گزارش Canalys از عرضه بندهای پوشیدنی در سه‌ماهه دوم 2021- پیشتازی شیائومی و اپل

نمایش خبر

تاریخ : 1400/6/14        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : آمار Statistics ، کانالیز Canalys ، پوشیدنی Wearable ، دستبند هوشمند Smart Band ، ساعت هوشمند Smartwatch ، فیت بیت Fitbit ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، هواوی Huawei ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : موسسه Canalys در روز 2 سپتامبر 2021 (11 شهریور 1400) گزارش خود را از بازار جهانی بندهای پوشیدنی در سه‌ماهه دوم امسال منتشر کرد. طبق این گزارش در سه‌ماهه‌ اخیر، میزان عرضه این محصولات با رشد سالانه 5.6 درصدی به 40.9 میلیون دستگاه رسیده است. از سوی دیگر افت بازار بندهای ساده که از سه‌ماهه چهارم 2020 آغاز شده بود، تا فصل دوم 2021 نیز ادامه یافته و با 15.5 میلیون واحد به 23.8 درصد کاهش یافته است. اما این روند کاهشی با افزایش عرضه ساعت‌های مچی جبران شده، به طوری که ساعت‌های ساده و هوشمند با رشد 37.9 درصدی، 25.4 میلیون واحد عرضه را شاهد بوده‌اند. به این ترتیب 62 درصد از عرضه جهانی بندهای پوشیدنی به این گروه اختصاص یافته است.

نکته جالب آن که میزان عرضه ساعت‌های مچی (شامل ساعت‌های ساده و هوشمند) برای نخستین بار در سه‌ماهه چهارم 2020 از بندهای پوشیدنی پیشی گرفته و از آن زمان تاکنون این روند با سه فصل برتری متوالی این گروه از محصولات، به بیش از 60 درصد عرضه کل بندهای پوشیدنی رسیده است. بر اساس تحلیل پژوهشگران Canalys انتظار می‌رود ساعت‌های مچی در سال‌های پیشِ رو نیز همچنان نقش خود را به عنوان محرک کلیدی این بازار حفظ کنند.

میزان عرضه بندهای پوشیدنی هوشمند از سه‌ماهه اول 2020 تا سه‌ماهه دوم سال 2021

گزارش Canalys نشان می‌دهد که در فصل منتهی به ژوئن 2021، شیائومی با پیشی گرفتن از اپل و عرضه 8 میلیون دست‌بند به برترین عرضه‌کننده بندهای پوشیدنی (شامل دستبندهای هوشمند و اسمارت‌واچ‌ها) تبدیل شده است و کارشناسان این موسسه ارائه Mi Smart Band 6 را از مهم‌ترین دلایل این موفقیت عنوان می‌کنند. پس از شیائومی و اپل با سهم بازارهای به‌ترتیب 19.6 و 19.3 درصدی، هواوی با ارائه 3.7 میلیون بند و 9.2 درصد از سهم بازار، جایگاه سوم را در میان عرضه‌کنندگان برتر به خود اختصاص داده است که البته بیش از هر چیز به عملکرد این شرکت در بازار چین باز می‌گردد. به گفته سینثیا چن (Cynthia Chen)، یکی از تحلیلگران Canalys «شیائومی با اقدامی عاقلانه عرضه Mi Band 6 را سرعت بخشید که نسبت به نمونه قبلی، دستگاه مطلوب‌تری است». از نگاه او، چرخش سریع شیائومی به سوی ساعت‌های ساده به این شرکت کمک کرده تا میزان فروش این دسته محصولات خود را در سه‌ماهه منتهی به ژوئن 2021 حدود 1.3 میلیون واحد افزایش دهد.

میزان عرضه و رشد بندهای پوشیدنی هوشمند در سه‌ماهه دوم سال 2021

گزارش Canalys از آن حکایت دارد که اپل همچنان در بازار جهانی ساعت‌های مچی موقعیت پیشروی خود را حفظ کرده و با 31 درصد سهم بازار در سه‌ماهه دوم 2021 در جایگاه نخست قرار گرفته است. از سوی دیگر، اقدامات اخیر تولیدکنندگان از جمله همکاری سامسونگ و گوگل برای توسعه سیستم‌عامل Wear OS 3 و ارائه اسمارت‌واچ‌های سری Galaxy Watch4 مجهز به حسگرهای زیستی جدید و چیپ‌ست 5 نانومتری، در کنار تلاش کمپانی‌های اوپو و هوامی (مبتنی بر پلتفرم Zepp) و دیگر شرکت‌ها برای توسعه قطعات داخلی و ارائه راهکارهای جدید برای محصولات‌شان، مسیر رقابت در این زمینه را بیش از هر زمان دیگر جدی ساخته و ساعت‌های هوشمند را در جهت پیشرفت مداوم سوق می‌دهد.

میزان عرضه و رشد ساعت‌های مچی هوشمند در سه‌ماهه دوم سال 2021

به گفته جیسون لو (Jason Low) مدیر پژوهشی Canalys، فروشندگان در حال تلاش برای جهش بزرگی در فناوری و ارائه نسل جدیدی از ساعت‌های هوشمند هستند. آن‌ها ویژگی‌های اساسی مانند تجربه کاربری و عمر باتری را بهبود می‌بخشند، رابط کاربری متمایز خود را ایجاد می‌کنند و از اکوسیستم‌های خود برای کاربردهای جدید و منحصر به فرد بهره می‌گیرند. او در ادامه می‌افزاید: «اما [در این میان] ردیابی سلامت برجسته‌ترین زمینه استفاده در ساعت‌های هوشمند است. قابلیت ارائه ویژگی‌های پیشرفته ردیابی سلامت و عرضه داده‌های معنادار و بینش مفید به‌کار بستنی در زمینه تندرستی، عامل تمایز برندگان و بازندگان این بازار خواهد بود». از دید او، سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان در نسل بعدی حسگرهای سلامتی و ارتقای الگوریتم‌های داخلی ساعت‌ها، برای ردیابی علائم حیاتی و اطمینان از درستی عملکرد و اطمینان‌پذیری دستگاه اهمیت بسیاری دارد. شرکت‌ها باید روی ارائه بینشهایی درباره روندهای سلامتی، شامل داده‌های گردآوری‌شده در درازمدت تمرکز کنند تا کاربران متوجه شوند که چگونه سبک زندگی می‌تواند تندرستی آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

منبع : Canalys


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا