معرفی Realme 2 – پس‌رفت ساب‌برند Oppo در دومین گام؟

نمایش خبر

تاریخ : 1397/6/10        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ریل‌می Realme ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Oppo Realme 2 ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : در 15 می 2018 (25 اردیبهشت 1397) بود که کمپانی چینی Oppo از گوشی Realme 1 به عنوان نخستین محصول ساب‌برند Realme رونمایی کرد. در آن مقطع، Realme 1 یک برند کاملا آنلاین بود، اما با داشتن مشخصات قابل‌قبول (از جمله تراشه MediaTek Helio P60، حافظه رم 3، 4 و 6 گیگابایتی در کنار 32، 64 و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی) و قیمت پایه حدود 128 دلار برای مدل 3GB/32GB، یک گوشی بسیار ارزشمند محسوب می‌شد که قیمتش از تمام دیوایس‌های رقیب هم‌رده پایین‌تر بود. طولی نکشید که عرضه Realme 1 در هند با موفقیت بسیاری همراه شد، به طوری که در عرض 40 روز، 400 هزار دستگاه از این گوشی در بازار هند به فروش رسید.

Introducing Oppo realme 2

استقبال گسترده از Realme 1، معاون Oppo را بر آن داشت که با استعفا از سمت خود در شرکت، Realme را به عنوان یک برند مستقل پایه‌گذاری کند. حال پس از گذشت 3 ماه از عرضه Realme 1، این برند نوپا از تولید دومین گوشی هوشمند خود با نام Realme 2 خبر داده است. طی هفته‌های اخیر، تیزرهای تبلیغاتی این گوشی از گوشه و کنار دیده می‌شد، اما نهایتا در روز سه‌شنبه 28 آگوست 2018 (6 شهریور 1397) اسمارت‌فون Realme 2 رسما معرفی شد.

اندازه بدنه Realme 2 – با ابعاد 8.2×75.6×156.2 میلی‌متر – تغییر محسوسی نسبت به مدل قبلی نداشته، جز اینکه ضخامت آن چند دهم میلی‌متر بیشتر شده و وزن آن هم از 155 به 168 گرم افزایش یافته است.

Introducing Oppo realme 2

ظاهرا طراحی منحصربه‌فرد Realme 1 – با داشتن چندضلعی‌های نامتقارن در قاب پشتی – موفقیت‌آمیز بوده و در Realme 2 نیز همین طراحی را شاهد هستیم. این طرح به شکل هندسی 15 صفحه مماس است که به گفته شرکت سازنده، جنس آن از 12 لایه ماده کامپوزیت در مقیاس نانو تشکیل شده و با تابش نور، پرتوهای زیبایی از سطح آن منعکس می‌شود.

Introducing Oppo realme 2

نمایشگر 6.2 اینچی Realme 2 وضوح HD+ (معادل 1,520×720 پیکسل) داشته و با برخورداری از نسبت صفحه به بدنه 88.8 درصد و نسبت تصویر 19:9، حدود 17 درصد نسبت به مدل قبلی بزرگ‌تر شده، اما رزولوشن آن در قیاس با صفحه نمایش فول اچ‌دی پلاس Realme 1 تا حدی افت کرده است. البته، برخلاف مدل قبلی که نمایشگر ساده‌ای داشت، در بالای نمایشگر Realme 2 یک بریدگی یا ناچ دیده می‌شود. با این اوصاف، Realme 2 نخستین اسمارت‌فون دارای ناچ با قیمتی کمتر از 10 هزار روپیه در هند خواهد بود. این نمایشگر با پوششی از گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. لازم به ذکر است حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر 360 نیت عنوان شده که نسبت به گوشی‌های همردیف با روشنایی بیش از 400 نیت، یک ضعف محسوب می‌شود.

Introducing Oppo realme 2

یکی از کاستی‌های اساسی Realme 1، نبود سنسور اثر انگشت است.  و شرکت سازنده ترجیح داده بود تا به جای آن از سیستم نرم‌افزاری تشخیص چهره استفاده کند. اما این نوع سیستم برای انجام کارهایی مثل تراکنش‌های مالی، ورود به اپلیکیشن‌های بانکی و ... از امنیت کافی برخوردار نیست. نکته امیدوارکننده آن است که در Realme 2 یک سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه تعبیه شده است. البته علاوه بر این سنسور، قابلیت نرم‌افزاری تشخیص چهره نیز کماکان حفظ شده است. در این سیستم، 128 نقطه از چهره فرد با استفاده از هوش مصنوعی، بررسی و شناسایی می‌شود.

Introducing Oppo realme 2

از دیگر برتری‌های Realme 2 می‌توان به تجهیز آن به دوربین دوگانه اشاره کرد. در Realme 1 تنها یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت دستگاه وجود داشت، اما در Realme 2، علاوه بر دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.2)، یک دوربین 2 مگاپیکسلی (ظاهرا با گشودگی دیافراگم f/2.4) نیز برای تشخیص عمق در نظر گرفته شده که با افزودن افکت بوکه به عکس می‌تواند پرتره‌های زیبایی خلق کند. فوکوس خودکار تشخیص فاز، تصویربرداری HDR و فیلم‌برداری با وضوح‌های 720p و 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه، از دیگر ویژگی‌های این دوربین به شمار می‌روند.

Introducing Oppo realme 2

دوربین جلو نیز مثل مدل قبلی 8 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.2) بوده و تشخیص چهره با کمک آن انجام می‌شود. هوش مصنوعی Realme 2 در دوربین جلو خود را نشان داده و به گفته شرکت سازنده، دوربین جلو با شناسایی 296 نقطه از صورت، می‌تواند سن، جنس، نوع و رنگ پوست کاربر را تحلیل کند. قابلیتی به نام AI Beauty 2.0 نیز می‌تواند از بین 8 میلیون گزینه‌ای که برای زیباتر کردن عکس‌ها وجود دارد، بهترین گزینه را برای کاربر انتخاب کند. مثل بسیاری از اسمارت‌فون‌های دیگر، استیکرهای واقعیت افزوده هم در اینجا پیش‌بینی شده است.

شاید مهم‌ترین برتری Realme 2 افزایش 24 درصدی ظرفیت باتری از 3,410 به 4,230 میلی‌آمپر ساعت باشد. این باتری به گفته شرکت سازنده با استفاده از هوش مصنوعی – تحت عنوان قابلیتی موسوم به AI Power Master – به شکل هوشمندی اپلیکیشن‌های غیرفعال را به حالت تعلیق درآورده و بازدهی را بالا می‌برد. به گفته شرکت سازنده، باتری قدرتمند Realme 2 تا 44 ساعت تماس تلفنی، 15 ساعت نمایش ویدئو، 18 ساعت پخش موسیقی، 10 ساعت بازی و یا 18 ساعت وبگردی را پشتیبانی می‌کند. این باتری ظاهرا از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و همراه آن یک شارژر 10 واتی که از طریق پورت microUSB به دستگاه متصل می‌شود، ارائه خواهد شد.

Introducing Oppo realme 2

معمولا نسل بعدی یک گوشی هوشمند باید از امکانات بهتر و مشخصات بالاتری بهره‌مند باشد، اما شاید تعجب کنید که Realme 2 در برخی موارد پایین‌تر از Realme 1 قرار می‌گیرد که از جمله مهم‌ترین آنها چیپ‌ست این گوشی است. در حالی که Realme 1 از تراشه قدرتمند Helio P60 (محصول مدیاتک) بهره می‌برد، در ساخت Realme 2 از اسنپ‌دراگون 450 – که ورژن پایین‌تر SD625 محسوب می‌شود – استفاده شده است. 

اسنپ‌دراگون 450 یک تراشه 8 هسته‌ای با حداکثر سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز و لیتوگرافی 14 نانومتری است. معماری این تراشه به گونه‌ای‌ست که هر 8 هسته ARM A53، یکسان بوده و چیزی به نام کلاستر حاوی هسته‌های بزرگ‌تر سری 7 همانطور که در Helio P60 شاهد بودیم در آن دیده نمی‌شود. با این اوصاف، Realme 2 از نظر عملکرد حتی نزدیک به Realme 1 هم نخواهد بود. واحد پردازش گرافیکی اسنپ‌دراگون 450 را Adreno 506 تشکیل می‌دهد که ظاهرا ضعیف‌تر از Mali-G72MP3 (پردازنده گرافیکی Helio P60) است. البته شرکت سازنده مدعی شده که سرعت رندر گرافیکی در Realme 2 تا 25 درصد افزایش یافته و مصرف انرژی GPU تا 30 درصد کمتر شده است. 

ْQualcomm Snapdragon 450 SoC

متأسفانه Realme 2 از نظر پیکربندی RAM و حافظه داخلی نیز ضعیف‌تر از مدل قبلی خود ظاهر شده است. Realme 2 در دو مدل به تولید می‌رسد؛ یکی با 3 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی. این در حالی‌ست که در بین پیکربندی‌های Realme 1، مدل 6GB/128GB نیز دیده می‌شد. ناگفته نماند، با توجه به وجود اسلات میکرو اس‌دی، می‌توان حافظه داخلی Realme 2 را تا 256 گیگابایت دیگر نیز افزایش داد. این اسلات ظاهرا مستقل بوده و کاربر در کنار آن می‌تواند از دو سیم‌کارت دیگر به طور همزمان استفاده کند.

سیستم‌عامل این گوشی – مثل سایر اسمارت‌فون‌های اوپو – ColorOS  (نسخه 5.1) است که بر مبنای نسخه 8.1 اندروید اوریو توسعه یافته است. Realme 2 در رنگ‌های مشکی، قرمز و آبی به تولید خواهد رسید. قیمت مدل 3GB/32GB برابر با 8,990 روپیه (با نرخ کنونی تبدیل ارز حدود 128 دلار) بوده و مدل 4GB/64GB نیز 10,990 روپیه (157 دلار) قیمت‌گذاری شده است. Realme 2 از تاریخ 4 سپتامبر (13 شهریور) وارد بازار هند خواهد شد. البته عرضه این محصول، به کشور هند محدود نشده و قرار است در مناطقی چون جنوب شرق آسیا و خاورمیانه نیز به دست مشتریان برسد.

Introducing Oppo realme 2

به اعتقاد برخی کارشناسان، مشخصات Realme 2 تا حدی ناامیدکننده بوده و در 3 مورد ضعیف‌تر از مدل قبلی خود ظاهر شده است. البته در کنار معرفی این گوشی، شرکت سازنده از تولید نسخه پیشرفته‌تر آن با نام Realme 2 Pro نیز خبر داده که قطعا مشخصات بالاتری خواهد داشت. طبق گفته مسئولان Realme، نسخه Pro این گوشی برای افرادی‌ست که حاضرند کمی بیشتر هزینه کنند و در عوض امکانات بهتری را در اختیار داشته باشند. 

منبع : realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا