آشنایی با Gorilla Armor – جدیدترین شیشه مقاوم کورنینگ با Galaxy S24 Ultra وارد بازار خواهد شد

نمایش خبر

تاریخ : 1402/11/2        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : کورنینگ Corning ، کورنینگ گوریلا گلس Corning Gorilla Glass
واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ اخیرا از جدیدترین شاهکار خود یعنی سری پرچمدار Galaxy S24 پرده برداشت. شاید در نگاه اول فرق چندانی بین این سری و خانواده Galaxy S23 مشاهده نشود ، اما با بررسی دقیق‌تر به تفاوت‌های متعددی می‌رسیم مثل قابلیت‌های فراوان هوش مصنوعی، نمایشگر تخت و حاشیه‌های یکدست در هر چهار لبه. در این میان، Galaxy S24 Ultra از امکانات جذاب‌تری بهره می‌برد که از جمله آنها می‌توان به فریم تیتانیومی و پوشش جدیدی برای نمایشگر موسوم به Gorilla Armor اشاره کرد. Gorilla Armor جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصول کمپانی معتبر کورنینگ بوده و در این مطلب خبری قصد داریم این شیشه مقاوم را از زوایای بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

شیشه مقاوم گوریلا گلس نامی شناخته‌شده در صنعت اسمارت‌فون بوده و بسیاری از برندها ترجیح می‌دهند برای افزایش مقاومت نمایشگر دیوایس‌های خود از این محصول استفاده کنند. عمده پرچمدارهایی که از ژانویه 2023 به بعد وارد بازار شدند (از جمله سری Galaxy S23) به شیشه گوریلا گلس ویکتوس 2 مجهز بودند. اما کمپانی آمریکایی کورنینگ به‌تازگی از توسعه شیشه مقاومی تحت عنوان Gorilla Armor خبر داده و مدعی شده که این محصول در مقایسه با پوشش‌های شیشه‌ای متعارف برتری‌های فراوانی دارد. از نکات جالب درباره Gorilla Armor آن است که در نام‌گذاری این محصول واژه Glass (شیشه) به چشم نمی‌خورد.

گوشی Galaxy S24 Ultra نخستین اسمارت‌فونی‌ست که در ساخت آن از Gorilla Armor استفاده می‌شود. طبق ادعای کورنینگ، میزان مقاومت Gorilla Armor در برابر خط و خش و استهلاک روزانه، تا چهار برابر بیشتر از شیشه‌های متعارف کنونی این کلاس (موسوم به آلومینیوم سیلیکات) است. کورنینگ در اثبات این ادعا به نتایج حاصل از یک تست آزمایشگاهی جدید تحت عنوان Scratch Bot استناد کرده و مدعی شده که این تست به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند ساییدگی شیشه در نتیجه استفاده روزمره از گوشی را شبیه‌سازی کند.

شاید مهم‌ترین قابلیتی که از یک شیشه محافظ نمایشگر انتظار می‌رود، مقاومت آن در برابر شکستگی و ترک برداشتن باشد. به گفته کورنینگ، آزمایش‌های انجام شده روی Gorilla Armor نشان می‌دهد که مقاومت این شیشه در هنگام رها شدن روی سطح بتنی تا سه برابر بیشتر از شیشه‌های آلومینیوم سیلیکاتی است. نکته جالب دیگر آن است که Gorilla Armor با کاهش 75 درصدی بازتاب از سطح شیشه، نقش مهمی در بهبود تجربه بصری کاربر خواهد داشت. به زبان ساده‌تر، نمایشگرهای مجهز به این پوشش، در شرایط نوری متفاوت قابلیت خوانش بالاتری خواهند داشت. قضیه زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید به گفته کورنینگ، در ساخت Gorilla Armor به طور میانگین تا 25 درصد از مواد بازیافتی استفاده شده است.

درست است که موارد ادعا شده از سوی کورنینگ همگی از بهبودی چشمگیر در Gorilla Armor حکایت می‌کنند، اما نباید فراموش کنیم داده‌ها و اعدادی که از طرف کورنینگ درباره Gorilla Armor منتشر شده صرفا حاصل تست‌های به عمل آمده در آزمایشگاه‌های این شرکت بوده و هنوز هیچ مرجع بی‌طرفی این داده‌ها را تأیید نکرده است. نکته دیگر اینکه کورنینگ در معرفی Gorilla Armor از مقایسه این محصول با گوریلا گلس ویکتوس 2 امتناع کرده و هیچ داده ملموس و قابل استنادی را درباره استحکام و مقاومت این شیشه ذکر نمی‌کند. حتی وقتی آرون ماینی (Arun Maini)، صاحب کانال Mrwhosetheboss در یوتیوب، چندین بار از کورنینگ و سامسونگ درخواست شفاف‌سازی بیشتر در این زمینه کرد، با پاسخی مواجه نشد.

با این اوصاف، به باور برخی کارشناسان، هنوز قضاوت درباره قابلیت‌های Gorilla Armor زود بوده و تنها زمانی می‌توانیم برتری Gorilla Armor بر گوریلا گلس ویکتوس 2 را قبول کنیم که این محصول توسط کارشناسان بی‌طرف – مثل زک نلسون (Zack Nelson)، مدیر کانال JerryRigEverything در یوتیوب – مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان گفتنی‌ست، حتی اگر تمام گفته‌های کورنینگ درباره مقاومت و استحکام بالای Gorilla Armor را بپذیریم، چنان‌چه قصد خرید Galaxy S24 Ultra را دارید، بد نیست به تهیه یک محافظ صفحه نیز اقدام کنید. البته برخی افراد معتقدند به کار گرفتن این نوع محافظ‌ها لذت استفاده و حس کار کردن با یک دیوایس پرچمدار را از بین می‌برد، اما برای کاربرانی که در محیط‌های نسبتا خشن و پرخطر حضور دارند، داشتن محافظ صفحه برای اسمارت‌فون امری ضروری و منطقی به نظر می‌رسد.

منبع : Corning


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا