معرفی Desire 22 Pro – گوشی جدید HTC با ویژگی‌هایی برای متاورس

نمایش خبر

تاریخ : 1401/4/9        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، متاورس Metaverse ، HTC Desire 22 Pro ، اچ تی سی HTC
واحد خبر mobile.ir : چندی پیش تیزرهای تبلیغاتی یک گوشی هوشمند «متاورس» از سوی اچ‌تی‌سی منتشر و دست‌به‌دست شد که نشان از تولید یک اسمارت‌فون با قابلیت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده داشت. سرانجام کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی روز سه‌شنبه 28 ژوئن 2022 (7 تیر 1401) از این گوشی وعده داده شده رونمایی کرد. این محصول جدید HTC Desire 22 Pro نام داشته و یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود. با توجه به گذشت مدت زمان طولانی از عرضه آخرین پرچمدار اچ‌تی‌سی – یعنی Exodus 1 که در سال 2018 معرفی شد – طرفداران این برند کهنه‌کار انتظار یک پرچمدار را داشتند. البته HTC Desire 22 Pro نیز از امکاناتی برخوردار است که کمتر در بین گوشی‌های هم‌رده دیده شده است.

در نگاه اول، شاید نکته‌ای که بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید بافت موج‌داری است که در قسمت پشتی بدنه گوشی به کار گرفته شده و احتمالا در سر نخوردن دستگاه از دست کاربر تأثیر خواهد داشت. مورد مشهود دیگر، ضخامت نسبتا زیاد بدنه است (9.4 میلی‌متر) که متعاقبا وزن بالایی (205.5 گرم) را به دنبال دارد. Desire 22 Pro با داشتن درجه حفاظت IP67 در برابر نفوذ آب و گرد و خاک (تحت شرایط خاص و تعریف شده) مقاوم است. طول و عرض این اسمارت‌فون به ترتیب 166.3 و 76.9 میلی‌متر بوده و در رنگ‌های مشکی و طلایی روانه بازار خواهد شد.

نمایشگر گوشی (ظاهرا LCD) قطری برابر با 6.6 اینچ داشته و رزولوشن آن +FHD (معادل 1080×2412 پیکسل) است. ناگفته نماند، نرخ به‌روزرسانی نمایشگر 120 هرتز بوده و با پوششی از شیشه مقاوم گوریلا گلس (ورژن نامعلوم) محافظت می‌شود.

تراشه اسنپ‌دراگون 695 در قلب Desire 22 Pro قرار گرفته است. این چیپ‌ست 6 نانومتری، از دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و پردازش گرافیکی آن با Adreno 619 است. این اسمارت‌فون تنها در یک پیکربندی – با 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی – به تولید می‌رسد. ناگفته نماند، کاربر می‌تواند با افزودن میکرو اس‌دی حافظه داخلی را ارتقا دهد.

ماژول قرصی‌شکلی که در پشت دستگاه قرار گرفته، میزبان سه دوربین است. فلش ال‌ای‌دی نیز در پایین ماژول (داخل بدنه) تعبیه شده است. رزولوشن دوربین اصلی 64 مگاپیکسل بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.79 است. از امکانات این دوربین می‌توان به حالت شب، HDR خودکار، حالت حرفه‌ای، عکاسی تایم-لپس، حالت زیبایی، تشخیص منظره با هوش مصنوعی، حالت پرتره و استیکرهای هوش مصنوعی اشاره کرد. ضبط ویدئوی 1080p، فیلم‌برداری اسلوموشن با سرعت 120 فریم در ثانیه و لرزه‌گیر ویدئو (به احتمال زیاد الکترونیکی)، از جمله توانایی‌های این دوربین در زمینه فیلم‌برداری محسوب می‌شوند.

عضو بعدی مجموعه یک دوربین التراواید 13 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.4 است. در نهایت می‌رسیم به یک دوربین عمق با رزولوشن 5 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4. در قسمت بالا سمت چپ نمایشگر نیز یک حفره به چشم می‌خورد که یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی (f/2.0) را در خود جای داده است. فوکوس ثابت، HDR خودکار، حالت زیبایی و ضبط ویدئوی 1080p از جمله مشخصات این دوربین بر شمرده شده‌اند.

باتری Desire 22 Pro ظرفیتی برابر با 4,520 میلی‌آمپر ساعت داشته و از استاندارد شارژ سریع Quick Charge 3.1 – با حداکثر توان 18 وات – پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید این گوشی از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس بی‌سیم (با استاندارد Qi) نیز برخوردار است؛ موردی که کمتر در گوشی‌های هم‌رده دیده می‌شود.

HTC Desire 22 Pro یک گوشی دو سیم‌کارته از نوع نانو بوده و به ارتباطات نسل پنجم مجهز است. NFC، پورت USB-C، بلوتوث 5.1 و پشتیبانی از مسیریاب‌های BeiDou ،Galileo ،GPS و GLONASS از دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی هستند. ناگفته نماند، سیسم‌عامل گوشی اندروید 12 بوده و حسگر اثر انگشت روی لبه آن قرار گرفته است.

شاید مهم‌ترین بهانه کاربر برای خرید این گوشی، سازگاری آن با اکوسیستم Viverse اچ‌تی‌سی و متعاقبا سازگاری آن با هدست‌هایی مثل HTC Vive Flow باشد. به این ترتیب، با داشتن Desire 22 Pro اجرای محتوای دو بعدی و سه بعدی روی دیوایس‌های XR (واقعیت گسترده) امکان‌پذیر خواهد بود. این ویژگی البته منحصر به این گوشی نیست و برای نمونه در صفحه پشتیبانی هدست Vive Flow لیست بلندبالایی از گوشی‌های منطبق با این هدست ارائه شده است. هرچند Desire 22 Pro احتمالا تجربه بهتر و روان‌تری را در این زمینه ارائه خواهد داد. جالب است بدانید، اچ‌تی‌سی قابلیتی تحت عنوان Viverse Wallet را نیز در این گوشی گنجانده که به موجب آن کاربر می‌تواند دارایی‌های دیجیتال خود – مثل رمزارزها و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) – را مستقیما از خود گوشی مدیریت کند.

گوشی هوشمند HTC Desire 22 Pro از 1 جولای (10 تیر) در تایوان عرضه می‌شود. قیمت این محصول 11,990 دلار جدید تایوان است که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 403 دلار آمریکا. ورود به بازار اروپا با یک وقفه یک ماهه، از 1 آگوشت شروع می‌شود. قیمت این محصول در بریتانیا 399 پوند و در سایر قسمت‌های اروپا 459 یورو است.

منبع : HTC


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا