معرفی GTR Mini ساعت هوشمند 120 دلاری Amazfit مجهز به سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای

نمایش خبر

تاریخ : 1401/12/26        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable
واحد خبر mobile.ir : شرکت چینی Amazfit که یکی از سازندگان مطرح ساعت‌های هوشمند در رده‌های مختلف از نمونه‌های ساده و ارزان‌قیمت تا مدل‌های پیشرفته و گران‌قیمتی مثل Amazfit Falcon به‌حساب می‌آید به‌تازگی از ساعت هوشمند ارزان‌قیمتی به‌نام GTR Mini رونمایی کرده که علاوه بر بازار هند در آمریکا، اروپا و بریتانیا نیز در دسترس قرار می‌گیرد. این ساعت دایره‌ای‌شکل البته همچنان بدون سیستم‌عامل Wear OS‌ و با پلتفرم اختصاصی Zepp بوده اما با طراحی جالب‌توجه و مجموعه‌ای از امکانات مختلف ارائه می‌شود که در رأس آن‌ها باید به پشتیبانی از سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای اشاره کرد. دوام باتری این ساعت نیز در سطح بالایی قرار می‌گیرد.

طراحی GTR Mini با فرم دایره‌ای و شیشه محدب روی صفحه‌نمایش شکل گرفته که جذابیت‌های بالایی را برای این مدل ارزان‌قیمت به همراه می‌آورند. شاسی نسبتا کوچک این ساعت که از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده 42 میلی‌متری‌ست و با ضخامت 9.25 میلی‌متری، بدون بند چیزی نزدیک به 24.6 گرم (34.2 گرم همراه با بند) وزن دارد. برای مقایسه بد نیست بدانیم که ساعت بزرگ GTR 4 از ضخامت 10.6 میلی‌متری و وزن بدون بند 34 گرمی برخوردار بود. این ساعت که مثل GTR 4 از یک دکمه جانبی متمایل به بالا در کناره سمت راست بهره می‌برد تا 5 اتمسفر ضد آب بوده و روی کاغذ امکان غوطه‌وری در آب به عمق 50 متری را داراست. GTR Mini در دو رنگ مشکی و طلایی برای بدنه و سه بند مشکی، صورتی و آبی ارائه شده است.

صفحه‌نمایش دستگاه یک نمونه 1.28 اینچی AMOLED با وضوح 416×416 پیکسل است که تراکم استاندارد 326ppi را برای این پنل به همراه می‌آورد. شرکت سازنده به نوع شیشه محافظ روی این صفحه‌نمایش اشاره نکرده و تنها آن را یک شیشه حرارت‌دیده (Tempered glass) خمیده با پوشش ضد اثر انگشت توصیف می‌کند.

ظرفیت باتری دستگاه تنها 280 میلی آمپر ساعت است (مقایسه کنید با باتری 475mAh حاضر در GTR 4) اما شرکت سازنده همچنان از دوام نسبتاً بالای آن در سناریوهای مختلف سخن می‌گوید. این باتری به‌گفته Amazfit در یک سناریوی از پیش تعریف شده استفاده شدید تا 7 روز و در یک استفاده عادی با یک بار شارژ تا 14 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین می‌کند و این زمان در حالت Battery Saver به 20 روز نیز افزایش می‌یابد. در صورت استفاده از GTR Mini به‌عنوان یک ساعت عادی تا 30 روز نیازمند شارژ مجدد باتری نخواهید بود و در صورت به‌کارگیری مداوم GPS نیز این باتری تا 25 ساعت دوام خواهد داشت. شارژ این باتری به‌صورت مغناطیسی انجام شده و چیزی نزدیک به 2 ساعت به‌طول می‌انجامد.

همانطور که از یک ساعت هوشمند انتظار می‌رود پشتیبانی از فعالیت‌های ورزشی و اندازه‌گیری شاخص‌های سلامتی بخش مهمی از امکانات GTR Mini را تشکیل می‌دهند؛ این ساعت از بیش از 120 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند که 7 فعالیت از این جمع امکان شناسایی خودکار را خواهند داشت. این فعالیت‌ها شامل استفاده از تردمیل، راه رفتن در فضای داخلی و خارجی، دویدن و دوچرخه‌سواری در فضای باز، الیپتیکال و دستگاه قایقی یا Rowing Machine می‌شوند. داده‌های ورزشی این ساعت امکان انتقال به اپلیکیشن‌های Google Fit و Apple Health و اپ‌های حرفه‌ای‌تری همچون Relive ،‌Strava و Adidas Running را نیز خواهند داشت.

GTR Mini از پنج سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای برای مشخص کردن موقعیت بهره می‌برد که به آنتن GPS دایره‌ای پلاریزه مجهز شده و تقریبا 100 درصد سیگنال ماهواره‌ای را برداشت می‌کند. ساعت‌های مشابه به‌گفته شرکت سازنده که از یک آنتن GPS پلاریزه خطی استفاده می‌کنند (در تضاد با سیگنال‌های دایره‌ای پلاریزه ماهواره‌ها)، نزدیک به 50 درصد از سیگنال را از دست می‌دهند.

GTR Mini در بخش شاخص‌های سلامتی امکان دنبال کردن 24 ساعته ضربان قلب، میزان اشباع اکسیژن خون و سطح استرس را دارست و می‌تواند نتایج به‌دست آمده از هر سه شاخص را در عرض 15 ثانیه ارائه کند. در این حالت جدا از اعلام اخطار برای پایین یا بالا بودن غیر طبیعی ضربان قلب و پایین بودن اکسیژن خون، تمرین‌های تنفسی برای کاهش سطح استرس نیز ارائه می‌شود.

تحلیل خواب از دیگر امکانات این ساعت هوشمند به‌حساب می‌اید که حالت‌های خواب سبک، عمیق و REM را همراه با چگونگی تنفس بررسی کرده و شاخصی برای کیفیت خواب ارائه می‌کند.

GTR Mini‌ به سیستم‌عامل اختصاصی ZeppOS 2.0 مجهز شده که با وجود آن‌که در مقایسه با Wear OS امکانات کم‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما همچنان از نصب برنامه‌های جانبی طراحی شده برای این پلتفرم پشتیبانی کرده و طبیعتا امکان نمایش نوتیفیکیشن برنامه‌ها را از گوشی تلفن همراه خواهد داشت. امکان دریافت تماس روی این ساعت وجود دارد اما از اسپیکر و میکروفون روی آن خبری نیست و مستقلاً از پاسخگویی تماس پشتیبانی نمی‌کند.

Amazfit GTR Mini به‌زودی با قیمت 11,000 روپیه هند به بازار این کشور عرضه شده و قیمت آن در آمریکا 120 دلار، در اتحادیه اروپا 130 یورو و در بریتانیا 130 پوند خواهد بود.

منبع : Amazfit


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا