معرفی Watch GS 3 – ساعت هوشمند آنر با ظاهری زیبا و بهبود در موقعیت‌یابی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/10/23        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، ساعت هوشمند Smartwatch ، Honor Watch GS 3 ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : کمپانی چینی آنر روز دوشنبه 10 ژانویه 2022 (20 دی 1400) همزمان با معرفی اسمارت‌فون تاشوی Magic V، از یک ساعت هوشمند با نام Watch GS 3 نیز رونمایی کرد. پخش تیزرهای تبلیغاتی این ساعت از اواسط سال 2021 آغاز شده بود، اما آنر با به تعویق انداختن رونمایی از آن، تصمیم گرفت این دیوایس پوشیدنی را به عنوان همراه مکملی برای Magic V معرفی کند. همان طور که از نامش پیداست، GS 3 جدیدترین اسمارت‌واچ از سری GS بوده و برخلاف طراحی خشن و زمخت GS Pro، ظاهری کلاسیک و شکیل دارد. طراحی زیبا، نمایشگر AMOLED، موقعیت‌یابی ارتقایافته و امکانات متنوع در حوزه سلامتی و تناسب اندام، از جمله مهم‌ترین مشخصات Watch GS 3 به شمار می‌روند.

همان طور که گفته شد، یکی از نقاط قوت Watch GS 3 طراحی زیبا و جذاب آن است. صفحه گرد این ساعت در بدنه‌ای فلزی (با 2 دکمه فیزیکی در سمت راست) آرام گرفته است. این بدنه از جنس استیل ضدزنگ با درجه کربن پایین 316L بوده و تا 5 اتمسفر در برابر آب مقاوم است. اسمارت‌واچ جدید آنر در ابعادی برابر با 10.5×45.9×45.9 میلی‌متر طراحی شده و 44 گرم وزن دارد (بدون احتساب وزن بند). Watch GS 3 در سه رنگ مشکی (Racing Pioneer)، طلایی (Streamer Classic) و نقره‌ای (Global Voyage) وارد بازار خواهد شد. در مدل مشکی از بند لاستیکی استفاده شده، اما مدل‌های طلایی و نقره‌ای از بندهای چرمی موسوم به Nappa بهره می‌برند.

نمایشگر AMOLED این ساعت، قطری برابر با 1.43 اینچ دارد که کمی بزرگ‌تر از نمایشگر 1.39 اینچی در GS Pro است. رزولوشن نمایشگر 466×466 پیکسل است که تراکم آن را به 326 پیکسل در اینچ می‌رساند. به لطف مسیریابی ماهواره‌ای و پشتیبانی از Beidou ،GLONASS ،Galileo ،GPS و QZSS، ساعت جدید آنر از سیستم موقعیت‌یابی دو فرکانسی بهره‌مند است. طبق ادعای شرکت سازنده، میزان دقت موقعیت‌یابی در این ساعت (در مقایسه با MagicWatch 2 که سال 2019 وارد بازار شد) تا 167 درصد بهبود یافته است. همچنین، GS 3 می‌تواند موقعیت‌یابی را تا 47 درصد سریع‌تر انجام دهد.

32 مگابایت حافظه RAM و 4 گیگابایت حافظه داخلی به این ساعت اختصاص یافته است. وجود میکروفن و اسپیکر نیز از مزایای دیگر Watch GS 3 محسوب می‌شود. باتری 451 میلی‌آمپر ساعتی در این محصول، با استفاده معمولی تا 14 روز و در صورت روشن بودن مداوم GPS تا 30 ساعت دوام خواهد داشت. این باتری از استاندارد شارژ 5 واتی پشتیبانی کرده و با 5 دقیقه شارژ کردن، می‌توان به مدت یک روز از این ساعت استفاده کرد. فول شارژ باتری ظاهرا کمتر از یک ساعت به طول می‌انجامد.

به جای استفاده از تراشه‌هایی مثل Snapdragon Wear 4100، آنر در ساخت Watch GS 3 از چیپ‌ستی به نام Apollo4 استفاده کرده است. اپلیکیشن‌های متعددی به صورت پیش‌فرض روی این ساعت نصب شده‌اند، از جمله موزیک پلیر، زنگ هشدار، چراغ قوه، تایمر و ... . دکمه شاتر دوربین از راه دور و امکان رد تماس ورودی با پیام‌های متنی آماده، از دیگر امکانات نرم‌افزاری در این ساعت ذکر شده‌اند. امکان نصب اپلیکیشن‌های دیگر نیز در این ساعت پیش‌بینی شده، اما باید به یاد داشته باشید که Watch GS 3 یک دیوایس مجهز به Google Wear نبوده و سیستم‌عامل آن LiteOS است؛ همان سیستم‌عاملی که پیش از این در برخی ساعت‌های هوشمند هواوی به کار گرفته شده بود. ناگفته نماند، از دیگر گزینه‌های ارتباطی Watch GS 3 می‌توان به بلوتوث 5.0 و NFC (برای پرداخت‌های بدون تماس) اشاره کرد.

می‌رسیم به قابلیت‌های سلامتی و ورزشی Watch GS 3. سنسور PPG هشت-کانالی که در پشت ساعت تعبیه شده، ضربان قلب کاربر را با دقت 97 درصدی اندازه‌گیری می‌کند. به لطف Honor Health 5.0، اندازه‌گیری 24 ساعته سطح اشباع اکسیژن خون و ردیابی خواب (به همراه بیش از 200 پیشنهاد برای بهبود کیفیت خواب) نیز در Watch GS 3 امکان‌پذیر شده است. بیش از 100 حالت ورزشی (از جمله 85 حالت ورزشی سفارشی و بیش از 10 ورزش حرفه‌ای) نیز در این ساعت پیش‌بینی شده است. با توجه به مقاومت Watch GS 3 در برابر آب، بدیهی‌ست می‌توان در استخر هم آن را به همراه داشت. ناگفته نماند، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، سنسور فشار هوا و سنسور نور محیطی، مجموعه حسگرهای این ساعت را تکمیل می‌کنند.

ساعت هوشمند Honor Watch GS 3 با اندروید 6 و بالاتر و iOS 9.0 و بالاتر سازگار خواهد بود. پیش‌سفارش این ساعت در چین آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند مدل مشکی‌رنگ آن – با بند لاستیکی – را به قیمت 1,299 یوان چین سفارش دهند، که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 204 دلار آمریکا. دو مدل دیگر – که دارای بند چرمی هستند – قیمتی معادل 1,499 یوان (235 دلار) دارند.

منبع : Honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا