نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia XZ2 Premium

Xperia XZ2 Premium اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

Sony Xperia XZ2 Premium سونی
ارزیابی کاربران: 7.6 از 10 (302 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 1 تا 100 از مجموع 220 مورد

aman e در تاریخ : 1401/9/9

درود،
بعضی از دوستان از سنگینی 236 گرمی و ضخامت بالای این گوشی میگرفتن...
الان گوشی های poco x3 و mi11 مردم میخرن با وزن و ضخامت بیشتر!
تازه به به چه چه میکنن میگن عجب گوشی خوبیه!
متاسفانه خیلی از مردم رو برند های پر فروش تعصب میخورن...

parviz k در تاریخ : 1400/6/28

این گوشی از لحاظ سرعت نرم رابط کاربری و سخت افزاری جز بهترین گوشیهاست تنها نقطه ضعفش همون وزن بالاعه که اونم میشه گفت سلیقه ای هستش، در کل توی سال ۲۰۲۱ ارزش. خرید داره

parviz k در تاریخ : 1400/6/28

اگه با وزن ۲۳۵گرم مشکلی نداری قطعا سونی xz2 premium گزینه ی برتری هستش از قدرت پردازنده بگیر تا دوربین و .....

Yasin j در تاریخ : 1399/3/13

گوشیای سونی حرف ندارن ولی این یکی قیافش یکم ضایعه
از نظر پردازنده و دوربین و کیفیت درجه یکه و هیچوقت قرار نیست هنگی بشه.

سیاوش م در تاریخ : 1398/12/3

تا به حال هیچ سازنده ای گوشی عرضه نکرده که صفحه نمایش آن رزولوشن 4k داشته باشد الا سونی حیف شد از ایران رفت من امیدوارم بالاخره یک روزی برمیگرده

سیاوش م در تاریخ : 1398/12/3

سلام سونی کلاً از ایران و خاورمیانه رفته باید رنج سفر تقبل کنی بری به یکی از کشورهای اروپایی و به عنوان کالای همراه مسافر وارد کنی بعد پس از پرداخت حق گمرک فعال سازی کنی البته با تور بری با صرفه تره پیروز باشی

محمد ف در تاریخ : 1398/5/26

سلام خدمت دوستان. کسی حدود قیمت این گوشی رو میدونه؟

Pooya B در تاریخ : 1398/5/20

مزایا
سخت افزار های خوب و قوی

معایب
ضخیم بدون،سنگین بودن،زشت بدون پشت گوشی به علت جای بد دوربین ها

مهدی ا در تاریخ : 1398/1/22

سلام
ببخشید من میخواستم این گوشی رو بخرم بخاطر صفحه 4k و پردازنده 845
اما در مورد پخش فیلم های 4k و 4k 360و vp9ای که دارم دو دل هستم که موقع پخش فیلم ها داغ نکنه میخواستم اگر که ممکنه از طریق تلگرام در ارتباط باشیم
با تشکر

Ali J در تاریخ : 1397/11/11

آره کلا نمیاد البته شنیدم برا بعضی از کشور های خاورمیانه اومده
نه تنها این گوشی بلکه xa2 plus و xz3 هم دیگه نمیاد ینی کلا از بعد Xz2 هیچ محصولی نیومده خاورمیانه
چون گوشی های سونی داره میشه یه چیز لاکچری و کمیاب برا کشور های خاص البته احتمال داره در آینده اوضاع فرق کنه

Faraz D در تاریخ : 1397/10/28

یعنی دیگه برای خاورمیانه هیچ وقت نمیاد؟؟
اخه قبلا بازارش تو خاور میانه خوب بود

Ali J در تاریخ : 1397/10/22

این موبایل اصلا برای خاورمیانه تولید نمی شه اگر جایی دیدی حتما قاچاق هست و خب برا همین قیمت رسمی نداره

Ali J در تاریخ : 1397/10/21

بله کیبورد های اسویفتی بهترین کیبرد ها هستند که به صورت پیش فرض رو گوشی های سونی وجود دارند
جالبه که این کیبورد رو میتونید به سرور های پشتیبانی ماکروسافت و یا گوگل به طور دلخواه متصل کنید و بیشترین انعطاف و قابلیت شخصی سازی رو دارند

Ali J در تاریخ : 1397/9/25

آیکون messaging رو بزن
اون بالا سه تا نقطه عمودی هست گوشه سمت چپ
یه پنجره باز میشه آخرین گزینه setting رو بزن
اولین گزینه delivery report رو فعال کن
😊😊😊
تو اندروید هشت هم دلیورت پیام صدا و هشتار نداره کلا
فقط یه تیک سبز کوچولو کنار تاریخ پیام میزنه

محسن ب در تاریخ : 1397/9/17

سونی از بقیه عقب تر نیست ، فقط وقتی دید به صورت آزمون و خطا گوشی های رقیب با اون نرم افزار خاص امتحان خود را پس داده اند ، میاد و از تجربه رایگان آنها استفاده میکنه و اون نرم افزار را در گوشی های خودش بکار میگیره !
1397/9/17

Ak 3 در تاریخ : 1397/9/12

سلام دوستان گوشی من xz1 compact
وقتی اس ام اس میفرستم هیچ چیزی به اسم تحویل داده شد رو نمیاره توی تنظیمات پیام هم گزینه ای به این اسم نیست ممنون میشم راهنماییم کنید که از کجا فعال میشه یا اصلا داره؟؟؟؟

alireza B در تاریخ : 1397/9/8

چرا این سونی یی گوشی با طراحی بروز نمی زنه طراحی پشت پشت گوشی مسخره هست جلوی گوشی از پشت بدتر

WOLF A در تاریخ : 1397/7/30

تشخیص دادن پیکسلهای نمایشگر به فاصله تا اون بستگی داره.
و برای نمایشگر 4K هم ، چشم میتونه تشخیص بده اما در فاصله مشخص. چشم انسان قادره ذرات تا 60 میکرون رو مشاهده کنه. و همچنین 576 مگاپیکسل قابلیت تفکیک داره و قادره تا 1000 فریم بر ثانیه رو تشخیص بده. همچنین زاویه دید چشم 200 درجه است.
این یه سری اطلاعات راجع به چشم انسانه.
موضوع دوم اینکه:
مگر مقیاس دنیا آیفونه اپل هست؟ آیفونی که زمانی اسمارتفون رو تولید کرد که همه شرکتها چندین سال قبلش داشتن اسمارت فون میزدن.
کاربرد 4k برای VR خوبه. پس واسه کاربری که اهمیت میده فرق میکنه. کی دیوانه است؟؟؟؟
از آیفون طرفداری میکنی بدون ذره ای اطلاعات.
مگر آیفون چند تا گوشی داره؟ مگر سالی چند بار گوشی معرفی میکنه؟ خوب مسلما چیزی که معرفی میکنه باید توانایی مقابله با گوشیهای تا یکسال آینده بازار رو داشته باشه(از نظر پردازنده). واسه هر سال یه مدل پردازنده داره که خیلی راحت آپدیت میگیرن. مثل گوشی های دیگه نیست که سالیانه چندین بار معرفی گوشی داشته باشه و هر بار ده مدل بده بیرون با انواع و اقسام پردازنده ها. این پردازنده ها هر کدام سخت افزار متفاوتی دارند و هر کدام آپدیت مخصوص خودش رو میخواد.... باز با این وجود سونی در آپدیت در میان اندرویدیها اوله.(غیر از این هست با مدرک بگو).
مصرف باتری:
برو باتری های آیفون رو نگاه کن. در تست های gsmarena فقط یک آیفون به 81 ساعت رسیده و بقیه همه در رنج 60 و 70 ساعت هستند ولی همین گوشی که صفحه 4k به اصطلاح پرمصرف ،77 ساعت داره. (بیخود نیست که همیشه سامسونگ در تبلیغاتش باتری اپل رو مسخره میکنه- این قضیه یه چیز جهانی هست که همه دنیا میدونن)
لطفا به تست باتری گوشیهای سونی و اپل نگاهی بیاندازید تا متوجه اشتباه بسیار فاحش خود شوید.
ویژگی یه گوشی خوب رو هم شنیدیم. (حاشیه نداشتن)!!!!
..................................
در این کامنت من از سونی طرفداری نکردم . قصدش رو هم نداشتم. لطفا دوستان بیخود نیان بگن سونی فلان یا سونی چنان یا بیخود به من چیزی نسبت بدن...

rostam f در تاریخ : 1397/7/29

از ایرادات مهم سونی بالا بردن بی فایده ی رزولوشن تصویره.وقتی چشم انسان رزولوشن بالاتر از ۴۰۰ پیکسل براینچ رو تشخیص نمیده ۷۰۰!! پیکسل به جز بالا بردن مصرف باتری چه کارامدی ای داره؟ اپل رزولوشن ایفونها رو از ۲۰۱۴ و ایفون ۶ تا ۸ ثابت نگهداشت چه تو نسخه معمولی و چه پلاس.یعنی توان افزایش رزولوشن رو نداره !!؟ ولی وقتی میدونه بیشتراز این واسه کاربر فرقی نمیکنه و فقط مصرف سوخت! رو بالاتر میبره مگه دیوونست!؟بجاش تلاشش رو روی بخشهای مهمتر میذاره مثل اپدیت رسانیهای مکرر،پردازنده ی قوی،گرافیک پرقدرت و خیلی ایتمهای مهمتر و سعی داره همواره مصرف باتریها رو پایینتر بیاره نه اینکه ببره بالاتر! به نظر من سونی اگه بجای این مساله فکری بحال حاشیه های گوشیاش میکرد با همون ۴۰۰ پیکسل بر اینچ سنگینتر بود تا اینی که الان هست و شبیه ۵ سال پیشه مدلهای قبلیشه

Walkman 2 در تاریخ : 1397/7/21

سلام به همه دوستان
لازم به ذکره که اینجا تنها چیزی که مطرحه بحث درمورد گوشی خاص بنابر اطلاعات هر فرده بعضی از دوستان اینجا رو با کلاس ادبیات و فلسفه اشتباه گرفتن و بعضی دیگه با چنان قطعیتی حرفی رو میزنن که انگار علامه دهرن لطفا از بحث و جدل بیهوده پرهیز کنید اگه بحث و جدلی دارید لطفا در جایی دیگه و بصورت خصوصی بحث کنید اینطور صفحات که برای هر گوشی ایجاد میشه برای اینه که هر کس تجربه خودشو یا اطلاعات خودشو و یا قیمت این گوشی رو بیان کنه نه اینکه از ریز کاری های جهان علم و تکنولوژی داخل اینجور صفحات گفته بشه لطفا مراعات حال دوستانی رو که برای کسب اطلاعات کلی (که عموم کاربران برای همین امر به بخش نظرات میان)رو بکنید و اینجا جای ایراد گرفتن از طرز نوشتن یا طرز بیان هم دیگه نیس من به شخصه طرفدار سونی هستم ولی این به معنی این نیست که هیچ گونه انتقادی رو درمورد برند مورد علاقم قبول نکنم البته نقدی که منصفانه و بدون کینه توزی باشه مثلا من یکی از ایرادات گوشی xz2رو وزن زیادش میدونم ولی این موضوع به این منظور نیستش که معایب این گوشی از مزایاش برتره بالاخره هر گوشی معایب و مزایای خودش رو داره ولی در کل گوشی خوبيه حتی با توجه به قیمت ارز من به شخصه توانایی خرید این گوشی رو ندارم و اگه داشتم میخریدم چون قیمت ارز فعلا از این کمتر نمیاد( منظور از فعلا: با توجه به شرایط حاکم بر بازاره ارزه).

هادی ع در تاریخ : 1397/7/18

می مکس دو به اون گندگی هم از این سبک تره خوب په خبره 236 گرم تقریبن 1/4 کیلوگرم وزنشه

محمد ف در تاریخ : 1397/7/6

سلام خدمت دوستان. توی سایت قیمت این گوشی رو نزده.. از کجا میشه تهیه کرد این گوشی رو؟ لطفا راهنمایی بفرمایین عزیزایی که خریدن

far z در تاریخ : 1397/6/8

بررسی توسط gsmarena انجام شد و عملکرد باتری 77 ساعت ارزیابی شده
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_xz2_premium-review-1810p3.php

سید ع در تاریخ : 1397/5/30

دوست عزیز در کامنت هایی قبلی نوشتم که از z5 به بعد یعنی خود z5 هم حساب نمیشه.
البته من هم این مشکل رو تو گوشی xz2 premium با تعویض سیم حل کردم. رفتم دفتر همراه اول گفت اپراتورتون رو به ایرانسل تغیر بدید تا حل شه منم کردم حل شد.

مهدی ع در تاریخ : 1397/5/23

داغ داغ داغ

ویدیو مقایسه دوربین ایکس زد 2 برمیوم و گلکسی نوت9

از دست ندین با این ویدیو خیلی چیزا دستون میاد

http://vidobile.com/news/413/Galaxy-Note-9-vs-Xperia-XZ2-Premium-_Camera-Test.html

far z در تاریخ : 1397/5/8

حالت ایزو بالا در فیلمبرداری فول اچ دی عمل میکنه و در مقایسه با رقبا برای محیط های بسیار کم نور میتونه تصاویر روشنتری ثبت کنه. در حالت 4کی ظاهرا عملکردش در مقایسه با رقبای مطرح در محیط های کم نور یکم ضعیفتر هست.
اما در کل دوربین سونی در محیط های تاریک نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته.
https://www.youtube.com/watch?v=rxWjMRG-Zkk

HOSSEIN J در تاریخ : 1397/5/6

سلام
این گوشی فیلمبرداری آن در شب خیلی روشن هست و باید ببینیم در حالت 4k فیلمبرداری در شب آن چگونه هست و صبر کنیم و منتظر بمونیم نمره دوربین این گوشی در سایت ها مشخص بشه

far z در تاریخ : 1397/4/24

درود

قیمت از بررسی جدا نیست درسته. ولی کامنت شما اینجوری بود که چون الان قیمت ها اینجوری شده پس دیگه نیازی نیست ایراد گرفته بشه و مشکل اصلی ارزش پوله.
"هنوز اینجا بحث سر این بهتر و اون بهتره؟
حالا مثلا کدوم گوشی چیکار میتونه بکنه که اون یکی نمیتونه ؟
دوست عزیز هر کدوم رو میپسندی بخر. ایرادای بند تمبونی هم از برندها نگیرید.
ناموسا الان مشکلات بزرگتری غیر از برند، در زمینه خرید گوشی هست. ارزش پول."
منم گفتم اون ارزش پول و قیمتهای افزایش یافته یه طرف قضیه هست و طرف دیگه قضیه بیان معایب و مزایای گوشی هاست که ربطی به این نداره که ارزش پول ملی اومده پایین. این بحث مزایا و معایب فارغ از قیمتهای این روزهای گوشی هچنان میتونه ادامه پیدا کنه.

بعدش من واقعا ناراحت میشم از اینکه خیلی میبینم که میگن ایرانی شایسته فلان چیزه، ایرانی فلانه. این یه نوعی ملی گرایی تعصبی هست. شایستگی رو رنگ و دین و ملیت و امثال اینا مشخص نمیکنه "مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد".

اما در مورد مفاهیم نگارشی:
شما این جمله رو بکار بردید: "نگاه به خودمون نکنیم که هر چی میخوایم میتونیم بخریم. "
این جمله شما یه جمله کلی هست و میتونه برداشت های متفاوتی ازش بشه. اول گفتید "خودمون"، حالا میگید "خودتون". اگه قرار بود خودمون با خودتون یکی باشه که نیازی نبود دوجور نوشته شه.
-----------
اما درکل یه مطلبی میگم که شاید به در کسی بخوره:
من خودم مقالات علمی مرتبط با پژوهشهایی که میکنم رو به مجلات معتبر علمی بین المللی میفرستم.
نوشتن یه مطلب اصول اساسی داره و اگه رعایت نشه نمیتونه مفهوم درست رو برسونه و هرچقدر آدم بیشتر بنویسه بهتر به این اصول آشنا میشه. حالا در مورد من که به انگلیسی هست چالش بیشتری داره.
یک اصلی وجود داره و متاسفانه اصلا به ما تو سیستم آموزشی ایران یاد ندادن و ممکنه ناخواسته این اشتباه رو به وفور انجام بدیم: اینکه یک جمله نباید نامفهوم یا به انگلیسی vague باشه.
معنیش اینکه شما یه فکری دارید و وقتی اونو مینویسید با ساختاری مینویسید که در نگاه خواننده یا مبهم به نظر میرسه و یا برداشت متفاوتی از مقصود شما میشه.
چندین بار شده وقتی من یه مقاله رو مینویسم و بعد از یه همکاری میخوام اونو بخونه به من میگه که اینجایی که اینو نوشتی منظورت چیه.
ما همیشه باید خودمون رو جای خواننده بزاریم. حتی در صفحات اجتماعی وعمومی مثل این سایت که مطلبی مینویسیم سعی کنیم با دقت بیشتری انجام بدیم. بارها من شنیدم فلان فرد مشهور یه کامنتی یه جایی داده و کلی بهش اعتراض شده. بعد میاد میگه "بخدا منظور من اون نبود و سوتفاهم شده". اینها ناشی از همین رعایت نکردن اصل نگارشی هست که متاسفانه باید در دبیرستان و حتی در سالهای اولیه دانشگاه به ما یاد میدادن.

WOLF A در تاریخ : 1397/4/21

سلام
اتفاقا برعکس. قیمت با بررسی گوشی و مشخصاتش با هم سنجیده میشه و جدا نیست. این که دیگه مشخصه!!! بعیده از شما.
..................
خطاب به همه:
من خواهشی که دارم یکم با دید بازتر کامنت ها رو بخونید.
وقتی یه جمله یکی مینویسه، منظورش رو بگیرید.
.........................
من الان نیمی از موهای سرم سفیده، یعنی نمیدونم تو کشورم چه خبره؟
وقتی من از توانایی خرید میگم، یعنی خودتون رو نگاه نکنید که قدرت خرید دارید، خیلیا هیچ چیز نمیتونن بخرن.( اون رفیقمم مثال زدم در آخر ). تازه این "خودتون" منظور افراد اینجا نیست عزیز من، یه مثال برای افرادی که میخونن و شاملشون میشه بود.
یعنی واقعا لازمه که یه کامنت با عنوان ترجمه کامنت هم بگزاریم؟
حتما لازمه که در هر نقطه از جمله پرانتز باز کنم و بگم اینجا منظورم این بود و اونجا منظورم اون بود؟
پس نقش خواننده چیه؟ فرق خواننده با ماشین چیه؟
...

تشکر

Mehrdad . در تاریخ : 1397/4/19

کسی از برندا ایراد نمیگیره ولی خیلی جالبه طرف اومده میگه این ویژگی سونی از فلان اون گوشی بهتره . کاملا مشخصه نظراتو بخون کیا هستن.

Mehrdad . در تاریخ : 1397/4/19

وقتی یه گوشی پرفروشه یعنی عامه پسنده.یعنی اگه پر فروش باشه هم امکان مشکل دار بودن گوشی وجود داره؟؟؟؟مگه چند نفر میخوان یه اشتباهو تکرار کنن؟طرفداری از ی گوشی 236گرمی خیلی ... :|

far z در تاریخ : 1397/4/18

با درود

این بحثی که فرموندین دو مقوله کاملا جدا هستند. بررسی یه گوشی و بیان بدیها و خوبیهاش یه مساله هست و مساله دیگه قیمتها هست که اصولا ربطی به مساله اول نداره.

اما در خصوص قیمتها، تمام محاسبات اقتصادی که به شدت وابسته به تحولات سیاسی هست نشون میده که روزهای سختی پیش روی اقتصاد ایران هست. بنابراین گوشی های هوشمند حتی میان رده تبدیل به کالاهای لوکسی شدن و خواهند شد که از دسترس بسیاری از افراد خارجه.
اما اینکه میفرمایید ما هر چی میخواهیم میتونیم بخریم هم حداقل برای طبقه متوسط جامعه شامل نیس. چون این طبقه نیازهای ضروری تری دارند تا بخوان 5 6 میلیون به گوشی پول بدن.
میدونم این نظر شما از روی احساس بدی هست که شرایط اقتصادی حاضر به شما داده ولی باید واقعیتها رو پذیرفت. امید به اقتصاد بهتر هم در سایه برخی اقدامات و تلاشها هست که از مبحث این سایت خارجه.

هر کشوری در سایه تلاش و برنامه ریزی درست شایسته بهترینها بوده و هست و خواهد بود و ایران هم از این قاعده جدا نیست.

m e در تاریخ : 1397/4/18

...
بارها شده من اینجا اطلاعاتی رو گذاشتم که کاربرای کم طاقتی اومدن حمله ور شدن به کامنتهام.تا وقتی سند حرفام بیاد بیرون،قصه همین بوده و مجبور بودم تحمل کنم:

http://xperian.ir/سونی-توضیح-میدهد-هدف-از-معرفی-اکسپریا-xz2-pr/

متاسفانه باید باور کنید تا زمانی که اینجوری رفتار میکنیم، همچنان توی جهان فقط مصرف کننده هستیم اونم نه مصرف کننده ی خوب!

HOSSEIN J در تاریخ : 1397/4/18

سلام
با حرفت به شدت موافقم ولی تا وقتی جلوی این دلال ها رو نگیرند نمیشه کاری کرد هیچ نظارتی روشون نیست انگار مسئولین مردم رو نمیبینند قشر ضعیف یا غنی هم نداره مشکل عدم گوش دادن به حرف مردمه و اینکه روی اینجور آدم ها هیچ نظارتی نیست ما که نمیبینیم

WOLF A در تاریخ : 1397/4/17

سلام
وای وای وای
هنوز اینجا بحث سر این بهتر و اون بهتره؟
حالا مثلا کدوم گوشی چیکار میتونه بکنه که اون یکی نمیتونه ؟
دوست عزیز هر کدوم رو میپسندی بخر. ایرادای بند تمبونی هم از برندها نگیرید.
ناموسا الان مشکلات بزرگتری غیر از برند، در زمینه خرید گوشی هست. ارزش پول.
بدبخت اون قشر ضعیف که .......
نگاه به خودمون نکنیم که هر چی میخوایم میتونیم بخریم.
به امید درست شدن اوضاع
(به خدا رفیقم میخواست یه لپتاپ بخره ، نتونست چون وضع خوبی نداشت. خواست هارد بخره، دید قیمت اونم رفته بالا. گفت مجبورم با همین وضع سر کنم. به خاطر همین این حرفا رو زدم چون خیلی پر بودم. خیلی ها نمیتونن حتی ارزونترین ها رو بخرن. در صورتی که همین ارزونترینها جاهای دیگه همقیمت پشگل هست. ایرانی سزاوار بهترین هاست، از قدیم همینطور بوده)

vahid k در تاریخ : 1397/4/17

نمیدونم شاید در مورد سونی اینطور باشه که میگی ولی از‌گوشیای برندای دیگه حداقل از دو گوشی که من دارم از هواوی و شیائومی همچین مشکلی تاحالا وجود نداشته حتی با زد۳ هم که داشتم یادم نمیاد پرش بکنه آنتنم یا تماسم قطع بشه

m e در تاریخ : 1397/4/16

اصلا تمام اطلاعات علمی و مشخصات فنی گوشی ها رو میذاریم کنار.
ملاکت واسه انتخاب گوشی،پر فروش بودنشه ؟؟؟!! یعنی نگاه میکنی هر راهی که افراد بیشتری رفتن سمتش،اون بهتره؟؟؟؟!!
یعنی افراد بیشتر=تضمین همه چی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
یه گوشی اینقدر ارزش نداره که منطق رو بذاری زیر پات جانم.یه خورده به فکر روح ارسطو هم باش.
الحق که خدا خیلی خوب اکثریت رو توضیح داده و میگه اکثرهم لایعقلون/لایتفکرون.

HOSSEIN J در تاریخ : 1397/4/16

سلام
یک خریدار واقعی وقتی می خواد گوشی خوبی بخره قبلش خیلی خیلی زیاد تحقیق میکنه تا بفهمه کدوم گوشی واقعا بهتره من خودم نزدیک به 1 ماه تحقیق کردم و دقیق نمیدونم ولی شاید بالغ بر 2000 دقیقه کلیپ راجب گوشی ها دیدم شما هم اگر می خواید گوشی بخرید قبلش خیلی خیلی تحقیق کنید و آدم وقتی می خواد نزدیک به 5 میلیون هزینه کنه باید قبلش خیلی خیلی تحقیق کنه تا نسبت به اون انتخابش مطمئن باشه و در این زمان 5 میلیون پول کمی نیست

سید ع در تاریخ : 1397/4/16

هدف من این بود که بعضی افراد که این رو به عنوان مشکل سونی می گن و هی به سونی ایراد میگیرن از الان به بعد به همراه اول ایراد بگیرند

Mehrdad . در تاریخ : 1397/4/16

هی میگن فلان این گوشی از فلان اون گوشی سامسونگ بالاتره اخرشم یه لینک میدن که مثلا ویدئوشو ببینید.آخرشم گوشیهای دیگه بیشتر فروش میرن تا این!:|

HOSSEIN J در تاریخ : 1397/4/12

سلام
سنسور دوربین sony xperia xz2 بهتر است و دوربین s9+ بهتر است :

https://www.aparat.com/v/MNIHZ

https://www.aparat.com/v/PYv2d

تست سرعت s9 نسخه اگزینوس و sony xperia xz2 :
https://www.aparat.com/v/bm2jQ

این s9 نسخه اگزینوس است با رم 4 گیگابایت و s9+ نسخه اگزینوس نیست که رم 6 گیگابایت داره

far z در تاریخ : 1397/4/12

فکر کنم این استدلال این نتیجه رو میتونه بده:
چون این مشکل فقط تو ایران هست، بنابراین دارندگان سونی که این مشکل رو دارند میتونن برای حل مشکلاتشون به کشورهای دیگه مهاجرت کنند. به نظرم این راه حل راحتر از تعویض گوشی مشکل دار باشه!

vahid k در تاریخ : 1397/4/12

چه فرقی میکنه به حال شما که مشکل فقط برای شما وجود داره و در بقیه دنیا گوشیای سونی پرش آنتن ندارن و مثل بقیه برندها که تو ایران بدون هیچ اشکالی از نظر آنتن دهی کار میکنن اونا هم در کشورهای دیگه هیچ موردی ندارن؟ با علم به این مسئله مشکل شما دیگه مشکل نیست و باعث دردسر و اذیتت نمیشه؟

سید ع در تاریخ : 1397/4/11

افرادی که مشکل پرش آنتن رو هی به رخ سونی میکشن اینو بدونن که این مشکل فقط تو ایرانه
بنده رفته بودم ترکیه و سیم کارت اونجا رو خریدم و انداختم رو گوشیم این مشکل رو نداشت و اصلا یه بارم آنتن نپروند
از یه موبایل فروش هم که پرسیدم تائید کرد و گفت که گوشی های سونی از بعد زد ۵ این مشکل رو فقط تو ایران دارن

علیرضا ا در تاریخ : 1397/4/10

چرا همه این طوری کامنت میدید این گوشی می تونه is را به 51200 برسونه + اینکه دیافراگم به 1.6 تغییر کرده و این عالیه.
یا سنسور دوربین که imx 400 به روز شده هس در صورتی که +galaxy s9 از imx 345 استفاده میکنه
باتری که فوق العاده
صفحه نمایش فوق العاده
Cpu که با اختلاف زیادی از رقبا بهتره
رم هم که به 6 گیگابایت ارتقاء یافته
پس لطفا ایراد الکی نگیرید

rostam f در تاریخ : 1397/4/8

با پردازنده اسنپ 845 فیلمبرداری 60 فریم بر ثانیه در حالت 4K امسال اضافه شد.پس چرا این هنوز 30 فریم سه سال پیشه؟ مثل ظاهرش؟

far z در تاریخ : 1397/4/8

اتفاقا اولین گوشی اندرویدی من xperia ion بود. گوشی شکیل و خوش ساخت ولی پرایراد:
- مشکل آنتن دهی که واقعا کلافه کننده بود
- تاچ ضعیف به خصوص برای دکمه های ناوبری اندرویدی
- از کار افتادن فیلمبرداری فول اچ دی بعد از آپدیت گوشی که دیگه هیچ وقت سونی درستش نکرد.

بعد از این ایرادات من گوشی رو فروختم با قیمت بسیار پایینتر و در فکر z1 بودم که خوشبختانه یکی از فامیلهامون خرید و من مشکلات اون گوشی رو از نزدیک دیدم در حالیکه جو طرفداری از این گوشی تو همین سایت غوغا میکرد.

دیگه خبری از اون دوستان قدیمی نیست. و همانند افول سونی طرفداری از سونی هم افول شدیدی کرده.

عزیزانی مانند شما یا این دیدگاه نسبت به کالاهای مصرفی باعث دلگرمی منه. هدف من هم همینه که افراد جوانتری که دل به برند دادند بدون پرداخت هزینه زیاد گوشی خوبی رو بدون توجه به برند انتخاب کنند.
الان انقدر بررسی و منابع وجود داره و امکان کار کردن با گوشی از نزدیک هست که میشه با صرف چند ساعت وقت یه گوشی خوبی در بازه قیمتی مورد نظر برگزید.
امیدوارم این طرز فکر بیشتر جا بیفته.

البته قیمت گوشی در ایران طوری شده که خرید گوشی خوب در این شرایط از توان خیلیها خارجه.

far z در تاریخ : 1397/4/7

روز بخیر

به هر حال اینجا فضای عمومی هست و هر کس هر نظری میده، افکار عمومی در مورد اندیشه های اون شخص قضاوت میکنن.

ما یه عقل جمعی داریم که دنیا اون رو قبول کرده و بهش میگن دموکراسی. عقل جمعی در دنیا جند سالیه روی خوش به سونی نشون نداده و این نشون میده کار سونی در زمینه های مختلف ایراد داره.
حالا مهم نیس اینجا چقدر طرفداری میشه و چه توجیهاتی برای این طرفداریها وجود داره. البته که هرکس صاحب اختیار هست و میتونه به هر دلیل برای خودش تصمیم بگیره. میتونه بیاد نظرات خودش رو آزادانه اعلام کنه ولی نباید انتظار داشت باشه نظراتش مقبول همه قرار بگیره.
و در نهایت اینکه زمان نشون میده که آیا این طرفداریها ارزش داره یا صرفا اتلاف وقت و انرژی بوده.

قراره از ۳۰ جولای یعنی بیش از یک ماه دیگه xz2p در آمریکا عرضه بشه. اونم با قیمت ۱۰۰۰ دلار به همراه یه هدفون ۲۰۰ دلاری.
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_xz2_premium_will_be_released_on_july_30_yours_for_99999_unlocked-news-31920.php
اینم که میگه اواخر اگوست برای بازارهای شرق دور
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_xz2_premium_may_get_its_price_on_july_5-news-31878.php

دوستانی اینجا بودن که قبل از اینکه گوشی عرضه بشه ادعای خرید اون رو داشتن و ازش تمجید میکردن. و بر طبق ادعا ۴۷۰ یورو براش پرداخت کرده بودن. جالب اینکه هنوز برنامه توزیع در اروپا نامشخص هست.

HOSSEIN J در تاریخ : 1397/4/5

سلام
بررسی گوشی sony xperia xz2 :
https://www.aparat.com/v/VLvOb

vahid k در تاریخ : 1397/4/5

راستش من اولین هوشمندو زیر بمبارون همین طرفداریها با یه کامپکت از سونی شروع کردم چون تجربه زیادی نداشتم زیر جو سنگین کاربرای دیگه پیج تصور میکردم چه خوب شد که از بهترین برند گوشی گرفتم (بنده خدا فروشندهه خیلی صادقانه بهم میگفت سامسونگ بردار داداش بهتره ها ، ولی من فک میکردم حالیش نیس و فروشنده س فقط) خیلی بلاها سرم آورد اون گوشی همچین که عمرش به یه سال رسید ولی باز کماکان فکر میکردم بهترین دستمه ، تا اینکه دیگه جوری شد نیاز بگوشی جدید پیدا کردم و پریمیوم مد نظرم بود ولی با معرفی یکی از بچه ها که اونم سونی باز بود تا اون موقع میت هشت گرفتم با دو دلی و تازه فهمیدم گوشی یعنی چی و چقدر غافل بودم تا قبلش این شد که خودش شد یه عبرت و تجربه از اینکه انحصاری وجود نداره و ممکنه برندایی که تجربه شون نکرده آدم دست بالا دست زیاد باشه توشون و نباید دور خودش آدم پیله ببافه و محصور بودنو به خودش القا کنه یه گوشی هم با خصوصیات خیلی خوب و البته پایین رده هم از شیائومی گرفتم از اون هم در حد خودش رضایت دارم ولی فراموش نمیکنم که کامپکته چقدررر بخاطر پایین بودن کیفیت اذیتم کرد ، چندتا گوشی دیگه هم از سامسونگ و باز همین میت هشت و ۴تا نوت ۴ایکس و یه ردمی ۵ پلاس از شیا برای آشناهام که ار من مبخواستن بر حسب شرایطشون گوشی مناسب حالشون رو بگیرم گرفتم و همه هم بدون استثنا راضی راضی بودن از انتخابم براشون
بقول شما وقتی از جو تعصب خود ساخته و بی اساس و مضر آدم بیاد بیرون اونوقت میشه حاکم بر خرید و کالا ، وگرنه اسیر کالا بحساب میاد آدم در اونصورت

rostam f در تاریخ : 1397/4/5

سونی کی میخواد قالب گوشیاشو عوض کنه!؟ چرا همیشه طرح کلاسیک میزنه.دیگه ایفون هم داره وارد قالب جدید میشه
.

محمد m در تاریخ : 1397/4/4

وقت بخیر

برخی از طرفداران سونی مشکلات سونی رو توجیه میکنن و شخص انتقاد کننده رو متهم میکنن به نادانی

قسمتی از متن کاربر توجیه کننده:
چون برای ایران نیست پس سیاست SONY ایجاب کرده برای فلان کشور این گوشی رو با این طراحی بسازه و قرار نیست تمام مدل هاش باب میل همه باشه.

طبق منطق این شخص باید گفت سونی واسه اروپا گوشی با وزن زیاد 300 گرمی و ضخامت زیاد 15 میلیمتری تولید کنه و برای ایران با ضخامت کم و وزن کم

چطوری میشه وزن 236 گرمی و و ضخامت 12 میلیمتری رو توجیه کرد!!

یک کاربری در نظرات قبلی از این مشکل ایکس زد2 پرمیوم در مورد ضخامت زیاد یک مورد مثبت پیدا کرده و اون رو توجیه میکنه که ضخامت در مرکز طراحی هست و با کف دست نمیشه ضخامت رو حس کرد و فقط با نوک انگشت ضخامت حس میشه

نظراتشون جواب داره ولی ارزش نداره ادم وقت خودشو صرف این مسائل کنه

در جواب اون کاربر میشه گفت شما گوشی خودتو با یک دست بگیر و کار کن با گوشی و میبینی که دقیقا نوک انگشتان در مرکز گوشی قرار میگیرن

وزن 236 گرمی ایکس زد2 پرمیوم زیاده برای یک گوشی ولی برخی کاربران متعصب سونی این مورد رو هم توجیه میکنن

قسمتی دیگه از متن کاربر مورد نظر:
حرف شما هم مثل این هست که بگی چرا کادیلاک ماشین 16 سیلندر ساخته و با این طول زیاد کی جا پارک داره تو خونه اش که جاش بده

الان برند ها اکثرا روی اوردن بزرگ بودن صفحه نمایش پرچمدار ها و در تلاش هستن پرچمدار هاشون رو در عین بزرگی با ضخامت و وزن کم طراحی کنن و نسبت تصویر رو عوض کردن که کاربر راحت تر بتونه با یک دست کار کنه با گوشی این کاربر وزن و ضخامت زیاد رو توجیه میکنه با دلایل و مثال های بی ربط

طبق منطق این دوستمون یک گوشی سنگین وزن با ضخامت زیاد و نسبت تصویر قدیمی 16:9 برای کشور های دیگه عالی محسوب میشه

مدل معمولی هم ضخامت کمی نداره و فقط 0.9 میلیمتر باریک تره از مدل پرمیوم

الان ما بحثمون روی ایکس زد2 پرمیوم هست ایشون بحث ایکس زد3 رو پیش میکشن

far z در تاریخ : 1397/4/3

مساله اینکه بقیه برندها هم مشکلات دیگه ای دارند. ولی تقریبا 2 سالی هست که مشکلات به حداقل رسیده.

منتهی مساله عجیب اینجاس که برخی ها برای سونی جایگاه فرازمینی قایل هستند. بنابراین وقتی آدم یه مشکلی از سونی میبینه میخاد بدونه این دوستان که سونی رو تقدیس میکنن چه نظری برای این مشکلات دارند. تازه این مشکلات جدیده. قبلا که مشکلات ریز و درشت دیگه هم وجود داشت.

البته جای خوشبختیش باقی هست که بسیاری از طرفداران سرسخت قدیمی سونی بیشتر واقع گرا شدن و خیلی خبری از اون تعصبات خشک وجود نداره.

کامنتهای شما رو که میخوندم دیدم که دیدگاه بسیار خوبی نسبت به گوشی دارید و نگاهی به عنوان کالای مصرفی و بدون توجه به برند هست و این عالیه.

vahid k در تاریخ : 1397/4/2

باید پرسید اگه سخت افزاری نیست پس چرا برای بقیه برندا این مسئله پیش نمیاد؟
بقولی چرا بقیه گوشیا مشکل الکترواستاتیک ندارن همه چی تمام؟

m e در تاریخ : 1397/4/2

سلام عزیز،

ازت خواهش میکنم وقتی از چیزی اطلاعی نداری قضاوت نکنی.
اگه خودِ مدیر عامل SONY بیاد به صورت ناشناس اینجا از برنامه های آینده بگه،باز هم عده ایی که ذره ایی صبر ندارن،انتقاد نه بلکه میان بهش حمله ور میشن!
بحث شما هم نشه شبیه حکایت خرید تکنولوژی 960 فریم سامسونگ از SONY که من متاسفانه عجله کردم اینجا بیانش کردم و تا زمان بیرون اومدن مدرکش فقط برچسب میخوردم از الطاف دوستان.

اندکی درنگ و تامل لازمه والا.
###########################

یه وقفه ایی افتاد بین توجه و عدم توجه زیاد به بخش اکسپریا از طرف کمپانیهSONY.این وقفه به سرعت درحال سپری شدن هستش و انتقادهایی از قبیل تغییر طراحی، تعداد دوربین و ... رو داره برطرف میکنه.( لینک خبرهای بهتر شدن طراحی و ظرفیت باطری و... در xz3 توی نظراتم هست)
از طرفی xz2 رو هم دوباره تنها با یک دوربین و ضخامت بیشتری نسبت به اخبار xz3 داده بود بیرون.این شکافِ زمانی،بین xz2 و xz3 رو با یک گوشیه دو دوربینه و واقعا عالی از نظر دوربین پر کرد.
این شرکت هم یه جورایی برای از دست ندادن بازار و امیدوار نگه داشتن مشتری هاش این رو راهی برخی بازارها کرد.بیشتر هم جنبه تبلیغ برای دوربین نسل بعدی بود.
از طرفی SONY یه جورایی به فروش بیشتر میتونه امید داشته باشه با وجود اخبار منفی از رقبا در سال 2018 که شامل: انفجار دو گوشی سامسونگ همزمان در یک خودرو که یکیش متاسفانه جدید و اس ۸ بود( اون خانم دیگه کی بوده که دو تا سامسونگ حمل میکرده تو ماشینش!!!)،مشکل شکستن شیشه لنز آیفون ایکس،مشکل استاندارد جهانیِ ایمنیِ ضد آب IP: X 8 و IP: X 7 به ترتیب در اس ۹ پلاس و آیفون ایکس و ...(برای دریافت لینک خبرها و یا کلیپ ها و... به نظراتم رجوع بشه.البته فقط لینک شکسته شدن شیشه آیفون ایکس رو قبلا نذاشته بودم که در پایان میذارمش)

دقیقا بگو من کجا گفتم از 236 گرم باید تعریف کرد؟؟؟ هموطن گرامی اگه کاری برای انجام داری انجامش بده بعد بیا نظرات رو بخون که با دقت بیشتر و بدون عجله نظرات رو بخونی.

https://www.gamestar.de/artikel/apple-iphone-x-immer-mehr-berichte-ueber-risse-im-kamera-glas,3330150.amp

موفق باشی

m e در تاریخ : 1397/4/2

هموطن گرامی

اگه واقعا و کاملا مطمئن هستی که xz2 premium خریدی،باید بگم اشتباه کردی الان خریدی.
چون می بایست صبر میکردی تا نسخه کاملش رو بیرون بده.
و اینکه بستگانت نگفتن چطور این نسخه ی آزمایشی رو پیدا کردن؟!

far z در تاریخ : 1397/3/31

طی گزارشی بسیاری از کاربران از مشکل نمایشگرهای xz1 xz2 ابراز شکایت کردن.

مشکل بروز خطوط افقی سفیدرنگ یا نقاط سفیدرنگ هست.
سونی ضمن پذیرفتن این مشکل اونو مشکل الکترواستاتیکی دونسته و گفته که این مشکل ممکنه لحظاتی اتفاق بیفته و خودبخود رفع بشه. بنابراین سونی به کاربران گفته که این مشکل سخت افزاری نیس و کاربران باید باهاش کنار بیان.
https://www.gsmarena.com/sony_effectively_asking_xperia_xz2_xz1_users_facing_display_issues_to_just_deal_with_problem-news-31780.php

از سونی که کوچکترین نکات رو قبل تولید محصول رعایت میکنه انتظار چنین چیزهایی نمیره.

m e در تاریخ : 1397/3/31

نمونه عکسهای xz2 premium که تا قبل از این کسی با دوربین هیچ اسمارت فون دیگه ایی نتونسته بگیره.این عکسها اگه قرار باشه مقایسه بشن فقط قابل مقایسه با دوربین های حرفه ایی هستن و نه هیچ کمرافون دیگه ایی چه با 2 و 3 و n دوربین.
این هست اختلاف گوشی دو دوربینه های SONY با گوشی های چند دوربینه ی دیگه.

https://www.giga.de/smartphones/sony-xperia-xz2-premium/gallery/sony-xperia-xz2-premium-so-beeindruckend-sind-die-fotos-der-dual-kamera/page/3/

محمد ص در تاریخ : 1397/3/31

سیاست سونی ایجاب کرده ک حتما این گوشی و 236 گرمی بسازه
و با 12 میلی متر ضخامت خخخخخخخخ
اونم نه یه میان رده یه پرچمدارو
ن داداچ ....
این طراحی چیزی نیس ک بشه ازش تعریف کرد
شما بگو خوبه ولی چیزی عوض نمیشه

far z در تاریخ : 1397/3/29

درود

همونطور که vahid k اشاره کرد، باید هر گوشی در زمان حاضر رو با گوشی های رقیب مقایسه کرد و امتیاز داد و نه اینکه اون گوشی رو با نسل قبل خودش مقایسه کرد.
شما باید xz2/xz2p رو با گوشی های زیر مقایسه کنی:
S9/S9+
onelus6
HTC12+
LG V35 ThinQ
Huawei p20pro
Xiaomi Mi 8

زمینه های مقایسه هم اینها میتونن باشن:
1- طراحی و ابعاد و وزن
2- صفحه نمایش
3- رابط کاربری و امکانات نرم افزاری خاص
4- کیفیت صفحه نمایش، شدت نور، خوانایی زیر آفتاب
5- عملکرد و کیفیت دوربین اصلی
6- عملکرد و کیفیت دوربین سلفی
7- عملکرد باتری
8- محتویات داخل جعبه و کیفیت اونها
9- پشتیبانی، خدمات پس از فروش و گارانتی
10- قیمت
11- فراوانی و سهولت در خرید لوازم جانبی
13- کیفیت صدا
و مواردی از این دست

شما بخوای اینها رو ملاک خرید قرار بدی دیگه از اینکه طرفدار سونی هستی تبدیل میشی به شخصی که سونی یکی از گزینه های خرید میتونه باشه. شاید با مقایسه نتیجه بگیری سونی بهتر از بقیه هست که هدف ماهم اینکه انتخابهای افراد بر این اساس باشه نه نام برندها.

vahid k در تاریخ : 1397/3/29

سلام ، خب نظر من کلأ متفاوته با دیدگاه شما ، از نظر من هر محصول که تولید میشه و به بازار میاد منحصربفرده و باید بصورت اختصاصی مورد بررسی قرار بگیره و مزیتها و معایبش مشخص بشه و به هیچ عنوان نمیشه به نام برند تولید کننده و یا سوابق محصولات دیگه ش اتکا کرد و اون محصول رو مورد قبول قرار داد ، هر محصول نماینده خودشه ، بنا به همون مثل معروف که میگه مشک آن است که خود ببوید...
و البته بعد از شناخت تمامی امتیازات و معایب یه دستگاه میشه اونو نسبت به دیگر تولیدات همرده ش مقایسه کرد و نهایتأ به نتیجه رسید چه محصولی برتری نسبی داره به بقیه ، و البته قیمتها هم باز میتونه در ارزش خریدشون مشخص کننده باشه برای خیلیها
در بازار موبایل تو این چند ساله من شخصأ شاهد بودم در هر دوره یه محصول از یه برند گل کرده و در دوره بعد محصولی از برند دیگه تونسته گوی رقابت رو بنفع خودش بقاپه ، و اینکه یه محصولی از برندی برتری پیدا کنه نسبت به بقیه محصولات دیگر برندهای بازار تضمینی در تثبیت همین جایگاه برای تولیدات نسل بعدی خودش نمیتونه باشه ، برای همینه که عرض کردم هر محصول منحصرأ نماینده خودشه و بس
البته هستند خیلیها هم که مثل شما طرفدار یه برند هستن و ترجیح میدن فقط از همون برند خرید داشته باشن به دلایل گوناگون ، و منکر این موضوع نیستم من سلایق و دیدگاهها مختلفه قطعأ

far z در تاریخ : 1397/3/29

سلام
درسته. قطعا نگاه فنی درش نیست.
متاسفانه این نگاه احساسی به کالاهای مصرفی در برخی ها وجود داره. ضررش هم در وهله اول متوجه خود اون شخص هست.
الان که خیلی بهتره. یه زمانی بود که z1 رو چنان برتر میدونستن که نقاط ضعفش رو قوت جلوه میدادن.
امیدوارم دلایل منطقی و فنی به جای طرفداری و نگاه احساسی در همه الویت اول خرید برای خودشون و راهنمایی دیگران باشه.

far z در تاریخ : 1397/3/29

عزیز

من تو یکی از کشورهای شمال اروپا زندگی میکنم.
یه سایتی هست که تمامی محصولات الکترونیکی رو تو بازارهای بزرگ اروپا از جمله آلمان و بریتانیا میشه توش پیدا کرد:
https://geizhals.de/sony-xperia-xz2-premium-schwarz-a1804833.html
هیچ رکوردی برای این گوشی ثبت نشده تو این سایت به این بزرگی که تقریبا همه لوازم الکترونیک رو میشه توش پیدا کرد.
فروشگاههای بزرگ آلمان تو لوازم الکترونیکی اینها هستند
https://www.saturn.de
http://www.mediamarkt.de

نه تنها شما بلکه هر عزیزی بره تو این سایتها یه دونه xz2 premium پیدا کرد، من حرفمو پس میگیرم.

شما برای ما گوشی نگرفتی. ولی وقتی تو فضای عمومی ادعا میکنی که این گوشی رو قبل از اومدن به بازار اروپا تهیه کردی مایه تعجب بسیار هست. برای همین بهتره ادعاتون رو به همون شیوه ای که گفتم اثبات کنید. وگرنه این ادعای شما مردود هست.

موفق باشید

WOLF A در تاریخ : 1397/3/28

سلام
فضای کامنت طوری هست که اگر جواب به یک سؤال داده بشه ، به عنوان دفاع برداشت میشه.
لطفا اینگونه قضاوت نکنید. همه اینجا دارن نظرشون رو میدن و بحث دفاع از گوشی نیست . این موضوع به اشتباه برداشت میشه و در نهایت به دعوا و مشاجره و کل کل منتهی میشه.
اینو در نظر داشته باشید.
با تشکر

WOLF A در تاریخ : 1397/3/28

سلام
من یکی به شخصه طرفدار سونی هستم و واقعیت رو قبول دارم. ولی یه سؤال دارم از شما:
تغییرات سامسونگ S8+ با S9+ در چیست ؟ (البته غیر از پردازنده) قضاوت با خود شما.

پس قبول کن که یه سری چیزا ، خیلی بی جهت به سونی نسبت داده میشه.
الان همین دو نسل سامسونگ پشت سر هم ، غیر از اینه که اومده یه باتری رو انبوه تولید کرده واسه همه این مدلها؟ به نظر شما همین دلیل بر این نیست که شارژدهی باتری در S9+ نسبت به S8+ کاهش یافته.(شارژدهی بالاست ولی کاهش یافته- برداشت اشتباه نشه).
چی تغییر کرده؟ طراحی؟ صفحه؟ قابلیتها؟ حتی رم هم تغییر نکرده. هنوز QC 2 داره استفاده میکنه. فقط دوربین رو ارتقا داده.
من سؤالم اینه که چرا فقط از سونی خرده گرفته میشه؟
مگه همین سونی نیست که در پرچمدار جدیدش :
طراحی رو عوض کرده؟ میزان رم رو در هر سری از پرچمداراش افزایش میده ؟ دوربین رو ارتقا میده؟ واسه هر گوشی یه باتری اختصاصی داره و شارژدهی رو ارتقا داده؟. (لیست بهترین گوشیهای 2018 از نظر شارژ باتری رو سرچ کنید در اینترنت)
یه خورده رو برندهای دیگه هم فوکوس بشه بد نیست.
.................................
ولی هر کی اون حرفا رو راجب به سونی بهت گفته ، یا بچه بوده، یا یه طرفدارنمای دوآتشه ی حزب باد که فقط اسمی از برندها شنیده و احتمالا آشناییش با سونی از زمان اکسپریا بوده.
وگرنه سونی هم مثل بقیه برندهای غول داره کارش رو انجام میده. این موضوع مربوط به بخش اکسپریا هست که فروش کمی داره و این چیزی از بزرگی و عظمت شرکت سونی کم نمیکنه.
خیلی زشته اگر کسی بهت گفته سونی اگر بخواد فلان میکنه ولی نمیخواد. این حرف نهایت افکار یک کودک خردسال است.
........
ولی در کل یه نگاه به برندهای دیگه هم بکنیم بد نیست. (در زمینه موبایل البته) .اونوقت بهتر میشه قضاوت کرد که آیا سونی در محصولاتش خیلی کم کاری کرده یا ناچیز.
مرسی

vahid k در تاریخ : 1397/3/28

سلام ، دلیلش هر چیه قطعأ دلایل مربوط به فن و تکنولوژی نمیتونه باشه چون توجیهات همه احساسیه و خارج از منطق ، مثلا در همین پیج xz2 کاربر سونی به کاربر دیگه که کمی منتقد به محصوله میگه شما اصن در حدی نیستی که به سونی بگی چی درسته چی غلط ولی در همون نظرات صراحتأ میگه کل کمپانی سامسونگ یا برندهای دیگه کمترین ارزشی ندارن ، میبینیم که کاملا منطقش یکطرفه بر اساس احساس کار میکنه و نه اصول ، چون اگر مبنای اصولی داشته باشه نظرات انقدر در رفتار دچار تضاد و تناقض با دیدگاه مورد ادعا نباید عمل بشه ، باری بنظر من از دلایل این منزه پنداری کمپانیها میتونه نوعی فرار از تشویش و آزار دودلی و مردد شدن در انتخابه که در محصولات مختلف از هر برندی یه سری مزایا و معایب وجود داره و بهترین راه میتونه همین باشه که کاربر خودشو قانع کنه اول که یک کمپانی تافته جدابافته داره و بهترینها رو باید فقط و فقط در محصولات اون برند یافت و ولاغیر ، این تلقین خودبخود کار رو در اطمینان خاطر برای انتخاب هموار میکنه و با خودش به این باور قراردادی میرسه که اصلا نباید در مورد محصولات برندهای دیگه فکر کرد که انتخاب بخواد دشوارتر و خارج از قطعیت صددرصدی بشه از اینکه کاش میتونست همه ی مزایا باهم بدست میومد ، ولی خب وقتی خط مردود بر همه ی برندها زده بشه دیگه انتخاب از قبل تعیین شده میشه و بنوعی باعث بوجود اومدن یه آرامش خاطر و فرار از اضطراب در خرید میشه ، نهایتا از نظر من بیشتر جنبه احساسی داره تا همونطور که گفتم فنی و تکنولوژیکی

سید ع در تاریخ : 1397/3/27

اولا من برا شما گوشی نگرفتم که بخوام اثبات کنم ...
یه سر هم به بازار اروپا بزن ببین که اونجا تو بازار هست
بیش از دو هفته هم هست که تو بازار اوروپا وجود داره
...

ایلیا م در تاریخ : 1397/3/26

اقا مبارکت باش خیرشو ببینی،، خدای خوشبحالت/

با بدبختی پولامو جم کردم بخرمش ولی نمیاد ایران ...

far z در تاریخ : 1397/3/25

واقعا منم تو همین چیزا موندم. چرا طرفداری احساسی و قرار دادن یه کمپانی در جایگاه بسیار فراتر از سایر تولید کنندها!
فقط مشکل آنتن هم نبوده. در طول تاریخ فعالیت سونی مشکلات متعدد گریبانگیر این برند بوده. از فریبکاری این کمپانی در تبلیغ قابلیت ضدآب که باعث متضرر شدن افراد بسیاری شد تا اینکه سونی در دادگاه محکوم به پرداخت غرامت شد و مجبور شد اصلاحیه بده در مورد قابلیت ضدآب تا بسته شدن دوربین در مدل های متعدد سونی به خاطر گرمای زیاد. مشکلات ریز و درشت دیگه ای هم بوده که بارها گفته شده.

شما حساب کنید که یه زمانی فروش گوشی های سونی بالای ۴۰ میلیون تو سال بود. الان رسیده به زیر ۱۰ میلیون. اینهمه ریزش در خریداران سونی نشانگر اشتباهات متعدد سونی در طول این سالها در ارایه محصولات قابل رقابت هست.

طرفداری از برندی که کارش تولید محصولات مصرفی هست هرچند به نظر من هیچ توجیه منطقی نداره، اما قابل پذیرش هست. اما اینکه این طرفداریها باعث بیان مطالب غیرواقعی بشه از سوی افراد بزرگسال که سنین احساسی رو پست سر گذاشتن کمی عجیب هست.

برای من سواله که چرا بعد از اینهمه سال هنوزم چنین طرفداریهایی وجود داره. شما جوابشو پیدا کردی به ما هم بگو.

far z در تاریخ : 1397/3/25

به صرفه بودن رو من متوجه نمیشم منظورتون چیه. به صرفه بودن در نگاه عقلی یعنی بهتر بودن کلی یه گوشی در مقایسه با گوشی های دیگه در بازه قیمتی مورد نظر.

بعدشم xz2 p اصلا به بازار عرضه نشده. تو هیچ کجای دنیا. فقط تعدادی نسخه های دمو تولید شده و در دست افراد نزدیک به سونی هست.
یوتیوبرهای بزرگ که پیش از هر کس دیگه گوشی میره زیر دستشون هیچ ویدیویی از این گوشی ارایه ندادن.
فروش نسخه های دمو و قبل از عرضه رسمی کمپانی نوعی جرم حساب میشه و کسی اینکار رو انجام بده قطعا تحت پیگرد قرار میگیره.
طبق ادعای شما مبلغ ۳٫۷۰۰ هم براش پرداخت کردید که میشه ۴۶۰ یورو.

خیلی عجیب و باورنکردنیه این موضوع!
لطف کنید چند تا عکس با دوربین xz2p بگیرید و اونها رو آپلود کنید و لینکش رو اینجا بزارید. اینجوری میشه فهمید که این گوشی که شما گرفتید چی هست.

vahid k در تاریخ : 1397/3/25

خب این دوستمون که ایکس زد ۲ گرفته اولین تفاوتی که حس کرده با پریمیومی که قبلش داشت عدم پرش آنتنه تو این گوشی ، اونوقت شما میگی تا سونی ته همه چیو در نیاره و از چندین و چند جهت آزمون و خطاش نکنه نمیده بیرون که مبادا مشتریشو اذیت کنه محصول و خدایی نکرده کاریو بکنه که همه ی برندا بی محابا دست به انجام اون میزنن! کمی کوتاه بیا عزیزم وسایل مصرفی والا ارزش اینجور سرمایه گذاریهای احساسی رو ندارن ، بعد هم همیشه ماشالا میشنویم که سونی اگه بخواد فلان میکنه سونی خودش نمیخواد وگرنه اگه بخواد از همه بهترتر انجام میده ولی حیف که نمیخواد ، لابد حکمتی داره کاراش که هیچکس قدرت درکشو نداره ، این حس ایمانداری خیلی قوی ایی هستش

سید ع در تاریخ : 1397/3/25

من هر برندی رو که بگی گوشی داشتم از هواوی تا سامسونگ و...
برام به صرفه بودن مهم تره
بعدش هم من xz2 premium خریدم نه xz2

far z در تاریخ : 1397/3/24

مبارکتون باشه

شما که گفته بودی طرفدار سونی نیستی. ولی کسی که ۵٫۲۰۰ میده برای xz2 به نظرم جز طرفداران جدی سونی هست.

m e در تاریخ : 1397/3/24

دقیقا.چون SONY نمیاد مثل بقیه برندها یه چیزی همینجوری بدون آزمون و آزمایش های زیاد بفرسته تو بازار.و درک این موضوع برای SONY نشناس ها سخته.

برندهای دیگه آزمون و خطاشون رو سر ملت آزمایش میکنن حالا هر چی شد بشه!! فقط به قیمت اینکه اولین باشن و اسمشون بپیچه تو دنیا و فروش بره بالا.فروش بالا به هر قیمتی حتی جون آدما.

همه میدونیم که SONY تا کوچکترین احتمالات خطا و عیب های یه تکنولوژی رو در نظر نگیره،استفادش نمیکنه( چند ساله میشنویم داره روی صفحات جدیدش کار میکنه ولی تا خیالش بابت همه چیزش راحت نشه به کار نمیگیرش)

WOLF A در تاریخ : 1397/3/24

در واقع گفته، صفحه نمایش رو فدای دوربین ، اسپیکر ، آنتن و غیره نمیکنه. و بهترین حالت تعادل رو در نظر میگیره.
البته یادمون نره که این صفحات IPS LCD هستند.

m e در تاریخ : 1397/3/23

ولی در اینکه SONY قسمت موبایل رو زیاد بهش توجه نمیکرد و کم لطفی میکرد رو میشه گفت.خودش هم اعتراف کرده بود.از الان به بعد سریعتر داره عمل میکنه.نمونش این خبر هستش که به گوشی های فول اسکرین روی میاره.

http://www.areamobile.de/news/47703-sony-fullscreen-smartphones-fordern-zu-viele-kompromisse

m e در تاریخ : 1397/3/23

کجای حرف من دیدی که گفته بوده باشم یک گوشی عالی باید ضخامت زیادی داشته باشه؟؟؟؟؟!!!!

اگه میخوای درست بحث کنی پس درست کامنت بخون لطفا.

دو تا نکته وجود داره:

اول اینکه مثال ماشین و گوشی از نظر سلیقه و کاربرد کاملا شبیه هم هستن.شما اگه میتونی برای من اثبات کن که طرحهای کامپکت SONY با اون ضخامتشون مشتری های خاص خودش رو نداشته تا الان.اون زمان هم اکثرا در مورد کامپکتها حرفای تو رو میگفتن.

دوم اینکه کارشناس کاغذی نباش.نگاه به دهان این و اون هم ننداز.
هر وقت در عمل هر گوشی یا هر وسیله ایی رو لااقل از نظر طراحی تست کردی در موردش نظر بده.
بودند کسانی که همینجا حرفای شمارو میزدن در مورد ضخامت این طراحیه جدید.ولی وقتی رفتن لمسش کردن بعد متوجه شدن که اشتباه میکردن.
ضخامتش توی تمام بدنه اینقدر نیست.فقط در مرکز طراحی این اندازه هست که اونم کف دست جا میگیره.
شما با نوک انگشتات ضخامت رو احساس میکنی نه با کف دستت.لبه هاش به اندازه ی کافی باریک هستن که حس یه گوشی ضخیم رو به انسان انتقال نده.

اینجور هم نیست که SONY نتونه گوشی باریک بزنه.چون تاریخچه ی گوشی هاش نشون داده ضخامت پایین میزد زمانی که ضخامت پایین بین بقیه برندها نبود یا کم پیدا میشد.

سید ع در تاریخ : 1397/3/23

سلام دوستان
بالاخره بعد از کلی دوندگی و اینورو اونور رفتن تونستم این گوشی رو بگیرم.
برای ریجستری یه مقدار دردسر کشیدم ولی بالاخره ریجستر شد . در کل نسبت به xz premium که قبلا داشتم خیلی بهتره
از مزایا بخوام بگم دوربینشه که خیلی بهتر شده و تو شب عکسای خیلی خوبی میگیره حتی احساس میکنم دوربین سلفی هم مقداری بهتر شده.در کل سخت افزار خوبی داره و انحنای پشتش باعث شده ضخامتش اصلا احساس نشه ام خیلی لیزه به خصوص برای من که قاب نداره. فلش پشتش پر نور تر شده. خیلی سریعتر ازxzp شارژ میشه با اینکه ظرفیت باطریش بیشتره. دیگه پرش آنتن نداره.رابط کاربریش هم خیلی بهتر شده. در اجرای بازی هارو من هیچ فرقی بین این و xzp ندیدمحدود 3 ملیون و 700 خریدم اما برا ریجستر 1 ملیون و نیم ازم گرفتن.
در کل نسبت به xz2 خیلی بهتره

far z در تاریخ : 1397/3/23

دوستان لطف کنن منابع رو از سایتهای انگلیسی و فارسی قرار بدن تا برای همه قابل استفاده باشه.
اینکه شخصی یه زبان دیگه ای بلده یا تو کشور دیگه زندگی میکنه برا خودش مهمه و اینجا برا اکثریت اهمیتی نداره‌.

محمد m در تاریخ : 1397/3/22

بحث ماشین کاملا فرق داره با گوشی

طبق منطق شما یک گوشی عالی باید ضخامت زیاد و وزن زیاد داشته باشه

الان برندها سعی میکنن در عین زیبایی و استفاده از باتری بزرگ و صفحه نمایش بزرگ گوشی رو باریک تر کنن

12 میلیمتر ضخامت و وزن 236 گرم قبول کن خیلی زیاده واسه گوشی که با دست میگیریش

ایکس زد2 هم ضخامت زیادی داره با 11 میلیمتر

منطق شما کاملا غلطه که میگی این گوشی از اول با ضخامت و وزن زیاد ساخته شده چون نمیخاستن وارد ایران کنن

m e در تاریخ : 1397/3/22

کار بسیار خوبی کردی که سامسونگ نخریدی.گوشی پایین رده L1 از SONY ارجحیت داره به تمامیه کمپانی سامسونگ.اغراق هم نکردم توی این جمله.
دلیل:
https://www.giga.de/unternehmen/samsung/news/auto-abgebrannt-neuer-akku-aerger-fuer-samsung/

این اتفاق توی سال 2018 افتاده.واقعا جای تفکر داره.اگه کسی اهل تفکر باشه!

توی نظراتم بارها به همه توصیه کردم که هیچگاه SONY رو با سامسونگ مقایسه نکنن.

m e در تاریخ : 1397/3/22

وقت تو هم بخیر.

1.هر وقت این طراحی رو وارد ایران کرد بعد میتونی بگی که برای ایران خوب نیست.چون برای ایران نیست پس سیاست SONY ایجاب کرده برای فلان کشور این گوشی رو با این طراحی بسازه و قرار نیست تمام مدل هاش باب میل همه باشه.
2.هروقت این طراحی جدید رو دستت گرفتی و خوشت نیومد بعد نظر بده.
سایت های خارجی تو کف این طراحی جدید موندن.
بهترین طراحی رو داره.تا توی دستت نگیری متوجه نمیشی.
اگه نظرات من رو دیده می بودی،می دیدی که گفتم تنها نقطه ضعف استفاده از این طراحی وقتیه که روی سطح صاف و صیقل مثل میز بخواد مورد استفاده قرار بگیره.

حرف شما هم مثل این هست که بگی چرا کادیلاک ماشین 16 سیلندر ساخته و با این طول زیاد کی جا پارک داره تو خونه اش که جاش بده!!! خوب عزیز من مدلهای دیگه ایی هم هست.چرا فکر میکنی همه رو برای تو ساخته؟اصولا99.9 درصد ایرانی ها فقط انتقاد بی جا میکنن و اگه بهشون بگی راهکار بده میگن نمیدونیم.ما خار رو توی چشم دیگران میبینیم ولی شاخه درخت به این بزرگی رو توی چشم خودمون نمیبینیم.

این هم از xz3 :
https://www.mobiflip.de/shortnews/sony-xperia-xz3-moegliches-datenblatt/amp/

دوربین جدید xz2 premium روش هست،سبکتر از xz2 ،نازکتر ازش،ظرفیت باطری بیشتر از اون و در کل تکامل طراحی به نحو احسن.
ببینم چه برندی میخواد حریفش بشه.هر چند همون xz2 هم نشون داده هیچ رقیبی نداره.

محمد m در تاریخ : 1397/3/22

وقت بخیر

چه ربطی داشت این جوابی که دادی؟
من از طراحی انتقاد کردم و چه ربطی به این داره که انگار اوردن در خونت تحویلت دادن
شما جوش نزن نظر بی ربط میدی
ادم چند میلیون پول بده پاره اجر بخره؟
هیچ کاری ندارم با مشخصات و عالیه مشخصاتش فقط از نظر طراحی بد عمل کرذه سونی
میدونم وارد نمیشه ولی فک کن وارد میشد بنظرت میتونی گوشی با ضخامت 12 میلیمتری و 236 گرم وزن رو دستت بگیری و لذت ببری؟

m e در تاریخ : 1397/3/21

یه جوری میگی حالا نه اینکه آوردن دم در خونه شما بهتون تقدیمش کنن! این رو برای کشور شما نزده برادرجان.جوش نزن زیاد.
خیلی به فکری برو یه نظری بده بازار ارز و اقتصاد درست بشه قدرت خرید ملت بالا بره وگرنه مشکل توی ضخامت گوشی ها نیست.

far z در تاریخ : 1397/3/20

دوست عزیز
منطق رو خرید من و شما مشخص نمیکنه.
منطق رو آمار فروش مشخص میکنه. باید شما ببینید که چه درصدی مثلا اس۸+ خریدن و چه درصدی xzp خریدن. اینجوری میتونی مقایسه کنی. قرار نیس سونی به خاطر شما و برخی طرفداران اندک کلی هزینه کنه و مثلا xz2p رو وارد یه کشور بکنه تا فرضا ۵۰۰۰ تا گوشی فروش بره. این با منطق بازاریابی و فروش در تضاد هست.
در دموکراسی عقل جمعی رو ملاک قرار میدن. شما مطمئن باش بسیاری از آدمای کره زمین هم مثل شما صاحب عقل هستن. عقل اونها هم حکم به خرید چیزی غیر از محصولات سونی میده.

تنها گوشی که الان به صرفه هست (ویژگی ها در مقایسه با قیمت) فقط وانپلاس هست نه سونی نه سامسونگ.
موارد 1 تا 100 از مجموع 220 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا