معرفی Wildfire E3 – پایین‌رده HTC برای بازار روسیه

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/12/26        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، هلیو پی 22 Helio P22 ، اندروید Android ، HTC Wildfire E3 ، اچ تی سی HTC
واحد خبر mobile.ir : در سال‌های نه چندان دور، کمپانی HTC یکی از بازیگران اصلی بازار اسمارت‌فون به شمار می‌رفت و احتمالا می‌دانید که نخستین گوشی اندرویدی دنیا – یعنی HTC Dream – محصول این شرکت تایوانی است. اما با اوج گرفتن سامسونگ و ظهور برندهای چینی – مثل هواوی و شیائومی – رفته رفته از ابهت HTC در دنیای اسمارت‌فون کاسته شد. البته این کمپانی صاحب‌نام برای بقای نام خود، حداقل سالی چند گوشی را روانه بازار می‌کند. HTC در آگوست 2020 اسمارت‌فونی به نام Wildfire E2 را برای بازار روسیه تولید نمود. اخیرا با خبر شدیم HTC نسخه جدیدتر این گوشی تحت عنوان Wildfire E3 را برای کاربران روسی تدارک دیده است. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می‌شویم.

قبل از هر چیز باید بدانیم که HTC Wildfire E3 یک گوشی رده پایین بوده و لذا نباید انتظارات فراوانی از آن داشت. این دیوایس ابعادی برابر با 9×76.57×165.7 میلی‌متر داشته و وزن آن 186 گرم است. Wildfire E3 بدنه‌ای از جنس پلی‌کربنات دارد و در رنگ‌های آبی و مشکی به تولید می‌رسد.

نمایشگر Wildfire E3 از پنل ال‌سی‌دی (از نوع IPS) تشکیل شده است. قطر نمایشگر 6.51 اینچ بوده و رزولوشن آن اچ‌دی پلاس (معادل 750×1560 پیکسل) است. نمایشگر 88 درصد از سطح بدنه گوشی را پوشش داده است. با توجه به اینکه در اینجا با نمایشگر OLED سروکار نداریم، حسگر اثرانگشت در پشت دستگاه (و نه در زیر لایه نمایشگر) تعبیه شده است. البته، علاوه بر این حسگر، کاربر با استفاده از قابلیت تشخیص چهره نیز می‌تواند گوشی را قفل‌گشایی کند.

تراشه Helio P22 (محصول مدیاتک) سکان پردازشی این گوشی را به دست می‌گیرد. این چیپ‌ست – که با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده – از 8 هسته پردازشی Cortex-A53 با حداکثر سرعت کلاک 2 گیگاهرتز تشکیل شده و واحد پردازش گرافیکی آن PowerVR GE8320 است. Wildfire E3 از 4 گیگابایت RAM و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. با افزودن میکرو اس‌دی می‌توان این حافظه را تا 128 گیگابایت دیگر نیز ارتقا داد.

در پشت دستگاه 4 دوربین به همراه یک فلش ال‌ای‌دی به چشم می‌خورد. اعضای این مجموعه عبارتند از: دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0، دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی (f/2.2) و دو دوربین ماکرو و عمق (هر کدام به وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4). فیلم‌برداری با وضوح 1080p و امکان عکاسی در حین ضبط ویدئو – موسوم به Video Pic – از قابلیت‌های دوربین پشت گوشی محسوب می‌شوند. ناگفته نماند، دوربین جلو – که در ناچ قطره آب بالای نمایشگر کار گذاشته شده – وضوحی معادل 13 مگاپیکسل داشته و گشودگی دیافراگم آن f/2.0 است. این دوربین توانایی فیلم‌برداری با وضوح 720p را داشته و قابلیت Video Pic در اینجا نیز برقرار است.

تأمین انرژی گوشی با یک باتری 4,000 میلی‌آمپر ساعتی‌ست که از طریق شارژر 10 واتی شارژ می‌شود. به گفته HTC، این باتری در هنگام استفاده مداوم از اینترنت تا 10 ساعت، در صورت پخش ویدئو تا 12 ساعت و در هنگام پخش صوت تا 40 ساعت دوام خواهد داشت.

Wildfire E3 یک گوشی دو سیم‌کارته از نوع نانو است که البته فاقد تکنولوژی نسل پنجم بوده و حداکثر از LTE پشتیبانی می‌کند. بلوتوث 4.2، پورت USB-C و جک هدفون از دیگر گزینه‌های ارتباطی این دستگاه برشمرده شده‌اند. ناگفته نماند، اچ‌تی‌سی در این گوشی همچنان از اندروید 10 استفاده کرده است.

اسمارت‌فون HTC Wildfire E3 قیمتی معادل 150 یورو دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 179 دلار آمریکا. این محصول در آینده نزدیک وارد بازار روسیه خواهد شد، اما عرضه آن در خارج از روسیه هنوز مشخص نیست.

منبع : HTC


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا