معرفی Realme X – شبه پرچمدار قیمت‌شکن

نمایش خبر

تاریخ : 1398/2/29        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اسنپ دراگون 710 Snapdragon 710 ، چین China ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : اکثر شرکت‌های چینی کار خود را از بازار داخلی این کشور شروع کرده و همزمان با رشد شرکت، بازارهای دیگر را نیز مورد هدف قرار می‌دهند. اما کمپانی Realme دقیقا برعکس این رویه کار کرده است. تقریبا یک سال از تأسیس شرکت Realme می‌گذرد، اما این برند چینی در همین مدت کوتاه موفق شد بخش قابل توجهی از بازار کشور هند را در اختیار خود بگیرد. می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های اسمارت‌فون‌های Realme، قیمت مقرون به صرفه آنهاست، به طوری که حتی از شیائومی هم پایین‌تر بوده است. به عنوان مثال Realme 3 Pro گوی سبقت را از همتای خود Redmi Note 7 Pro ربود. حال که این برند در هند به شتاب مناسبی رسیده، قصد دارد بازار چین را نیز امتحان کند.

Introducing Realme X

کمپانی Realme در روز چهارشنبه 15 می 2019 (25 اردیبهشت 1398) از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام Realme X رونمایی کرد. به گفته خود شرکت، این نخستین رده از دیوایس‌های پرچمدار Realme محسوب می‌شود. البته نمی‌توان این گوشی را به معنای واقعی کلمه پرچمدار نامید، اما به هر حال از مشخصات نسبتا بالایی برخوردار بوده و علی‌رغم آن، قیمت بسیار مناسبی هم دارد. در ادامه بیشتر با مشخصات این گوشی آشنا می‌شویم.

بدنه‌ای به ابعاد 9.4×76×161.2 میلی‌متر و 191 گرم وزن، از وجود یک اسمارت‌فون بزرگ و سنگین حکایت دارد. البته برای سهولت کار با گوشی، لبه‌های دستگاه کمی نازک شده که ضخامت دستگاه را در کمترین حالت به 8.6 میلی‌متر می‌رساند. شرکت سازنده به جنس قاب پشتی اشاره نکرده، اما به گفته برخی منابع، جنس آن از شیشه است. Realme X در دو رنگ ترکیبی آبی و سفید طراحی شده و رنگ‌پردازی پلکانی آن، طرحی به زیبا به شکل S را در پشت گوشی به نمایش گذاشته است. حذف ناچ، حاشیه‌های کم و به تبع آن، نمایشگر تمام-صفحه، به زیبایی گوشی می‌افزاید.

Introducing Realme X

این نمایشگر یک فول-اسکرین واقعی بوده و نسبت صفحه به بدنه آن 91.2 درصد اعلام شده است. Realme در ساخت این نمایشگر 6.53 اینچی از پنل‌های AMOLED (محصول سامسونگ) استفاده کرده است. رزولوشن صفحه نمایش فول اچ‌دی پلاس (معادل 2340×1080 پیکسل) است که تراکم را به 394ppi می‌رساند. لایه‌ای از گوریلاگلس 5 به عنوان محافظ روی نمایشگر کشیده شده است. در زیر لایه نمایشگر نیز بک حسگر اثر انگشت کار گذاشته شده و این نخستین باری‌ست که Realme در محصولاتش از این نوع سنسور استفاده می‌کند. طبق ادعای شرکت، این سنسور، نسل جدید حسگرهای اثر انگشت بوده و اندازه پیکسل‌های آن تا 44 درصد و دامنه دینامیکی آن تا 30 درصد افزایش یافته است. همچنین سرعت قفل‌گشایی گوشی با این سنسور نیز به لطف موتور شتاب‌دهنده‌ای موسوم به DSP، تا 28.5 درصد نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است.

Introducing Realme X

Realme X از لحاظ قدرت پردازشی تفاوت چندانی با Realme 3 Pro ندارد. تراشه 10 نانومتری اسنپ‌دراگون 710 بار پردازشی دستگاه را به دوش می‌کشد. این چیپ‌ست از 8 هسته پردازشی با حداکثر سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز برخوردار بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Adreno 616 است. در زمینه حافظه RAM سه گزینه 4، 6 و 8 گیگابایتی و برای حافظه داخلی پیکربندی‌های 64 و 128 گیگابایتی (با تکنولوژی UFS 2.1) در نظر گرفته شده‌اند. ظاهرا گوشی جدید Realme از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

Introducing Realme X

شرکت سازنده در بیان مشخصات دستگاه از قابلیتی با نام Hyerboost 2.0 نام برده و ادعا می‌کند که این ویژگی تجربه گیمینگ را برای کاربر بهبود می‌بخشد. به گفته Realme، فرایند کاهش دما در این گوشی، یک پروسه خنک‌کننده ژله‌ای‌ست که با فویل مسی، ورق گرافیت، آلیاژ آلومینیوم و چندین تکنولوژی خنک‌کننده، حداکثر دمای گوشی پس از یک ساعت بازی را تا 15.2 درصد کاهش می‌دهد.

Introducing Realme X

با نگاه به پشت دستگاه، دوربین دوگانه Realme X به وضوح پیداست. این مجموعه از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و یک دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. سنسور دوربین اصلی IMX586 محصول سونی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.7 است. گشودگی دیافراگم دوربین 5 مگاپیکسلی نیز f/2.4 اعلام شده و وظیفه تشخیص عمق را بر عهده دارد. دوربین 48 مگاپیکسلی این گوشی – به دنباله‌روی از گرایش جدید صنعت اسمارت‌فون – از قابلیت ترکیب پیکسلی برخوردار بوده و با استفاده از این ویژگی می‌تواند در محیط‌های کم‌نور نیز عکس‌های قابل‌قبولی به دست دهد. البته در این صورت عکس‌ها 12 مگاپیکسلی خواهند بود.

Introducing Realme X

درست مثل دیوایس‌های سری Realme 3، در اینجا هم شاهد حالت‌های Nightscape (برای تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور) و Chroma Boost (برای عکس‌های سرزنده‌تر) هستیم. البته Realme مدعی شده که حالت Nightscape را از چندین جهت ارتقا داده است. به عنوان مثال، زمان مورد نیاز برای پردازش عکس پس از برداشت آن، نصف شده، نوردهی بهبود یافته و عکس افراد در منظره‌ها بهتر خود را نشان می‌دهد. دامنه دینامیکی بالا (HDR)، حالت پرتره، ضبط ویدئوی 4K و اسلوموشن، لرزه‌گیر الکترونیکی و برداشت زمان‌گریز، از دیگر امکانات دوربین به شمار می‌روند.

اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های Realme X دوربین جلوی آن است که شرکت سازنده برای آن یک ماژول جهنده یا pop-up در نظر گرفته، تا با حذف ناچ بتواند به نمایشگر فول‌اسکرین دست پیدا کند (این همان رویه‌ای‌ست که برندهای چینی طی یک سال اخیر در پیش گرفته‌اند). به محض باز کردن برنامه سلفی، ماژول دوربین ظرف 0.74 ثانیه از بدنه بیرون زده و آماده گرفتن سلفی خواهد بود. طبق ادعای Realme، مکانیسم باز و بسته شدن دوربین جلو می‌تواند تا 200 هزار مرتبه بدون هیچ مشکلی تکرار شود.

Introducing Realme X

با فرض صحت این ادعا، حتی اگر 50 بار در روز سلفی بگیریم، این دوربین تا بیش از 10 سال جوابگو خواهد بود. در صورت افتادن گوشی یا وقوع حادثه‌ای مشابه، Realme X این امر را تشخیص داده و ماژول دوربین سلفی قبل از برخورد به سطح، به طور خودکار به داخل بدنه باز می‌گردد. ناگفته نماند، دوربین سلفی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی IMX471 (محصول سونی) تشکیل شده است. گشودگی لنز آن – که پوششی از جنس شیشه یاقوت کبود دارد– f/2.0 بوده و ضمن برخورداری از قابلیت ترکیب پیکسل‌ها، برای زیباتر کردن سلفی از هوش مصنوعی و HDR نیز بهره می‌برد.

ظرفیت باتری Realme X برابر با 3,765 میلی‌آمپر ساعت عنوان شده که در مقایسه با باتری قدرتمند Realme 3 Pro (با ظرفیت 4,045 میلی‌آمپر ساعت) نوعی پس‌رفت به حساب می‌آید. اما Realme تأکید ویژه‌ای روی تکنولوژی شارژ سریع این گوشی جدید دارد. به گفته شرکت سازنده، فناوری شارژ سریع 20 واتی این گوشی – موسوم به VOOC flash charge 3.0 – در عرض 30 دقیقه، ذخیره باتری را از 0 به 55 درصد می‌رساند. طبق ادعای Realme حتی اگر کاربر مشغول بازی با گوشی باشد، در مدت یک ساعت می‌توان ذخیره باتری را به 60 درصد رساند. همچنین، به گفته شرکت، اوج حرارت تولید شده ناشی از شارژ سریع در این گوشی، تا 15 درصد کمتر از شارژرهای سریع متداول در صنعت اسمارت‌فون است.

Realme X یک گوشی دوسیمکارته از نوع نانو است و از امکانات ارتباطی نظیر وای-فای، بلوتوث نسخه 5 و سامانه‌های ناوبری GLONASS ،GPS و Beidou بهره می‌برد. وجود جک هدفون در کنار پورت USB Type-C می‌تواند کاربران زیادی را خوشحال کند. سیستم‌عامل دستگاه اندروید Pie بوده که ساختار منویی آن بر اساس رابط کاربری ColorOS 6.0 شکل گرفته است. از جمله مهم‌ترین امکانات این رابط کاربری، می‌توان به دستیار صوتی جدید Realme، با نام Breeno، اشاره کرد.

Introducing Realme X

به گفته Realme، متوسط سن کاربران این برند، زیر 30 سال بوده و لذا طراحی و تولید Realme X، با تمرکز بر این گروه از مخاطبین جوان انجام شده است. همزمان با معرفی Realme X، این شرکت از تولید گوشی هوشمند دیگری با نام Realme X Lite نیز خبر داد، اما ظاهرا این گوشی همان Realme 3 Pro است که برای عرضه در بازار چین تغییر نام داده است. اسمارت‌فون Realme X از 20 می (30 اردیبهشت) در چین عرضه خواهد شد. قیمت این گوشی در پیکربندی‌های مختلف به شرح زیر است:

- 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی: 1,499 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 218 دلار)

- 6 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی: 1,599 یوان (233 دلار)

- 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی: 1,799 یوان (262 دلار)

گفتنی‌ست، دو مدل دیگر با پیکربندی آخر و البته برخی تفاوت‌ها نسبت به امکانات گفته شده، به تولید می‌رسند که قیمت آنها برابر با 1,899 یوان (276 دلار) خواهد بود. 

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا