معرفی HTC U23 Pro با نمایشگر اولد 120 هرتزی، دوربین 108 مگاپیکسلی OIS‌ و چیپ Snapdragon 7 Gen 1

نمایش خبر

تاریخ : 1402/2/28        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 7 جن 1 Snapdragon 7 Gen 1 ، نسل پنجم 5G ، HTC U23 Pro ، اچ تی سی HTC
واحد خبر mobile.ir : شرکت HTC در طی چند سال گذشته معمولاً تنها به ارائه گوشی‌های انگشت‌شمار ارزان‌قیمت اکتفا کرده که مدل‌های جدید Wildfire E3 Lite و Wildfire E2 Play از آن جمله‌اند. HTC اما گاه و بی‌گاه گوشی‌های رده بالاتری را نیز به‌نمایش می‌گذارد که با وجود آن‌که معمولاً از رده میانی فراتر نمی‌روند اما در قیاس با سایر محصولات این برند در جایگاه مناسبی قرار می‌گیرند. این رویکرد سال پیش به معرفی Desire 22 Pro انجامید و حالا امسال با گوشی پیشرفته‌تری به‌نام U23 Pro روبرو می‌شویم که با بدنه IP67، نمایشگر 120 هرتزی OLED، دوربین 108 مگاپیکسلی OIS و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم برای برند HTC پرچمدار تمام‌عیاری به‌نظر می‌رسد.

HTC U23 Pro را باید ادامه‌ای بر گوشی سه‌ سال گذشته این شرکت یعنی U20 5G نامید که اولین تجربه نسل پنجمی این مجموعه نیز به‌حساب می‌آمد. HTC اما از سال 2020 به این سو تمایلی برای ارائه گوشی‌های پیشرفته از خود نشان نداد و گوشی‌های کم‌شمار این شرکت به‌جز تک‌ستاره‌های گاه و بی‌گاه سری دیزایر تقریباً همگی به سری وایلدفایر و به پایین‌ترین رده بازار تعلق داشتند. U23 Pro اما در بسیاری از زمینه‌ها گوشی بی‌سابقه‌ای برای HTC به‌حساب می‌آید که جست‌وجو برای یافتن نمونه مشابه‌ای از آن در سبد کالای این شرکت به نتیجه خاصی ختم نمی‌شود؛ از جمله این موارد باید به نمایشگر آن اشاره کرد که برای اولین بار همزمان از نوع OLED با نرخ رفرش 120 هرتزی انتخاب شده است. پوشش Gorilla Glass Victus این پنل و دوربین 108 مگاپیکسلی OIS بخش پشتی نیز دیگر اولین‌های این گوشی برای HTC به‌حساب می‌آیند.

در طراحی دستگاه از صفحه‌نمایش تخت، کناره‌های صاف با لبه‌های گرد و محوطه مستطیلی برای دوربین‌ها استفاده شده که از تجارب قبلی HTC فاصله چندانی ندارد. در چپ و راست صفحه‌نمایش حاشیه نسبتاً کمی دیده می‌شود اما در بالا و به‌خصوص در پایین با حاشیه‌های ضخیمی روبرو می‌شویم. U23 Pro در دورنگ قهوه‌ای تیره (Coffee Black) و سفید ارائه می‌شود که در هر دو مورد، دکمه پاور در سمت راست از رنگ متفاوتی برخوردار است و ابعاد بزرگ و کمی فرو رفته بودن آن خبر از حضور سنسور اثر انگشت در این قسمت می‌دهد.

U23 Pro با وزن 205 گرمی گوشی چندان سبک‌وزنی به‌حساب نمی‌آید و برای نمونه از گوشی میان‌رده Galaxy M54‌ سامسونگ با صفحه‌نمایش یک‌اندازه و باتری بسیار حجیم‌تر 6 هزار میلی آمپر ساعتی هنوز 6 گرم سنگین‌تر است. طول و عرض به‌ترتیب 166.6 و 77 میلی‌متری گوشی نیز به‌خصوص در ارتفاع کمی بیش از اندازه بوده و بازهم در مقایسه با M54 با ارتفاع 164.9 میلی‌متری طول بیش‌تری را نشان می‌‌دهد. ضخامت U23 Pro نیز همانطور که در عکس‌های آن دیده می‌شود چندان کم نبوده و تقریباً 8.9 میلی‌متر است. این گوشی به استاندارد مقاومت IP67 مجهز شده که علاوه بر گرد و خاک امکان غوطه‌وری آن در آب شفاف (با عمق و زمان مشخص) را فراهم می‌کند.

صفحه‌نمایش دستگاه یک نمونه 6.7 اینچی OLED با نرخ رفرش 120 هرتز است که این دو گزینه همانطور که پیش از این نیز اشاره شد برای اولین بار در یک گوشی HTC در کنار هم قرار گرفته‌اند. شرکت سازنده اطلاعات دیگری در مورد این صفحه‌نمایش منتشر نکرده و تنها به وضوح 1080×2400 پیکسلی آن که تراکم 393 پیکسل در هر اینچ را به همراه می‌آورد بسنده کرده است. روی این صفحه‌نمایش با پوششی از جنس Gorilla Glass Victus پوشیده شده که این یکی نیز در خانواده HTC سابقه ندارد. بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی f/2.45 دستگاه جای دارد که فاقد فوکوس خودکار است اما از HDR اتوماتیک و لرزه‌گیر دیجیتال پشتیبانی کرده و امکان استفاده از آن برای تشخیص چهره دو بعدی و باز کردن قفل سیستم‌عامل وجود دارد.

در پشت دستگاه در یک محوطه مستطیلی‌شکل برجسته به چهار لنز دوربین همراه با فلش LED بر می‌خوریم که یکی دیگر از اولین‌های HTC را در خود جای داده است؛ دوربین اصلی دستگاه که شرکت سازنده اشاره‌ای به نوع سنسور آن نکرده برای اولین بار در این برند از وضوح 108 مگاپیکسلی بهره می‌برد و به لرزه‌گیر اپتیکال یا OIS نیز مجهز شده است. گشودگی دیافراگم لنز مقابل این دوربین 1.7 در نظر گرفته شده که برای یک میان‌رده لنز نسبتاً پر سرعتی محسوب می‌شود. دوربین دوم دستگاه یک 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید f/2.4 است و یک 5 مگاپیکسلی ماکرو با f/2.2 (هر دو بدون فوکوس خودکار) همراه با یک حسگر 2 مگاپیکسلی عمق میدان آن را همراهی می‌کنند.

پردازنده Snapdragon 7 Gen 1 دستگاه که سال گذشته در چنین روزهایی معرفی شد یک نمونه 4 نانومتری مجهز به یک هسته Cortex-A710 با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز، سه هسته 2.36 گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است و پردازش گرافیکی در آن از طریق Adreno 644 صورت می‌پذیرد. این پروسسور با وجود آن‌که در مقایسه با هم‌تای جدیدتر آن یعنی Snapdragon 7+ Gen 2 انتخاب ضعیف‌تری محسوب می‌شود اما همچنان روی کاغذ در سطح بالاتری نسبت به گوشی‌های مجهز به چیپ‌ست Snapdragon 778G قرار می‌گیرد. رم گوشی 8 یا 12 گیگابایت بوده و 256 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء دارد.

ظرفیت 4,600mAh باتری گوشی برای مدلی در این ابعاد و اندازه چندان حجیم به‌نظر نمی‌رسد هرچند پردازنده کم‌مصرف 4 نانومتری دستگاه احتمالا این ضعف را جبران خواهد کرد. شارژر سیمی U23 Pro یک نمونه 30 واتی‌ست و از شارژ بی‌سیم 15 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. در بخش گزینه‌های ارتباطی دستگاه به‌جز پشتیبانی از 5G باید به وای‌فای 6 دو باند، NFC‌ و بلوتوث 5.2 اشاره کرد و مسیریاب‌های ماهواره‌ای (احتمالاً تک فرکانس) همراه با حفره 3.5 میلی‌متری اتصال هدست و پورت USB-C با سرعت USB 3.0 دیگر راه‌های ارتباطی آن را تشکیل می‌‌دهند. در مشخصات گوشی اشاره‌ای به حضور اسپیکرهای استریو نشده است.

U23 Pro با توجه به حوزه فعالیت اصلی HTC یعنی هدست‌های واقعیت مجازی به اپلیکیشن VIVERSE مجهز شده و با هدست واقعیت ترکیبی VIVE XR Elite منطبق است.

HTC U23 Pro با سیستم‌عامل اندروید 13 با قیمت 16,990 دلار جدید تایوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 552 دلار آمریکا) برای نسخه 8GB/256GB به بازار این کشور عرضه شده و نسخه دارای رم 12 گیگابایتی آن نیز 17,990 دلار جدید تایوان (585 دلار) قیمت‌گذاری شده است. از حضور این گوشی و قیمت احتمالی آن در دیگر بازارها هنوز خبری رسمی در دست نیست.

منبع : HTC


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا