معرفی اسمارت‌فون رده‌پایین Wildfire E2 Play – تلاش‌های HTC برای بقا در بازار موبایل

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1402/1/28        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی ، اندروید Android ، HTC Wildfire E2 Play ، اچ تی سی HTC
واحد خبر mobile.ir : امروزه که برندهایی مثل سامسونگ و شیائومی بر دنیای اندروید حکومت می‌کنند، شاید کمتر کسی به یاد بیاورد که نخستین گوشی اندرویدی محصول کمپانی HTC بوده است. اما از چند سال قبل، حضور این برند تایوانی در عرصه موبایل کمرنگ‌تر شد و تا به امروز نتوانسته است به دوران طلایی خود بازگردد. البته HTC برای اینکه حضور حداقلی خود را در بازار حفظ کند، هر از چندگاهی اقدام به تولید یک گوشی هوشمند می‌کند تا نامش در بازار باقی بماند. در همین راستا، اچ‌تی‌سی به‌تازگی از یک گوشی رده پایین با نام HTC Wildfire E2 Play پرده برداشت. ناگفته نماند، اچ‌تی‌سی هفته پیش نیز از یک گوشی ارزان‌قیمت دیگر تحت عنوان Wildfire E3 Lite رونمایی کرده بود.

گوشی هوشمند HTC Wildfire E2 Play طراحی نسبتا ساده‌ای داشته و در دو رنگ آبی و مشکی به تولید می‌رسد. رنگ‌پردازی در هر دو مدل به گونه‌ای‌ست که طرح یک X بزرگ در پشت گوشی ایجاد شده و لوگوی HTC در مرکز آن نقش بسته است. گفتنی‌ست، این دیوایس در اندازه‌های 9.3×78.6×174.2 میلی‌متر طراحی شده و با 210 گرم وزن، جزو گوشی‌های سنگین قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه باتری گوشی چندان حجیم نیست، می‌توان این وزن زیاد را به نمایشگر بزرگ گوشی نسبت داد.

یک نمایشگر ال‌سی‌دی (از نوع IPS) به قطر 6.82 اینچ در جلوی دیوایس به چشم می‌خورد. این نمایشگر رزولوشن +HD (معادل 720×1640پیکسل) داشته و با نسبت تصویر 20.5:9 بلند و کشیده به نظر می‌رسد. شرکت سازنده در معرفی نمایشگر گوشی از عبارت «حاشیه‌های باریک» استفاده کرده، اما حقیقت آن است که این نمایشگر حاشیه‌های نسبتا زیادی دارد (که البته در این رده از گوشی‌ها، کاملا عادی است). حداکثر روشنایی نمایشگر 450 نیت اعلام شده و نرخ به‌روزرسانی آن ظاهرا 60 هرتز است.

پردازش در Wildfire E2 Play بر عهده تراشه سطح پایینی به نام Unisoc T606 است. این چیپ‌ست – که با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده – دارای دو هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و شش هسته 1.6 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G57 است. 8 گیگابایت حافظه RAM به این گوشی اختصاص یافته که در مقایسه با بیشتر گوشی‌های هم‌رده، یک سر و گردن بالاتر به نظر می‌رسد. گنجایش حافظه داخلی نیز 128 گیگابایت است که با توجه به پشتیبانی از میکرو اس‌دی، می‌توان آن را تا 256 گیگابایت دیگر ارتقا داد.

سیستم اپتیک گوشی از چهار دوربین در پشت و یک دوربین در جلو تشکیل شده است. دوربین اصلی رزولوشن 48 مگاپیکسلی داشته و در پشت لنزی به گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد. حالت زیبایی، افکت بوکه، تایمر 10 ثانیه‌ای، ضبط ویدئوی 1080p و قابلیت برداشت تصویر در هنگام فیلم‌برداری از جمله امکانات این دوربین به شمار می‌روند. سایر اعضای این مجموعه عبارتند از یک دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی و دو دوربین عمق و ماکرو که هر یک وضوح 2 مگاپیکسلی دارند. لازم به ذکر است، در ناچ قطره آب بالای نمایشگر، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی (f/2.2) تعبیه شده که ضمن برخورداری از حالت زیبایی، می‌تواند با وضوح 720p فیلم‌برداری کند.

باتری Wildfire E2 Play ظرفیتی معادل 4,600 میلی‌آمپر ساعت داشته و از استاندارد شارژ 10 واتی پشتیبانی می‌کند. با ذخیره کامل این باتری می‌توانید تا 11 ساعت ویدئو تماشا کنید، تا 19 ساعت به موزیک گوش دهید و یا تا 10 ساعت با اتصال وای-فای وب‌گردی کنید. ناگفته نماند، علاوه بر حسگر اثر انگشتی که در پشت دستگاه جای گرفته، امکان قفل‌گشایی گوشی با استفاده از قابلیت تشخیص چهره نیز فراهم است.

اچ‌تی‌سی در طراحی Wildfire E2 Play یک گزینه جالب و کم‌نظیر را برای ارتقاء حریم شخصی کاربر پیش‌بینی کرده است. با دقت در بدنه گوشی، علاوه بر دو دکمه پاور و تنظیم صدا که در لبه سمت راست دستگاه قرار دارند، یک دکمه اسلایدی دیگر نیز در لبه سمت چپ به چشم می‌خورد. با حرکت دادن این دکمه کاربر می‌تواند قابلیتی موسوم به Anti-Peep را فعال کند. با فعال شدن این قابلیت، کاربر با کاهش میزان دیده شدن نمایشگر می‌تواند مانع سرک کشیدن سایر افراد به گوشی شده و به این ترتیب، حریم شخصی تا حد زیادی بهبود می‌یابد.

علی‌رغم اینکه اولین نسخه بتای اندروید 14 نیز به‌تازگی منتشر شده، شرکت سازنده، اندروید 12 را برای این گوشی در نظر گرفته است. Wildfire E2 Play دو سیم‌کارت از نوع نانو پذیرفته و با توجه به محدودیت‌های چیپ‌ست فاقد ارتباطات نسل پنجم بوده و یک دیوایس 4G محسوب می‌شود. با توجه به استاندارد Cat.4، حداکثر سرعت دانلود و آپلود در این گوشی به‌ترتیب برابر با 150 و 75 مگابیت بر ثانیه اعلام شده است. وای-فای دو باندی، بلوتوث 5.0، پورت USB-C، جک هدفون و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای سایر گزینه‌های ارتباطی این اسمارت‌فون را تشکیل می‌دهند.

مثل Wildfire E3 Lite، گوشی هوشمند Wildfire E2 Play نیز برای بازار آفریقا تدارک دیده شده است. متأسفانه قیمت و زمان عرضه این محصول هنوز از سوی HTC اعلام نشده است.

منبع : HTC