Realme 3- اسمارت‌فونی 127 دلاری با باتری 4,230 میلی‌آمپر ساعتی

نمایش خبر

تاریخ : 1397/12/15        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، ریل‌می Realme ، هلیو پی 60 Helio P60 ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : کمپانی اوپو در اواسط ماه می سال 2018 از نخستین محصول زیربرند Realme با عنوان Realme 1 رونمایی و پس از آن نیز به ترتیب Realme 2 Pro ،Realme 2 و Realme U1 را به بازار معرفی کرد. حال این کمپانی به تازگی در یک کنفرانس خبری در دهلی نو، از محصول جدید خود با نام Realme 3 پرده برداشته است؛ اسمارت‌فونی که در نگاه اول، دستگاهی با مشخصات قابل توجه همچون صفحه‌نمایش بزرگ، بریدگی کوچک بالای نمایشگر، باتری حجیم و قیمت بسیار پایین به نظر می‌رسد. کارشناسان عقیده دارند که این زیربرند هم از نظر نام و هم از نظر مقرون‌به‌صرفه بودن، از مجموعه Redmi شیائومی الهام گرفته است.

Introducing Realme 3

Realme با آن که فعالیت خود را به عنوان زیربرند اوپو آغاز کرده است، اما اینک شرکت مستقلی محسوب می‌شود که بر اساس گزارش کانترپوینت عنوان سومین برند برتر اسمارت‌فون کشور هند را در فصل خرید جشن دیوالی (Diwali) به خود اختصاص داده است. جالب آن که آمارهای موسسه پژوهشی IDC نشان می‌دهد که این شرکت، در سه‌ماهه چهارم 2018، در جایگاه چهارم سازندگان برتر و یک پله بالاتر از کمپانی مادر یعنی اوپو قرار گرفته است.

Realme 3 در اندازه‌های 156.1x75.6x8.3 میلی‌متر تولید شده است و 175 گرم وزن دارد. این اسمارت‌فون دارای بدنه یکپارچه پلاستیکی با رنگ‌بندی براق و پلکانی است و برای ساخت صفحه‌نمایش آن از پنل‌های ال‌سی‌دی استفاده شده است. در بالای این نمایشگر 6.2 اینچی، بریدگی دیده می‌شود که ظاهرا حتی از قطره آب هم کوچک‌تر است و قطره شبنم (dewdrop) نامیده می‌شود. این صفحه‌نمایش با وضوح اچ‌دی پلاس (معادل 1520x720 پیکسل)، 88.3 درصد از سطح جلوی بدنه را پوشانده و دارای نسبت تصویر 19:9 است. این پنل با روشنایی 450 نیت، توسط پوششی از جنس گوریلا گلس (احتمالا نسخه 3) محافظت می‌شود. بدنه پشتی دستگاه دارای انحناهای ملایمی است و حسگر اثر انگشت و دوربین‌های دوگانه را در بر می‌گیرد که به صورت عمودی در راستای هم قرار گرفته‌اند.

Introducing Realme 3

در ساختار پردازشی نسخه هندی Realme 3 همچون Realm U1 از پروسسور Helio P70 محصول مدیاتک استفاده شده است. این چیپ‌ست 12 نانومتری، شامل 8 هسته پردازشی است که چهار هسته با معماری ARM A73 و چهار هسته دیگر با معماری ARM A53 ساخته شده‌اند و حداکثر سرعت کلاک همه هسته‌ها، 2.1 گیگاهرتز است. پردازش گرافیکی این مجموعه را هم Mali-G72 MP3 بر عهده دارد. به نظر می‌رسد نسخه جهانی این گوشی با چیپ‌ست Helio P60، محصول دیگر مدیاتک، عرضه خواهد شد، اما از نظر سایر مشخصات، نسخه جهانی تفاوتی با محصول قابل عرضه‌ در هند ندارد.

Introducing Realme 3

در خصوص پیکربندی حافظه این اسمارت‌فون نیز، همانند Realme U1 و Realme 2، دو چینش دیده می‌شود. نمونه پایه دارای 3GB رم و 32GB حافظه داخلی است و نسخه پیشرفته‌تر از 4GB رم و 64GB حافظه داخلی بهره می‌برد که از طریق اسلات اختصاصی میکرو اس‌دی می‌تواند تا 256 گیگابایت دیگر افزایش یابد.

اگر چه این گوشی با باتری 4,230 میلی‌آمپر ساعتی، نمونه‌ای قابل توجه در میان اسمارت‌فون‌های هم‌رده محسوب می‌شود، اما همچون دیگر اعضای این خانواده، از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و شارژر 10 واتی آن، به جای اتصال با استفاده از USB-C، از طریق درگاه میکرو یو‌اس‌بی به دستگاه متصل می‌شود.

Introducing Realme 3

دو دوربین 13 و 2 مگاپیکسلی به عنوان دوربین‌های دوگانه این محصول در نظر گرفته شده‌اند که لنز محصول 13 مگاپیکسلی دارای گشودگی دیافراگم f/1.8 است و از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد. به علاوه، ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص صحنه وslow-motion در این دوربین دیده می‌شود که با کمک آن می‌توان ویدئوهای تصویر آهسته 720P را با سرعت 90 فریم در ثانیه ضبط کرد. شاید بتوان Realme 3 را نخستین گوشی در این رده قیمتی دانست که با بهره‌گیری از قابلیت تصویربرداری در شب یا Nightscape، طبق ادعای شرکت سازنده می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت بالا را در نور کم ثبت نماید.

Introducing Realme 3

در جلوی دستگاه نیز دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 میکرونی دیده می‌شود که با هوش مصنوعی تقویت شده و لنز آن دارای دیافراگمی با گشودگی f/2.0 است. این دوربین برای گشودن قفل صفحه‌نمایش از طریق تشخیص چهره نیز کاربرد دارد.

محصول جدید Realm با آخرین نسخه رابط کاربری اختصاصی این شرکت یعنی ColorOS 6.0 عرضه خواهد شد که بر مبنای اندروید 9 پای توسعه یافته است. ظاهرا این کمپانی رابط کاربری جدید خود را به گونه‌ای طراحی کرده که با داشتن منوی اصلی (یا app drawer) و قابلیت حرکت در بین منوها (یا navigation) شباهت بیشتری با اندروید خام داشته باشد.

Introducing Realme 3

گزینه‌های ارتباطی این گوشی دو سیم‌کارته همانند Realme U1، وای‌فای تک‌باند 802.11b/g/n با فرکانس 2.4 گیگاهرتز، بلوتوث نسخه 4.2 و VoLTE دوگانه را در بر می‌گیرد و از نظر مسیریابی ماهواره‌ای از فناوری‌های GPS و Glonass پشتیبانی می‌کند.

Realme 3 در کشور هند و از طریق فروشگاه اینترنتی Flipkart در رنگ‌های مشکی کلاسیک، Dynamic Black و آبی (Radiant Blue) عرضه خواهد شد. نسخه پایه با قیمت 8,999 روپیه (در حدود 127 دلار) و نسخه پیشرفته‌تر با بهای 10,999 روپیه (تقریبا 156 دلار) ارائه می‌شود؛ اگر چه این قیمت‌ها برای یک میلیون واحد نخست معتبر است. به علاوه، علاقمندان می‌توانند قاب Iconic Case این محصول را هم با قیمت 599 روپیه خریداری نمایند. کارشناسان بر این باورند که محصول جدید Realme به هدف رقابت با Redmi Note 7 شیائومی با قیمت جذابی ارائه شده است.

Introducing Realme 3

فروش گوشی تازه Realme از ظهر روز 12 مارس (21 اسفند) آغاز می‌شود و شرکت سازنده وعده داده است که Realme 3 Pro را نیز در ماه آوریل وارد بازار ‌کند. 

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا