سرمایه‌گذاری عظیم سامسونگ برای سه سال آینده – از داروهای بیولوژیک تا تراشه و رباتیک

نمایش خبر

تاریخ : 1400/6/5        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : سرمایه گذاری Investment ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ روز سه‌شنبه 24 آگوست 2021 (2 شهریور 1400) با انتشار خبری در وب‌سایت اصلی خود، به تشریح برنامه سرمایه‌گذاری‌های خود برای سه سال آینده پرداخت. طبق این برنامه، سامسونگ قرار است 240 تریلیون وان کره (با نرخ فعلی تبدیل ارز معادل 205 میلیارد دلار آمریکا) را در بخش‌های مختلف – از جمله داروهای بیولوژیک، هوش مصنوعی، صنعت نیمه‌رسانا و رباتیک – سرمایه‌گذاری کند. به موجب این سرمایه‌گذاری، که برای دوران پساکرونا برنامه‌ریزی شده، حدود 40 هزار نیروی جدید به استخدام سامسونگ درخواهند آمد. هدف نهایی از این سرمایه‌گذاری، ارتقاء جایگاه بین‌المللی سامسونگ و پیشی گرفتن از رقبا در صنایع مذکور عنوان شده است.

سه چهارم از مبلغ یادشده – یعنی 180 تریلیون وان (نزدیک به 154 میلیارد دلار) – در کشور کره سرمایه‌گذاری شده و همان طور که گفته شد، تا سال 2023 بالغ بر 40 هزار شغل جدید را در این کشور ایجاد خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری توسط زیرمجموعه‌های سامسونگ، از جمله سامسونگ الکترونیکس و سامسونگ بیولوژیکس، انجام خواهد شد. علاوه بر این، سامسونگ خاطرنشان کرد که به منظور تقویت بنیان تکنولوژیک و پیشتازی در بازار، ادغام و خرید شرکت‌ها را نیز در دستور کار خود قرار داده است. البته این شرکت کره‌ای از ارائه آمار و ارقام جزئی‌تر درباره این سرمایه‌گذاری‌ها خودداری کرده است.

پیش از این، سامسونگ – که عنوان بزرگ‌ترین سازنده تراشه در دنیا را در کارنامه دارد – از یک سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلاری برای ساخت یک کارخانه تراشه‌سازی در تگزاس آمریکا خبر داده بود. نکته مبهمی که در این میان وجود دارد آن است که سامسونگ مشخص نکرده رقم سرمایه‌گذاری که به‌تازگی منتشر شده، این 17 میلیارد دلار را هم در برمی‌گیرد یا خیر. لازم به ذکر است، حجم سرمایه‌گذاری جدید سامسونگ در مقایسه با سرمایه‌گذاری سه‌ساله‌ای که در سال 2018 آغاز شد، 30 درصد بیشتر است.

صنعت تراشه از نقاط اتکای اقتصاد کره به شمار می‌رود. به گفته سامسونگ، این سرمایه‌گذاری تهاجمی، به نوعی یک استراتژی بقا نیز به حساب می‌آید، زیرا به محض کنار رفتن از گردونه رقابت، امکان بازگشت تقریبا غیرممکن است. گفتنی‌ست، کمپانی تایوانی TSMC و شرکت آمریکایی اینتل، که مهم‌ترین رقیبان سامسونگ در عرصه ساخت تراشه محسوب می‌شوند، در بحبوحه کمبود جهانی تراشه و رقابت شدید در بخش تراشه‌های پیشرفته، اقدام به سرمایه‌گذاری‌های عظیمی جهت توسعه کسب‌وکار خود کرده‌اند.

Lee Jae-yong رییس هیئت مدیره سامسونگ

در پایان گفتنی‌ست، خبر سرمایه‌گذاری عظیم سامسونگ زمانی منتشر شده که چند روزی بیشتر از آزادی لی-جائه یونگ (Lee Jae-yong)، رییس هیئت مدیره سامسونگ، از زندان نمی‌گذرد. لی-جائه یونگ که به جرم پرداخت رشوه به رییس جمهور وقت کره در حبس به سر می‌برد، روز 13 آگوست (22 مرداد)، تنها چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری کره، به قید وثیقه آزاد شد. چند ماه پس از بازداشت یونگ، عواملی مثل بحران جهانی در تأمین قطعات نیمه‌رسانا و همچنین نقش سامسونگ در تسهیل قرارداد واکسن کرونا با آمریکا، رهبران تجاری و سیاست‌مداران را بر آن داشت تا خواستار آزادی وی شوند.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا