معرفی Huawei Watch GT 3 Pro ساعت هوشمند جدید هواوی با امکان خوانش نوار قلب (ECG)

نمایش خبر

تاریخ : 1401/2/10        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، Huawei Watch GT 3 Pro ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی در روز پنج‌شنبه 28 آوریل 2022 (8 اردیبهشت 1401) همزمان با رونمایی از گوشی تاشوی Mate Xs 2 از ساعت هوشمند جدیدی به نام Watch GT 3 Pro نیز رونمایی کرده که مطابق نام آن آپدیتی بر Watch GT 3 این شرکت به حساب می‌آید. از سوی دیگر با در نظر گرفتن پسوند Pro در این مدل شباهت‌هایی با Watch GT 2 Pro نیز در این اسمارت‌واچ دیده می‌شود که از آن جمله باید به ارائه شدن یک نسخه سرامیکی و یک ورژن با پسوند Porsche Design اشاره کرد. نکته برجسته اصلی در مورد این ساعت که همچنان از یک فریم گرد و دایره‌ای بهره می‌برد، قابلیت ارائه نوار قلب یا ECG است که پیش از این در Watch GT 2 Pro ECG نیز ارائه شده بود.

Huawei Watch GT 3 Pro در دو نسخه مختلف یکی از جنس تیتانیوم و دیگری از جنس سرامیک ارائه می‌شود که اولی بزرگ‌تر بوده و از یک کیس 46.6 میلی‌متر برخوردار است اما نسخه گران‌قیمت‌تر سرامیکی از یک کیس کوچک‌تر 42.9 میلی‌متری بهره می‌برد. طراحی این دو مدل نیز متفاوت بوده و هریک به‌ظاهر طیف متمایزی از کاربران را هدف قرار داده‌اند. نسخه تیتانیومی این ساعت از یک قاب دایره‌ای صاف و بدون برجستگی بهره می‌برد که ظاهر کلاسیکی را برای آن فراهم می‌کند.

در نسخه سرامیکی اما فرم قاب پیرامونی متفاوت بوده و قاب دندانه‌ای شکلی به‌رنگ دکمه‌های جانبی در پیرامون صفحه‌نمایش آن به‌چشم می‌خورد. ضخامت این دو ساعت تفاوت خاصی با هم نداشته و 10.9 میلی‌متر در نسخه تیتانیومی و 10.5 میلی‌متر در نسخه سرامیکی‌ست و در وزن نیز به اختلاف جزیی 4 گرمی (54 گرم در نسخه تیتانیومی و 50 گرم در نسخه سرامیکی) بر می‌خوریم.

روی صفحه‌نمایش در هر دو مدل از شیشه یاقوت یا سافایر گلس استفاده شده اما در بخش پشتی با ترکیب متفاوتی روبرو می‌شویم جایی‌که در مدل پیشرفته‌تر تیتانیومی، ترکیب سرامیک میکرو کریستالی به‌کار گرفته شده که به‌گفته شرکت سازنده، گرم و سازگار با پوست بوده و هنگام به‌دست کردن ساعت راحتی مشهودی را به می‌آورد.

جنس بخش پشتی در نسخه سرامیکی همچنان از نوع سافایر گلس یا شیشه یاقوتی‌ست که به‌گفته هواوی ضمن شفافیت و راحتی در استفاده، در افزایش دقت سنسورها نیز موثر است.

جنس دکمه crown چرخان در این دو مدل نیز بار دیگر تفاوت داشته و در مدل تیتانیومی از همین جنس و در مدل سرامیکی از نوع فولاد ضد زنگ با یک روکش سرامیکی در کناره آن است. نسخه تیتانیومی این مدل با بند چرمی خاکستری و مشکی لاستیکی (از جنس fluoroelastomer) ارائه می‌شود اما در ورژن پیشرفته‌تر سرامیکی علاوه بر چرم امکان سفارش بند سرامیکی (هر دو به‌رنگ سفید) نیز در نظر گرفته شده است.

صفحه‌نمایش نسخه بزرگ‌تر این ساعت یک نمونه 1.43 اینچی AMOLED است و در نسخه سرامیکی نیز به یک پنل 1.32 اینچی AMOLED بر می‌خوریم.

مثل تقریبا هر ساعت هوشمند دیگری، Watch GT 3 Pro نیز از امکانات متعدد مرتبط با پزشکی و سلامتی برخوردار است که از آن جمله می‌توان به گام‌شمار، سنجش ضربان قلب، سطح اکسیژن خون (SpO2)، تحلیل خواب و مواردی از این دست اشاره کرد. نکته قابل توجه اصلی در این میان ECG یا نوار قلب است که به‌گفته هواوی از اداره ملی محصولات پزشکی چین (NMPA) به‌عنوان یک دستگاه پزشکی Class II موفق به دریافت مجوز شده و تنها با قرار دادن دست روی الکترود جای گرفته در کناره ساعت برای 30 ثانیه به‌راحتی انجام می‌شود. البته نگفته پیداست این ابزار طبق معمول فقط یک مرجع یا رفرنس بوده و نباید مستقیما از آن به‌عنوان مبنایی برای تشخیص بالینی استفاده کرد.

این ساعت‌ها از دنبال کردن بیش از 100 فعالیت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کنند که از آن جمله باید به دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا، گلف، کوه‌نوردی و چندین و چند مورد دیگر اشاره کرد. در این مدل همچنین برنامه‌های متمایزی برای انجام ورزش گلف در نظر گرفته شده که ارائه حالت تمرینی، اطلاعات بیش از 300 زمین گلف مختلف در سرتاسر جهان و بررسی سرعت و جهت وزش باد از آن جمله‌اند.

هواوی به ظرفیت باتری این دو ساعت اشاره نکرده و تنها به این بسنده کرده که نسخه بزرگ‌تر این ساعت از 14 روز دوام باتری (8 روز در صورت استفاده شدید) بهره می‌برد و نسخه کوچک‌تر نیز در این شرایط، 7 و 4 روز دوام باتری را ارائه می‌کند. سرعت شارژ این مجموعه نیز به‌گفته هواوی 30 درصد ارتقاء یافته و 10 دقیقه شارژ کردن این مدل برای استفاده در کل یک روز (البته تحت شرایط از پیش تعریف‌شده) کافی خواهد بود. توان شارژر این ساعت در هر دو مدل 10 وات (5 ولت و 2 آمپر) است.

هر دو نسخه Watch GT 3 Pro از استاندارد مقاومت IP68 بهره می‌برند و می‌توان آن‌ها را در فعالیت‌های آبی عادی تا عمق 50 متری و در دایوینگ تا عمق 30 متری نیز استفاده کرد.

Huawei GT 3 Pro‌ به مسیریاب‌های ماهواره‌ای دو فرکانسی، اتصال NFC، مکانیزم شارژ بی‌سیم، اسپیکر و میکروفون مجهز شده و بلوتوث تنها گزینه ارتباطی بی‌سیم آن به حساب می‌آید.

Watch GT 3 Pro با نسخه مخصوصی از سیستم‌عامل HarmonyOS 2 ارائه می‌شود که با گوشی‌های اندرویدی مجهز به نسخه 6 یا بالاتر این سیستم‌عامل و آیفون‌های مجهز به iOS 9.0 و بالاتر سازگار است. قیمت نسخه سرامیکی این ساعت با بند چرمی 2,988 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 452 دلار) در نظر گرفته شده و ورژن بزرگ‌تر تیتانیومی با بند لاستیکی نیز 2,488 یوان (376 دلار) قیمت دارد. با تغییر بند به سرامیک در نسخه 43 میلی‌متری و چرم در نسخه 46 میلی‌متری، قیمت دستگاه به‌ترتیب به 4.688 و 2,688 یوان (709 دلار و 407 دلار) افزایش می‌یابد. و نسخه موسوم به Porsche Design نیز 4,688 یوان (709 دلار) قیمت دارد. هر سه این مدل‌ها در پنجم می (15 اردیبهشت 1401) وارد بازار چین شده و از حضور احتمالی و قیمت آن‌ها در دیگر بازارها هنوز خبری در دست نیست.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا