معرفی Wildfire E Plus - پایین‌رده ساده‌ای از HTC با اندروید Go

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1401/8/4
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید گو Android Go ، HTC Wildfire E plus ، اچ تی سی HTC
واحد خبر mobile.ir : از آخرین باری که نام HTC‌ را به‌عنوان سازنده یک گوشی موبایل شنیدیم نزدیک به سه ماه می‌گذرد جایی‌که پس از مدت‌ها سکوت و بی‌خبری، میان‌رده‌ای به نام Desire 22 Pro با مشخصاتی مثل صفحه‌نمایش 6.6 اینچی فول اچ‌دی 120 هرتزی، پردازنده Snapdragon 695، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و باتری 4,520 میلی آمپر ساعتی معرفی شد تا در کنار Desire 21 Pro 5G و U20 5G سومین (و تنها) گوشی‌های نسل پنجمی این کمپانی سابقا درخشان تایوانی را تشکیل بدهند. این شرکت امروز 26 اکتبر 2022 (4 آبان 1401) از گوشی جدیدی به نام Wildfire E Plus رونمایی کرده که مشخصات کاملا ساده‌تری داشته و به رده اسمات‌فون‌های دارای سیستم‌عامل Android Go تعلق دارد.

Wildfire E Plus را باید ادامه‌ای بر دو مدل قبلی این خانواده یعنی Wildfire E1 Plus و Wildfire E2 Plus دانست که به‌ترتیب در دسامبر 2019 و دسامبر 2021 معرفی شده بودند و به‌رغم برخی تفاوت‌ها مثل اندازه صفحه‌نمایش در گزینه‌های کلیدی‌تری مثل وضوح پنل، پردازنده ضعیف و وضوح پایین دوربین‌های اصلی به یکدیگر شباهت دارد. Wildfire E Plus در مقایسه با هردو مدل قبلی از طراحی مدرن‌تری برخوردار است اما مشخصات آن حتی ضعیف‌تر از دو مدل دیگر بوده و از این رو حتی خبری از نسخه کامل اندروید نیز در آن نیست و از سیستم‌عامل اندروید Go (که مخصوص گوشی‌های ابتدایی و ساده طراحی شده) بهره می‌برد. نکته جالب دیگر در مورد این گوشی بازار اولیه این مدل یعنی کشور روسیه است که در اوضاع کنونی، انتخاب کاملا عجیبی به‌نظر می‌رسد.

Wildfire E Plus به یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی LCD با وضوح اچ‌دی پلاس (720×1600 پیکسل) مجهز شده که نسبت به E2 Plus با پنل 6.8 اینچی کوچک‌تر شده است. این صفحه‌نمایش نکته خاص دیگری را در بر ندارد و نگفته پیداست که نباید انتظار نرخ رفرش بالا را از آن داشت. دوربین سلفی بالای این پنل که در یک بریدگی V شکلی قرار دارد 5 مگاپیکسلی‌ست و ظاهرا از سنسور اثر انگشت نیز در این مدل خبری نیست.

در بخش پشتی به دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی بر می‌خوریم که اولی دوربین اصلی گوشی‌ست و دومی نقش یک دوربین ماکرو را بر عهده دارد. پردازنده گوشی یک چیپ‌ست ناامیدکننده 4 هسته‌ای 28 نانومتری از شرکت مدیاتک با نام MT6739 است که حتی در بین گوشی‌های بسیار ارزان‌قیمت رده اندروید Go نیز گزینه کاملا ضعیفی به‌نظر می‌رسد. رم گوشی 2 گیگابایت بوده و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء دارد.

باتری گوشی به‌عنوان یک نکته کاملا مثبت به 5,150 میلی آمپر ساعت افزایش ظرفیت پیدا کرده اما شارژ پر سرعت در آن جایی نداشته و برای پر کردن این باتری با شارژر ضعیف 10 واتی همراه دستگاه باید زمانی طولانی را به‌انتظار نشست. این گوشی به پورت USB-C و جک 3.5 میلی‌متری هدست نیز مجهز است.

سیستم‌عامل دستگاه اندروید 12 نسخه Go است که معمولا امید چندانی نیز به ارتقاء آن وجود ندارد. وایلدفایر E پلاس در یک رنگ مشکی با قیمت 7,990 روبل (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 131 دلار آمریکا) به بازار روسیه عرضه شده و از حضور احتمالی آن در دیگر بازارها هنوز خبری در دست نیست. به‌گفته برخی منابع خبری، Wildfire E Plus با وجود آن‌‌که نام HTC را در کنار خود می‌بیند اما عملا ساخت این شرکت نبوده و نسخه تغییر نام‌ یافته‌ای از یک گوشی چینی به نام UMIDIGI G1 است که تقریبا با همین ظاهر و همین مشخصات چندی پیش در چین رونمایی شده است!