معرفی گوشی مفهومی Infinix Concept Phone 2021 با شارژ سریع 160 واتی و ظاهری بی‌نظیر

نمایش خبر

تاریخ : 1400/4/10        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی مفهومی Concept Phone ، هلیو جی 95 Helio G95 ، شارژ سریع Quick Charge
واحد خبر mobile.ir : به احتمال زیاد نام Tecno در بازار گوشی‌های هوشمند به گوش‌تان خورده است. Tecno زیرمجموعه هولدینگ چینی Transsion بوده و چند سالی‌ست که در عرصه تولید اسمارت‌فون‌های نه چندان قدرتمند فعالیت داشته ولی کم‌کم به سمت رده‌های بالای بازار خیز برداشته است. اما جالب است بدانید یکی دیگر از زیرمجموعه‌های کمتر شناخته‌شده Transsion، یعنی Infinix، نیز از سال 2013 تولید گوشی‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده را آغاز کرده و مثل برادر خود Tecno، رویای ورود به رده‌های بالای بازار را در سر دارد. در همین راستا Infinix به‌تازگی در جریان کنگره جهانی موبایل از یک گوشی هوشمند مفهومی تحت عنوان Infinix Concept Phone 2021 رونمایی کرد.

در نگاه اول، اولین چیزی که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند، ظاهر نوآورانه – و تا حدی تعجب‌برانگیز – این گوشی است. قسمت پشتی گوشی با یک پنل شیشه‌ای پوشیده شده که در لبه‌های راست و چپ با انحنای مشخصی خمیده می‌شود. در جلوی گوشی نیز همین اتفاق را شاهد هستیم و نمایشگر گوشی با انحنای شدید 88 درجه‌ای روی لبه‌های راست و چپ خمیده شده است. در بین این دو پنل شیشه‌ای یک فریم فلزی قرار گرفته، اما این فریم به‌قدری نازک است که جایی برای قرار گرفتن دکمه روی لبه‌های گوشی باقی نمی‌ماند.

اما آنچه طراحی Infinix Concept Phone 2021 را از همه گوشی‌های هوشمند دیگر متمایز می‌کند، نقش بستن کلمه بزرگ NOW در پنل پشتی و نورپردازی رنگارنگ آن است. کلمه NOW – برگرفته از شعار تبلیغاتی شرکت: The Future Is Now (آینده هم‌اکنون است) – با حروف بسیار بزرگ در سرتاسر پنل پشتی گوشی نقش بسته است. در فضاهای باقی‌مانده بین حروف، شاهد نورپردازی زیبایی هستیم که تا زمانی که گوشی خاموش شود، ادامه پیدا می‌کند.

به گفته شرکت سازنده، تکنولوژی تغییر نور در این گوشی می‌تواند سناریوهای متنوعی را در نورپردازی اجرا کند. به عنوان مثال، زمانی که گوشی در حال شارژ شدن است، درون حلقه حرف O، با ریتم ضربا‌ن‌دار نورپردازی می‌کند. همچنین، در هنگام دریافت تماس، نور پنل پشتی از خاکستری نقره‌ای به آبی روشن تغییر رنگ می‌دهد (که این خود نوعی نوتیفیکیشن محسوب می‌شود). شرکت سازنده، این تغییر رنگ‌ها را به وجود تکنولوژی‌های electrochromic و electroluminescent نسبت می‌دهد.

اما گل سرسبد نوآوری‌های Infinix در این گوشی مفهومی به تکنولوژی شارژ سریع 160 واتی آن مربوط می‌شود که طبق ادعای شرکت سازنده می‌تواند تنها در عرض 10 دقیقه، باتری 4,000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را فول‌شارژ کند. این تکنولوژی شارژ – که Ultra Flash Charge نام گرفته – در کنار باتری‌هایی که 8C خوانده می‌شوند قرار گرفته است. به گفته Infinix، مقاومت داخلی این باتری در مقایسه با باتری‌های 6C تا 18 درصد کمتر است. ناگفته نماند، هرچه مقاومت داخلی باتری بیشتر باشد، باتری حرارت بیشتری تولید می‌کند.

Infinix در معرفی باتری این گوشی مفهومی، به قابلیتی موسوم به Super Charge Pump اشاره کرده که به صورت آن‌بُرد در این دیوایس فعال است. این پمپ وظیفه دارد ولتاژی که از پورت USB-C داخل دستگاه می‌شود را به ولتاژی که به خود باتری وارد می‌شود تبدیل کند. Infinix میزان بازدهی این پمپ را 98.6 درصد اعلام کرده است. برای مقایسه بد نیست بدانید، بازدهی سیستم 125 واتی Oppo – با 3 پمپ موازی – 98 درصد است.

شارژر سیمی 160 واتی گوشی از نیمه‌رساناهای گالیوم نیترات (GaN) و سیلیکون کاربید (SiC) تشکیل شده و ابعاد نسبتا کوچکی دارد. طبق ادعای Infinix، این شارژر با پشتیبانی از چندین پروتکل، به گونه‌ای طراحی شده که بتواند علاوه بر گوشی، باتری لپ‌تاپ را نیز شارژ کند. لازم به ذکر است، علاوه بر تکنولوژی شارژ سیمی 160 واتی، این گوشی مفهومی از شارژ بی‌سیم 50 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. البته با توجه به مجهز بودن برخی از گوشی‌های بازار به شارژ بی‌سیم 50 واتی، این ویژگی چندان نوآورانه نیست، اما همچنان قابل‌ ستایش است.

مورد دیگری که در گوشی مفهومی Infinix Concept Phone 2021 خودنمایی می‌کند، مجموعه دوربین آن است. ماژول بزرگی با برآمدگی نسبتا زیاد در قسمت بالا سمت چپ پنل پشتی به چشم می‌خورد. این ماژول میزبان سه دوربین است. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی (با میدان دید 120 درجه) در این مجموعه، کاملا معمولی به نظر می‌رسند، اما دوربین سوم (با رزولوشن 8 مگاپیکسل) حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این دوربین یک دوربین تله‌فوتو بوده و لنز پریسکوپی آن (با فاصله کانونی معادل 135 میلی‌متر) می‌تواند زوم دیجیتال تا 60 برابر را محقق کند. ناگفته نماند، دوربین جلو نیز 32 مگاپیکسلی بوده و در حفره نمایشگر جای دارد.

نکته قابل‌توجه دیگر به تمهیدات محافظتی مربوط می‌شود که شرکت سازنده برای جلوگیری از صدمه دیدن این گوشی مفهومی، تدارک دیده است. به گفته Infinix تعداد 20 سنسور حرارتی در قسمت‌های مختلف گوشی تعبیه شده تا دمای دستگاه از 40 درجه سلسیوس بالاتر نرود. اما چنان‌چه دمای گوشی از 40 درجه فراتر رود، سیستم محافظتی دستگاه فعال شده و از آسیب رسیدن به گوشی جلوگیری می‌کند.

به جز موارد گفته شده، سایر مشخصات Infinix Concept Phone 2021 را می‌توان در بسیاری از اسمارت‌فون‌های دیگر جست‌وجو کرد. این گوشی دارای نمایشگر AMOLED به قطر 6.67 اینچ و رزولوشن FHD+ بوده و حسگر اثر انگشت زیر لایه آن جای گرفته است. چیپ‌ست گوشی Helio G95 (محصول مدیاتک) است که از لحاظ قدرت پردازش در ردیف اسنپ‌دراگون 720G قرار می‌گیرد. 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز به این گوشی اختصاص یافته و به سیستم‌عامل اندروید 11 مجهز شده است.

در پایان لازم مجددا یادآوری می‌کنیم که اسمارت‌فون Infinix Concept Phone 2021 یک گوشی هوشمند مفهومی بوده و ممکن است هیچ‌گاه به تولید انبوه نرسد. البته می‌توان این گوشی را پیش‌نمونه‌ای از برنامه آینده Infinix در تولید یک اسمارت‌فون پرچمدار تلقی کرد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا