دستاوردهای جدید سامسونگ در iMiD – نمایشگری که از دو جا تا می‌شود و اسپیکر هوش مصنوعی با نمایشگر خم‌شونده

نمایش خبر

تاریخ : 1400/6/11        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی تاشو Foldable Phone ، صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر Flexible Display ، اسپیکر هوشمند Smart Speaker ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : درست است که نخستین گوشی هوشمند تاشو در دنیا با نام FlexPai ساخت کمپانی چینی Royole است، اما در حال حاضر این سامسونگ است که به عنوان سردمدار تولید این محصول در دنیا شناخته می‌شود. این کمپانی کره‌ای تولید سومین نسل از اسمارت‌فون‌های تاشوی خود را تجربه می‌کند، اما هر آنچه که تا به امروز از سامسونگ دیده‌ایم گوشی‌هایی بوده که با یک لولا تنها از یک جا تا می‌شوند. اما آیا تا به حال به ایده تا شدن گوشی از دو جا فکر کرده‌اید؟ ظاهرا سامسونگ قصد دارد این ایده را نیز عملی کند. سامسونگ به‌تازگی در جریان رویداد iMiD 2021 (که امسال از 25 تا 27 آگوست در سئول برگزار شد) از نمونه اولیه یک گوشی هوشمند تاشو که از دو جا تا می‌شود، رونمایی کرد.

سامسونگ از این دیوایس با عنوان multi-foldable device یا "دیوایس چندتاشدنی" یاد کرده و این نمونه اولیه را – که هنوز در مرحله آزمایشی به سر می‌برد – Samsung Flex In & Out نامیده است. البته بعید است این محصول با چنین اسمی وارد بازار شود. همچنین به نظر می‌رسد ظاهر دستگاه نیز تا مرحله نهایی تجاری شدن، به چکش‌کاری نیاز دارد. تنها تیزری که تاکنون از این نمونه اولیه منتشر شده را می‌توانید در ویدئوی زیر ملاحظه کنید.

متأسفانه در این ویدئو نحوه تاشدن گوشی به نمایش گذاشته نشده و تنها دیوایسی را شاهد هستیم که با تاشدگی از دو لولا، به شکل S بازشده یا نماد انتگرال (∫) درآمده است. در هنگام باز شدن کامل دیوایس، ‌قطر نمایشگر به 7.2 اینچ رسیده و برای کارهایی که به نمایشگر بزرگ احتیاج دارند (مثل تماشای فیلم یا انجام بازی) مناسب است. در صورتی که کاربر نمایشگر را از دو جا تا بزند، 3 نمایشگر کوچک‌تر را در اختیار خواهد داشت که برای مالتی‌تسکینگ یا انجام چند کار متفاوت، گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسد.

با دقت در ظاهر گوشی، واضح است که این دیوایس جدید بر مبنای طراحی دیوایس‌های Galaxy Z Fold (از جمله Z Fold3 که به‌تازگی معرفی شد) توسعه یافته است. اگر خاطرتان باشد، سامسونگ در ماه می نیز پیش‌نمونه‌ای مشابه را به نمایش گذاشت، اما آن پیش‌نمونه صرفا یک ماک‌آپ (mock-up) بود و به هیچ وجه کار نمی‌کرد. اما در ویدئوی فوق به وضوح مشخص است که این پیش‌نمونه یک دیوایس واقعی‌ست. البته این به معنی آماده بودن این گوشی برای تولید انبوه نبوده و به باور برخی کارشناسان، ممکن است بیش از 5 سال تا محصول نهایی فاصله داشته باشیم (درست مثل نمایشگرهای رول‌شدنی سامسونگ که برای اولین بار در می 2016 به نمایش گذاشته شد).

اما به جز این گوشی تاشدنی، سامسونگ موارد دیگری را هم در رویداد iMiD 2021 به نمایش گذاشته است، از جمله یک نمایشگر OLED تاشدنی 7.6 اینچی که می‌تواند در دمای منفی 4 درجه فارنهایت (معادل منفی 20 درجه سلسیوس) بدون هیچ‌ گونه تغییر شکل به کار خود ادامه دهد. لازم به ذکر است، هیچ‌یک از پنل‌های OLED تاشو که در اسمارت‌فون‌های تاشوی کنونی بازار به کار رفته، تحمل چنین دمایی را ندارند. تیزر مربوط به این نمایشگر را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

محصول دیگر سامسونگ در این رویداد، یک اسپیکر مجهز به هوش مصنوعی با نمایشگر OLED انعطاف‌پذیر به قطر 12.4 اینچ است. این اسپیکر استوانه‌ای شکل بوده و یک نمایشگر انعطاف‌پذیر دور تا دور آن را فراگرفته است. این اسپیکر از طریق اپلیکیشن به گوشی هوشمند متصل شده و همان‌ طور که در ویدئوی زیر می‌بینید، به محض فعال کردن اسپیکر با اپلیکیشن نصب‌شده روی اسمارت‌فون، نمایشگر باز شده و به یک اسپیکر با قابلیت مالتی‌تسکینگ تبدیل می‌شود.

به باور کارشناسان، رویای ساخت این دستگاه دست‌یافتنی‌تر بوده و ممکن است سال آینده، وارد بازار شود.

منبع : Samsung Display


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا