نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia 1 II

Xperia 1 II اکسپریا 1 II

Sony Xperia 1 II سونی
ارزیابی کاربران: 8.3 از 10 (1234 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 301 تا 365 از مجموع 365 مورد

vahid k در تاریخ : 1398/12/25

همون وای۹ پرایم که ازش میگی با طول کمتر از این گوشی سونی ۶میل یعنی بالای نیم سانت عرض بیشتری داره صفحه ش نسبت به سونی ، یعنی محتوای بیشتری رو برای کاربری فراهم میکنه ، اصلا مثال خوبی نزدی چون شما که انقدر عاشق جزییاتی و بقول خودتون برای خرید یه رم آسمون رو به زمین میدوزی بعیده که به این موارد که میرسی فله ای نگاه کنی به موضوع ، و همین موارده اتفاقأ که باعث سقوط برند محبوب شده و در ته جدول خرید و انتخاب کاربرای جهانی قرارش داده

WOLF A در تاریخ : 1398/12/25

خدمتت که عرض کنم ، چه شما خوشت بیاد چه نیاد، ابعاد گوشیا همینه. شما ابعاد خاص دوست داری میتونی بگردی دنبالش.
اینقدر حرفت بی پایه و اساسه که نمیدونم چی جوابت بدم. این ابعادی که شما دوست نداری، استاندارد گوشیهای فعلی بازار هست. طول 16 و عرض 7. اصلا چرا راه دوری بریم، همین امروز شنبه، پدرم یک عدد A70 سامسونگ واسش خریدم و اتفاقا ابعادش همینه که شما خوشت نمیاد. هفته پیش هم یک عدد y9 prime واسه کارگرمون گرفتم بازم با همین ابعادی که شما دوست نداری.
این مثال های بند تمبونی رو هم نزن خواهش میکنم. این نسبت و تناسب ها رو هم بنداز دور.
کدوم mate 30 pro منظورته که 7.3 اینچه؟ همشون 6 تا 6.5 هستند و همشون طول 15.8 تا 16 و عرض 76 دارند دوست من.
خواهشا این بحث رو همینجا تموم کن. یعنی قبول یک اشتباه اینقدر سخته؟ خیلی جالبه، اشتباه پشت اشتباه و بازم توجیه.

vahid k در تاریخ : 1398/12/24

بیشتر از یه سانت حاشیه داره گوشی هنوز ، شما چرا فکر میکنی چون ۲۱:۹ هست لاجرم باید بشه ۱۶و نیم سانت قدش با این عرض؟ همون حاشیه ها رو اگه هنر طراحی داشت و حذف میکرد حداقل ۱ سانت قد گوشی کاهش پیدا میکرد ، مشکل من با ابعاده اتفاقأ که علاوه بر نسبت ۲۱:۹ شده قوز بالا قوز ، سونی همون برندیه که رو ۱۶:۹ هم گیر کرده بود باز توجیه ش میکردن فن بوی های سونی ، بالاخره سونی همیشه یا کریستین دیوره یا بمب اتم بقول معروف ، تحت هر شرایطی مورد حمایته ، من مثال ۲۰:۹ رو زدم براتون چون دیگه از اون نزدیکتر به گوشیای سونی نبود تو بازار

بحث مساحت مفید رو هم بد نیست بگم ، شما اگه یه گوشی بگیری با عرض ۴ سانت و طول ۱۶ونیم سانت باز هم یه گوشی ۶ اینچی داری ولی مساحت صفحه گوشیت حدود نصف مساحت معمول بازار میشه ، این که گوشیای با نسبت ۲۱:۹ چفدر میتونه ابعاد کاربر پسندی باشه بخودی خود یه بحثه و اینکه طراحی این ابعاد تازه بخواد با حاشیه بالا پایین هم تزیین بشه به بحث دیگه س ، واسه خیلیها عریض بودن صفحه نمایش مهمه چه از قدیم که نسبتها همه ۱۶:۹ بود و گوشیای ۵.۲ اینچی هم بود تو بازار ولی یه سری میرفتن گوشیای ۵.۵ .. ۵.۷ .. و ۶ اینچی میگرفتن چون دوست داشتن صفحه بزرگتری در اختیار داشته باشن ، بعد که شرکتا تونستن حاشیه های بالا پایین رو هم به صفحه اختصاص بدن لاجرم نسبت ها تغییر هم کرد ، نه اینکه به صرف نسبت جدید بیان گوشی رو لاغر کنن ، الانم اگه یکی بخواد گوشی از سونی داشته یاشه که حدود ۷و نیم یا ۷.۷ سانت عریض باشه برای بازیها و غیره فک کنم حدود ۱۸ سانت بشه قد گوشی سونی برای برطرف کردن نیاز اون دسته از کاربرا ، کلأ زیاد تو جریان طراحیهای بازار نیستید گویا ، میت ۳۰ پرو فکر میکنم ۷.۳ اینچ یا ۷.۴ باشه ولی چون حالت صفحه رو اج هم زده نسبت صفحه رو ۱۸.۴:۹ گرفته که طول دستگاه هم کنترل کرده باشه ، و در عین حال میت ۳۰ معمولی رو ۱۹.۵:۹ زده چون حالت اج نیست ، اینا رو برای این گفتم چون انگار بقیه بخوبی میدونن محصور در پیله خود تنیده ای نیستن که به سببش بخوان دیوایسهای عجیب غریب بدن بیرون و بعد هم شکست بخورن ، انعطاف پذیرن برای خلق بهترینها ، نه اینکه خود تحریمی کنن و نهایتأ با شکست هم روبرو بشن

مهدی م در تاریخ : 1398/12/23

ببخشید می خواستم بدونم قیمت گوشی چقدره ؟

WOLF A در تاریخ : 1398/12/22

این یعنی شما باید بگی مخالف 21:9 هستی(که البته تا سال آینده همه استفاده میکنن)، نه اینکه بگی مخالف ابعاد گوشیهای برندهای مطرح دنیا. این دوتا حرف متفاوته.
الان xperia 5 رو نگاه کن، چون صفحش 6 اینچه ، ابعادش شده 15.8 در 6.8

Pejman _ در تاریخ : 1398/12/21

طراحی خاص، باتری قوی، کیفیت صفحه بی نظیر..خیلی حیف که دیگه گوشی های سـونی ایران نمیاد..

vahid k در تاریخ : 1398/12/21

دوست عزیز من در مورد ابعاد ناخوشایند این گوشی نظرمو گذاشتم تو پیج بعنوان فیدبک کاربری ، اینکه شما رو واداشت که سلیقه منو زیر سوال ببری نشون از تعلق خاطر محضه به یه برند که حتی تاب شنیدن اظهار نظرات در مورد اون برند رو نداره ، این مورد نه فنی بود و نه تخصصی که شما بتونی کسی رو در موردش توجیه کنی ، این یه مورد کاملا سلیقه ایه که میتونه کاربری رو منصرف کنه از یه گوشی ، تاکید هم کردم اولش فرقی نمیکنه چه برندی باشه که با این ابعاد گوشی بده بازار
شناخت شما از بازخوردتون به همین مورد تشخیص داده میشه که بشدت روی این برند حساسیت افراطی داری متاسفانه وگرنه لزومی نداشت از اول با سلایق شخصی تقابل کنی

WOLF A در تاریخ : 1398/12/21

جمله خودت"کاش برند مورد علاقه ات نجات پیدا کنه". آخه اینقدر واضح گفتی بخش موبایل که من متوجه نشدم.
...............................
و لطفا وقتی کسی رو نمیشناسی ، راجب به علایق و رفتارش قضاوت نکن.
شما یه چیز اشتباه گفتی و منم جوابتو دادم که داری اشتباه میگی. حالا اگر سخته قبولش دلیل نیست که منو قضاوت کنی یا جای من فکر کنی وقتی منو نمیشناسی.

vahid k در تاریخ : 1398/12/21

شما میفرمایی خیلی گوشبا وزنشون بالای دویسته وزن گوشی سونی که زیاد شد کسی به اونا کار نداشت همه رو سونی حساس شدن ، نه برادر تو پیج برندای دیگه هم از وزناشون انتقاد زیاد شده که سنگین شدن و همینطور خیلی ایرادات دیگه ، فقط شما حضور نداشتی که توجیه شون کنی که وزن زیاد هیچ اشکالی نداره ،، حجم کم باطری موردی پیش نمیاره ، حاشیه یا سایزهای نا متقارن مهم نیست ، دوربین تک یا کیفیت پایین زیاد قابل توجه نیست قیمت های بالا قابل اغماضه ، و و و این منطق شما چرا برای بقیه برندها کار نمیکنه؟ اگر میکنه که سونی هم یکیه مثل بقیه اگر نه که شما تعلق خاطر داری بهش و نمیتونی بدون گرایش در موردش نظر بدی که خب کمی زیر سوال میره صحت و سقم اینجور اظهار نظرها

WOLF A در تاریخ : 1398/12/21

سلام
اینو در تست ویدیوهای Linus tech tip دیدم و دقیقا یادم نیست کدوم ویدیو بود. یادمه که چندین کارت گرافیک از برندهای ارزون چینی رو گذاشته بود و با مدل مرجه مقایسه میکرد. که حتی یادمه یکیش به جای 3 تا فن، چهار تا فن داشت و مثلا یکیش اصلا فن نداشت. بگردی تو کانالش پیداش میکنی.
آره منم گفتم که اوضاع داغونی داشتن تا XZ3 (کامنتای پایینو ببینید). من همین یکی دو ماه پیش قصد خرید گوشی سونی داشتم ،میخواستم خودم گوشی بخرم و گوشی خودمو بدم به پدرم. ولی پشیمون شدم، چون واقعا مدلهای موجود(البته به غیر 1 و 5 به علت قیمت) نیازهای منو برآورده نمیکرد. من چون دوتا سیم کارت دارم ، به حافظه داخلی حداقل 128 احتیاج دارم چون مموری کارتم همین الان 64 هست و پر شده و دوم اینکه تمام گوشیهای دنیا بیشتر از یک لنز برای دوربین استفاده کردند و واقعا حیفه که پول بدی و یک گوشی تک لنز رو با قیمت گذاف بخری. به همین خاطر منصرف شدم و الان پدرم میخواد یه a70 بخره.
فعلا این xperia 1 ii رو پسندیدم، تا ببینیم چی در میاد.

far z در تاریخ : 1398/12/20

وولف عزیز

مثال من از یه برند هست. فرضا asus dual که قیمتش بین 10 تا 20% ارزونتره از asus rog strix هست، شما مقایسه کنید میبیند تا 5% ضعیفتره.
من به شخصه برند چینی نمیشناسم که هم ارزون باشه هم بهتر باشه. شما لطف کن یه لینکی به من بده که واقعا ببینم اولا چنین برندهای چینی ارزون قیمت وجود داره و دوما چجوری این مدل ها میتونن بهتر عمل کنن.

بله بازار چین اینجوری هست که میگین ولی بعضی چیزها رو نمیشه به این راحتی براش خط تولید زد (حرف ما تولید و عرضه جهانی هست نه کالاهایی که به صورت موردی تولید میشه. برای همین من گریزی به کالاهای فیک زدم.)

بگذزیم از این.

شما سوال کردی از سونی تجربه چی داری و منم براتون مثال زدم. والا همین الان بدونم سونی تو بررسی ها گوشی خوبی هست و قیمتشم مناسبه شخصا همینجا میام پیشنهاد میدم. قبلا هم این کار رو انجام دادم.
شرکتهای بزرگ اشتباهات بزرگی میکنن. اتفاقا امروز این ویدیو رو میدیدم:
https://www.youtube.com/watch?v=_tq4Pb0OBYE
شناخت نادرست از بازار و مشتریها، اصرار بر روندهای گذشته، تاکید بر قابلیتهای کم اهمیت تر و ...، مواردی هستند که شرکتهای بزرگ رو به مرز ورشکستگی هم میبرند. کی فکرشو میکرد یه روزی نامی از HTC تو صنعت گوشی دیگه وجود نداشته باشه. نوکیا که مثالش برا همه روشنه. همه این شرکتها بزرگ بودند و هستند ولی اشتباهات استراتژیک داشتند. سونی هم از این قاعده مستثنی نبوده. خیلی حرفه همین 5 سال پیش سونی 40 میلیون گوشی میفروخت، الان آمارها از حدود 3 میلیون حکایت میکنه. سونی راه درستی رو طی میکرد به این روز نمیفتاد.
چنانکه یه هنرمند یا ورزشکار حرفه ای با مردم هست که کارش اعتبار پیدا میکنه، یه گوشی ساز هم با جذب حداکثری مشتری نشون میده که کارش موفق هست. اتفاقا در مورد سونی، اعتبار و نام سونی باعث شد که در اوایل فعالیتش در گوشی سازی هوشمند، مردم بهش اعتماد کنن. تا زد3 هم علیرغم برخی ایرادات، گوشی های رقابتی تولید میکرد و محبوبیت خوبی داشت. اما سونی تغییر رو نپذیرفت. اس5 سامسونگ رو یادتون هست که چقدر ایراد بهش گرفتن. پاسخ سامسونگ در مدت یکسال تحول اساسی بود. شرکتها باید از اشتباهات و بازخورد مشتریهاشون درس بگیرن و تغییر مثبتی به وجود بیارن.
سونی از xz3 به بعد در مسیر درستی گام برداشته اما همچنان باید رو دوربین کار کنه.

- منظور من از باتری حجم نبود، عملکرد متوسط بود.
- 236 گرم برای گوشی 5.8 اینچی با باتری 3500 میلی نامتعارفه. اس20 اولترا گوشی بزرگیه و امکانش نیست که سبکتر از اون باشه. هرچند من موافقم اون هم نیستم و به شخصه علاقه ای به اون گوشی ندارم. من کاربر سری نوت هستم. امسال اگه نوت20 چیزی در مایه های اس20 اولترا باشه از نظر طراحی و وزن، به احتمال زیاد نوت9 خودم رو یکسال دیگه نگه خواهم داشت.

----
الان گوشیها از چینی بگیر تا برندهای بزرگ، به پختگی خوبی رسیدن. همین xperia 1 II گوشی خوبی به نظر میرسه. الان رقابت اصلی روی دوربین گوشی متمرکز هست و باید دید که گوشی جدید سونی در این زمینه چه عملکردی داره. شما مطمئن باش اگه عملکرد خوبی داشته باشه خواهد توانست بخش قابل توجهی از مشتریها رو به خودش جذب کنه.

WOLF A در تاریخ : 1398/12/20

خوشحالم که متوجه شدی.
امیدواری شما هم لازم نیست، چون برند سونی یکی از بزرگترین برندهای دنیاست. برندی که صوت و تصویرش داره حرف اول رو میزنه نیاز به امیدواری شما نداره دوست عزیز.

WOLF A در تاریخ : 1398/12/20

مرسی بابت لینک. این ویدیو رو دیده بودم چون مدتهاست لاینوس رو میشناسم از زمان NCIX teck tips تا بحال (ونکوور کاناداست). و نوتیفیکیشن ویدیوهاش میاد واسم.
هستند کارت گرافیکهای ارزون قیمت چینی که از مدل پایه عملکرد بهتری نشون میدن در بنچمارک. ولی دلیل بر خوبی اونها نیست. (تو همین کانال لاینوس هست ویدیوهاش)
من متوجه نشدم!
منم دارم همینو میگم که. میگم ارزونتر میزنن (که در مورد همین 2080ti حدود 200 دلار ارزونتره). اون مدلای مختلف هم یا اوور کلاک هستند یا کولینگشون فرق میکنه یا تعداد فن یا جنس فن یا ... .
من حرفی از فیک زدم؟ یا همین برندهای رجیستر چینی رو گفتم؟ تازه برخی از همین چینی های رجیستر فقط بازار چین عرضه میشن و شهرتی هم ندارند.
فیک که با دیدن قیمت مشخص میشه. مثلا یه کارت 500 دلاری وقتی نوشته 50 دلار ، واقعیه؟
اما این گرافیکهای فیک به درد میخورن و قابل استفاده هم هستند ولی نمیشه باهاشون بازی اجرا کرد. بستگی به کسی که میخره داره. مثلا طرف میخره میبینه داره کار میکنه و حتی بازیها رو اجرا میکنه و فکر میکنه همین درسته، چون نمیدونه کارت گرافیکش(اسم کارت گرافیکش) باید چه قدرتی داشته باشه.

مثال بازار چین ، منظور اینه که وقتی همچین اوضاعی هست و از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو میشه تهیه کرد، این کارها هم شدنیست. مثلا پیدا کردن یه برد خراب، یا دزدی یا هر چیزی و سر هم بندی مجدد آن با کولینگ جدید که کاملا شدنی است. انویدیا از کجا میخواد من نوعی رو که یه کارت دزدی یا خراب رو دارم(چیپش سالم) و چهارتا لحیم زدم روش تعمیرش کردم و فن گذاشتم روش رو پیدا کنه؟ راه زیاده. ولی منظور من این نبود. و همچنین منظورم فیکها نبودن.

سونی اکسپریا وان الان 699 هست. این قیمت 1200 دلار هم تا زمانی که گوشی نیومده نمیشه صحبت کرد راجبش که درسته یا غلط و اینکه قراره روی چقدر ثابت بشه.

بعد شما میگی Z1 و ion که مال 7-9 سال پیش سونی هستند. برادر کوچک منم یه Z1 cpmpact خریدیم واسش ولی بی هیچ دلیلی مشکل نرم افزاری پیدا کرد ولی بعدش با یه فلش کردن درست شد و الان صدای میکروفونش بی کیفیت شده و کسی که پشت تلفن هست نمیتونه واضح متوجه بشه که چی میگی. برادرم همون اواخر 2016 اکسپریا X رو خریدیم واسش و باید بگم بهترین گوشیه سونیه. هیچ ایرادی تا به امروز مشاهده نشده. پدر و برادر بزرگترم هم X رو دارن. گوشیهای 7-8 سال پیشو نمیشه به عنوان مرجع در نظر گرفت.
اینی که میگی تو سال 2019 فهمید حرف غلطیه. این یعنی برند سونی این علم رو نداشته که تکنولوژی چطوری کار میکنه و اونوقت خودش بارها تکنولوژی جدید رو به دنیا عرضه کرده. اون مشکلات مالی موبایلش رو همه میدونیم و اکسپریا 1 اولین گوشی سونی بعد از ادغام بخش موبایل با دوربین و تلویزیون و ... بود، به همین خاطر شاهد تغییرات چشمگیری بودیم.
باتریشم ضعیف نیست، شما حجم باتری رو میبینی ، نه کارکردش. الان وزن گوشیهای جدید ، برخی بالای 200 و 220 هستند(با توجه به ابعاد)، ولی فقط زمانی که سونی وزنش یک بار از 200 تجاوز کرد همه ایراد گرفتید به وزن. خوب الان چرا یه گوشی مثل S20 ultra با ابعاد مشابه xperia 1 ii باید حدود 50 گرم وزن بیشتر داشته باشه؟

ارزش خرید دارن، آره این حرف درستیه. والا حرف منم همینه. الان دوباره میری تو کامنتا ببینی من دقیقا کجا یه "و" کم یا زیاد گفتم، همونو سوژه میکنی واسه بحث.
موفق باشی

vahid k در تاریخ : 1398/12/20

خوب میکنی برو بگیر ، کسی مگه میگه نگیرید ، بالاخره اون یکی دو میلیون گوشی در سال رو یه کسایی که مورد پسندشون قرار میگیره میخرن ازش دیگه ، مبارکتم باشه

vahid k در تاریخ : 1398/12/20

ایراد علمی رو بازار از سونی گرفته که به اندازه ش از بازار سهم برده ، وگرنه میتونست مثل سامسونگ و اپل اونم قرص و محکم جایگاه خودش رو حفظ کنه ، این دیگه پای آی کیوی کل کاربرای موبایل رو وسط میکشه که بهش اشاره کردی ، کاش برند مورد علاقه ات نجات پیدا کنه ، امیدوارم

far z در تاریخ : 1398/12/20

در مورد گرافیک عرضم اینکه ما همچین برندهای نداریم که بی کیفیترین قطعات رو استفاده کنه و قیمت نصف بزنه. چیزی که نداریم رو من نمیدونم شما چرا مثال میزنی. تازه نداریم گرافیکی که به صورت معناداری ارزون اما به صورت معناداری بهتر از گرونترها باشه. ارزونترها به خاطر کولینگ ضعیفتر، مدار فاز ضعیفتر و احتمالا سیلیکون نامرغوبتر، نمیتونن بهتر از گرونترها باشن (چه در بنچمارک چه در عمل). البته اینجا اختلاف عملکرد نهایتا 5% و با در نظر گرفتن اورکلاک نهایتا 10% مدنظر هست. اختلاف قیمتها هم نهایتا 30% میشه.
تمامی اون مواردی که فرمودین رو ایسوس، گیگا، MSI , ... لحاظ میکنن و بسته به کیفیت میان هرکدوم 8 مدل مثلا 2080ti میرنن با قیمتهای مختلف.

گرافیک قبل از اینکه نام برند سازنده رو بخوره، نام nvidia یا amd رو میخوره. بنابراین نمیشه بری تو بازار چین قطعات بخری سرهم کنی و بعد تو دنیا بفروشی. باید یه سری حداقل ها رعایت بشه. برای همین انویدیا و amd میان یه مدل مرجع رو معرفی میکنن که حداقل ها رو داشته باشه. برای نمونه 2080ti مدل مرجع 999 دلار قیمت از طرف انویدیا اعلام شد. شما دنیا رو زیر و رو کنی نمیتونی کمتر از این قیمت رو از هیچ برندی پیدا کنی، چه برندهای مطرح چه نامطرح. تمامی سیلیکونها از طرف انویدیا بین شرکاش توزیع میشه. یعنی شما برای اینکه بری یه کارت کاستوم برای خودت بسازی، اول باید بری یه کارتی که توسط یکی از شرکای انویدیا ساخته شده رو بخری؛ بعد سیلیکونش رو جدا کنی و تازه شروع کنی به دنبال ساخت PCB و مدار فاز، کنترل، پاور، بایوس و ... و بعد بیای کولینگ روش پیاده کنی. چنین پروژه ای قیمت این کارت رو ممکنه تا 10 برابر هم بالا ببره.
یه سری برندهای متفرقه هستند که میان یه چیزهایی رو سرهم میکنن و یه بایوس دستکاری میکنن و کارتی تو اینترنت میفروشن. اما 100% این کارتها فیک هستند:
https://www.youtube.com/watch?v=ZbZ32mqmsrg
شاید گوشیهای فیک با قیمتهای پایین به یه دردی بخورن اما این گرافیک ها به هیچ دردی نمیخورن.

اما بحث ما اصلا رو محصولات فیک نیست چه گوشی چه گرافیک. برندهای گوشی چینی مدنظر ما فرسنگها از نظر کیفی با این فیک سازان فاصله دارند.

far z در تاریخ : 1398/12/20

آخرین سونی که داشتم:
اکسپریا آیون: از دست رفتن بسیاری از تماسها به خاطر مشکلات آنتن (آنتن پر نشون میداد ولی تماس نمیشد گرفت). همچنین، ایراد در فیلمبرداری FHD (تکه تکه شدن پیوسته فیلم) که هیچوقت سونی درستش نکرد.
اکسپریا زد1: برای یکی از فامیلهای نزدیک خریدم و از نزدیک باهاش مدتها کار کردم. ایرادها: دوربین بسیار بد نسبت به رقبا اون روزها. کیفیت اسپیکر بد به خصوص وقتی برای صدای تماس و صفحه نمایش که دیگه معروف حضور بود.
اینا دو مورد تجربه شخص خودم بوده اما با اینحال من نمیگم سونی بی کیفیته اما به اصطلاح طرفدارانش، خدای کیفیت نیست. سونی هم مانند برندهای دیگه سال به سال بهتر شده.
نمیدونم شما چرا فکر میکنید من میگم کیفیت سونی بد هست! من همیشه گفتم کیفیت سونی در بهترین حالت چیزی مثل سایر برندهاست. من خودم شخصی بودم که وقتی فروشنده که آشنا هم بود گفت بیا نوت3 بردار، گفتم من به سامسونگ اعتقادی ندارم و میخوام زد1 بخرم. خوشبختانه برای این فامیلمون زودتر از خودم خریدم و با کار کردن باهاش فهمیدم که نباید این گوشی رو بخرم.
سونی راه اشتباه رفته: اصرار بر حاشیه و وزن بالا، باتری متوسط، دوربین متوسط، قیمتگذاری در حد گرونترینها، باعث شد که مشتریان سونی ازش دور بشن. این دیگه ربطی به تنفر من نداره (که البته من چنین تنفری ندارم)، واقعیته.
تازه تو سال 2019، سونی فهمید که میشه حاشیه ها و وزن رو کم کرد. تازه تو سال 2019 بود که سونی فهمید که نمیتونه مثل گوگل با نرم افزار زوم و بوکه رو در بیاره و مجبور شد مثل بقیه بره و آرایش دوربین چندگانه استفاده کنه. همیشه سونی یک با دوسال دیر اقدام کرده. اینها مشکلات استراتژیک هستند که دودش مستقیم رفت تو چشم خود سونی.

وقتی شیاومی پوکوفون رو با قیمت خیلی پایین ارایه کرد، با اینکه سخت افزار روز استفاده کرده بود اما در زمینه باتری، صفحه نمایش، طراحی و متریال ساخت، دوربین، واقعا ضعیف بود. همه چی که cpu نیست. بنابراین من نه اون گوشی رو خوشم اومد و نه توصیه به خریدش کردم.
بنده نمیگم برندهای چینی بهترین کیفیت رو دارن. عرضم اینکه با توجه به قیمتشون، ارزش خرید بالایی دارند. چون مشخصات اصلی گوشی مثل سخت افزار، صفحه نمایش، باتری، دوربین، طراحی و متریال ساخت رو پابه پای برندهای مطرح دارند. شیاومی می10 پرو، وانپلاس7تی پرو گوشی های هستند که در زمان خودشون خریدهای خوبی حساب میشن.
اینجا تو اروپا هر برندی موظف به خدمات پس از فروش هست. شاید شیاومی مثل اپل و سامسونگ گستردگی و سهولت خدمات پس از فروش نداشته باشه، اما اینجور نیست که بگیم هیچ خدماتی نداره.

میلاد ب در تاریخ : 1398/12/20

با سلام
من نمی‌دونم این چه سیاستیه که شرکت سونی داره؟! بابا اگر میخوای بازار رو بگیری توی قیمت های اپلی مانور نده، نه اینکه بنده خودم رو کسی بدونم ولی خدایی این چه قیمت گذاریه که سونی روی گوشی هاش داره؟!!!!!! شما زمانی میتونی روی این قیمت های ۱۰۰۰دلاری به بالا مانور بدی که اندرویدی نباشی و یک سیستم عامل مستقل به همراه پیشینه ی قوی مثل اپل داشته باشی، نه اینکه وقتی بازار رو از دست دادی با قیمت های نجومی بخوای بهش برگردی؟!!!
مثال خوبی که میتونم برای این مسئله بزنم برند نوکیا است که مدتی بازار رو با ویندوز فون ها از دست داد، ولی بعد از دو سه سال حالا داره با گوشی های قیمت پایین ولی با کیفیتش به بازار بر میگرده. البته بازم با روزهای گذشتش فاصله داره!

WOLF A در تاریخ : 1398/12/20

من یه سؤال ازت دارم:
آخرین باری که گوشی سونی داشتید چه زمانی بوده و چی بوده و به چه مدت ؟ چون میبینم خیلی متنفری ازش . اگر اینهمه فاجعه بود و مشکل داره قطعا من که سالهاست دارم با سونی کار میکنم باید یه چیزی میدیدم ازش.
....................................................................................
در مورد گرافیک کارت هم من نمیدونم چیو میخواین تحلیل کنید؟ اینکه چرا یه کارت ارزون مثلا بعضی اوقات ممکنه بنچمارک بالاتری از یه کارت گرون نشون بده یا اینکه مثلا فلان برند ارزون چینی وقتی میخری خرابه؟
اور کلاک کردن و عدم توجه به میزان خنک شدن به اندازه، اتصالی، نوع خمیر بکار رفته ، جنس فیبر مدار چاپی ، جنس هیت سینک و ... همه رو این قضایا تأثیر داره. وقتی تو چین میشه از صفر تا صد یه گوشی رو فقط با رفتن تو یه بازار قطعات الکترونیک و خرید قطعاتشون تو خونه ساخت، دیگه کارت گرافیک که کاری نداره.
اون kfa2 هم همون galax هست ولی در اروپا، و کارتهای انویدیا رو میده و برند بدی نیست ولی قیمتش نسبت به بقیه برندهای معروف کمتره.
.....................................................................................

من تتها چیزی که میدونم اینه که شما کلا حرفت اینه که سونی [بده] و برندهای چینی بهترین در دنیا هستند. یعنی تازه فهمیدم کیفیت برندهای چینی رو بسیار برتر از تمام دنیا میدونید.
فقط همینو میدونم که در قبال جنسی که فروخته میشه مسئولیت داری. اگر جوابگو باشی یعنی بزرگی و اگر نه یعنی برند خوبی نیستی.
پس دیگه حرفی باقی نمیمونه.

WOLF A در تاریخ : 1398/12/20

فکر کنم مشکل شما از بی مشکلی هست.
اگر فقط بخواهیم با مقیاس همین ابعاد 21:9 گوشی تولید کنیم ، به ابعاد گوشی Xperia 1 ii میرسیم. یعنی یه نسبت و تناسب بگیریم.
توضیح از این بیشتر نداره. دیگه به IQ ربط داره.
حالا همون گوشی که شما داری مثال میزنی که اصلا همرده این گوشی نیست با مقیاس 20:9 ، از نظر عرضی کمی بیشتره به نسبت اون چیزی که باید باشه.
زشته این حرفا. حداقل یه ایراد علمی بگیر .

در آخر توجه شما رو به این جمله خودت جلب میکنم:
" اتفاقأ وزن یه گوشی اصلا مورد حساسیت من نیست شاید برای بقیه باشه ، ولی رو ابعاد گوشی خیلی حساسم ، عرض ۷.۱ با ۱۶و نیم سانت طول دیگه یه جوری میشه ، چشم نواز نیست"

و حالا مشخصات پوکو x2 در کنار Xperia 1 ii:
https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10050&idPhone2=10096
نمیدونم ، شایدم داری اشتباهی مثلا عدد مساحت صفحه رو میخونی فکر میکنی خبری هست؟ اونی که مهمه screen to body ratio هست.
با تشکر

Mohammad Ali S در تاریخ : 1398/12/19

سونی کاری کرده که بتونی با یک دست با این گوشی کار کنی و اینکه شما میگی طراحی
اولا بحث سلیقس
بعدشم چه چیز غیر منطقی تو این میبینین؟
من پرومکس دارم میخام با این عوض کنم
اینم ایدیمه
Mas_tkd

far z در تاریخ : 1398/12/19

اساس حرف شما در این رشته کامنتها دو بخش بود: 1. گوشی های ارزونتر چینی کیفیت گوشی های گرون رو ندارند. 2. گوشی های ارزون برخی ویژگی ها رو حذف میکنند. پاسخ های بنده هم در این موارد به شما روشنه و تکرار کردنش . حالا من تعجب میکنم شما چرا میگید که "من فکر نکنم هیچوقت ما حرف همو بفهمیم"!
البته اینو اضافه کنم که می10 پرو، 700 یورو هست. بی شک این گوشی ارزون نیست اما در مقایسه با گوشی های 1000 یورو و بالاتر بقیه ارزون هست.

در مورد گرافیک هم بنده به صورت بسیار دقیق و کامل میتونم براتون تحلیل کنم اما بحث کاملا به حاشیه میره.
فقط عرض کنم خدمتتون که محدوده قیمتی و عملکردی مدل هایی که از چیپ و مموری یکسان استفاده میکنن، خیلی نزدیک به هم هست. البته ما در گرافیک بازیگران محدودی در سطح جهان داریم و هزاران برند چینی وجود نداره. برندهای کمتر شناخته شده داریم از جمله gainward, KFA2 ولی به هیچ وجه ارزون نیستند و محدوده قیمتیشون با برندهای شناخته شده در یه حدوده.

vahid k در تاریخ : 1398/12/19

شما چرا لینک میذاری منو ارجاع میدی به یه سری گوشی بدتر از سونی؟ این میشه توجیه ابعاد نا متقارن سونی؟
شما پوکو ایکس ۲ که همرده همین گوشی از سونی در مقطع زمانی تقریبا یکسان معرفی شده ست رو ببین بعد متوجه فاجعه طراحی سونی میشی

اگه طول ۱۶ونیمه باید حداقل عرضش ۷ونیم باشه با مساحت بهینه حداکثری

اگه عرضش ۷.۱ باید باشه لزومی نداره قد گوشی از ۱۵.۳ فراتر بره برای در اختیار گذاشتن ۹۴سانت مربع صفحه ، کاری که همون شیائومی و بقیه دارن انجام میدن با نسبت ۲۰:۹
از چه چیز این کار سونی شما خوشت اومده رو من حیرانم

WOLF A در تاریخ : 1398/12/18

من فکر نکنم هیچوقت ما حرف همو بفهمیم.
یه کارت گرافیک بخصوص رو در نظر بگیر. MSI میزنه ، ایسوس میزنه، زوتک میزنه ، EVGA میزنه و هزاران برند چینی دیگه هم میزنن و همشون هم همون چیپ رو دارن و بعضا دید شده که یه کارت گرافیک عالی گرون رو وقتی مدل ارزون چینیشو میگیری ، عملکردش در اعداد و ارقام بنچمارک بهتر نشون میده ولی این دلیل نیست که مثلا ایسوس داره گرون میده.

WOLF A در تاریخ : 1398/12/18

من بخوام بخرم، اول با دونستن فرکانس رم مورد نظر و سپس تایمینگ و ولتاژ به فروشگاه ها (معمولا اینترنتی) سر میزنم و وجود یا عدم وجودشو چک میکنم و بعد برند هایی که موجود هست رو میبینم با قیمتشون و اول سعی میکنم حتی الامکان با برند رم قبلی یکی باشه چون خیلی مهمه، و دوم اینکه اگر برندهای معتبر در این زمینه نباشن و بخوام از یه برند جدید بخرم ،قطعا باید اون برند مورد بررسی قرار بگیره و
البته یه مورد دیگه هم هست که دو کاناله و تک کاناله بودن استیک رم رو مشخص کرده و حتی سایتهای فروش هم اینو نمینویسن چون متوجه نیستن و برای فهمیدنش باید کد رم رو در سایت خودش جستجو کنی تا بفهمی دقیقا چیه. پس از خرید و نصب هم در نرم افزار مربوطه، مشخصات سخت افزاری و فرکانس و ولتاژش رو چک میکنم چون این یه چیز معموله که اعداد و ارقام نوشته شده در برخی رم ها با اون چیزی که نشون میدن یکی نیست (مثلا تایمینگ) و بعضی بالاتر و بعضی پایینترند. در آخر هم سیستم رو چک میکنم که با این رم جدید چقدر بهبود پیدا کرده. (این حداقل کاری هست که میکنم و بارها برای خیلی ها این کار رو انجام دادم). البته چیزای دیگری هم هست که دیگه طولانی میشه.
.............................................
و در مورد دوم هم این لینکهای برخی از گوشی هایی که ابعاد به اصطلاح شما بدی دارند:
امیدوارم حذف نشه
https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s20_ultra_5g-10040.php
https://www.gsmarena.com/xiaomi_black_shark_3_pro-10109.php
https://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_8_pro-9812.php
https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a71-9995.php
https://www.gsmarena.com/xiaomi_black_shark_3-10110.php
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_1_ii-10096.php
https://www.gsmarena.com/oppo_find_x2-10048.php
به لینکهای بالا (بازم بود ولی خوب نمیشه که صدها مدل رو لینک گذاشت) دقت کنی میبینی که تازه سونی ابعادش نسبت به بقیه خیلی هم خوبه. تازه ضخامت باریک و وزن کمتر داره.

far z در تاریخ : 1398/12/18

والا ماهم کشتی نمیگیریم با گوشیمون. من شخصا آدم با سلیقه ای هستم و چیزی که ایراد خود گوشی هست به استفاده من بستگی نداره.
تجربه کاربرها مهم هست ولی باید جامعه آماری قابل قبولی رو در نظر گرفت. مثلا برای سامسونگ که فرضا سالی 100 میلیون گوشی پرچمدار میفروشه، باید نظرات چیزی حدود 50 تا 100 هزار کاربر رو پرسید تا اینکه نتیجه ای قابل استناد از خرابی گوشی هاش به دست آورد. اینکه من و شما از 10 20 نفر اطراف خودمون نتیجه بگیریم، از نظر علمی و منطقی درست نیست.
دلیل ارزون بودن برندهای چینی خیلی به این موارد جزیی برنمیگره. شما کل این قابلیت هایی مثل nfc و ... رو در نظر بگیری شاید به 50 دلار هم نرسه.
شما یه گوشی پرچمدار مثل آیفون 11 پرو رو در نظر بگیری، هزینه ساختش چیزی حدود 400 تا 450 دلاره. بقیه هزینه ها مثل هزینه های فروش و خدمات، تحقیق و توسعه، ساپورت نرم افزاری و مسایلی از این دست هستند. این هزینه ها برای شیاومی بسیار پایینتر از اپل هست. هزینه دیگه هم سود نهایی به خاطر اعتبار برند هست که باز شیاومی بسیار کمتر از اپل و سامسونگ و سونی به خاطر این مورد شارژ میکنه.
یکی از دوستان متخصص من در خودرو میگفت شما اگه قطعات ساخت اشکودا و آئودی رو مقایسه کنید میبینید اکثرا مشابه هم هستند. اما قیمت نهایی آئودی شاید دوبرابر قیمت همترازش از اشکودا باشه. جالب اینکه هر دو برند تحت تملک فولکس واگن هستند.
بنابراین به نظر من اینکه قیمت پایین شیاومی رو دلیل بر بی کیفیت بودن اون بدونیم، نتیجه گیری شتاب زده ای هست.

من بارها گفتم که سونی در چند سال اخیر بد کار نکرده. اما تو این دنیای رقابتی که برندهایی چون اپل، سامسونگ و هواوی با قیمتهای بالا و شیاومی و وانپلاس با قیمت های مناسب، بازار رو قبضه کردند، سونی باید یه کاری در خورد توجه ارایه بده که بتونه این سد رو بشکنه یا با اهرم قیمت بخشی از بازار رو به دست بیاره. در غیر اینصورت بعیده بتونه موفق عمل کنه.

vahid k در تاریخ : 1398/12/18

من کامپیوتر ندارم ولی اگه موارد مشذبهی که شما گفتید رو بخوام یه بار تهیه کنم شروع میکنم در موردش خووندن و تحقیق و سرچ ، یا از کسایی که آشنایی دارن پرسیدن و در آخر در حدی که اطلاعات بدست آوردم در موردش با توجه به قیمتها و حساسیتم چیزی رو میخرم که متناسب کارم و وضع خودم باشه

ولی در مورد دوم اشاره کردم هر گوشی از هر برندی ، اتفاقأ وزن یه گوشی اصلا مورد حساسیت من نیست شاید برای بقیه باشه ، ولی رو ابعاد گوشی خیلی حساسم ، عرض ۷.۱ با ۱۶و نیم سانت طول دیگه یه جوری میشه ، چشم نواز نیست ، ، گوشیای مشابه این عرض از طول نهایتأ ۱۵ ،،، ۱۵.۱ ،، ۱۵.۲ استفاده میشه براشون نه ۱۶ونیم ، اینکه نسبتش ۲۱:۹ هستم والا توجیه نمیکنه ، الان مثلا هواوی نوا۶ با نسبت ۲۰:۹ گوشی داده ۱۶.۲۶ طولشه ۷.۵۶ عرضش ، تازه پرچمدارم نیست و با ۸۴ درصد نسبت صفحه این ابعادو داره با ۱۰۴ سانت مربع صفحه
یا پوکو ایکس۲ با نسبت ۲۰:۹ ، و طول ۱۶.۵ و عرض ۷.۶ونیم ۱۱۲ سانت مربع صفحه در اختیار میذاره ، اگه میخواستن با عرض ۷.۱ گوشی بدن بیرون قد گوشی فکر نمیکنم از ۱۵.۳ تجاوز میکرد
آقا نمیشه عملکرد غیر بهینه رو توجیه کرد

WOLF A در تاریخ : 1398/12/18

بعضی ایرادات با عادات روزمره ما سروکار دارند، مثل نوت 8 شما که ممکنه اینجور باشه یا شایدم واقعا مشکل داشته. شما بدترین گوشی دنیا رو پیدا کن و بده به دست پدر من و میبینی که تا ابد سالم خواهد ماند چون تنها استفاده پدرم از گوشی، تلفن زدن و گوش دادن به رادیو و دیدن پیامهای واتساپ هست.
خوبی و بدی برند رو تو اخبار و تلویزیون نمیگن ، این دقیقا تجربه شخصی کاربران هست که به یک برند امتیاز میده. به نظر شما چرا تمام برنامه ها و سایتها و غیره بعد از مدتی استفاده میپرسن که چه امتیازی میدید به ما؟
کاملا درسته، گوشی 400- 500 دلاری قطعا یه دلیلی برای این قیمت داره. مثلا همین usb یا برخی موارد نبود nfc یا نداشتن هیچگونه همکاری با شرکتهای دیگه مثل نتفلیکس یا ... و دیگر موارد. (دارم میگم اینها مثاله و منظورم کنایه زدن نیست).
من همین دیروز 2 تا هوآوی Y9 prime و Y6 Prime رو برای کارگرامون خریدم و تحویلشون دادم و باید بگم اصلا انتظار همچین کیفیت بدنه خوب و چشم نوازی از y9 prime نداشتم.
والا منم نچسبیدم به سونی. هر چی هست رو میگم فقط.
الان سونی اکسپریا، بخش موبایل رو با دوربین و موزیک و تلویزیون و سرگرمیهاش ادغام کرد به خاطر مسایل مالیش . اکسپریا 1 اولین محصول سونی بعد از این ادغام بود که دیدم از 3 دوربین استفاده کرد و بعدش اکسپریا 5 رو داد و بعد از اون اکسپریا 1mk2 با افزودن tof و با همکاری زایس . ولی قبلا (مثلا XZ3 رو ببینید گوشی 2018 ولی با 64 گیگ داخلی و یک لنز و اون قیمت) خیلی وضعش داغون بود. البته ناگفته نماند که دوربین دوگانه xz2 p یکی از بهترین های بازار بود که در تمام بررسیهای ویدیویی اونو همتراز و حتی برخی برتر از p20 pro خونده بودن.

WOLF A در تاریخ : 1398/12/18

مگر شما طریقه خرید کردن و سختگیری من در وسایل الکترونیکی رو دیدید؟
من یه سؤال از شما میکنم فقط برای امتحان کردن خودم و خواهش میکنم با خلوص نیت جواب بدید و برای جوابش تو هیچ سایتی هم نرید:
شما برای خرید مثلا رم (چه PC وچه لپتاپ) چکار میکنید ؟ معیار خریدتون چیه؟ و به چه عواملی باید توجه کنید؟
...............................................
و ضمنا در مورد ابعاد این گوشی باید عرض کنم که الان تمام گوشیها (تمام گوشیها) همین ابعاد و حتی بزرگتر و ضخیمتر از این ابعاد رو دارند و با وزنی حدود 20 تا 50 گرم بیشتر. چطور گوشی سونی میشه 230 گرم زشته ولی بقیه الان شدن 220 و 202 و ... خیلی عالی هستن؟!
با تشکر

vahid k در تاریخ : 1398/12/18

درود بر تو متقابلا ، آها منظورت خروجی ام اچ ال بود ، فکر کردم انتقال فایل ویدیو منظورت بوده ، درسته تو اینکه ام اچ ال ندلره ، یا پورت یو اس بی ۲ هست و هر کاستی دیگه اینا رو من قبول دارم ولی برای خیلیها اینا زیاد اولویت نیست در مقایسه با چند صد دلار اختلاف قیمت نسبت به پرچمدارای دیگه ، بازار تنوع محصولات داره و جوریه که همه بدنبال انتخاب محصول مورد سلیقه و مطلوب خودشون هستن ، یکی سخت افزار قوی میخواد و جنس بدنه براش اولویت نداره ولی با قیمت ۳۰۰ ..۴۰۰ دلار ، یکی دنبال دوربین قویه تو یه گوشی با حداقل قیمت ، یکی باطری قوی و شارژ سریع مطلوبشه و براش اولویت داره ، و و و ، و در مجموع استقبال از رنج های مختلف و خرید مشتریا از محصولات مختلف
خواستشون رو تامین میکنه ، و همین درصد فروش گوشیهای مختلف رو در برندهای مختلف باعث میشه که در مجموع مبشه برآورد آمار کرد که چه برندهایی از محبوبیت بیشتری بین کاربرا برخوردارن و در صدر قرار میگیرن
این حقیقی ترین آمار رو بدست میده و فکر میکنم شرکت و برندی نباشه که قصد رقابت و بدست آوردن موفقیت و بدست آوردن جایگاه رو نداشته باشه در این عرصه

far z در تاریخ : 1398/12/18

والا خرابی چه 1 روز از روش بگذره چه 1 سال میتونه در هر برندی پیش بیاد. نوت8 من مشکل فست شارژ پیدا کرد در عرض 3 ماه ولی وانپلاس 3تی من تو یه سال استفاده هیچ مشکلی نداشت الانم داره خوب کار میکنه دست پدرم. تعصب چیو داشته باشم عزیز؟ حرف شما کاملا بر اساس یه سری تجربیات شخصی خودتونه. من میتونم این تجربیات شخصی رو از اپل بیارم تا سونی. اگه قرار باشه من با تجربیات شخصی خودم یه برند رو کلا بگم که بی کیفیته، شما یکی دیگه رو، یکی دیگه یه برند دیگه رو، که در این صورت همه برندها بی کیفیت میشن. اینجوری که نمیشه نتیجه گیری کرد.
ضمنا سامسونگ که سالی نزدیک 300 میلیون گوشی میفروشه مسلما آمار خرابیش از سونی که به زحمت 3 میلیون دستگاه تو سال میفروشه، بیشتر به چشم میاد. همینطور شیاومی، همینطور اپل.

عرض کردم گوشی که 400 500 دلار ارزونتر از رقبا هست، حالا usb 2 به جای 3 داشته باشه خیلی چیز مهمی نیست. اگه اختلاف قیمت کم بود باز میشد این موارد نامهم رو توجه کرد. من واقعا خوشحالم که برندهای چینی با این قیمتهای مناسب، گوشی های بسیار خوبی رو در اختیار مصرف کننده میزارن. شما خودتو نگا نکن که ماشالا وضعت خوبه. خیلیا تو دنیا هستند که دوست دارن با قیمت میان رده برند معروف گوشی داشته باشن که سخت افزار اصلی در حد پرچمدار داشته باشه. همین شیاومی می 10 پرو چه از نظر دوربین چه صفحه چه پردازنده و حافظه، در حد یه پرچمدار هست و طراحی بی حاشیش هم واقعا قشنگه. گوشی فوق العاده ایه. من اگه کاربر سری نوت نبودم، این گوشی رو خریداری میکردم.
به هر حال اینجا صفحه سونی هست و بنده با اجازتون دیگه این بحث رو ادامه نمیدم.

WOLF A در تاریخ : 1398/12/17

والا نمیدونم چرا پاسخ من تأیید نشد؟!
عیب نداره، به طور خلاصه و چون حوصله تایپ دوباره حرف هام رو ندارم، میگم:
بله ضعف بزرگ یک پرچمدار 2020 نداشتن usb ورژن 3 است.
البته که سونی اکسپریا از نوع UFS است و همچنین دارای شارژ وایرلس هم میباشد، نمیدونم این اطلاعات غلط رو از کجا آوردید؟ ولی UFS 3 نیست، هر دو دارای سرعت بسیار بالایی هستند و تفاوت در سرعت ufs در گوشی به راحتی قابل صرف نظر کردنه چون در عمل تفاوتی نمیکنه ، این سرعت زمانی خودشو نشون میده که ufs3 را با یه حافظه معمولی مقایسه کنید نه با ufs 2.1. این هنوز چیزی نیست که بخوایم بهش قابلیت ویژه بگیم و تا چندین سال دیگه هم اگر کسی استفاده نکنه زشتی نداره.
رم lpddr5 رو امیدوارم اولا بدونی مخفف چیه و دوما اینکه ساختارش x86 هست و فقط در اندازه های 12 و 48 ساخته میشه و ولتاژ کاری رمها هم متفاوته. رم سونی و تقریبا تمام پرچمداران اول 2020 از نوع lpddr4x هستند که ساختار x64 و x86 دارند و از 6 و 8 تا 96 گیگ هستند با ولتاژ متفاوت.
دوست من لطفا اطلاعات کافی در اینباره رو کسب کنید.
ضد آب برای پرچمدار از نون شب واجبتره. قرار نیست گوشی گرون بخریم و کمی بی احتیاطی باعث از بین رفتنش بشه.(یک ماه پیش لیوان چایی رو میزم در اثر انبساط ناگهانی از وسط شکست و گوشیم در چای داغ غوطه ور شد. گوشی من به خاطر اینکه بازش کرده بودم ضد آبیش رو از دست داده بود ولی منظور از این مثال اتفاقاتی هست که میافته).
ردمی نوت 8 را خودم به دوستم پیشنهاد کردم بخره و زمانی که تاچش از کار افتاد فقط یک هفته از باز کردنش میگذشت( البته این مشکل را قبلا در اینترنت-یه هندی ویدیو گذاشته بود- دیده بودم ولی فکر کردم دروغ میگن). اگر اینجوری باشه که منم میگم اون سامسونگی که شما میگی حقیقت نداره.

ببین من 35 سالمه و تقریبا 25 سال یا بیشتر پشت کامپیوتر نشستم(با برنامه نویسی بیسیک هم شروع کردم) و ویندوز نبود اونموقع. گیمر هم هستم ( سری بتلفیلد رو الان 10 ساله بازی میکنم و نید فور اسپید و مدال و صدها مدل بازی دیگر که در ایران اصلا اسمشو نشنیدن و ندیدن،- اگر خواستی Battlefield Vahid_A1 رو در گوگل سرچ کن). برای گیمهایی مثل فورت نایت و پابجی موبایل فقط 4 گیگ رم کافیه با یه پردازنده 2 هسته ای. بازی بتلفیلد پنج یا مترو اگزودوس رو که نمیخوای اجرا کنی که 16 گیگ بزاری رو گوشی. تازه اصلا یه بازی باید برای موبایل( یعنی اندروید یا IOS) بهینه بشه تا بشه بازیش کرد و کلیداش تعریف بشه.

شما اسنپدراگون 800 رو یادته قطعا. این پردازنده قادر به فیلمبرداری 4k بود ولی فقط نوت 3 سامسونگ گذاشته بود. یعنی فقط اسم 4k رو میخواست. هیچ گوشی اون موقع با این پردازنده از قابلیت 4k استفاده نکردن چون میدونستن که هنوز زوده ولی الان پرچمدارا دارن انواع مختلف 4k رو میزارن.
این امکاناتی که میبینی مثل دوربین با مگاپیکسل بالا و مثلا سرعت 5g و سخت افزار های مختلف پرچمدارا ،همشون به پردازنده مربوطه ، یعنی وقتی 865 گذاشته شده ، این امکانات رو تا فلان حد میتونی داشته باشی، حالا یه شرکتی آمپرشو میچسبونه به سقف و 8k رو میزاره که اصلا کارایی نداره( چون حتی صفحه نمایش گوشی هم اون رزولوشن رو downgrade میکنه به FHD) و یکی هم همون 4k رو بسط میده که تازه داره جا میافته به عنوان رزولوشن جدید. شما میدونی که ویدیوی (حتی 4k) برای پخش ، به سیستم قوی نیاز داره؟ یعنی یه کامپیوتر باید حداقل 6 یا 8 گیگ رم با گرافیک 970 یا 1050 و یه i3 kaby lake داشته باشه، دیگه 8k بماند.
با تشکر

همایون و در تاریخ : 1398/12/17

درود بر تو
احتمالا منظور منو اشتباه متوجه شدی
اینم یه نمونه جواب صریح
https://c.mi.com/thread-1894582-1-0.html
خبری از MHL نیست.

بالاخره باید این قیمت کم جایی جبران بشه یا نه؟ 🙂
دقیقا چیزایی رو حذف می‌کنه که خیلی همه نیاز ندارن

vahid k در تاریخ : 1398/12/17

گوشیای شیائومی ویدیو انتقال نمیدن از طریق پورت یو اس بی؟ نگو دیگه این حرفو چون اشتباهه ، هر گوشی ایی از شیائومی که تصور میکنی این قابلیتو نداره برو تو پیجشون بپرس از کاربراش تا متوجه اشتباهت بشی

vahid k در تاریخ : 1398/12/17

فکر نمیکنم بقیه خریدارا از من و شما بیشتر سختگیر نباشن تو خرید کمتر باشه سختگیریشون اینو به عینه دیدم کسایی که حتی خودشون هم آشنایی ندارن یکی دو ماه برای خرید یه گوشی در سطح خریدشون از ۵۰ نفر میپرسن و تحقیق میکنن ، نمیدونم چرا فکر میکنید اکثریت زندگی نباتی دارن ، این مختص نه تنها ایران که کل دنیاس ، حتی همون ژاپن که استقبالی از برند سونی بومیشون نمیکنن

همایون و در تاریخ : 1398/12/16

همه گیر دادن به رم ۱۲ و سنسور زیر صفحه نمایش و شارژ فلان.
سونی شاید توی این مدت سیاست‌های مشکل‌داری رو پیش گرفته باشه که فروشش کم شده ولی کسی نمی‌تونه از کیفیتش کم بگه یا این که الکی دنباله‌روی نمی‌کنه. این شارژرای فلان واتی که حرفشو می‌زنین همه باتری رو داغون می‌کنن.
این سنسورای زیر صفحه نمایش هیچ کدوم هنوز امنیت کاملی ندارن، یا مثلا یکی مثل من ترجیح میده یکم حاشیه باشه ولی در عوض اسپیکر جلو داشته باشه.
حداقل جای سنسور اثر انگشتش برای من خیلی مناسبه، چه روی میز چه توی جیب سریع میشه بهش دسترسی داشت.

البته باید بیاد و یه چندتایی تست روش انجام بشه ولی در کل سونی شرکتیه که برای ارزون شدن گوشی از کیفیت کم نمی‌زاره.

یه مثال کوچیکش شیائومی که از USB قدیمی استفاده می‌کنه که ویدیو انتقال نمیده یا لرزشگیر اوپتیکال دوربین جلو نداره و ...

WOLF A در تاریخ : 1398/12/16

سلام بر شما
در مورد گوشی که 3 روز از استفادش میگذره چی؟ (اینو در جواب به قسمت اولت گفتم). شما متأسفانه طرفدار متعصب برند چینی هستید و گویا از دید شما همه اشتباه میگن.
در مورد قسمت دوم ، ممنون از اینکه حرف من رو با ذکر مثال تأیید کردید. من اسمشو میزارم احترام به حقوق مشتری و اونی که نیاز داره ، پولشو میده و میخره، اونی هم که نه، اصلا ارزش نداره براش که چی باشه. ما شرکت ساختمانی داریم در یک شهر کوچک در استان فارس ولی از شیراز ، ارومیه، یزد، تهران، عراق، زاهدان، کیش، عسلویه و ... مشتری عمده داریم برای کیفیت عالی قطعات بتی و موزاییک و در شهر خود از همه گرونتر میدیم ولی هر کس میخواد بخره اول میاد سراغ ما چون دیگه نگران کیفیت نیست، چون دزدی و دروغ حرام خواری بلد نیستیم و اینجوری بزرگ نشدیم. اکثریت مردم(با تأکید رو اکثریت) برای خرید که میان، فکر میکنن ما گرون فروشیم ، چون اطلاعات کافی ندارن و نمیدونن اونی که بهشون ارزون تر میده در واقع داره بهشون به ازای جنسی که داده ، گرونتر میده. امیدوترم توضیحم کافی باشه.
مردم با توجه به سطح اطلاعات خودشون صحبت میکنن و خرید میکنن و لازم نیست که بهشون خرده بگیریم.

vahid k در تاریخ : 1398/12/16

همچنان داره از سنگر حاشیه دفاع میکنه ماشالا ۱۶.۵ در ۷.۱ واقعأ بد قواره میشه گوشی با این سایز چه سونی چه هر برندی ، بقیه مسائل رو هم بقیه اشاره کردن بهش خوب یا بد

Mohammad Ali S در تاریخ : 1398/12/15

شارژر وایرلس و معکوس تکنولوژی هست که دووم نمیاره چون عموم مردم علاقه ای به استفاده ندارن

شهداد ه در تاریخ : 1398/12/14

برادر اسمت رو تغییر میدی حداقل کمی گفتارت رو هم تغییر بده...
از لحن حرف زدن کاملا مشخصه که کی و در چه سطحی هستی...

هیچ کجا به جز همون فون‌آرنا اعلام نشده که این گوشی حافظه UFS 3.0 و رم LPDDR5 داره... در صورتی که اگه سونی میخواست از نسل جدید استفاده کنه مثل بقیه حداقل مقداری روی این بخش مانور میداد که این کار رو انجام نداده...

یه جور میگی ۲۱ واتیه انگار الان چه قدر تفاوت وجود داره بین ۱۸ و ۲۱ وات... رقبا ۴۵ و ۵۰ و ۶۵ واتی دارن... دیگه الان حتی میان‌رده‌ها هم شارژرهای بالای ۲۰ وات و حتی بعضا ۳۰ و ۴۰ وات دارن...

اما خب حالا اصلا به فرض UFS 3.0 و رم LPDDR5 هم طبق حرف شما و فون‌آرنا داشته‌باشه... نبود شارژ وایرلس معکوس و استفاده از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در صورتی که خود سونی سنسورهای ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی داره، باتری ۴۰۰۰ برای پرچمدار ۲۰۲۰ که نمایشگر 4K و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز داره، نبود فیلم‌برداری 8K و حتی اسلوموشن ۹۶۰ فریم بر ثانیه که خود سونی اولین شرکتی بود که استفادش کرد و اثرانگشت روی فریم نقاط ضعف نیستن؟ (طراحی رو نگفتم چون سلیقه‌ایه)

در عین حال نسبت به بقیه نقاط قوتی هم داره مثل همون نمایشگر 4K، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و درگاه حافظه و بلوتوث ۵.۱...

در مورد اصالت که گفتی هم پایین‌تر توضیح دادم و بارها جاهای دیگه هم بهت توضیح دادم پس دلیلی نمیبینم دوباره همونارو تکرار کنم...

موفق باشی برادر...

SONY M در تاریخ : 1398/12/14

حافظه و رم lpddr5و ufs3داره (فون ارنا مقایسه اکسپریا 1و اکسپریا 1مارک 2)
شارژرش 18واتی نیست بلکه 21واتی هست
اوکی#شیافومی بی اصالت

SONY M در تاریخ : 1398/12/14

سلام،حافظه LPDDR5داره با رم UFS3داره (سایت فون ارنا)
درباره قیمت 990دلار هست
درباره حافظه 8گیگ عالی هست و بیشتر از ان بازاریابی و جذب مشتری هست و هزینه الکی هست
موفق باشین

alexys s در تاریخ : 1398/12/11

گوشی خوبی هستش ویه سری نقطه ضعف مثل نداشتن رم 12 گیگ واستفاده نگردن از حافظه ufs 3.1 و اثر انگشت زیر صفحه نمایش یا حتی استفاده نکردن از حسگر تشخیص چهره 3 بعدی در این گوشی وجود داره ولی یه ویژگی های خوبی مثل استفاده از سنسور جدید در دوربین این گوشی وهمچنین 5 جی بودنش در این گوشی هستش ولی با توجه به قیمت 1250 دلاریش فکر نکنم در کشورهایی که عرضه می شه حتی خود ژاپن خیلی مورد استقبال قرار بگیره وبخرنش

ahora n در تاریخ : 1398/12/10

این گوشی تازه اول 2020 رونمایی شده هنوز برند هایی مثل اپل وهواوی گوشی های نسل جدیدشون رو نکردن درسته سیستم خیلی شاخی داره سونی همیشه تو پرچمداراش از اخرین نسخه اسنپ دراگون استفاده میکرده ولی هنوز زوده برای قضاوت باید دید بقیه برند ها ورقبا چخ چیزی برای نمایش دارن

ahora n در تاریخ : 1398/12/10

عزیزم اینو بدون که تو سال 2019 گوشی که بهترین دوربین داشت هواوی میت 30 پرو نسخه 5G بود و اینکه برندای چینی برای اینکه با هواوی رقابت داشته باشن و بتونن حرفی برا گفتن داشته باشن از اسنپ دراگون استفاده میکنن

ahora n در تاریخ : 1398/12/10

تو صنعت به این بزرگی کسی ک بخاد بالا باشه وبهترین باشه با اصالت و قدیمی بودن این چیزا نمیشه اینجا عرضه لازمه که برند های چینی مخصوصا هواوی تونست نشون بده که عرضشو داره

شهداد ه در تاریخ : 1398/12/10

از نظر شما داشتن پورت تایپ C ورژن ۲ برای یه پرچمدار ۲۰۲۰ ضعفه اما نداشتن UFS 3.0، رم LPDDR5، شارژر ۱۸ واتی و عدم وجود شارژ وایرلس و وایرلس معکوس ضعف نیست؟ اونم تو شرایطی که داریم در مورد یه پرچمدار ۱۲۰۰ یورویی از یه برند نام آشنا و معروف حرف میزنیم؟

هیچ‌کس نمیتونه بگه برندی بهترین در دنیاست هرکدوم ضعف‌های خودشون رو دارن اما در بعضی‌ها شدتش بیشتره...

ببینید من واقعا نمی‌دونم شما کیفیت ساخت پایین رو از کجا میارید... واقعا خسته‌کننده هست که آدم هر جا میره می‌بینه طرفدارای برندهای به اصطلاح با اصالت همیشه بحث کیفیت ساخت و اون جریان هیچ ارزونی بی حکمت نیست رو میکشن وسط... شما داری در مورد برندی این‌جوری میگی که در حال حاضر در ۴ برند برتر موبایل هست... تو بعضی بازارا مثل هند و اسپانیا و بسیاری دیگه رتبه‌های بالاتری هم داره... اگه این برند مشکل کیفیتی داشت قطعا ۱۰ سالگی تاسیسش رو جشن نمی‌گرفت...

ضدآب بودن یه آپشن اضافه برای ۰.۵ درصد مردم هست... شما خودت اگه گوشی ضدآب داشته باشی می‌بریش زیر آب رودخونه؟ نهایت تماسی که موبایل یه کاربر عادی با آب داره همون بازون و شاید پاشش آب باشه که الان دیگه همه گوشیا نسبت بهش مقاومن... اما جالبه بدونید که این آپشن نزدیک ۱۰۰ دلار قیمت رو افزایش میده و برای شرکت‌ها ۱۰۰ دلار آب میخوره... پس برای یه شرکتی مثل شیائومی که محبوبیتش به خاطر قیمت پایینش هست نمی‌ارزه که ۱۰۰ دلار به قیمت گوشیش اضافه کنه که فقط نیم درصد از کاربران رو راضی کنه...

دز موزد اون مشکل ردمی نوت ۸ که گفتید والا حقیقتش تا به حال همچین چیزی رو نشنیده بودم اما خب این مشکلات برای همه برندها پیش میاد... کسی رو می‌شناسم که نوت ۱۰ پلاس سامسونگ داره و الان درست شارژ نمیشه و بنده خدا هرجا هم میره نمیدونن مشکلش چیه... اما آیا این یه مورد دلیل بر بد بودن سامسونگ هست؟ قطعا پاسخ منفیه...

میزان رمی که داخل گوشی هست به احتمال زیاد الان هیچ نیازی نیست اما در ۲ تا ۳ سال آینده حداقل ۸ گیگ رم نیاز میشه و برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها شاید حتی بیشتر... البته در این که شرکت‌ها هم از این به عنوان شگرد تبلیغاتی استفاده می‌کنن شکی نیست اما خب به هر حال چندان بی‌راهه هم نمیرن... به همین شکل باتری بزرگتر و کیفیت فیلم‌برداری بیشتر هم شاید الان نیازی نباشه (به خصوص در ایران) اما در آینده قطعا نیاز میشه... همین الان رزولوشن 8K به تلویزیون‌های جدید رسیده و حداکثر تا یکی دو سال آینده میاد بازار... و این رو هم مطمئن باشید که در رزولوشن‌ها اغراقی صورت نمیگیره و واقعا اکثر گوشی‌های ۲۰۲۰ میتونن 8K رو تمام و کمال ضبط کنن...

far z در تاریخ : 1398/12/10

درود بر شما

بزارید مساله رو تفکیک کنیم به چند قسمت:
1- خرابی گوشی: این اتفاق برای هر برندی میتونه بیفته. چه شیاومی چه آیفون چه سونی چه سامسونگ. شما میتونی از شیاومی مثال خرابی بزنی من از سونی و آیفون و سامسونگ به عینه میتونم مثال بزنم. نمیشه از رو این مثالهای فردی نتیجه گرفت که یه برند درصد خرابیش کمه یکی زیاد. حالا همینو معیار قرار بدیم و فلان برند رو کلا کنار بزاریم چون فکر میکنیم ممکنه خراب بشه، خیلی منطقی نیست مگر اینکه حاصل تحقیقات گسترده باشه.

2- متریال ساخت: یه سری قطعات اصلی از جمله پردازنده و ماژول دوربین، جنس بدنه و شاسی، صفحه نمایش در همه برندها الان در سطح بالایی قرار داره. در گوشی های گرونتر یه سری مواردی چون ورژن usb، ویبراتور، اسپیکر، مثلا شارژ وایرلس و شارژ معکوس و یه سری چیزهایی مثل این وجود داره که گوشی هایی چون شیاومی برای کم کردن هزینه ساخت، سعی میکنن از مدل های ارزونتر استفاده کنن یا حذف کنن. اما الان می 10پرو 700 یورو هست، اکسپریا 1 II قیمتش 1200 یورو و اس20+ 5جی 1100 یورو، آیفون 11 پرو مکس مدل پایه، 1250 یورو. می 10 پرو 400 یورو از ارزونترین گوشی از برند معروفتر ارزونتره. الان به پول ایران این اختلاف قیمت میشه حدود 7 تومن. به نظرم از بعد خریدار یه گوشی، چهارتا مورد جزیی که خیلی به اصطلاح deal breaker نیست، این همه اختلاف قیمت رو توجیه نمیکنه.

میمونه یه مساله: 2 تا 3 ماه دیگه همین اس20+ و احتمالا اکسپریا، 20 تا 30% قیمتشون افت میکنه. اما تجربه ای که من دارم اینکه گوشی هایی چون شیاومی و وانپلاس معمولا قیمتشون در مدت زمان طولانیتری بدون تغییر یا با افت جزیی قیمت روبرو میشه. من شخصا منتظر میمونم تا قیمتشون افت کنه و برند بالاتری رو خرید کنم که حداقل میدونم خدمات پس از فروش بسیار بهتری داره.

Mohammad Ali S در تاریخ : 1398/12/10

سلام من ۱۱ پرومکس دارم
میخام با این گوشی عوض کنم
همیشه همه چیم سونی بوده
کسی تونست بیاره لطفا خبر بده

amirhussein n در تاریخ : 1398/12/10

دوست عزیز....شیائومی حرف نداره من الان 2ماه نوت8پرو دارم... اکثر بازی های سنگین رو روش نصب کرده و دارم....و تا الان که الانه .. خداروشکر هیچ مشکلی نداشتم....و حالا نمیدونم چرا شما میگید نوت8بده..؟.؟درضمت هرچی پول بدید همون قد آش میخورید....و اینکه این گوشی هایب که تو بازار هستند....ساخت هندو...غیره دارن....شما اگه میخواید مشکلی پیش نیاید حتما نسخه‌ی گلوبال رو بگیرید....

Mohsen S در تاریخ : 1398/12/10

گوشیِ فوق العاده ایه
میشه از طریقِ سایتایی که واسطه هستن خرید ... اما واقعا به پولِ خودمون گرونه

رضا_ ب در تاریخ : 1398/12/9

باشما موافقم خودم k20pro دارم فقط در دوربین یکم ضعف داره که در می۱۰ پوشش وسیعی به دوربین داده وبسیار پیشرفت کرده درضمن دوربین های شیاومی جنسشون سونی هست در دی اکس او می۱۰ بالاترین رتبه رو آورد این خبر خوبی برای طرفداران شیاومی هست ولی بااین وجود من سونی رو هم برند زیبا وقابل اعتمادی میشناسم میتونم به جرات بگم سونی وشیاومی دریک سطح هستن فقط قیمت های شیاومی راه رقابت رو از همون اول برای کلیه برند های دیگه مخصوص اپل وسامسونگ رو بسته وبرتریشو ثابت کرده

WOLF A در تاریخ : 1398/12/9

سلام
ولی فکر کنم برعکس گفتید.
شما تا 3 سال پیش برگرد و پرچمداران شیائومی رو با پرچمداران همین برند سونی مقایسه کن، شیائومی هنوز در سال 2020 داره از usb ورژن 2 استفاده میکنه چیزی که شرکتهای بزرگ و صاحب نام الان3-4 ساله (همین سونی 4 ساله) که پرچمدارانشون usb ورژن 3 دارن. الان تنها شرکتی که به نیاز کاربرش به جک 3.5 صدا ، گوش داد و دوباره اونو برگردوند، همین سونی بود. الان تقریبا تمام برندها این جک رو حذف کردند برای همیشه. کدوم پرچمدار شیائومی کارت حافظه میخوره. درسته که حافظش زیاده ولی برای انتقال مثلا فایلهای حجیم چی بهتر از کارت حافظه. حالا شیائومی و بقیه چینیا این کارت حافظه رو حذف کردند ولی usb رو هم همون ورژن 2 گذاشتن یعنی از این طریق هم سرعت پایینه.پس میبینی که هر گرونی و هر ارزونی بی دلیل نیست. ضد آب هم نیستن. من نمیگم بده، ولی اینکه میگی بهترین در دنیاست ، حرف بیخودیه. یک ماه پیش دوستم گوشی ردمی نوت 8 را خرید به پیشنهاد خودم چون بهترین سخت افزار و امکانات رو با دو میلیون و هشتصد میتونستی داشته باشی، مثلا چهار تا دوربین، اسنپ665 و دیگر امکانات. ولی چند روز پیش یهو اومد گفت چرا تاچش کار نمیکنه؟! هیچی دیگه، ری استارت کردم درست شد. اینا به خاطر کیفیت پایین ساخته به همین خاطره که اون میشه شیائومی و باگ داره و یکی هم میشه سامسونگ ، یکی هم سونی که همین سخت افزار خوب رو با دو میلیون بالاتر بهت میدن. تنها دلیل خوب شدن شیالومی در ایران اینه که برندهای خوب از ایران رفتن و حالا این برندها شدن خوب. یا مثلا قیمت تمام شده یک برند یا مدل معروف که ایران نیست خیلی زیاده و مردم چون نمیتونن بخرن میگن همین برندهای موجود بهترین در دنیا هستن.
من یه لپتاپ MSI GE75 Raider با گرافیک rtx از کانادا خریدم همین تابستون و تو ایران نبود، بعد یه سایت آورد با قیمت 47 میلیون تومن (در صورتی که قیمت اصلیش با دلار واقعی میشد 28 تومن)، خیلی دلم میخواست بدونم چرا اینقدر گرونه در مقایسه با همین سخت افزار در ایسوس که برای یکی از دوستان خریدم 21 میلیون. بعد که براش ویندوز و کارهای اولیه رو انجام دادم متوجه شدم که جنس و کیفیت و امکانات و قابلیتهای این کجا و لپتاپ MSI من کجا.
به نظرم یه مقایسه بین گوشیها انجام بده. مقایسه بالا و پایین بودن اعداد و ارقام دوربین و رم و حافظه و باتری نیست، به اینه که هر کدام چه دوربینی، برای چی، قابلیت دوربین اون گوشی، به درد کاربر میخوره یا نه؟ (یعنی مثلا اگر 8k میگیره ، میتونه این محتوا رو بدون افت کیفیت روی صفحه گوشی یا تلویزیون نشون بده یا صرفا گذاشته برای تبلیغ و دهن پر کردن؟) آیا میزان رمی که گذاشته یا داخلی ، نیاز است؟ چه برنامه ای یا بازی ای میخواد این میزان رم رو استفاده کنه؟ آیا مثلا باتری هایی که عینا عملکرد زمانی یکسانی دارند ، باید به 10000 یا 5000 یا 1000 میلی آمپر بودن آن توجه کرد؟ NFC الان به عنوان پرداخت استفاده میشه پس نیاز است. منظورم از مقایسه رو متوجه شدی قطعا

شهداد ه در تاریخ : 1398/12/9

ببخشید تعریف شما از اصالت چیه دقیقا؟ اگه منظور داشتن ۳.۵ متر حاشیه در بالا و پایین هست که کلا راهو اشتباه رفتین...

بله خوب شد که ما تعریف کپی‌کاری رو هم فهمیدیم و نمردیم... استفاده از بهترین قطعات با کمترین قیمت تعریف شما از بی‌اصالتی و کپی‌کاریه... جا داره بگم که در صنعت اصالت هیچ معنایی نداره اون چه که مهمه پیروی از ترندهای روزه و استفاده از بهترین قطعات... سونی و ال‌جی و اچ‌تی‌سی و نوکیا و... اگه به این‌جا رسیدن به خاطر ضعف خودشون هست وگرنه کی میومد به جای مثلا Xperia 10 (در صورتی که مقداری رقابتی بود) می‌رفت مثلا Mi 9t Pro میخرید؟
بله تعریف شما از اصالت اینه که با ۴۵۰ یورو بریم یه موبایل بخریم با بدنه پلاستیکی و اسنپ‌دراگون ۶۳۰ و طراحی قدیمی... متشکرم که تعریف اصالت رو به ما فهموندید...

اوقات خوش...

Omid E در تاریخ : 1398/12/8

با سلام لطفا موقعی که از برندهای دیگر اطلاعاتی ندارید الکی هم نظر ندهید گوشیهای شیائومی جزو بهترین گوشی‌های دنیا می‌باشند و علت قیمت پایین این گوشیها هم فقط و فقط به دلیل درصد بسیار ناچیز سودی هست که کارخانه روی محصولات خود دریافت میکند و در حال حاظر هم بهترین دوربین رو گوشی شیائومی در بین تمام برندها دارد از لحاظ سی پی یو هم که ۹۰ درصد گوشیهای شیائومی از مارک اسنپ دراگون آمریکایی استفاده میکنند و جنس بدنه گوشیهاش حتی در میان رده هاش هم از خیلی از محصولات برندهای بزرگ دیگر بهتر می‌باشد

رضا_ ب در تاریخ : 1398/12/8

با سلام. این گوشی میتونه بهتراز اس۲۰پلاس ۵جی مدل آمریکایی باشه ولی حیف سونی از ایران رفت.وگرنه من با دلیل ثابت میکنم این بهترین گوشی تا به حال هست. امیدوارم با رفتن سامسونگ والجی، سونی برگرده به بازار ایران .حداقلش ایکسپریا وان رو میخرم. پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ خیلییی بهتراز اکسینوس و کایرین مدیاتک واپل درخشیده . هوش مصنوعیش دردنیا رتبه اول رو داره این درحالی هست که ما در ایران در گوشی سامسونگ فقط اکسینوسش نصیبمون شده من که چاره ای جز رفتن به سمت شیاومی نداشتم ومی ۹تی پرو خریدم حس اسنپ ۸۵۵ رو که از اکسینوس سوار بر اس ۲۰ رو هم میتونه شکست بده رو چشیدم وخیلی لذت بردم امیدوارم این حس رو در ابر قدرت سونی بچشم که بسیار بهتر از بقیه برندهای معروف وغیرمعروف هست.ویک برند واقعی تمام عیار هست. سوتی فقط روانتر نیست بلکه دوربین باتری اینترنت رابط کاربری بسیار زیبا طراحی دلنشین واستحکام بدنه اش خیلی حرفها برای گفتن دارن. اینبار در تست ها خواهید دید که غول های سامسونگ واپل رو چطور شکست خواهد داد .موفق باشید

Amir o در تاریخ : 1398/12/8

دمش گرم سونی ایندفه سنگ تمومشو گذاشت گوشی کامل قوی در حد المپیک هیچی کم نداره
استایل خوشگلی هم داره صفحه نمایشش ک بی نظیرع باتریشم محشر شده

armin h در تاریخ : 1398/12/8

اره والا ، اچ تی سی، الجی ، سونی، موتورلا، بلک بری، نوکیا، گوگل ، و سامسونگ و اپل وجودشون در عرصه موبایل حیاتی است .. چرا که هر یک از اونها سبک طراحی و قابلیت نرم افزاری خودشون را دارن که واقعا رقابت این صنعت رو زیبا میکنه..

یادش بخیر ، اکسپریا زد ، اچ تی سی وان، گلکسی اس 3-4 ، اپل آیفون 5اس، نوکیا لومیا، موتوجی ها ..
چه دورانی بود.. هر کدوم با طراحی ویژه خودشون حرفی برا گفتن داشتن!

اما حالا کمپانیهای چینی با کپی برداری یه محصول ناقص تولید میکنند! و هیچ اصالتی توشون نمیشه یافت!

خیلی خوشحالم که سونی نسل جدید محصولش با طراحی بروز معرفی کرده.. و امیدوارم دوباره این صنعت با ورود دوباره این کمپانی ها جون میگیره

رضا a در تاریخ : 1398/12/8

ایران نمیاد. سونی برنامه ای برای فروش این گوشی در خاورمیانه نداره. کامنت نزارید

amer X در تاریخ : 1398/12/8

یک گوشی بی نقص و همه فن حریف
پرچمدار به این میگن و جالبه از ابعاد و ضخامت گوشی و سخت افزار بگیر برو تا نمایشگر و باتری همه را نسبت به اکسپریا1ارتقاء داده
انشا...شاهد برگشت این شرکت با اصالت باشیم...

علیرضا ر در تاریخ : 1398/12/8

مثل اینکه سونی هم میخائ یه تکونی به خودش بده
موارد 301 تا 365 از مجموع 365 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا