معرفی MagVOOC - سیستم شارژ بی‌سیم اوپو با شارژرهای 40 و 20 واتی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/6/3        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : شارژر Charger ، شارژ ، شارژ سریع Quick Charge ، شارژر وایرلس Wireless Charger ، اوپو Oppo
واحد خبر mobile.ir : پس از آن که برند ریل‌می حدود سه هفته پیش و در اوایل آگوست 2021 از نخستین سیستم شارژ مغناطیسی بی‌سیم خود موسوم به MagDart(شامل دو شارژر بی‌سیم 50 و 15 واتی در کنار چند وسیله جانبی) رونمایی کرد، دیگر شرکت‌های هلدینگ BBK Electronics هم به سرعت در پی ارائه نمونه‌های اختصاصی خود از اکوسیستم شارژ برآمده‌اند. در این مسیر اوپو اولین شرکت پس از ریل‌می به شمار می‌رود که به تازگی و در جریان رویداد Smart China Expo 2021 نمونه اولیه‌ای از یک مجموعه شارژر کاملاً بی‌سیم را در معرض دید عموم قرار داده است. همچنین سیستم شارژی را معرفی کرده که قادر است انرژی را به اسمارت‌فونی ارسال کند که در فاصله چند اینچی شارژر قرار دارد.

سیستم شارژ مغناطیسی اوپو، MagVOOC نام دارد که دو شارژر، یکی 40 واتی و دیگری 20 واتی و یک پاور بانک را در بر می‌گیرد و با نمونه ارائه‌شده توسط ریل‌می متفاوت است. کمپانی چینی با تأکید بر شعار رویداد Smart China Expo امسال یعنی «توانمندسازی اقتصاد و رنگ‌آمیزی زندگی» از آخرین دستاوردهای خود در حوزه فناوری شارژ بی‌سیم رونمایی کرده و هدف اصلی خود از پیمودن این مسیر را تحقق رویکرد «فناوری برای مردم» دانسته است.

پایه شارژ مغناطیسی 40 واتی MagVOOC نخستین راهکار اختصاصی اوپو در زمینه شارژ بی‌سیم محسوب می‌شود که می‌تواند باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی گوشی‌هایی مانند اوپو Ace2 را ظرف مدت 56 دقیقه به طور کامل شارژ کند. این محصول با استاندارد شارژ بی‌سیم Qi برای انواع گوشی‌های همراه و هدست و در قالب شیوه‌های گوناگون شارژ، قابل استفاده است؛ چنان که اسمارت‌فونی همچون Find X3 می‌تواند از توان 30 واتی این پایه شارژ بهره گیرد و دستگاه‌هایی که از MagVOOC پشتیبانی نمی‌کنند را نیز با توان 15 واتی شارژ کند. بر اساس ادعای شرکت سازنده، این شارژر می‌تواند نیازهای کاربر را در سناریوهای مختلف روزانه بدون نگرانی از کمبود شارژ برطرف نماید.

شارژر مغناطیسی قابل حمل 20 واتی و فوق باریک MagVOOC دیگر محصولی است که اوپو در این رویداد معرفی کرده است. این شارژر، همچون MagDart ریل‌می با طراحی خلاقانه‌ای ارائه شده که در آن سیم‌پیچ انتقال انرژی و برد اصلی از یکدیگر جدا هستند. این سبک طراحی نه تنها پایه فرستنده را باریک‌تر و سبک‌تر ساخته، بلکه از انتقال حرارت تولیدشده توسط برد اصلی به گوشی جلوگیری می‌کند و به این ترتیب تأثیر گرما بر نرخ شارژ بی‌سیم را کاهش می‌دهد. این محصول هم از استاندارد Qi تا 10 وات پشتیبانی می‌کند.

پاور بانک MagVOOC سومین محصول اوپو در زمینه فناوری شارژ بی‌سیم محسوب می‌شود که از یک باتری داخلی 4,500 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. در این محصول مشکل هم‌ترازی پاور بانک با گوشی با افزوده شدن چند آهن‌ربا حل شده است. پاور بانک MagVOOC نیز از نظر توان با استاندارد Qi سازگار است، از این رو می‌تواند برای شارژ دیوایس‌های منطبقی همچون ساعت‌های هوشمند و هدست‌های کاملاً بی‌سیم یا TWS مورد استفاده قرار گیرد. این ابزار همچنین از گوشی‌های هوشمند با شارژ بی‌سیم 20 واتی و شارژ سیمی 10 واتی (از طریق درگاه USB) پشتیبانی می‌کند و شارژ کامل باتری آن از طریق کابل به حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد.

در نهایت، محصول خلاقانه دیگری که اوپو در این رویداد معرفی کرده Oppo Air Charging نام دارد که می‌تواند حداکثر توان 7.5 وات را به اسمارت‌فونی در فاصله نزدیک و در زوایای مختلف ارائه کند. نکته قابل توجه در خصوص این سیستم شارژ آن است که نیاز نیست که گوشی روی پایه شارژر سوار باشد. برای فهم بهتر این موضوع تصور کنید که گوشی هوشمند شما در کنار نمونه‌ای از این شارژرها روی میز کارتان قرار دارد و می‌توانید در حین کار با گوشی، آن را بدون نیاز به کابل و سیم شارژ نمایید.

زمان ارائه محصولات MagVOOC اوپو و دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از این فناوری هنوز مشخص نشده است. به علاوه، قیمت این مجموعه نیز هنوز به طور رسمی از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.

منبع : Oppo