معرفی Watch 3 - ساعت 44 دلاری ریلمی با صفحه‌نمایش 1.8 اینچی و باتری 340 میلی‌آمپر ساعتی

نمایش خبر

تاریخ : 1401/5/6        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable
واحد خبر mobile.ir : ریلمی راهبردی موسوم به 1+5+T دارد که در آن 1 به گوشی‌های هوشمند، 5 به محصولاتی در حوزه AIoT یا هوش مصنوعی اشیاء (شامل ساعت هوشمند، هدست و دیگر محصولات هوشمند) و T به TechLife اشاره دارد. در همین راستا این برند به تازگی و در روز سه‌شنبه 26 جولای سال جاری میلادی (4 مرداد 1401) از محصولات جدید خود در حوزه هوش مصنوعی اشیاء شامل یک ساعت هوشمند با نام Watch 3، دو هدست بلوتوث و یک مانیتور 23.8 اینچی رونمایی کرده است. Realme Watch 3 که جانشین Watch 2 به حساب می‌آید، با داشتن فریمی با پوشش متالیک از یک صفحه‌نمایش بزرگ بهره می‌برد و از برقراری تماس با استفاده از بلوتوث پشتیبانی می‌کند.

بدنه اسمارت‌واچ تازه ریلمی از پلی‌کربنات ساخته شده و پوششی فلزی آن را در بر گرفته است. این ساعت با داشتن استاندارد IP68 در برابر گرد و غبار و آب به عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه مقاومت دارد؛ اگر چه برند چینی هشدار داده که هنگام دوش گرفتن و شنا نمی‌توان از آن استفاده کرد. Realme Watch 3 در اندازه‌های 45x37x11.5 میلی‌متر طراحی شده و بدون بند 40 گرم و با بند سیلیکونی 22 میلی‌متری 54 گرم وزن دارد.

این اسمارت‌واچ را از نظر ویژگی‌های سخت‌افزاری و قابلیت می‌توان مابین Watch 2 و Watch 2 Pro دسته‌بندی کرد. بزرگ‌تر شدن اندازه صفحه‌نمایش مربعی شکل دستگاه یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های این ساعت محسوب می‌شود که البته اندکی از نمایشگر Watch 2 Pro بزرگ‌تر شده و یک نمونه 1.8 اینچی از نوع TFT LCD است. ریلمی محصول جدید خود را در در رنگ‌های مشکی و خاکستری تولید می‌کند و حاشیه‌های صفحه‌نمایش آن را به حداقل رسانده به طوری که نسبت صفحه به بدنه از 50 درصد در Watch 2 به 67.5 درصد در Watch 3 رسیده است. البته رزولوشن این محصول در مقایسه با Watch 2 با وضوح 320x320 پیکسل و Watch 2 Pro با 320x385 پیکسل کاهش یافته و به 286x286 پیکسل رسیده است. به علاوه، روشنایی این ساعت هم در مقایسه با روشنایی 600 نیتی نسل قبلی کم‌تر شده و 500 نیت است.

تغییر دیگر این ساعت در مقایسه با Watch 2 را باید در امکان برقراری تماس از طریق بلوتوث جست‌وجو کرد؛ قابلیتی که پیش‌تر منحصر به Watch 2 Pro بود. با استفاده از این ویژگی کاربر می‌تواند به طور مستقیم و با استفاده از اسپیکر داخلی و میکروفن ساعت هوشمند خود اقدام به برقراری تماس کند ریلمی برای اطمینان از حفظ قابلیت بلوتوث و انتقال صدا حین تماس، یک تراشه بلوتوث دوحالته را برای این ساعت در نظر گرفته است. همچنین حضور آمپلی‌فایری داخلی موسوم به Smart Power Amplifier به بهبود کیفیت صدا کمک می‌کند و علاوه بر آن یک الگوریتم داخلی مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور کاهش noise برای آن در نظر گرفته شده است.

Realme Watch 3 از بیش از 110 حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند و با مجهز بودن به سنسور ضربان قلب و اشباع اکسیژن خون یا SpO2 می‌تواند سطح اکسیژن خون (VO2) و زمان احیاء را محاسبه کند. همچنین این ساعت نه تنها می‌تواند ضربان قلب و اکسیژن خون بلکه خواب، سطح استرس (با استفاده از تغییرات ضربان قلب) و دیگر شاخص‌های سلامتی کاربر را به طور مداوم رصد کند.

صفحه‌نمایش بزرگ این اسمارت‌واچ برای مواردی همچون نمایش اعلانات (notification) و پیام‌های کوتاه شامل 50 ایموجی کاربرد دارد. به علاوه، شرکت سازنده بیش از 100 واچ فیس مختلف برای این ساعت در نظر گرفته که کاربر می‌تواند به دلخواه خود آن‌ها را تغییر دهد.

باتری این اسمارت‌واچ 340 میلی‌آمپر ساعتی است و شارژ کامل آن 2.5 ساعت زمان می‌برد. به گفته ریلمی، کاربر در صورت استفاده معمول می‌تواند تا 7 روز روی این باتری حساب کند اما دوام آن در مقایسه با باتری 315 میلی‌آمپر ساعتی Watch 2 با عمر 12 روزه، با افت مواجه شده است.

فروش Realme Watch 3 با قیمت 3,499 روپیه هند (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 44 دلار) از ظهر روز سه‌شنبه 2 آگوست (11 مرداد) از طریق فروشگاه آنلاین ریلمی، Flipkart و سایر خرده‌فروشی‌ها آغاز خواهد شد. البته خریداران اولیه این ساعت می‌توانند آن را با 500 روپیه تخفیف خریداری کنند. همچنین ظاهرا ریلمی اعلام کرده که Watch 2 را نیز با قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی یا در اصطلاح MSRP یکسان با Watch 3 یعنی 3,499 روپیه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

منبع : Realme


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا