مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : میلاد ع
  • تاریخ عضویت : 1393/6/20
  • تعداد نظرهای داده شده : 267

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 267 مورد

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1395/9/5 به مرور زمان که میگذره دوستان واقعا مشکلات عجیب و غریبی رو مطرح میکنند.
البته عادی هم هست.این یعنی اینکه گوشی عمر خودشو کرده .

Sony Xperia XZ Sony Xperia XZ

1395/6/21 کامنت شمارو خوندم. فقط نیازی به پاسخ ندیدم. عصبانی نباشید.

Sony Xperia XZ Sony Xperia XZ

1395/6/20 سلام و عرض ادب
فرمودید چه ویژگی خاص نرم افزار ؟ ببینید من در حالت کلی به مسئله نگاه میکنم و جواب میدم. دونه به دونه نمیخوام اشاره کنم به امکانات سامسونگ یا اپل یا هر بِرند دیگری.
بریم سر بحث نرم افزار و توسعه اون توسط سونی. سامسونگ وقتی از یک سنسور جدید استفاده میکنه در دستگاهش سعی میکنه از اون به چند طریق مختلف نهایت استفاده رو ببره و به واسطه اون کار با دستگاه رو آسان و جذاب بکنه برای کاربر.
برای مثال شما در گوشی های 4 سال پیش سامسونگ فقط با یک حرکت دست میتونید از صفحه اسکرین شات بگیرید، در صورتی که همین کار رو بخواهید در گوشی های جدید سونی انجام بدید دقیقا چهار بار نیاز خواهید داشت دستتون رو با صفحه تماس بدید.
این یعنی استفاده از موجودیت دستگاه. این یعنی آسان کردن استفاده از دستگاه. این یعنی صرفه جویی در وقت.
سونی به این ویژگی ها اعتقادی نداره و وقتی حرفی این امکانات زده میشه بحث سادگی رابط کاربری سونی و سرعت عمل مطرح میشه.
آیا سادگی رابط کاربری سونی میتونه کاری کنه ما به جای چند کلیک فقط یک بار کلیک کنیم و کار مورد نظرمون رو انجام بدیم؟ سرعت عمل و سادگی یعنی چهار کلیک به جای یک کلیک؟
سادگی خوب هست اما در حد خودش.
خواهش میکنم نگید نه اینطور نیست فقط این اینطوری هست و... تا دلتون بخواد میتونم مثال بیارم. چه برای سنسور ها و چه دیگر ویژگی ها که باعث میشه ما نهایت استفاده رو بکنیم از دستگاه. و البته استفاده آسانتر و جذاب تر.
شما به یک کامپیوتر میلیون ها دستور میتونید بدید و از اون نهایت استفاده رو ببرید. این که یک شرکتی بیاد از سنسور ها و ویژگی های خاص نرم افزاری در دستگاهش استفاده کنه و شما بگید امکانات اضافی و شلوغ به هیچ عنوان حرف قابل قبولی نیست.
هر ساله سخت افزار ها رشد میکنند اما وقتی نرم افزار درست و حسابی نباشه این سخت افزار به چه دردی میخوره. از اسنپدراگون 820 استفاده میکنند که ما بریم بازی آسفالت رو بدون لگ در گوشی استفاده کنیم؟ کدوم نرم افزار یا بازی هست که روی z5 اجرا بشه روی z نه؟ به جز بعضی برنامه های خاص. خب نرم افزار هم باید متناسب با اون جلو بره.
حالا میدونم عده ای میان گیر میدن به سنسور و.. من در حالت حالت کلی به نرم افزار اشاره کردم و اینکه چقدر با نرم افزار میشه استفاده از دستگاه رو برای کاربر آسان و جذاب کرد.
من فقط دو سال سعی کردم دوستانی رو که مشکل دارند با گوشی های سونی قانع کنم. اما بعد از چند سال کار با انواع گوشی های سونی تصمیم گرفتم حقیقت رو هم بیان کنم.
حالا یکی بیاد بگه حرفات خنده داره یا میری همه جا نظر میدی یا تجربه نداری... اصلا لزومی نداره جواب بدم.

Sony Xperia XZ Sony Xperia XZ

1395/6/18 سلام
در رابطه با مشکلات که همون اول عرض کردم در بیشتر پرچمدار ها وجود داره.من مشکلات z1 رو در صفحه خودش مطرح میکنم.
بعضی از مشکلات هستند که اصلا در ذات گوشی های سونی وجود داره و هر بار که به امید رفع این مشکلات انتظار پرچمدار بعدی رو میکشیم میبینیم هنوز هم حل نشدند.
برای مثال مشکل ریستارت شدن . مشکل ریستارت هنگام باز کردن درپوش سیمکارت. مشکل جاگذاری سیم کارت در قطعه پلاستیکی و جاگذاری صحیح اون در دستگاه. (اونطور که من در ویدئو از این دستگاه دیدم رم در یک طرف قطعه پلاستیکی و سیمکارت در طرف دیگر اون قرار میگیره که بدتر از گذشته شده. و همینطور مشاهده کردم که به محض دست زدن به قطعه پلاستیکی مخصوص سیمکارت گوشی ریستارت شد. حداقل بدون اینکه گوشی رو دستم بگیرم میدونم این دوتا مشکل وجود داره)
مشکل نویز شدید دوربین عقب در محیط های سربسته و کیفیت کم دوربین جلو.
عدم به کارگیری ایده های نرم افزاری متناسب با قدرت سخت افزار.

این ها مشکلاتی هستند که در تمام پرچمداران سونی وجود داره و از این به بعد هم وجود خواهد داشت. چون اگر سونی تلاشی برای رفع این مشکلات میکرد خیلی وقت پیش باید رفع میکرد اون هارو. بالاخره این مشکلات رفع خواهد شد اما نه به این زودی.

یادمه z1 که گرفتم دوربین نویز داشت گفتم تو پرچمدار بعدی درست میشه، z2 اومد دیدم دوربین اونم نویز داره، گفتم تو z3 دیگه حتما درست میشه این نویز دوربین، z3 هم اومد دیدم دوربین اونم نویز داره. گفتم تو z4 لنز دوربین عوض میشه و این مشکل حتــما درست میشه. Z4 هم اومد اما دیدم این مشکل درست نشده. از اون به بعد دیگه یقین پیدا کردم این دو سه تا مشکلاتی که گفتم اصلا به این زودیا قرار نیست حل بشند.

همونطور که خدمتتون عرض کردم بعضی مشکلات ذاتا در گوشی سونی وجود داره و شما انتظار نداشته باشید این مشکلات به طریق جادو یکشبه در این گوشی حل میشود.
مثلا گوشی رو دستم نگرفته اینو میتونم به شما بگم دوربین نویز خواهد داشت. فقط از مقدار اون نسبت به پرچمدار های قبلی کاسته خواهد شد.

اینم بگم تموم کنم. سونی کلا یه برند لوکس هست که به سخت افزار زیاد اهمیت میده. 1.طراحی 2.دوربین 3.باتری. نرم افزار و توسعه اون زیاد براش مهم نیست. برای همینه که همیشه میگن آندروید خام گوگل تفاوتی با آندرویدی که تو گوشی های سونی هست نداره.

نرم افزار و سخت افزار مکمل هم هستند و توسعه یکیشون به تنهایی محکوم به شکست هست.

Sony Xperia XZ Sony Xperia XZ

1395/6/16 این واقعا یک افتخار هست که یک شرکتی الان بیاد ادعا کنه دستگاه من متناسب با نرم افزاری که براش توسعه دادم واقـــعا به یک رم شش گیگابایتی نیاز داره. اگر سامسونگ از رم 4 استفاده کنه واقعا دستگاهش به یک رم با این ظرفیت نیاز داره. حالا اگه سامسونگ میاد برای چین نوت 7 با رم 6 گیگابایتی میزنه برای اینکه یک شرکتی در چین از این مقدار رم استفاده کرده حالا سامسونگ هم برای اینکه از غافله عقب نمونه اومده درست مثل همون شرکت چینی با اعداد و ارقام بازی کرده. بازی با اعداد ارقام به این میگن. نه اینکه یکی بگه سونی عقب افتاده هست ما بگیم نه اصلا اینطور نیست سونی فقط با اعداد و ارقام بازی نمیکنه. خود سونی هم یکسال پیش اعتراف کرد که ما در بخش موبایل یکسال از رقیبامون عقب افتادیم.

اینو برای این گفتم که بفهمید بازی با اعداد و ارقام یعنی چی. بازی با اعداد اصلا به نفع سازنده نیست. اگر سونی بعد 5 نسل هنوزم داره از همون سخت افزار استفاده میکنه معنیش این نمیشه که با اعداد و ارقام بازی نمیکنه. معنیش اینه که از توسعه نرم افزار متناسب با سخت افزار قدرتمند عاجز هست.

من قبلا برای دفاع از سونی زیاد سرمو درد آوردم. اما الان بعد از چند سال تجربه میبینم باید چیزی رو که حق هست بیان کنم.

Sony Xperia XZ Sony Xperia XZ

1395/6/16 چیزی که در این چند سال از داشتن سونی تجربه کردم و واقـــعا بسیار آزار دهنده بود برام.(بیشتر پرچمدار ها هم این مشکلات دارند)
1. داغ کردن
2. ریستارت شدن خود به خود
3. دوربین به شدت ضعیف همراه با نویز بالا در محیط های سر بسته
4. سردرگمی در انتخاب موبایل به خاطر نوع پنل به کار رفته
5. کنده شدن درپوش ها. مگر یک قطعه پلاستیک چقدر دوام دارد (هر چقدر که با صلیقه باشید)
6. سخت بودن جاگذاری سیم کارت در داخل دستگاه. مخصوصا سیم کارت های جدید که بسیار کوچک هستند و همین که یک ذره تکان بخورند دستگاه شناسایی نمیکنه سیمکارت رو. خود من حتی شده یکساعت هم برای جاگذاری سیم کارت تلاش کنم.
7. مشکل ریستارت شدن دستگاه هنگام باز کردن درپوش سیم کارت. حتی اگر شما سیم کارتی رو جا گذاری نکنید و به اون قسمت دست بزنید دستگاه ریستارت میشه که هیچ دلیل موجهی نداره برای اینکار.
8. دوربین جلو ضعیف
9. **عدم بکارگیری ایده های نو و خلاقانه (سونی ایده نمیده که هیچ تازه بعد چند سال یادش میفته از ایده های خوب استفاده کنه. بابا چیزی به اسم حسگر اثر انگشت هست چیزی به اسم صفحه نمایش ips هست بزار منم ازش استفاده کنم. آخه چرا باید صفحه نمایش پرچمدار 2013 tft باشه)

و از همه مهتر که واقعا باید به حال سونی تاسف خورد. اون از z2که رم 3 گیگ داشت اینم از گوشی پنج نسل بعد اون که رم 3 گیگ داره. تاسف نه برای اینکه از رم 3 استفاده کرده. تاسف برای اینکه سونی تو این چند سال نتونسته حتی یک نرم افزار درست و حسابی و توسعه بده بگه من از z2 به بعد فلان فلان فلان امکانات نرم افزاری رو اضافه کردم به دستگاه. دیگه واقعا این دستگاه نیاز به یک رم چهار گیگابایتی داره. خب عزیز من شما وقتی گوشی پرچمدارت رو با دیزاین چند سال پیش ارائه بدی ده سال بعد اینم نیازی نخواهی داشت که اصلا غصه رم رو بخوری.

وقتی z1 خودم رو میزارم کنار وz3 دوستم رو میگیرم یعنی دو نسل بعد اصلا چیز خاصی به چشم نمیاد. حالا از همونور یه z5 میگیری دستت میبینی همون آش و همون کاسه.

زمانی بود که مهندس ها اومدن سخت افزار هارو به شدت گسترش دادند. بعدش کمی مکث کردند و گفتند وقتی ما نرم افزار متناسب با این سخت افزار رو نداریم اصلا دلیلی نداره بیشتر از این برای گسترش این سخت افزار تلاش کنیم پس بهتره این کار متوقف کنیم و به فکر توسعه نرم افزار هم باشیم.
مثل سونی. سونی واقعا از لحاظ قدرت نرم افزار و توسعه اون بسیار بسیار کند و ضعیف عمل میکنه . طوری که تو این چند سال اصلا نیازی به ارتقاء رم ندیده. رم وقتی ارتقا پیدا میکنه که نرم افزار ارتقا یافته باشه.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1395/3/16 در حال حاضر گوگل با ۵۵۰ اپراتور مخابراتی مانند AT&T و Verizon، و از طرف دیگر با بیش از ۴۰۰ سازنده سخت افزار نظیر سامسونگ، سونی، ال جی، اچ تی سی و… همکاری دارد. همه این همکاران (سازنده دستگاه) هستند که اجازه می دهند نسخه های قدیمی تر اندروید، روی ابزارهایی که کاربران یک یا دو سال پیش خریده اند، باقی بمانند در حالی که
**سخت افزار دستگاه ها توانایی اجرای نسخه های جدیدتر را هم دارد. **

Sony Xperia Z5 Sony Xperia Z5

1395/3/15 نه اتفاقا این مشکلی که میگم برای گوشی خودم و دوستم که هر دو رام رسمی روش نصب هستند اتفاق افتاده. فکر نمیکنم مشکل به رام ربطی داشته باشه. چون بعد از قفل صفحه دوباره درست میشه.
این مشکل موقعی که دستگاه بیش از حد داغ میشه خود نمایی میکنه. به احتمال زیاد گرما باعث آسیب یک قطعه از سخت افزار شده. وقتی یک کار سنگین با گوشی میکنی و دمای یک قطعه پلاستیک از 50 درجه صعود میکنه بایدم این سخت افزار آسیب ببینه و یا حداقل در کارکردش اختلال ایجاد بشه.
به هر حال قرار نیست یک مشکل برای همه پیش بیاد. من این مشکل رو در گوشی خودم دیدم و میگم. دوستم این مشکل رو داشته و خیلی هم گله مند بوده. باز یکی از دوستان خودم بهم گفتند که گوشی منم این مشکل رو داشته. حالا مثلا یک خانمی میاد اینجا میگه دو روزه این گوشی رو خریدم و مشکل بی نظمی صفحه لمسی برام پیش اومده.
کدوم این اتفاقات غیر عادی هست؟ به هر حال دستگاهی یک مشکلی داره و نمیشه گفت این دستگاه اصلا همچین مشکلی نداره.

Sony Xperia Z5 Sony Xperia Z5

1395/3/13 سلام آپادانا عزیز
فکر کنم شاید یادتون باشه که در صفحه z1 گفتم من مشکل بی نظمی صفحه لمسی رو در z, z1, z2 از نزدیک دیدم و در z5 هم به صورت ویدئو این مشکل رو مشاهده کردم. من به چشمان خودم اعتماد دارم بنابراین میپذیرم که این مشکل در خانواده z وجود داره.
چیزی که خیلی مورد اعتماد تر از حرف من هست اینکه این مشکل بارها در صفحات (و انجمن هایی غیر از mobile.ir) گوشی های سری z مطرح شده و و خود شما هم شاهد اون بودید.

Sony Xperia Z5 Sony Xperia Z5

1395/3/11 متاسفانه تمام خانواده z تاکید میکنم تمام گوشی های سری زد سونی مشکل لمس صفحه لمسی رو دارند. به این صورت که یکجا رو لمس کنید بغل اون لمس میشه یا صفحه کلید قاطی میکنه.
مشکل نه ربطی به کثیف بودن صفحه نمایش داره. نه ربطی به محافظ داره و نه هیچ چیز دیگری. مشکل فقط و فقط از صفحه نمایش گوشی هست.
تو تمام این سالها که صفحه های سری z رو دنبال کردم بارها شاهد مطرح شدن این مشکل در صفحات بودم.

Sony Xperia X Performance Sony Xperia X Performance

1394/12/8 ترکیب یک میان رده با پرچمدار.
سونی از لحاظ سخت افزار قوی هست. اما از لحاظ نرم افزار و نوآوری هیچ حرفی برای گفتن نداره.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/11/24 برنامه king root‌، اینترنت پرسرعت + فیلتر شکن

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/11/19 توصیه میکنم حتما حتما یک مقاله راجب حافظه رم و رام مطالعه کنید.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/11/14 بنده این مشکل رو در اکسپریا z و z1 و z2 هم دیدم. در z5 هم به صورت ویدئو مشاهده کردم. هیچ راهی وجود نداره برای رفع این مشکل . داغ شدن بیش از حد به صفحه نمایش آسیب میزنه.
جالبه در z2 دوستم مشاهده کردم که در منو اصلی گوشی صفحه نمایش دچار بی نظمی شده. مثل این می بود که دستتون رو بزارید روی صفحه و برش ندارید. در تم اکسپریا که وقتی دستتون رو میزارید روی صفحه ستاره ها اجرا میشند اون ستاره ها گیر کرده بودند. در z1 هم این مشکل دیدم.
فکر کنم کلا خانواده z این مشکل رو دارند. چون اخیرا ویدئوی منتشر شده بود که از وجود این مشکل در z5 خبر میداد. البته سونی گفته بود مشکل نرم افزاری هست. اما آیا تونست این مشکل نرم افزاری رو در دیگر سری های z برطرف کنه.

من به جز z3 و z3+ شاهد بی نظمی تاچ در تمام سری های z بودم.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/11/3 اینطور نیست. اپدیت 5 باعث شده تا این صفحه نمایش از حداکثر توانش بهره ببره.
قبلا در آندروید 4 یک باگ بزرگ وجود داشت. به اینصورت که وقتی تم هفت رنگ اکسپریا رو انتخاب میکردید و دستتون رو میزاشتید رو صفحه رنگ ها اروم اروم تغییر می‌کردند. این روال عادی این تم هست. مشکل این بود که این تغییر رنگ به صورت بسیار واضح در حاله های دایره شکل کاملا قابل مشاهده بود که. ترکیب رنگ های rgb که باعث ایجاد رنگ جدید و تغییر رنگ تدریجی تم میشد کاملا قابل مشاهده بود. حتی مرکزی که رنگ ها از اون مکان ترشح می‌کردند قابل رویت بود که این اصلا حس خوشایندی نداشت.
درضمن قابلیت های super vived و دیگر قابلیت ها که با فعال کردنشون کیفیت صفحه نمایش افزایش پیدا میکنه سخت افزاری نیست که ما هی روشن خاموش بکنیم.

صفحه نمایش رنگ هارو همینجوری اجرا نمیکنه. سازنده باید براش تعریف کنه که این رنگ رو با این ویژگی ها اجرا کن.
ما فقط یک قرمز داریم اما همین قرمز در یک مدل صفحه نمایش(مثلا amoled) اما چند مدل گوشی در هزار نوع نمایش داده میشه.
یکیش مایل به نارنجی یکیش قرمز تند یکیش قرمز کمرنگ. در حالی که صفحه نمایش همگی از یک خانواده هستند.

و این نکته رو هم یادآوری کنم که اگر کیفیت صفحه نمایش با اپدیت افزایش پیدا نمیکنه پس کیفیت دوربین چطور با اپدیت جا به جا میشه.

البته من به شما حق میدم. شاید اگر خود ما شاهد این افزایش کیفیت نباشیم و بشنویم که کیفیت صفحه نمایش با اپدیت افزایش پیدا کرده کمی غیر معقول به نظر برسه.

حالا بزارید این رو هم اضافه کنم. بله درسته با اپدیت کیفیت افزایش پیدا نمیکنه. اپدیت هر چقدر هم که خوب باشه نمیتونه صفحه نمایش tft رو ips بکنه. اما اپدیت میتونه کاری بکنه که همین صفحه نمایش از حداکثر توانش برای نمایش هر چه بهتر استفاده بکنه. سونی هم در آندروید 5 درست همین کار رو کرد. استفاده از حداکثر ظرفیت صفحه نمایش.

بنابراین ما چاره ای نداریم جز اینکه این جمله رو به کار ببریم که کیفیت افزایش پیدا کرده. شما هم حق دارید از شنیدن این مطلب تعجب بکنید که بگید صفحه نمایش مربوط به سخت افزار هست و با آپدیت کیفیتش جا به جا نمیشه.
امیدوارم منظورم رو متوجه بشید

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/10/11 سونی از کی تا حالا برای روت و انروت نرم افزار رسمی میده بیرون ؟

جناب اقای احمد برای انروت کردن آخرین ورژن نزم افزار King root رو برای آندروید دانلود کنید vpn دستگاه رو فعال کنید و دستگاه خودتون رو انروت کنید.
این نرم افزار قادر هست در چند ثانیه دستگاه رو روت و انروت بکنه. توجه کنید که حتما از vpn استفاده کنید و اینترنت پر سرعت باشه.
گوشی های سونی با روت میونه خوبی ندارند حداقل تجربه اینو به من نشون داده که چند وقت بعد از روت عملکرد دستگاه بهم میریزه.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/9/18 با این مشکل مواجه شدم.
اگر سرعت وای فای ضعیف باشه با پیغام شبکه وای فای معلق است مواجه میشید.
اگر حین دانلود نسخه بروز سیستم عامل، از صفحه بروزرسانی بیرون بیاید و با چند برنامه دیگر کار کنید با این پیغام مواجه میشید.

اگر دوباره با این پیغام مواجه شدید تنظمیات دستگاه رو به حالت تنظیمات کارخانه ببرید و دانلود کنید حتما دانلود میشه.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/9/18 فکر کنم همین جمله که صفحه نمایش این گوشی قادر به نمایش پیکسل سیاه در حالت خاموش نیست همه چیز رو اثبات میکنه و معتبرتر از یک فیلم هست.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/9/13 بنده تقریبا یک و نیم سال هست که در این صفحه حضور مستمر دارم و نگذاشتم حتی یک کامنت از دستم برود.
در این مدت با خیلی از مشکلات کاربران هم آشنا شدم.

اگر من میگم تاچ گوشی دچار بی نظمی میشود و شما می فرمایید اصلا همچین چیزی امکان ندارد و گوشی شما مشکل دارد. مطمئن باشید این طرز فکر حاصل کم تجربه بودن شما هست نه مشکل دار بودن گوشی من.

مشکل بی نظمی تاچ طی یکسال اخیر بارها و بارها از سوی کاربران مطرح شده.
از جمله آقایان هادی ا،مسعود ه، تقی پ،Jaber a.اقای امیر حسین من یادم هست که بارها این موضوع رو مطرح کردند و پیگیر بودند.

از جمله عبارت های عجیبی که شما به کار میبرید.
به هیچ عنوان امکان نداره. فقط گوشی شما این مشکل رو داره. گوشی رو به شما قالب کردند. آخه این چه حرفیه که میزنیدو...

من فکر میکنم شما و یا بعضی دوستان میتونید از واژه های بهتری استفاده کنید به جای این عبارات. چون شما هیچوقت نمیتونید بگید فلان مشکل به هیچ عنوان در این گوشی وجود داره.
اتفاقی هست که افتاده. چون شما اون مشکل رو تجربه نکردید در گوشی خودتون دلیل نمیشه بگید این مشکل به هیچ عنوان وجود نداره. مثلا میگید به هیچ عنوان هنگ نمیکنه. کدوم گوشی هست که یکبار هم هنگ نکنه؟

عجولانه برخورد نکنید.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/9/11 من یادمه ایشون که روز اول گوشی رو گرفته بودند اومدند گفتند تفاوت کمی با z2 داره. بعدش شد z1 از z2 بهتره. بعدش z2 به گرد پای z1 هم نمیرسه.
بعدش شد z1 از z3 هم بهتره.
تا الان هم که میگند از z5 هم بهتره.
از آیفون 6 هم که میگند بهتره.
از بیشتر گوشی های بالای دو میلیون 2015 هم بهتره.

نمیدونم چرا به اجبار میخواند کل ملت رو قانع کنند که هیچ گوشی به جز z1 که من دارم گوشی نیست و شما هم حتما باید z1 بگیرید.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/9/11 زد یک گوشی خوبی هست اما مشکلاتی هم داره.
از جمله داغ شدن. مصرف بیش از اندازه باتری. قاطی کردن تاچ.
سه مشکل اساسی که داره منو دلسرد میکنه از داشتنش.
به نظر من فقط به سونی فکر نکن. درسته سخت افزار خوبی داره اما با کمی استفاده زیاد داغ میکنه.
من g2 و honor 6 رو هم پیشنهاد میکنم به شما. مخصوصا honor 6

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/9/11 بله شما حرفی از این موضوع نزدید اما من کمی در این رابط توضیح دادم تا بتونم توضیحات خودم رو بهتر اثبات کنم.
من معتقدم ریست در هر زمانی میتونه سرعت دستگاه رو بالا ببره و اون رو روان بکنه.شما هم معتقدید بعد از اپدیت باید ریست بشه چون مزیتش طی تجربه به شما اثبات شده.

من با این حرف موافق نیستم.(اون قسمت از حافظه که تحت سیستم عامل قبلی اشغال هست باید با ورژن جدید همخوانی داشته باشه،پس بهتره این حافظه کاملا پاک بشه)

هنگام که شما اپدیت ها رو نصب میکنید سیستم عامل خود به خود پاک میشه.یعنی این وظیفه ی سیستم عامل هست که فایل های قبلی رو پاک کنه و با فایل های اپدیت جدید جایگزین کنه(هنگام اپدیت با خود دستگاه نه فلش رام ).ما با ریست کردن نمیتونیم بگیم حافظه سیستم عامل رو پاک میکنیم تا اپدیت جدید خوب جا بیفته.

شما میگید که ریست میکنیم تا حافظه پاک بشه و اپدیت جدید خوب جا بیفته یا مچ بشه.آیا ریست حافظه سیستم عامل رو پاک میکنه که باعث بشه اپدیت جدید خوب جا بیفته؟مگر غیر از این هست که همه آپدیت ها روی حافظه اختصاصی سیستم عامل میشینند و ریست هم تاثیری روی این حافظه ندارد؟

اگر اینطور هست .پس کسانی که یکبار هم بعد از اپدیت ریست نکردند فایل های اپدیت های قبلی هنوز در گوشیشون موجود هست و پاک نشده؟

خلاصه حرف من اینه که اپدیت ها در حافظه اختصاص یافته به سیستم عامل بارگذاری میشوند.ریست هم تاثیری روی این حافظه نداره . بنابراین شما چطور این موضوع رو مطرح میکنید که ریست بکنید تا اپدیت قبلی پاک بشود یا حافظه به طور کامل پاک بشود تا اپدیت جدید خوب جا بیفتد؟

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/9/7 سلام دوست من
بله مثل اب روی آتیشه.وقتی حافظه به طور کامل پر میشود و شما اون رو خالی میکنید به طور حتم سرعت گوشی بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.
اما اینکه بگوییم بعد از اپدیت حتما باید دستگاه رو ریست کنیم شاید کمی بی معنی باشد.شما هر زمان اگر گوشی رو ریست بکنید مطمئنا سرعت اون افزایش پیدا خواهد کرد چه قبل از اپدیت چه بعد اپدیت و چه بعد ها، اما قانون خاصی وجود ندارد که بگوید بعد از اپدیت حتما باید ریست انجام بشود.

سیستم عامل حافظه مختص به خودش رو داره.یعنی حجم قابل توجهی از حافظه به سیستم عامل اختصاص داره.مطمئنا من هیچوقت نمیتونم در کم و زیاد کردن افزایش یا کاهش این حافظه نسبت به سیستم عامل دخالت کنم .مثلا بگم من از 12 گیگ شش گیگ رو به سیستم عامل اختصاص میدم تا سرعت اون زیاد بشه.

هنگامی که شما دستگاه رو اپدیت میکنید این اپدیت ها در حافظه مختص به سیستم عامل قرار میگیرند.یعنی شما نمیتونید یک فایل اضافه در حافظه اختصاصی به سیستم عامل قرار بدید.یا مثلا این ادعا رو بکنید که این حافظه به مرور زمان پر میشه و گوشی کند میشه.

در واقع چه اپدیت بکنید چه اپدیت نکید این حافظه ثابته.اگر دستگاه کند میشود صرفا به خاطر این هست که حافظه اختصاص یافته به کاربر پر شده نه چیز دیگر.

حالا سوال اینجاست اپدیت هایی که فقط روی حافظه سیستم عامل بارگذاری میشود چه تاثیری میتواند در سرعت دستگاه داشته باشد؟

[کند شدن دستگاه صرفا به خاطر پر شدن حافظه اختصاص یافته به کاربر هست.اپدیت ها هم هیچ رابطه مستقیمی با حافظه اختصاص یافته به کاربر ندارند ، چون این حافظه تا آخرین بیتش به کاربر اختصاص داره نه سیستم عامل .پس یک اپدیت نمیتونه باعث کند شدن دستگاه بشه که ما بگیم با ریست اون سرعتش افزایش پیدا خواهد کرد.]

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/9/7 ببینید من نمیگم دابل تب قابلیت فعال شدن تو این صفحه نمایش رو نداره.اجرا میشه اما به طور ناقص.پایین توضیح دادم کمی درباره این قابلیت.بزارید کمی اضافه تر کنم.

صفحه نمایش های ips یا amoled قابلیت اجرای رنگ سیاه در حالت پیکسل خاموش رو دارند.این یعنی اینکه این صفحه نمایش ها درسته در حالت اماده به کار هستند و تمام پیکسل های اون خاموش شده اما تقریبا فرقی با صفحه نمایش خاموش ندارند و انچنان هم در مصرفی انرژی تاثیری نداره(خیلی اندک)

حالا شرکتها اومدن از این ترفند استفاده استفاده کردند و یک قابلیت به نام دابل تب به وجود اوردند.
این از اساس کار این قابلیت.

حالا شما به من بگید صفحه نمایش این گوشی که از نوع tft هست چطور میتونه پیکسل های سیاه رو در حالت خاموش نمایش بده؟
چون این قابلیت برای زمانی هست که صفحه نمایش در حالت اماده به کار باشه.اماده به کار یعنی اینکه تمام پیکسل هاش خاموش شده باشه و یک صفحه سیاه ببینیم امــا آمــاده به کار.

اون کرنل که شما نصب کردید مال یک برنامه به اسم knock on هست.knock on یک برنامه 500 کیلو بایتی هست بسیار کم حجم هست که با دو ضربه صفحه رو بیدار و با دو ضربه خاموش میکنه.

knock on تا به امروز این برنامه بهترین برنامه ای هست که میتونه این قابلیت رو بدون مشکل اجرا کنه.حتی در این برنامه هم صفحه نمایش روشن میمونه.اما سازندگان اومدن از یک ترفند خوب برای کاهش مصرف انرژی استفاده کردند.موقعی که دوبار ضربه میزنید صفحه خاموش میشه (در حقیقت پیکسلهاش خاموش میشن)اگر گوشی رو ببرید یکجای تاریک میبینید که نور بسیار کمی در صفحه هست(در صفحه های tft).حالا اگر شما گوشی رو برگردونید یا دستتون رو بزارید جلوی سنسور مجاورتی میبینید که این بار صفحه به کل خاموش میشه.

اگر دوباره گوشی رو برگردونید یا دستتون رو از جلوی سنسور بردارید میبینید یک لایه رنگ سیاه روی گوشی میفته و فکر میکنید که صفحه خاموش هست.در صورتی که اینطور نیست و شما با برگردوندن گوشی صحه نمایش رو به حالت اماده به کار بردید و صفحه منتظر هست تا با ضربه شما بیدار بشه.

گرچه من این قابلیت رو امتحان کردم اما امتحان نکرده هم میتونم بگم که این قابلیت به طور 100% سالم در این گوشی اجرا نمیشه.
صفحه نمایش tft چطور میتونه پیکسل سیاه رو در حالت خاموش به نمایش بگذاره تاما بگیم صفحه روشن نیست و به طور کامل خاموشه.اگر صفحه به طور کامـــل خاموش هست که نمیشه باهاش کار کرد.یعنی غیر مکنه.اگر هم در حالت اماده به کار هست که منظورم همون پیکسل های سیاه هست شما بگید صفحه z1 tft چطور میتونه پیکسل های سیاه رو در حالت خاموش نمایش بده؟

در نهایت اگر بازهم قانع نشدید من مجبور به تهیه کلیپ میشم.توصیه میکنم این قابلیت رو که میگید صفحه z1 کاملا خاموش میشه و من با دو ضربه اون رو بیدار میکنم در یک محیط کاملا تاریک انجام بدید .

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/9/6 بزارید اضافه یا اصلاح کنم.
در واقع این یک قابلیت سخت افزاری نیست که ما بگیم فقط فلان صفحه نمایش از اون پشتیبانی میکنه. درسته که این قابلیت در صفحه نمایش TFT قابلیت اجرا شدن داره اما این اتفاق به شکل خیلی بدتری در صفحه های TFT اتفاق میفته. (به صورت ناقص) یعنی به طور غیر مستقیم میتونیم بگیم که اصلا از همچین قابلیتی پشتیبانی نمیکنه.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/9/5 این حرف [درست نیست].حتی خود شرکت هم هیچ اشاره ای به ریست دستگاه بعد از آپدیت نداره.

اگر از طریق کامپیوتر اقدام به نصب رام بکنید کل سیستم عامل قبلی پاک و سیستم عامل جدید جایگزین میشود.
اگر هم به صورت مستقیم و از طریق خود دستگاه اقدام به بروزرسانی کنید سیستم عامل قبلی پا برجا میمونه و فقط برخی فایل ها که دستکاری و بازنویسی شدند جایگزین میشوند.(این میتونه جواب اون دوستمون هم باشه که گفته بودند چرا حجم اپدیت از طریق کامپیوتر با خود گوشی تفاوت داره.)

بعد از بروز رسانی حتی یک بایت از حافظه هم جا به جا نمیشه.چه دلیلی برای ریست وجود داره.

ببینید این یک تحلیل ساده است . سیستم عامل شما پا برجاست ، شما پیغامی مبنی بر بروزرسانی دریافت میکنید ، اقدام به بروز رسانی از طریق دستگاه میکنید ، بیشتر از 70 درصد فایل های سیستم عامل قبلی پابرجاست و فقط برخی از اونها پاک شده و با فایل های اپدیت جدید جایگزین میشود.

در اینجا ما فقط شاهد یک عمل ساده هستیم .جایگزینی اطلاعات.

مثل بروزرسانی یک برنامه.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/9/5 بنده به قدری تجربه کار با این گوشی رو دارم که حداقل در لحن سخنم با شما دچار اشتباه نشم.
من نگفتم با نصب چه چیزی و ایا با نصب کاستوم رام یا همان رام رسمی این قابلیت رو فعال کردید یا چه؟

صفحه نمایش های tft قابلیت دابل تب ندارند.این یک قابلیت سخت افزاری هست که صفحه نمایش های tft از اون پشتیبانی نمیکنند.
شما هیچ وقت نمیتونید با دوبار ضربه صفحه نمایش های tft رو بیدار کنید.در واقع اگر این اتفاق افتاد به خاطر این هست که صفحه نمایش اصلا و ابدا خاموش نشده و در حالت اماده باش بوده.

اخیرا برنامه های زیادی هم ساخته شده تا این قابلیت رو در گوشی ها و برند های دیگر به صفحه نمایش های AMOLED و IPS اضافه کنه.این برنامه ها فقط پیکسل های سیاه صفحه رو خاموش میکنند و این رو به شما القا میکنند که صفحه خاموش شده و شما میتونید با دو ضربه اون رو بیدار کنید.در صورتی که اینطور نیست و فقط پیکسل ها خاموش شدند نه صفحه نمایش.این برنامه ها فقط برای صفحه نمایش های IPS و AMOLED خوب هستند چون پیکسل های سیاه رو بدون استفاده از نور نمایش میده.

در صفحه نمایش های TFT این اتفاق به شکل بدتری رخ میده.چون در صفحه های TFT رنگ مشکی با پیکسل های روشن نمایش داده میشند.یعنی اگر به رنگ مشکی در صفحه نمایش های TFT نگاه کنید و کمی گوشی رو کج کنید و از زاویه بهش نگاه کنید میبینید که صفحه نمایش حتی برای نمایش رنگ سیاه هم از نور استفاده میکنه و از زاویه ها به سفیدی میزنه.

حالا اگر شما با استفاده از نرم افزار و...این قابیلت رو فعال کردید بدونید که صفحه خاموش نشده و همیشه در حالت آماده به کار هست.این کار ممکنه به صفحه نمایش آسیب جدی وارد کنه و در دراز مدت باعث نیمسوز شدن و یا حتی اسیب کامل بشه..(این یعنی که شما حتی یک ثانیه هم به صفحه نمایش فرصت استراحت و خاموش شدن رو نمیدید.)

چون صفحه نمایش روشن هست دستگاه احساس میکنه که شما هنوز دارید از اون استفاده میکنید بنابراین تمامی قابلیت های بهینه سازی مصرف انرژی از جمله STAMINA و..هیچوقت فعال نمیشند.چون این قابلیت ها برای زمانی هست که شما گوشی رو کنار گذاشته باشید و صفحه نمایش خاموش شده باشه.علاوه بر این کار باعث فعال ماندن بیشتر برنامه ها میشه.
این کار علاوه بر اینکه میتونه به صفحه نمایش آسیب بزنه میتونه عمر باتری رو هم کاهش بده.
در حالت کلی این کار عمر دستگاه رو به شدت پایین میاره.چون استفاده از این قابلیت یعنی روشن ماندن مادم العمرصفحه نمایشو موتور پردازش دستگاه.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/9/3 صفحه نمایش های tft قابلیت دابل تب ندارند.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/8/29 چقدر اغراق؟
زد یک از آیفون 6 بهتره. زد یک از زد 5 بهتره. زد یک از بیشتر گوشیهای HTC و LG و آیفون 2015 بالای دو میلیون بهتره.
گوشی دو میلیونی یعنی پرچمدار. یعنی زد یک از بیشتر پرچمدار های 2015 بهتره.
واقعا چی بگم.

Sony Xperia Z5 Sony Xperia Z5

1394/8/28 مگه سایت دیسپلی و... خدا هست که کسی نتونه با نظرش مخالفت کنه.

بنده به گوشی دسترسی ندارم و طوری هم درباره اش نظر نمیدم که انگار همین الان از خط تولید یکی برام پست شده و دارم برسیش میکنم.
من نمیگم نظر ندین .اما شما و یا بعضی دوستان بعضی وقت ها طوری نظر میدین که انگار گوشی رو گرفتین دستشون.بعضی از کاربران تو هر صفحه ای بدون تجربه کار با گوشی نظر میدن و حتی نظر اونی رو هم که با گوشی کار کرده رد میکنند.یعنی کسی که گوشی رو نداره و از روی عدد و رقم و مشخصات فیزیکی نظر میده ادعا داره بر اون کسی که گوشی رو داره و از روی تجربه نظر میده.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/8/28 به honor 6 z1 و c4 فکر کن. سراغ میانرده های سامسونگ هم نرو.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/8/28 کاستوم رام چطور میتونه از رام رسمی بهتر باشه و مصرف انرژی رو مدیریت کنه؟یعنی چیزی که مهندسین نرم افزار یه شرکت نتونستند با محصول خودشون بکنند باید منتظر باشیم بدست چند برنامه نویس اتفاق بیفته.
درضمن رام های غیر رسمی به خاطر امکانات بیشتر مصرف انرژی بالایی دارند.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/8/28 کمترین میزان مصرف انرژی مربوط به آندروید 4 با آخرین بیلد نامبر بود. دستگاه هم خیلی کم داغ میکرد برعکس اون چیزی که شما میگید.

در آندروید 5 سیستم عامل بیش از اندازه درگیر پردازش هست علاوه بر اون تغییراتی که در نحوه پردازش تصاویر در صفحه نمایش به وجود آمده باعث مصرف بیش از اندازه انرژی شده.

در آندروید 4 گوشی علاوه بر اینکه کمتر داغ میکرد مصرف انرژی کمتری هم داشت و با کارکرد معمولی سه روز پاسخگو بود باتری، که این مدت در آندروید 5 به نصف و حتی کمتر کاهش پیدا کرده.

Honor 6 Honor 6

1394/8/27 اگر دوربین خوب استحکام و زیبایی میخوای دور سامسونگ خط بزنید
پیشنهاد من z1 c4 honor 6
یکی رو انتخاب کنید

Sony Xperia Z5 Sony Xperia Z5

1394/8/26 دوست عزیز چرا شما همش از سایت های معتبر و...سخن میگویید.ایا شده یکبار گوشی رو دست بگیرید و درباره اش نظر بدید؟
مقاله هایی که تو سایت های به قول شما معتبر منتشر میشه توسط یکی مثل من و شما نوشته میشه.
چون شهرت جهانی پیدا کرده میشه معتبر؟من بارها مشاهده کردم که شما از واژه سایت های معتبر استفاده کردید.
سایت معتبر این رو گفت سایت معتبر اون رو گفت...
اصلا شده خود شما یکبار گوشی رو دست بگیرید و دربارش نظر بدید؟

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/8/23 قابلیت HDR ب حالت تنظیم دستی روی کیفیت 21مگاپیکسل اضافه شده؟
همچین چیزی مشاهده نکردم.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/8/22 بله حرف من همینه.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/8/20 راه دیگه ای برای سرپوشیدن نبود؟ بحث فیزیک و شیمی باز نکنید که.
منظور شما از این فلز چیه؟ طلا هست ،کبالت هست ، گالیوم هست ، ایندیم هست؟

یک نفر بیاد از شما سوال بکنه صفحه نمایش گوشیت چی هست؟شما میگید صفحه نمایش هست دیگه....بله صفحه نمایش هست اما این صفحه نمایش از نوع tft هست ips هست led هست چی هست؟
خب اینا جز صفحه نمایش هستند دیگه باید جز کدوم دسته باشند؟

Samsung Galaxy S6 edge Samsung Galaxy S6 edge

1394/8/20 بزارید چند تا نکته رو بگم تمام.
نکته اول. کل خبر چند صفحه بود که بنده فقط یک پاراگراف رو برداشتم و بدون اینکه از قستمیش کم و زیاد کنم اینجا بازنشر کردم با منبع. پس لطفا نگید اونجا شو برداشتید اینجاشو برداشتید چون خوشتون نمیومد. پس منبع رو برای چی میزارند. تا صحت خبر رو بررسی کنید... رساندن مفهوم کلی در یک یا چند پاراگراف بهتر از نوشتن کل مطلب است.

نکته دوم. بنده فقط یک خبر رو بازنشر کردم تا کاربران اطلاع پیدا کنند اما شما سر بحث رو باز کردید و من هم پاسخ گوی شما شدم. اما دیگه تمایلی ندارم با شما بحث کنم. شما از واژه های عجیبی از جمله لوله کشی در دنیای فناوری استفاده کردید که من با این واژه نا آشنا هستم ...

نکته سوم. ویروس ها حتی میتوانند از شبکه های موبایل هم وارد دستگاه شما بشوند.
شما از ابتدا آموختید که ویروس ها و بدافزار فقط از طریق تماس مستقیم مثلا نصب برنامه از فروشگاه های نرم افزاری انتقال داده ها از مموری به دستگاه و... انتقال پیدا میکنند. در صورتی که اینطور نیست و بد افزار ها از تمام راه های ارتباطی حتی شبکه تلفن همراه هم میتوانند وارد دستگاه شما بشوند.
کدام یک از اون تیک ها که گفتید میتوانند جلوی این موارد امنیتی رو بگیرند.

چند ویروسی که پایین نام بردم تا همین چند روز پیش در کل دنیا هیچکس هیچ راه حلی برای از بین بردن آنها نداشت حتی خود گوگل که سازنده آندروید هست. اون وقت سامسونگ میخواهد معجزه بکند؟
لازم به ذکر هست بگم ویروس های فوق و بقیه ویروس های خطرناک راه رفعش در یک سایت ایرانی مطرح شده و پاسخ گو هم بوده.

Sony Xperia Z1 Sony Xperia Z1

1394/8/18 فلز خیر اقای سهیل
شیشه و الومینیوم
موارد 1 تا 40 از مجموع 267 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا