سهم اندروید 4 از بازار سیستم عامل اندروید به 7.1 درصد رسید

نمایش خبر

تاریخ : 1391/3/13
برچسب‌ها : گوگل Google ، اندروید Android ، ساندویچ بستنی Ice Cream Sandwich ، آمار Statistics

واحد خبر mobile.ir :  طبق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط گوگل در ارتباط با آمار نسبی نسخه های گوناگون سیستم عامل اندروید، اکنون 7.1 درصد از دستگاه های مبتنی بر اندروید به نسخه 4 این سیستم عامل -- ملقب به بستنی ساندویچی (Ice Cream Sandwich) -- مجهزند.

هدف اصلی گوگل از انتشار این آمار اطلاع رسانی به توسعه دهندگان برنامه ها و بازی های اندروید است که با میزان توزیع نسخه های مختلف این سیستم عامل آشنا شده و بتوانند در مورد ویژگی های برنامه های خود و میزان سازگار نمودن آن ها با نسخه های گوناگون اندروید تصمیم گیری نمایند.

مقایسه این آمار را با آمار 2 ماه پیش () -- که در آن اندروید 4 تنها سهمی 2.9 درصدی داشت -- نشان دهنده رشد نسبتاً مناسب توزیع آخرین نسخه اندروید است. این رشد به دلیل عرضه گوشی های مجهز به این نسخه اندروید (نظیر گوشی های سری One کمپانی اچ تی سی) و عرضه آپدیت اندروید 4 برای برخی از اسمارت فون ها است.

لازم به ذکر است که نکاتی فنی در مورد ارتقاء یا عدم ارتقاء به اندروید 4 وجود دارد که می توانید دیدگاه کمپانی سونی را در این مورد در اینجا ملاحظه نمائید.

Android Distribution - June 2012

توزیع نسخه های مختلف اندروید بر اساس داده های جمع آوری شده در دوره زمانی 14 روزه منتهی به 1 ژوئن 2012 (12 خرداد 1391)

بر اساس این آمار هنوز هم نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید -- ملقب به نان زنجبیلی (Gingerbread) -- و نسخه های فرعی آن با داشتن سهمی 65 درصدی بیشترین میزان توزیع را دارا هستند. نسخه 3 اندروید -- ملقب به شانه عسل (Honeycomb) -- نیز که مخصوص تبلت ها طراحی شده اکنون تنها سهمی 2.7 درصدی را به خود اختصاص داده است.

Android Distribution Grow - June 2012

تاریخچه توزیع نسخه های مختلف آندروید - آخرین داده ها در دوره زمانی 14 روزه منتهی به 1 ژوئن 2012 (12 خرداد 1391) جمع آوری شده است

پیش بینی می شود با ورود اخیر گلکسی اس 3 به بازار و عرضه دیگر اسمارت فون های مجهز به ICS  و نیز عرضه آپدیت اندروید 4 برای شمار بیشتری از گوشی های هوشمند، سهم بازار این نسخه با سرعتی بیش از پیش افزایش یابد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا