اپل iPhone 14 Pro Max در نگاه رسانه‌ها - نقاط ضعف و قوت از دید حرفه‌ای‌ها

نمایش خبر

تاریخ : 1401/8/21
برچسب‌ها : در رسانه‌ها In Medias ، Apple iPhone 14 Pro Max ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : سرانجام پس از گذشت سالیان متمادی، تغییری که کاربران آیفون از مدت‌ها پیش به انتظار آن بودند در دو مدل برتر iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max به ثمر نشست و این دو گوشی که برای اولین بار علاوه بر طراحی از نظر پردازنده نیز با دو مدل هم‌نام خود متفاوت بودند بالاخره به‌جای ناچ بالای صفحه‌نمایش با حفره بیضی‌شکلی به‌نام Dynamic Island روانه بازار شدند. iPhone 14 Pro Max همچنین برای اولین بار به نمایشگر LTPO با امکان کاهش نرخ رفرش تا 1 هرتز، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و به دوربین سلفی دارای فوکوس خودکار مجهز شده است. در مطلب پیش رو به مرور دیدگاه‌ سایت‌های معتبر فناوری در مورد نقاط ضعف و قوت iPhone 14 Pro Max می‌پردازیم.

طبق روال بهتر است در ابتدا مشخصات آیفون 14 پرو مکس را با هم مرور کنیم؛ این گوشی که عملا به‌جز اندازه و وضوح صفحه‌نمایش و طبیعتا ظرفیت باتری (که به ابعاد و وزن متفاوتی نیز منجر می‌شود) تفاوت دیگری با آیفون 14 پرو ندارد دستاورد برجسته‌ای در سبد آیفون‌های اپل به‌حساب می‌آید جایی‌که دو نسل قبلی یعنی iPhone 13 Pro Max و iPhone 12 Pro Max به‌جز ارتقاء پردازنده، بهینه‌سازی دوربین‌ها و افزایش نسبی ظرفیت باتری عملا گوشی‌های یکسانی بودند و حداقل از لحاظ ظاهری تفاوت خاصی مابین آن‌ها دیده نمی‌شود. این شرایط حتی تا حدودی برای iPhone 11 Pro Max نیز صادق بود هرچند کوچک‌تر بودن صفحه‌نمایش از شدت این شباهت اندکی می‌کاهد. بدین‌ترتیب آیفون 14 پرو مکس نه‌تنها مثل همیشه با تغییراتی در دوربین، باتری و البته پردازنده همراه شد بلکه با به‌کارگیری داینامیک آیلند بالای صفحه‌نمایش، ظاهر متفاوتی را نیز به این کلاس عرضه کرده است.

نمایشگر OLED دستگاه یک نمونه 6.7 اینچی 1290×2796 پیکسلی با روشنایی نقطه‌ای 2 هزار نیتی‌ست که نرخ رفرش 120 هرتزی آن برای اولین بار می‌تواند به 1 هرتز کاهش پیدا کند. این قابلیت که به‌لطف فناوری LTPO حاصل شده بالاخره رویای دیرینه کاربران آیفون یعنی گزینه Always on display را (که بدون نیاز به روشن کردن صفحه‌نمایش اطلاعاتی نظیر زمان، ویجت‌ها و فعالیت‌های زنده را روی پنل به‌نمایش می‌گذارد) به واقعیت بدل ساخته است.

در حفره بیضی‌شکل بالای صفحه‌نمایش مثل قبل دوربین سلفی و مجموعه المان‌های تشخیص چهره اپل قرار دارد اما اپل با نام‌گذاری آن با عنوان Dynamic Island و خاموش کردن پیکسل‌های افقی کنار آن یک قسمت فعال و اکتیو را پدیده آورده که می‌توان از آن برای دسترسی سریع به برخی از کنترل‌های در حال انجام در پس‌زمینه مثل تایمر، موزیک در حال پخش و سرویس نقشه استفاده کرد. دوربین سلفی جدید این گوشی یک 12 مگاپیکسلی f/1.9 است که برای اولین بار در خانواده آیفون به فوکوس خودکار مجهز شده و از برداشت ویدئوی 4K/60fps پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی گوشی که حصار 12 مگاپیکسلی سنتی اپل را برای اولین بار پشت سر گذاشته یک 48 مگاپیکسلی جدید با پیکسل‌های 1.22 میکرونی‌ست که از نسل دوم فناوری لرزه‌گیر اپتیکال مبتنی بر حرکت سنسور برخوردار بوده و گشودگی دیافراگم لنز 7 مرحله‌ای مقابل آن f/1.78 است. دوربین اولتراواید دستگاه یک 12 مگاپیکسلی جدید با پیکسل‌های 1.4 میکرونی‌ست که از فوکوس خودکار برای گرفتن عکس‌های بسیار نزدیک (ماکرو) پشتیبانی می‌کند و در نهایت به یک دوربین 12مگاپیکسلی تله‌فتو با فاصله کانونی 77 میلی‌متری بر می‌‌خوریم که ظاهرا تفاوتی نسبت به قبل نکرده و همچنان تصویری معادل 3 برابر زوم اپتیکال ارائه می‌کند. دیافراگم لنز f/2.8 و تجهیز به OIS‌ دیگر قابلیت‌های این دوربین را تشکیل می‌دهند.

پردازنده Apple A16 Bionic برای اولین از زمان جدا شدن مدل‌های پرو از آیفون‌های عادی تنها برای نسخه‌های پرو یعنی iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max ارائه شده و دو مدل دیگر با پردازنده سال قبل یعنی A15 Bionic عرضه می‌شوند. یک گزینه جدید دیگر در این میان ارتباط ماهواره‌ای برای ارسال پیام کوتاه یا موقعیت مکانی است که تا دو سال برای خانواده آیفون 14 رایگان خواهد بود.

با این آشنایی مختصر با iPhone 14 Pro Max نوبت به مرور بررسی‌های انجام شده از طرف سایت‌های معتبر در مورد این گوشی فرا می‌رسد.

GSMArena

در بررسی تیم GSMArena از آیفون 14 پرو مکس می‌‌خوانیم: بهترین آیفون تا به امروز با طیف وسیعی از پیشرفت‌ها ارائه شده و حتی اگر هیچ‌یک را خلاقانه یا مرتبط با استفاده خود ندانید بازهم آن‌ها آنجا هستند و به کیفیت کار می‌افزایند. در ادامه این مطلب از نمایشگر پرنور مجهز به AoD، شکاف قرصی‌شکل بالای پنل، سیستم دوربین بهبود یافته در تمامی زمینه‌ها و ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در موقعیت‌های اورژانسی به‌عنوان پیشرفت‌های این گوشی یاد شده و عمر باتری فوق‌العاده، اسپیکرهای عالی و بدنه با کیفیت دستگاه نیز به این لیست افزوده شده‌اند.

نکات مثبت و منفی iPhone 14 Pro Max از نگاه GSMArena شامل این موارد می‌شوند:

طراحی پیشرو و با دوام و مقاومت در برابر نفوذ آب
نمایشگر OLED پیشروی 120 هرتزی، AOD، دالبی ویژن و روشنایی 2,000nits
پرفورمنس پیشرو، ثبات بسیار عالی
عمر باتری پیشرو
کیفیت برجسته عکس و ویدئو در هر 4 دوربین
بهترین ثبات ویدئو در یک گوشی هوشمند، کیفیت بالای حالت اکشن
اسپیکرهای استریوی عالی
ارائه حداقل 5 سال آپدیت iOS
قرارگیری داینامیک آیلند در حوزه عشق یا نفرت
بزرگ‌تر و سنگین‌تر بودن نسبت به اکثریت
نبود شارژر درون جعبه، شارژ نسبتا کند
احتمال آزاردهنده بودن محدودیت‌های iOS اپل برای تازه‌واردان این اکوسیستم

GSMArena در بخش بررسی دوربین اصلی گوشی می‌گوید: «طبق انتظار، آیفون 14 پرو مکس عکس‌های 12 مگاپیکسلی را ذخیره می‌کند و این عکس‌ها در اصل تفاوتی با آن‌چه آیفون‌ها در چند سال اخیر برداشت کردند ندارند. این به معنای نمایش دقیق رنگ، کنتراست عالی و جزییات بدون نویز است. شیوه اپل وقتی نوبت به پردازش HDR می‌رسد، حتی زمانی‌که Smart HDR فعال است، بر ارائه سطحی منطقی از طیف دینامیکی بدون این‌که عکس‌ها بیش از اندازه اچ‌دی‌آری بشوند تعلق می‌گیرد و این ماجرا در این‌جا نیز برقرار است.» یکی از معدود نکات منفی ذکر شده در این مقاله به شیوه رندر شاخ و برگ درختان تعلق دارد که «هر چیزی‌ست به‌جز ظاهر طبیعی»

پیشنهاد GSMArena برای حل این مشکل گرفتن عکس 48 مگاپیکسلی در حالت RAW‌ و سپس بدون انجام هیچ کار اضافه‌ای، کاهش دستی وضوح آن به 12 مگاپیکسل است که به‌زعم این منبع با سطح جزییات عالی و رندر اورگانیک به ایجاد عکس‌هایی در بالاترین سطح این کلاس منجر می‌شود: «نویز هیچ‌جا یافت نمی‌شود، رنگ‌ها شگفت‌انگیز بوده و کنتراست و طیف دینامیکی مرتبط و مناسب هستند.» نویسنده این مطلب سپس این سوال را مطرح کرده که چرا اپل با وجود آن‌که به‌وضوح جایگزین بهتری وجود دارد، از پردازش پیش‌فرض (که عکسی با کیفیت پایین‌تر ایجاد می‌کند)، استفاده کرده است؟ ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که به‌گفته این مطلب امکان برداشت تصویر 48 مگاپیکسلی با فرمت‌های JPEG یا HEIF در این مدل وجود ندارد و برای به‌دست آوردن کیفیت بهتر باید به‌صورت دستی عکس 48 مگاپیکسلی را در حالت RAW برداشت کرد و بدون هیچ تغییری آن را به JPEG تغییر فرمت داد. GSMArena این تصاویر 48 مگاپیکسلی را بهترین عکس‌هایی می‌داند که تا به امروز از یک سنسور Quad Bayer در رزولوشن اصلی آن دیده است.

عکس‌‌های دوربین تله‌فتو که تصویری معادل 3 برابر زوم اپتیکال را ارائه می‌کنند در این مطلب «با جزییات و شارپ با ظاهری طبیعی و رندر دوست‌داشتنی» توصیف شده‌اند؛ جایی‌که «رنگ‌ها دقیق بوده، کنتراست بالاست و طیف دینامیکی طبق گرِید اپل واید هستند.» ترکیب متفاوت دوربین اولتراواید با سنسور بزرگ‌تر و لنز متفاوت از دیدگاه GSMArena، ترکیب موفقیت‌آمیزی بوده و جدا از تصحیح اعوجاج و کناره‌های شارپ، در زمینه بازتولید رنگ‌ها، کیفیت کنتراست و طیف دینامیکی نیز با نتایج رضایت‌بخشی روبرو می‌شویم. این دوربین مثل دوربین اصلی در به‌تصویر کشیدن فضای سبز اندکی با پروسس بیش از اندازه همراه می‌شود اما هنوز یکی از بهترین دوربین‌های اولتراواید به حساب می‌آید.

حالت شب دوربین اصلی مثل قبل به‌صورت اتوماتیک وارد عمل شده و حدودا 1 ثانیه برای دوربین اصلی و نزدیک به 2 ثانیه برای بقیه دوربین‌ها به زمان نیاز دارد. این مورد را البته می‌توان به حالت نورگیری حداکثری نیز تغییر داد که بسته به نور سوزه می‌تواند مساوی یا بیش‌تر از 1 ثانیه باشد. عکس‌های دوربین اصلی در حالت شب اتوماتیک به‌گفته GSMArena «عالی» بوده و نورگیری آن‌ها به‌علت به‌کارگیری نایت مد تنها اندکی بیش‌تر از واقعیت است. کنترل خوب های‌لایت‌ها و اندکی نور بیش‌تر برای سایه‌ها (بدون زیاده‌روی) از دیگر نکات ذکر شده برای عکس‌های شب این دوربین است. عکس‌های حالت شب دوربین تله‌فتو در این مطلب با شارپ‌نس طبیعی و جزییات بالا توصیف شده و از نویز پایین آن‌ها که «ماهرانه پاک شده‌اند» سخن به میان آمده است. حالت شب در دوربین اولتراواید معمولا به 2 تا 3 ثانیه زمان نیاز دارد و در نتیجه آن عکس‌هایی با «نورگیری خوب و طیف دینامیکی بسیار وسیع، ضمن حفظ اشباع رنگ عالی» روبرو می‌شویم و «بسته به این‌که صحنه تا چه اندازه‌ای روشن است می‌توانید انتظار سطح جزییات مناسب تا خوب را داشته باشید.»

دوربین سلفی گوشی امسال به OIS‌ و فوکوس خودکار مجهز شده و این در حالی‌ست که اندازه حسگر و میدان دید لنز ثابت مانده‌اند این دوربین همچنان از دو محدود دید یکی اندکی زوم شده با وضوح 7 مگاپیکسلی (معادل میدان دید 30 میلی‌متری) و دیگری 12 مگاپیکسلی با میدان دید 23 میلی‌متری برخوردار است که جدا از امکان سوییچ دستی مابین آن‌ها، اولی با گرفتن گوشی به‌صورت عمودی و دیگری با چرخاندن دستگاه به‌حالت افقی، به‌صورت اتوماتیک فعال می‌شوند. GSMArena عکس‌های دوربین ماکروی این گوشی را این‌گونه توصیف می‌کند: «ما همیشه طرفدار سلفی‌های آیفون بوده‌ایم و این سخت‌افزار جدید آن را تغییر نداده است.» به‌گفته این منبع عکس‌های سلفی آیفون 14 پرو مکس پر جزییات بوده و اندکی کنتراست بالا و نویز مشهودی دارد. رنگ‌های دقیق و طیف دینامیکی وسیعی دو نکته مثبت ذکر شده برای تصاویر این دوربین است. عکس‌های پرتره این دوربین تنها در وضوح 7 مگاپیکسلی زوم‌شده برداشت می‌شوند و راهی برای گرفتن عکس پرتره با وضوح اصلی و میدان دید کامل وجود ندارد. این عکس‌ها البته به‌گفته این منبع «عالی» بوده و شیوه جدا کردن سوژه از پس‌زمینه در آن‌ها به‌لطف سخت‌افزاز اسکن سه‌بعدی چهره در بین بهترین‌های این کلاس جای دارد.

هر چهار دوربین آیفون 14 پرو مکس از برداشت ویدئوی 4K/60fps پشتیبانی کرده و وضوح 4K/24fps نیز برای ایجاد ظاهری سینمایی‌تر در دسترس است لرزه‌گیر دیجیتال (EIS) برای هر چهار دوربین ارائه شده و به‌جز دوربین اولتراواید سه دوربین دیگر از لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) نیز پشتیبانی می‌کنند. اپل گزینه‌ای به‌نام Enhanced stabilization را نیز برای این مجموعه تعریف کرده که برای ثبات بیش‌تر، فضای بیش‌تری را از کادر تصویر نسبت EIS عادی برش می‌زند اما به‌گفته GSMArena این ویژگی تفاوت چندانی را ایجاد نمی‌کند. Action mode گزینه دیگری در این میان است که بخش بزرگی از کادر تصویر را نسبت به وضوح 4K برش می‌زند (و به همین علت است که وضوح آن 2.8K یا 1584×2816 پیکسل است) اما طبق بررسی GSMArena ویدئوهای «فوق‌العاده روان و تثبیت‌شده‌ای» را ارائه می‌دهد. این گزینه برای هر سه دوربین بخش پشتی در هر رزولوشن و هر نرخ فریمی قابل استفاده است اما طبق اطلاعات این بررسی بهتر است این حالت در دوربین اولتراواید در نرخ 60 فریمی به‌کار گرفته شود.

ویدئوهای عادی دوربین اصلی می‌توانند در حالت HDR با فرمت دالبی ویژن در وضوح 4K/60fps برداشت شوند (در مقایسه با 4K/30fps نسل قبل) و با ذخیره اطلاعات دالبی ویژ در خارج از استریم ویدئو، امکان نمایش عادی آن‌ها در پلیرها و نمایشگرهای غیر HDR نیز فراهم است. ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که ویدئوهای 4K/60fps و HDR این مجموعه به‌اجبار با کدک H.265 برداشت می‌شوند. GSMArena ویدئوهای 4K/30fps دوربین اصلی را با جزییات بالا، رندر طبیعی و بدون اثری از شارپ کردن بیش از اندازه، بسیار با کیفیت ارزیابی کرده و در نبود نویز، با طیف دینامیکی و کنتراست عالی از آن‌ها به‌خوبی یاد می‌کند. با تغییر نرخ فریم به 24 یا 60، تغییری در این گذاره‌ها ایجاد نشده و تنها اندازه فایل نهایی کوچک‌تر یا بزرگ‌تر می‌شود. ویدئوهای دوربین تله‌فتو نیز در سطح بسیار خوبی قرار داشته و پارامترهای عمومی مثل رنگ و کنتراست آن در سطح دوربین اصلی باقی می‌مانند. دوربین اولتراواید نیز شما را نا امید نکرده و جزییات بالا و بدون نویزی را همراه با رنگ‌های دقیق و طیف دینامیکی گسترده ارائه می‌دهد.

Notebook Check

در بررسی Notebook Check از آیفون 14 پرو مکس به قلم Daniel Schmidt در بخش نتیجه‌گیری ضمن برشمردن برخی اختلاف‌های کوچک مابین این مدل و نسخه غیر مکس آن می‌خوانیم: «اگر بزرگ‌ترین نمایشگر ممکن را می‌خواهید می‌توانید بدون تعلل به‌سمت نسخه مکس بروید. جدا از وزن بیش‌تر، معایب دیگری وجود ندارد. حتی دوام باتری در شرایطی که آیفون بزرگ‌تر فضایی را برای این باتری بزرگ‌تر فراهم کرده، طولانی‌تر است.»

نکات مثبت و منفی iPhone 14 Pro Max از نگاه Notebook Check شامل این موارد می‌شوند:

نمایشگر بزرگ، فوق‌العاده پر نور و کاملا دقیق 120 هرتزی
عمر باتری بسیار خوب
SoC قدرتمند
چینش دوربین خوب
بومی‌سازی دقیق (؟)
روند ارتقاء نرم‌افزاری طولانی‌مدت
سنگین بودن
نبود Wi-Fi 6E
ارائه نکردن mmWave در خارج از آمریکا
مکانیزم حذف نویز ضعیف در حین مکالمات تلفنی
پشتیبانی ضعیف‌تر از کدک‌های صوتی برای بلوتوث
تنها 12 ماه وارانتی

نویسنده نوت‌بوک چک در رابطه با دوربین اصلی گوشی می‌گوید: «حسگر 48 مگاپیکسلی جدید سطح بالایی از جزییات و ترکیب تصویر متعادلی را ارائه می‌کند. از این گذشته [سیستم] تثبیت عکس اپتیکال با نسل دوم تثبیت [مبتنی بر] حرکت حسگر، یک دست باثبات‌تر را تضمین می‌کند. برخی از کاربران خطاهایی را در موقعیت‌های HDR گزارش کرده‌اند اما ما تا به‌حال با این مشکل برخورد نداشته‌ایم.» این منبع ضمن اشاره به حضور دوربین تله‌فتو با تصویری معادل 3 برابر زوم اپتیکال اشاره‌ای به کیفیت این تصویر نکرده است اما در مورد دوربین اولتراواید که امکان کارکرد به‌عنوان دوربین ماکرو را نیز دارد می‌گوید: «اختلاف رنگ نسبت به دوربین اصلی به بزرگی نسل قبلی این گوشی نیست اما هنوز قابل مشاهده است.»

Tech Radar

در بررسی Tech Radar از آیفون 14 پرو مکس که به قلم سردبیر مشهور بخش آمریکایی این رسانه یعنی Lance Ulanoff به رشته تحریر درآمده و زیر عنوانِ اصلی توصیف «بزرگ‌ترین و بهترین هرچیز در یک آیفون» را بر خود می‌بیند در بخش نتیجه‌گیری می‌خوانیم: «آیفون 14 پرو مکس حقیقتا بهترین هرچیز در دنیای فعلی آیفون است. این مدل بهترین طراحی، بزرگ‌ترین نمایشگر، بهترین دوربین‌ها و هوشمندانه‌ترین صفحه‌نمایش را دارد. هزینه پرداختی شما برای همه این موارد است اما اگر مصمم به خرید یک آیفون هستید و به یک دستگاه کاملا تاپ نیاز دارید، این گوشی مشخصا برای شماست. اگر می‌توانید با یک صفحه‌نمایش اندکی کوچک‌تر زندگی کنید و وزن کم‌تری را در جیب خود می‌خواهید ممکن است آیفون 14 پرو کوچک‌تر 6.1 اینچی را به‌جای آن توصیه کنیم.»

نکات مثبت و منفی iPhone 14 Pro Max از نگاه Tech Radar شامل این موارد می‌شوند:

طراحی و ساخت عالی
کیفیت فوق‌العاده دوربین
هوشمندانه و نوآورانه بودن داینامیک آیلند
3 برابر بزرگ‌نمایی باعث می‌شود بیش‌تر بخواهید
همچنان به‌انتظار شارژ فوق سریع
ضعیف‌تر بودن عمر باتری نسبت به سال قبل

Ulanoff در توصیف دوربین اصلی این گوشی ضمن اشاره به این نکته که گزینه quad-pixel دوربین اصلی (ترکیب چهار پیکسل کنار هم برای ساخت یک سلول نوری بزرگ‌تر با جذب نور بیش‌تر در وضوح یک‌چهارم) برخلاف چیزی‌که اپل قصد نشان دادن آن را دارد قابلیت جدیدی نیست و برای نمونه دوربین 108 مگاپیکسلی Galaxy S22 Ultra از ترکیب 9 پیکسل کنار هم بهره می‌برد می‌گوید: «اکثر افراد در آیفون 14 پرو مکس در حالت 12 مگاپیکسلی [پیش‌فرض] عکاسی می‌کنند برای فعال کردن عکاسی 48 مگاپیکسلی کامل raw باید در تنظیمات جست‌وجو کنید که گزینه raw را به اینترفیس دوربین می‌افزاید. عکاسی raw تفاوت چندانی را در کیفیت تصویر، آن‌گونه که روی نمایشگر آیفون دیده می‌شود ایجاد نمی‌کند اما این به آن علت است که این گزینه عملا برای عکاسان حرفه‌ای که می‌خواهند عکس‌های غیر فشرده را برای مثال در فتوشاپ دست‌کاری کنند در نظر گرفته شده است.» عکس‌های raw در آیفون با فرمت DNG ذخیره می‌شوند و می‌توان آن‌ها را جدا از اپلیکیشن پیش‌فرض نمایش تصویر گوشی در نرم‌افزارهای دسک‌تاپی مثل فتوشاپ یا اپلیکیشن Adobe Lightroom مشاهده و تصحیح کرد.

Pocket-lint

Britta O'Boyle نویسنده بررسی Pocket-lint از آیفون 14 پرو مکس در بخش نتیجه‌گیری می‌گوید: «اپل آیفون 14 پرو مکس نه‌تنها در فرم و شکل بزرگ است بلکه در کاراکتر و شخصیت نیز بزرگ است. [در این‌جا] طرحی تازه نیز وجود دارد که واقعا چشمگیر است به‌خصوص در این فرمت بزرگ‌تر، همراه با ارتقاء پرفورمنس، بهبود باتری، بهبود دوربین، نمایشگر همواره روشن و ویژگی داینامیک آیلند. درست است که این [مدل] کاملا سنگین است، بسیار گران است و همه ویژگی‌های مشترک برادر کوچک‌تر خود را دارد اما این مدل دستگاه فوق‌العاده‌ای برای افرادی‌ست که آن 0.6 اینچ اضافه نمایشگر یا عمر باتری بیش‌تر را می‌خواهند.»

نکات مثبت و منفی iPhone 14 Pro Max از نگاه Pocket-lint شامل این موارد می‌شود:

طراحی پریمیوم
نمایشگر عالی
ایده cool داینامیک آیلند
اجرای خوب Always-On-Display
پرفورمنس عالی
نتایج دوربین عالی
دوام باتری قابل اتکا
گران بودن
سنگین بودن
بیش از اندازه بزرگ بودن برای بعضی افراد

نویسنده مطلب پاکت-لینت در مورد کیفیت دوربین اصلی آیفون 14 پرو مکس می‌گوید: «در شرایط نوری خوب، جزییات فراوان و دقت رنگ خوبی وجود دارد در حالی‌که عکس‌های [گرفته شده در] نور کم نیز خوب هستند. تفاوت بزرگی مابین آیفون 13 پرو و آیفون 14 پرو مکس در نتایج کلی ندیدیم اما آیفون 14 پرو در پروسس کردن عکس‌های نور کم کاملا سریع‌تر است.» این منبع در مورد کیفیت عکس‌های دوربین سلفی گوشی می‌گوید: «آیفون 14 پرو مکس در بخش جلوی، به یک حسگر 12 مگاپیکسلی مشابه آیفون 13 پرو مکس مجهز شده اما دیافراگم [لنز] گشوده‌تری به میزان f/1.9 نسبت به قبل وجود دارد که اجازه گرفتن عکس‌های کاملا بهتری را در نور کم می‌دهد و این بار فوکوس خودکار نیز به لیست افزوده شده است.»



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا