معرفی ساعت هوشمند Amazfit Falcon - با بدنه تیتانیومی، GPS دوبانده و دوام باتری 14 روزه

نمایش خبر

تاریخ : 1401/7/26        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable
واحد خبر mobile.ir : پس از چندین ماه گمانه‌زنی و انتشار اخبار گوناگون، برند Amazfit زیرمجموعه شرکت Zepp Health بالاخره در روز پنج‌شنبه 13 اکتبر سال جاری میلادی ( 21 مهر 1401) به طور رسمی از نخستین ساعت هوشمند پیشرفته خود با نام Falcon رونمایی کرد. پوشیدنی تازه این برند از یک دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی برای انجام حرفه‌ای تمرینات ورزشی برخوردار است و مجهز بودن به سنسورهایی برای ردیابی خواب، ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و استرس، در کنار بهره‌مندی از باتری با دوام 14 روزه (در صورت استفاده معمول) از جمله امکانات آن به شمار می‌رود.

Falcon یک اسمارت‌واچ مستحکم با بدنه‌ای است که به طور یکپارچه‌ از آلیاژ تیتانیوم TC4 ساخته شده و 64 گرم وزن دارد. بدنه این ساعت تنها در رنگ مشکی طراحی شده و همراه با یک بند 22 میلی‌متری با سگک تیتانیومی عرضه می‌شود که از سیلیکون مایع ساخته شده و چهار کلیدهای کنترلی آن هم از جنس تیتانیوم هستند. ساعت هوشمند پیشرفته Amazfit با پشت سر گذاشتن 15 تست نظامی وزارت دفاع آمریکا و داشتن استاندارد MIL-STD 810G اسمارت‌واچ مقاومی محسوب می‌شود که می‌توان از آن در شرایط دشوار آب و هوایی بهره برد. این محصول را باید نخستین اسمارت‌واچ Amazfit به حساب آورد که تا فشار 20 اتمسفر یعنی عمق 200 متر در برابر آب مقاومت دارد.

صفحه‌نمایش گرد Falcon یک نمونه 1.28 اینچی AMOLED با قابلیت همواره روشن و رزولوشن 416x416 پیکسل است. تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش 326ppi بوده و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن 1,000 نیت عنوان شده است. نمایشگر Falcon با شیشه‌ای از جنس کریستال یاقوت کبود با درجه سختی 9 Mohs پوشانده شده که عدد قابل توجهی به حساب می‌آید و یک پله پایین‌تر از سنگ الماس با درجه سختی 10 قرار می‌گیرد. به علاوه، Amazfit یک پوشش ضد اثر انگشت به منظور جلوگیری از لک شدن برای آن در نظر گرفته است.

پشتیبانی از 6 سیستم ماهواره‌ای موقعیت‌یابی و GPS دو بانده (باندهای L1 و L5) برای ردیابی دقیق و ارائه سیگنال قوی، حتی در مناطق متراکم از مهم‌ترین ویژگی‌های اسمارت‌واچ تازه Amazfit به شمار می‌رود. به علاوه، این ساعت می‌تواند با سامانه GPS لحظه‌ای حرکت کاربر را ردیابی کند و کوتاه‌ترین مسیر را به او نمایش دهد.

Falcon مانند دیگر ساعت‌های هوشمند به قابلیت‌های مرتبط با تندرستی و تناسب اندام مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به سنجش ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، ردیابی خواب، سنجش میزان استرس و مواردی از این دست اشاره کرد. این ساعت از 159 حالت ورزشی مختلف شامل ورزش‌های فضای باز و درون منزل پشتیبانی می‌کند و 8 ورزش از جمله شنا در استخر، دویدن، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در فضای باز را به طور هوشمند تشخیص می‌دهد.

قابلیت همواره روشن دستگاه برای نمایش و کنترل داده‌های ورزشی حین انجام فعالیت بسیار کاربردی به نظر می‌رسد. همچنین برای فعالیت‌های حرفه‌ای می‌توان Falcon را از طریق بلوتوث به دستگاه‌های پیشرفته ورزشی از جمله کمربند ضربان قلب و نیروسنج دوچرخه‌سواری (cycling power meter) متصل کرد.

ساعت هوشمند Falcon از یک مربی تمرین مجازی (با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی) موسوم به Zepp Coach پشتیبانی می‌کند که مطابق اعلام Amazfit، بر اساس وضعیت جسمانی و تجربه ورزشی کاربران راهنمایی‌های مناسبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و کمک می‌کند تا تمرین‌های ورزشی را به شیوه‌ای علمی به انجام رسانند. به علاوه، داده‌های ورزشی این ساعت را می‌توان با اپلیکیشن‌هایی از جمله Google Fit ،Apple Health ،Relive ،Strava و Running آدیداس همگام‌ یا sync کرد.

باتری دستگاه 500 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و به گفته شرکت سازنده می‌تواند با یک بار شارژ و در صورت استفاده معمول تا دو هفته دوام داشته باشد. برای شارژ باتری این اسمارت‌واچ به حدود دو ساعت زمان نیاز است که از طریق شارژری با 5 پین انجام می‌شود.

سیستم‌عامل این ساعت Zepp OS بوده که با دستگاه‌های مجهز به اندروید 7.0 و بالاتر و iOS 12.0 و پیشرفته‌تر سازگاری دارد. همچنین مجهز بودن به WLAN با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و بلوتوث 5.0 را باید به فهرست امکانات Falcon افزود.

فروش ساعت هوشمند Falcon با قیمت 499.99 دلار در آمریکا، 499.99 یورو در فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا و 400 پوند در بریتانیا از همان روز معرفی از طریق فروشگاه‌های Amazfit و آمازون این کشورها آغاز شده است. همچنین شرکت سازنده اعلام کرده که محصول جدید خود را در آینده نزدیک از طریق AliExpress در اختیار کاربران برزیل، مکزیک و سایر کشورها نیز قرار خواهد داد.

منبع : Amazfit


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا