معرفی Echo Show – اسپیکر هوشمند آمازون، با نمایشگر لمسی

نمایش خبر

تاریخ : 1396/2/22        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمازون اکو شو Amazon Echo Show ، هوش مصنوعی Artificial Intelligence ، آمازون الکسا Amazon Alexa ، اسپیکر هوشمند Smart Speaker ، صفحه‌نمایش هوشمند Smart Display ، آمازون Amazon

واحد خبر mobile.ir : کمپانی آمازون در عرصه تولید اسمارت‌فون و تبلت ورود کرده، ولی این قبیل محصولات آمازون در مقایسه با سایر کمپانی‌های بزرگ توان رقابت ندارند. در مقابل، آمازون پیشگام تولید محصولی بوده که در نوع خود حرف اول را در دنیا می‌زند و آن هم اسپیکرهای هوشمند بر پایه هوش مصنوعی (AI) است. Echo نام اسپیکر هوشمند آمازون است که این کمپانی در تکمیل آن، اسپیکرهای Echo Dot و Tap و دوربین Echo Look را نیز به تولید رساند. اما با خبر شدیم کمپانی آمازون به‌تازگی از یک اسپیکر هوشمند به نام Echo Show رونمایی کرده که علاوه بر برخورداری از دستیار دیجیتال Alexa، به یک نمایشگر لمسی 7 اینچی نیز مجهز شده که امکان برقراری تماس‌های ویدئویی را هم فراهم می‌کند.

Introducing Amazon Echo Show Smart Speaker with Display

ساز و کار Echo Show مانند همان اسپیکرهای هوشمند قبلی آمازون است، با این تفاوت که این بار، وجود یک صفحه نمایش لمسی، امکان نمایش اطلاعات بیشتر، پخش ویدئو از اینترنت، نمایش نتایج برای سؤال‌های پرسیده‌شده و سایر اطلاعات بصری را فراهم می‌کند.

بنا بر آنچه در وب‌سایت اصلی آمازون آمده، پاسخ‌های صوتی از Alexa اکنون با بهره‌گیری از تصویر بهتر شده و برای دیدن در سرتاسر اتاق بهینه‌سازی شده است. با استفاده از Echo Show می‌توانید با آن دسته از دوستان و اعضای خانواده که از اسپیکر Echo و یا اپلیکیشن Alexa برخوردارند، تماس گرفته یا به آنها پیام بفرستید. می‌توانید با قابلیت ویدئویی flash briefing از اخبار مطلع شوید، عکس‌های ذخیره‌شده خود در Amazon Drive (موسوم به Prime Photos) را مشاهده کنید، با صدای خود خرید کنید، متن ترانه‌ها را با Amazon Music ببینید و ... . برای انجام تمام این کارها، تنها لازم است که با صدای خود از Alexa درخواست کنید.

Introducing Amazon Echo Show Smart Speaker with Display

باید به این نکته توجه داشت که کنترل صوتی، جایگزین نمایشگر نیست، بلکه مکمل آن است. فیل شیلر (Phil Schiller)، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل، اخیرا در مصاحبه‌ای با NDTV بیان داشت که در بسیاری از مواقع، وجود یک دستیار صوتی واقعا کارآمد است، اما این بدان معنا نیست که شما هیچ‌گاه به نمایشگر نیاز نخواهید داشت. وی افزود: «به همین دلیل، من فکر می‌کنم ایده نداشتن نمایشگر، مناسب بسیاری از موقعیت‌ها نباشد.»

به همین دلایل است که Echo Show یک حرکت هوشمندانه از سوی آمازون تلقی می‌شود. شاید این دیوایس اکثرا برای صحبت کردن و گوش دادن استفاده شود، اما وجود نمایشگر لطف خاصی به آن بخشیده است. به عنوان مثال، با یک نگاه به صفحه Echo Show، مشاهده می‌کنید که این دستگاه علاوه بر خواندن مناسبت‌ها و وقایع تقویم، آنها را برای شما نمایش می‌دهد. یا مثلا وقتی در قالب یک خبر ورزشی پیروزی تیم بارسلونا را اعلام می‌کند، نتایج مسابقه را نیز به شما نشان می‌دهد. در مجموع، Echo Show به شما اجازه می‌دهد با استفاده از لمس یا صوت، تقریبا با همه چیز ارتباط برقرار کنید و این بستگی به شما دارد که با کدام یک راحت‌تر هستید.

اسپیکر هوشمند Echo Show در ابعاد 90×187×187 میلی‌متر طراحی شده و وزنی معادل 1,170 گرم دارد. این دیوایس از 2 اسپیکر دالبی در جلو بهره می‌برد، که به گفته آمازون، صدای آن اتاق را پر کرده و به راحتی شنیده می‌شود، لذا گوش دادن به موسیقی و تماشای ویدئو در Echo Show، در مقایسه‌ با دیوایس‌های قبلی، بهتر شده است.

Introducing Amazon Echo Show Smart Speaker with Display

همانطور که گفته شد، دستیار دیجیتال آمازون – یعنی Alexa – مغز متفکر این اسپیکر را تشکیل می‌دهد و به گفته شرکت، Echo Show با دیوایس‌های مجهز به Fire OS، اندروید و iOS سازگار خواهد بود. می‌توان Echo Show را یک تبلت تعاملی تلقی کرد. اما این دیوایس نمی‌تواند همه اپلیکیشن‌های Fire OS را اجرا کند. همین امر نشان می‌دهد که آمازون قصد رقابت با Galaxy S8 یا iPad را ندارد، چون از پس آن بر نمی‌آید. آمازون می‌خواهد به شما چیز دیگری بفروشد؛ یک مفهوم جدید: الِکسای قابل‌لمس.

Echo Show به یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو مجهز است. علاوه بر اسپیکرهای دالبی، Echo Show از 8 میکروفون برخوردار است و به کاربر اجازه می‌دهد تا از آن دسته از مهارت‌های Alexa که فاقد محتوای ویدئویی است، استفاده کند. گفتنی است، ترکیب دوربین جلو، میکروفون‌ها و نمایشگر 7 اینچی، Echo Show را به یک دیوایس ایده‌آل برای ویدئو-چت تبدیل می‌کند. به علاوه می‌توان به ده‌ها میلیون ترانه موجود در سرویس Amazon Music Unlimited نیز دسترسی پیدا کرد. از طرفی Echo Show می‌تواند به سایر سرویس‌های موسیقی – مانند Spotify ،Pandora ،iHeartRadio و TuneIn – نیز وصل شود. همچنین با توجه به برخورداری Echo Show از بلوتوث، می‌توان سایر سرویس‌های محبوب موسیقی – مثل Apple Music – را از گوشی یا تبلت، روی Echo Show استریم کرد.

Introducing Amazon Echo Show Smart Speaker with Display

طبق ادعای آمازون، وجود 8 میکروفون، تکنولوژی beam-forming و حذف نویز، باعث می‌شود Echo Show صدای شما را از هر جهتی بشنود، حتی وقتی در حال پخش موسیقی است. برای برقراری ارتباط با Echo Show کافی است کلمه "Alexa" را صدا بزنید تا دستگاه با استریم کردن صدای شما به فضای ابری، صدای شما را تشخیص داده و بلافاصله به درخواست‌تان پاسخ دهد. اگر بیشتر از یک دستگاه Echo Show (یا Echo و یا Echo Dot) در منزل داشته باشید، Alexa از دستگاهی به شما پاسخ می‌دهد که به آن نزدیک‌تر هستید. اگر می‌خواهید تعامل خود را با Echo Show محدود کنید، کافی است میکروفون یا دوربین را خاموش کنید.

همانطور که از یک اسپیکر هوشمند انتظار می‌رود، Echo Show می‌تواند کنترل دیوایس‌های هوشمند منزل، مثل دوربین‌ها، چراغ‌ها، فن‌ها، ترموستات‌ها، پارکینگ‌ها، آب‌پاش‌ها و ... را به دست گیرد.

به گفته آمازون، از آنجا که Alexa در فضای ابری ساخته شده، همواره در حال یادگیری و هوشمندتر شدن است. هرچه بیشتر از Echo Show استفاده کنید، این دیوایس بیشتر خود را با الگوهای کلامی، لغات و تمایلات شخصی شما تطبیق می‌دهد. همچنین، با توجه به اینکه Echo Show همیشه به اینترنت متصل است، به‌روزرسانی‌ به شکل خودکار انجام می‌شود.

Echo Show از طریق وای-فای به اینترنت متصل شده و از پردازنده Intel Atom x5-Z8350 بهره می‌برد. این دیوایس در دو رنگ سفید و مشکی تولید شده و قیمت آن از سوی آمازون 229.99 دلار اعلام شده که در حال حاضر ثبت پیش‌سفارش برای این محصول انجام می‌شود. Echo Show از 28 ژوئن (7 تیر) به بازار می‌آید. به نظر می‌رسد این محصول، در ابتدا فقط در آمریکا عرضه خواهد شد.

Introducing Amazon Echo Show Smart Speaker with Display

در کنار مزایای فراوان Echo Show، برخی کارشناسان درباره موفقیت این محصول ابراز تردید کرده‌اند. استدلال آنها به این شکل است: مردم از تلفن‌های خانگی فاصله گرفتند، چون داشتن یک شماره برای چند نفر، چندان معقول نبود. مسلما کسی دوست ندارد به گذشته بازگردد. شاید در محیط خانه و خانواده، Echo Show مفید باشد، ولی بعید است که بتواند جای پیام‌رسان‌هایی نظیر WhatsApp را بگیرد. به اعتقاد این کارشناسان، اگر Echo Show – مانند Google Home – از قابلیت چندکاربره پشتیبانی می‌کرد، اکوسیستم Alexa به مراتب بهتر می‌شد. اما در حال حاضر این ویژگی در Echo Show دیده نمی‌شود، چرا که Alexa تنها یک لیست مخاطبین، یک حساب یوتیوب و یک لیست انجام کارها داشته و هر کس که دیوایس را تنظیم کند، کاربر پیش‌فرض آن خواهد شد.  

منبع : Amazon


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا