معرفی Watch 2 Pro – ساعت هوشمند جدید هواوی با پشتیبانی از سیم‌کارت داخلی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/8/3        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، Android Wear 2.0 ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی اخیرا و اندکی پس از رونمایی رسمی از اسمارت‌فون‌های Mate 10 و Mate 10 Pro در چین، ساعت هوشمند جدید خود را با نام Watch 2 Pro معرفی کرد. برخی منابع خبری از معرفی این ساعت هوشمند اظهار شگفتی نموده‌اند، چرا که هیچ نشانه‌ای از معرفی این اسمارت‌واچ در رویداد هفته گذشته هواوی در شهر مونیخ آلمان --که برای رونمایی از جدیدترین پرچمداران سری Mate برگزار شد—دیده نشده است. ساعت جدید هواوی از نظر طراحی به نسخه کلاسیک Watch 2 شباهت دارد که در جریان کنفرانس MWC 2017 معرفی شده بود. البته Watch 2 Pro از سیم‌کارت داخلی (eSIM) پشتیبانی می‌کند و مجهز به نسخه چینی پلتفرم Android Wear 2.0 است؛ ویژگی‌هایی که Watch 2 فاقد آن‌ها بود.

Introducing Huawei Watch2 Pro

اسمارت‌واچ جدید هواوی با ابعاد 45x48.3 میلی‌متری دارای ضخامت 12.6 میلی‌متر است. بدنه این ساعت سرامیکی است و از بند قابل تعویض 22 میلی‌متری بهره می‌برد. Watch 2 Pro همانند Watch 2 دارای صفحه‌نمایش دایره‌ای شکل 1.2 اینچی با وضوح 390×390 پیکسل و تراکم پیکسلی 326ppi است. این صفحه‌نمایش AMOLED با پوششی از Gorilla Glass محصول شرکت کورنینگ محافظت می‌شود که نسخه آن مشخص نشده است.

Introducing Huawei Watch2 Pro

هواوی در امکانات پردازشی این ساعت نیز تغییری نسبت به Watch 2 ایجاد نکرده است. ساعت هوشمند تازه هواوی برای عملیات پردازش از پروسسور 4 هسته‌ای Snapdragon 2100 بهره می‌برد. حافظه رَم آن نیز 768 مگابایت است که در کنار حافظه داخلی 4 گیگابایتی تا حد زیادی قابل قبول به نظر می‌رسد. البته با توجه به رقابت هواوی با شرکت‌هایی همچون اپل و سامسونگ، عجیب است که این کمپانی هنوز پلتفرم اختصاصی خود را برای ابزارهای پوشیدنی مانند اسمارت‌واچ ارائه نکرده است. ظاهرا هواوی این ساعت هوشمند را به هدف بازار چین ارائه کرده و به همین دلیل، نسخه چینی سیستم‌عامل گوگل برای ابزارهای پوشیدنی یعنی Android Wear 2.0 را برای آن در نظر گرفته است. دستیار صوتی این ساعت نیز متفاوت است و در غیاب برنامه‌‌های گوگلی، سرویس‌های ارائه‌شده توسط کمپانی Baidu (شرکتی که معمولا به عنوان گوگل چین شناخته می‌شود) را در بر می‌گیرد.

Introducing Huawei Watch2 Pro

ظرفیت باتری نیز در این ساعت نسبت به Watch 2 تغییری نداشته است و در آن همچنان از باتری 420 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌شود که به گفته هواوی، با یک بار شارژ نزدیک به 1.5 روز قادر به تأمین انرژی مورد نیاز ساعت برای کاربردهای معمول است و در صورت استفاده از ارتباطات Cellular نسل چهارم هم حدود یک روز دوام دارد. این ساعت هوشمند با پشتیبانی از استاندارد مقاومت IP68، در برابر گرد و غبار و غوطه‌وری 30 دقیقه‌ای در آب با عمق 1.5 متر مقاوم است.

Watch 2 Pro از نظر گزینه‌های ارتباطی علاوه بر بلوتوث و وای‌فای، از فناوری NFC برای پرداخت‌های موبایلی بهره می‌برد. به علاوه، از ارتباطات Cellular شامل LTE، WCDMA، GSM و همچنین شبکه ارتباطی 2G، 3G و 4G در اپراتور Unicom پشتیبانی می‌کند که باعث استقلال آن از گوشی هوشمند می‌شود. از آنجا که نسخه سیستم‌عامل این ساعت هوشمند به هیچ یک از سرویس‌های گوگل متصل نمی‌شود، این اسمارت‌واچ از سامانه‌ پرداخت Huawei Pay به صورت داخلی پشتیبانی می‌کند. همچنین از سیستم پرداخت Alipay (به صورت آفلاین) و Wechat Pay (به صورت همراه با گوشی هوشمند) پشتیبانی می‌کند. اسمارت‌واچ جدید هواوی از ماهواره‌های GPS و Beidou به صورت داخلی برای مسیریابی بهره می‌برد. هواوی علاوه بر مجموعه استانداردی از حسگرها شامل حسگر ضربان قلب، فشارسنج و نور محیطی، سنسورهای شتاب‌سنج گرانشی 3 محوری و ژیروسکوپ 3 محوری را نیز برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته است.

Introducing Huawei Watch2 Pro

همان طور که اشاره شد، مهم‌ترین ویژگی این ساعت هوشمند، پشتیبانی از سیم‌کارت داخلی (eSIM) است. در واقع Watch 2 Pro نخستین ساعت هوشمند مجهز به پلتفرم Android Wear 2.0 است که از eSIM بهره می‌برد. کمپانی‌های بزرگی مانند اپل نیز از این فناوری در ساعت‌های هوشمند خود استفاده کرده‌اند. نسل سوم اسمارت‌واچ‌های اپل مجهز به eSIM هستند. به این ترتیب، کاربران اپل‌واچ می‌توانند شماره‌ای مجازی به ساعت خود اضافه کنند که همان شماره تلفن همراه آنها است و سپس اسمارت‌واچ خود را مستقل از گوشی هوشمند به کار گیرند. سامسونگ نیز برای نسخه LTE اسمارت‌واچ Gear S3، سیم‌کارت داخلی در نظر گرفته است.

Introducing Huawei Watch2 Pro

جدیدترین ساعت هوشمند هواوی با قیمت 2,588 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز، حدود390 دلار) از طریق سایت JD.com به فروش خواهد رسید. هواوی در خصوص عرضه این اسمارت‌واچ در خارج از مرزهای چین اطلاعاتی را منتشر نکرده است.  

منبع : Huawei