نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z2

Xperia Z2 اکسپریا زد 2

Sony Xperia Z2 سونی
ارزیابی کاربران: 8.6 از 10 (10577 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 10901 تا 11000 از مجموع 11297 مورد

ehsan j در تاریخ : 1392/12/23

سلام
ببخشید یکی بگه حافظه این گوشی کم نیست ؟
در ضمن اگر میخواستم بگیرم از کجا بگیرم ؟

علیرضا ص در تاریخ : 1392/12/23

ادریان جان واقعا ممنونم از اطلاعاتی که بهمون میدی
من میخوام اطلاعاتمو بالاتر ببرم...از خواهش میکنم اگه میتونی منابع اطلاعاتیتو بهم بگی که منم بتونم بهره ببرم از اطلاعات تخصصی بهره ببرم...
ممنون میشم

مهدی ع در تاریخ : 1392/12/23

نه چیزی نگفت ،فقط زمانی که پرسیدم چقدر طول میکشه قیمتش افت کنه گفت همون راهی که Z1 طی کرد تا عرضه یZ2 ،همون راه رو Z2 طی میکنه تا عرضه یZ3.
یعنی افت قیمتش دقیقا مثل همین چند مدت Z1 هست.یاعلی.

مهدی ع در تاریخ : 1392/12/23

سلام داداشم.
خوبی عزیز، سلامتی???
داداش تمام اطلاعت شما درسته Z2 حتی هنوز برای عرضه جهانی در اروپا هم اماده نشده، و همونطور که تو کامنت قبلم گفتم حدود اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت وارد ایران میشه.
من نگفتم گوشی رو خریدم و نگفتم که وارد بازار شده، گفتم که به دست من رسیده، و اشاره کردم که توسط نماینده ی سونی تو ایران بدست بنده رسیده، و3 ویژگی که گفتم تا حالا تو هییییچ سایتی بهش اشاره نشده توسط خود این نماینده ی عزیز به من اطلاع رسانی شد. وبنده 6 کلیپ با توضیحات خودم از این وژگی ها و رابطه کاربری قدرت صفحه نمایش، صدا ونرم افزارهایی که بهش اضاف و... البته به علت کمبود زمان نرسیدم قابلیت کار با انواع قلم رو فیلم بگیرم.میتونبد به واتس اپ بنده بیایید و کلیپ ها رو مشاهده کنید ببخشید اگر طوری توضیح دادم که شفاف سازی نشده بود.یاعلی.

مازیار پ در تاریخ : 1392/12/22

همه چی عالی بنظر میرسه. فقط ایکاش حافظه داخلی 32 گیگ بود.

WOLF A در تاریخ : 1392/12/22

سلام
چطور ممکنه؟ میشه خواهش کنم بگی از کجا order دادی؟ اصلا سر در نمیارم. قرار شده بود ماه مارس بیاد تو بازار ، الان 13 مارس، مگه میشه در عرض کمتر از 2 هفته ، یعنی حدود 10 روز گوشی هم معرفی بشه و هم بیاد تو بازار و هم به دست مشتری برسه.من خدای نکرده توهین نکردم ، اتفاقا خودم مشتاقم بیاد بگیرم(قبل از عید). ولی از نظر من همچین چیزی بعید! تازه در اخبار 2 روز پیش GsmArena نوشته بود به احتمال زیاد سونی نتونه در ماه مارس Z2 رو روونه بازار کنه ، وهمچنین دیروز نوشته بود زمان ورود قطعیش به UK(زمان موجود در بازار) 11 آوریل هست ، که میشه حدودای 20 فروردین ، که منطقی هم به نظر میرسه. حتی من این گوشی رو از ابتدا Pre Order هم کردم ولی تا الان هیچ ایمیلی دریافت نکردم. میشه خواهش کنم لطفا بگی از کجا گیرت اومده ، واقعا من میخوام بخرم. اگه میشه یه توضیحی بده خواهشا.

مهران ش در تاریخ : 1392/12/22

سلام امیدوارمخوش باشین
پیشیپیش عید نوروز رو بر تمامی کاربران عزیزتبریک میگم

ویدئو زاویه دید z2نسبت به گوشی قبلی سونی:

http://video.xperian.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-z1-%D9%88-z2-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2/

خوش باشین

مهران ش در تاریخ : 1392/12/22

سلام بر همگی دوستان

اینم تصویر کلیپ ضد آب بودن z2در نمایشگاه:

http://video.xperian.ir/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%B6%D8%AF-%D8%A2%D8%A8-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-z2-%D8%AF%D8%B1-mwc/

حوش باشین

مهدی ع در تاریخ : 1392/12/22

سلام خدمت داداشای گلم.
اخیرا بحث هایی در مورد قیمت شده، خوب بنده اخباری نسبتا دقیق تر از اخبار بعضی از سایت ها دارم که نمیدونم تا چقدر احتمال رخ دادش هست،ولی به هر حال از منبع مطمینی هست.
بعد از کار با Z2 وقتی که از قیمت این اسمارتفون ، از نماینده ی سونی تو ایران پرسیدم: ایشون نظرشون این بود که قیمت صد در صد بالای2 تومن هست، و حدود 2.5رو بیان کردن ، و گفتن قیمت Z1 به محض ورود Z2 کاهش پیدا میکنه وقیمت Z2 حدودا تا یک ماه بالاس و بعد روند کاهشی Z1 رو پیش میگیره تا ارزه یZ3.

البته این نکته رو عرض کنم این قیمت همراه با گارانتی ارین هست، قیمت بازار ازاد Z2 بی شک زیر 2.5هست
که بسته به این که آرین چه قیمتی رو برای گارانتی در نظر گرفته، به همون نسبت از قیمت Z2 کم و در بازار ازاد بدون گارانتی عرضه میشه که حدث میزنم حدود2.2 تا2.3زمان ورودش به بازر هست.
برای زمان ورود رسمی هم اواخرفروردین تا اوایل اردیبهشت رو بیان کردن.
که برای علاقه مندان و کسانی که مشکلی مالی ندارن این خبر خوب رو دارم که از اواسط فروردین یا کمی زودتر این اسمارتفون در ویترین بعضی از موبایل فروش ها هست که البته به علت زودتر وارد شدن و کمبود این گوشی تو اون مقطع زمانی قیمتی بالا بسته به انصاف مغازه دار داره.
یه خبر خوب هم برای طرفدارهای سری Z دارن، وقتی از اپدیت4.4 پرسیدم و گفتم که امکان داره به طور فراگیر این اپدیت در تمامی مناطق عرضه ،بشه ایشون اظهار امیدواری کردن و گفتن که انشالله اگه برنامه ای تغییر نکنه از عید تا15 فروردین خیییلی زیاد امکان بروز رسانی وسیع در تمامی گوشی های سری Z و چند مدل دیگه وجود داره.
که واقعا اگه رخ بده عیدی بزرگی از طرف سونی به طرفداراش هست .یاعلی.

MOH R در تاریخ : 1392/12/22

فقط موندم این Z2 دیگه چی کم داره که بیان بهش عیب بگیرند
دوربین =عالی
صفحه نمایش =عالی
باطری =عالی
جنس بدنه =عالی
ابعاد =عالی
طراحی =عالی

مهران ش در تاریخ : 1392/12/22

سلام بر دوستان

کارهایی که در z2انجام شده نسبت به پرچمدار قبلی گوشی:
طراحی کمی تغییر :
حاشیه ها کمی کمتر شده
میکروفن گوشی
دبل بلنگو استریو

1_ صفحه نمایشی:
باریک‌تر و سبک‌تر
زاویه دیدش بهتر شده
صفحه نمایشی 5.2
با رزولوشن 1080p به همراه تکنولوژی Triluminos
وجود پنل IPS

2-رابط کاربری:
4.4.2
رویه صفحه با دوبار ضربه زدن گوشی باز میشه

3_پردازشگر:
Snapdragon 801 به همراه حافظه رم با گنجایش 3 گیگابایت
پردازشگر Krait 400 و14 درصد سرعت بیشتری
تراشه گرافیکی Adreno 330 نیز چیزی در حدود 28 درصد سریع تر
عملکرد کلی سرعت تصویربرداری دوربین نیز با بهبود 45 درصدی مواجه شده است.

4-دوربین:
قابلیت فیلمبرداری در رزولوشن 4k
فیلمبرداری با نرخ فریم 120 فریم در ثانیه جهت فیلمبرداری به صورت صحنه آهسته
قابلیت‌های از بین بردن فوکوس یا ثبت دو تصویر همزمان جهت ایجاد تصاویر حرفه‌ای
دوربین ثانویه 2.2
فناوری لرزش‎‌گیر SteadyShot™‎
5_ باطری:
3200
موارددیگه:
کیفیت صدا
لایو ال ای دی
mhl 3
سرعت بالایه شارژ
کاهش نویز

دوستان عزیز اینم تغییراتش شاید بازم جا گذاشته باشم
بازم بیاد وارد بازار بشه تا ببینیم چندمرده حلاجه
خوش باشین

MOH R در تاریخ : 1392/12/22

آفرین به سونی
آفرین به Z2
این گوشی دیگه هیچ کم و کسری نداره
حتما حتما میخرمش،البته باید یکم صبر کنیم قیمتش متعادل تر بشه

far z در تاریخ : 1392/12/22

ظاهرا اسم شما محسن هست.
سلام محسن جان.
ازت تشکر میکنم به خاطر اینکه جوابی که نوشتی تا حدود زیادی منطقی هست.
شما یادت نبود کی رو خطاب قرار دادای، اما من و بقیه دوستان اینجا میدونستن که خطاب اون کامنت کی بود. واسه همین اون کامنتی رو که دیدم ازت متوجه شدم که شما اصلا از جریان مطلع نبودین. خواستم یه تاکیدی بکنم که بد نیست ریشه قضیه دستتون باشه، تا کامنت خودتون حق عدالت رو رعایت کنه.
من بسیار افتخار میکنم که افرادی مثل شما و amir- تو پیج نوت3 هست که واقعا اطلاعات زیادی دارین و من نوعی خیلی از اطلاعات شما دوستان استفاده میکنم. چون علاقه دارم هر روز به دانسته هام اضافه کنم. هیچ ادعایی هم ندارم. من فقط خواستم بگم پیشرفت تو علم بسیار فراتر از افزایش فرکانس cpu و نظایر اینهاست. گفتم z2 نسبت به z1 دارای پیشرفتهای زیادی بوده، اما همه اینها رو پیشرفت تو علم نمیگن، اینها رو میشه بهبود یا بعضا نوآوری حساب کرد که خودشون پایه علمی دارن، اما نه تو بازه زمانی z1 تا z2. صرفا هدفم جدا کردن بعضی مفاهیم بود.
من اولین بار که وارد دنیای اندروید شدم گوشی که خریدم سونی بود. واقعا هم میبینم تو این دو سال سونی چقدر پیشرفت کرده. گوشی هایی که میزنه پخته تر از قبل هست. واقعا پیشرفتش خوبه. هر چند این پیشرفت رو کاش یه ذره تو توسعه نرم افزاری هم میکرد تا پا به پای سخت افزار میومد جلو.
شما هم معتقدی که سونی داره اشکالاتش رو هر روز برطرف میکنه. پس یعنی این حرف من که z2 نسخه بهبود یافته z1 هست. من که جز این چیزی نگفتم. اسم برند دیگه ای نیاوردم که بگم اون اینطوریه ولی این نیست. دوستان هم آگاه هستن که چقدر از z2 تعریف کردم. اما گفتم که اجازه بدیم تا تو عمل هم z2 خودشو نشون بده.
خلاصه از همه اینها بگذریم.
خوشحالم که با شخص منطقی و آگاهی مثل شما گفتگوکردم. امیدوارم بازم بتونم از محضر شما و سایر دوستان استفاده کنم.
زنده و سلامت و پیروز باشی.

مهدی ع در تاریخ : 1392/12/22

داداشای گلم سلام.
راستی دیشب گفتم2 تا ویژگی از Z2 دیدم که تا حالا جایی ازش صحبت نشده، اما 3 تا ویژگی بود نه 2تا
سومیش این بود که Z2 مثل Ultraاز هر نوع قلم مداد یا همچین اشیایی پشتیبانی میکنه.یاعلی

مهدی ع در تاریخ : 1392/12/22

سلام خدمت دوستان گلم.
عزیزان قبل از اینکه compact به برای فروش جهانی اماده بشه و تنها چند روز از معرفی رسمیش میگذشت همونطوری که قبلا اینجا مطرح کردم، این گوشی بدست من رسید و کاملا انالیزش کردم برای دوستان.
الان یه خبر غافلگیر کننده ی دیگه برای شما عزیزان دارم دیشب Z2 به دست بنده رسید و خوشبختانه تونستم این شاهکار سونی روقبل از اماده شدن در بازار جهانی انالیز کنم.
واقعا واقعا یک شاهکار به تمام معناست، وقتی گوشی رو دست میگیری کم شدن وزن و ضخامت رو به شدت احساس میکنی.
صفحه نمایشش بی نظیر و بی رغیب .
صداش عالیه و بسیار بلند و با کیفیت.
رابطه کاربری تغیرات خیلی زیادی نداشته ولی خیلی به چشم میاد مخصوصا برای کسانی که سونی داشتن.
2 تا قابلیت داشت که تا حالا ندیده بودم جایی ازش گفته باشه، قبل از زدن دو ضربه برای باز شدن گوشی، اگر دکمه ی پاور رو بزنید ،هنگامی که میخواید دستون رو بکشید رو صفحه و قفل رو باز کنید، اگر دستون ر. ا. صفحه جدا نکنید و ادمه بدید به لمس صفحه رنگ تم عوض میشه به رنگ های متفاوت . زیبا و زمانی که دستون رو جدا کنید همون رنگ تثبیت میشه برای. پس زمینه.
دوم اینکه قابلیت فوکوس نقطه ی خاصی از تصویر و مات کردن تمامی تصویر با برشهایی در جهت عمودی، افقی یا دایره ای شکل در پس زمینه ایجاد میکنه که سامسونگ و سامسونگی ها خیلی رو این ویژگی مانور میدادن و افتخار میکردن به S5که دقیقا رو. Z2 هم وجود داره.
در اخر بنده 6 ویدیو با توضیحات خودم تهیه کردم که دوستان میتونن به واتس اپ بیان تا براشون بذارم این ویدیو هارو.

ehsan j در تاریخ : 1392/12/22

با عرض سلام و خسته نباشید
میخواستم ببینم این گوشی عالی کی میاد به بازار ایران و آیا ایران نمایندگی رسمی در ایران داره یا نه؟

far z در تاریخ : 1392/12/22

قیمت 600 دلار فقط برای T.Mobile آمریکا هست.
وگرنه اکثر کشورها قیمت بالاتر از اینه.
اون منبعی که ارائه کردی، در واقع از این منبع gsm arena برداشت شده.
http://www.gsmarena.com/xperia_z2_goes_on_preorder_here_are_the_prices-news-7929.php
امکان نداره قیمت فروشش 1800 باشه تو ایران. این گوشی این همه بهتر از z1 هست، اونوقت قیمتش کمتر از قیمت اولیه z1 میشه؟
z1 اون اوایل بالای 2200 قیمت داشت. این در حالیکه قیمت اولیه z2 بالاتر از قیمت اولیه z1 هست.
قیمت ورودیش رو نمیشه 2500 پایینتر تصور کرد.

WOLF A در تاریخ : 1392/12/21

سلام
صرفا جهت اطلاع بگم که قیمت رسمی این گوشی در UK برابر 540 پوند هست و 11 آوریل در بازار موجوده. اینم لینکش:
http://www.gsmarena.com/clove_details_uk_pricing_of_the_sony_xperia_z2-news-8019.php

امیر. ن در تاریخ : 1392/12/21

به به آدم از بار علمی مطالب شما ونحوه ی نظر دادن واستفاده از کلمات شما لذذذذت می بره !!!

احــــــــــــــــســــــــــــــنـــــــــت

Adrian F در تاریخ : 1392/12/21

متشکرم مهدی جان.عزیزی :)
تشکر رضا جان.لطف داری رفیق :d

===================
سلام محمد.
افزایش رم هیچ تاثیر منفی ای نداره.و البته 1 تاثیر مثبت داره :
احتمال کند شدن سیستم کمتر میشه.برنامه ها فضای بیشتری دارند.

و هیچ ضرری نداره.
سامسونگ دیده نوت3 ، سه گیگ رم نیازشه،قرار داده.بعد دیده برای یک گوشی مثلا اس5 یا بصرفه نیست واسش که رم 3 بزاره،یا اینکه اس5 به چنین رمی نیاز نداره.یا مثلا میخواد اس5 پرمیوم فردا عرضه کنه با رم3 و ...
یا مثلا چون برای نوت3 مثلا 10 میلیون رم3 ساخته،دیگه پتانسیل ساخت رم3 نداره مجبور شده برای اس5 رم 2 قرار بده ولی میبینیم که سونی چون مقدار شیپ گوشیش کمتر از سامسونگه (ساسمونگ پرفروش تر از سونیه) و قبلا گوشی رم3 نداشته واسه همین راحت تونسته مثلا 10 میلیون رم3 بسازه بزنه روی گوشیش.

البته رم ها رو معمولا خود سامسونگ میسازه.سامسونگ در اصل شرکت ساخت رم هست نه یخچال و گوشی :d ولی خب توی زمینه های دیگه هم کار میکنه.

واقعیت اینه که رم هر چی بیشتر بهتر.ولی حتما به معنی پرقدرت شدن گوشی نیست.
مثلا یه تبلت اگر رمش 3 گیگ باشه خیلی بهتر از اینه که یک گوشی رمش 3 باشه.چرا؟
چون شما با تبلت کارهای بیشتری انجام میدی و برنامه های بیشتری اجرا میکنی واسه همین رم اگر فضاش بیشتر باشه برنامه های بیشتری همزمان ساپورت میکنه.ولی با یک گوشی 5 اینچی که همیشه هزار تا برنامه باز نمیکنید! واسه همین رم2 گیگ هم کافیه.

اگر به من باشه که رم 1گیگ هم کافیمه چون زیاد برنامه باز نمیکنم و بیشتر کارهای ساده انجام میدم.

ولی خب چون رم 3 هست،سونی میتونه درصد بیشتری از رم رو به گرافیک اختصاص بده و قدرت گرافیک رو بهتر کنه.این یه خوبی داره.

البته سیستم عامل سونی به شدت سبکه واسه همین رم 3 گیگ واقعا زیاده.شما با این گوشی تا سالیان درازی هیچ کندی و لگی نباید ببینید.

یک واقعیته که سونی رم زیادی رو برای زد2 انتخاب کرده!ولی برای تبلت سونی زد2 واقعا بهترین کار رو انجام داده.

قربونت عزیزُم :)

Adrian F در تاریخ : 1392/12/21

خب مثل اینکه بحث سر قبول نکردن شما به پیشرفت علم طی Z1 تا Z2 هست.
بزارید چیزی رو مطرح کنم :
بنده پیغام نمیزارم که کسی رو خورد کنم یا ناراحتش کنم،من فقط و فقط یک جمله اون هم از یک نفر دیدم که نمیدونم هم کی بود،جمعه داشتم کامنتا رو میخوندم همینجوری دیدم یکی گفته "حالا مگه چه پیشرفتی رخ داده که اینهمه طرفداری میکنید،حالا مگه چی شده،حالا مگه فلان و ..."
من هم توی اینترنت گشتمو میزدم و کامپیوتر رو بستم،بعد از دو سه روز یهو یادم افتاد.همینجوری دلم خواست یه کامنتی بدم که بحثی که سر این قضیه هست تمام بشه.من هیچ کامنتی رو نخوندم.هیچ قضاوتی هم نکردم شما اگر خودت رو میخوای بزاری جای اون کلمه ی "بعضی از دوستان نمیدونن" ، به من چه.شما میخوای مخاطب قرار بگیری،بگیر.من کسی رو نقل قول نکردم و جلوی کسی رو هم نگرفتم.

این یک.

دوم اینکه بزارید یک چیزی در مورد کلمه ی "ادعا" بگم.یک واقعیته که خودم هم قبلا بشدت فن-بوی بودم.ادعا داشتم و خلاصه مغرور تر بودم.ولی واقعا اون زمان گذشت و بنده پخته تر شدم.پیشنهاد میکنم دوستان در هیچ موردی ادعا نداشته باشن چون دست بالا دست زیاده.
من یادمه یه زمانی محاسبه و میلیارد و فلان رو مینوشتم و برای بعضی از دوستان جدید بود،بعضی ها میگفتن متشکریم بعضی ها میگفتن شما یکی کامنت ندی بهتره.
من کاری ندارم که کی خوشش میاد کی بدش میاد،من ادعا نمیکنم ولی اگر علمی داشته باشم دوست دارم با دیگران تقسیم کنم.همه 1کی هستیم و مساوی.اگر من توی کامپیوتر یه چیزایی سرم میشه،همه سرشون میشه،اونی هم که بلد نیست اگر به اندازه من زمان میزاشت،بهتر از من از کامپیوتر میفهمید.

بگذریم.

بحث سوم سر خود گوشی :
آقا یه شرکت عشقشه هر 6ماه فلگشیپ بزنه مثل سامسونگ و جدیدا سونی.
یه شرکت عشقشه هر سال یا هر 18 ماه فلگشیپ بزنه مثل اپل.
این دیگه به شرکت مرتبطه نه به ما.
ما خریدار هستیم و مقایسه میکنیم و چیزی که به شرایط ما میخوره رو انتخاب میکنیم.کاملا سلیقه ای هستش و کسی رو نمیشه مجبور کرد.
حالا اینجا واقعیت اینه که بعضی از دوستان گوشی رو میخرن واسه کلاسش،اونهایی که میخوان گوشی واسه کلاس بخرن یا حتما پولدارن و میتونن هر 6 ماه فلگشیپ بخرن،یا نه با هزار زور و زحمت پول جمع میکنن که گوشیه فلگشیپ بخرن.خب دسته ی دوم زیاد به نفعشون نیست و اذیت میشن سری گوشی های سامسونگ و سونی که هر 6ماه فلگشیپ میده رو بخرن.
دسته ی سوم هم دوست دارن یه گوشی مدرن واسه چندین سال داشته باشن و کمتر دردسر بکشن.

بحث آخر هم در مورد پیشرفت تکنولوژیه.
واقعیت اینه که هیچ نرم افزاری هنوز برای اندروید ساخته نشده که همزمان از بیش از 2 هسته استفاده کنه.این یک واقعیته.خود سیستم عامل با هزار زور و زحمت بین بقیه ی هسته ها اطلاعات رو گسترش میده.
شما انتظار داشتی یک فلگشیپ از Z1 که 4 هسته بود بشه Z2 با هشت هسته.
دوربین 20 بشه 30.
صفحه 5 با بزل های کمتر(بزل=دور تا دور اضافه ی گوشی)
یا مثلا شکل کلی گوشی عوض بشه و ....

مسلمه همه ی اینها خواسته ی من و شما هست و همه ی دوستان دیگه هم همین نظر رو دارن.شرکت هم میفهمه و قطعا سعی میکنه تا جاییکه امکان داره نیاز مارو برطرف کنه.
ولی خب هر چیزی هم حدی داره،قطعا سونی با این تکنولوژی و با این امکانات تواناییش رو نداشته دوربین 30 بزاره یا حتما به صرفه نمیدیده که بیاد هشت هسته بزاره.

قطعا خیلی مسائل دیگه هستن که من و شما اطلاعاتمون کمتره.

ولی با این حال ازینکه میبینم اشکالات سونی داره روز به روز کمتر از قبل میشه،خیلی خوشحالم.سرعت پیشرفت سونی از برند های دیگه واقعا بیشتر شده.
قربونت:)

A C در تاریخ : 1392/12/21

اینم لینک دوست عزیز
http://www.yjc.ir/fa/news/4759725/%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-xperia-z2-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%8A%D9%86%D8%AC%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D8%B1%D9%8A%D8%AF-%D9%82%D9%8A%D9%85%D8%AA
از 600 دلار تا 810 يورو متغير مي باشد

far z در تاریخ : 1392/12/21

خب جناب ادریان، اون کامنت اولی به خاطر این بود که ریشه بحث رو بدونین کجاست.
خب شاید حوصله نداشته باشین کامنتای قبلی رو بخونین و ببینین از کجا شروع شد، واسه همین تکرار میکنم که زحمت شما رو کم کنم و سعی کنم راه رو برای نگاه عادلانه تر به این بحث هموار کنم.
بحث از جایی شروع شد که دوست عزیزمون مهدی در جواب یکی از دوستان گفتن که چون نمیشه جلوی پیشرفت علم رو گرفت، ضرورت داشت سونی بعد 6 ماه از معرفی z1 بیاد z2 رو معرفی کنه.
منم بهش گفتم که آقا مهدی تو این 6 ماه مگه چه اتفاقی افتاده که اسمش رو پیشرفت علم اونم با این شدت بزاریم. بعد هر دو از مواضع خودمون دفاع کردیم.
این ریشه قضیه هست.
پس ما پیشرفت علمی تو ساخت گوشی رو بازه زمانی z1 تا z2 در نظر گرفتیم. نه بازی زمانی 6600 نوکیا تا z2.
تمام این چیزایی که شما گفتی "پتنت" هست و کلی محاسبه انجام میشه و اینا، قبول دارم. حداقل با این واژه من اگه بیشتر از بقیه دوستان مطلع نباشم، کمتر هم مطلع نیستم. اکثر این محاسبات رو سونی تو z و z1 انجام داده. چیزایی از قبیل دفع گرمای پردازنده با توجه به بدنه شیشه ای، تعیین مرکز ثقل گوشی (نه مرکز جرم، مرکز ثقل یه سیستم الزاما مرکز جرمش نیست البته برای سیستمی با ابعاد گوشی تا تقریب بسیار بالایی میشه مرکز جرم و مرکز ثقل رو یکی گرفت) ، لنز g، ضد آب کردن گوشی و اسپیکرها و ...
تنها مورد جدید، استفاده از صفحه با تکنولوژی بهتر هست. اونم نه به خاطر ips بودن که برمیگرده به دهه قبل، فقط به خاطر استفاده از back lite RGB.
مثلا شما گفتی که چرا نویز روی اسپیکر موبایل نمیفته و روی اسپیکر بزرگ میفته. گوشی های 7 سال پیش هم هیچ نویزی روی اسپیکرهاشون نداشتن موقع تماس. شما که احیانا نمیخوای بگی که اسپیکرهای بزرگ با اون آهنربا پشتشون و آمپلی فایری که دارن که همینها باعث ایجاد نویز میشن با اسپیکرهای داخلی گوشی که ساختار متفاوتی دارن، یکی هستند.
آدریان عزیز، در اینکه انقدر دوستان روی اطلاعات شما تاکید میکنن و خودم هم چند مطلب ازتون پرسیدم و جواب مناسبی بهشون دادی، معلومه که شخص بسیار با سوادی هستی. اما جسارتا میخواستم بگم که وقتی میخوایین پشت میز قضاوت بشینین، همه جوانب کار رو در نظر بگیرین تا حکمی که میدین بتونه تا حدود زیادی عدالت رو رعایت کنه و یه عده رو به نا آگاهی محکوم نکنید.
ایشالا بتونیم در ادامه هم از حضور و معلومات شما استفاده کنیم.
سربلند باشین.

hassy 6 در تاریخ : 1392/12/20

به معنای واقعی فوق العادس........
کسایی که قبول دارن Like

مهدی ع در تاریخ : 1392/12/20

سلام خدمت داداش گلم.
از کامنتت خوشم اومد باهات موافقم ولی اگه اشکال نداره چنتا مورد رو خدمتت عرض کنم.
بخدا منم دوست داشتم. جای طرفدارای از برندهای خارجی از یک برند ایرانی جانب داری کنم، ولی وقتی فاصله ها اینقدر زیاد که مقایسه غیر ممکن ، وقتی اینقدر عقبیم که حتی نمیتونیم با پایین رده ی برندهای خارجی رقابت کنیم، وقتی اینقدر عقبیم که موردی نداریم که روش مانور بدیم ،باید چیکار کنیم؟؟؟؟؟
تکلیف چیه؟؟؟؟
اگر میخوایم با تکنولوژی همراه باشیم مجبوریم مجبوریم مجبوریم با برندهای خارجی همراه شیم،
حالا که به اجبار برای استفاده کردن از تکنولوژی روز باید از برندهای خارجی حمایت کنیم بهترین کاری که میتونیم بکنیم چیه؟؟؟؟
ما که داریم از برندهای خارجی استفاده میکنیم حد اقل بیایم تلاش بکنیم. بهترین برندهایی که هم وطن هامون میتونن ازش استفاده کنن کدومه؟؟؟؟
متاسفانه به خاطر ارزش پول پایینمون یک اسمارتفون برای دوستان شاید به قول بچه ها حقوق 5 ماه باشه.

بعضی از دوستان 6 ماه هم واسه یک گوشی تحقیق میکنن.
همین کل کل ها تو اتخاب دوستان تاثیر داره، باعث میشه احساس ندامت نکنن بعد خرید.
از بعضی از کامنتها واقعا دل خور میشم دوستان اومدن میگه دارین هم دیگه رو تیکه تیکه میکنید ، دارید فلان کار و فلان کار میکنید، بخدا اینطور نیست من از بحث با فراز لذت میبرم، کامنت هاش رو به دید دفاع از نظراتش میبینم، چه عیبی داره وقتی یک جو فراهم شده که بدون بی حرمتی با هم بحث کنیم ،این کارو نکنیم؟؟؟؟
تیکه انداختن تو بحث عادیه به شرطی که بی ادبی نباشه،
برید بحث سایت های دیگه رو ببینید چه کلمات بی ادبی به کار میبرن، قدر اینجارو میدونید.
من فراز رو دوست دارم نه تنها اینجا بلکه تو پیج های مختلف باش بحث میکنم، ازش خیلی چیزهارو یاد گرفتم خیلی وقت ها باعث شده دیدگاهم به یک موضوع عوض بشه، بیاید این فرهنگ سازی رو بکنیم که اگر کسی رو عقایدش پافشاری میکنه بهش نگیم داری خودت رو تیکه پاره میکنی.
شک نکنید زمانی که مدیریت صلاح بدونه خودش کامنت رو حذف میکنه.
یاعلی.

far z در تاریخ : 1392/12/20

سلام برادر بزرگوار. نظراتت رو به دیده منت میپذیرم، اما این مطالب رو هم باید بگم، در ضمن من فیزیک دان نیستم. این کلمه خیلی سنگینیه.:

ما که داریم تلاش میکنیم تا اونجایی که از دستمون بر میاد به این مملکت خدمت کنیم.
ای کاش روزی برسه که ماهم بتونیم یه گوشه علم رو بگیریم و جلو ببریم و تماشاگر صحنه نباشیم.
اما من طرفدار هیچ برندی نیستم. گوشی برام یه وسیله هست. مطمئن باش اگه همین glx میتونست نصف این چیزایی که تو این گوشیها وجود داره رو بزاره توگوشیش و برند قابل اعتمادی باشه، من اولین کسی خواهم بود که میخرمو ازش استفاده میکنم.
اما داداش متاسفانه هنوز ره درازی داریم به اون مراحل برسیم. شما برا اینکه به ماشین جلویی برسی باید شتاب ماشینت بیشتر از اون باشه. اما متاسفانه این ماشین جلویی شتابش بیشتر از ماست و داره این فاصله رو هر روز بیشتر میکنه. بحثش مفصله که چرا اینجوریه. شما به تاریخ این شرکتا نگاه کنی، سابقه 60 یا 70 ساله دارن. ایشالا به یاری هم بتونیم ما هم سهمی در ساختن آینده کشور داشته باشیم.
پیروز باشید.

amir h در تاریخ : 1392/12/20

بچه کسی میدونه این گوشیه بینظیر دقیقا کی میاد توی بازار ایران؟؟؟

far z در تاریخ : 1392/12/20

امین جان اشتباه من این بود که یه چیزی رو تو جایی که نباید مطرح میکردم، مطرح کردم.
دلیلش هم تعصب رو علم بود.
نه اشتباه نکن. همه متوجه نیستن این مطلب رو.
باهات موافقم. ایشالا معلوماتی که مورد استفاده همه باشه رو از این به بعد ارائه میکنیم.
ممنون.

far z در تاریخ : 1392/12/20

سلام مهندس.
هی بدنیس. میگذره.
بیخیال داداش.
به امید اینکه z2 تو عمل هم به همین خوبی از آب در میاد (99% هم احتمال میدم خوب باشه).
اصلا از اولش این بحث بی فایده بود.
رشد علم پله پله هست. قطعا این طوره. من هدفم این بود که بعضی از واژه ها رو به دقت به کار بیریم. البته مهم نیست. به قول انیشتین که میگه: وقتی فیزیک رو یاد گرفتی که بتونی اونو به مادربزرگت یاد بدی. نیازی به وجود آومد این بحثا نبود. جاش نبود اصلا.
هر چیزی علم خودشو داره.
من هدفم از گفتن استاد این نبود که خدایی نکرده خودمو به رخ بکشم. میخواستم بگم که این چیزایی که من میگم بدونین که یه پایه و اساسی داره.
گذشته.
ایشالا کار و بارت مثل حضورت تو اینجا پر رنگ باشه.

محسن ا در تاریخ : 1392/12/20

سلام
یه عرضی داشتم
لطفا بخونید
ببیند عزیزان من
شما هر کدومتون انسانید با سلیقه ها و نظرات مختلف
و اینم خوب میدونید که باید به سلیقه ها و نظرات احترام گذاشت
انقد بخاطر یه گوشی همدیگرو سرکوب نکنید این کارارو نکنید
در چند بخش من نظر شخصی خودمو میگم میدوارم بخونید و اگه دوست داشتین ازش استفاده کنید
1 - هیچ شرکتی نمیاد بگه من یه سری گوشی میزنم برا فقیرا و یه سری برا ثروتمندا
آخه مگه کمیته امداده که به فقیر فقرا کمک کنه
2 - ساخت هر گوشی از اون تیپو گرفته تا همین گوشی z2 همش بر حسب سلیقه ها و نیازها ساخته شده ...
پس سونی میاد یه سری امکانات اضافی از گوشی های گرونقیمت برمیداره تا برای افرادی که نیاز به اونا ندارن ارزون تر دربیاد و نخوان پول اضافی بدن
3 - قابلیتهایی که بعضی گوشیها دارن اصلا در عین حال بدرد بخور نیست
مثلا همین دوربین 4k احتیاج به تلوزیون 4k داره که قطعا کسی نمیاد بخاطر این گوشی یه تلوزیون 25 میلیون تومنی بخره
4 - بعضی از قابلیتها اصلا ارزش پول نداره
مثلا همین تعداد هسته ها یا مثلا فرکانس بالا یا گرافیک بالاتر
کلا مگه شما میخواید با هسته گوشی کشتی بگیرید؟
فوقش یه بازی fifa 14 روش نصب میکنید که گرافیک و گیم پلیش یک هزارم pc هم نیست
حالا این همه پول بدین 4 هسته ای 2.3 اندروید بگیرید خوبه یا پولشو بدین یه سی پی سو قوی تر واسه pc?
پس انقد گول تبلیغات شرکتهای سازنده و گول تعداد هسته ها و فرکانس بالاش رو نخورید...
5 - همش صحبت از دوربین z2 هست
اول اینکه کلا دوربین گوشی ها افتضاح هست
دوم شما برید کیفیت دوربین این گوشی رو با z1 مقایسه کنید و بعد تصمیم بگیرید اختلاف ناچیزه
سوم شما میخواین گوشی بخرین یا دوربین؟
خب با نصف پول این گوشی میتونی بهترین دوربین دیجیتال رو بگیری ...
....................................................................................................................
ببینید یکی از گوشی بزرگ خوشش میاد یکی از کوچیک یکی براش سختافزار مهمه یکی میخواد اینترفیس گوشیش بهینه باشه یکی رو مصرف باتری تمرکز داره یکی دیگه فقط بازی براش مهمه اون یکی فقط شیک بودن گوشی براش مهمه انقد بخاطر این مسائل همدیگه رو سرکوپ نکنید ...
.................................................................................................................
یکی نوشته بود گرافیک این گوشی قدرت پردازش بالای 120 میلیارد در ثانیه رو داره خب این به چه درد میخوره؟
فوقش 4 ثانیه زودتر از t بازی gta رو اجرا میکنه
نکته آخر اینکه یه گوشی انقد گرون نیست که بقیه نتونن بخرن
پورشه که نیست فوقش 3 میلیونه که تو 5 ماه با حقوق کم میشه جورش کرد
موفق باشید

shayan s در تاریخ : 1392/12/20

سلام عزیز. تنها حرف من آینه که سونی کم لطفی کرده. این گوشی باس شیش ماه پیش بجای زد وان معرفی میشده. نه الان...

mohamadali j در تاریخ : 1392/12/20

سلام ادرین جان لایک داری شدید با این اطلاعاتی که دادی
یه سوال داشتم گالگسی اس4 رمش 3 بود ولی الان سامسونگ تو اس5 رم گوشیشو باز به 2 برگردونده حتما یه مشکلی داشته که الان برگشته به رم 2 چرا زد2 رمشو 3 کرده نکنه مشکل ساز باشه
اگه چیزی میدونی یه توضیحی هم در این مورد بده
موتوشکرم

سید حسام ر در تاریخ : 1392/12/19

فوق العادست
ولی تو حدودای فروردین یا اردیبهشت میاد که اون موقع هم قیمتش خیلی بالا میشه که در نهایت دروبر تیرماه به قیمت نسبتا ثابتش می رسه که اونم اگه بخوای تیر ماه بخری فقط گوشیت 2 ماه پرچمدار میمونه چون قراره که شهریور سونی پرچمدار جدیدشو معرفی کنه واسه همین منو تو خریدش دل سرد می کنه
نظر شما چیه؟/؟

far z در تاریخ : 1392/12/19

فقط اینو میتونم بهتون بگم، قبل از اینکه وارد ماجرایی بشین، سر رشته اون ماجرا رو بدونین چطوری و از کجا شروع شد تا بتونین نظرهای عادلانه ای بدین.
در حالی که ریشه ماجرا و یا بحث رو شما اطلاع ندارین، یکی رو متهم به ندانستن نکنین.
سپاسگزارم

amir h در تاریخ : 1392/12/19

جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند
دوست عزیز فیزیک دان من
درود بر شما
من اغلب نظرات شما ومهدی عزیز رو خوندم . چه تو این پیج ، چه تو پیج Z1 و چه تو پیج Note 3 . من خودم طرفدار هیچ برندی نیستم اما خب به برندهای پیشرو و با کیفیت احترام میزارم . موضوع اینه که هیچ کدوم از این برند های تراز اول دنیا ایرانی نیستند که ما داریم به شکل کاملا مودبانه یقه همدیگر رو به خاطرشون پاره میکنیم . این حقیقتی که ماها ندیدیم و داریم ره افسانه میزنیم در واقع همینه .
از دوستان عزیز و با سوادی مثل شما و البته مهدی عزیز انتظار میره به جای اینکه از علم و اطلاعاتتون برای طرفداری از یه برند خاص و کوچیک جلوه دادن یه برند دیگه استفاده کنیم بیاییم وقت و انرژی و علم و سوادمون رو بزاریم و یه چیز بهتر و برتر با برند ایرانی بسازیم که هممون تو پیجش مرد و مردونه سنگش رو به سینه بزنیم و ازش طرفداری کنیم .
قصد توهین و جسارت نداشتم . یه وقتایی یه چیزایی واقعا دل آدم رو به درد میاره و نمیشه ساکت موند .
سپاس

mehrab 1 در تاریخ : 1392/12/19

سلامممممممم به همه کاربرای عزيز....
دوستان لوازم جانبی اين گوشی چه چيزاييه....؟کلا رو هم وسايلش چه قيمتی ميشه....؟

مهدی ع در تاریخ : 1392/12/19

سلام خدمت داداش گلم.
کامنتت رو خوندم،
نمیدونم چند نفر از دوستان شما رو بشناسن؟؟؟
ولی من از خیلی قبلتر از حتی ثبت نامم نو این پیج کامنت های شما رو که همیشه یک سر و گردن در همه ی موارد از نظرات بقیه دوستان بابا بوده رو دنبال میکردم.
واقعا لذت میبرم از اگاهی و علمت و از همه مهمتر شعور و درکت از مسایل اطرافت.
شما همیشه اینقدر منطقی بودید که حتی طرفدارا های برند های مختلف سوال هایی از برند خودشون از شما میکردن.
افرین به شما که نه تنها اطلاعات بالایی دارید بلکه باعث بالا رفتن اطلاعات ، اطرافیانتون میشید، مرسی از زحماتتون.یاعلی.

مهدی ع در تاریخ : 1392/12/19

سلام خدمت داداش گلم، حالت خوبه؟؟؟
دانشگاه خوش میگذره استاد؟؟؟؟
داداشم عوض کردن TFTدر Z2 نیاز. صد در صد نبوده ، بلکه مخرب ها بیشتر باعث شدن سونی TFT رو عوض کنه، و سونی هم بهونه دست کسی نداد و هوشمندانه عمل کرد، دقیقا کاری که سامسونگ میتونست و انجام نداد ( طراحی) وبهونه داد دست منتقدین.بنده هنوز هم صفحه نمایش Z1 رو شاهکار بینظیر میدونم،
بله اگر نظر بنده رو میخواهید ، Z2 از نظر علمی پیشرفت کرده وقتی شما ابعاد یک جسم مثلا180 گرمی رو بیشتر کنید، به اون جسم اجزایی رو بیشتر اضاف کنید( یک اسپیکر قدرتمند) و در عین حال ضخامت اون جسم کمتر، و وزنش کمتر بشه، پیشرفت علمی حساب نمیشه، اگر یک روز همین جسم خییییلی قوی تر از این بشه و ضخامتش بشه یک میلی متر و وزنش کمتر بشه و اندازش بیشتر ایا باز هم پیشرفت علمی صورت نگرفته؟؟؟؟
از روی اجبار Z1 ضخامت زیادی به خاطر ضد اب بودنش داشت، الان با کلی تلاش ضخامت کناری در Z2 کمتر شده، این پیشرفت علمی نیست؟؟؟ اکر یک روز سونی به گوشی ضد اب بدون ضخامت برسه پیشرفت حساب نمیشه؟؟؟؟
ضخامتZ2کم شد وزنش کمتر از Z1 شد ولی امپر باتری بیشتر شد ، باتری بزرگتر شد این پیشرفت علم نیست؟؟؟؟
پیشرفت علم پله پله صورت میگیره ، و کم کم. اینقدر این تفاوت ها پیش میره تا چند سال دیگه که قطر گوشی خیییییلی کمتر میشه، وزنش خیییلی کمتر میشه، حاشیه ها از بین میرن،،، باتری ها بیشتر از هفته ها دوام میارن، و این ها همه از همین کم کم جلو رفتن نشات میگیره نه یک دفعه، اسم این ها همه پیشرفت علم.
من کار ندارم شما استاد دانشگاهی، ولی به بحث های پزشکی دکتر به بحث های فیزیکی افرادی مثل شما به بحث های فوتبالی کارشناس فوتبال به بحث های دکور خونه خانم های خانه دار رسیدگی میکنن، شما به پیشرفت موبایل از چشم یک استاد فیزیک دان ، کار شناس فوتبال به چشم دیگه، دکتر به چشم دیگه، خانم خانه دار به یک چشم دیگه، به این موضوع نگاه میکنن و مهمترین دیدگاه ، دیدگاه من موبایل باز هست، دیدگاه منی هست که دنبال ای تی هستم.
پس لطفا اینقدر نگید من استاد دانشگا هستم ،بنده هیچ ادعایی ندارم ، ولی من هم مترجم زبان انگلیسی هستم، رشته ی دومم عکاسی هست، تعمیرکار موبایل هستم، نصاب TV هستم ولی نمیام بگم فقط من فقط من چون افراد بالاتر منم همین جا تو همین پیج هستن.بنده تمامی اخبار های جی اس ام ارنا ، فون ارنا و چند سایت دیگه رو و نظرات کاربران حرفه ایشون رو مطالعه میکنم ، ولی هیچ ادعایی ندارم و دوست دارم از کاربران این پیج مطلب بیاموزم.
به شما حق میدم دیدگاهی از دید یک استاد دانشگاه داشته باشید و لی نظر شما نظر اکثریت نیست، نظر قد در صد درستی نیست، شاید نظر یک گوشی باز 16 ساله از نظر شما استاد کاملتر باشه، چون اکر شما روزی 8 ساعت برای موبایل و دست اورداش و درکش میذارید اون روزی 1_ ساعت وقت میذاره.
یاعلی

امین ر در تاریخ : 1392/12/19

حق با شما دوست من .فیزیک یعنی منطق و دلیل.اصلا احتیاجی نیست که در موردش بحث بشه .همه میدونن که تحول بنیادی تو علم فیزیک شکل میگیره و به کمک مهندسا قابل لمس میشه برای عموم مردم .
بهتر ما هم اگه چیزی بلدیم برای کمک به دوستان دیگه ارائه بدیم.

موفق باشی عزیز

far z در تاریخ : 1392/12/19

سلام مهدی جان .حال و احوالت که ایشالا مساعده؟
علت اینکه بحث میکنم باهات اینکه فکر میکنم کاربر مبتدی نیستی و تجربه زیادی در مورد گوشیا داری. قصدم لجبازی ویا چیز دیگه نیست. بحث خوبه به نوعی، آدم بعضی چیزا رو یاد میگیره، اما اینجا جای خوبی نیست و باعث آزرده شدن بقیه دوستان میشه.
البته گفته بودم که نمیخواستم کامنت بدم. اما این باعث به وجود اومدنه کدورت بیشتر میشه که اصلا ارزششو نداره. واسه همین این کامنت رو دادم.
اول اینو بگم که: عنوان این مطلب رو نوشتی سلام خدمت داداشای گلم، میخواستم بگم که ما اینجا خواهران عزیزی هم داریم که میان سر میزنن به نظرات، ببخشید البته، بد نبود اونا رو هم خطاب کنید.
حالا این مطلبی که نوشتی خیلی بهتره نسبت به اون مطلب قبلیت. واقع بینانه تره. (البته شرمنده از اینکه در مقابل نظرات قبلیت شاید لحن تندی داشتم)
فقط چند تا مطلب رو با اجازت اضافه کنم بهش:
1- در مورد note3، چون نوت3 فبلت هست، بین فبلت های موجود تو بازار به عنوان بهترین فبلت انتخاب شد.بین گوشی ها هم htc one. همچنان در مورد Note 3 کم لطفی میکنی که میگی 1300 بیشتر نمی ارزه. ( امکانش اگه بود در این مورد مفصل باهات حرف میزدم. بگذریم)
2- موافقم باهات که z2 بی نقصه. اما اجازه بدین که تو عمل هم این بی نقصی خودش رو ثابت کنه. چند هفته دیگه تو سایتای معتبر داخلی (zoomit، mobile.ir، mobilestan و ...) و تو سایتای خارجی از جمله gsm arena phone arena ... بررسی های تخصصی مفصلی راجع به این شاهکار سونی ارائه خواهدشد. یه ذره صبر میخواد فقط. مطمئن باش در صورت اجماع این سایت ها بر بی نقص بودن این گوشی، من خودم اولین کسی خواهم بود که به تعریف از این گوشی میپردازم. و همین بغل روی 5 ستاره کلیک میکنم.
در نهایت ازت میخوام که کدروتی اگه پیش اومده کنار بزاریم و در کنار هم بتونیم از دانش و تجربه خودمون، نظراتی رو ارائه بدیم که کاربرای این سایت بتونن به بهترین شکل ازش استفاده کنند.
سلامت و پیروز باشی.

Adrian F در تاریخ : 1392/12/19

دوستان عزیز
فکر نکنید ساخت یه قطعه یا یک گوشی کار ساده ای هست.
اسم "پتنت" رو شنیدید؟ پتنت یعنی اختراع.چیزیکه جدید هست و قبلا استفاده نشده.حداقل در یک برند چندین هزار پتنت هست که باعث میشن یک سری گوشی ها یا لوازم دیگه ساخته بشن.
بزارید یکم موشکافانه بررسی کنیم که نگید اینها اختراع نیست.اینها شگفتیه،این پیشرفت ها خییییییلی بزرگتر از چیزی هستن که شما فکر میکنید.

در ماشین برای ساخت یک دانه "پیچ" 1ماه محاسبات انسانی نیازه که خداروشکر کامپیوتر اختراع شده و این 1ماه به 1روز کاهش پیدا کرده.فکر میکنید الکیه؟!
کسانیکه مکانیک خوندن و درس طراحی اجزا رو پاس کردن قشنگ متوجه صحبتم میشن.فکر نکنید علم خیلی سادست...

توی موبایل،شما اگر دقت کنید موبایل رو بزارید کنار اسپیکر های بزرگ کامپیوترتون،به موبایل زنگ بزنید،چه صدایی توی اسپیکر کامپیوتر ایجاد میشه؟!
مگه خود موبایل اسپیکر نداره،چرا صدا توی اون اسپیکر که اینقدر نزدیک تره،ایجاد نمیشه؟!
این خودش هزار تا فکر میخواسته که بتونن طوری اسپیکر رو جاسازی کنن و از موادی استفاده کنن که امواج روی اسپیکر موبایل تاثیر نزاره،ولی باعث نشه که آنتن موبایل هم کم بشه!

این یکیش بود.

مثلا ضد آب کردن موبایل خیلی کار ساده ایه؟! واقعا در اشتباهید.

فکر میکنید گوشی ضد آب میشه،هیچی دیگه دورش رو درز لاستیکی میبندن و خلاص ! مگه الکیه؟!
یک گوشی میخواد ضد آب باشه،باید فشار رو از همه اطراف تحمل کن.فشار 100 گرم در هر سانتی متر،کمه؟
این تازه برای گوشی Z هست.برای گوشی زد1 و زد2 این فشار میشه 200 گرم در هر سانتی متر.کل گوشی چند سانتی متر مربعه؟
گوشی زد2 حدود 105 سانتی متر مربع هست.یعنی شما باید بتونید گوشی رو طوری بسازید که 21 کیلوگرم از شیشه جلو و 21 کیلوگرم از شیشه پشت مقاومت نشون بده.
این هیچ
حساب کنید چطور اسپیکر ها رو ضد آب کردن؟!

گرمای سی پی یو و داخل دستگاه رو چطور به بیرون انتقال بدن؟!
سی پی یو باید گرماش به بیرون منتقل بشه.ولی وقتی گوشی تماما ضد آب هست و تمامی درزش هاش بسته هست و تنها راهش شیشه هست که شیشه مقاومت شدیدی در برابر گرما اتخاذ میکنه.شما باید چه کنید که گوشی از درون ذوب نشه؟! قاب فلزی دور شاید بتونه بهتون کمک کنه طوری که مثلا لوله ی مسی تعبیه کنید و به قاب فلزی برسونید که نصف گرمای سی پی یو رو به بیرون منتقل کنه و دستگاه رو طوری پخش بسازید که گرما در کل سیستم پخش بشه و در یک جا متمرکز نشه.نمتونن که فن بزارن پس چه کار میکنن؟!
مسلمه یک فکر و ابتکار پشت این قضیه هست.

دقت کردین سنگین ترین قسمت گوشی قسمت سخت افزارش هست و باتری
قسمت سخت افزار حداکثر 2-3 سانتی متر از بالا رو در برگرفته و باتری هم حدود نصف وسط گوشی رو.
ولی آیا میدونستید اگر تقسیم وزن به همین شکل باشه و کل جرم گوشی در یک قسمت باشه،بهیچ وجه نمیتونید با یک دست با گوشی کار کنید؟!
واقعا فکر میکنید مثلا کار ساده ای هست که بیان تقسیم وزن کنن؟
مجبور میشن وزن گوشی رو با وزنه ها و اضافات ریزی در دور تا دور گوشی تقسیم کنن که مرکز جرم گوشی حتی الامکان روی قسمت پایینی گوشی باشه.
اگر مرکز جرم فقط 1 میلی متر در جای اشتباهی باشه،بتنهایی کافیه که تفاوت خوش دست بودن زد2 و اس5 رو حس کنید.
یا حتی زد اولترا که وقتی دستتون میگیرید فکر میکنید چقدر سبکه!

اینها رو جمع کنید با باریک تر کردن گوشی در کنار لنز بزرگتر،2تا اسپیکر ضد آب به جای 1دونه،سی پی یو قوی تر،صفحه ی بزرگتر و تکنولوژی بهتر،همه و همه در یک دیوایس 14.5 سانتی متری.

اینها "احسنت" داره.که متاسفانه بعضی از دوستان نمیدونن.

far z در تاریخ : 1392/12/19

در مورد رم هم میتونم این مطالب رو بهت بگم:
کارکرد رم رو اکثرا میدونیم چیه، شاید این تشبیه مناسب باشه: پل ارتباطی بین حافظه اصلی و قسمت پردازش گوشی.
تو رم فرکانس کاری رم از اولویت های مهمه: همینی که ما اونو به عنوان ddr2 ddr3 میشناسیم. البته خود این مدلا هم فرکانسهای مختلفی دارن. هر چقدر این فرکانس بیشتر باشه توان رم برای رد و بدل کردن اطلاعات افزایش پیدا میکنه.
علاوه بر فرکانس کاری، مقدار حافظه رم هم خیلی مهمه. هر چقدر حافظه بیشتر، مقدار بیشتری از اطلاعات میتونن رو رم نوشته یا خونده بشن.
پس فرکانس و حافظه رم دو فاکتور اساسی رم هستند.
اما در اندروید مدیریت رم بسیار متفاوت از کامپیوتر هست . ویندوز زمانی رم رو اشغال میکنه که برنامه ای در حال اجرا باشه اما تو اندروید رم بیشتر باعث میشه که قدرت مولتی تسکینگ گوشی (برنامه های همزمان فعال) افزایش پیدا کنه. یعنی برنامه ها زمانی که شما از ش خارج شدی روی رم باقی میمونه. اما سیستم عامل میتونه خودشو با مقدار رم تطبیق بده، یعنی کاری کنه که اگه حتی رم کمتر باشه، مقداری از برنامه های غیر ضروری بسته بشه و رم اونها رو آزاد میکنه و میده به برنامه های در حال اجرا.
یعنی اگه 8 گیگ رم هم به اندروید بدی، ممکنه با نصب برنامه های بیشتر رو گوشی، همه این 8 گیگ رو پر کنه اما سرعت گوشی نه تنها پایین نیاد بلکه افزایش پیدا کنه. چون همه برنامه ها و سرویس ها روی رم حاضر هستن.
نکته ای که باید به اون توجه کنیم اینه که مدیریت بهتر رم به خصوص از جلی بین به بعد تو اولویت قرار گرفته. تو آپدیت کیت کت این مدیریت حتی بهتر هم میشه. و همین باعث میشه سرعت، عملکرد و مصرف گوشی بهبود پیدا کنه.
رم 3 گیگ رو z2 باعث میشه قدرت مولتی تسکینگ گوشی افزایش قابل توجهی پیدا کنه. احتمالا شما میتونی 20 برنامه همزمان فعال باهم داشته باشی. از این نقطه نظر z2 قدرتش نسبت به z1 افزایش پیدا میکنه، اما نه به اون شکل محسوس. چون z1 هم قدرت مولتی تسکینگ خوبی داره.

far z در تاریخ : 1392/12/19

رضا جان، من تو چند صفحه قبل در مورد مزیت های z2 مطالبی رو نوشتم.
شما برگرد به صفحات قبل میبینی.
سردرگمی نداره.
Z2 بهترین گوشی سونی تا به الان و اگه نگیم اول، جز 3 تا بهترین پرچم دارای اندرویدیه.
هیچ شکی تو این قضیه نیست.
البته من هنوز تصمیم گیری نهایی در مورد این گوشی رو موکول میکنم به بعد از اینکه وارد بازار مصرف بشه و بتونیم بررسی های تخصصی و مقایسه ای بین سایر پرچم دارا رو بخونیم.
اما تا اینجا با مشخصاتی که ارائه کرده واقعا جای شبهه ای رو نذاشته.
من شخصا از طراحی این گوشی هم خیلی خوشم میاد و حتی اونو بهتر HTC ONE میدونم، هر چند انحنای پشتی تو one باعث میشه کار کردن با گوشی راحتتر باشه تا شکل تخت تو سری z.
بحث ما سر یه چیز دیگه بود. و بحث مفیدی هم نبود.
شرمندتونم از اینکه اگه آزرده شدین.

علی س در تاریخ : 1392/12/19

دوستان عزیز لطفا به اين ویدئو آپارات که راجب پرچمداران هست دقت کنید
http://host13.aparat.com//public/user_data/flv_video_new/334/d23a951704aa19da65c44b11bbfc3990999639.mp4

Amir S در تاریخ : 1392/12/19

عزیز من اگه به قطر بسنجن پس باید بگیم اندازه ی صفحه نمایش یه تبلت 7 اینچ دوبرابر صفحه نمایش یه گوشی به اندازه ی 3.5 اینچه.آیا این درسته؟

مهدی ع در تاریخ : 1392/12/19

سلام خدمت داداشای گلم.
میخواستم یک موضوع رو بیان کنم اینکه چه دلیلی هست کسی بخوات Z2 بخره یا اون رو جایگزین Z1 کنه،
دلایل زیاد ولی اصلی ترین دلیل بی نقص بودن این اسمارتفون.
شما نمیتونی تو این گوشی ایرادی پیدا کنی، و تمام مشخصات خوب رو در کنار تمام امکانات سطح بالا به شما میده.
باتری، دوربین، صفحه نمایش ، جنس بدنه . طراحی ، صدا، ضد اب بودن، سخت افزار. ، رم، و همه در بالاتربن حدخودشون.
HTC ONEاز سوی سایت های معتبر بهترین گوشی2013 انتخاب شد، در کنار Z1,G2,note3,5s یعنی ONEاز لحاظ قدرت از این گوشی ها بهتر بود؟؟؟؟ صدر در صد نخیر، پس چرا انتخاب شد؟؟؟؟؟ چون از دید کارشناسا کاملترین گوشی یا به نوعی بی نقص ترین گوشی تو 2013 بود.
پس مشخص میشه بی نقص بود خیییییلی مهمه، اینکه تو هیچ قسمتی گوشیت نا امیدت نکنه خیلی مهمه.
5Sگوشی خوبیه ولی محدودیت داره، باتریش قوی نیست،
G2 گوشی خوبیه ولی مموری نمیخوره،
5Sقطعا شاهکار ولی جنس بدنش بسیییار ضعیف، طراحیش ضعیف،باتریش ضعیف
الترا فبلت خوبیه ولی دوربینش. فلش نداره،
Z1 گوشی خوبیه ولی باتریش از G2تو وبگردی ضعیف تر
S4 گوشی خوبیه ولی زود داغ میکنه جنس بدنش ضعیف
Z گوشی خوبیه ولی باتریش ضعیف صداش هم کمه.
تا امروز کمتر گوشی بوده که تو همه ی موارد. کامل باشه.
ولی Z2 اسمارتفونیه که نمیذاره خم به ابروی شما بیاد، تو هر قسمتی که فکرشو کنید این گوشی در بالاترین سطح قرار داره.
این دلایلی هست که شما رو به خرید Z2 تشویق میکنه.
این نظرات از دیدگاه بنده بود و دلیلی نیست به اینکه قطعا نظرات من درست باشه امیدوارم کمکی کرده باشم. یا علی.

مهدی ع در تاریخ : 1392/12/19

سلام خدمت داداش گلم.
اره داداش یادمه که من گفتم note3 بیشتر از 1300 نمیارزه، بله من خودم گفتم!!!!
ولی اون موقع از چه دید گاهی این حرف رو زدم؟؟؟؟؟؟بحثمون در مورد چی بود؟؟؟؟
از این دیدگاه که compact هم از لحاظ قدرت هم باتری هم جنس بدنه هم دوربین و ضد اب بودن از note3 سر هست، ولی قیمتش 1300 هست،،،، و فقط note3 در صفحه نمایش هزینه ی بیشتری کرده که به جاش سونی همون هزینه رو بلکه بیشتر در compact خرج لنز یا جنس بدنه یا ضد اب بودن کرده، ولی قیمتش 1300 هست.
اون روز داشتم ثابت میکردم اگر G2 اگر Z1 از compact گرون تر هستن به خاطر هزینه ای هست که خرج بدنه ی مقاوم و گرونشون شده ( چون سایز گوشی بزرگتر شده هزینه ی بدنه هم بیشتر شده)نه به خاطر سخت افزار یا دوربین. پس note3 وقتی پولی بابت جنس بدنه خرج نکرده چرا قیمتش1800 هست؟؟؟؟ و گفتم که ارزش note3 1300 هست، حالا یادت اومد؟؟؟؟
من به شعور کسی توهین نکردم بلکه داشتم قیمت گوشی رو از دید دیگری نگاه میکردم، و اون نظر بنده فقط مختص اون دیدگاه خاص بود.
دوم اینکه این بحث ها و کل کل ها کاملا عادی هست در مورد Z2 چون هنوز این گوشی به بازار نیومده، به محض اینکه این گوشی دست مصرف کننده ها برسه مدیریت سایت در این پیج ظاهر جدیدی پیدا میکنه و نمیذاره کسی کل کل کنه و بحث رو در جهت. کسایی هدایت میکنه که این گوشی رو دارن و به دیگران معایب و فوایدش رو میگن.
ولی در حال حاظر این صحبت ها فکر نمیکنم ایرادی داشته باشه.یاعلی.

far z در تاریخ : 1392/12/19

امین جان، در عصر حاضر مهندسا در کنار فیزیکیها دارن دوشادوش تلاش میکنن. مرزهای علم هم انقدر داخل هم رفته که نمیشه واقعا اینها رو جدا کرد. فیزیکیها آرمان گرا هستند و هم عملگرا. باید امکانات باشه و انگیزه. شما هر دانشجوی فیزیک رو نمیتونی بهش بگین فیزیکی. هر گردی گردو نیست.
ما تو فیزیک دو بخش داریم. یه بخش کاملا نظری و آزمایشگاهی که کارش پیدا کردن مجهولات و همچنین تلاش برای کاربردی کردنه همین مجهولاته. یه بخش دیگه هم در ارتباط تنگاتنگ با صنعت هست. و گروههای فیزیکی و مهندسی مشترکا یه پروژه ای رو پیش میبرن.
اینجا جاش نیست که مساله رو من باز کنم و بگم که یکی از دلایلی که تو کشور ما صنعت نسبت به صنعت روز دنیا کنده، همین ارتباط ضعیف بین علوم پایه تو دانشگاه و صنایع ما هست. هر چند این ارتباط نسبت به گذشته بهتر شده اما هنوز ضعیفه. امیدوارم در آینده بهتر بشه.
برادر من بحث زیاده و نه اینجا جاشه و نه لزومی داره این بحثا اینجا مطرح بشه.
فقط میتونم بگم که امان از تعصب. گاهی آدم تو این میمونه که چرا به خاطر یه گوشی که سودشو شرکت سونی میخواد ببره چرا اینقدر خودمونو اذیت میکنیم.
نیازی به تکرار مکررات من نمیبینم. بنده حرفامو زدم. هر کس دوس داشت استفاده کنه و هر کس نداشت همون منفی رو بده.
از الان یه تصمیمی هم گرفتم که رو کامنت یه عده از دوستان اصلا نظر نمیدم.
پیروز باشید.

far z در تاریخ : 1392/12/19

رضا جان گوش دادان به آهنگ یکی از کارایی هست که با گوشی میکنن.
من شخصا به جز زمان مسافرت تو زمانهای دیگه به آهنگ گوش نمیدم.
اما عمده ترین مصرف گوشی مربوط به صفحه نمایش هست. شما اگه با گوشیتون در حد استفاده معمولی به قسمت باتری تو ستینگ مراجعه کنید، میبینین که بیشترین مصرف برا صفحه نمایشه.
اما منم چند جا دیدم که به مصرف پایینتر اسنپ نسبت به اگزینوس تو کاربردای عادی اشاره شده بود.
البته ورژن رام هم خیلی موثره تو مصرف. مثلا تو نوت3 اگزینوس با رام mk2 مصرف گوشی بالاتره. درحالی که mj7 مصرفش بهینه تره.
الان که کیت کت ارائه شده، از قرار معلوم مصرف تا حدود محسوسی کاهش پیدا کرده که این یکی از تغییرات عمده تو کیت کت حساب میشه.
ظاهرا گوگل تو کیت کت بنا رو به بهبود روی performance سیستم گذاشته تا تغییرات ظاهری.

Reza G در تاریخ : 1392/12/19

ببخشید ... افرادی که میان اینجا نمیخوان بفهمن کی رشتش چیه یا کی پدرش کجا تحصیل کرده / آقایون مهندس همه که مثِ شما یونی نرفتن که بالا بالا حرف بزنن / یه چیزی بگید که به درد بقیه هم بخوره نه واسه کل کل کردن
خواهشا یه حرفی بزنید یا یه کمکی بکنید که فردا که این گوشی اومد تو بازار افرادی که میخوان این گوشی رو بخرن دچار سردرگمی نشن...
همین که سونی بدون درپوش واسه هدفون یه گوشی زده که ضد آبِ و میشه تا عمق یک متر بردش پایین رو شما پیشرفت علم نمیگی بهش ؟ همین که یه گوشی زده که وقتی سوار موتوری و باصدتا سرعت از جیبت میوفته و برمیگردی میبینی هیچیش نشده پیشرفتِ علم نیس ؟ درسته من خودم طرفدار یه برند دیگه هستم و گوشیم هم از همون برندِ ولی اگر گوشیم رو نداشتم و میخواستم طبق نظر دوستان و دعوا های شما باهم دیگه یه شناختی از این گوشی به دست بیارم واقعا دچار سردرگمی میشدم
یا علی ./..

Ali a در تاریخ : 1392/12/19

با سلام به دوستان
آقا نه من مهندس هستم و نه فیزکدان من یک ادم ساده
آقایون چرا باهم بحث می کنید آقا سونی بد یا خوب یا فلان برند بد یا خوب شما دوستان چی رو می تونید تغییر بدید البته بحث خویه جلوگیری می کنه از اینکه مغز انسان زنگ بزنه ولی باید نتیجه داشته باشه اینکه هر دو طرف جبهه بگیرند چه فایده دارد در تایپیکی های قبل یک از دوستان به نظر من درست نوشته بود هنوز شرکت های معتبر آزمایش هاشونو در خصوص آخرین محصول ندادند بیرون اصلا دو دوست عزیز هیچ کدام گوشی رو دستشون نگرفتن چرا انقدر بی مورد می خواهید باهم بجنگید و یا به قول معروف جبهه می گیرید
بیاد هر کدام نظر شخصی خودشو در رابطه با گوشی مورد نظر بگه اون وقت انتخاب رو در اختیار آدم عادی بزارند مثل خود من آیا دوستان از اینکه سونی یا سامسونگ بیشتر بفروشند یا مگر چیزی توی جیبتون می ره یا کم می شه یاد شاید دوستان فروشنده فلان برند هستند که انقدر سعی در این دارند تبلیغ فلان برند رو می کنند آقا بخیال بشید یاید به هم احترام بگذاریم و فقط در مورد عقاید و مطالب قابل استناد صحبت کنم من مخلص هر دو دوستمون هستم بازم می گم بحث خوبه ولی با لج بازی چیزی درست نمیشه بعضی مسائل برمی گرده به سلیقه و بعضی به هم برمی گرده به متریال و .... دیگه خودمم بیخیال میشم امیدوارم شاد و تندرست در کنار خواندهاتون باشید من دومی بار بود در این سایت چیزی نوشتم ببخشید به امید دیدار

امین ر در تاریخ : 1392/12/18

دوست من فیزیکی ها یکم ارمان گرا فکر می کنن ولی مهندسا واقع گرا و بدنبال خلق فیزیک...
این بحث ها بازی با کلمات بیشتر. چیزی که الان مهمه سونی بلاخره از ips استفاده کرد و قطعا ضرورت بود و میشه گفت سازنده های سونی از نظر عقلی پیشرفت کردن و دیگه نیاز نیست طرف دارای برند سونی از منطق بی منطقی برای دفاع از tft (دیگ بخار) استفاده کنن.

کلیات حرفاتون رو قبول دارم

اگه قیمت مناسبی داشته باشه من z رو میفروشم و z2 میخرم... فقط بخاطر ips که باتری رو قورت نمیده ..

امین ر در تاریخ : 1392/12/18

دوستان گلم شما از سرعت و معماری cpu حرف زدین اما به ram بیچاره توجه نکردین !!! اضافه کنم...که
این اتاق انتظار خیلی تو سرعت پردازش تاثیر داره که اگه فضای مناسب براش درنظر گرفته نشه باعث دیلی ناخواسته و لک میشه تو اجرای هر نوع دیتایی.... .....

محمد علی ح در تاریخ : 1392/12/18

سلام
حرفت رو قبول ندارم
چون اکثره کسایی که از سونی خوششون نمیاد بخاطر باتری های ضعیف و کیفیت فوق العاد پایین ال سی دی هاش البته نسبت به ای پی اس
اما تو این گوشی اگه دقت کنیین همه این مشکلها برطرف شده و این گوشی صددرصد رقیب جی2 شاید جی3 هم باشه

منکه تاحالا بخاطر همینابود که سونی رو نمی پسندیدم اما حالا که این مشکلات برطرف شده بنظره من خیلی گوشی خوبی هم هس
سی پیو وگرافیک قوی
دوربین قوی
ال سی دی قوی باتری عالی ازهمه مهمتر اینکه گوشی های سونی ضد ابن

امیر. ن در تاریخ : 1392/12/18

آقا کی میگه؟؟
خحرفای شما منبع واساس علمی نداره برداشت شخصیه که من نفهمیدم با چه منطقی پایین اومدن کلاک رو حسن دونستید ویااینکه بازی پس از لود شدن به پردازش نیاز نداره یا اینکه کوالکام معماریش قدیمی تر نسبت به اگزینوس نیست و عملکرد پردازشیش بهتره!!!!!!!!!!

far z در تاریخ : 1392/12/18

در ضمن آقا پدرام، بنده در جایگاهی نیستم که بیام بگم تعریف نکنید از چیزی که خوشتون میاد. هر کسی هر چی دوس داره بکنه بنده نه میتونم و نه میخوام که جلوشو بگیرم.
اتفاقا بنده خودم تو کامنت اول یا دومم تو این صفحه، که خوشبختانه موجود هست، در مورد پیشرفت هایی که تو z2 نسبت به z1 صورت گرفته تا اون حدی که اطلاعات داشتم مطالبی نوشتم. که مورد استقبال دوستان قرار گرفت.
اما تو همون مطلب من آخرش گفتم کهz2 درسته طرافداران سونی رو راضی خواهد کرد، اما اسمشو نمیتونیم حرکت انقلابی توسط سونی بدونیم. بلکه به صورت کاملا واضحی میشه z2 رو نسخه کاملتر سری z سونی دونست که ایرادات دو مدل قبل رو نداره که هیچ، برخی پیشرفتهای خوبی رو هم به دست آورده.
اون وقت من میبینم که اینجا این پیشرفتها رو تحت عنوان علم روزی که نمیشه جلوش رو گرفت و اینکه ضرورت داشت سونی تو عرض 6 ماه این کار بکنه رو از طرف یه عده از دوستان مطرح میشه که مشخصه کاربرای آماتور نیستن و بنده به شخصه انتظارم از این دوستان بالاتره.
بازم به بنده ربطی نداره این عزیزان چی دوس دارن بگن اما علت مخالفتم با این نظرات اینه که
1- بنده به عنوان یکی که نمیگم خودم دانشمندم اما بالاخره سالها از دور یا نزدیک تحولات علمی رو مطالعه و دنبال کردم بنابه ضرورت رشته تحصیلیم، میبینم که داره یه چیزایی به عنوان آخرین دستاوردهای علمی معرفی میشه که واقعا فاصله داره با اونا. یا حداقل سابقه این دستاوردها برمیگرده به سال پیش و حتی چندین سال قبل. واسه همین مخالفت میکنم.
2-واقعا یه عده ای هستند که مثل یکی از همین دوستان عزیزمون که ضرر فروختن گوشی براش مهمه نیست، نیستند. اونوقت اونها با این رنگ و لعاب عجیبی که به قابلیت های z2 داده میشه، حس میکنن که باید این گوشی رو هر طوری باشه تهیه کنن. چون در نهایت هم این یه گوشی هست مثل سایر گوشیهای پرچم دار. کار فوق العاده ای نمیخواد بکنه و ممکنه مقدار خیلی جزیی بهتر عمل کنه که خیلی از کاربرا اصلا احساس نکن این تغییرات رو. پس این عزیزان اگه توانشو دارن که هیچ، اگه توانشوندارن مطمئن باشن چیز زیادی از دست نمیدن.

اما میشه گفت اونهایی که دست نگه داشتن تا گوشی پرچم دار تهیه کنن و علاقه به طراحی و قابلیت های سونی دارن، z2 تا به حال که روی کاغذه نه تو عمل، بهترین انتخاب هستش به شرطی که با قیمت معقولی عرضه بشه. تو عمل هم من احساس میکنم گوشی خوبی از آب در خواهد آمد.

والا ما خودمون از طرفدارای سونی هستیم، اما نه اینکه سونی هر کاری بکنه ما در مدح و ستایشش صفحات نظرخواهی رو پر کنیم. سعی میکنیم هم تا اونجایی که لازم باشه شرط اعتدال رو رعایت کنیم.
اما دوستان عزیزی هستند که طرفدارهای مطلق سونی هستن.
سوالی باشه در خدمتتم.

امیر. ن در تاریخ : 1392/12/18

آقا مهدی من طرفدار سونی ام ولی در بحث گوشی زد1 ونوت3 طرفدار نوت3 ام ومیدونم بیشتر از زظ1 نسبت به قیمتش می ارزه تو بحثام دخالتی نمیکردم ولی کموبیش شاهد ماجرا بودم

اینجا هم درمورد زظ2 بحث هست من یه چیزی میخام بگم این حرف شماس
(( جوری حرف میزنی انگار شرکت ها ما رو اینقدر گاگول گیر اوردن که تند تند گوشی میدن ما هم میپریم میخریمش ،عزیزم کسی که. 2 میلیون پول میده بابت گوشی حتما لازم دونسته حتما عقل داره شعور داره فهمیده که به دردش میخوره شرکت که زرورش نکرده بیاد بخره!!!! ))
مخصوصابا این قسمت کار دارم((عزیزم کسی که. 2 میلیون پول میده بابت گوشی حتما لازم دونسته حتما عقل داره شعور داره فهمیده که به دردش میخوره ))

یادته یه بار شما گفتی((( نوت3 بیشتر از 1300 نمی ارزه وبه درد نخوره تمام امکاناتش و....)))
آیا بنظرتون شما به عقل و شعور وفهم کسانی که این گوشیو انتخاب کردن و زد وان نخریدن بی احترامی نکردید؟
الانم داره تاریخ تکرار میشه
من چیزی از خودم نمیگما این 2تا حرف خودتونه مهدی جان که باهم ضد ونقیض اند
اینو گفتم که یه مقداری از بحث های تعصبی وبعضا بی فایده در این صفحه اجتناب کنید .آخه هنوز نیومده که این همه سرش بحثه!!!
اگه الان یه ذره از شدت بحث نکاهیم مدیریت اختار میده حتمامثل زد1

far z در تاریخ : 1392/12/18

خب دوستانی که اسم منو بالای کامنتا چه تو این صفحه چه تو صفحه z1 و چه تو صفحه s5 میبینن و منفی میزنن، میخوام ازتون تشکر کنم.
اما بنده تا کنون روی هیچ کامنتی حتی اون کامنتایی که کاملا مخالف با نظرات بنده هست، منفی ندادم.
خدا اجرتون بده. لا اقل منفی هم میدین بدین، اما کامنت رو با دقت بخونین، شاید یه قسمتش به دردتون خورد.
پاینده باشین.

رضا a در تاریخ : 1392/12/18

تو خیلی از کارها اسنپ مصرفش کمتره مثل اهنگ گوشی دادن(که مهم ترین کار با یه اسمارت فون هست)
و...
در هر صورت الان داستان اینه. حالا باید دید تو اینده چی میشه

far z در تاریخ : 1392/12/18

قرار دادن ips یه ضرورت بود، نه پسند مشتریها.
بحث من تغییرات z2 نسبت به z1 هست. چرا مسائل رو به هم مخلوط میکنی. چه تغییرات عمده ای z2 نسبت به z1 کرده که اسم پیشرفت علم رو بشه گذاشت؟
افزایش کلاک cpu?
بزرگتر شدن سایز صفجه نمایش؟
استفاده از ips که بر میکرده به چند سال قبل؟
رم 3 گیگ؟
دوربین 20؟
ساختار و طراحی گوشی؟
اینها پیشرفت علم هستند اما نه پیشرفتی که در عرض 6 ماه یه گوشی جدید بیرون داده بش. اینها بهبود گوشی هستند برای موندن در بازار رقابت. شما هیچ چی رو هم قبول نمیکنی.
بله منطق ما فیزیکیها اینه. چون بیشتر میدونیم تو دنیای علم چه خبره. چهار تا کار مهندسی رو که از نظر پایه های علمی رشدی نداشته رو پیشرفت علم بهش نمیگیم. ما فیزیکی ها تغییر در قدرت موتور ماشین رو بهش پیشرفت علم نمیگیم. ما تغییر در ساختار موتور رو بهش پیشرفت علم میگیم.
ما استفاده از یک تکنولوژی مشخص و فقط تغییر در مقدارهاشو پیشرفت نمیگیم. ما تغییر در آرایش و استفاده از مواد بهتر با کارایی بالاتر رو بهش میگیم پیشرفت علم.
ببین داداش مهدی. من بخوام از این چیزا حرف بزنم فقط و فقط یه فیزیکی میتونه باهام بحث کنه. نه یه مهندس. چون دنیای ما با مهندسا فرق میکنه. مهندسا دارن اون علمی رو که فیزیکها سالها روش زحمت کشیدن رو استفاده میکنن. کارشون هم خوبه. نمیگم بی ارزشه. اما این دلیل نمیشه هر حرکت مهندسی رو ما پیشرفت تو علم بذونیم. علم واژه ای بسیار فراتر از افزایش مگا پیکسله دوربین یا بازی کردن با کلاک cpu هست.
اینها هم علم خودشو داره. اما نه تو 6 ماه. هر وقت تکنولوژی 28 نانومتری رو اوردن رسوندن به زیر 20 نانومتر من میگم پیشرفت علم.
تنها پیشرفت این گوشی استفاده از Led rgb به عنوان نور پس زمینه هست.
من نتونستم به شما بقبولونم که آقا جون دوره tft دیگه گذشته. اما شما میگفتی tft بهترینه. باشه ...
بحث با شما بی نتیجه هست.
والسلام

shayan s در تاریخ : 1392/12/18

سلام دوستان. من الان زد وان دارم. دوست داشتم نظرمو نسبت به زد تو و تجربه ی زد وان بگم. با نگاه اول به زد تو فکر کردم زد وانه به اشتباه اسمش زد تو ثبت شده. از لحاظ ظاهری که تغریبا یکین. من تو این مدت کار با زد وان فقط یه سری مشکلات دیدم که اینایی هستن که میگم. 1: کیفیت صدای فوق العاده ضعیف 2: وجود نویز سفید در دوربین اندروید 4،2،2 که خدا رو شکر با آپديت 4،3 رفع شد 3- کیفیت آل سی دی نه چندان قوی ولی خوب 4: باتری نسبت به امپر بالا کمی ضعیف بود
خوب مثل اینکه این مشکلات توی زد تو برطرف شده. ولی متاسفانه سونی کاری نکرده که من ترغیب بشم گوشی جدیدشو بخرم :|
چون همین زد وان تمام نیاز های منو بر طرف میکنه. ترجیح میدم اگه خاستم گوشی بهتر بخرم گوشی پلاستیکی سامسونگو بخرم تا زد تو رو. به هرکیم خواست این گوشیو بخره پیشنهاد میکنم دورشو خط بکشه چون چیزی نداره که شگفت زدتون کنه.

مهدی ع در تاریخ : 1392/12/17

سلام خدمت داداش گلم.
یه مثال میزنم ... الان هارد اکسترنال، فلش زنون با روشن سازی صدمتر، اسپیکر های 1800 وات سونی،حسگر قرنیه چشم، خواندن سیگنال های مغز،صفحه نمایش 4K. دوربین180 مگاپیکسل، روی یک گوشی 160 گرمی باشه از نظر شما پیشرفت تکنولوژی و علم نیست چون هر کدوم سال ها قبل اختراع شده.
شما این همه اختراع رو اگه جا بدن تو یک فضای به این کوچیکی رو وعلم و پیشرفت نمیدونی، پس شما نباید تا10 سال اینده گوشیت رو عوض کنی ،شاید تا اون موقع گوشیت نون بخره و تو پیش رفت حسابش کنی.
اینه منطق استاد دانشگاه ما؟؟؟؟؟
جوری حرف میزنی انگار شرکت ها ما رو اینقدر گاگول گیر اوردن که تند تند گوشی میدن ما هم میپریم میخریمش ،عزیزم کسی که. 2 میلیون پول میده بابت گوشی حتما لازم دونسته حتما عقل داره شعور داره فهمیده که به دردش میخوره شرکت که زرورش نکرده بیاد بخره!!!!
این که میگی یه شرکت میاد یه گوشی بد میزنه بعد عیب هاش رو تو گوشی بعدیش جبران میکنه، کاملا اشتباه، مگه شرکت مریض که بد بزنه که فروش گوشی بعدیش بهتر بشه؟؟؟؟ اینجوری فقط مشتریاش از بین میرن و دیگه بهش اعتماد نمیکنن،
نوکیا هیچ وقت اندروید نمیزد ( اشتباه هم کرد) الان که اندروید زد. شما نمیتونی بگی قبلا اندروید نمیزد که الان فروشش رو اندروید بالا بره. قبلا اشتباه میکرد الان درستش کرد.
سونی از TFT استفاده میکرد ،الان دید مشتریاش IPSمیپسندن ،اومد IPSزد،
الان سونی تو Z2 هیچ کم و کاستی نذاشته پس نشون میده شرکت از عمد گوشی خودش رو ضعیف نمیزنه که بعدا باعث فروش مدل بعدیش بشه،میبینه که Z2 از همه لحاظ کامل پس حرفت کاملا اشتباس.
عزیزم شرکت ها اماتور که نیستن بیان از فناوری روزشون تو وسایلشون استفاده کنن ، حد اقل تا هر شرکتی اختراع سال بعدش رو داره ، اونو رو نمیکنه تا تو همون زمینه به یک پله بالاتر دست پیدا نکنه، اگر بخوای از بالاترین سطح اختراعات استفاده کنن یکی شاید هنوز اون وسیله نیازی به اون اختراع نداشته باشه مثلا رم8 گیگ الان روی اسمارتفون و یکی باعث میشه شرکت هیچی واسه روز مبادا نداشته باشه.یاعلی.

far z در تاریخ : 1392/12/17

رضا جان
مصرف باتری اگزینوس تو بازیهای سنگین بهتر از اسنپ هستش. این نشون از پایدار بودن چیپ و مصرف انرژی بهتره. تمام بررسی های تخصصی و کلیپ های که من دیدم این مطلب رو گفته بودن.
به هیچ وجه اینطوری نیست که وقتی بازی یا برنامه ای لود شده دیگه کار تمومه. اتفاقا بخش اعظمی از کارهای گرافیکی و کارهای پردازشی بعد از لود شدنه. واسه همین ممکنه گاهی شاهد لگ ها یا مکس های جزیی در حین بازی روی چیپ ناپایدارتر باشیم.
البته اینو هم باید بهت بگم که خود دیتای بازی نقش مهمی داره تو این قضیه. اگه دیتا دقیقا با چیپ همخوانی داشته باشه، هم فشار کمتری بر سخت افزار وارد میشه و هم بازی روون و با گرافیک بهتر انجام میشه.
در مورد گرما هم اینو بگم که طراحی هیت سینک چیپ و دفع گرما خیلی مهمه. گرما به بیرون منتقل بشه خیلی بهتر از اینه که داخل بمونه.
اما اینکه در آینده چه اتفاقی میفته فعلا من نمیتونم نظر بدم. کوالکام فعلا جواب داده. اما درآینده با از بین رفتن انحصار LTE آیا بازم میتونه به این صورت ادامه بده یا نه، باید صبر کرد.

پدرام ا در تاریخ : 1392/12/17

"اینها سیاست شرکت هاس. به صورت عجیبی هم داره به سمت مصرف گرا کردن مردم پیش میره.
شما برای من روشن کن که به چه دلیلی باید یکی که z1 داره بفروشه اونو و z2 بخره؟ (علمی جواب بده لطفا).
اسنپ 800 و 800ab مگه چقدر با هم فرق میکنن؟ تو عمل هیچی. چهار تا بنچ مارک هم داره رو طبل این مصرف گرایی میزنن که در عمل یه کاربر احساس نمیکنه که حتی xperia z چقدر کندتر از z2 هست."

درود
داداش خوب بدیهیه باید هم همین باشه مگه سیستم سرمایه داری چیزی جز مصرف از مشتری هاش می خواد من از شما می پرسم مگه تنها فلسفه شرکت چه گوشی چه غیره چیزی جز سود بیشتره؟
دنبال رضای خدا هستند که پیشرفت ها رو بدست مردم برسونن :)
بدیهیه دنبال سود هستند که اینهمه گوشی رو فقط یه شرکت ارائه میده
گوشش صاف بوده گرد میکنن مدل جدید میشه مدین تو بازار 4 تا بنچ مارکی که قراره بیاره رو هم از قبل برای پردازندش برنامه ریزی میکنن بره بله به قول شما مگه انپدراگون 800 کجا کم میاورده که اسنپ 801 اومده و می تونه اونو جبران بکنه اگر اون بد بوده اینم هست خوب بوده اینم هست

خب همه اینو می دونیم
نه حالا دوستان خوششون میاد تعریف میکنن مگه شما از چیزی خوشت بیاد تعریف نمیکنی ازش
من خودم بهبود میبینم سریع تعریف میکنم درسته باید بهبودی مد نظر باشه که پرکتیکال باشه توی کار بیاد
بله چهار تا عدد هیچ چیزی رو نشون نمیده درسته وقتی دوربینی بهتر هستش که بیاد عکسی که گرفتی بهتر باشه حالا بحث مصرف گرا شدن و اینکه اصلا نیاز به دوربین دیگه ای هست یا نه بحث اجتماعی روانشانسی هستش نه در مورد گوشی خیلی
شما به من بگو آخرین باری که قرار بود شرکتی برای رضای مصرف کننده کالا بزنه کی بوده همیشه همین بوده
:)

amir A در تاریخ : 1392/12/17

این گوشی هم از 5s جدید تره ودر بیشتره موارد نه همه ی موارد ز 5s بهتره مثل دوربین و صفه نمایش و رم 3وباتری ودر باره ی سیستم عاامل باید بگم که ios بهتره ولی اندروید بیشتره و همه ی شرکت ها به جز تعداد کمی از اندوید استفاده میکنند و ios فقط کمی بهتره و احتمال این که در سا ل 2014 اندروید برتر باشه خیلی زیاده در باره ی قیمت هم زد2 اولش گرونه بعد از یکی دو ماه قیمتش 2ملیون تومان میشه در حالی که ایفون 16 2,299,000و 32 2,645,000 . 64 2,945,000

رضا a در تاریخ : 1392/12/17

قابل مقایسه نیستن
IOS ساده تره و همه چی رو در حد استاندارد بهتون میده اما ازادی ندارید. شخصی سازی ندارید
عوضش برند دارید. به قولی تو ایران کلاس داره. پشتیبانیش خوبه یعنی شما الان ایفون5 بخر تا 3 سال دیگه اخرین نسخه IOS روی گوشیت هست
اندروید پیچیده تره. ازادی عمل داره. هر کاری میخوای با گوشی بکن(بلوتوس-oTG- وای فای دایرکت و...)
دنیا داره به سمت اندروید میره و سهم IOS داره محدود میشه و از طرفی تجربه نشون داده عاقبت سیستم عامل های اپن سورس پیروز بازار هستند. برند هاش زیاده قدرت انتخابت بالاست. صفحه ها بزرگه
حالا خودت انتخاب کن
اما یه توصیه کلی در مورد گوشی
الان همه گوشی ها از هر برندی(سونی سامسونگ اپل اچ تی سی ال جی و...) از نظر قدرت کاملند. اونیو انتخاب کن که دوستش داری. دلت باهاشه ازش خوشت میاد
اینجوری هیچ وقت پشیمون نمیشی

رضا a در تاریخ : 1392/12/17

من نمیدونم این قضیه حداکثر کلاک سی پی یو اسنپ رو کی اولین بار باب کرد و گفت؟
درسته اسنپ کلاکش میاد رو 1.3 تا 1.5 ولی این مزیته نه نقص
شما با این کلاک هرچی برنامه تو اندروید هست رو با حداکثر قدرت اجرا میکنید
اما همین افت کلاک نسبت به SOC اگزینوس سامسونگ یه حسن خوبه
دقت کن
میدونی که اسنپ تو کلاک بالا و حداکثر قدرت از اگزینوس قوی تره. تو این بحثی نداریم همه بنچمارک ها داره اینو میگه
خب وقتی یه برنامه رو باز میکنی این قدرت بیشتر باعث لود بهتر و سریع تر بازی و برنامه میشه و بعد که لود شد میاد روی کلاک پایدار و با حداکثر قدرت اون رو اجرا میکنه
اما
توی اگزینوس بازی و برنامه قوی با توجه به قدرت کمتر دیرتر لود میشه و اجرا میشه و بعد هم که اجرا شد SOC بیهوده کلاکش بالا میمونه و هم مصرف انرژی بیهوده بالا میره و هم گرمای ازار دهنده و اسیب زننده بیشتر ایجاد میشه(اون همه مشکلات باد کردن باتری و گرما و...5410 سر همین بود و سوییچش)
برا همینه که این کلیپ ها در میاد که مثلا نوت3 با 5420 توی اجرای بازی GTA SAN ANDRIES از زد1 کم میاره و دیرتر اجرا میکنه یا تو یه بازی دیگه مدت طول کشیدن اجرا از زد اولترا بیشتره
البته منکر معماری بی نقص BIG LITTLE شرکت ARM نمیشم. ولی هنوز جای کار داره
حالا انصافا این حسن هست یا نقص؟
اخه بابا مشخصه کوالکوم چه شرکتیه سابقش چیه و ...
با یه معماری مدیفای شده دو ساله اومده بازار رو قبضه کرده. کل مودم ها و شبکه های ال تی ای انحصاری دستشه. با این قیمت پایین SOC میزنه
بی دلیل نیست اینا

شهاب ص در تاریخ : 1392/12/17

. جزئیات گرفته شده چهار برابر واضح‌تر از کیفیت تصویر ‎Full HD 1080p‎ است؛ بنابراین فیلمتان با وضوح بسیار بالا گرفته می‌شود، وضوحی بی‌نظیر که تمام جزئیات واقعی را به تصویر می‌کشد. این مدل از وضوح ‎4K (3840 x 2160)‎ و پخش در تلویزیون یا پروژکتوری با کیفیت‎4K ‎ با استفاده از جدیدترین رابط ‎MHL 3.0‎ پشتیبانی می‌کند

‎Exmor RS™حسگر با حساسیت بالا و لنز F2.0 روشن به شما امکان می‌دهد با سرعت شاتر بالاتری عکس بگیرید. موتور پردازش عکس ‎‎BIONZ™‎‎‎ برای موبایل دارای قابلیت شناسایی اجسام متحرک است – این قابلیت بالاترین سرعت شاتر را انتخاب می‌کند تا وقتی سوژه در حال حرکت است بتوانید عکس‌های بدون تارشدگی بگیرید.

تحولی در فناوری حسگر تصویر Sony , با حسگر نور BSI نسل بعد ... این حسگر پارازیت عکس را کاهش می‌دهد و در عین حال به لطف فناوری‌های لنز ‎F2.0 Sony G‎ روشن، ‎‎Exmor RS™‎‎ برای موبایل با حساسیت بالا، کاهش پارازیت ‎BIONZ™‎‎ برای موبایل، ترکیب پیکسل و وضوح فوق‌العاده پیکسلی، وضوح عکس را در سطح بالایی نگه می‌دارد.

لنز G برنده جایزه از Sony
لنز G از Sony Xperia Z2 دارای یک لنز با زاویه عریض ۲۷ میلی‌متر و F2.0 روشن است که به لنز امکان می‌دهد نور بیشتری را در شرایط تاریک جذب کند.

این ترکیب منحصر به فرد بدان معناست که
Xperia Z2 دارای همان کیفیت و عملکرد یک دوربین دیجیتالی جمع و جور واقعی است. نتیجه، تصاویری است که همیشه از وضوح، شفافیت و روشنایی بسیار بالایی برخوردارند.

شهاب ص در تاریخ : 1392/12/17

لرزش گیر داره
جای نصب برنامه ها بستگی به اندرویدش داره نهایتا" با روت میشه به مموری انتقال داد

Kourosh e در تاریخ : 1392/12/17

به نظر من سونی اکسپریا زد2 بهتره چون امکانات و تکنولوِِِ‍‍ژی های به کار رفته درش بیشتره پس ارزشش رو داره که 599 یورو بابتش بدی.98 درصد برنامه های مخرب برای سیستم عامل آندروید درست میشه ولی ای او اس برنامه هاش اینطوری نیست و درصد کمی برنامه مخرب براش درست میشه پس از این لحاظ سیستم عامل ای او اس بهتره.شکل ظاهری سیستم عامل آندروید در گوشی ها متفاوت هست به این دلیل که گوشی های آندرویدی از رابط کاربری متفاوتی بهره میبرند.ایراد دیگه سیستم عامل اندروید اینه که زیاد هنگ میکه و یه ایراد دیگه هم اینه که 76 درصد از برنامه های فروشگاه های آندروید مثل بازار و پلی استور کاربرد زیاد خاصی ندارند و یا روی گوشی اجرا نمیشن به عبارت دیگر برنامه های آندروید بدرد نخور هستند ولی سیستم عامل ای او اس این ایراد ها رو نداره.

far z در تاریخ : 1392/12/17

در این مورد حق با شماست.
تنها موردی که از z2 برام قابل قبوله از نظر پیشرفت علمی همینه. اونم نه در حد پیشرفت خیلی زیاد. اما پیشرفت خوبیه و امیدوارم تو عمل هم به زیبایی بتونه تصاویر خوبی بده. تا تجربه کیفیت z وz1 رو فراموش کنیم.
من تو مطلب قبلی back light led رو گفتم که برمیگرده به چند سال پیش. اما استفاده از back light RGB برا اولین بار استفاده شده تو گوشی.
اما من صحبتم سر اینه که همینو لا اقل رو z1 میتونست قرار بده. اما به دلایلی این کار و نکرد. البته شما میگفتی z1 بهترین کیفیت تصویر داره. کیفیت تصویری که مورد انتقاد اکثر محافل تخصصی بود و شما فقط می گفتی بهترینه.
اما سایر موراد از نظر علمی، علم روز به حساب نمیان.
شما که بررسی تخصصی میکنی، مطمئنا میدونی که اسنپ 800 با 800ab تفاوت چندانی نداره.
ram 3g هم یه سالیه از ورودش روی گوشی میگذره
سایر موارد هم پیشرفت داشته در نوع خودش، اما پیشرفتی نیس که بتونیم بگیم که جلوی پیشرفت علمو نمیشه گرفت به خاطر این مشخصات.
توصیه میکنم یکم واژه هایی که به کار میبرین با احتیاط باشه. شما همچنان به تاریکی 90% میگین تاریکی کامل. از نظر علمی این عدد 10% کمتر از تاریکی کامل هست. 10% نسبت خیلی بزرگیه.
گذار از تکنولوژی 45 نانومتری تولید ریزپردازنده به تکنولوژی 28 نانومتری الان، باعث تحولات زیادی تو عملکرد و مصرف دستگاه شده. اختلافشون 17 نانومتر هست. یعنی 0.000000017 متر. اونوقت این عدد کوچیک و اینهمه تغییرات! ولی 90 کجا و 100 کجا؟!
از نظر من به لحاظ سخت افزاری z2 تا این لحظه یکی از کاملترین گوشی ها تا اقتضا این زمان هست. در زمینه نرم افزار هم امیدوارم بهتر از قبل باشه.
امیدوارم تو عمل هم به خوبی این مشخصات بتونه کار کنه.
من سونی رو دوس دارم و به قدرت ساختش اعتقاد دارم. امیدوارم در آینده بازم کاری کنه که به سمت سونی برگردم. در کنار سخت افزار قدرتمند، روی نرم افزار هم کار کنه، مطمئنا میتونه خیلی حرفها برا گفتن داشته باشه. در مورد طراحی هم واقعا آفرین میگم به سری z. درسته یکم لبه های تخت کار کردن با گوشی رو سخت میکنه با یک دست اما واقعا طراحیش قشنگه.
در نهایت هم کسانی که میخوان این گوشی رو بخرن، مطمئن باشن که انتخاب خوبیه، البته به شرط یاری کردن جیب مبارکشون.
داداش مهدی یادته تو ایرادای z1 چی گفتم بهت و شما هم به شدت مخالفت کردی باهاش:
1- صفحه نمایش
2- تنظیمات ضعیف دوربین تو حالت auto نسبت به قدرت لنزش
3- مصرف باتری
یادته گفتم اگه این ایرادا تو z2 برطرف بشه یعنی اینکه شما داری تعصب نشون میدی؟
یادته گفتم اگه tft اینقدر خوبه و بهترینه، پس نیازی نیس که تو z2 عوض بشه؟
سونی تو z2، تک تک این ایرادا رو برطرف کرده.
ولی در نهایت شما منو محکوم کردی که متعصب هستم. حالا قضاوت با خودت

ahad m در تاریخ : 1392/12/17

سلام دوستان
کسی میدونه قیمتش در بدو ورود چقدر میشه؟

Ali_I3 b در تاریخ : 1392/12/17

محدوده قیمتش چقدره ؟ به نظرتون من این گوشی رو بخرم یا آی فون 5 اس ؟کدومش به پولش میرزه ؟
راستی در مورد سیستم عامل , اندروید که روی این گوشی هست خوبه یا آی او اس روی آی فون ؟
موارد 10901 تا 11000 از مجموع 11297 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

ایسام