آشنایی با Amazfit Pop 3S – جدیدترین اسمارت‌واچ ارزان قیمت آمازفیت

نمایش خبر

تاریخ : 1402/3/28        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable
واحد خبر mobile.ir : آمازفیت از جمله برندهای معروف ساعت هوشمند است که تقریبا در همه رده‌ها به تولید ساعت می‌پردازد. این برند چینی روز جمعه 16 ژوئن 2023 (26 خرداد 1402) از جدیدترین ساعت هوشمند خود پرده برداشت. این اسمارت‌واچ Amazfit Pop 3S نام داشته و در حال حاضر برای عرضه در بازار هند به تولید می‌رسد. Amazfit Pop 3S مشخصات چندان بالایی نداشته و یک ساعت هوشمند ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. از جمله مشخصات برجسته این ساعت می‌توان به ظاهر شکیل (به‌ویژه با بند فلزی)، نمایشگر بزرگ AMOLED، سنسور ضربان قلب و باتری بادوام آن اشاره کرد. اما احتمالا بزرگ‌ترین نقطه ضعف این ساعت فقدان GPS است که مطمئنا خیلی از مشتریان را از خرید منصرف خواهد کرد.

به گفته شرکت سازنده، ساعت هوشمند Amazfit Pop 3S یک بدنه فلزی از جنس آلیاژ روی دارد. هرچند که برخی کارشناسان در این امر تردید کرده و گمان می‌کنند که بدنه پلاستیکی بوده و صرفا روکش فلزی روی آن اعمال شده است. یک دکمه فلزی (از جنس استیل ضدزنگ) نیز در سمت راست ساعت دیده می‌شود. این ساعت در دو رنگ نقره‌ای و مشکی و با بندهای سیلیکونی یا فلزی وارد بازار خواهد شد. ناگفته نماند، Amazfit Pos 3S در ابعاد 11.3×52.7×38.4 میلی‌متر طراحی شده و وزن آن با بند سیلیکونی به 53.75 گرم و با بند فلزی ظاهرا به 120 گرم می‌رسد.

بزرگ‌ترین صفحه ساعت در بین تمام اسمارت‌واچ‌های آمازفیت متعلق به Amazfit Pop 3S است. این ساعت دارای نمایشگر AMOLED به قطر 1.96 اینچ است که رزولوشن 410×502 پیکسلی آن، تراکم نمایشگر را به 330 پیکسل در اینچ می‌رساند. نکته قابل توجه آن است که صفحه ساعت – که دارای خمیدگی 2.5 بعدی است – نه مربع‌شکل و نه دایره‌ای است، بلکه شکلی بین این دو دارد (که معمولا از آن با نام squircle یاد می‌شود). لازم به ذکر است، صفحه نمایش ساعت از قابلیت AOD (نمایشگر همیشه روشن) پشتیبانی کرده و بیش از 100 واچ‌فیس مختلف برای آن پیش‌بینی شده است.

شکی نیست که وجود AOD برای ساعت هوشمند ارزان‌قیمتی مثل Amazfit Pop 3S یک مزیت به شمار می‌رود، اما شرکت سازنده مشخص نکرده که این قابلیت تا چه حد بر عمر باتری دستگاه تأثیر می‌گذارد. گفتنی‌ست، یک باتری به ظرفیت 300 میلی‌آمپر ساعت برای این دیوایس در نظر گرفته شده که در صورت استفاده متعارف – و البته با غیرفعال بودن نمایشگر همیشه روشن – تا 12 روز دوام خواهد داشت. شارژ کامل باتری نیز (از طریق شارژر مغناطیسی) 120 دقیقه به طول می‌انجامد.

یکی دیگر از نقاط قوت Amazfit Pop 3S مقاومت بالای آن در برابر آب با درجه حفاظت IP68 است. با اینکه شرکت سازنده اشاره‌ای به امکان استفاده از این ساعت در استخر نکرده، برخی عکس‌های منتشر شده، استفاده از این ساعت به هنگام شنا را به تصویر کشیده‌اند. همان طور که گفته شده، Amazfit Pop 3S فاقد GPS بوده و برخلاف بسیاری از ساعت‌های هوشمند از وای-فای و NFC نیز بی‌بهره است اما پس از اتصال به گوشی هوشمند (از طریق بلوتوث 5.2) می‌توانید از GPS گوشی برای موقعیت‌یابی استفاده کنید. وجود اسپیکر و میکروفن در بدنه ساعت نیز به این معناست که پس از اتصال بلوتوثی به اسمارت‌فون، می‌توانید از طریق ساعت اقدام به برقراری تماس یا پاسخ به تماس‌های ورودی کنید.

با توجه به تجهیز ساعت به سنسور ضربان قلب، می‌توانید این کمیت را – به همراه اشباع اکسیژن خون (SpO2) – به صورت بیست و چهار ساعته ردیابی کنید. ردیابی استرس و ردیابی کامل خواب – اعم از خواب سبک، خواب عمیق، مدت زمان بیداری و زمان به خواب رفتن و بیدار شدن – نیز از جمله امکانات این ساعت به شمار می‌رود. چنان‌چه Amazfit Pop 3S را برای مقاصد ورزشی تهیه می‌کنید، باید بدانید این ساعت از بیش از 100 حالت ورزشی – از قبیل فوتبال، کریکت، دو، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ... – پشتیبانی می‌کند.

پس از اتصال Amazfit Pop 3S به گوشی هوشمند، می‌توانید از طریق ساعت با دستیار دیجیتال گوشی – مثل Siri و Google Assistant – در تعامل باشید. همچنین می‌توانید کنترل پخش موزیک در گوشی را از روی ساعت به دست بگیرید. گفتنی‌ست، تعدادی اپلیکیشن به صورت پیش‌فرض روی ساعت نصب بوده که می‌توانند برخی کارکردهای گوشی هوشمند (مثل موارد یادشده) را برای شما پیاده‌سازی کنند، اما توجه داشته باشید برخلاف اسمارت‌واچ‌های مجهز به watchOS ،WearOS یا HarmonyOS، ساعت هوشمند Amazfit Pop 3S فاقد هرگونه اپ-استور دیگر بوده و این بدان معناست که باید به اپلیکیشن‌های خود شرکت سازنده اکتفا کنید.

ساعت هوشمند Amazfit Pop 3S با گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 7 و بالاتر و همچنین آیفون‌های مجهز به iOS 12 و بالاتر سازگاری دارد. فروش این محصول در هند آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند این ساعت هوشمند را با بند سیلیکونی به قیمت 3,499 روپیه خریدای کنند که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 42 دلار آمریکا. البته برای تهیه این ساعت با بند فلزی باید 3,999 روپیه (48 دلار) هزینه کرد.

منبع : Amazfit


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا