معرفی Huawei Watch GT Runner ورژن اسپورتی و سبکی از Watch GT 3

نمایش خبر

تاریخ : 1400/8/27        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، Huawei Watch GT Runner ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی در روز چهارشنبه 17 نوامبر 2021 (26 آبان 1400) در طی رویدادی در چین ضمن معرفی محصولاتی مثل تبلت 2 در 1 میت‌بوک E، کامپیوتر آل این وان MateStation X و عینک واقعیت مجازی Huawei VR Glass 6DoF از نسل جدید ساعت‌های هوشمند این شرکت یعنی Huawei Watch GT Runner نیز رونمایی کرد که باید آن را ورژن اسپورتی جدیدی از Watch 3 و به‌خصوص Watch GT 3 قبلی این برند نامید. Watch GT Runner برخلاف مدل‌های پیشین که از ظاهر کلاسیکی برخوردار بودند با طراحی متفاوتی عرضه شده که کاربران جوان‌تر و به‌طور خاص دوندگان را در کانون توجه خود قرار داده است. این ساعت در زمینه کاهش وزن نیز بسیار موفق عمل کرده و نمونه کاملا سبک‌تری‌ست.

اولین و شاید مهم‌ترین نکته در رابطه با Watch GT Runner به طراحی بدنه و خصوصیات ظاهری دستگاه تعلق دارد جایی‌که جدا از شکل جدید بند دستگاه، در ساخت کیس ساعت نیز از آن‌چه «فیبر پلیمری مقاوم‌شده» نامیده می‌شود استفاده شده یک قاب سرامیکی و یک دکمه گردان (Crown) فلزی نیز این ترکیب جدید را کامل می‌کنند. این مدل تنها در یک نسخه 46 میلی‌متری ارائه می‌شود و نمایشگر 1.43 اینچی AMOLED آن با تغییر خاصی روبرو نشده و همانی‌ست که پیش از این در Watch 3 و Watch GT 3 دیده بودیم.

جادوی اصلی در طراحی این مدل در وزن آن اتفاق افتاده و در حالی‌که Watch 3 و Watch GT 3 در نسخه 46 میلی‌متری بدون بند به‌ترتیب 54 و 42.6 گرم وزن داشتند، وزن GT Runner فقط 38.5 گرم است که این وزن کم برای کاربران اصلی این ساعت یعنی دوندگان بسیار اهمیت خواهد داشت. بدنه دستگاه تا 5 اتمسفر یعنی تا عمق 50 متر ضد آب باقی می‌ماند و بدین‌ترتیب گزینه جذابی برای شناگران نیز خواهد بود.

سنسورهای سنجش داده‌های پزشکی و ورزشی طبق معمول در این ساعت نیز حضور دارند که از آن جمله باید به ماژول سنجش ضربان قلب +TruSeen 5.0، سنسور اندازه‌گیری اکسیزن خون (SpO2) و امکان دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی مختلف از طریق سنسورهای حرکتی دستگاه اشاره کرد.

هواوی به ظرفیت باتری این مدل اشاره‌ای نکرده اما اما آن را برای استفاده دو هفته‌ای با یک بار شارژ مناسب می‌داند. این استفاده البته طبیعتا شامل روشن کردن سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای نیست؛ جایی‌‌که با انجام آن توان باتری به 20 ساعت کاهش پیدا می‌کند. شارژ این باتری طبق معمول با اتصال مغناطیسی صورت می‌پذیرد و حداکثر توان شارژر مورد پشتیبانی آن نیز 10 وات (5 ولت و 2 آمپر) خواهد بود. GT Runner از 5 سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای استفاده می‌کند که راه‌کارهای دو فرکانسی برای تعیین موقعیت دقیق‌تر نیز در لیست آن‌ها قرار دارند.

این ساعت فاقد وای‌فای و ارتباطات سیم‌کارتی‌ست اما خوشبختانه در لیست گزینه‌های ارتباطی آن جدا از بلوتوث به NFC نیز بر می‌خوریم. این ساعت به اسپیکر و میکروفون مجهز است و بدین‌ترتیب می‌توان از آن برای پاسخگویی به تماس وارده به گوشی متصل به آن استفاده کرد. برای این مدل تنها 4 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده که تفاوتی نسبت به Watch GT 3 ندارد.

Huawei Watch GT Runner در دو رنگ بدنه خاکستری و مشکی با قیمت 2,188 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 343 دلار آمریکا) از 26 نوامبر (5 آذر) به بازار چین عرضه شده و از حضور آن در دیگر بازارها هنوز خبری رسمی منتشر نشده است. از این ساعت می‌توان در کنار گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل HarmonyOS 2.0، اندروید 6 و iOS 9.0 و بالاتر استفاده کرد.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا