معرفی Moto Watch 100 – ساعت هوشمند 100 دلاری بدون Wear OS با دوام باتری دو هفته‌ای!

نمایش خبر

تاریخ : 1400/8/26        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : پس از گذشت دو سال از معرفی نسل بعدی ساعت هوشمند Moto 360 موتورولا، حالا اسمارت‌واچ جدیدی از این برند به نام Moto Watch 100 رونمایی شده که جزییاتی از آن از چندی پیش در دسترس قرار داشت و حالا مهم‌ترین شایعه در مورد این ساعت یعنی کنار گذاشته شدن سیستم‌عامل Wear OS گوگل در آن تأیید شده است؛ Moto Watch 100 که همچنان به‌صورت دایره‌ای طراحی شده، یک ساعت هوشمند ارزان‌قیمت با مشخصات راضی‌کننده با پلتفرم نرم‌افزاری اختصاصی این شرکت است که به‌خصوص در زمینه انرژی و مصرف باتری، برتری غیر قابل انکاری را در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود ارائه می‌کند. موتو واچ 100 همچنان از طریق شرکت eBuyNow با کسب مجوز نام موتورولا تولید می‌شود.

شرکت سازنده در معرفی این ساعت هوشمند می‌گوید: «Moto Watch 100 ساخته شده از با دوام‌ترین مواد اولیه، یک ساعت هوشمند آلومینیومی امروزی‌ست [که] در ارزش و تأثیرگذاری در سطح بالایی قرار دارد. ویژگی‌های متعدد سلامتی و سبک زندگی، دوام باتری طولانی و یک سیستم‌عامل ساده‌شده کاملا جدید به شما اجازه تمرکز بر آن‌چه اهمیت دارد را می‌دهد.»

بدنه مشکی (Phantom Black) یا نقره‌ای (Glacier Silver) موتو واچ 100 از جنس آلومینیوم ساخته شده و کیس 42 میلی‌متری آن، نمایشگری را به اندازه 1.3 اینچ درخود جای داده است. ابعاد دستگاه 11.9×42×46 میلی‌متر بوده و 45.8 گرم وزن دارد. این ساعت تا 5 اتمسفر یعنی تا عمق 50 متری در برابر نفوذ آب مقاوم است و بدین‌ترتیب جذابیت بالایی را برای کاربران ورزشی به‌خصوص شناگران ارائه خواهد کرد.

بند 20 میلی‌متری سیلیکونی دستگاه از طریق فنری از جنس فولاد ضد زنگ در جایگاه خود قرار گرفته و برای خارج کردن بند و استفاده از بندی دیگر، بدون نیاز به هیچ ابزار اضافه‌ای، کشیدن همین فنر رو به داخل کفایت می‌کند.

فناوری ساخت صفحه‌نمایش دستگاه برخلاف انتظار، LCD اعلام شده که این موضوع باید اولین و شاید مهم‌ترین نکته منفی برای موتو واچ 100 قلمداد کرد. نکته جالب در این میان این‌که در توضیح این نمایشگر به قابلیت همواره روشن (Always On Display) آن اشاره شده که معمولا قابلیتی برای پنل‌های OLED به حساب می‌آید.

رابط کاربری دستگاه همانطور که اشاره شد از طرف خود شرکت سازنده طراحی شده و Moto OS نام گرفته است؛ شرکت سازنده، این پوسته را تجربه‌ای ساده‌شده و متمرکز بر سلامتی و روتین معمول کاربران معرفی می‌کند که به‌خصوص در مصرف باتری شرایط ایده‌آلی دارد. باتری دستگاه یک نمونه 355 میلی آمپر ساعتی‌ست که به‌گفته موتورولا به‌لطف این پوسته جدید می‌‌تواند تا 14 روز با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز ساعت را تأمین کند. این دوام در مقایسه با Wear OS رقم بسیار بالاتری به‌حساب می‌آید. باتری موتو واچ 100 از شارژ سریع با فناوری Quick Charge پشتیبانی کرده و از طریق آن می‌توان باتری ساعت را ظرف یک ساعت از صفر به 100 درصد رساند.

همچون دیگر ساعت‌های هوشمند، قابلیت‌های ورزشی و پزشکی موتو واچ 100 نیز همچنان در کانون توجه قرار دارند؛ با این ساعت هوشمند امکان دنبال کردن 26 حالت ورزشی مختلف، سنجش ضربان قلب و دنبال کردن سطح اکسیژن خون (SpO2) وجود داشته و با پشتیبانی از مسیریاب‌های ماهواره‌ای GPS/GLONASS/BeiDou نیز می‌توان فعالیت‌های خارج از خانه را مانیتور کرد. در لیست قابلیت‌های ارتباطی این گوشی تنها به بلوتوث 5 کم‌مصرف اشاره شده و از وای‌فای و NFC ظاهرا در آن پشتیبانی نمی‌شود.

Moto Watch 100 در حال حاضر برای پیش‌سفارش با قیمت 99.99 دلار در دسترس قرار داشته و حضور آن در بازار نیز به 10 دسامبر (19 آذر 1400) موکول شده است.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا