پیشرفت در روند کند بروز رسانی به آندروید 4

نمایش خبر

تاریخ : 1391/1/16
برچسب‌ها : گوگل Google ، اندروید Android ، ساندویچ بستنی Ice Cream Sandwich ، آمار Statistics

واحد خبر mobile.ir : شرکت گوگل حدوداً 6 ماه پیش نسخه چهار سیستم عامل آندروید -- ملقب به بستنی ساندویچی (Ice Cream Sandwich) -- را معرفی نمود و مدتی بعد نیز کد های مرجع این سیستم عامل، برای بروز رسانی به این نسخه در اختیار تولید کنندگان قرار گرفت، اما از آن تاریخ تا کنون درصد بسیار کمی از اسمارت فون ها به این نسخه بروز رسانی شده اند و در حال حاضر تنها کمتر از 3 درصد از ابزار های آندرویدی این نسخه را اجرا می‌کنند.

البته طبق اطلاعات منتشر شده، روند بسیار کند بروز رسانی به آندروید 4 کم کم در حال بهبود است به طوری که در ماه گذشته سرعت افزایش این بروز رسانی ها، به بیشترین مقدار خود رسید. در ماه فوریه ابزار های اجرا کننده آندروید 4، تنها 1.6 درصد از مجموع ابزار های آندرویدی را شامل می‌شدند، اما در مارس این رقم به 2.9 درصد رسید که نشان از پیشرفت 80 درصدی در پروسه بروز رسانی به آندروید 4 دارد.

Android Distribution - April 2012

تصویر بالا: توزیع نسخه های مختلف آندروید بر اساس داده های جمع آوری شده در دوره زمانی 14 روزه منتهی به 2 آوریل 2012 (14 فروردین 1391)

این پیشرفت در ماه گذشته، که بیشتر مربوط به ارائه بروز رسانی آندروید 4 برای تلفن‌های محبوبی چون Galaxy S II می‌شود، در آینده نیز ادامه خواهد داشت و با بروز رسانی تلفن هایی چونHTC REZOUND ، Motorola Droid RAZR و البته اسمارت فون های سری Xperia سونی به آندروید 4، این روند پیشرفت چشمگیری را تجربه خواهد کرد. در حال حاضر نسخه 2.3 آندروید ملقب به نان زنجبیلی (Gingerbread) با داشتن سهم 62 درصدی، در پلتفرم آندروید حکم‌فرمایی می‌کنند درحالی‌ که نسخه پیشین آندروید با نام کندوی عسل (Honeycomb) که مخصوص تبلت ها طراحی شده، تنها 3.3 درصد از این پلتفرم را در اختیار دارد.

Android Distribution Grow - April 2012

تصویر بالا: تاریخچه توزیع نسخه های مختلف آندروید - آخرین داده ها در دوره زمانی 14 روزه منتهی به 2 آوریل 2012 (14 فروردین 1391) جمع آوری شده است

پیش بینی می‌شود طی ماه های آینده نسخه 5 این سیستم عامل معرفی و عرضه شود اما قطعا این موضوع تنها وضع را برای تلفن‌های آندرویدی موجود بد تر می‌کند. شرکت گوگل پیش‌تر اعلام کرده بود که با عرضه آندروید 4 وضعیت بروز رسانی ها بهتر خواهد شد اما هم اکنون این قول گوگل تا معرفی آندروید 5 به تعویق افتاده است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا گوگل بالاخره موفق خواهد شد تا به این وضع نا مناسب بروز رسانی ها سر و سامان دهد و یا اینکه این وضعیت با وجود سیاست‌های کنونی این شرکت—مبنی بر واگذاری بروز رسانی ها بر عهده تولید کنندگان— به همین صورت باقی خواهد ماند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا