معرفی Gorilla Glass 7i – شیشه مقاوم جدید Corning برای محافظت از نمایشگر دیوایس‌های میان‌رده

نمایش خبر

تاریخ : 1403/3/18        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : کورنینگ Corning ، کورنینگ گوریلا گلس Corning Gorilla Glass
واحد خبر mobile.ir : وقتی صحبت از شیشه‌های محافظ نمایشگر در اسمارت‌فون‌ها به میان می‌آید، بدون شک کورنینگ نخستین برندی‌ست که نام آن به ذهن‌ها خطور می‌کند. از همان سالی که نخستین آیفون وارد بازار شد تا کنون، شیشه‌های گوریلا گلس نقش عامل حفاظت‌کننده در بسیاری از گوشی‌های هوشمند را ایفا کرده‌اند. مقاوم‌ترین نسل از این شیشه‌ها که اواخر ژانویه معرفی شد Gorilla Armor نام دارد که برای اولین بار در پیشرفته‌ترین پرچمدار سامسونگ – یعنی Galaxy S24 Ultra – به کار گرفته شد. اما کورنینگ روز سه‌شنبه 4 ژوئن 2024 (15 خرداد 1403) از تولید نسل جدیدی از شیشه‌های مقاوم خود تحت عنوان Gorilla Glass 7i خبر داد.

بر خلاف Gorilla Armor و گوریلا گلس ویکتوس – که برای استفاده در گوشی‌های پیشرفته طراحی شده‌اند – Gorilla Glass 7i اسمارت‌فون‌های رده میانی و گوشی‌های با ارزش خرید بالا را هدف قرار داده است. به گفته دیوید ولاسکز (David Velasquez)، معاون و مدیر داخلی کورنینگ، برای صاحب یک گوشی هوشمند، دوام و استحکام گوشی مهم‌ترین دغدغه است. امروزه خرید اسمارت‌فون یک سرمایه‌گذاری قابل‌توجه بوده و Gorilla Glass 7i با ارائه استحکام پیشرفته برای دیوایس‌های رده‌میانی و با قیمت مناسب، این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد که بتواند از خرید خود محافظت کند.

طبق ادعای کورنینگ، نتایج حاصل از تست‌هایی که در آزمایشگاه‌های این شرکت به عمل آمده، حاکی از آن است که Gorilla Glass 7i در برابر رها شدن از فاصله یک متری روی سطوح سخت مشابه آسفالت مقاوم است. این در حالی‌ست که سایر شیشه‌های رقیب از جنس آلومینوسیلیکات لیتیوم، با رها شدن روی چنین سطوحی از فاصله نیم متری و حتی کمتر، معمولا دچار آسیب می‌شوند. همچنین، مقاومت Gorilla Glass 7i در برابر خط و خش تا 200 درصد بیشتر از شیشه‌های آلومینوسیلیکات لیتیوم شرکت‌های رقیب عنوان شده است.

شاید از خودتان بپرسید، طراحی و تولید Gorilla Glass 7i چه لزومی دارد؟ در حال حاضر که سال 2024 را سپری می‌کنیم، بسیاری از دیوایس‌های جدید – از جمله Nothing Phone (2a) و Poco F6 Pro – هنوز با پوشش Gorilla Glass 5 روانه بازار می‌شوند؛ شیشه مقاومی که سال 2016 عرضه شد و اکنون 8 سال از عمر آن می‌گذرد! جالب‌تر آنکه برخی دیگر از اسمارت‌فون‌های جدید پیشرفته مثل Pixel 8a با Gorilla Glass 3 – که محصول سال 2013 است – به تولید می‌رسند.

از این رو، کورنینگ و شرکایش احساس کردند که به محصولی مدرن‌تر و در عین حال مقرون‌به‌صرفه‌تر نیاز دارند؛ شیشه محافظی که بتواند با گرایش صنعت به استفاده از نمایشگرهای پیشرفته در مدل‌های میان‌رده همخوانی داشته باشد. لازم به ذکر است امروزه شاهد آن هستیم که در برخی دیوایس‌های میان‌رده از نمایشگرهای اولد 10 بیتی و حتی 12 بیتی استفاده می‌شود. نکته دیگر، آن است که از سال 2016 (زمان عرضه Gorilla Glass 5) تا کنون، میانگین اندازه نمایشگرها نیز افزایش یافته و هم‌اکنون با نمایشگرهای بزرگ‌تری مواجه هستیم. لذا نیاز به تولید شیشه مقاومی که بتواند خلأ بین Gorilla Glass 5 و Gorilla Glass Victus را پر کند، احساس می‌شد.

در پایان لازم به ذکر است، طبق گفته کورنینگ، نخستین اسمارت‌فونی که در ساخت آن از Gorilla Glass 7i استفاده خواهد شد، یکی از گوشی‌های هوشمند اوپو است. جزییات بیشتر در این زمینه از سوی اوپو منتشر خواهد شد. ناگفته نماند، هرچند این شیشه مقاوم برای استفاده در گوشی‌های هوشمند معرفی شده، اما به کار گرفتن آن در ساخت ساعت هوشمند یا دیگر دیوایس‌هایی که به شیشه مقاوم در برابر خط و خش و رها شدن نیاز دارند، دور از ذهن نخواهد بود.

منبع : Corning


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا