رونمایی Infinix از راه‌کار All-Round FastCharge شامل شارژ سیمی 260 واتی و شارژ بی‌سیم 110 واتی

نمایش خبر

تاریخ : 1401/12/21        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : شارژ سریع Quick Charge ، شارژر وایرلس Wireless Charger ، شارژر Charger
واحد خبر mobile.ir : بشر از دیرباز به دنبال سرعت بوده و عمده اختراعات ثبت شده، علاوه بر رفاه، مقوله سرعت را نیز در بر می‌گیرند. همزمان با افزایش ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند، طبیعتا مدت زمان مورد نیاز برای شارژ این باتری‌ها نیز افزایش پیدا کرد. اما از آنجا که انسان همیشه به دنبال سرعت بوده، در اینجا نیز با بهره‌گیری از فناوری، موفق به کاهش مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شده است. در این میان، کمپانی‌های متعددی اقدام به توسعه تکنولوژی شارژ سریع کرده‌اند. جدیدترین خبرها حاکی از آن است که برند چینی Infinix (از زیرمجموعه‌های هولدینگ Transsion) نیز از جدیدترین استاندارد شارژ سریع خود موسوم به All-Round FastCharge رونمایی کرده است.

راه‌کار جدید شارژ سریع Infinix، شارژ سیمی 260 واتی و شارژ بی‌سیم 110 واتی را شامل می‌شود. لیانگ ژنگ (Liang Zhang)، جانشین مدیر داخلی Infinix، در این رابطه می‌گوید: «Infinix همواره در خط مقدم توسعه تکنولوژی‌های شارژ سریع قرار داشته که نیازهای رو به رشد مصرف‌کنندگان ما را برطرف می‌کند.» به گفته ژنگ، استانداردهای جدید 260 و 110 واتی به پشتوانه استانداردهای 160 واتی Fast Charge و 180 واتی Thunder Charge توسعه یافته و شاخص جدیدی را برای تکنولوژی شارژ سریع تعریف می‌کنند.

شارژ 260 واتی All-Round FastCharge

طبق ادعای Infinix، این استاندارد شارژ 260 واتی می‌تواند ذخیره باتری یک گوشی را در عرض تنها یک دقیقه به 25 درصد برساند. شارژ کامل (از 1 تا 100 درصد) نیز فقط 7.5 دقیقه زمان خواهد برد. معماریِ این استاندارد از یک مدار هوشمند چهار-پمپی تشکیل شده که می‌تواند به طور هوشمند میزان انرژی مورد نیاز را شناسایی کرده و تعداد پمپ‌های لازم را به پروسه شارژ تخصیص دهد. شرکت Infinix استاندارد شارژ 260 واتی را روی یک باتری 12C با ظرفیت 4,400 میلی‌آمپر ساعتی آزمایش کرده و داده‌های آزمایشگاهی حاکی از نرخ بازدهی بالا (تا 98.5 درصد) برای تبدیل شارژ هستند. همچنین، گفته می‌شود این باتری پس از گذراندن هزار چرخه شارژ، بیش از 90 درصد از انرژی خود را حفظ کرده است.

در ساختار شارژر ترکیبی از گالیوم نیترید PFC (اصلاح فاکتور انرژی) در کنار ساختار مداری AHB (باتری‌های هیبریدی پیشرفته) به کار گرفته شده است. همین امر موجب شده تا شارژر از چگالی قدرت بالا، اندازه کوچک، کنترل شارژ ایمن‌تر و هوشمندتر و همچنین طیف گسترده‌تری از محصولات قابل‌شارژ برخوردار باشد. از قرار معلوم، کابل شارژر مجهز به تراشه Emarker بوده و می‌تواند جریانی با شدت 13 آمپر را از خود عبور دهد. ناگفته نماند، به باور برخی کارشناسان، این استاندارد کمی پایین‌تر از راه‌کار جدید شارژ سریع شیائومی (با شارژری به توان 300 وات) قرار می‌گیرد.

شارژ بی‌سیم 110 واتی All-Round FastCharge

به لطف این استاندارد شارژ بی‌سیم 110 واتی، فول شارژ باتری گوشی تنها به 16 دقیقه زمان نیاز دارد. در معماری این استاندارد از سیم‌پیچ‌های کوچک و حساس اما در عین حال عریض‌تر استفاده شده که تعداد آنها در مقایسه با سیم‌پیچ‌های به کاررفته در طراحی‌های متداول، کمتر است. به لطف این سیم‌پیچ‌ها Infinix موفق شده با غلبه بر محدودیت‌های معماری‌های متعارف، مقاومت داخلی سیم‌پیچ‌ها را کاهش دهد. در نتیجه، از افزایش دمای گوشی هنگام شارژ کاسته شده و به زمان اوج شارژ افزوده می‌شود. به علاوه، بازدهی شارژ بی‌سیم نیز بهبود خواهد یافت.

به گفته Infinix، در ساختار این شارژر 110 واتی، سیم‌پیچ به شکل دوگانه طراحی شده تا بتواند در هر دو حالت عمودی و افقی، شارژدهی را به سرانجام برساند. جالب است بدانید، در قاعده این پد شارژر یک فن به کار گرفته شده که می‌تواند دفع حرارت را به شکل بهتری انجام دهد. در مقام مقایسه، بد نیست بدانید این استاندارد تا 10 وات از شارژ بی‌سیم 100 واتی ارائه‌شده در گوشی هوشمند Magic4 Pro (محصول آنر) قدرتمندتر است.

راه‌کار شارژ سریع Infinix موسوم به All-Round FastCharge

Infinix مدعی‌ست که راه‌کار شارژ سریع جدیدش – که All-Round FastCharge نام گرفته – می‌تواند سطح تکنولوژی شارژ سریع را ارتقا دهد. برنامه درازمدت این شرکت چینی، علاوه بر سرعت، روی انعطاف‌پذیری، هوشمندی و ایمنی نیز تمرکز دارد. همان طور که گفته شد، این راهکار هر دو نوع شارژ سیمی و بی‌سیم را ارائه می‌کند. البته All-Round FastCharge شامل شارژ معکوس، شارژ میان‌بر (bypass charging) و شارژ چند پروتکلی نیز می‌شود. این تکنولوژی با چندین پروتکل شارژ سریع (از جمله Power Delivery 3.0) سازگار بوده و در جهت افزایش عمر باتری و کاهش حرارت، به قابلیت‌های هوشمند و نظارتی از قبیل شارژ شبانه و شارژ میان‌بر مجهز شده است. از لحاظ امنیتی نیز، این راه‌کار جدید به لطف وجود بیش از 140 مکانیسم محافظتی و بیش از 20 سنسور دما، کارکردی امن را (حتی در محیط‌های خشن) تضمین می‌کند.

در پایان لازم به ذکر است، استاندارد شارژ سریع All-Round FastCharge (شامل شارژ سیمی 260 واتی و شارژ بی‌سیم 110 واتی) به همراه یکی از اسمارت‌فون‌های سری NOTE شرکت Infinix (که قاعدتا باید NOTE 13 باشد) در سال جاری میلادی به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.

منبع : Infinix


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا