اعلام بهترین‌های EISA برای دیوایس‌های موبایل – وان‌پلاس 8 پرو، بهترین گوشی هوشمند

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/5/30        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : جوایز Awards ، OnePlus 8 Pro ، Huawei P40 Pro ، Samsung Galaxy Z Flip ، Sony Xperia 1 II ، Oppo Find X2 Pro ، سامسونگ Samsung ، سونی Sony ، هواوی Huawei ، وان پلاس OnePlus ، اوپو Oppo
واحد خبر mobile.ir : انجمن صوت و تصویر اروپا موسوم به EISA گروهی‌ست که از 61 مجله معتبر در حوزه محصولات الکترونیکی مصرفی تشکیل شده است. این انجمن پس از بررسی محصولاتی که در سال 2020 وارد بازار شده‌اند، در روز دوشنبه 17 آگوست 2020 (27 مرداد 1399) لیستی از برترین محصولات الکترونیکی مصرفی را در وب‌سایت خود منتشر نموده است. در بخش دیوایس‌های موبایل، نام 12 محصول از جمله گوشی هوشمند، اسمارت‌واچ، هدفون، موزیک پلیر و اسپیکر به چشم می‌خورد. جایزه بهترین گوشی هوشمند از سوی هیئت داوران EISA به اسمارت‌فون وان‌پلاس 8 پرو تعلق گرفته است. جالب است بدانید، هواوی تنها برندی بود که در این بخش موفق به اخذ 2 جایزه شد.

بهترین گوشی هوشمند

همان‌طور که گفته شد، وان‌پلاس 8 پرو عنوان بهترین گوشی هوشمند از سوی هیئت داوران EISA را از آن خود نمود. به گفته EISA، تکنولوژی سخت‌افزاری پیشرفته در کنار طراحی زیبای گوشی، جایزه بهترین اسمارت‌فون را برای وان‌پلاس 8 پرو به ارمغان آورد. نمایشگر 6.7 اینچی با رزولوشن +QHD و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی، شاسی مقاوم در برابر آب با درجه حفاظت IP68 و قاب شیشه‌ای با رنگ‌های جذاب، مواردی‌ست که از بیرون دیده می‌شوند. در داخل گوشی، تراشه اسنپ‌دراگون 865 به پشتوانه حداکثر 12 گیگابایت RAM و باتری قدرتمند 4,510 میلی‌آمپر ساعتی، ترکیبی عالی را خلق می‌کند. این ترکیب، با تکنولوژی شارژ بی‌سیم Warp Charge 30 – که در 30 دقیقه ذخیره باتری را به 50 درصد می‌رساند – کامل می‌شود.

OnePlus 8 Pro

بهترین اسمارت‌فون پیشرفته

از نگاه EISA اسمارت‌فون Oppo Find X2 Pro در بین سایر پرچمدارهای پیشرفته، شایسته‌تر بوده است. پوشش قاب پشتی که در یک مدل از چرم گیاهی (vegan leather) و در مدل دیگر از سرامیک تشکیل شده، در نوع خود بی‌نظیر است. مجموعه سخت‌افزاری این گوشی متشکل از نمایشگر 120 هرتزی AMOLED به وضوح 1400×3168 پیکسل با پشتیبانی از HDR، پردازنده اسنپ‌دراگون 865 در کنار حافظه داخلی 512 گیگابایتی و باتری 4,260 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 65 واتی، به معنی واقعی کلمه چیزی کم ندارد. ترکیب عالی طراحی و سخت‌افزار این گوشی، موجب شده تا هیئت داوران EISA آن را بهترین اسمارت‌فون برند Oppo تا به امروز بنامد.

Oppo Find X2 Pro

بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند

وجود دوربین‌های قدرتمند (مورد تأیید لایکای آلمان) بر پشت هواوی P40 پرو، داوران EISA را بر آن داشت که جایزه بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند را به این گوشی اختصاص دهند. دوربین اصلی این مجموعه 50 مگاپیکسلی‌ست و به فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزه‌گیر اپتیکال مجهز شده است. یک دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی به کمک دوربین اصلی آمده تا زوم اپتیکال 5 برابری را امکان‌پذیر کند. عضو سوم این مجموعه یک دوربین التراواید 40 مگاپیکسلی‌ست که با توجه به توانایی بالا در فیلم‌برداری، هواوی آن را با عنوان Cine Camera (دوربین سینمایی) معرفی می‌کند. در نهایت، یک سنسور عمق ToF و یک سنسور تشخیص حرارت رنگ، این مجموعه را کامل می‌کنند. در جلوی دستگاه نیز، یک حفره نسبتا بزرگ میزبان یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و یک دوربین مادون قرمز است.

Huawei P40 Pro

بهترین اسمارت‌فون تاشو

گوشی هوشمند Galaxy Z Flip به عنوان بهترین اسمارت‌فون تاشو از سوی EISA انتخاب شده است. در حالت باز شده، نمایشگر AMOLED این گوشی (با رزولوشن 1080×2636 پیکسل) 6.7 اینچ قطر داشته و نشانه‌ چندانی از تاشدگی در وسط آن دیده نمی‌شود. تا کردن گوشی، قاعدتا اندازه آن را نصف کرده و از نمایشگر اصلی محافظت می‌کند. در این هنگام، کاربر می‌تواند نوتیفیکیشن‌ها، تماس‌های ورودی و دیگر اطلاعات را روی یک نمایشگر ثانویه کوچک (به قطر 1.1 اینچ) ملاحظه کند.

Samsung Galaxy Z Flip

بهترین گوشی مالتی‌مدیا

اسمارت‌فون Xperia 1 II انتخاب اول EISA در زمینه مالتی‌مدیا بود. این گوشی گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به عکس، فیلم و موسیقی به شمار می‌رود. سیستم سه‌گانه دوربین در این اسمارت‌فون از همان تکنولوژی دوربین‌های پیشرفته آلفای سونی بهره می‌برد. اگر بخواهیم به گوشه‌ای از امکانات این دوربین اشاره کنیم، می‌توانیم از حالت عکاسی burst با سرعت 20 فریم در ثانیه در کنار فوکوس خودکار پیوسته، نوردهی خودکار و تشخیص چشم خودکار (حتی برای حیوانات) نام ببریم. نمایشگر 6.5 اینچی OLED با نسبت تصویر سینمایی 21:9، صدا با تکنولوژی دالبی آتموس و پشتیبانی از فرمت صوتی 360 Reality Audio از دیگر قابلیت‌های مالتی‌مدیا در این گوشی به شمار می‌روند. جالب است بدانید امکان اتصال دسته بازی پلی‌استیشن 4 به این گوشی، بازی با موبایل را جذاب‌تر می‌کند.

Sony Xperia 1 II

بهترین هدفون‌ها

هدفون IO-6 محصول کمپانی دانمارکی DALI عنوان بهترین هدفون را از سوی هیئت داوران EISA کسب کرد. طراحی بی‌سیم، حذف نویز فوق‌العاده و عمر طولانی باتری (تا 30 ساعت) از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های IO-6 محسوب می‌شوند. اما جایزه بهترین هدفون روگوشی یا on-ear به هدفون PX5 محصول شرکت انگلیسی Bowers & Wilkins تعلق می‌گیرد. ترکیب فیبر کربن، آلومینیوم و پارچه، طراحی شکیلی را در این دیوایس به دست می‌دهد. کیفیت صدای حاصل از درایورهای 35 میلی‌متری عالی بوده و امکان اتصال این هدفون به هر دو شکل سیمی و بی‌سیم، فراهم است. اتصال بی‌سیم از طریق بلوتوث بوده و از فناوری صوتی aptX Adaptive نیز پشتیبانی می‌کند. در نهایت، هدفون توگوشی Momentum True Wireless 2 محصول کمپانی آلمانی سنهایزر موفق شد عنوان بهترین هدفون توگوشی را از آن خود کند.

DALI IO-6

بهترین ساعت هوشمند

هواوی علاوه بر کسب عنوان بهترین دوربین اسمارت‌فون، موفق شد نظر هیئت داوران را در حوزه اسمارت‌واچ نیز به خود جلب کند. ساعت هوشمند Watch GT 2 با نمایشگر گرد AMOLED، دکمه‌های فیزیکی و بند چرمی، ظاهر شکیلی داشته و زن و مرد می‌توانند از آن استفاده کنند. امکانات متنوع این ساعت در زمینه تناسب اندام (از جمله توانایی تحلیل 15 ورزش مختلف)، قابلیت TruSleep که با استفاده از هوش مصنوعی کیفیت خواب را تحلیل می‌کند، مانیتور کردن ضربان قلب و سطح استرس و نهایتا عمر دو هفته‌ای باتری، از مهم‌ترین معیارهای هیئت داوران برای انتخاب Watch GT 2 به شمار می‌روند.

Huawei Watch GT 2

سایر جوایز ...

در پایان لازم به ذکر است، جایزه بهترین موزیک پلیر قابل حمل به دستگاه M11 Pro محصول کمپانی چینی FiiO تعلق گرفت. همچنین، اسپیکر بلوتوثی ال‌جی با نام XBOOM Go PL7 عنوان بهترین اسپیکر را از آن خود نمود. آمپلی‌فایر هدفون قابل‌حمل DragonFly Cobalt محصول کمپانی AudioQuest نیز از دیگر دیوایس‌هایی بود که از سوی EISA شایستگی دریافت جایزه را پیدا کرد.

منبع : EISA