معرفی HTC Wildfire E3 Lite با صفحه‌نمایش 6.5 اینچی و باتری 5,000mAh

نمایش خبر

تاریخ : 1402/1/20        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، HTC Wildfire E3 lite ، اچ تی سی HTC
واحد خبر mobile.ir : شرکت اچ‌تی‌سی که از مدت‌ها پیش تقریباً تمامی نیروی خود را بر توسعه هدست‌های واقعیت مجازی و ارائه مدل‌هایی مثل Vive Pro 2 و Focus 3‌ متمرکز کرده گه‌گاه از گوشی‌های جدیدی نیز رونمایی می‌کند که اغلب در رده پایین بازار قرار دارند. از جمله آخرین محصولات موبایلی این شرکت می‌توان به Desire 22 Pro و Wildfire E Plus‌ اشاره کرد که از رونمایی این آخری چیزی نزدیک به شش ماه می‌گذرد. اچ‌تی‌سی در روز یک‌شنبه 9 آوریل 2023 (20 فروردین 1402) از یک گوشی سطح پایین جدید به نام Wildfire E3 Lite رونمایی کرده که ادامه‌ای بر Wildfire E3 سال 2021 به‌حساب می‌آمد و همانطور که از نام آن قابل حدس است به رده پایین بازار تعلق دارد.

Wildfire E3 Lite که برای ارائه در بازارهای آفریقایی در نظر گرفته شده تا حدودی از ظاهر Wildfire E3 پیشین فاصله گرفته و به‌خصوص در بخش پشتی ترکیب متفاوتی را برای محوطه دوربین ارائه می‌کند. این گوشی که در دو رنگ آبی و مشکی ارائه می‌شود از طول و عرض به‌ترتیب 164.8 و 76.5 میلی‌متر برخوردار بوده و با ضخامت 9.2 میلی‌متری 218 گرم وزن دارد.

صفحه‌نمایش گوشی یک نمونه 6.51 اینچی LCD‌ با وضوح 720×1600 پیکسل (اچ‌دی پلاس در نسبت 20:9) بوده که حاشیه‌های ضخیمی به‌خصوص در پایین آن به‌چشم می‌خورد. بالای این صفحه‌نمایش در یک ناچ قطره‌ای به دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دستگاه بر می‌خوریم که از دیافراگم لنز 2.0 و فوکوس ثابت برخوردار است و برای تشخیص چهره دو بعدی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

دوربین اصلی گوشی یک نمونه 13 مگاپیکسلی‌ست که شرکت سازنده اطلاعات چندانی را از آن ارائه نکرده اما با توجه به رده کاربری دستگاه انتظار خاصی نیز از آن نمی‌رود. این دوربین را یک حسگر 2 مگاپیکسلی ظاهراً برای تشخیص عمق میدان همراهی می‌کند و یک فلش LED‌ نیز در این مجموعه به‌چشم می‌خورد. سنسور اثر انگشت گوشی نیز در کناره دستگاه جای دارد.

پردازش در این گوشی با چیپ‌ست 28 نانومتری Unisoc SC9863 انجام می‌شود که از 8 هسته Cortex-A55‌ مرتب شده در دو دسته چهارتایی 1.6 و 1.2 گیگاهرتزی برخوردار است. رم گوشی 3 یا 4 گیگابایت بوده و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (تا 256 گیگابایت دیگر) دارد.

ظرفیت باتری گوشی 5 هزار میلی آمپر ساعت است که البته با توجه به مصرف بالای پردازنده هیجان چندان بالایی را ایجاد نمی‌کند. شرکت سازنده از 7 ساعت نمایش ویدئو، ‌9 ساعت بازی و 7 ساعت مرور وب با وای‌فای با یک بار شارژ این باتری سخن گفته است. Wildfire E3 Lite طبق انتظار از شارژ سریع نیز پشتیبانی نکرده و شارژر 10 واتی آن احتمالا زمان زیادی را صرف پر کردن باتری خواهد کرد.

نگفته پیداست که Wildfire E3 Lite از شبکه 5G پشتیبانی نکرده و حداکثر به 4G LTE محدود است. از جمله دیگر اتصالات این مدل می‌توان به بلوتوث 4.2، وای‌فای تک باند (2.4 گیگاهرتز) نسخه n همراه با حفره 3.5 میلی‌متری اتصال هدست و البته درگاه USB-C‌ اشاره کرد. مسیریابی ماهواره‌ای تک فرکانس نیز البته در این گوشی فراموش نشده است.

HTC Wildfire E3 Lite با سیستم‌عامل اندروید 12 به بازار ارائه می‌شود اما هنوز قیمت آن از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.

منبع : HTC


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا