه
1- S5 خیلی گوشی خوبیه ( من با مدل Snapdragon کار کردم) و همه امکانتش به خوبی کار میکنه مخصوصا قبلیت پاور سیوینگ که پردازنده رو خیلی ضعیف میکنه و از مصرف بالای باتری جلوگیری میکنه، دوربین و صفحه نمایشش عالیه و رابط کاربری پیچیده اما کاربردی و فانتزی داره که من سلیقم بهش نخورد و خوشم نیومد، صدای خروجی خوبی داره ولی زیاد بلند نیست، جنس بدنشم با یه کاور خوب پوشیده میشه

2- One M8 از نظر من تنها بدیش کیفیت دوربینش هست که زیاد خوب نیست، یه جوریه، نمیدونم چجوری بگم ولی اونی نیست که آدم انتظار داره، اما دوربینش امکانات بی نظیری داره اما رفیقم به خاطر خرابی خودبه خود دوربین با 800 تومن ضرر فروختش، در عوض صدای استریویی داره که هیچ گوشی نداره، باتریش خوبه، کیفیت صفحش هم خیلی خوبه، جنس بدنش هم که همه میدونن و رابط کاربری سنگین و قابل استفاده ای داره که واسه خودش تکه و تکراری نیست، در کل به جز دوربینش بهترین گوشی اندرویدی که دیدم
3- Galaxy Alpha هم الان همین رفیقم که M8 داشت داره، از لحاظ طراحی و کیفیت جنس بدنه و کیفیت تصویر و دوربین خیلی عالیه و خیلی هم خوشدسته و سبک، ( اینم مدل هشت هسته ای رو کار کردم) قدرتش توی بنچمارکی که با AnTuTu گرفتم حتی از نوت4 هم بیشتر شد و نزدیک 49 هزار شد ولی در عمل مصرف باتریش گاه و بیگاه خوب و بد میشه، بعضی فرمتهای ویدئو رو حتی با نرم افزار های قوی هم اجرا نمیکنه، بازیهایی که دیتا مشترک دارن روش نصب کردم ولی اجرا نشد و الانم میخواد بفروشه، اگه خواستی آلفا بگیری نسخه S801 رو بگیر که پردازنده چهار هسته ای داشته باشه

4- G3 باهاش کار نکردم ولی کیفیت بی نظیری توی تصویر داره اما سخت افزارش با اینکه با M8 و S5 یکیه ولی بازم خیلی عقبتر از اوناست و قدرتش کمتر شده، توی همه بنچ مارکها، اما نمیشه گفت در عمل هم اینجوری باشه، در اصل به خاطر دقت 2K صفحه نمایش گرافیک و پردازنده کارشون سختتر میشه و بیشتر باید تصاویر روی نمایشگر رفرش کنن اما بازم گوشی قوی محسوب میشه و اون قدرا هم ضعیف نیست، امکانات جالبی روش هست و دوربین خوبی داره و صدای خروجیش هم کیفیت خوبی داره و از همه مهمتر با وجود صفحه نمایش 5.5 اندازه تقریبا برابر زد2 و ام8 داره، توی این مورد نظری ندارم ولی در کل باید گوشی خیلی خوبی باشه

5- Z2 که خودم دارم عالیه، هر چند اینم نقظه ضعفایی داره مثل کیفیت متوسط دوربین که البته اگه بلد باشی و سر حوصله عکس بگیری و یا به قوله قلقش دستت بیاد بهترین عکسها رو میتونی باهاش بگیری، باتریش خیلی خوبه و صفحه نمایش خیلی عالی داره ( بیخیال پنل شو )، کیفیت بلندگوهاشم خیلی عالیه ولی به پای M8 نمیرسه، سخت افزارش هم با وجود 1 گیگ رم بیشتر کمترین نقص رو داره، جنس بدنشم خیلی خوبه و از همه مهمتر قیمتش نسبت به رقباش خیلی پایینتره و صرفه با همینه ولی این نظر منه، راستی امکانات دوربینش خیلی جالبه که باید ببینی تا بفهمی چی میگم

در کل همشون سخت افزار کم و بیش مثل هم دارن ولی از بقیه جهات با هم فرق دارن، خودت ببین کدوم برند رو بیشتر دوس داری و بسته به بودجت یکی رو انتخاب کن حالا فرق نداره کدوم باشه، چون هر کدوم مزایا و معایب خودش رو داره و نمیشه یکی رو به دیگری ترجیح داد

ایشالا در خریدت موفق باشی

Sepehr A در تاریخ : 1393/10/7

سلام
با نهایت احترام به نظر شما دوست عزیز
ولی دوربین این گوشی از هر لحاظ واقعا بی نقصه و در حالا auto بی نظیر و ثابت شدس و از تنها قسمت های این گوشیه که واقعا کسی نمیتونه ایرادی ازش بگیره مگر در دو حالت
1. گوشیش مشکل داشته باشه
2. قصدش فقط تخریب این گوشی باشه
امیدوارم که از دسته دوم نباشید چون این گوشی از همه لحاظ امتحان خودشو پس داده و تو سایت های جامع هم کیفیت و جایگاه ویژش واقعا ثابت شدس
و اگر هم از دسته اول هستید لطفا اینقدر قاطع در این باره نظر ندید و به فکر رفع اشکال باشید
ممنون

مجتبي م در تاریخ : 1393/10/7

دوستان کمکم کنید لطفا من خریدم عالیه ولی واسه من d6503هست ولی فارسی داره و 4.4.4 هست اندرویدش تا اینجا مشکلی داره؟بدش من میخوام به pc وسلش کنم pc انتی ویروس داره نود 32 هستش ولی مترسم گوشیم ویروسی بشه خیلی میترسم لطفا کمکم خواهش کردم هرکی اصلاع داره بهم بگی بازم ممنونم

علی س در تاریخ : 1393/10/7

چون از نزدیک این دو پنل را ندیدید به خاطر آن این تفاوت ها را قبول نداری ولی اگه از نزدیک میدیدی کلا پنل B از یادت میرفت،، لااقل به تجربه های افراد زیادی که واقعا!!! این دو پنل را از نزدیک تجربه کرده اند!! توجه کنید که چطور گفته اند پنل A خیلی خیلی بهتر از پنل B هست

ehsan a در تاریخ : 1393/10/7

دوست من اتفاقا خودم دنبال هندزفری نویز کنسلینگ بودم اما به نتیجه ای نرسیدم! یعنی داخل پک های خاورمیانه نمیتونی پیدا کنی! پک های خارجی هم خیلی کم پیدا میشه. تو بازار به صورت تکی میفروشن میتونی تهیه کنی. موفق باشی
موارد 5001 تا 5100 از مجموع 11297 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا