اسپیکرهای جدید ال‌جی معرفی شدند – ThinQ، نخستین اسپیکر ال‌جی، با فناوری هوش مصنوعی

نمایش خبر

تاریخ : 1396/10/11        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : دستیار شخصی هوشمند Intelligent Personal Assistant ، Google Assistant ، اسپیکر هوشمند Smart Speaker ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : کمپانی ال‌جی الکترونیکس در روز پنجشنبه 28 دسامبر 2017 (7 دی 1396)، با درج خبری در وب‌سایت خود، از تولید 4 رده اسپیکر جدید خبر داد. این محصولات – که قرار است به طور رسمی در CES 2018 معرفی شوند – عبارتند از یک ساندبار، یک سری اسپیکرهای قابل حمل، اسپیکرهای قدرتمند مخصوص مهمانی‌ها و شاید از همه مهم‌تر، اسپیکر هوشمندی با نام LG ThinQ (ال‌جی ثینک) که به دستیار دیجیتال Google Assistant مجهز بوده و قابلیت‌های صوتی پیشرفته‌ای را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد. گفتنی‌ست اسپیکر ThinQ، نخستین محصول صوتی ال‌جی است که به فناوری هوش مصنوعی مجهز شده و علاوه بر امکانات صوتی، می‌توان برای اداره یک خانه هوشمند نیز از آن استفاده کرد.

Introducing LG ThinQ Speaker with Google Assistant

سئو یانگ-جائه (Seo Young-jae)، رییس بخش کسب‌وکار همگرایی صدا و تصویر (از زیرمجموعه‌های شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی)، می‌گوید: «از زمانی که ال‌جی نخستین رادیو را حدود 60 سال قبل به مصرف‌کنندگان کره‌ای معرفی کرد، تکنولوژی صدا مسیری طولانی را طی کرده است. من مطمئنم که در نمایشگاه CES امسال (یعنی سال 2018)، مخاطبین از میزان تکنولوژی معرفی‌شده در محصولات صوتی ما (بدون آسیب به کیفیت صدا)، تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.» در ادامه بیشتر با این محصولات آشنا می‌شویم.

اسپیکر هوشمند LG ThinQ

کمپانی گوگل در نمایشگاه IFA 2017 اعلام کرد که در آینده نزدیک، اسپیکرهای هوشمند بیشتری از سوی سایر شرکت‌ها با بهره‌گیری از دستیار دیجیتال گوگل وارد بازار می‌شوند و به نظر می‌رسد ThinQ جزو معدود اسپیکرهایی باشد که درست مثل سری اسپیکرهای Home (محصول گوگل) به طور کامل از تمام امکانات دستیار Google Assistant برخوردار است. با در نظر گرفتن رقبایی چون اسپیکرهای سونی، پاناسونیک و JBL – که از قبل در این بازار حضور داشتند – و همچنین حجم عظیمی از اسپیکرهای مجهز به Google Assistant که قرار است در CES 2018 رونمایی شوند، به نظر می‌رسد ال‌جی با تمرکز بر کیفیت صدای اسپیکر و امکانات مربوط به هوش مصنوعی، رده بالای این بازار را هدف گرفته باشد.

برای ارتقای جنبه‌های آکوستیک ThinQ، ال‌جی با کمپانی انگلیسی Meridian Audio همکاری کرده و مدعی‌ست تکنولوژی به کار گرفته شده توسط این شرکت، از صدایی با وضوح بالا و بدون تلفات (در اصطلاح lossless) پشتیبانی کرده و تجربه صوتی پیشرفته‌ای را در اختیار کاربر می‌گذارد. با توجه به امکانات صوتی پیشرفته ThinQ، احتمالا قیمت ThinQ کمی بیشتر از اسپیکر Home و البته بسیار کمتر از Home Max خواهد بود.

Introducing LG ThinQ Speaker with Google Assistant

اما قابلیت‌های این اسپیکر فقط به کیفیت صدا ختم نشده و همانطور که گفته شد، یک دیوایس مجهز به هوش مصنوعی محسوب می‌شود. کاربران ThinQ، از طریق Google Assistant یا اپلیکیشن صوتی ال‌جی، می‌توانند لوازم خانگی هوشمند ال‌جی (در رده ThinQ) را کنترل کنند که تا امروز لوازمی چون یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، خشک‌کن و حتی جاروبرقی‌های هوشمند را شامل می‌شود. این بدان معناست که به عنوان مثال با دادن یک فرمان صوتی، می‌توانید کولر را روشن کنید، به این شکل: “OK Google, talk to LG, turn on the air conditioner” (اوکی گوگل، با ال‌جی صحبت کن، کولر را روشن کن). البته به اعتقاد برخی کارشناسان، این طرز فرمان دادن، چندان جالب به نظر نمی‌رسد!

ال‌جی به دادن همین اطلاعات بسنده کرده و شرح جزییات بیشتر را به CES 2018 موکول کرده است. حتی قیمت و زمان عرضه این محصول نیز از سوی ال‌جی اعلام نشده است.

ساندبار SK10Y

ساندبار جدید ال‌جی، از توان خروجی 550 وات برخوردار بوده و به لطف تکنولوژی "دالبی آتموس"، از کانال‌های 5.1.2 هم پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای ال‌جی، یکی از جنبه‌های منحصربه‌فرد این محصول آن است که به منظور ایجاد صدایی همه‌جانبه در تمام جهات، "اشیای صوتی" (sound objects) می‌توانند با دقت بالا در هر جا از فضای سه‌بعدی قرار گیرند (مثل سقف). این کار، صدا را واقعی‌تر کرده و احساس بودن در همان مکان (مثلا کنسرت) را تداعی می‌کند (ناگفته نماند، اصطلاح "اشیای صوتی" برای اولین بار توسط پی‌یر شفر، موسیقیدان فقید فرانسوی، ابداع شد و منظور از آن، واحد اصلی موسیقی است که با آلات موسیقی نواخته یا توسط خواننده خوانده می‌شود). برای خلق چنین صدای قدرتمندی، ساندبار SK10Y به چندین اسپیکر – از جمله دو اسپیکر قدرتمند رو به بالا (موسوم به upfiring) – مجهز شده تا شنونده را از تمامی زوایا احاطه کند. همچنین، کاربر برای بهینه‌تر کردن صدا با ارتفاع سقف اتاق، می‌تواند بلندی صدای این دو اسپیکر را به دلخواه تنظیم کند.

Introducing LG ThinQ Speaker with Google Assistant

مثل ThinQ، ال‌جی در ساخت ساندبار SK10Y نیز با Meridian Audio همکاری کرده است. با توجه به سابقه این شرکت در زمینه پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) و روانشناسی صوت (psychoacoustics)، اسپیکر ThinQ، به سطح بالایی از عملکرد مجهز شده، از جمله تکنولوژی Bass and Space برای احاطه شنونده با صدایی قدرتمند و فراگیر. به علاوه، تکنولوژی افزایش ارتفاع یا در اصطلاح Height Elevation صدا را تا بالای ساندبار (تا سطح نمایشگر) بالا آورده و وضوح آهنگ و کلام را بیشتر می‌کند. علاوه بر سرعت پلی‌بک تا 40 کیلوهرتز، این ساندبار به قابلیت تبدیل صدا نیز مجهز است که می‌تواند کیفیت فایل‌های صوتی استاندارد را تا 24 بیت بر 192 کیلوهرتز ارتقا داده و جزییات ظریف و نوآنس‌های هر تِرَک را برجسته کند.

از لحاظ طراحی، SK10Y لبه‌هایی یکنواخت با ظاهری مدرن داشته و به لطف باریک بودن، به راحتی می‌تواند زیر بسیاری از تلویزیون‌های امروزی جای بگیرد. همچنین، با اتصال کامل به hubها، اسپیکرها و دیگر دیوایس‌های هوشمندی که از کروم‌کست پشتیبانی می‌کنند، SK10Y از قابلیت دسترسی خوبی برخوردار است. با توجه به فعال بودن Google Assistant، کافی‌ست به دنبال OK Google …، درخواست خود را بگویید تا این ساندبار، آهنگ، پادکست یا کلیپ صوتی مورد علاقه شما را از سرویس استریم آنلاینی که دوست دارید، برای‌تان پخش کند.

در کنار اسپیکر هوشمند ThinQ و ساندبار SK10Y، ال‌جی از اسپیکرهای پرتابل سری PK و اسپیکرهای قدرتمندی که مخصوص مهمانی‌هاست نیز پرده برداشت. اسپیکرهای قابل‌حمل PK، برای استریم موسیقی 24 بیتی از طریق اتصال بی‌سیم، با بلوتوث Apt-X HD سازگار بوده و از رقص نور Dynamic Party Lighting برخوردار است. اسپیکرهای مهمانی ال‌جی نیز با داشتن ویژگی‌هایی چون توان خروجی 1,800 وات، قابلیت‌های DJ، حالت‌های کارائوکه و رقص نور، توانمند بوده و ظاهرا بادوام و محکم است. این اسپیکرها گزینه‌های اتصال متعددی داشته و امکان دانلود یا استریم نامحدود آهنگ در آنها پیش‌بینی شده است.

Introducing LG ThinQ Speaker with Google Assistant

در پایان، باز هم به این نکته اشاره می‌کنیم که قیمت و زمان عرضه محصولات فوق هنوز مشخص نبوده و به احتمال زیاد، ال‌جی اطلاعات کامل‌تر را در جریان نمایشگاه CES 2018 در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد. 

منبع : LG


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا