سامسونگ Galaxy A53 5G در نگاه رسانه‌ها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفه‌ای‌ها

نمایش خبر

تاریخ : 1401/1/27        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : در رسانه‌ها In Medias ، Samsung Galaxy A53 5G ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : سری Galaxy A5x سامسونگ در طی چند سال اخیر در زمره‌ی موفق‌ترین گوشی‌های میان‌رده این شرکت بوده و در هر سه نسل قبلی یعنی Galaxy A52 5G ،Galaxy A51 و Galaxy A52s در جمع پر فروش‌ترین‌های بازار جای داشته‌اند. سامسونگ تقریبا یک ماه پیش در اواسط مارچ 2022 همزمان با رونمایی از Galaxy A73 و Galaxy A33 عضو جدید خانواده سری 5 یعنی Galaxy A53 5G را نیز معرفی کرد که در مقایسه با Galaxy A52 5G و A52s ضمن دست‌نخورده باقی گذاشتن المان‌های محبوبی مثل دوربین 64 مگاپیکسلی OIS در برخی موارد دیگر مثل ظرفیت باتری با بهبود روبرو شده است. در این نوبت به مرور دیدگاه‌ سایت‌های معتبر فناوری در مورد A53 و نقاط ضعف و قوت آن می‌پردازیم.

مطابق معمول همیشه پیش از پرداختن به مبحث اصلی این مطلب یعنی دیدگاه‌های مختلف سایت‌های فناوری در مورد میان‌رده جدید سامسونگ، بهتر است ضمن مرور مشخصات و قابلیت‌های این گوشی با زیر و بم آن بیش‌تر آشنا شویم؛ Galaxy A53 5G همانطور که در یک نگاه مشخص است از لحاظ ظاهری تفاوت خاصی با آن‌چه از A52 و A52s سراغ داریم نداشته و ترکیب دوربین پانچی مرکزی و محوطه لنزهای برآمده دوربین (که جزیی از بدنه در بخش پشتی هستند)، در A53 نیز خودنمایی می‌کنند. اندازه صفحه‌نمایش در این گوشی دست‌نخورده باقی مانده اما با وجود بیش از 11 درصد افزایش ظرفیت باتری، وزن آن روی همان رقم پیش یعنی 189 گرم ثابت مانده است.

A53 5G نسبت به همتایان پیشین خود در این این کلاس کوچک‌تر بوده و با ابعاد 8.1×74.8×159.6 میلی‌متری، هر سه فاکتور طول، عرض و ارتقاع آن 0.3 میلی‌متر کم‌تر شده است. بخشی از این اختلاف در طول و عرض را باید به حاشیه‌های دورتادور صفحه‌نمایش مرتبط دانست که در A53 5G کم‌تر به‌نظر می‌رسند. این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید،‌ آبی و نارنجی/کرمی (هلویی) ارائه می‌شود که دو رنگ آخر، آن را به‌خوبی از مدل‌های قبلی مجزا می‌کنند. رنگ آبی البته در A52 5G نیز حضور داشت اما ظاهرا از آبی روشن‌تری برای A53 5G استفاده شده است.

A53 5G از روی اعداد و ارقام از همان صفحه‌نمایش قبلی 6.5 اینچی فول اچ‌دی Super AMOLED با حداکثر نرخ رفرش 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 800 نیتی بهره می‌برد و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی f/2.2 و سنسور اثر انگشت درون این صفحه‌نمایش نیز دست نخورده باقی‌مانده‌اند. ترکیب دوربین‌های پشتی نیز شامل همان 64 مگاپیکسلی f/1.8 پیشین مجهز به OIS، دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید f/2.2 بدون فوکوس خودکار و دو واحد 5 مگاپیکسلی (ماکرو و سنسور عمق میدان هر دو با f/2.4) می‌شوند که حداقل روی کاغذ تفاوتی با گذشته ندارند.

پردازنده در این مدل تغییر کرده و به‌جای Snapdragon 750G در A52 5G و Snapdragon 778G در A52s، از یک چیپ‌ست 5 نانومتری ساخت سامسونگ به‌نام Exynos 1280 استفاده شده که تا قبل از ارائه گوشی به بازار، اطلاعاتی اندکی از آن در دسترس بود. رم 6 یا 8 گیگابایتی و حافظه 128 یا 256 گیگابایتی قابل ارتقاء (با درگاه ترکیبی microSD) نیز همان گزینه‌هایی‌ست که از قبل برای دو نسل پیشین این کلاس به‌خاطر داریم.

باتری دستگاه از 4,500mAh به 5,000mAh ارتقاء پیدا کرده که این مسئله با توجه به یکسان بودن وزن و حتی کوچک‌تر شدن ابعاد دستگاه نکته کاملا قابل توجه‌ای به‌نظر می‌رسد. حداکثر توان شارژر مورد پشتیبانی در این گوشی همچنان 25 وات است و این بار نه از این شارژر بلکه از هیچ شارژر دیگری در جعبه دستگاه خبری نیست. A53 5G با استاندارد IP67 در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم است و از این بابت تفاوتی نسبت به گذشته ندارد. این گوشی همچنان با تجهیز به اسپیکرهای استریو عملکرد موفقی در زمینه صوتی داشته اما حذف جک هدست از آن نکته خوشایندی به‌نظر نمی‌رسد.

پس از آشنایی با مشخصات Galaxy A53 5G نوبت به مرور دیدگاه سایت‌های مختلف در مورد این گوشی فرا می‌رسد.

GSMArena

با توجه به این‌که سامسونگ تقریبا هیچ اطلاعاتی در مورد Exynos 1280 و مشخصات این پروسسور منتشر نکرده و حتی در صفحه مشخصات گوشی، از ذکر نام این چیپ‌ست نیز دریغ شده، بهتر است در ابتدا به اطلاعات منتشر شده از سوی GSMArena در مورد بخش پردازشی A53 بپردازیم. به‌گفته GSMArena اکسینوس 1280 یک پروسسور 5 نانومتری ساخت خود سامسونگ است که تنها 2 هسته Arm Cortex-A78 (با فرکانس حداکثر 2.4 گیگاهرتز) و 6 هسته A55 (با فرکانس حداکثر 2 گیگاهرتز) دارد. مقایسه این مجموعه با Snapdragon 778G با 4 هسته 2.4 گیگاهرتزی A78 و 4 هسته 1.9 گیگاهرتزی A55 از همین ابتدا انتظار مشاهده برتری بی‌چون و چرای A52s به‌خصوص در پردازش‌های مولتی‌کُر یا چند رشته‌ای را در ذهن ایجاد می‌کند. GSMArena در این زمینه می‌گوید: «این انتظار، در نتایج واقعی بنچ‌مارک‌ها نیز منعکس می‌شود و به‌نظر می‌رسد [که پروسسور] Snapdragon 695 5G با پیکربندی 2+6 هسته‌ای [خود] در زمینه پرفورمنس CPU، انطابق بیش‌تری با Exynos 1280 داشته باشد و عجیب این‌که پردازنده اولی (یعنی اسنپ‌دراگون 695) با وجود سرعت کلاک پایین‌تر، در یک سناریوی درگیری همه هسته‌ها، اندکی بهتر بوده و دومی (یعنی Exynos 1280) در اجرای [فرایندهای] تک‌رشته‌ای قدرتمندتر است.»

به‌گفته GSMArena، پردازنده Exynos 1280 به گرافیک Mali-G68 مجهز شده که در این مورد نیز در مقایسه با گرافیک Galaxy A52s یعنی Adreno 642L کاملا ضعیف‌تر عمل کرده و در تست‌های مختلف گرافیکی بسته به نوع تست از 20 تا بیش از 40 درصد نتیجه ضعیف‌تری را کسب می‌کند. GSMArena با انطباق نتایج A53 5G با گوشی‌هایی مثل Redmi Note 11 Pro+ 5G و +Realme 9 Pro که هر دو با تجهیز به پروسسور Dimensity 920، از همین گرافیک Mali-G68 استفاده می‌کنند نتیجه‌گیری کرده که در Exynos 1280 نیز ظاهرا از نسخه چهار هسته‌ای این گرافیک استفاده شده است.

در بررسی GSMArena از Galaxy A53 5G در بخش نتیجه‌گیری ضمن برشمرده شدن نکات مثبت گوشی از جمله صفحه‌نمایش 120 هرتزی AMOLED، عمر باتری عالی، طراحی نسبتا قدیمی اما همچنان «مد روز و چشم‌نواز»، رابط کاربری غنی One UI 4.1 و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت این‌گونه آمده است: «[مشکل در ارتباط با A53 5G] فقط این است که سامسونگ قبلا با مدل‌های پیشین گلکسی A، سطح [انتظار از این خانواده] را بالا برده است و A53 5G در برآوردن این انتظارات ناموفق ظاهر می‌شود. استفاده از چیپ‌ست جدید Exynos 1280، در حالی‌که به‌احتمال زیاد از نظر مالی برای سامسونگ عالی‌ست [اما] عملا یک تنزل همه‌جانبه در مقایسه با چیپ‌ست Snapdragon 778G 5G سال گذشته است... Galaxy A52s 5G‌ ... برخلاف A53 به جک 3.5 میلی‌متری صدا و وای‌فای 6 مجهز بود. این گوشی همچنین [از یک منظر] قابل بحث با استفاده بهتر از سخت‌افزار دوربین، عکس‌های بهتری را تولید می‌کرد. علاوه بر این [A52s] با وجود باتری کوچک‌تر، اساسا همان استقامت کلی باتری را دارد... و نسبت به A53 5G به‌طرز مشهودی ارزان‌تر است.»

نکات مثبت و منفی Galaxy A53 5G از نگاه GSMArena شامل موارد زیر می‌شوند:

طراحی شیک و برجسته، درجه مقاومت IP67
نمایشگر AMOLED پر نور با میزان رفرش 120 هرتز
عمر باتری بالا
رابط کاربری One UI 4.1 جدید با اندروید 12
دوربین چهارگانه همه‌کاره با OIS دوربین اصلی و کیفیت کلی مطلوب
برداشت ویدئوی 4K با همه دوربین‌ها در هر سطح زوم
اندکی قیمت بالاتر نسبت به دستگاه‌های جایگزین ارزشمند
ارائه نشدن شارژر درون جعبه (مگر در باندل فروشنده)
حذف شدن جک هدست
نبود وای‌فای 6 و رادیوی FM
عملکرد بدتر Exynos 1280 در مقایسه با Snapdragon 778G نسل قبلی
نتایج ترکیبی بد و خوب دوربین
ارائه لرزه‌گیر ویدئو تنها برای وضوح 1080p

GSMArena در بخش دوربین ضمن اشاره به سخت‌افزارهای یکسان در A53 و A52s از انتظار برای یکسان بودن کیفیت عکس‌های این دو گوشی سخن می‌گوید که عملا به‌دلیل تغییر پردازنده به حقیقت نمی‌پیوندد. GSMArena‌ به جزییات بالا و رنگ‌های اغراق‌شده در عکس‌های 16 مگاپیکسلی گرفته شده با دوربین اصلی A53 5G در نور کامل روز اشاره می‌کند که در مقایسه با A52s رنگ‌های اشباع‌شده‌تری را به‌تصویر می‌کشند. کنترل نویز در نواحی مشخصی مثل آسمان آبی، جزییات بیش‌تر در سوژه‌های پیچیده‌تر و محدوده دینامیکی قابل‌قبول برای یک گوشی میان‌رده از جمله نکات مثبت تصاویر این دوربین در نور روز به‌حساب می‌آیند. عکس‌های دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید به‌گفته این منبع خوب و قابل‌قبول بوده اما نکته خاصی نداشته و جزییات کم و سافت بودن سوژه‌ها در کل کادر آن به‌چشم می‌خورد. این دوربین رنگ‌های طبیعی‌تری نسبت به دوربین اصلی برداشت می‌کند و بدین‌ترتیب رنگ آن با دوربین اصلی متفاوت است. دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با وجود نداشتن فوکوس خودکار در محدوده تمرکز خود «نماهای نزدیک بسیار زیبایی با جزییات فراوان و رنگ‌های زیبا» برداشت می‌کند.

دوربین اصلی و اولتراواید و دوربین سلفی هر سه می‌توانند با وضوح 4K/30fps فیلم‌برداری کنند اما به‌گفته GSMArena از کدک H.265 یا HEVC در این میان پشتیبانی نمی‌شود که با توجه به حضور این کدک در A52s 5G، باید نکته منفی دیگری را در این زمینه به حساب A53 5G واریز کرد. در ادامه این مطلب این‌گونه آمده است: «ویدئوهای دوربین اصلی در مجموع مناسب بوده اما از [وضعیت] ایده‌آل به‌دورند. جزییات عالی بوده و نویز تقریبا وجود ندارد. طیف دینامیکی نسبتا گسترده است و رنگ‌ها درست مثل تصاویر [این دوربین] اندکی اشباع‌شده‌اند که دوباره در مقایسه با بازتولید کلی رنگ‌های طبیعی Galaxy A52s 5G، با انحراف روبرو شده‌اند. این لزوما ظاهر بدی را ایجاد نمی‌کند و [قضاوت در مورد کیفیت آن] به ترجیح‌های شما بستگی دارد.»

از دیگر نکات ذکر شده برای بخش فیلم‌برداری این گوشی به‌صورت تیتروار می‌توان به اندکی نویز بیش‌تر در ویدئوهای 4K دوربین اولتراواید نسبت به دوربین اصلی، در دسترس بودن لرزه‌گیر اپتیکال برای هر دو دوربین اصلی و اولتراواید فقط در وضوح 1080p و قابلیت Super Steady با برداشت ویدئوی 1080p با دوربین اولتراواید اشاره کرد.

The Verge

در بررسی The Verge از Galaxy A53 5G با تیتر «یک معامله خوب، بهتر می‌شود» از این گوشی با تعبیر «مجموعه‌ای از ویژگی‌های عالی میان‌رده با قیمت مناسب» یاد شده و با مطرح کردن این سوال که شما چگونه یک گوشی خوب میان‌رده را بهتر می‌کنید؟ با گذاشتن خود به‌جای سامسونگ، پاسخ آن را در تعویض پردازنده با یک چیپ ساخت خود شرکت، افزایش ظرفیت باتری،‌ حذف شارژر درون جعبه و کاهش 50 دلاری قیمت می‌بیند. ذکر این نکته کاملا اهمیت دارد که با توجه به ارائه نشدن Galaxy A52s 5G در بازار ایالات متحده آمریکا، منظور از گزینه‌های ارتقاء یافته و کاهش قیمت در A53 در مقایسه این گوشی با نسل قبل‌تر آن یعنی Galaxy A52 5G صورت گرفته است.

نکات مثبت و منفی Galaxy A53 5G از نگاه The Verge شامل این موارد می‌شوند:

استقامت باتری بسیار خوب
به‌روزرسانی 4 ساله سیستم‌عامل و آپدیت‌های 5 ساله امنیتی
نمایشگر با کیفیت بالا
ارائه نشدن شارژر
ادامه به‌هم ریخته‌گی نرم‌افزار سامسونگ
مناسب نبودن اشباع رنگ دوربین برای همه افراد

Verge در مورد بخش پردازشی این گوشی از نزدیک بودن عملکرد Exynos 1280 با A52 5G در حین استفاده از رابط کاربری سخن می‌گوید اما از نگاه این سایت، سرعت باز شدن اپلیکیشن‌ها در A53 از A52 5G اغلب بالاتر است. در بخش دوربین به‌گفته Verge در نور زیاد با رنگ‌های پانچی و اشباع‌شده روبرو می‌شویم و در محیط کم‌نور و حتی بسیار کم‌نور نیز به‌شرط حرکت نکردن سوژه، عکس‌های مطلوبی با جزییات خوب با به‌کارگیری حالت شب ایجاد می‌شود. Verge در مجموع در مورد دوربین‌های A53 5G این‌گونه می‌گوید:‌ «روی هم رفته، این، یک سیستم دوربین خوب برای این قیمت است. شما مطمئنا از یک پرچمدار خروجی بهتری را - به‌همراه دوربین تله‌فتو- به‌دست می‌آورید اما کار این [مدل نیز] به‌اندازه کافی مطلوب است.» کیفیت عکس‌های A53 به‌گفته Verge در حد بهترین‌های رده میانی و مدلی مثل Google Pixel 5A (با پرتره‌ها و عکس‌های بهتر در نور کم و اشباع کم‌تر رنگ‌ها) نیست و با وجود آن‌که هنوز برخی دلائل برای انتخاب مدل سامسونگی وجود دارد اگر کیفیت دوربین برای شما بالاترین اهمیت را دارد بهتر است در رده قیمتی زیر 500 دلار به‌سراغ Pixel 5A بروید.

PhoneArena

بررسی PhoneArena از A53 5G با تیتر «چیزی که خراب نشده را تعمیر نکن» همراه شده و در آن بار دیگر در بحث ارتقاء و تغییرات نسبت به نسل قبلی، به‌جای A52s که در بازار آمریکا حضور ندارد، Galaxy A52 5G به‌عنوان مبنا مورد استناد قرار گرفته است. در بخش نتیجه‌گیری این بررسی این‌گونه آمده است: «عمر باتریِ بیش‌تر، همیشه چیز خوبی‌ست و A53 5G یک [باتری] بهتر نسبت به [باتری] از قبل خوب A52 5G سال گذشته دارد. ترکیب شگفت‌انگیز نمایشگر و کیفیت صدای گوشی، بسیار به ارزش این مدل افزوده و آن را به یک دستگاه عالی برای لذت بردن از حجم وسیعی از [محتوای] مولتی‌مدیا، بدل می‌کنند.» فون‌آرنا از کیفیت گرافیک این گوشی ابراز نارضایتی کرده و در زمینه انجام بازی، آن را تنها «اوکی» می‌داند.

نکات مثبت و منفی A53 5G از نگاه PhoneArena شامل این موارد می‌شوند:

نمایشگر 120 هرتزی عالی
کار عالی اسپیکرهای دوگانه
تولید تصاویر و ویدئوهای با کیفیت و متقاعد کننده در دوربین‌ها
عمر باتری عالی
طراحی تر و تمیز
حافظه قابل افزایش microSD
سیستم لرزشی نا امیدکننده
خوانشگر اثر انگشت کند و کم‌سرعت
حذف جک هدفون
اندکی نا امیدکننده بودن تجربه بازی

PhoneArena تعویض پردازنده Snapdragon 750G‌ حاضر در A52 5G با Exynos 1280 را دلیلی برای توانمندتر بودن پروسه برداشت تصویر در A53 5G، به‌رغم یکسان بودن مجموعه دوربین‌ها دانسته و بهبود تصاویر پرتره در هر دو دوربین جلو و عقب A53 را به لطف ارتقاء پرفورمنس هوش مصنوعی، شاهدی بر این مدعا می‌داند. در این مطلب همچنین از بهتر شدن بسیار زیاد محدوده پویا (dynamic range) درعکس و ویدئو، ارائه رنگ‌های زنده‌تر و اشباع‌شده‌تر و ارائه جزییات بیش‌تر در عکس‌های دوربین A53 5G سخن به میان آورده شده است.

Androidcentral

تیتر بررسی Androidcentral از A53 5G، این گوشی را با ‌عنوان معیاری جهت رقابت در رده میانی معرفی کرده و سامسونگ را برای این‌که بار دیگر یک پکیج همه‌جانبه عالی روانه بازار کرده مورد ستایش قرار داده است. در مطلب این رسانه نیز نشانی از A52s دیده نمی‌شود و بنابراین طبیعتا باید انتظار تعریف و تمجید از این مدل مقایسه با Galaxy A52 5G را داشت. در بخش نتیجه‌گیری اندرویدسنترال از بررسی A53 5G می‌‌خوانیم: «گلکسی A53 5G سریع‌تر از نسل قبلی خود بوده، باتری بزرگ‌تری دارد، عکس‌های بهتری می‌گیرد و بیش‌تر از هر گوشی میان‌رده دیگری آپدیت‌های نرم‌افزاری را دریافت خواهد کرد. این گوشی جک 3.5 میلی‌متری و شارژر درون جعبه نداشته اما نکته مثبت آن این است که 450 دلار - 50 دلار کم‌تر از A52 - قیمت دارد.»

نکات مثبت و منفی A53 5G از نگاه Androidcentral شامل این موارد می‌شوند:

نمایشگر 120 هرتزی AMOLED پر زرق و برق
سخت‌افزار رضایت‌بخش
عکس‌های خوب دوربین 64 مگاپیکسلی
دوام بیش از یک روز باتری
تضمین 4 آپدیت سیستم‌عامل اندروید
استاندارد مقاومت آب و گرد و خاک IP67
نبود جک هدست
پشتیبانی نکردن از اتصال وای‌فای 6
طراحی نشدن برای سناریوهای شدید بازی
ارائه نشدن شارژر

اندرویدسنترال در بخش بررسی دوربین A53 این‌گونه می‌گوید: «با وجود آن‌که ترکیب دوربین‌ها تغییر نکرده، سامسونگ یادآور می‌شود که در حال استفاده از حسگرهای جدید در Galaxy A53 است. سخت‌افزار جدید در ترکیب با بهینه‌سازی‌های الگوریتم نرم‌افزاری که سامسونگ در One UI 4.1 معرفی کرده، منجر به تمایز A53 نسبت به همتای پیشین آن شده است.»

عکس‌های دوربین اصلی به‌گفته این منبع در نور روز عالی بوده و تصاویر با محدوده دینامیکی بسیار خوب، درخشندگی رنگ‌ها و سطح کنتراست عالی ارائه می‌کند. حضور کمی نویز در تصاویر روز و تمایل رنگ‌ها به اندکی اشباع بیش‌تر (مثل همه گوشی‌های سامسونگ) از جمله نکات منفی ذکر شده در این قسمت است. به‌گفته این منبع آن‌چه A53 را از نسل قبلی آن متمایز می‌کند تصویربرداری در نور کم است که با وجود آن‌‌که در برخی موارد برای به‌حداقل رساندن نویز، بعضی از جزییات تصویر از دست می‌رود اما در مجموع، این دوربین کیفیت خود را در نور کم نیز از دست نمی‌دهد. حالت شب در بهبود جزییات نقش دارد اما به‌گفته این مطلب تنها برای دوربین اصلی و نه دوربین اولتراواید در دسترس است. اندرویدسنترال از اختلال لنز که خود را در کناره‌های تصاویر دوربین اولتراواید نشان می‌دهد سخن می‌گوید و تفاوت رنگ و جزییات کم‌تر نسبت به دوربین اصلی را نیز از دیگر مشکلات مشهود در مورد این دوربین بر می‌شمارد. این دوربین در محیط‌های با نور کم نیز به‌دلیل نبود نایت‌مد عملکرد ضعیفی دارد. علت حضور دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو به‌گفته اندرویدسنترال «پر کردن صفحه مشخصات» است و هیچ قابلیت معنی‌داری را ارائه نمی‌کند!

Android Authority

در بخش نتیجه‌گیری بررسی Android Authority از Galaxy A53 5G که در آن بار دیگر عمدتا با A52 5G مقایسه شده این‌گونه می‌‌خوانیم: «گلکسی A53 5G بار دیگر چرخ را اختراع نکرده اما مجبور به این‌کار نیز نبوده است. به‌جای آن، سامسونگ، [گوشی] از قبل هیجان‌انگیز Galaxy A52 5G را اصلاح کرده و قیمت آن را 50 دلار کاهش داده است.» اندروید اوتوریتی قیمت کم‌تر این گوشی را برگ برنده آن در این رده می‌داند و در حالی‌که ارتقاء به A53 را برای دارندگان A52 5G چندان فوق‌العاده نمی‌داند اما از انتخاب Galaxy A53 5G برای افرادی که قصد ورود به اکوسیستم سامسونگ با یک قیمت منطقی را دارند، به‌عنوان یک «دروازه عالی» یاد می‌کند.

نکات مثبت و منفی Galaxy A53 5G از نگاه Android Authority شامل این موارد می‌شوند:

صفحه‌نمایش بزرگ، روان و با کیفیت
عمر باتری بالا
چینش قابل انعطاف دوربین
تعهد به‌روزرسانی در سطح پرچمداران
قیمت ارزان‌تر
پردازنده متوسط و میانه‌حال
پشتیبانی نکردن از برداشت ویدئوی 4K/60fps

Android Authority از کیفیت دوربین اصلی گوشی در اکثر مواقع ابراز رضایت کرده و دوربین ماکرو را نیز اگر علاقه‌مند به تصویربرداری از فاصله بسیار نزدیک باشید شایسته احترام می‌داند. نویسنده این مطلب برخلاف تقریبا تمامی بررسی‌های پیشین از رنگ‌‌های تصویر دوربین اصلی ابراز رضایت کرده و می‌گوید: «متوجه شدم که گوشی هیچ مشکلی برای بازسازی رنگ‌هایی که با چشم خود می‌بینم ندارد... من [در این مدل] متوجه هیچ اشباع بیش از اندازه‌ای که گوشی‌های سامسونگ در گذشته با آن دست به گریبان بوده‌اند، نشدم» نظر نویسنده این مطلب در مورد دوربین اولتراواید نیز با همه بررسی‌های پیشین در تضاد است جایی‌که عکس‌های دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید A53 5G به‌گفته این نویسنده «بسیار شارپ» بوده و «متوجه اعوجاج زیادی در پرش از زوم استاندارد به [دوربین اولتراواید] نشدم.» این اختلاف نظر در مورد کیفیت رنگ این دوربین نیز ادامه پیدا کرده و در حالی‌که اکثر بررسی‌های A53 5G به تفاوت رنگ دوربین اولتراواید با دوربین اصلی اشاره دارند، نویسنده این مطلب می‌گوید: «رنگ‌ها مابین هر دو دوربین ثابت می‌مانند.»



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا