معرفی Realme 3 Pro و Realme C2- ارمغان جدید Realme برای بازار هند

نمایش خبر

تاریخ : 1398/2/4        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اسنپ دراگون 710 Snapdragon 710 ، هلیو پی 22 Helio P22 ، هند India ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : زیربرند Realme اوپو نزدیک به یک سال پیش با هدف گسترش کانال‌های فروش این شرکت در کشور هند و رقابت با کمپانی شیائومی معرفی شد و با وجود مدت زمان کمی که از عرضه آن می‌‌گذرد، به سرعت جایگاه خود را در این بازار پیدا کرده است؛ به‌طوری‌که بر اساس گزارش منابع خبری، دو میلیون گوشی Realme 2 Pro در مدت دو ماه و 500 هزار دستگاه Realme 3 ظرف مدت 3 هفته به فروش رسیده است. حال این شرکت به تازگی و در روز دوشنبه 22 آوریل سال جاری میلادی (2 اردیبهشت 1398) از دو گوشی میان‌رده Realme 3 Pro و رده پایین Realme C2 رونمایی کرده است و قصد دارد محصولات شیائومی را به طور جدی‌تری در بازار هند با چالش مواجه سازد.

Introducing Realme 3 Pro and Realme C2

کارشناسان عقیده دارند که Realme 3 Pro به هدف رقابت مستقیم با Redmi Note 7 Pro شیائومی طراحی شده است. اگر چه انتظار می‌رود Realme 3 Pro نسخه جدیدتر Realme 3 باشد، اما این اسمارت‌فون در حقیقت نمونه به‌روز‌شده Realme 2 Pro، سومین اسمارت‌فون این زیربرند ، به حساب می‌آید که حدود هفت ماه پیش معرفی شد. بازار هدف این دو گوشی هوشمند نیز همانند بیشتر محصولات زیربرندها، با توجه به کارایی، مشخصات خیره‌کننده دوربین و به ویژه قیمت مناسب، کاربران جوان هستند.

Realme 3 Pro

در بدنه پشتی جدیدترین میان‌رده Realme خطوط سایه‌روشنی به شکل S دیده می‌شود که با الهام از مسابقات لمانز (Le-Mans)، قدیمی‌ترین مسابقه خودروهای اسپرت در جهان، طراحی شده است. این اسمارت‌فون با طول 156.8 میلی‌متر و عرض 74.2 میلی‌متر، 8.3 میلی‌متر ضخامت دارد. برای ساخت صفحه‌نمایش این گوشی 172 گرمی از پنل‌های IPS LCD استفاده شده است و در بالای نمایشگر 6.3 اینچی آن بریدگی کوچکی به شکل قطره آب دیده می‌شود که دوربین سلفی را در خود جای داده است. این صفحه‌نمایش با وضوح فول اچ‌دی پلاس (معادل 2340x1080 پیکسل)، 90.8 درصدی از سطح جلوی بدنه را پوشانده و دارای نسبت تصویر 19.5:9 است. همچنین پوششی از جنس گوریلا گلس 5 محافظت از این پنل را بر عهده دارد.

Introducing Realme 3 Pro and Realme C2

در ساختار پردازشی Realme 3 Pro از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 710 استفاده شده است که Realme گمان می‌کند در مقایسه با تراشه 11 نانومتری اسنپ‌دراگون 675 به کاررفته در Redmi Note 7 Pro انتخاب بهتری به نظر می‌رسدباشد . SD 710 با معماری 10 نانومتری ساخته شده و شامل هشت هسته پردازشی Kryo 360 است که که در آن، 6 هسته 1.7 گیگاهرتزی با معماری پردازنده‌های Cortex A55 برای پردازش‌های سبک و دو هسته قوی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز بر مبنای معماری پردازنده‌های Cortex A75برای پردازش‌های سنگین به کار می‌روند. 4 یا 6 گیگابایت رم در کنار 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی برای این اسمارت‌فون دو سیم‌کارته در نظر گرفته شده است و فضای ذخیره‌سازی می‌تواند از طریق اسلات اختصاصی میکرو اس‌دی تا 256 گیگابایت دیگر افزایش یابد.

Introducing Realme 3 Pro and Realme C2

دوربین دوگانه پشت دستگاه از دو نمونه 16 مگاپیکسلی (با f/1.7) و 5 مگاپیکسلی (با f/2.4) برای تشخیص عمق تشکیل شده و حسگر دوربین اصلی همچون OnePlus 6T همان IMX519 سونی است. این دوربین از پیکسل‌هایی به بزرگی 1.22 میکرون بهره می‌برد و اندازه حسگر آن 1/2.6 اینچی است که از جمله امکانات آن می‌توان به لرزه‌گیر الکترونیک یا EIS اشاره کرد. با کمک این دوربین می‌توان ویدئوهای 4K را با سرعت 30 فریم در ثانیه ثبت کرد. همچنین امکان تصویربرداری آهسته با نرخ 960 فریم در ثانیه به کمک دوربین اصلی امکان‌پذیر است که با توجه به میان‌رده بودن این اسمارت‌فون قابل توجه به نظر می‌رسد.

Introducing Realme 3 Pro and Realme C2

در جلوی گوشی هم دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.0 به چشم می‌خورد.

Introducing Realme 3 Pro and Realme C2

دیگر ویژگی جالب توجه Realme 3 Pro باتری قدرتمند 4,045 میلی‌آمپر ساعتی آن است که با توجه به پشتیبانی از استاندارد انحصاری اوپو یعنی VOOC 3.0، مطابق اعلام شرکت سازنده، می‌تواند در زمانی کمی بیش از یک ساعت، گوشی را به طور کامل شارژ نماید این شارژر همراه گوشی درون جعبه ارائه می‌شود. نکته ناامیدکننده آن که شارژ این گوشی از طریق درگاه قدیمی میکرو یو‌اس‌بی انجام می‌شود که برای اسمارت‌فونی در سال 2019 نقطه ضعف به حساب می‌آید.

Introducing Realme 3 Pro and Realme C2

سیستم‌عامل محصول جدید اوپو، اندروید 9.0 پای است که رابط کاربری ColorOS 6.0 بر پایه آن طراحی شده و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به علاوه، Realme قابلیتی با عنوان HyperBoost 2.0 برای این گوشی در نظر گرفته که تجربه روان بازی‌هایی همچون PUBG Mobile و Fortnight را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Introducing Realme 3 Pro and Realme C2

اسمارت‌فون Realme 3 Pro در دو پیکربندی حافظه 4GB/64GB و 6GB/128GB عرضه خواهد شد که به ترتیب 13,999 (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 200 دلار) و 16,999 روپیه (نزدیک به 243 دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند. این محصول در سه رنگ خاکستری (Carbon Gray)، آبی (Nitro Blue) و بنفش ارغوانی (Lighting Purple) به بازار ارائه می‌شود و امکان خرید آن از ظهر روز 29 آوریل (9 اردیبهشت) از طریق Flipkart فراهم خواهد بود.

Introducing Realme 3 Pro and Realme C2

Realme C2

همان طور که اشاره شد، زیربرند Realme در کنار معرفی Realme 3 Pro، اسمارت‌فون رده پایینی را هم با نام Realme C2 معرفی کرده است که می‌توان آن را نسخه‌ جدید Realme C1 دانست. گفتنی است که ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که برای این محصول در نظر گرفته شده، آن را به رقیب قدرتمندی برای گلکسی M10 سامسونگ و Redmi 6A شیائومی تبدیل می‌کند.

Introducing Realme 3 Pro and Realme C2

در طراحی بدنه این گوشی الگوهای نامنظمی به شکل مثلث و مشابه با الماس دیده می‌شود که شرکت تولیدکننده آن‌ را diamond-cut design می‌نامد و از این جهت یادآور Realme 1 است. مجموعه دوربین اصلی به طور افقی در کناره سمت چپ و پشت دستگاه قرار دارند و دوربین سلفی نیز درون بریدگی قطره‌ای‌شکل بالای نمایشگر جای گرفته است.

Introducing Realme 3 Pro and Realme C2

این گوشی 166 گرمی در اندازه‌های 154.3x73.7x8.5 میلی‌متر طراحی شده است. نمایشگر 6.1 اینچی Realme C2 با نسبت تصویر 19.5:9 از وضوح اچ‌دی پلاس بهره می‌برد. نسبت نمایشگر به بدنه آن 89.35 درصد است و برای حفاظت از این نمایشگر، پوششی از کمپانی کورنینگ بدون اشاره به نسخه آن به کار رفته است.

Introducing Realme 3 Pro and Realme C2

همچون دیگر اسمارت‌فون‌های مقرون‌به‌صرفه‌ بازار هند، Realme C2 نیز از دوربین دوگانه‌ای بهره می‌برد. وضوح دوربین اصلی این مجموعه 13 مگاپیکسل و رزولوشن نمونه دوم 2 مگاپیکسل است. دوربین سلفی این گوشی هم با وضوح 5 مگاپیکسل از قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی برخوردار است.

Introducing Realme 3 Pro and Realme C2

Realme برای ساخت این گوشی، به جای به‌کارگیری محصولات کوالکام، استفاده از پردازنده‌ Helio P22 محصول مدیاتک را ترجیح داده است. این چیپ‌ست میان‌رده قدرتمند با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده و در ساختار آن 8 هسته پردازشی مبتنی بر معماری پردازنده‌های Cortex A53 به کار رفته که حداکثر فرکانس آنها 2GHz است. از لحاظ رم و فضای ذخیره‌سازی، مدل پایه اسمارت‌فون مقرون‌به‌صرفه جدید Realme دارای 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی است که این مقادیر در نمونه پیشرفته‌تر به ترتیب برابر با 3 و 32 گیگابایت خواهد بود. همچنین با استفاده از کارت میکرو اس‌دی اختصاصی می‌توان فضای ذخیره‌سازی را در این محصول تا 256 گیگابایت دیگر ارتقاء داد.

Introducing Realme 3 Pro and Realme C2

باتری حجیم 4,000 میلی‌آمپر ساعتی Realme C2 آن را در ردیف گوشی‌های میان‌رده قرار می‌دهد و برای اسمارت‌فونی با قیمتی کمتر از 90 دلار، قابلیت قابل توجهی به نظر می‌رسد. این اسمارت‌فون همچون Realme 3 Pro با اندروید 9.0 پای و جدیدترین نسخه رابط کاربری اختصاصی اوپو یعنی ColorOS 6.0 عرضه خواهد شد.

Introducing Realme 3 Pro and Realme C2

Realme قصد دارد این گوشی را از حدود 3 هفته آینده یعنی 15 می (25 اردیبهشت) در رنگ‌های مشکی (diamond black) و آبی (diamond blue) وارد بازار نماید که نسخه پایه 5,999 روپیه (حدود 86 دلار) و نسخه پیشرفته‌ 7,999 روپیه (نزدیک به 115 دلار) قیمت خواهد داشت. 

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا