معرفی Realme 2 Pro – سومین اسمارت‌فون ساب‌برند Oppo

نمایش خبر

تاریخ : 1397/7/8        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، ریل‌می Realme ، Oppo Realme 2 Pro ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : طی چند سال اخیر، شاهد به وجود آمدن گرایش جدیدی در بین کمپانی‌های چینی بوده‌ایم: خلق ساب‌برندهایی که گوشی‌های تولیدی آنها عمدتا مورد توجه جوان‌ترها قرار می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین این ساب‌برندها می‌توان به Honor (متعلق به هواوی)، Zuk (متعلق به لنوو)، Poco (متعلق به شیائومی) و Realme (متعلق به Oppo) اشاره کرد. حدود 4 ماه پیش بود که Oppo نخستین گوشی هوشمند با برند Realme را با نام Realme 1 معرفی نمود و تنها 3 ماه بعد از آن، از دومین اسمارت‌فون در این سری با نام Realme 2 پرده برداشت. حال، باخبر شدیم Realme – که اکنون یک کمپانی جدا محسوب می‌شود – به‌زودی سومین محصول خود یعنی Realme 2 Pro را نیز روانه بازار خواهد کرد.

Introducing Oppo Realme 2 Pro

پسوند Pro نشان می‌دهد که این اسمارت‌فون جدید، از سخت‌افزار قدرتمندی برخوردار بوده و باید بگوییم دانش‌آموزان، دانشجویان و در مجموع طیف جوان، مخاطب اصلی این گوشی خواهند بود. Realme 2 Pro با داشتن ابعاد 8.5×74×156.7 میلی‌متر، نسبتا بزرگ است، اما با وزن 174 گرمی، آنقدرها هم سنگین نبوده و لبه‌های گرد و پلی‌کربناتی دستگاه، ضمن جلوگیری از سر خوردن گوشی، در دست گرفتن آن را راحت‌تر می‌کند. در اینجا از الگوی مثلث‌های نامنظمی که ظاهری الماس‌گونه به بدنه‌های Realme 1 و Realme 2 داده بود، خبری نیست. اما در عوض، تکنولوژی لمینت 15 لایه‌ای در قاب پشتی گوشی، نوعی جلوه بصری براق و شفاف را به وجود می‌آورد که گویا با یک پنل شیشه‌ای سر و کار داریم. Realme این نوع طراحی را "اثر قطره شبنم کریستال‌گونه" (crystal-like dewdrop effect) می‌نامد.

Introducing Oppo Realme 2 Pro

البته، استفاده از کلمه dewdrop (به معنای قطره شبنم) تنها به اینجا ختم نشده و Realme برای اشاره به نمایشگر تمام‌صفحه و بریدگی کوچک بالای آن نیز از این واژه استفاده کرده است (دوربین جلو، درون این بریدگی و سنسورهای نور و proximity و خروجی صدای گوشی، در بالای آن جای داده شده‌اند). نمایشگر 6.3 اینچی این گوشی جدید (با نسبت تصویر 19.5:9) رزولوشن فول‌ اچ‌دی پلاس (معادل 1080×2340 پیکسل) داشته که تراکم پیکسلی 408ppi را به دست می‌دهد. به گفته شرکت سازنده، نسبت صفحه به بدنه در این گوشی 90.8 درصد بوده که نسبت به مدل قبلی افزایش یافته است. ناگفته نماند، نمایشگر ال‌سی‌دی این دیوایس با پوششی از گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.

Introducing Oppo Realme 2 Pro

در ساخت Realme 2 Pro از چیپ‌ست میان‌رده اسنپ‌دراگون 660 استفاده شده است. این تراشه 8 هسته‌ای مشتمل بر 4 هسته پردازشی Kryo 260 (براساس معماری ARM A73) و 4 هسته پردازشی Kryo 260 (براساس معماری ARM A53) است که فرکانس آنها توسط شرکت سازنده روی حداکثر 1.95 گیگاهرتز تنظیم شده و از واحد پردازش گرافیکی Adreno 512 بهره می‌برد. به گفته شرکت سازنده، قدرت CPU و GPU در این گوشی نسبت به مدل قبلی به‌ترتیب 113 و 102 درصد افزایش پیدا کرده است. البته لازم به ذکر است که در Realme 2، چیپ‌ست نسبتا ضعیف اسنپ‌دراگون 450 به کار گرفته شده بود.

Introducing Oppo Realme 2 Pro

از لحاظ RAM و حافظه داخلی، Realme 2 Pro در سه مدل مختلف به تولید می‌رسد؛ مدل پایه با 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، مدل میانی با 6 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و نهایتا مدل پیشرفته که از 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 بهره می‌برد. در همه این مدل‌ها با اضافه کردن یک کارت میکرو اس‌دی، می‌توان حافظه داخلی را تا 256 گیگابایت دیگر نیز افزایش داد. 128 گیگابایت حافظه داخلی برای یک دیوایس میان‌رده، حجم بسیار مناسبی‌ست. با این میزان از حافظه تقریبا می‌توان بیش از 2400 اپلیکیشن نصب کرد و یا بیش از 200 فیلم (یا بیش از 21 هزار آهنگ یا بیش از 27 هزار عکس) را ذخیره نمود.

Introducing Oppo Realme 2 Pro

دوربین دوگانه Realme 2 Pro از یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و یک دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. سنسور IMX398 دوربین اصلی، محصول شرکت سونی بوده و در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 قرار گرفته است. قابلیت‌هایی مثل فوکوس سریع دوپیکسلی (Dual Pixel Fast Focusing)، لرزه‌گیر الکترونیکی (EIS) و تشخیص 16 نوع منظره عکاسی با استفاده از هوش مصنوعی، کار کردن با این دوربین را جذاب‌تر می‌کند. همان‌طور که از همه دوربین‌های دوگانه انتظار می‌رود، حالت پرتره (با افکت بوکه) در اینجا نیز برقرار بوده و این نوع عکاسی را در پنج حالت مختلف می‌توان انجام داد: نور طبیعی، نور فیلم (film light)، حالت تک‌رنگ، حالت دو رنگ، و نور حاشیه‌ای (یا rim light). کمپانی Realme با انتشار عکس‌هایی از محیط‌های کم‌نور – که ادعا شده با دوربین همین گوشی گرفته شده‌اند – سعی دارد توانایی بالای دوربین در جذب نور و خلق تصاویر مناسب (حتی در شرایط نوری نامطلوب) را به رخ بکشد.

Introducing Oppo Realme 2 Pro

دوربین جلوی این گوشی 16 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم آن f/2.0 اعلام شده است. این دوربین از امکانات هوش مصنوعی بی‌بهره نبوده و به گفته شرکت سازنده، در هنگام گرفتن سلفی‌های گروهی، ضمن تشخیص سن، جنس و رنگ پوست افراد، زیباسازی‌های لازم را به صورت سفارشی روی چهره تک‌تک آنها اجرا می‌کند. ناگفته نماند، همین دوربین است که با شناسایی 296 نقطه از چهره کاربر، امکان تشخیص چهره و قفل‌گشایی گوشی را در 0.1 ثانیه فراهم می‌کند. لازم به ذکر است، علاوه بر این قابلیت، یک حسگر اثر انگشت بیضی‌شکل نیز در پشت دیوایس در نظر گرفته شده است.

Introducing Oppo Realme 2 Pro

ظرفیت باتری گوشی 3500 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده که به گفته شرکت سازنده، توان لازم برای پخش 10 ساعت ویدئو، 12 ساعت صوت و یا 12.5 ساعت وبگردی را تأمین می‌کند. طبق ادعای Realme، قابلیت هوش مصنوعی AI Power Master با مدیریت هوشمند انرژی، بازدهی باتری را بالا می‌برد، اما پشتیبانی نکردن از فناوری شارژ سریع (در کنار نداشتن NFC و پورت USB Type-C)، از مهم‌ترین نقاط ضعف Realme 2 Pro محسوب می‌شود.

اسمارت‌فون جدید Realme یک گوشی دوسیم‌کارته است که ضمن برخورداری از بلوتوث نسخه 5.0 و وای-فای 802.11a/b/g/n/ac، جک 3.5 میلی‌متری هدفون را نیز حفظ کرده و از سامانه‌های ناوبری GLONASS ،GPS و BeiDou پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل این گوشی جدید ColorOS 5.2 است که بر مبنای نسخه 8.1 اندروید اوریو توسعه یافته است. از مهم‌ترین امکانات نرم‌افزاری در این نسخه می‌توان مواردی چون Easy Screenshot (اسکرین‌شات آسان)، Clone Phone ("شبیه‌سازی گوشی" یا انتقال داده از سایر گوشی‌های Oppo به این دستگاه) و Smart Play (پخش هوشمند) را نام برد. بد نیست بدانید، Smart Play امکان ادامه پخش ویدئوهای حاضر در حافظه داخلی در پس‌زمینه را فراهم می‌کند.

Introducing Oppo Realme 2 Pro

گوشی هوشمند Realme 2 Pro در سه رنگ مشکی، آبی پررنگ و نوعی آبی کم‌رنگ (موسوم به Ice Lake) به تولید خواهد رسید. این اسمارت‌فون در تاریخ 11 اکتبر (19 مهر) از طریق فروشگاه اینترنتی Flipkart در هند عرضه خواهد شد. قیمت این گوشی در مدل ساده 13,990 روپیه هند (با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا معادل 192 دلار) و در مدل میانی برابر با 15,990 روپیه (220 دلار) اعلام شده است. مدل پیشرفته این گوشی هم 17,990 روپیه (250 دلار) قیمت‌گذاری شده است. جالب است بدانید، این نخستین اسمارت‌فون با برند Realme است که در خارج از بازار هند نیز قابل دسترسی خواهد بود، اما جزییات بیشتر درباره عرضه جهانی این گوشی، در ماه اکتبر اعلام خواهد شد.  

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا