معرفی Redmi Watch 2 به همراه نسخه لایت و دستبند Redmi Smart Band Pro

نمایش خبر

تاریخ : 1400/8/12        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، دستبند هوشمند Smart Band ، پوشیدنی Wearable ، Xiaomi Redmi Watch 2 ، Xiaomi Redmi Watch 2 Lite ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : اگر خاطرتان باشد اواخر نوامبر سال گذشته شیائومی با معرفی Redmi Watch رسما وارد عرصه ساعت‌های هوشمند شد. حال پس از گذشت حدود یک سال، این کمپانی چینی تصمیم به گسترش خانواده اسمارت‌واچ‌های خود گرفته است. کمپانی شیائومی روز پنجشنبه 28 اکتبر 2021 (6 آبان 1400)، همزمان با رونمایی از اسمارت‌فون‌های سری Note 11، از ساعت هوشمند Redmi Watch 2 و نسخه لایت آن موسوم به Redmi Watch 2 Lite رونمایی کرد. جالب است بدانید، دو روز بعد شیائومی از جدیدترین دستبند هوشمند خود یعنی Redmi Smart Band Pro نیز پرده برداشت. البته، با وجود اینکه این محصول با عنوان Band وارد بازار می‌شود، می‌توانیم آن را یک ساعت هوشمند تمام‌عیار بنامیم.

Redmi Watch 2

این ساعت هوشمند جدید نسبت به Redmi Watch سال گذشته، از چندین جهت بهبود یافته است. شیائومی با کاهش حاشیه‌ها موفق شد نمایشگر بزرگ‌تری به قطر 1.6 اینچ (در مقایسه با 1.4 اینچ در مدل قبلی) را در این دیوایس جای دهد. پیشرفت دیگر این نمایشگر ارتقاء پنل از LCD به AMOLED است. نمایشگر Redmi Watch 2 بلندتر شده و رزولوشن آن 360×320 پیکسل اعلام شده است. گفتنی‌ست، بیش از 100 واچ‌فیس از پیش نصب شده در این ساعت پشتیبانی می‌شود.

مثل Redmi Watch، این ساعت جدید نیز تقریبا به شکل مربع طراحی شده اما با داشتن 31 گرم وزن، 4 گرم از مدل قبلی سبک‌تر شده است. طبق ادعای شیائومی، این اسمارت‌واچ با تحمل فشار 5 اتمسفر، می‌تواند تا عمق 50 متری در برابر آب مقاومت کند. ظاهرا Redmi Watch 2 در سه رنگ آبی، مشکی و سفید عاجی به تولید می‌رسد. بند ساعت نیز از جنس پلی‌اورتان ترموپلاستیک (TPU) ساخته شده و علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر رنگ‌های گفته شده، بندهایی به رنگ صورتی، زیتونی و قهوه‌ای را نیز انتخاب کنند.

در قسمت باتری نیز شاهد پیشرفت هستیم؛ جایی که با یک بار شارژ، می‌توان به طور متوسط تا 12 روز از این ساعت استفاده کرد. این در حالی‌ست که باتری Redmi Watch در حالت صرفه‌جویی تا 12 روز دوام داشت. شارژ باتری نیز همچنان با اتصال کانکتور مغناطیسی انجام می‌شود. گفتنی‌ست پردازش ساعت بر عهده چیپ‌ست Apollo 3.5 است.

اندازه‌گیری ضربان قلب و ردیابی خواب، همچنان جزو امکانات Redmi Watch 2 محسوب می‌شود، اما جالب است بدانید اندازه‌گیری اشباع اکسیژن خون (SpO2) قابلیتی‌ جدید است که به این ساعت هوشمند اضافه شده است. Redmi Watch 2 از 117 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند که 17 مورد از آنها، ورزش‌های حرفه‌ای به شمار می‌روند. بلوتوث 5، تراشه NFC و مسیریاب‌های Beidou ،GLONASS ،GPS و Galileo گزینه‌های ارتباطی این اسمارت‌واچ را تشکیل می‌دهند.

Redmi Watch 2 با گوشی‌های اندروید مجهز به اندروید 6 و بالاتر و آیفون‌های دارای iOS 10 و بالاتر سازگار است. علاقه‌مندان می‌توانند هم‌اکنون Redmi Watch 2 را سفارش دهند، اما فروش رسمی این محصول از 11 نوامبر (20 آبان) آغاز می‌شود. قیمت این ساعت 400 یوان چین اعلام شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 63 دلار آمریکا.

Redmi Watch 2 Lite

از اسم این ساعت پیداست که مشخصات پایین‌تری نسبت به Redmi Watch 2 دارد. Redmi Watch 2 Lite از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به Redmi Watch 2 داشته و همان رنگ‌بندی‌ها را در اینجا نیز شاهد هستیم. رزولوشن نمایشگر همچنان 360×320 پیکسل است، اما قطر آن به 1.55 اینچ کاهش یافته و به جای پنل AMOLED به LCD (از نوع TFT) اکتفا شده که به احتمال زیاد هدف از این کار، پایین آوردن قیمت نهایی بوده است.

طبق انتظار، باتری Redmi Watch 2 Lite نیز کمی ضعیف‌تر خواهد بود. به گفته شرکت سازنده، این باتری 262 میلی‌آمپر ساعتی، در صورت استفاده معمولی تا 10 روز و به هنگام استفاده سنگین تا 5 روز دوام خواهد داشت. با روشن بودن GPS نیز حداکثر تا 14 ساعت می‌توان از این دیوایس استفاده کرد.

سایر امکانات (از جمله تحمل فشار 5 اتمسفر، سنسورهای ضربان قلب و SpO2، مسیریابی، پشتیبانی از 117 حالت ورزشی و ...) در این ساعت نیز به چشم می‌خورد، اما ظاهرا NFC در لیست مشخصات این ساعت جایی ندارد. شیائومی هنوز قیمت و زمان عرضه این محصول به بازار را اعلام نکرده است.

Redmi Smart Band Pro

حدود یک سال پس از عرضه Redmi Smart Band، شاهد معرفی نسخه پروی این دستبند هستیم که قاعدتا مشخصات بالاتری را ارائه می‌کند. در اینجا با یک بدنه مستطیل شکل روبرو هستیم که از جنس پلی‌کاپرولاکتام (polycaprolactam) یا نایلون 6 (تقویت شده با الیاف شیشه‌ای) ساخته شده است. بدنه ساعت در ابعاد 10.15×24.45×10.15 میلی‌متر طراحی شده و تنها 15 گرم وزن دارد. بدنه فقط در رنگ مشکی تولید شده و بند آن (از جنس TPU) نیز به همین رنگ است. گفتنی‌ست، مثل دو محصول بالا، این دستبند نیز تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم است.

متناسب با بدنه، نمایشگر نیز به شکل مستطیل بوده و 1.47 اینچ قطر دارد. شیائومی پنل نمایشگر را از نوع AMOLED انتخاب کرده مدعی شده که 66.7 درصد از سطح بدنه را پوشش می‌دهد. رزولوشن 368×194 پیکسلی نمایشگر، تراکم 282ppi را به دست می‌دهد. حداکثر روشنایی نمایشگر 450 نیت اعلام شده اما به لطف وجود یک سنسور، روشنایی نمایشگر متناسب با نور محیط به طور خودکار تنظیم می‌شود. یک شیشه مقاوم‌سازی شده 2.5 بعدی وظیفه محافظت از این نمایشگر را بر عهده دارد. ناگفته نماند، بیش از 50 واچ‌فیس مختلف برای این دیوایس در نظر گرفته شده است.

همان تراشه Apollo 3.5 در Redmi Smart Band Pro‌ نیز به کار رفته است. ظرفیت باتری دستگاه 200 میلی‌آمپر ساعت عنوان شده که به گفته شرکت سازنده، با یک بار شارژ می‌تواند این دستبند را تا 14 روز سرپا نگه دارد. چنان‌چه دستگاه را روی حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی تنظیم کنید، عمر باتری به 20 روز افزایش پیدا خواهد کرد.

Redmi Smart Band Pro از 110 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند که 15 مورد از آنها ورزش‌های حرفه‌ای هستند. جالب است بدانید در 3 فعالیت تناسب اندام محبوب – یعنی استفاده از تردمیل، دو و پیاده‌روی در فضای باز – به محض شروع فعالیت از سوی کاربر، نوع فعالیت توسط دستبند شناسایی شده و ردیابی آن آغاز می‌شود. سایر امکانات حوزه سلامت (از جمله مانیتورینگ ضربان قلب، اندازه‌گیری اشباع اکسیژن خون، ردیابی خواب، مدیریت استرس و زمان‌بندی عادت ماهانه بانوان) در Redmi Smart Band Pro نیز فعال است.

بلوتوث 5.0 اتصال این دستبند به گوشی هوشمند (اندروید 6 و بالاتر و آیفون مجهز به iOS 10 و بالاتر) را امکان‌پذیر می‌کند. ظاهرا این دستبند از دیگر امکانات ارتباطی (از جمله مسیریاب و NFC) بی‌بهره است. قیمت و زمان ورود این محصول به بازار، هنوز از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا